Jest tak jak piszesz. Np. reputacja na poziomie -2 zamienia się przy rekrutowaniu Bandytów na +2 (i odwrotnie).dannte pisze: ↑14 sie 2021, 14:10Chodzi o bonus z reputacji: Bandytów łatwiej zrekrutować gdy jesteś na minusie, a ciężej, gdy jesteś na plusie.
Tutaj opis z wiki: https://unofficialmageknighttheboardgam ... wiki/Thugs
Nie mam wersji polskiej, więc nie mogę ręczyć za to czy taki zapis jest w instrukcji, ale w instrukcji do Lost Legion jest to opisane w rozdziale "New Units".
Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
- Bruno
- Posty: 2264
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1699 times
- Been thanked: 1294 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 52 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Jest w instrukcji rozszerzeń.
Zamieniasz znak swojej reputacji przy negocjacjach z Bandytami. Łatwiej ich przekonać jak jesteś zły.
Zamieniasz znak swojej reputacji przy negocjacjach z Bandytami. Łatwiej ich przekonać jak jesteś zły.
- ave.crux
- Posty: 1887
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 902 times
- Been thanked: 1467 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Może nie specjalnie o zasadach, ale o tym jaki filmik instruktażowy najlepiej wytłumaczy zasady nowym graczom?
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- Bruno
- Posty: 2264
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1699 times
- Been thanked: 1294 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Seria filmów na kanale Ricky Royale.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
- ave.crux
- Posty: 1887
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 902 times
- Been thanked: 1467 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Dzięki bardzo, a te w języku polskim (znalazłem 3) warte uwagi? Przyznam, że nie znam poziomu znajomości j. Ang. Ludzi, którym docelowo chcę te grę wytlumaczyć
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- Bruno
- Posty: 2264
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1699 times
- Been thanked: 1294 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Polskich filmów nie oglądałem, pamiętam tylko, że chyba jakiś okropnie długi film popełnił Geek Factor.
Na początek pozostali gracze nie muszą znać wszystkich reguł. Lepszym wyjściem niż słuchanie nudnego GFa
może być lektura Przewodnika oo zasadach:
https://portalgames.blob.core.windows.n ... wodnik.pdf
Jeśli Ty znasz reguły (he, he - NIKT ich w pełni nie zna
), to wystarczy, że pozostali przeczytają tylko strony 2-12 z pliku powyżej (z czego jedna strona to w zasadzie tylko ilustracja, więc zostaje 10).
Na początek pozostali gracze nie muszą znać wszystkich reguł. Lepszym wyjściem niż słuchanie nudnego GFa

https://portalgames.blob.core.windows.n ... wodnik.pdf
Jeśli Ty znasz reguły (he, he - NIKT ich w pełni nie zna

Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
- ave.crux
- Posty: 1887
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 902 times
- Been thanked: 1467 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Obejrzałem ten 1h30m materiał Kaczmara i w sumie. Nie ma źle. Pierwsze 40minut mogę graczom puścić, a potem dopowiedzieć. Źle tam wytłumaczył walkę niestety. W wolnej chwili sprawdzę inne i z opiniuje, a nuż się komuś przydadzą te instruktaże.Bruno pisze: ↑18 wrz 2021, 11:51 Polskich filmów nie oglądałem, pamiętam tylko, że chyba jakiś okropnie długi film popełnił Geek Factor.
Na początek pozostali gracze nie muszą znać wszystkich reguł. Lepszym wyjściem niż słuchanie nudnego GFamoże być lektura Przewodnika oo zasadach:
https://portalgames.blob.core.windows.n ... wodnik.pdf
Jeśli Ty znasz reguły (he, he - NIKT ich w pełni nie zna), to wystarczy, że pozostali przeczytają tylko strony 2-12 z pliku powyżej (z czego jedna strona to w zasadzie tylko ilustracja, więc zostaje 10).
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- ave.crux
- Posty: 1887
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 902 times
- Been thanked: 1467 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Miasta traktuje po zdobyciu jak twierdzę, czyli mogę zaatakować miasto innego gracza z tym, że umieszczam moje żetony tarcz na karcie miasta za każdego przeciwnika, tak jak w pierwszym szturmie?
Jeżeli ktoś nie podbije miasta, to niepokonani przeciwnicy tam zostają i drugi gracz ma możliwość szturmu oraz umieszczenia żetonów tarczy i po tym określamy namiestnika?
