Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 01 paź 2021, 07:17
- Has thanked: 2 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Cześć. Mam pytanko. Jeżeli statystyka mojego bohatera ma 2 obrony . Na tym żetonie co staje się żetonem dowodzenia. To czy w walce najpierw musi zniszczyć mój pancerz ? Czy od razu muszę blokować atak ? W sensie że jak mam 2 pancerza wróg ma 4 ataku, to czy muszę zablokować jego dwa uderzenia, czy wszystkie 4 ?
- ave.crux
- Posty: 1887
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 902 times
- Been thanked: 1467 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Odpiszę tutaj, bo dedykowany wątek.Guantanamo pisze: ↑01 paź 2021, 07:21 Cześć. Mam pytanko. Jeżeli statystyka mojego bohatera ma 2 obrony . Na tym żetonie co staje się żetonem dowodzenia. To czy w walce najpierw musi zniszczyć mój pancerz ? Czy od razu muszę blokować atak ? W sensie że jak mam 2 pancerza wróg ma 4 ataku, to czy muszę zablokować jego dwa uderzenia, czy wszystkie 4 ?
Jeżeli nie zablokujesz obrażeń wroga to otrzymujesz wszystkie obrażenia, które są na jego kapslu (4), więc nie opłaca się próbować bloku, jeżeli ma się nie udać.
W tym przypadku wykonujesz następujące kroki:
- nakładasz na swojego bohatera kartę rany (bierzesz do ręki)
- od cyfry obrażen wroga odejmujesz cyfrę pancerza (4-2=2)
- dodajesz na rękę kolejną kartę rany i znów odejmujesz (2-2=0)
- wynik równa się 0, nie dodajesz kolejnych ran.
- przechodzisz do kolejnego kroku walki
Wyjątek: Jeżeli twoja postać ma odporność na rodzaj ataku, którym atakuje wróg to nie nakładasz od razu karty rany. Najpierw odejmujesz obrażenia wroga od wartości pancerza jednostki odpornej na dany atak i jeżeli wychodzi wynik 0 to nic się nie dzieje.
Przypuśćmy, że twój bohater ma odporność na ataki fizyczne, a wróg atakuje fizycznym.
Wróg atakuje za 4. Nie nakładasz rany, odejmujesz 4-2=2. Nakładasz ranę i znów odejmujesz. Dzięki odporności masz tylko 1 kartę rany na ręce.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- Mankoslaw
- Posty: 93
- Rejestracja: 30 sie 2017, 09:43
- Lokalizacja: Pszczyna
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 29 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
albo blokujesz cały atak albo przyjmujesz na klatę cały atak jeśli nie zablokowałeś ataku w całości - pancerz nie obniża wartości potrzebnego bloku dlatego że faza blokowania i faza przydzielania obrażeń to są 2 różne fazy walkiGuantanamo pisze: ↑01 paź 2021, 07:21 Cześć. Mam pytanko. Jeżeli statystyka mojego bohatera ma 2 obrony . Na tym żetonie co staje się żetonem dowodzenia. To czy w walce najpierw musi zniszczyć mój pancerz ? Czy od razu muszę blokować atak ? W sensie że jak mam 2 pancerza wróg ma 4 ataku, to czy muszę zablokować jego dwa uderzenia, czy wszystkie 4 ?
- ave.crux
- Posty: 1887
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 902 times
- Been thanked: 1467 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
chyba nie, chyba, że jest jakiś czar, który ją daje, akcja, bądź artefakt.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Tylko wtedy nie nie ma się żadnej rany na ręce.
(Obrażenia najpierw przydziela się jednostkom, a potem bohaterowi. Do tego jak jednostka otrzymuje obrażenia, a ma odporność to, jeśli suma obrażeń jest wyższa od jej pancerza, zostaje ranna i ponownie obniża punkty obrażeń do przydzielenia.)
