Winter jest po prostu bardzo dobry. Sam dałbym mu 10, gdyby nie potknięcia wydawnicze - planszetki są naprawdę biedne - dlatego odjąłem 1 oczko z oceny. Nie rozumiem twojego rozumowania, że skoro uważamy grę za źle wydaną to trzeba ją ocenić jak najniżej.Trolliszcze pisze:Hyhy, ciekaw jestem, jaka będzie reakcja międzynarodowej grupy fanów. Wszyscy pamiętamy zadymę przy okazji wydania Wintera, a okazuje się, że - o zgrozo! - na BGG dodatek ma ocenę 8,17, a chyba jedyną osobą płaczącą w komentarzach, że Portal to OKROPNY wydawca, jest Jax.
Warto zacząć przyjmować zakłady, czy przypadkiem nie szykuje się powtórka z rozrywkiA fe, Portalu! Wstydźcie się!
Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Galatolol
- Posty: 2460
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 679 times
- Been thanked: 1098 times
Re: Neuroshima Hex
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex
Skoro Ci tak wprost powiedział, to jasne, nie ma o czym dyskutować, widocznie źle zrozumiałem.powermilk pisze: Jak rozmawiałem z Oraczem, to powiedział, że to alternatywa... Może już mu się mieszało, tyle razy wyjaśniać Tezeusza, pytania o Mephisto oraz nowego Heksa też robiły swoje.
Senthe i Duel to akurat archenemiesDabi pisze:ale sama znając grę lepiej pomijasz tutaj Duel a skoro jest taki świetny balans to nie powiniśmy go chyba pomijać.

Z tego co słyszałem, to właśnie Smart na początku był dobrze zbalansowany z wszystkimi armiami, tylko Posterunek go strasznie tłukł i trzeba było przerobić całą armię i w efekcie zostało coś zupełnie innego. To tak na dowód temu o czym pisałem post wcześniej. Powiązania balansu między armiami są bardzo skomplikowane.
Joliet Jake na BGG
- Baartoszz
- Posty: 836
- Rejestracja: 27 sty 2010, 13:35
- Lokalizacja: Komorów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 19 times
Re: Neuroshima Hex
Śpieszę z tłumaczeniem. Problemem nie jest wyrażanie własnych poglądów estetycznych, ale oburzenie jakie niejedna osoba już tutaj wyraziła z powodu zmian.jax pisze:Nie mam bladego pojęcia o co chodzi, o jakie zamachy. Mi się zwyczajnie nowa szata graficzna NIE podoba (jest tragiczna) i tyle. Co to za spiskowe teorie o 'przyzwyczajeniach i zamachach'? Nowe jest ohydne (IMO) i tyle. O gustach się nie dyskutuje.Tycjan pisze:Wprawdzie o gustach się nie dyskutuje, ale po raz kolejny uderzyła mnie postawa, o której pisałem już nie raz – gracze (polscy?) nie lubią zmian. Kiedy są do czegoś przyzwyczajeni, to nawet jeżeli coś jest robione w dobrej wierze, to i tak ma szanse zostać odebrane jak zamach na „starych fanów”.
Przykłady
BartP pisze:Czytam, że nowa (3.) edycja Neuroshimy będzie zawierać piątą armię - Doomsday Machine. Ech... jak ja takich zabiegów nie lubię :/.
Kaktus+ pisze:zatem powinszować rozpiepszenia całej edycji, wszystkich dodatków pod przykrywką wydania nowego, lepszego produktu, zapewnienia sobie wpływów z wydanych dotychczas dodatków, które trzeba będzie wydać na nowo.
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex
@Dabi
Hej, już wiem, skąd Cię pamiętam! Grałeś w moim drugim turnieju w NHO
Jeszcze raz.
Balans w podstawce jest bardzo dobry. Po prostu jedną armią gra się łatwiej: wymaga ona mniej myślenia. To nie znaczy automatycznie, że jest ona niezbalansowana.
IMHO gdybyś przeprowadził eksperyment i posadził naprzeciwko siebie dwóch graczy idealnych, grających Borgo i Posterunkiem, to co prawda jeden z nich musiałby się dużo więcej nakombinować, ale ostatecznie odsetek zwycięstw byłby podobny.
O balansie armii świadczy jej powiedzmy "potencjał żetonowy", a nie to, czy wymaga ona mniej, czy więcej myślenia.
@Baartossz
Fakt, starzy fani są zaniepokojeni pojawiającymi się zmianami i brakiem konkretnych informacji. No i? Co Cię dziwi w tej sytuacji?
Hej, już wiem, skąd Cię pamiętam! Grałeś w moim drugim turnieju w NHO

