Władca Pierścieni: Gra Karciana LCG (Nate French)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
neutrino
Posty: 227
Rejestracja: 20 lis 2013, 08:13
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: neutrino »

"Talent, ciężka praca, wytrwałość i poświęcenie. Nikt się nie rodzi leniwy. To umiejętność nabyta (...) forma sztuki, jeśli wolisz, podobna do poezji, tańca czy muzyki."
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: pattom »

Awatar użytkownika
godpuppet
Posty: 592
Rejestracja: 30 gru 2008, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: godpuppet »

z tych maleństw na pewno nie musisz kupować wszystkich, natomiast warto przejrzeć je pod kątem scenariuszy i wybrać najciekawsze oraz oczywiście kart graczy, które pasują do Twoich talii/stylu gry.

a jak już się wciągniesz... :mrgreen:
All work and no play makes Jack a dull boy!
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: wojo »

Ja tylko powiem tyle że jeżeli zignoruje się kupno małych dodatków (mówię o grze solo) to spora część scenariuszy z dużych dodatków (min. wszystkie ze Spadkobierców N. oraz większość Khazad Dum) będzie w zasadzie nie do przejścia. Jeżeli ktoś chce inwestować tylko w duże dodatki to polecam dodatki Sagi (hobbity sprawdzałem osobiście).
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: jax »

w wątku zasadowym pattom pisze:A jak (czym?) Ci poszło ze scenariuszem Podróż w dół Anduiny ?
Poszło mi tylko na 2 osoby (raz na 3 próby choć drugi sukces był bardzo bardzo blisko). Nie używalismy Wiedzy.

Natomiast nie udało mi się w ogóle w kilkunastu podejściach solo (Przywództwo/Wiedza i szczególnie Duch/Taktyka w różnych kombinacjach). Chyba tylko raz doszedłem do ostatniego etapu (Pułapka na Brzegu). Jednak pewne chwile są niezapomniane (gdy odpływam tratwą a tuż tuz za pojawia się drugi Górski Trolli i zostawiam go wymachującego maczugą na brzegu :) albo jak Wargi i ktoś jeszcze pakują mi się do tratwy i podczas spływu muszę jeszcze z nimi walczyć :) ).
Oczywiście będę wracał do tego scenariusza i przejdę go choćbym miał sczeznąć ;) Na razie, przynajmniej częściowo, porażki składam na to, że ok. 90% decków stanowią karty tylko z podstawki (jednej).
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: pattom »

Ja się uparłem i chcę przejść jeszcze raz (raz mi się udało) scenariusz Podróż w dół Anduiny solo.
W grupie i na 3 i na 4 graczy zawsze się udawało właściwie bez większego problemu. Chcę jeszcze spróbować przy dwóch graczach.
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: wojo »

Jax, a próbowałeś grać mniejszą talią (np. 30 kart)? Na kartach jednej podstawki tylko w ten sposób z miarę sensownym prawdopodobieństwem da się przejść Anduine solo. Przy tali 50 kartowej jesteś w zasadzie skazany na porażkę (dobra da się od czasu do czasu wygrać ale to raczej jak się fajnie ułoży Twoja talia i przeciwność nie bęzie za dużo przeszkadzać).

Ogólnie podstawka zdecydowanie najlepiej chodzi przy dwóch graczach (nie jest wtedy ani za łatwa ani za trudna).

Natomiast Anduina jest świetna - jeden z najlepszych scenariuszy.
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: jax »

pattom pisze:Ja się uparłem i chcę przejść jeszcze raz (raz mi się udało) scenariusz Podróż w dół Anduiny solo.
W grupie i na 3 i na 4 graczy zawsze się udawało właściwie bez większego problemu. Chcę jeszcze spróbować przy dwóch graczach.
Jak masz porządną pulę kart, to chyba dasz radę spłynąć solo :) W każdym razie bardzo ciekawy i urozmaicony scenariusz (w kazdym etapie robi się coś innego, to jest świetne).

