Strona 37 z 37

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 01 sie 2022, 04:13
autor: MajkelEryk
superthulee pisze: 31 lip 2022, 19:33 Hejka,
Chciałbym jeszcze podpytać o dodatki, co bardziej ogranych graczy. Ostatnio zaczęliśmy grać z ‘Drużyną Zarządu’ i ‘Drużyną C’ i te asymetryczne talie startowe są świetne, na pewno nie wrócimy już do standardowej tali. Ale chcemy spróbować innych dodatków i ogarnąć to wszystko możliwie jak najsprawniej.

1. WESOŁA KOMPANIA vs DRUŻYNA ZARZĄDU i DRUŻYNA C:
a. Czy posiadając ‘Drużynę Zarządu’ i ‘Drużynę ‘C’ warto zainwestować w ‘Wesołą Kompanię’. Przy założeniu, że rozszerzenie do 5 i 6 osób nie robi mi różnicy?
b. Czy postaci są lepsze/gorsze/ciężko powiedzieć w ‘Wesołej Kompanii’?
c. Czy macie wszystkie dodatki i postaci zmieszane ze sobą i to działa?

2. WESOŁA KOMPANIA – czy przy grze 5 i 6 osobowej nie występuje ‘downtime’?

3. WESOŁA KOMPANIA – dodatkowe karty (Lochy, Potwory, Reakcja, Natychmiast Wybierz:
a. 3-4 graczy – sprawdzają się w rozgrywce dla 3-4 graczy czy nie do końca?
b. 3-4 graczy – macie je na stałe zmieszane z talią podstawową, rozdzielacie je po każdej rozgrywce, albo odrzucacie w trakcie rozgrywki?
c. 2 graczy – zakładam, ze się nie sprawdzają. Czy ktoś z Was robi tak żeby nie rozdzielać kart przed grą, jak wychodzi na rynku karta z dodatku to ją odrzucamy oraz czyścimy rynek i wykładamy zupełnie nową kartę?

4. KLĄTWA MUMII – ale też pozostałe dodatki (Mokra Robota, Ekspedycje Po Złoto i Pajęczyny, Świątynia Małpich Królów). Czy karty z dodatków macie na stałe zmieszane z talią podstawową, rozdzielacie je po każdej rozgrywce, albo odrzucacie w trakcie rozgrywki?

Dzięki,
Paweł
Dla mnie postacie z wesołej kompani są zdecydowanie ciekawsze niż z obu drużyn. Raczej nie kupił bym drużyn drugi raz.

Jeżeli chodzi o karty to mam wszystko zmieszane i na początku rozrywki ustalamy jakie karty graja z jakich dodatków. Ewentualnie wszystkie z wyłączeniem kart których efekty się nie przydadzą w danym dodatku.

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 01 sie 2022, 18:47
autor: Grellenort
Albo drużyny albo Wesoła Kompania, nie radzę mieszać tych rzeczy. Postacie z WK są zauważalnie silniejsze, więc jest to pewne rozdroże zakupowe - albo więcej kart i 5/6 graczy, albo ładne (naprawdę niezłe za tę cenę) figsy.

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 07 sie 2022, 12:44
autor: superthulee
MajkelEryk pisze: 01 sie 2022, 04:13 Dla mnie postacie z wesołej kompani są zdecydowanie ciekawsze niż z obu drużyn. Raczej nie kupił bym drużyn drugi raz.

Jeżeli chodzi o karty to mam wszystko zmieszane i na początku rozrywki ustalamy jakie karty graja z jakich dodatków. Ewentualnie wszystkie z wyłączeniem kart których efekty się nie przydadzą w danym dodatku.
Dzięki! To się wydaje sensowne, żeby na bieżąco odrzucać karty które wyjdą na rynku, a nie mają efektu w akurat rozgrywanym dodatku/planszy.

Ktoś jeszcze może się podzielić doświadczeniami?