W tym wypadku tylko golemy zostały by ranne 4-3=1 z odporności i 1-3<0 z przydzielenia im obrażeń.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2021, 10:02 przez Grzess0, łącznie zmieniany 1 raz.
- Cin
- Posty: 822
- Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
- Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Dawno nie grałem, ale blokować chyba nie. Możesz im przydzielać obrażenia
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Czy ktoś moze wie jak działa mechanika karty taktyki nocy (6) która daje możliwość graczowi wykonania dwóch tur z rzędu.
Chodzi mi o użycie tej karty gdy (w przypadku dwóch graczy) pierwszy gracz oświadczył koniec (czyli każdy ma jeszcze możliwość rozegrania swojej tury i dochodzi do końca rundy) i drugi gracz w tej "ostatniej" turze chce zagrać kartę (która mówi że może to zagrać w dowolnym momencie) na dodatkową turę.
Może ja zagrać czy mechanika końca rundy jest nadrzędną i karta taktyki jest wtedy nie wykorzystana?
Z góry dzięki za pomoc, btw są inne fora na których dane gry mają swoje działy (nie jeden wielki tasiemiec pytań/odpowiedzi?)
Chodzi mi o użycie tej karty gdy (w przypadku dwóch graczy) pierwszy gracz oświadczył koniec (czyli każdy ma jeszcze możliwość rozegrania swojej tury i dochodzi do końca rundy) i drugi gracz w tej "ostatniej" turze chce zagrać kartę (która mówi że może to zagrać w dowolnym momencie) na dodatkową turę.
Może ja zagrać czy mechanika końca rundy jest nadrzędną i karta taktyki jest wtedy nie wykorzystana?
Z góry dzięki za pomoc, btw są inne fora na których dane gry mają swoje działy (nie jeden wielki tasiemiec pytań/odpowiedzi?)
Mage Knight - taktyki nocy
Czy ktoś moze wie jak działa mechanika karty taktyki nocy (6) która daje możliwość graczowi wykonania dwóch tur z rzędu.
Chodzi mi o użycie tej karty gdy (w przypadku dwóch graczy) pierwszy gracz oświadczył koniec (czyli każdy ma jeszcze możliwość rozegrania swojej tury i dochodzi do końca rundy) i drugi gracz w tej "ostatniej" turze chce zagrać kartę (która mówi że może to zagrać w dowolnym momencie) na dodatkową turę.
Może ja zagrać czy mechanika końca rundy jest nadrzędną i karta taktyki jest wtedy nie wykorzystana?
Z góry dzięki za pomoc
Chodzi mi o użycie tej karty gdy (w przypadku dwóch graczy) pierwszy gracz oświadczył koniec (czyli każdy ma jeszcze możliwość rozegrania swojej tury i dochodzi do końca rundy) i drugi gracz w tej "ostatniej" turze chce zagrać kartę (która mówi że może to zagrać w dowolnym momencie) na dodatkową turę.
Może ja zagrać czy mechanika końca rundy jest nadrzędną i karta taktyki jest wtedy nie wykorzystana?
Z góry dzięki za pomoc
- Bruno
- Posty: 2264
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1699 times
- Been thanked: 1294 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Może zagrać, niezależnie czy ktoś ogłosił koniec rundy!kacperpll pisze: ↑15 lis 2021, 00:02 Czy ktoś moze wie jak działa mechanika karty taktyki nocy (6) która daje możliwość graczowi wykonania dwóch tur z rzędu.
Chodzi mi o użycie tej karty gdy (w przypadku dwóch graczy) pierwszy gracz oświadczył koniec (czyli każdy ma jeszcze możliwość rozegrania swojej tury i dochodzi do końca rundy) i drugi gracz w tej "ostatniej" turze chce zagrać kartę (która mówi że może to zagrać w dowolnym momencie) na dodatkową turę.
Może ja zagrać czy mechanika końca rundy jest nadrzędną i karta taktyki jest wtedy nie wykorzystana?