@wojo - właśnie na 30-kartowym decku gram zawsze :)
pattom pisze:Ogólnie podstawka zdecydowanie najlepiej chodzi przy dwóch graczach (nie jest wtedy ani za łatwa ani za trudna).
Bardzo sluszne stwierdzenie, jeśli chodzi o balans - szzcególnie w odniesieniu do Anduiny.
Ale dla mnie i solo jest fun ;)
Ostatnio zmieniony 06 mar 2014, 15:14 przez jax, łącznie zmieniany 2 razy.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 810 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: mat_eyo »

Mi się udało dwa razy solo na kartach z 1 x CS i Polowanie na Golluma.
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: pattom »

jax pisze:
pattom pisze:Ja się uparłem i chcę przejść jeszcze raz (raz mi się udało) scenariusz Podróż w dół Anduiny solo.
W grupie i na 3 i na 4 graczy zawsze się udawało właściwie bez większego problemu. Chcę jeszcze spróbować przy dwóch graczach.
Jak masz porządną pulę kart, to chyba dasz radę spłynąć solo :) W każdym razie bardzo ciekawy i urozmaicony scenariusz (w kazdym etapie robi się coś innego, to jest świetne).

@wojo - właśnie na 30-kartowym decku gram zawsze :)
Pula kart jest ale uparłem się żeby na kartach z podstawki grać :-)
Gram na podstawce x3 i już 2-3 razy byłem bardzo blisko :-)
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: jax »

Udało mi się w 5-tym podejściu przejść Podróż do Rhosgobel. Ufff...
Wszystkie próby podejmowałem mono-Wiedzą (Denethor, Beravora, Glorfindel). Kluczowe combo to Denethorn+Henmarth Rzeczna Pieśń. No i oczywiście niezbędny komplet Wiedzy z Imladris.
Denethorn musi przewijać talię bez względu na wszystko (nawet jak podejrzał coś nieszkodliwego na górze talii...). Dokopanie się do Zagajników/Athelasów jest kluczowe bo czas nieubłaganie tyka. Rzeczna Pieśń (w tej samej turze co Denethor) dodatkowo podgląda na co się zanosi i już wiadomo jak questować. Podglądanie jest niezbędne, bo w przygodzie są koszmarne ilości Wyczerpania, Ropiejących Ran, Chmar Owadów, o Wzroku Nekromanty nie wspominając.
Spoza podstawki dorzuciłem Płonące Gałęzie (wydają się niezbędne, bo efekty cienia są liczne i straszne w tej przygodzie...), Gildora Ingloriona, Spory (ale są zbyt sytuacyjne, raczej do wywalenia) oraz Haldira. Paradoksalnie te karty się nie przydały podczas zwycięstwa :) - nie wychodzili akurat wrogowie.
Scenariusz jest mocno sytuacyjny - pomijam już kwestię kiedy wyjdą Zagajniki/Athelasy, ale czasem może być przesycony wrogami, czasem podstępami, czasem obszarami - w ten sposób duża część talii gracza może być bezużyteczna (np. miałem karty do radzenia sobie z wrogami a ci się nie pojawiali). Dlatego wydaje mi się, że kolejną kluczową kartą jest Protektor z Lorien (discard niepotrzebnych kart), no i w związku z tym trzeba dorzucić jakieś karty do dociągu (Beravora jako bohater jest tu ok).

Na bgg inną polecaną kombinacją jest Wiedza-Duch. Kiedyś spróbuję. Wydaje mi się że można by zastąpić Glorfindela bohaterem Ducha. Jego zdolność leczenia nie była kluczowa (może dlatego że miałem inne karty leczące).
Ogólnie jednak wydaje mi się, że scenariusz jest nie do przejścia bez udziału Wiedzy (tzn. Denethor a szczególnie Wiedza z Imladris _musi_ być), ale jestem ciekaw waszych wrażeń. Ktoś próbował bez Wiedzy? Z jakim efektem?

Aha, w każdej z moich prób zapominałem niemal całkowicie o opcji zranienia orła żeby podejrzeć 3 karty z talii spotkań. Choć gdybym pamiętał, nie wiem czy bym się na to decydował... Rany orła multiplikują się koszmarnie szybko (dodatkowo generowane jeszcze z kart) i chyba tylko w sytuacji desperackiej (0/mało Athelasów a minęło już sporo tur) warto korzystać z tej opcji 2-ego etapu podróży.