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 24 sie 2022, 13:58
autor: Wozik
Leser pisze: 26 lip 2022, 21:06 Do tłumaczenia siadam zaraz po urlopie i mam nadzieję, że wraz z redakcją uwiniemy się w miesiąc. Dire Wolf na jednak zwyczaj zatwierdzać tłumaczenia w google translate, więc tu jest pierwsza sposobność do obsuwy. Druga to oczywiście produkcja i transport.
Szansa na ten rok jest, ale raczej w kategoriach sporego, acz przyjemnego zaskoczenia.
I jak sytuacja wygląda? Dacie radę? Znajdziemy Katakumby pod choinkami w tym roku?

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 24 sie 2022, 14:29
autor: SetkiofRaptors
Mam te grę, pograliśmy parę razy i trochę nie rozumiem jej fenomenu. Chyba wolimy bardziej mięsiste rzeczy. Dość denerwują mnie bardzo małe możliwości zarządzania talię - kart czy mechanik pozwalających na odrzucenie kart jest niewiele, pozwalają czasem na odrzucenie karty tylko konkretnego typu i o ile się nie mylę zawsze z ręki lub obszaru gry. W praktyce często czuję, że poszłoby mi dobrze, ale akurat karty których chce wtasowały się na sam spód talii. Nie byłoby to takie złe gdybym mógł o tym zdecydować - albo odchudzać swoją talię jakimś kosztem, albo nie i robić inne rzeczy, ale mieć grubą talię. Być możliwość zwiększenia/zmniejszenia ręki, akcje przewijania itd. Tutaj talia rośnie a wraz z nią zmniejsza się szansa, że w ogóle dostanę potrzebną kartę w odpowiednim momencie lub przed końcem gry. A niebieskiego zasobu z kart nie ma na co innego wydawać, więc kupuje się karty praktyce zawsze, bo to zawsze jakiś punkty... W GWT jest to super zrobione i jest kilka ścieżek - wiem średnie porównanie bo GWT to nie jest deckbuilder do końca, ale chodzi mi o przykłady co może projekt robić, żeby ten problem ograniczać.

Z drugiej strony moja grupa lubi tę grę jako taką prostą grę bez myślenia. Teraz pytanie, zgodnie z akurat poruszonym tematem: czy warto przyjrzeć się dodatkom, czy ograniczają ten i inne problemy? Czy pogłębiają rozgrywkę, czy ostatecznie to jest po prostu bardzo prościutka gra w mielenie kart i biegnięcie przed siebie? Może to po prostu nie jest gra dla mnie, i tyle. Clank! Catacombs np zapowiada się super, bo wydaje się dużo ciekawsze przez wspólne tworzenie mapy - decyzja jak pomóc sobie a nie za bardzo przeciwnikom jest dodatkową warstwą strategii.

Dodam jeszcze, że gramy na podstawowej mapie, czy zaawansowana jest lepsza / oferuje trudniejsze wybory i dylematy.?

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 24 sie 2022, 14:38
autor: tomekmani3k
SetkiofRaptors pisze: 24 sie 2022, 14:29 Mam te grę, pograliśmy parę razy i trochę nie rozumiem jej fenomenu. Chyba wolimy bardziej mięsiste rzeczy. Dość denerwują mnie bardzo małe możliwości zarządzania talię - kart czy mechanik pozwalających na odrzucenie kart jest niewiele, pozwalają czasem na odrzucenie karty tylko konkretnego typu i o ile się nie mylę zawsze z ręki lub obszaru gry. W praktyce często czuję, że poszłoby mi dobrze, ale akurat karty których chce wtasowały się na sam spód talii. Nie byłoby to takie złe gdybym mógł o tym zdecydować - albo odchudzać swoją talię jakimś kosztem, albo nie i robić inne rzeczy, ale mieć grubą talię. Być możliwość zwiększenia/zmniejszenia ręki, akcje przewijania itd. Tutaj talia rośnie a wraz z nią zmniejsza się szansa, że w ogóle dostanę potrzebną kartę w odpowiednim momencie lub przed końcem gry. A niebieskiego zasobu z kart nie ma na co innego wydawać, więc kupuje się karty praktyce zawsze, bo to zawsze jakiś punkty... W GWT jest to super zrobione i jest kilka ścieżek - wiem średnie porównanie bo GWT to nie jest deckbuilder do końca, ale chodzi mi o przykłady co może projekt robić, żeby ten problem ograniczać.