Jeszcze raz.
Balans w podstawce jest bardzo dobry. Po prostu jedną armią gra się łatwiej: wymaga ona mniej myślenia. To nie znaczy automatycznie, że jest ona niezbalansowana.
IMHO gdybyś przeprowadził eksperyment i posadził naprzeciwko siebie dwóch graczy idealnych, grających Borgo i Posterunkiem, to co prawda jeden z nich musiałby się dużo więcej nakombinować, ale ostatecznie odsetek zwycięstw byłby podobny.
O balansie armii świadczy jej powiedzmy "potencjał żetonowy", a nie to, czy wymaga ona mniej, czy więcej myślenia.
@Baartossz
Fakt, starzy fani są zaniepokojeni pojawiającymi się zmianami i brakiem konkretnych informacji. No i? Co Cię dziwi w tej sytuacji?
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex
+1Senthe pisze: Jeszcze raz.
Balans w podstawce jest bardzo dobry. Po prostu jedną armią gra się łatwiej: wymaga ona mniej myślenia. To nie znaczy automatycznie, że jest ona niezbalansowana.
IMHO gdybyś przeprowadził eksperyment i posadził naprzeciwko siebie dwóch graczy idealnych, grających Borgo i Posterunkiem, to co prawda jeden z nich musiałby się dużo więcej nakombinować, ale ostatecznie odsetek zwycięstw byłby podobny.
O balansie armii świadczy jej powiedzmy "potencjał żetonowy", a nie to, czy wymaga ona mniej, czy więcej myślenia.
Tycjan pisze:Wprawdzie o gustach się nie dyskutuje, ale po raz kolejny uderzyła mnie postawa, o której pisałem już nie raz – gracze (polscy?) nie lubią zmian. Kiedy są do czegoś przyzwyczajeni, to nawet jeżeli coś jest robione w dobrej wierze, to i tak ma szanse zostać odebrane jak zamach na „starych fanów”.
Tycjan, ale wydaje mi się, że to nie o to chodzi, że ludziom się nie podoba, że nowa edycja wprowadza graficzne zmiany, bo przecież swoją edycję już mają i nie muszą kupować innej, która im nie leży. Ludziom się nie podoba to, że będą mieli połowe armii w jednym designie i ikonologii, a połowę w innym.
Więc będziemy mieli połączenie rozwiązania z 1 edycji i z 2 edycji, do wyboru, do koloru: kto woli liczniki, bedzie miał liczniki, kto woli zaznaczać na torze, będzie miał toryIgnacy Trzewiczek pisze:Tor punktacji jest po to, iż NS HEX jest grą dla 2-4 graczy, więc w pudełku są 4 liczniki, ale jesli ktoś ma armypack to może grać wariant 2-6 graczy. Ponieważ w armypackach nie ma liczników, będzie zaznaczal swój HQ na torze

Joliet Jake na BGG
- Tycjan
- Posty: 3214
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 64 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Ten fragment pochodzi z ZP, dlatego zapraszam do dyskusji właśnie na ZPjolietjake pisze:Tycjan pisze:Wprawdzie o gustach się nie dyskutuje, ale po raz kolejny uderzyła mnie postawa, o której pisałem już nie raz – gracze (polscy?) nie lubią zmian. Kiedy są do czegoś przyzwyczajeni, to nawet jeżeli coś jest robione w dobrej wierze, to i tak ma szanse zostać odebrane jak zamach na „starych fanów”.
Tycjan, ale wydaje mi się, że to nie o to chodzi, że ludziom się nie podoba, że nowa edycja wprowadza graficzne zmiany, bo przecież swoją edycję już mają i nie muszą kupować innej, która im nie leży. Ludziom się nie podoba to, że będą mieli połowe armii w jednym designie i ikonologii, a połowę w innym.

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- Baartoszz
- Posty: 836
- Rejestracja: 27 sty 2010, 13:35
- Lokalizacja: Komorów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 19 times
Re: Neuroshima Hex
Dobrze, że zaczęłaś od IMHO, bo wg mnie Borgo wygrałby zdecydowaną większość gier.Senthe pisze:IMHO gdybyś przeprowadził eksperyment i posadził naprzeciwko siebie dwóch graczy idealnych, grających Borgo i Posterunkiem, to co prawda jeden z nich musiałby się dużo więcej nakombinować, ale ostatecznie odsetek zwycięstw byłby podobny.
Dziwi mnie to, że gracze są "zaniepokojeni" zmianami, które wcale nie muszą ich dotyczyć. Bo przecież nie muszą nowego produktu kupować. Kupiłem grę Masters of Commerce, rok później została wydana wersja Panic on Wall Street! z zupełnie innymi grafikami. Nie kupiłem i mi z tym dobrze. Czemu mam być oburzony, lub chociażby "zaniepokojony"?Senthe pisze:Fakt, starzy fani są zaniepokojeni pojawiającymi się zmianami i brakiem konkretnych informacji. No i? Co Cię dziwi w tej sytuacji?
- kwiatosz
- Posty: 7899
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Patrzajcie go, jak na lewo czytelników sobie napędza 

Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- RUNner
- Posty: 4280
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1117 times
Re: Neuroshima Hex
Otóż to. Trzeba do tego podejść rozsądnie, chyba że ktoś musi mieć wszystko to wtedy mimo posiadania kompletu aktualnej edycji, kupi też 3.0 i będzie zadowolony!Baartoszz pisze:Dziwi mnie to, że gracze są "zaniepokojeni" zmianami, które wcale nie muszą ich dotyczyć. Bo przecież nie muszą nowego produktu kupować.Senthe pisze:Fakt, starzy fani są zaniepokojeni pojawiającymi się zmianami i brakiem konkretnych informacji. No i? Co Cię dziwi w tej sytuacji?

Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex
Tak jak napisał jolietjake.
Nie będę zadowolona, jeśli nie będę mieć opcji kupna dodatków utrzymanych w starej stylistyce. Guzik mnie obchodzi, co będą kupować lub nie inni gracze, ale jak najbardziej mnie interesuje, aby późniejsze dodatki ukazywały się w "moim" stylu graficznym. Czy teraz jest już jasne, skąd lamenty i niepokój?
Nie będę zadowolona, jeśli nie będę mieć opcji kupna dodatków utrzymanych w starej stylistyce. Guzik mnie obchodzi, co będą kupować lub nie inni gracze, ale jak najbardziej mnie interesuje, aby późniejsze dodatki ukazywały się w "moim" stylu graficznym. Czy teraz jest już jasne, skąd lamenty i niepokój?
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- BartP
- Administrator
- Posty: 4763
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Rumia
- Has thanked: 397 times
- Been thanked: 936 times
Re: Neuroshima Hex
Przesadziłeś, podciągając moją wypowiedź pod "oburzenie [...] z powodu zmian".Baartoszz pisze:Problemem nie jest wyrażanie własnych poglądów estetycznych, ale oburzenie jakie niejedna osoba już tutaj wyraziła z powodu zmian.
PrzykładyBartP pisze:Czytam, że nowa (3.) edycja Neuroshimy będzie zawierać piątą armię - Doomsday Machine. Ech... jak ja takich zabiegów nie lubię :/.
Sytuacja nie jest analogiczna. Tu chodzi przecież o nadchodzące dodatki i ich kompatybilność ze starą wersją. Nie wierzę, że tego nie rozumiesz.Baartoszz pisze:Dziwi mnie to, że gracze są "zaniepokojeni" zmianami, które wcale nie muszą ich dotyczyć. Bo przecież nie muszą nowego produktu kupować. Kupiłem grę Masters of Commerce, rok później została wydana wersja Panic on Wall Street! z zupełnie innymi grafikami. Nie kupiłem i mi z tym dobrze. Czemu mam być oburzony, lub chociażby "zaniepokojony"?
Sprzedam nic
Re: Neuroshima Hex
Tupnij jeszcze nóżką.Senthe pisze:Nie będę zadowolona, jeśli nie będę mieć opcji kupna dodatków utrzymanych w starej stylistyce. Guzik mnie obchodzi, co będą kupować lub nie inni gracze, ale jak najbardziej mnie interesuje, aby późniejsze dodatki ukazywały się w "moim" stylu graficznym. Czy teraz jest już jasne, skąd lamenty i niepokój?

Kto Ci w ogóle gwarantuje, że kolejne armie w stylistyce Hexa 2.5 by w ogóle wyszły? Po wydaniu 3.0 jest naprawdę spora szansa na kolejne dodatki, hexogłówki itd., które być może nigdy by nie powstały do 2.5.
Poza tym narzekanie na zmiany graficzne w nowej edycji Hexa to tak jakby marudzenie że Wiedźmin 2 nie chodzi na starym kompie, na którym jedynka śmigała bez problemu. Gdyby wszyscy tak myśleli, to byśmy nie wyszli z epoki Pac-Mana.

Re: Neuroshima Hex
Mówię właśnie o potencjale, żetonowym. Oraz na tym jak to wychodzi w praktyce. A jak wychodzi to wyraźnie widać@Dabi
Hej, już wiem, skąd Cię pamiętam! Grałeś w moim drugim turnieju w NHO
Jeszcze raz.
Balans w podstawce jest bardzo dobry. Po prostu jedną armią gra się łatwiej: wymaga ona mniej myślenia. To nie znaczy automatycznie, że jest ona niezbalansowana.
IMHO gdybyś przeprowadził eksperyment i posadził naprzeciwko siebie dwóch graczy idealnych, grających Borgo i Posterunkiem, to co prawda jeden z nich musiałby się dużo więcej nakombinować, ale ostatecznie odsetek zwycięstw byłby podobny.
O balansie armii świadczy jej powiedzmy "potencjał żetonowy", a nie to, czy wymaga ona mniej, czy więcej myślenia.