Udało mi się też doczytać, że Athelasy wprowadzane za pomocą Zagajnika NIE są strzeżone. Początkowo miało to dotyczyć tylko wprowadzania z discardu (bo cecha Strzeżony dotyczy tylko odkrywania z talii spotkań - to jest w faq), ale FFG odpowiedział Francuzom, którzy zadali to pytanie, że 'odkrywanie' (do którego odnosi się cecha Strzeżony), to co innego niż 'umieszczanie (add to) w obszarze przeciwności' (o którym mówi Zagajnik). Nie ma tego w oficjalnym FAQ - podobnie jak wielu innych odpowiedzi, które FFG udzieliło fanom na francuskim forum. Kompilacja tych (niewłączonych - mam nadzieję, że tylko 'jeszcze' - do FAQ) odpowiedzi jest na bgg.
Powiem, że taka interpretacja jest logiczna fabularnie (przeszedłem Zagajnik i co? mam teraz podróżować na jakąś przełęcz żeby znaleźć zioło? bez sensu) i... czyni scenariusz możliwym do przejścia w sensownej liczbie prób ;) (używając kart tylko z pierwszego cyklu dodatków).
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: wojo »

Bez wiedzy ten scenariusz jest raczej nie do ruszenia (teoretycznie przy dużym szczęściu w wyciąganiu Athelasów się da ale praktycznie to rosyjska ruletka z 5 kulami w komorach).

Co do efektów when revealed. Sprawa ta została wyjaśniona w FAQ (bazując na wersji 1.7):
(1.01) Encounter Keywords
Surge, Doomed, and Guarded keywords should be
resolved any time the card on which they occur is
revealed from the encounter deck, including during
setup.
...
(1.22) “When Revealed” Effects
A card is only considered to be revealed if the card or
game effect causing the card to enter play specifically
uses a form of the word “reveal”.
Example: If the players use the Stage 3b “Don’t Leave
the Path!” (CORE 121) quest card effect to search
for a King Spider and put it into play, the “When
Revealed” effect on the King Spider will not trigger,
since the effect on “Don’t Leave the Path!” does not
specifically use a form of the word “reveal.”
W skrócie jeżeli efekt nie mówi wprost o odkryciu karty - to zakładamy że nie jest ona odkrywana i wszelkie efekty po odkryciu (w tym Mroczna Fala, Strzeżony etc) nie są rozpatrywane. Pamiętam jak po opublikowaniu tego zapisu część hardcorowych graczy na forum FFG zaczęła lamentować, że gra właśnie stała się dużo prostsza.

Przy okazji sporo odpowiedzi od twórców na drobne (i nie tylko) pytania faktycznie jest przekazywana w odpowiedzi na e-mail zapytujących, którzy później odpowiedzi te publikują na forach. Początkowo większość tego lądowała w Unofficial FAQu (dokument na BGG) jednak przez pewien czas nie było one zbyt pieczołowicie utrzymywane (nie wiem jak jest teraz).
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 577 times
Been thanked: 1030 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: RUNner »

jax pisze: Ktoś próbował bez Wiedzy? Z jakim efektem?
Przeszedłem raz ten scenariusz mono Taktyką, ale sukces wynikał tylko i wyłącznie z tego, że w pierwszych 4 kartach talii spotkań były 2 Athelasy. Bez tego lub bez kart Wiedzy nie ma szans. Dlatego nie lubię tej przygody, bo nie lubię gdy coś tak ewidentnie zależy od jednej sfery.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: wojo »

Ja dokładnie z tego powodu cenię ten scenariusz. Koniec tej gry dla mnie nastąpi gdy każdą przygodę będzie się dało przejść tą samą talią - wtedy zniknie kombinowanie, składanie talli, optymalizowanie jej, organiczne eksperymentowanie z nowymi kartami etc. Oczywiście można sobie sztucznie narzucać ograniczenia (np. nie wezmę tego a tego bohatera czy sfery ale dla mnie nie jest to ciekawe właśnie przez tą sztuczność).