Z drugiej strony moja grupa lubi tę grę jako taką prostą grę bez myślenia. Teraz pytanie, zgodnie z akurat poruszonym tematem: czy warto przyjrzeć się dodatkom, czy ograniczają ten i inne problemy? Czy pogłębiają rozgrywkę, czy ostatecznie to jest po prostu bardzo prościutka gra w mielenie kart i biegnięcie przed siebie? Może to po prostu nie jest gra dla mnie, i tyle. Clank! Catacombs np zapowiada się super, bo wydaje się dużo ciekawsze przez wspólne tworzenie mapy - decyzja jak pomóc sobie a nie za bardzo przeciwnikom jest dodatkową warstwą strategii.

Dodam jeszcze, że gramy na podstawowej mapie, czy zaawansowana jest lepsza / oferuje trudniejsze wybory i dylematy.?
Brzdęk świątynia małpich królów wprowadza chyba najwięcej tego co byś chciał bo da się modyfikować korytarze. Chyba każdy dodatek wprowadza jakąś nową mechanikę związaną z daną planszą ale ogólnie nie są to wielkie różnice, jakiś nowy sposób punktowania albo utrudnienie na planszy.

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 24 sie 2022, 15:24
autor: grzeslaw90
SetkiofRaptors pisze: 24 sie 2022, 14:29 Mam te grę, pograliśmy parę razy i trochę nie rozumiem jej fenomenu. Chyba wolimy bardziej mięsiste rzeczy. Dość denerwują mnie bardzo małe możliwości zarządzania talię - kart czy mechanik pozwalających na odrzucenie kart jest niewiele, pozwalają czasem na odrzucenie karty tylko konkretnego typu i o ile się nie mylę zawsze z ręki lub obszaru gry. W praktyce często czuję, że poszłoby mi dobrze, ale akurat karty których chce wtasowały się na sam spód talii. Nie byłoby to takie złe gdybym mógł o tym zdecydować - albo odchudzać swoją talię jakimś kosztem, albo nie i robić inne rzeczy, ale mieć grubą talię. Być możliwość zwiększenia/zmniejszenia ręki, akcje przewijania itd. Tutaj talia rośnie a wraz z nią zmniejsza się szansa, że w ogóle dostanę potrzebną kartę w odpowiednim momencie lub przed końcem gry. A niebieskiego zasobu z kart nie ma na co innego wydawać, więc kupuje się karty praktyce zawsze, bo to zawsze jakiś punkty... W GWT jest to super zrobione i jest kilka ścieżek - wiem średnie porównanie bo GWT to nie jest deckbuilder do końca, ale chodzi mi o przykłady co może projekt robić, żeby ten problem ograniczać.

Z drugiej strony moja grupa lubi tę grę jako taką prostą grę bez myślenia. Teraz pytanie, zgodnie z akurat poruszonym tematem: czy warto przyjrzeć się dodatkom, czy ograniczają ten i inne problemy? Czy pogłębiają rozgrywkę, czy ostatecznie to jest po prostu bardzo prościutka gra w mielenie kart i biegnięcie przed siebie? Może to po prostu nie jest gra dla mnie, i tyle. Clank! Catacombs np zapowiada się super, bo wydaje się dużo ciekawsze przez wspólne tworzenie mapy - decyzja jak pomóc sobie a nie za bardzo przeciwnikom jest dodatkową warstwą strategii.