Nie ma co więc mówić o zbalansowaniu.
Jeśli coś nie wymaga myślenia aby być równie skuteczne jak inne frakcje które grają z myśleniem to po włączeniu myślania potencjał tej bezmyślnej jeszcze rośnie.
Jeśli siła frakcji Posterunek z myślącym graczen to (P) + Myślenie i to równa się sile Borgo (B). To siła Borgi z dodatkiem myślenia będzie większa.
Przy dwóch takich samych graczach zdecydowanie wygrałby Borgo. W 100 pojedynkach Posterunek nie otrzymałby więcej niż 20 zwycięstw.
Troszkę to jak w tym dowcipie o przynoszeniu noża na strzelaninę.
I jednym i drugim można zabić ale tym drugim jakoś zdecydowanie prościej.
To nie jest nie wiem jak skomplikowana gra bez przesadyChyba nie doceniasz jak skomplikowane jest balansowanie takiej asymetrycznej gry. To, że armia A jest zbalansowana w stosunku do armii B, a armia B w stosunku do C, nie znaczy, że armia A będzie do C (jakby mogło się mylnie zdawać). Jeśli jedna armia z podstawki zostałaby, jak sugerujesz, osłabiona, to wszystkie późniejsze armie, które byłyby zbalansowane do wcześniejszej wersji armii, teraz byłyby za silne na nową, osłabioną wersję armii.

No i tu właśnie balans asymetryczny nawet na pozimie podstawki leży na tyle, że do grania bez dwumeczu wymaga dość luźnego podejścia. Przeceniasz za to mom zdaniem Portal jeśli chodzi o te aspekty rozgrywki.
Czyli Dabi ogarniety grajacy Posterunkiem vs Borgo bedzie tak samo często wygrywał co Dabi ogarniety grający Borgo vs Posterunek ?Tylko potwierdzasz to co było powiedziane wcześniej - musisz się nimi nauczyć grać i tyle