Scenariusz "Podróż do R." uważam za doby (choć może nie idealny bo jednak jest bardzo losowy) bo zmusił mnie do całkowitego przebudowania swojej talli. Nie tylko zamienienia kilku kart ale do kompletnego przebudowania.
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 577 times
Been thanked: 1030 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: RUNner »

Nie ma takiej talii którą da się przejść wszystkie przygody. Nie jestem pewien czy istnieje trójka bohaterów którzy mogą zaliczyć wszystkie scenariusze. Dlatego są 4 sfery które świetnie się uzupełniają. I gdy wszystkie biorą udział, wtedy jest najciekawiej.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 81 times
Been thanked: 92 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Olgierdd »

RUNner pisze:Nie ma takiej talii którą da się przejść wszystkie przygody.
Właśnie podejmuję takie wyzwanie solo dla Mrocznej Puszczy i Dwarrowdelf (Przeciwko Cieniowi nie posiadam). Przywództwo i Wiedza na krasnoludach (Dain, Gloin i Bifur). Zamysł jest prosty: draw + zasoby, by zmaksymalizować elastyczność. Póki co niestety przeszedłem tylko jedną przygodę, ale jestem dobrej myśli ;)
Awatar użytkownika
gocho
Posty: 173
Rejestracja: 10 wrz 2009, 14:19
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: gocho »

Na bgg inną polecaną kombinacją jest Wiedza-Duch. Kiedyś spróbuję. Wydaje mi się że można by zastąpić Glorfindela bohaterem Ducha. Jego zdolność leczenia nie była kluczowa (może dlatego że miałem inne karty leczące).
Czy w Podróży do Rhosgobel nie było takiego obostrzenia, że karty użyte na leczenie orła spadają z gry na zawsze? Czy dotyczy to też leczenia Glorfindelem?

Udało mi się w końcu przejść scenariusze drugiego Hobbita. Udało się dwuosobowo: Bombur, Ori, Nori i w drugiej ręce Thalin, Gimli, Dain. Bitwa pięciu armii zaczęła wychodzić dopiero jak do zestawu bohaterów wrócił Gimli. Bombur, Ori i Nori jako bohaterowie z dużo mniejszym zagrożeniem startowym dostali "Gandalfów hobbitowych". Talie trzeba było dopasować do każdego scenariusza z osobna.
Nie wiem czy Samotną górę zrobiłem prawidłowo. Czy po ataku Smauga, w którym to ataku dostał kartę cienia z włamaniem - atakując ponownie znowu dostaje kartę cienia? A jeśli tak to czy może atakować więcej niż dwa razy? Tzn. czy jeśli kolejna karta cienia miałaby efekt włamania to czy znowu atakuje? Gdyby tak było to nie przeszedłem i chyba byłoby to ciężkie do przejścia (zależne od losu). Zakładam, że efektu włamania z karty cienia nie można odrzucić "Pośpiesznym ciosem" ani z "Płonącej gałęzi".
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: jax »

gocho pisze:Czy w Podróży do Rhosgobel nie było takiego obostrzenia, że karty użyte na leczenie orła spadają z gry na zawsze? Czy dotyczy to też leczenia Glorfindelem?
Dotyczy. Ale Glorfindel nie służy do leczenia Wilyadora :)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: wojo »

Co do Samotnej Góry, to tak Smaug atakuje ponownie i dostaje nową kartę cienia. W ten sposób może zaatakować wiele, wiele razy (mój osobisty rekord to 8 ataków pod rząd - nie wiem czy istnieje talia, która to przeżyje).

Co do "Płonącej Gałęzi" i "Pospiesznego ciosu" to niestety nie wiele pomogą - usuwają one efekt cienia, natomiast Smaug sprawdza czy na karcie jest efekt włamania (który cieniem nie jest) . Sam próbowałem sobie poradzić używając efektów wracających karty (te bez włamania) na wierzch tali spotkań - Cień przeszłości i Czujny Pokój ale szczerze mówiąc cudów nie zdziałałem. Można też spróbować efektów, które odrzucają karty cienia bez ich podglądania - zdaje się że mogą zadziałać.

Osobiście scenariusz tym własnie rozwiązaniem bardzo mnie rozczarował - kiedy po 4 próbie z rzędu Smaug rozwalił mnie atakując ponad 5 razy poczułem tylko frustracje a nie wyzwanie. Przy odrobinie szczęścia Smaug (atakujący 1 czy 2 razy) jest bardzo łatwym przeciwnikiem a przy odrobinie pecha staje się najbardziej przerażającym zdolnym rozwalić każdy deck.
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
kucyk
Posty: 160
Rejestracja: 17 gru 2013, 20:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 14 times
Been thanked: 15 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: kucyk »