Dodam jeszcze, że gramy na podstawowej mapie, czy zaawansowana jest lepsza / oferuje trudniejsze wybory i dylematy.?
A ja polecę duże dodatki. Wprowadzają karty, które dodają więcej zależności w talii powodujac dość fajne kombosy. Polecam używać wszystkich kart niezależnie w jaki dodatek grasz - jak wyciągnięta karta używa mechaniki ściśle powiązanej z dodatkiem to po prostu odrzuca się ją i dociąga następną z talii kart lochu. Średnie dodatki dają mapy, które zawsze wprowadzają jakiś inny niż w grze bazowej czalendż. Miło jest je raz na jakiś czas wyciągać w celu odświeżenia rozgrywki. Ogólnie każda mapa jest super ale ze wszystkich super to chyba piramida jest najmniej super.

Jakby zaadresować wszystkie Twoje bolączki to dość dobrze rozwiąże je kupno wszystkiego co wyszło i dodatkowo zyskasz niesamowitą regrywalność. Najlepszym rozwiązaniem moim zdaniem byłoby jednak jakbyś się zainteresował wersją kosmiczną. Opinie ludzi są różne, jest brzydsza, kosmos to gorszy theme dla tego typu gry ale za to:
- jest bardziej złożona i trudniejsza do przetrwania
- już w podstawce ma zaadresowane problemy z klasycznej podstawki, które klasyczna wersja próbowała rozwiązywać dodatkami (np. większa zależność między kartami)
- sama podstawka z domyślnie modułową mapą daje sporą regrywalność
- dodatki mocno odświeżają rozgrywkę

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 24 sie 2022, 15:33
autor: tomekmani3k
grzeslaw90 pisze: 24 sie 2022, 15:24 Jakby zaadresować wszystkie Twoje bolączki to dość dobrze rozwiąże je kupno wszystkiego co wyszło i dodatkowo zyskasz niesamowitą regrywalność.
Fajna rada dla kogoś kto w podpisie ma napisane, że sprzeda tę grę :D

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 24 sie 2022, 15:42
autor: SetkiofRaptors
tomekmani3k pisze: 24 sie 2022, 15:33
grzeslaw90 pisze: 24 sie 2022, 15:24 Jakby zaadresować wszystkie Twoje bolączki to dość dobrze rozwiąże je kupno wszystkiego co wyszło i dodatkowo zyskasz niesamowitą regrywalność.
Fajna rada dla kogoś kto w podpisie ma napisane, że sprzeda tę grę :D
To był bardziej post ostatniej szansy, bo może po prostu coś tam jest czego nie widzę :D

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 24 sie 2022, 22:44
autor: Leser
Wozik pisze: 24 sie 2022, 13:58
Leser pisze: 26 lip 2022, 21:06 Do tłumaczenia siadam zaraz po urlopie i mam nadzieję, że wraz z redakcją uwiniemy się w miesiąc. Dire Wolf na jednak zwyczaj zatwierdzać tłumaczenia w google translate, więc tu jest pierwsza sposobność do obsuwy. Druga to oczywiście produkcja i transport.
Szansa na ten rok jest, ale raczej w kategoriach sporego, acz przyjemnego zaskoczenia.
I jak sytuacja wygląda? Dacie radę? Znajdziemy Katakumby pod choinkami w tym roku?
Praca idzie sprawnie, ale nic nowego na ten moment nie mogę powiedzieć.

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 09 wrz 2022, 00:15
autor: YoYo
Wiem ze do wersji Legacy wyszly takie figurkowe dodatki jak np. TEN. W opisie jest podane ze mozna to wykorzystac rowniez w podstawce, czyli zwyklym Brzdeku. Co on wtedy dodaje do zwyklego Clank’a?