Z góry dzięki za pomoc, btw są inne fora na których dane gry mają swoje działy (nie jeden wielki tasiemiec pytań/odpowiedzi?)
https://boardgamegeek.com/thread/761656/right-moment
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Cześć.
Jako świeży Mage Knight po pierwszej tutorialowej rozgrywce i w trakcie studiowania reguł
potrzebuję wyjaśnienia bardziej doświadczonych w temacie:
1.
Strona 6 przewodnika MKUE:
Czy jest inna opcja skorzystania z wersji z przewodnika, np. w trakcie tury zagrywam jakąś kartę dającą mi kryształ Many i w sytuacji gdy posiadam już 3 takiego koloru to zamieniam ją na znacznik ( do wykorzystania tylko do końca aktualnej tury)?
Jako świeży Mage Knight po pierwszej tutorialowej rozgrywce i w trakcie studiowania reguł

1.
Strona 6 przewodnika MKUE:
Strona 9 reguł MKUE:Trzy kryształy w jednym kolorze: Wysokie skoncentrowanie
kryształów w jednym miejscu powoduje ich niestabilność. Nie
możesz więc posiadać w swoim ekwipunku jednocześnie więcej
niż trzech kryształów tego samego koloru. Jeśli zdobywasz kryształ
w kolorze, w którym masz już w swoim ekwipunku trzy kryształy
– w zamian zdobywasz jedynie znacznik Many tego koloru.
W swoim ekwipunku nie możesz mieć łącznie więcej niż 12 kryształów
(po trzy w każdym podstawowym kolorze).
b. Jeśli kończysz swoją turę stojąc na Kopalni kryształów,
otrzymujesz kryształ w kolorze Kopalni (chyba, że posiadasz
już 3 kryształy tego koloru – w tym przypadku nic nie dostajesz).
więc jak to jest? Czy to jakiś powszechnie znany błąd (w wersji angielskiej instrukcji jest tak samo) czy chodzi o to, że otrzymanie kryształu z kopalni lub np. jako nagrodę za walkę odbywa się po zakończeniu tury ( w czasie między swoimi turami) a w tym właśnie czasie i tak tracimy wszelkie niewykorzystane znaczniki Many?Wybierz nagrody w dowolnej kolejności. Jeśli zdobyłeś:
a. Kryształy – dodaj je do swojego ekwipunku (chyba, że
masz już 3 w tym kolorze – wtedy nic się nie dzieje).
Czy jest inna opcja skorzystania z wersji z przewodnika, np. w trakcie tury zagrywam jakąś kartę dającą mi kryształ Many i w sytuacji gdy posiadam już 3 takiego koloru to zamieniam ją na znacznik ( do wykorzystania tylko do końca aktualnej tury)?
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Zaznaczam, że to tylko moje zdanie.
Tak jak zauważyłeś, znacznik many możemy posiadać tylko podczas trwania naszej tury. Wydaje mi się, że dobrym przykładem jest polana. Na koniec tury możeez odrzucić ranę. I dopiero z początkiem tury zyskujesz znacznik many w odpowiednim kolorze.
Tak jak zauważyłeś, znacznik many możemy posiadać tylko podczas trwania naszej tury. Wydaje mi się, że dobrym przykładem jest polana. Na koniec tury możeez odrzucić ranę. I dopiero z początkiem tury zyskujesz znacznik many w odpowiednim kolorze.
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Nie bardzo rozumiem pytanie. Jest tak jak jest napisane i nie jest to żaden błąd. Poza swoją turą nie możesz posiadać znaczników manny.
A rany na polanie chyba się wyrzuca a nie odrzuca.
A rany na polanie chyba się wyrzuca a nie odrzuca.
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
To spróbuję uprościć.. hipotetyczna sytuacja:
Mam 3 kryształy Many w jednym kolorze. Dochodzi do sytuacji w której otrzymuję czwarty kryształ w takim samym kolorze. Jeden z zacytowanych przeze mnie wcześniej zapisów z instrukcji mówi, że zamiast czwartego jednakowego kryształu dostaję znacznik Many a inny zapis, że w takiej sytuacji nie dostaję niczego.