Rozdeptałem trolle w Starciu u stóp Samotnej Skały :) Zawsze dobrze siębawiłem przy tym scenariuszu i talie chodziły w najlepszym przypadku pół na pół. Wreszcie trafił się zestaw, który wgniata trolle w ziemię. Core + dodatki tylko do "Podróży do Rogsbel" + "Khazad Dum". Poszedł Aragorn (core), Książę Imrahil i Bilbo. Mięśniacy dają radę z wczesnymi przeciwnikami a Bilbo przyspiesza grę. Bilbo jest kluczowy bo talia ma kontrolować szybkość przechodzenia pierwszej części - poziom zagrożenia musi rosnąć jak najwolniej ale nie chcę za szybko dojść do Skały. Do tego potrzebuję w miaręwcześnie wystawić Henamartha Rzeczną Pieśń. Generalnie chodzi o to, żeby przewijać swoją talię jak najszybciej i zbroić się, ale muszę znać jak najdokłądniej siłę zagrożenia (dlatego Henamarth). Do sukcesu poważnie przyczyniają się trzy karty: namiestnik Gondoru, Gleowin i Henamarth. Mam 2-3 kopie każdego, muszą dojść w miarę wcześnie. W międzyczasie Gandalf wyskakujący przez "Atak z zaskoczenia" lub przy pełnym koszcie pomaga obniżyć zagrożenie. Znaki i ostrzeżenia Dunedainów + opiekun Lorien pozwalają powstrzymać trolle w czasie ataku. W tej przygodzie talia chodzi tak dobrze, aż żal trolli :)

Jedyny raz, gdzie udało mi się przejść przygodęi nie zginął żaden sojusznik!

Jak tak dalej będzie dobrze szło to może znowu podejmę się ratowania Miasta na Jeziorze :) Zawsze dostaję tam oklep...
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: pattom »

Kolejny dodatek :-)

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: wojo »

Z ciekawych rzeczy z tej zapowiedzi: wracają Orły! Pojawi się co najmniej jedna karta dla talii na Orłach. Bardzo dobra wiadomość dla wszystkich zbierających wszystkie dodatki bo widać że FFG pamięta aby wzmacniać (przez dodawanie nowych combo) starsze karty. Gorsza wiadomość dla tych którzy planują karty zbierać wybiórczo bo może się okazać że niektóre opuszczone dodatki zyskają na znaczeniu.
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: jax »

niearo pisze: Mi Podróż w dół Anduiny udało się przejść solo z legolasem eowiną i dunhernem.
To pierwsza kombinacja którą teraz będę testował, gdy wrócę do tego scenariusza.

Natomiast mam pytanko o Starcie u Stóp Samotnej Skały - czy udaje się przejść ten scenariusz, gdy wszystkie 4 trolle wskakują naraz w jednej turze? Czy może jedyna opcja to niski poziom zagrożenia i rozprawianie się z trollami pojedynczo? Mam szczerą nadzieję, że to pierwsze jest też możliwe, bo inaczej liczba opcji się mocno zawęża (i wydaje się konieczna zawsze obecność Ducha :( ).
Po 3 scenariuszach z dodatków już zaczynam widzieć, że niestety świetlisty ideał - przejść każdą sferą mono i każdą kombinacją sfer każdy scenariusz - zaczyna blaknąć. Niestety :( Podróż w dół Anduiny to jednak przykład na idealny scenariusz...
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: pattom »

jax pisze: Po 3 scenariuszach z dodatków już zaczynam widzieć, że niestety świetlisty ideał - przejść każdą sferą mono i każdą kombinacją sfer każdy scenariusz - zaczyna blaknąć. Niestety :( Podróż w dół Anduiny to jednak przykład na idealny scenariusz...
Ale, że się nie da? Czy za dużo opcji, kombinacji?
Awatar użytkownika
godpuppet
Posty: 592
Rejestracja: 30 gru 2008, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: godpuppet »

nie da się ze względu na konstrukcję scenariusza.

Podróż do Rhosghobel jest katorgą bez Wiedzy, tak jak np. Wzgórza Emyn Muil solo Taktyką. Niektóre scenariusze wymagają budowania talii właśnie pod ten scenariusz.

A że dużo kombinacji, to również prawda, zwłaszcza gdy ktoś - jak na przykład ja - lubi przejść scenariusz kilka razy (uznaję za zaliczony po ok 10 rozgrywkach) :)
All work and no play makes Jack a dull boy!
ODPOWIEDZ