Czy mogę wchodzić do miasta innego gracza bez szturmowania go?
Jeżeli ktoś nie podbije miasta, to niepokonani przeciwnicy tam zostają i drugi gracz ma możliwość szturmu oraz umieszczenia żetonów tarczy i po tym określamy namiestnika?
Czy mogę wchodzić do miasta innego gracza bez szturmowania go?
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Nikt nie zdobywa miasta dla siebie. Zawsze są wspólne. Zdobytego miasta nie da się szturmować i może w nim przebywać kilku graczy jednocześnie.ave.crux pisze: ↑19 wrz 2021, 20:04 Miasta traktuje po zdobyciu jak twierdzę, czyli mogę zaatakować miasto innego gracza z tym, że umieszczam moje żetony tarcz na karcie miasta za każdego przeciwnika, tak jak w pierwszym szturmie?
Jeżeli ktoś nie podbije miasta, to niepokonani przeciwnicy tam zostają i drugi gracz ma możliwość szturmu oraz umieszczenia żetonów tarczy i po tym określamy namiestnika?
Czy mogę wchodzić do miasta innego gracza bez szturmowania go?
Tak, niepokonani wrogowie zostają i ten kto ich pokona kładzie tarcze
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 431 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Od świeżynki do wyjadaczy, którzy zjedli na tytule zęby.
Mam gościa, który jest odporny na lód, jego ogólna wytrzymałość to 6. Nie jest w ufortyfikowanej baszcie, twierdzy, mieście. Mam też kartę, która pozwala zaatakować oblężniczo (nie mam jej teraz przed sobą, ale uprośćmy że ma siłę 4), ale jest zasilana niebieską maną. Jak rozumiem ta zdolność jest niweczona, bo niebieska mana vs. odporność na lód. Ale czy to oznacza, że ten atak jest w ogóle bezużyteczny w tej fazie i muszę przejść od razu do blokowania i potem ewentualnie użyć go w fazie ataku jako zwykły (a może w ogóle nie mogę tego użyć?) czy z kolei owo 4 ataku oblężniczo lodem dawałoby mi potencjalnie połowę efektywności, czyli 2 już w fazie ataków oblężniczych/dystansowych, a więc przed blokowaniem? (w tym przykładzie powiedzmy, że pomijam, że nie opłaca się potencjalnie atakować 2, skoro gość ma wytrzymałość 6) Mam nadzieję, że to zrozumiałe, choć nieco zawiłe to wyłożyłem. Chodzi o lepsze zrozumienie tej odporności wrogów na specjalne zdolności zasilane maną.
Mam gościa, który jest odporny na lód, jego ogólna wytrzymałość to 6. Nie jest w ufortyfikowanej baszcie, twierdzy, mieście. Mam też kartę, która pozwala zaatakować oblężniczo (nie mam jej teraz przed sobą, ale uprośćmy że ma siłę 4), ale jest zasilana niebieską maną. Jak rozumiem ta zdolność jest niweczona, bo niebieska mana vs. odporność na lód. Ale czy to oznacza, że ten atak jest w ogóle bezużyteczny w tej fazie i muszę przejść od razu do blokowania i potem ewentualnie użyć go w fazie ataku jako zwykły (a może w ogóle nie mogę tego użyć?) czy z kolei owo 4 ataku oblężniczo lodem dawałoby mi potencjalnie połowę efektywności, czyli 2 już w fazie ataków oblężniczych/dystansowych, a więc przed blokowaniem? (w tym przykładzie powiedzmy, że pomijam, że nie opłaca się potencjalnie atakować 2, skoro gość ma wytrzymałość 6) Mam nadzieję, że to zrozumiałe, choć nieco zawiłe to wyłożyłem. Chodzi o lepsze zrozumienie tej odporności wrogów na specjalne zdolności zasilane maną.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Ataki to nie specjalne zdolności. Jeśli jest to zwykły atak oblężniczy (nie lodem) to wchodzi 4 ataku bez względu na kolor karty.kastration pisze: ↑21 wrz 2021, 01:01 Od świeżynki do wyjadaczy, którzy zjedli na tytule zęby.