-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex
@Epyon
Spójrz na to lepiej z drugiej strony.
Wydawnictwo zdradzające swoich najwierniejszych klientów aż się prosi o pytanie, czy - i jak długo - zachowa lojalność wobec tych nowonabytych. Co jeśli kiedyś wydadzą Hexa 4.0 niekompatybilnego z poprzednimi edycjami? Czy warto w tej sytuacji w ogóle kupować edycję 3.0, nie wiedząc, jak długo potrwa z kolei wsparcie do niej?
W ogóle czy można traktować grę planszową jak jakiegoś nie przymierzając Windowsa, do którego wsparcie wygasa po kilku latach? Zastępować wersje "stare" "bardziej nowoczesnymi"?... C'mon...
Case Portalu nie jest jakimś wyjątkiem. Google z sobie tylko znanych niejasnych powodów zamknęło Google Readera, wywalając na bruk miliony wiernych użytkowników. Efekt? Ich nowa usługa Google Keep spotkała się z chłodnym i nieufnym przyjęciem internautów.
Żadna firma, czy mała, czy duża, nie powinna sobie pozwalać na stratę zaufania najwierniejszych klientów.
Portal zaliczał już różne incydenty związane z badziewnymi wydaniami gier i nie tylko. Jeśli naprawdę dodatki do Hexa nagle zaczną ukazywać się wyłącznie w stylistyce edycji 3.0, moje zaufanie do Portalu po prostu zjedzie do zera i chyba naprawdę niczego już od nich nie kupię. Są na świecie i inne gry. Pozostawiam tę informację ku rozwadze Portalowych decydentów.
@Dabi
Jakie działania ku poprawie balansu byś zaproponował?
Spójrz na to lepiej z drugiej strony.
Wydawnictwo zdradzające swoich najwierniejszych klientów aż się prosi o pytanie, czy - i jak długo - zachowa lojalność wobec tych nowonabytych. Co jeśli kiedyś wydadzą Hexa 4.0 niekompatybilnego z poprzednimi edycjami? Czy warto w tej sytuacji w ogóle kupować edycję 3.0, nie wiedząc, jak długo potrwa z kolei wsparcie do niej?
W ogóle czy można traktować grę planszową jak jakiegoś nie przymierzając Windowsa, do którego wsparcie wygasa po kilku latach? Zastępować wersje "stare" "bardziej nowoczesnymi"?... C'mon...
Case Portalu nie jest jakimś wyjątkiem. Google z sobie tylko znanych niejasnych powodów zamknęło Google Readera, wywalając na bruk miliony wiernych użytkowników. Efekt? Ich nowa usługa Google Keep spotkała się z chłodnym i nieufnym przyjęciem internautów.
Żadna firma, czy mała, czy duża, nie powinna sobie pozwalać na stratę zaufania najwierniejszych klientów.
Portal zaliczał już różne incydenty związane z badziewnymi wydaniami gier i nie tylko. Jeśli naprawdę dodatki do Hexa nagle zaczną ukazywać się wyłącznie w stylistyce edycji 3.0, moje zaufanie do Portalu po prostu zjedzie do zera i chyba naprawdę niczego już od nich nie kupię. Są na świecie i inne gry. Pozostawiam tę informację ku rozwadze Portalowych decydentów.
@Dabi
Jakie działania ku poprawie balansu byś zaproponował?
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Re: Neuroshima Hex
Oczywiście rozumiem, że komuś może nie pasować łączenie dwóch dizajnów w jednej grze.Senthe pisze:Jeśli naprawdę dodatki do Hexa nagle zaczną ukazywać się wyłącznie w stylistyce edycji 3.0, moje zaufanie do Portalu po prostu zjedzie do zera i chyba naprawdę niczego już od nich nie kupię.
Chciałbym jednak się upewnić - jesteś gotowa zrezygnować z jakichkolwiek zakupów gier Portalu (dalszych dodatków albo zupełnie nowych tytułów), choćby nie wiem jak dobre były (jesteś wielką zwolenniczką Hexa, jak można zauważyć z innych wpisów), dlatego, że istnieje możliwość, że któreś tam rozszerzenie gry nie będzie kompatybilne, choćby tylko graficznie, z podstawową wersją gry, tak?
Nowe grafiki mi się podobają, ale i tak uważam, że NH powinna ukazać się bez tła fabularnego, bo to gra abstrakcyjna. Sam zamierzam wykonać wersję drewnianą, tylko z ikonami.
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex
Stary... trochę gadasz od rzeczy z tym dodawaniem "myślenia" - błędnie to pojmujesz. Nie chodziło nam o granie z myśleniem i bezmyślnie. Chodziło o poznanie armii, nauczenie się odpowiedniej taktyki, nauczenie używania mocnych stron i ochrony słabych stron. Tak więc wbrew temu co piszesz bedzie:Dabi pisze: Mówię właśnie o potencjale, żetonowym. Oraz na tym jak to wychodzi w praktyce. A jak wychodzi to wyraźnie widać![]()
Nie ma co więc mówić o zbalansowaniu.
Jeśli coś nie wymaga myślenia aby być równie skuteczne jak inne frakcje które grają z myśleniem to po włączeniu myślania potencjał tej bezmyślnej jeszcze rośnie.
Jeśli siła frakcji Posterunek z myślącym graczen to (P) + Myślenie i to równa się sile Borgo (B). To siła Borgi z dodatkiem myślenia będzie większa.
Przy dwóch takich samych graczach zdecydowanie wygrałby Borgo. W 100 pojedynkach Posterunek nie otrzymałby więcej niż 20 zwycięstw.
"Przy dwóch takich samych początkujących graczach wygra Borgo. Przy dwóch takich samych doświadczonych graczach szansa na wygranie wynosi 50%" Gdy już poznamy dobrze grę, to nasze umiejętności gry Borgo, który nie jest skomplikowany, nie rosną adekwatnie do umiejętności gry Posterunkiem. Z tego błędnego założenia wynika Twe błędne myślenie

Nie jest to bardzo skomplikowana gra, ale dość różnorodna przez mnogość asymetrycznych armii. Przy małej dozie losowości tej gry, balans nie jest taką łatwą sprawą.To nie jest nie wiem jak skomplikowana gra bez przesady
No i tu właśnie balans asymetryczny nawet na pozimie podstawki leży na tyle, że do grania bez dwumeczu wymaga dość luźnego podejścia.
Nie wiem gdzie tu "idealistyczne założenie". Niestety tylko Twoje doświadczeniaCzyli Dabi ogarniety grajacy Posterunkiem vs Borgo bedzie tak samo często wygrywał co Dabi ogarniety grający Borgo vs Posterunek ?To bardzo idealistyczne założenie w które nie wierzę. Doświadczenia własne stoją w opozycji do tego stwierdzenia.

Joliet Jake na BGG
Re: Neuroshima Hex
Ale o jakiej zdradzie i niekompatybilności Ty teraz mówisz? Przecież 3.0 jest w pełni kompatybilny z resztą wypuszczonych dotąd dodatków, co było wielokrotnie podkreślane...Senthe pisze:Wydawnictwo zdradzające swoich najwierniejszych klientów aż się prosi o pytanie, czy - i jak długo - zachowa lojalność wobec tych nowonabytych. Co jeśli kiedyś wydadzą Hexa 4.0 niekompatybilnego z poprzednimi edycjami? Czy warto w tej sytuacji w ogóle kupować edycję 3.0, nie wiedząc, jak długo potrwa z kolei wsparcie do niej?
A niby czemu nie? Z biznesowego punktu widzenia jak widać się to sprawdza. Poza tym to że wychodzi nowa edycja wcale nie znaczy, że stara jest do bani, bądź wybrakowana -to dalej ta sama, bardzo dobra gra.Senthe pisze:W ogóle czy można traktować grę planszową jak jakiegoś nie przymierzając Windowsa, do którego wsparcie wygasa po kilku latach? Zastępować wersje "stare" "bardziej nowoczesnymi"?... C'mon...
Podejrzewam, że Portal od tego nie zbiednieje.Senthe pisze:Portal zaliczał już różne incydenty związane z badziewnymi wydaniami gier i nie tylko. Jeśli naprawdę dodatki do Hexa nagle zaczną ukazywać się wyłącznie w stylistyce edycji 3.0, moje zaufanie do Portalu po prostu zjedzie do zera i chyba naprawdę niczego już od nich nie kupię. Są na świecie i inne gry. Pozostawiam tę informację ku rozwadze Portalowych decydentów.