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 09 wrz 2022, 00:18
autor: Leser
YoYo pisze: 09 wrz 2022, 00:15 Wiem ze do wersji Legacy wyszly takie figurkowe dodatki jak np. TEN. W opisie jest podane ze mozna to wykorzystac rowniez w podstawce, czyli zwyklym Brzdeku. Co on wtedy dodaje do zwyklego Clank’a?
Oprócz figurek spersonalizowane talie. Nie robią one jakichś nie wiadomo jakich różnic (więcej zmieniają talie z Wesołej Kompanii), ale jednak są asymetryczne i trochę mieszają w startowych możliwościach graczy.

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 09 wrz 2022, 00:22
autor: MajkelEryk
YoYo pisze: 09 wrz 2022, 00:15 Wiem ze do wersji Legacy wyszly takie figurkowe dodatki jak np. TEN. W opisie jest podane ze mozna to wykorzystac rowniez w podstawce, czyli zwyklym Brzdeku. Co on wtedy dodaje do zwyklego Clank’a?
Dodaje 4 postacie i każda ma swoją unikalną talię startową. Zdecydowanie wole dodatek wesoła kompania, bo oprócz unikalnych deków startowych, każda postać ma zdolność na planszy postaci przypisanej do niej.

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 09 wrz 2022, 00:34
autor: grzeslaw90
MajkelEryk pisze: 09 wrz 2022, 00:22
YoYo pisze: 09 wrz 2022, 00:15 Wiem ze do wersji Legacy wyszly takie figurkowe dodatki jak np. TEN. W opisie jest podane ze mozna to wykorzystac rowniez w podstawce, czyli zwyklym Brzdeku. Co on wtedy dodaje do zwyklego Clank’a?
Dodaje 4 postacie i każda ma swoją unikalną talię startową. Zdecydowanie wole dodatek wesoła kompania, bo oprócz unikalnych deków startowych, każda postać ma zdolność na planszy postaci przypisanej do niej.
I rozszerza ilość możliwych graczy do 6 oraz dodaje karty reakcji :D

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 09 wrz 2022, 09:44
autor: Grellenort
Wesoła Kompania jest zdecydowanie lepszym wyborem, nawet jeśli gra w 6 osób nie jest priorytetem (szczerze nie polecam, downtime wtedy zabija).

Postacie w tym dodatku są ciekawsze a nowe karty i sekrety dodają urozmaicenie po ograniu podstawki.

Dodatki z serii "drużyna..." Są spoko, ale poza postaciami (nawiasem mówiąc, o power levelu słabszym niż te z Wesołej kompani, więc nie polecam mieszać tych rozszerzeń ze sobą) nie ma tam nic innego.

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 14 wrz 2022, 18:45
autor: Khag
Subiektywnie to:

Legacy jest najlepsze > potem podstawka z wesołą kampania > mapa małpiego króla > i dalej już sama podstawka.

Mokra robota i piramidy są meh w stosunku do reszty.
Drużyna A oraz zarządu to tylko dodatki wizualne.

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 14 wrz 2022, 22:23
autor: superthulee
MajkelEryk pisze: 01 sie 2022, 04:13 Dla mnie postacie z wesołej kompani są zdecydowanie ciekawsze niż z obu drużyn. Raczej nie kupił bym drużyn drugi raz.

Jeżeli chodzi o karty to mam wszystko zmieszane i na początku rozrywki ustalamy jakie karty graja z jakich dodatków. Ewentualnie wszystkie z wyłączeniem kart których efekty się nie przydadzą w danym dodatku.
Dzięki! To w sumie brzmi rozsądnie i wygodnie, wolę tak niż rozdzielać karty po każdej rozgrywce..

A jak z kartami z Wesołej Kompanii? Większość tych kart jest przeznaczona na 5-6 os i dają korzyści Tobie ale też innym graczom.

Zastanawiam się czy wmieszać wszystko (W tym Reakcje i Natychmiast Wybierz) albo może tylko niebieskie i czerwone karty bez tych symboli?