Mam gościa, który jest odporny na lód, jego ogólna wytrzymałość to 6. Nie jest w ufortyfikowanej baszcie, twierdzy, mieście. Mam też kartę, która pozwala zaatakować oblężniczo (nie mam jej teraz przed sobą, ale uprośćmy że ma siłę 4), ale jest zasilana niebieską maną. Jak rozumiem ta zdolność jest niweczona, bo niebieska mana vs. odporność na lód. Ale czy to oznacza, że ten atak jest w ogóle bezużyteczny w tej fazie i muszę przejść od razu do blokowania i potem ewentualnie użyć go w fazie ataku jako zwykły (a może w ogóle nie mogę tego użyć?) czy z kolei owo 4 ataku oblężniczo lodem dawałoby mi potencjalnie połowę efektywności, czyli 2 już w fazie ataków oblężniczych/dystansowych, a więc przed blokowaniem? (w tym przykładzie powiedzmy, że pomijam, że nie opłaca się potencjalnie atakować 2, skoro gość ma wytrzymałość 6) Mam nadzieję, że to zrozumiałe, choć nieco zawiłe to wyłożyłem. Chodzi o lepsze zrozumienie tej odporności wrogów na specjalne zdolności zasilane maną.
Ta odporność tyczy się efektów czyli np. Zniszcz wroga
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 431 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
A jeśli to atak oblężniczy lodem w moim przykładzie? Jest bezużyteczny czy wchodzi połowa (czyli 2) w fazie oblężniczej/dystansowej? Bo jednak tam zapomniałem dopisać, że to atak lodem, zasilany niebieską maną oraz z niebieskiej karty.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Połowa czyli 2kastration pisze: ↑21 wrz 2021, 01:25
A jeśli to atak oblężniczy lodem w moim przykładzie? Jest bezużyteczny czy wchodzi połowa (czyli 2) w fazie oblężniczej/dystansowej?
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 01 kwie 2020, 02:13
- Lokalizacja: Strzelin
- Has thanked: 494 times
- Been thanked: 55 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
A to nie jest tak, że atakujemy taką siłą (jak wyżej 6) żeby zniszczyć wroga, inaczej nic mu nie robimy?
I te 2 punkty/rany zadane w fazie oblężniczej/dystanowej nie przechodzą do fazy naszego ataku?
I te 2 punkty/rany zadane w fazie oblężniczej/dystanowej nie przechodzą do fazy naszego ataku?
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 438 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Wszystko albo nic - albo zabijasz wroga albo nie. Nic się nie przenosi.
- Bruno
- Posty: 2264
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1699 times
- Been thanked: 1294 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Zgadza się, nie przechodzą. Zwykłego wroga (nie bossów w LL i SoT) trzeba pokonać w jednym ataku.
PS.
Widzę, że kolega wyżej już zdążył odpowiedzieć!
Spoiler:
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
- ave.crux
- Posty: 1887
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 902 times
- Been thanked: 1467 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Odporność na lód powoduje, że zadane przez ciebie obrażenia lodem są zmniejszane o 50% z zaokrąglaniem w dół (atak lodem 5 - atakujesz tylko 2), więc w tym przypadku do pokonania wroga potrzebujesz dwukrotną wartość obrażeń, na które ma odporność.
Jeżeli karta jest niebieska to jej zdolność nie działa, jednak w instrukcji napisane jest, że jeżeli ów karta ma ataki fizyczne z tego tytułu (w twoim przypadku atak oblężniczy, który jest atakiem fizycznym) to normalnie można jej użyć. Jeżeli byłaby to zdolność niebieska "niwelujesz fortyfikacje wroga/niszczysz wroga/każdy wróg ma zmniejszoną odporność" itp., to wtedy ta karta nie działa.
Poprawcie mnie, jeżeli się mylę.
Jeżeli karta jest niebieska to jej zdolność nie działa, jednak w instrukcji napisane jest, że jeżeli ów karta ma ataki fizyczne z tego tytułu (w twoim przypadku atak oblężniczy, który jest atakiem fizycznym) to normalnie można jej użyć. Jeżeli byłaby to zdolność niebieska "niwelujesz fortyfikacje wroga/niszczysz wroga/każdy wróg ma zmniejszoną odporność" itp., to wtedy ta karta nie działa.
Poprawcie mnie, jeżeli się mylę.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 12 paź 2017, 14:28
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 22 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Może uściślijmy -grzeslaw90 pisze: ↑21 wrz 2021, 09:56Wszystko albo nic - albo zabijasz wroga albo nie. Nic się nie przenosi.