Podkreślam jeszcze raz kilka ważnych spraw, które jak widać niektórym umykają:
1. Mając wybór: brak dodatków do 2.5, a wydanie dodatków w stylistyce 3.0 (które poza zmienioną grafiką są kompatybilne z 2.5) zdecydowanie druga opcja jest lepsza.
2. Gry planszowe to dobra luksusowe. Naprawdę nikt nie zmusza nikogo do ich zakupu.
3. Portal to jest firma i musi przynosić zysk. Jeśli Portalowi i Z-Manowi kalkuluje się zrobić reedycję i przyniesie to zysk, to jest to świetna informacja - dzięki temu w przyszłości na rynku pojawi się więcej gier obu wydawnictw (więcej gier = większe prawdopodobieństwo że jakaś będzie dobra).
Re: Neuroshima Hex
Ale przecież Portal nigdzie nikomu nie obiecuje że wersja X.0 będzie dostępna tyle i tyle lat i będzie XXX dodatków do niej...Senthe pisze:@Epyon
Spójrz na to lepiej z drugiej strony.
Wydawnictwo zdradzające swoich najwierniejszych klientów aż się prosi o pytanie, czy - i jak długo - zachowa lojalność wobec tych nowonabytych. Co jeśli kiedyś wydadzą Hexa 4.0 niekompatybilnego z poprzednimi edycjami? Czy warto w tej sytuacji w ogóle kupować edycję 3.0, nie wiedząc, jak długo potrwa z kolei wsparcie do niej?
W ogóle czy można traktować grę planszową jak jakiegoś nie przymierzając Windowsa, do którego wsparcie wygasa po kilku latach? Zastępować wersje "stare" "bardziej nowoczesnymi"?... C'mon...
Case Portalu nie jest jakimś wyjątkiem. Google z sobie tylko znanych niejasnych powodów zamknęło Google Readera, wywalając na bruk miliony wiernych użytkowników. Efekt? Ich nowa usługa Google Keep spotkała się z chłodnym i nieufnym przyjęciem internautów.
Żadna firma, czy mała, czy duża, nie powinna sobie pozwalać na stratę zaufania najwierniejszych klientów.
Portal zaliczał już różne incydenty związane z badziewnymi wydaniami gier i nie tylko. Jeśli naprawdę dodatki do Hexa nagle zaczną ukazywać się wyłącznie w stylistyce edycji 3.0, moje zaufanie do Portalu po prostu zjedzie do zera i chyba naprawdę niczego już od nich nie kupię. Są na świecie i inne gry. Pozostawiam tę informację ku rozwadze Portalowych decydentów.
@Dabi
Jakie działania ku poprawie balansu byś zaproponował?
Ja mam 2.5 i wcale nie czuje się zdradzony, wydawnictwo ma pełne prawo do zmiany gry czy jej nowszego wydania...
Firma chce pozyskać nowych klientów, i aby to zrobić musi coś zmienić, nie da sie rozwijać nie zmieniając produktu... To czy zmiana jest lepsza czy gorsza to inna kwestia (i zawsze dyskusyjna) ale prawo do niej zawsze ma wydawca. Po za tym nie jest tak że NH jest wydawana w nowej wersji co pól roku.
Porównanie do windowsa jest nie trafione bo system operacyjny moze potrzebować serwis packow albo pomocy technicznej, a gra planszowa to nie sprzet komputerowy który sie popsuje, planszówka to produkt gotowy do użytku/grania już po odpakowaniu, teraz jak i za 100 lat...
Re: Neuroshima Hex
Tak propo dyskusji Posterunek-Borgo:
No patrzcie, jak gram Posterunkiem to wygrywam jakieś 75% gier. Jak gram Borgo to wygrywam może 40%. Widać nie potrafię osiągnąć odpowiedniego stopnia no-brainu by grać mutantami
Propo dyskusji o zmianie edycji:
Jak dodatki 3.0 będą się za mocno odróżniać graficznie od dodatków 2.5 to trudno, najwyżej przestanę kupować kolejne dodatki. W sumie 12 armii do 2.5 to i tak całkiem niezła liczba.
No patrzcie, jak gram Posterunkiem to wygrywam jakieś 75% gier. Jak gram Borgo to wygrywam może 40%. Widać nie potrafię osiągnąć odpowiedniego stopnia no-brainu by grać mutantami