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Jeżeli w trakcie swojej tury miałbyś otrzymać czwarty kryształ tego samego koloru (np. nagroda w ruinach), to zamiast tego otrzymujesz znacznik many. Jeżeli czwarty kryształ miałbyś otrzymać na koniec swojej tury (np. kopalnie) to nic nie otrzymujesz, gdyż znaczniki many odrzucasz właśnie z końcem swojej tury.bisk pisze: ↑07 gru 2021, 22:59To spróbuję uprościć.. hipotetyczna sytuacja:
Mam 3 kryształy Many w jednym kolorze. Dochodzi do sytuacji w której otrzymuję czwarty kryształ w takim samym kolorze. Jeden z zacytowanych przeze mnie wcześniej zapisów z instrukcji mówi, że zamiast czwartego jednakowego kryształu dostaję znacznik Many a inny zapis, że w takiej sytuacji nie dostaję niczego.![]()
- Admirał Thrawn
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 16 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Ja zawsze grałem tak, że gdy otrzymywałem czwarty kryształ many, to zamieniałem go od razu na znacznik many (nie wkładałem go nawet do ekwipunku), a jeśli miało to miejsce na końcu tury, to po prostu to ignorowałem ten kryształ, bo i tak musiałbym odrzucić powstały w ten sposób znacznik.bisk pisze: ↑07 gru 2021, 22:59To spróbuję uprościć.. hipotetyczna sytuacja:
Mam 3 kryształy Many w jednym kolorze. Dochodzi do sytuacji w której otrzymuję czwarty kryształ w takim samym kolorze. Jeden z zacytowanych przeze mnie wcześniej zapisów z instrukcji mówi, że zamiast czwartego jednakowego kryształu dostaję znacznik Many a inny zapis, że w takiej sytuacji nie dostaję niczego.![]()
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Pytanie o umiejętność Norowasa - Więzy Lojalności
Czy przygotowując nowa rundę nadal wykładamy dodatkowe dwie jednostki regularne?
Czy przygotowując nowa rundę nadal wykładamy dodatkowe dwie jednostki regularne?
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Nie, jest to jednorazowy bonus (ten efekt występuje tylko, gdy posiądziesz ten żeton)
- Admirał Thrawn
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 16 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Ja mam taką małą wątpliwość:
Czy rozkładając scenariusz i mając powiedzmy 7 terenów wiejskich (zielonych) i mam dołożyć 2 do startowej płytki z portalem, to dokładam 2 z tych 7, czy też są to 2 osobne kafle?
Zawsze grałem tak, że brałem 2 z tych 7 przygotowanych. Jak według Was jest poprawnie?
Czy rozkładając scenariusz i mając powiedzmy 7 terenów wiejskich (zielonych) i mam dołożyć 2 do startowej płytki z portalem, to dokładam 2 z tych 7, czy też są to 2 osobne kafle?
Zawsze grałem tak, że brałem 2 z tych 7 przygotowanych. Jak według Was jest poprawnie?
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
- doczek
- Posty: 229
- Rejestracja: 26 sie 2018, 19:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 43 times
Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
Po to robi się stos według scenariusza, żeby potem z niego dobierać, a nie brać z odrzuconych.Admirał Thrawn pisze: ↑04 lut 2022, 18:24 Ja mam taką małą wątpliwość:
Czy rozkładając scenariusz i mając powiedzmy 7 terenów wiejskich (zielonych) i mam dołożyć 2 do startowej płytki z portalem, to dokładam 2 z tych 7, czy też są to 2 osobne kafle?
Zawsze grałem tak, że brałem 2 z tych 7 przygotowanych. Jak według Was jest poprawnie?
Ostatnio zmieniony 04 lut 2022, 19:00 przez doczek, łącznie zmieniany 1 raz.