Jeżeli w fazie ataku dystansowego/oblężniczego zagramy karty o za małej sile aby zabić wroga, to siła ta się marnuje. Niemniej jednak instrukcja pozwala wtedy anulować taki atak i cofnąć karty na rękę, aby opcjonalnie zagrać je w kolejnych fazach. Zatem praktycznie rzecz biorąc, za słaby atak dystansowy/oblężniczy, o ile chcemy, może przejść do ostatniej fazy (ataku) i nie marnuje się.
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 438 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Gra daje Ci możliwość cofnąć karty na rękę anulując całe Twoje starania, ot tak żebyś sobie mógł policzyć na spokojnie, i zagrać je później już nie jako atak oblężniczy tylko normalny atak. To na wypadek jakbyś się niemożebnie rypnął w obliczeniach przed walką, bo taka nieprzemyślana walka to okropny błąd sam w sobie, który kosztuje Cię praktycznie całą rozgrywkę. Musisz być w stanie zabić wroga w jeden atak - dystansowy/oblężniczy przed blokiem ALBO normalny po bloku. Jeśli nie jesteś w stanie zabić wroga w jednym ataku to po prostu tych kart nie zagrywasz - o to chodzi w zasadach cofania kart.Gloggie pisze: ↑21 wrz 2021, 18:08Może uściślijmy -grzeslaw90 pisze: ↑21 wrz 2021, 09:56Wszystko albo nic - albo zabijasz wroga albo nie. Nic się nie przenosi.
Jeżeli w fazie ataku dystansowego/oblężniczego zagramy karty o za małej sile aby zabić wroga, to siła ta się marnuje. Niemniej jednak instrukcja pozwala wtedy anulować taki atak i cofnąć karty na rękę, aby opcjonalnie zagrać je w kolejnych fazach. Zatem praktycznie rzecz biorąc, za słaby atak dystansowy/oblężniczy, o ile chcemy, może przejść do ostatniej fazy (ataku) i nie marnuje się.
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 431 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Jeszcze jedno pytanie (to celem ostatecznego upewnienia, bo w zasadzie już gram bardzo swobodnie i jest ogień). Przykład praktyczny: zostaje mi powiedzmy 2 karty: rana i jakaś mega, którą chciałbym zostawić sobie. Jest moja ostatnia tura w rundzie (powiedzmy dniu). Czy te 2 karty przechodzą do mojej ręki nocnej, jeśli już niczego nie chcę robić, czy wyrzucam je i i tworzę nową rękę w nowej rundzie?
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
- Bruno
- Posty: 2264
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1699 times
- Been thanked: 1294 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Żadnych kart nie zachowujesz na ręce na kolejną rundę (to nie Colt Expresskastration pisze: ↑25 wrz 2021, 01:24 Jeszcze jedno pytanie (to celem ostatecznego upewnienia, bo w zasadzie już gram bardzo swobodnie i jest ogień). Przykład praktyczny: zostaje mi powiedzmy 2 karty: rana i jakaś mega, którą chciałbym zostawić sobie. Jest moja ostatnia tura w rundzie (powiedzmy dniu). Czy te 2 karty przechodzą do mojej ręki nocnej, jeśli już niczego nie chcę robić, czy wyrzucam je i i tworzę nową rękę w nowej rundzie?

Użyłeś ich czy nie - zawsze wszystkie karty Czynów musisz przetasować po zakończeniu rundy.
Dlatego warto pamiętać, jakie się ma karty w talii i odpowiednio zarządzać ręką podczas rundy.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Chyba warto dodać, że wszystkie karty nawet ranyBruno pisze: ↑25 wrz 2021, 02:49Żadnych kart nie zachowujesz na ręce na kolejną rundę (to nie Colt Expresskastration pisze: ↑25 wrz 2021, 01:24 Jeszcze jedno pytanie (to celem ostatecznego upewnienia, bo w zasadzie już gram bardzo swobodnie i jest ogień). Przykład praktyczny: zostaje mi powiedzmy 2 karty: rana i jakaś mega, którą chciałbym zostawić sobie. Jest moja ostatnia tura w rundzie (powiedzmy dniu). Czy te 2 karty przechodzą do mojej ręki nocnej, jeśli już niczego nie chcę robić, czy wyrzucam je i i tworzę nową rękę w nowej rundzie?).
Użyłeś ich czy nie - zawsze wszystkie karty Czynów musisz przetasować po zakończeniu rundy.
Dlatego warto pamiętać, jakie się ma karty w talii i odpowiednio zarządzać ręką podczas rundy.