Propo dyskusji o zmianie edycji:
Jak dodatki 3.0 będą się za mocno odróżniać graficznie od dodatków 2.5 to trudno, najwyżej przestanę kupować kolejne dodatki. W sumie 12 armii do 2.5 to i tak całkiem niezła liczba.
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex
No właśnie.Karit pisze:Porównanie do windowsa jest nie trafione bo system operacyjny moze potrzebować serwis packow albo pomocy technicznej, a gra planszowa to nie sprzet komputerowy który sie popsuje, planszówka to produkt gotowy do użytku/grania już po odpakowaniu, teraz jak i za 100 lat...
Nie ma powodu, żeby na siłę naprawiać coś, co działa.
@Epyon
Jeśli wydawcy - czy dowolnej inna firmie - wydaje się, że w jego interesie leży olewanie klientów, to prędzej czy później tych klientów straci. Być może straci starych, a zyska nowych. Ale czy na naszym małym polskim ryneczku można sobie w ogóle pozwolić na tracenie klientów? I to jeszcze w sposób tak beztroski, jak robi to Portal? Wpadka wydawnicza tu, wpadka wydawnicza tam, jeden klient jest trollem, drugi ma za duże wymagania... Nazbiera się tego dla wielu planszówkowiczów, i kogo potem będzie wkurzać Portal, wydając Hexa 7.0?
Rynek amerykański może jest bardziej pojemny, ale i konkurencja na nim wielokrotnie silniejsza.
1. Płacimy za planszówki nie tylko ze względu na ich zasady, ale również aby mieć możliwość obcowania z ładnymi przedmiotami. Łączenie dwóch dodatków byłoby rażące estetycznie. Równie dobrze mogłabym sobie Nowy Jork czy Dancera narysować flamastrem.TomB pisze:Chciałbym jednak się upewnić - jesteś gotowa zrezygnować z jakichkolwiek zakupów gier Portalu (dalszych dodatków albo zupełnie nowych tytułów), choćby nie wiem jak dobre były (jesteś wielką zwolenniczką Hexa, jak można zauważyć z innych wpisów), dlatego, że istnieje możliwość, że któreś tam rozszerzenie gry nie będzie kompatybilne, choćby tylko graficznie, z podstawową wersją gry, tak?
2. Nie dlatego, że istnieje możliwość, tylko w wypadku, gdyby ta możliwość stała się faktem.
Nie wiem w ogóle, skąd to zdziwienie. Wydawca olewa mnie - ja olewam jego. Jak mam niby zareagować, udawać, że deszcz pada? Jestem klientem i głosuję portfelem.
Pomijając drobny fakt, że jestem fanką i byłoby mi zwyczajnie przykro, no ale kogo to obchodzi w świecie szoł biznesu.
Póki co jednak nic nie wiadomo na temat przyszłych planów, jeszcze zobaczymy co to będzie. Mam nadzieję, że te najczarniejsze wizje się jednak nie spełnią.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- Trolliszcze
- Posty: 4785
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 1043 times
Re: Neuroshima Hex
Kurczę, zawsze mi się wydawało, że fan to taki ktoś, kto właśnie najlepiej stara się rozumieć decyzje twórców i popierać je, zamiast publicznie grozić bojkotem. IMHO słaba z Ciebie fanka.Senthe pisze:Pomijając drobny fakt, że jestem fanką i byłoby mi zwyczajnie przykro, no ale kogo to obchodzi w świecie szoł biznesu.
Bo jeśli jesteś fanką samej gry, ale już niekoniecznie fanką Portalu, Trzewika czy Michała Oracza, to chyba naprawdę nikt Ci nic nie jest winien. Neuroshima Hex sama się nie zrobi, że tak powiem.
Znak czasów. Dzisiaj fan to ktoś taki, komu się wydaje, że to on powinien decydować, co jest dla dzieła twórców najlepsze. Przypomina mi się flejm o piractwie, znów wyłazi z Ciebie postawa roszczeniowa, Senthe.
- yosz
- Posty: 6375
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 495 times
- Kontakt:
Re: RE: Neuroshima Hex
Ale to nie jest wypięcie się tak jak np w przypadku Descent 2 gdzie nic nie jest kompatybilne. Nowych zasad można używać w starej wersji, wielkość hexow / żetonów ta sama. Nowe dodatki będą wyglądać trochę inaczej ale można to potraktować jako nowe armie i tyle (no i można będzie zagrać niego vs niego
). rozumiem ze jak ktoś jest mega esteta to tego nie przeżyje ale mówienie o zdradzie fanów jest nietaktowne i przesadzone.

ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: Neuroshima Hex
@Senthe
Wytłumaczę, co - według mnie - napisałaś kilka postów temu.
Napisałaś, że nie kupisz już żadnej gry od Portalu. Zatem załóżmy, że Portal wydaje grę, że klękajcie narody... albo chociaż taką, że mały światek planszówkożerców kiwa z uznaniem głową. Ale ty nie kupujesz tej gry, bo Portal kiedyś wydał dodatek do innej gry, która ci się podobała, ale nie był w tej samej szacie graficznej, co podstawka (a to jest zdradą). Nie ma znaczenia, czy nowy tytuł będzie miał dodatki, bo nikt tego nie wie. Ty nie kupujesz i tak, prawda? Bo Portal "zjechał do zera" z zaufaniem u Ciebie, tak?
Dopytuje się, bo wydawałaś mi się naprawdę wielką zwolenniczką Hexa, a tu taka deklaracja?
Edycja:
Wytłumaczę, co - według mnie - napisałaś kilka postów temu.
Napisałaś, że nie kupisz już żadnej gry od Portalu. Zatem załóżmy, że Portal wydaje grę, że klękajcie narody... albo chociaż taką, że mały światek planszówkożerców kiwa z uznaniem głową. Ale ty nie kupujesz tej gry, bo Portal kiedyś wydał dodatek do innej gry, która ci się podobała, ale nie był w tej samej szacie graficznej, co podstawka (a to jest zdradą). Nie ma znaczenia, czy nowy tytuł będzie miał dodatki, bo nikt tego nie wie. Ty nie kupujesz i tak, prawda? Bo Portal "zjechał do zera" z zaufaniem u Ciebie, tak?
Dopytuje się, bo wydawałaś mi się naprawdę wielką zwolenniczką Hexa, a tu taka deklaracja?
Edycja:
(Już nie do Senthe.) Często spotykane na forum ostre deklaracje to dowód raczej na rozkapryszenie, niż wrażliwość np. estetyczną. I to głoszone przez użytkowników, nie graczy (wątki w rodzaju: gra miesiąca wiele zdradzają w tej kwestii).Trolliszcze pisze:Znak czasów. Dzisiaj fan to ktoś taki, komu się wydaje, że to on powinien decydować, co jest dla dzieła twórców najlepsze.
- yosz
- Posty: 6375
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 495 times
- Kontakt:
Re: RE: Neuroshima Hex
To jeszcze ja: Senthe - patrząc na dyskusję tutaj jesteś w zdecydowanej mniejszości. Żadne wydawnictwo nie będzie podtrzymywać wydawania dodatków dla kilkudziesięciu zagorzałych fanów - musisz się z tym pogodzić.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex
@Trolliszcze
Gdybym nie lubiła Portalu, Trzewika i MOracza, to nie rozmawiałabym z nimi, nie kupowałabym gier Portalu, nie jeździłabym na Portalkony, nie zaczepiała na każdym innym konwencie... Krótko mówiąc kulą w płot...
@yosz
Dyskusja tutaj nie jest wyznacznikiem niczego. Chociaż być może masz rację. Ale Hexa 2.5 sprzedało się już naprawdę sporo. Jeśli opłacało się wydawanie do niego dodatków wcześniej, to czemu nie miałoby się opłacać wydawanie dodatków później?
@all
1. Przecież Portal jeszcze w ogóle nie powiedział, co mają zamiar zrobić z posiadaczami edycji 2.5! Póki co to wszystko i tak tylko teoretyzowanie.
2. Nie lubię podejścia "ojtam ojtam, ludzie łykną wszystko". Lubię podejście "hej, przecież jesteście naszymi klientami, lubimy was i szanujemy, nie moglibyśmy was zawieść". Tylko tyle. Wiem, dziwna jestem.
Gdybym nie lubiła Portalu, Trzewika i MOracza, to nie rozmawiałabym z nimi, nie kupowałabym gier Portalu, nie jeździłabym na Portalkony, nie zaczepiała na każdym innym konwencie... Krótko mówiąc kulą w płot...
@yosz
Dyskusja tutaj nie jest wyznacznikiem niczego. Chociaż być może masz rację. Ale Hexa 2.5 sprzedało się już naprawdę sporo. Jeśli opłacało się wydawanie do niego dodatków wcześniej, to czemu nie miałoby się opłacać wydawanie dodatków później?
@all
1. Przecież Portal jeszcze w ogóle nie powiedział, co mają zamiar zrobić z posiadaczami edycji 2.5! Póki co to wszystko i tak tylko teoretyzowanie.
2. Nie lubię podejścia "ojtam ojtam, ludzie łykną wszystko". Lubię podejście "hej, przecież jesteście naszymi klientami, lubimy was i szanujemy, nie moglibyśmy was zawieść". Tylko tyle. Wiem, dziwna jestem.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.