Pzdr,
Paweł

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 15 wrz 2022, 00:21
autor: MajkelEryk
superthulee pisze: 14 wrz 2022, 22:23
MajkelEryk pisze: 01 sie 2022, 04:13 Dla mnie postacie z wesołej kompani są zdecydowanie ciekawsze niż z obu drużyn. Raczej nie kupił bym drużyn drugi raz.

Jeżeli chodzi o karty to mam wszystko zmieszane i na początku rozrywki ustalamy jakie karty graja z jakich dodatków. Ewentualnie wszystkie z wyłączeniem kart których efekty się nie przydadzą w danym dodatku.
Dzięki! To w sumie brzmi rozsądnie i wygodnie, wolę tak niż rozdzielać karty po każdej rozgrywce..

A jak z kartami z Wesołej Kompanii? Większość tych kart jest przeznaczona na 5-6 os i dają korzyści Tobie ale też innym graczom.

Zastanawiam się czy wmieszać wszystko (W tym Reakcje i Natychmiast Wybierz) albo może tylko niebieskie i czerwone karty bez tych symboli?

Pzdr,
Paweł
Ja wymieszałem, ale musisz sam zdecydować. Na pewno reakcje lepiej działają przy większej ilości graczy.

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 15 wrz 2022, 09:57
autor: aspo
3trolle mają w ofercie zestaw kart promocyjnych: https://3trolle.pl/26175-brzdek-minidodatek-3.html
Zastanowiły mnie te 2 karty Wydarzeń. Który dodatek je wprowadził?

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 15 wrz 2022, 10:02
autor: Tringa
aspo pisze: 15 wrz 2022, 09:57 3trolle mają w ofercie zestaw kart promocyjnych: https://3trolle.pl/26175-brzdek-minidodatek-3.html
Zastanowiły mnie te 2 karty Wydarzeń. Który dodatek je wprowadził?
Wersja Legacy :) Ale można je wykorzystać też w podstawowym Brzdęku

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 17 paź 2022, 16:27
autor: Wozik
Grellenort pisze: 09 wrz 2022, 09:44 Postacie w tym dodatku są ciekawsze a nowe karty i sekrety dodają urozmaicenie po ograniu podstawki.
Instrukcja nie zaleca używania nowych sekretów w grze do 4 osób. Jak wpływają na rozgrywkę w takich grupach?

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 18 paź 2022, 12:23
autor: RaYell
Wozik pisze: 17 paź 2022, 16:27 Instrukcja nie zaleca używania nowych sekretów w grze do 4 osób. Jak wpływają na rozgrywkę w takich grupach?
Ja gram zawsze ze wszystkimi sekretami z dodatków w każdym składzie bo mi się po prostu nie chce rozdzielać komponentów z poszczególnych dodatków. Nie zauważyłem żeby cokolwiek było nie tak z takim podejściem.

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 26 paź 2022, 09:03
autor: Wozik
Leser pisze: 24 sie 2022, 22:44
Praca idzie sprawnie, ale nic nowego na ten moment nie mogę powiedzieć.
I jak tam, jak tam? Wersja US ukazuje się 22.11, appka wspierająca już gotowa. Jak miewa się wersja PL?

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 26 paź 2022, 10:09
autor: Tringa
W wywiadzie PN Magda mówi, że 2023

https://youtu.be/kDh4PzorlzU?t=4119

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)

: 26 paź 2022, 14:43
autor: Leser
Wozik pisze: 26 paź 2022, 09:03
Leser pisze: 24 sie 2022, 22:44
Praca idzie sprawnie, ale nic nowego na ten moment nie mogę powiedzieć.
I jak tam, jak tam? Wersja US ukazuje się 22.11, appka wspierająca już gotowa. Jak miewa się wersja PL?
Niestety potwierdzam, nigdy nie było dużych szans na ten rok, ale teraz to już pewne na 100%.