Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2112
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 278 times
Been thanked: 437 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: tomp »

rzeczywiście pominąłem deckbuilding.
dobrze, że talię będą miały możliwość ewolucji. da to więcej regrywalności.

PS. nie rozróżniam pojedynku z talią a od pojedynku z talia b. zakładam, że w pojedynkach celem będzie wygrana. no chyba, że pojawią się questy pt. przegraj pojedynek z xyz.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
spikexxl
Posty: 16
Rejestracja: 03 kwie 2020, 20:37
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: spikexxl »

Deem pisze: 19 maja 2021, 15:57
tomekmani3k pisze: 19 maja 2021, 15:40 Wiele razy ostatnio pojawia się że grze bliżej do runebound niż bardziej skomplikowanych gier i naszła mnie refleksja. Jak bardzo ta gra różni się od tej I. Trzewiczka? Lekka jak tamta, chodzisz po planszy, masz do wyboru rozwinąć postać wybierając dodatkowe karty, masz różne typy eksploracji, walka z potworami polega na łączeniu zdolności (w tamtej grze poza kośćmi też było dużo modyfikowania zdolnościami, sprzętami), ograniczona ilość akcji na rundę, świat wiedźmina co jest oczywiste :D tam trzeba było ukończyć kilka zadań, a tu ubić kilka potworów. Bardzo wiele podobnych założeń.
Tamta gra była mocno krytykowana przez wielu doświadczonych graczy a tutaj na początku było słychać zachwyty.
Nie mogę mówić za innych, ale zanim pojawiły się detale, hasła brzmiały całkiem obiecująco (deckbuilding, rozwijanie postaci, kombogenna mechanika walki oparta na kartach, różne źródła punktowania). A potem im głebiej zaglądaliśmy do słoiczka, tym bardziej miodku tam nie było.
Powiem tak, że trochę zamącileś mi w głowie...
Grałeś w prototyp tej gry?
Projekt ten wzbudza niemałe zainteresowanie wśród osób "planszówkowych".
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2577
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1171 times
Been thanked: 461 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: polwac »

Unboxing

Edit:
Wizualnie nie mogę się chyba do niczego przyczepić. Podoba mi się to co zobaczyłem.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2021, 20:42 przez polwac, łącznie zmieniany 1 raz.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4567
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1703 times
Been thanked: 2145 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: PytonZCatanu »

Wygląda w porządku. Ta mapa taka ciemna trochę i trochę toporna. Grafiki na kartach ładne.
Fojtu
Posty: 3396
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 563 times
Been thanked: 1267 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Fojtu »

Można zobaczyć sobie trochę kart przy okazji. Na części efektów jest rzuć kością i w zależności od rzutu wychodzisz na tym lepiej lub gorzej :|

Figurki wyglądają całkiem nieźle, aczkolwiek mam trochę wątpliwości, czy finalne będą miały tak dobry poziom szczegółów.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2021, 21:13 przez Fojtu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2577
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1171 times
Been thanked: 461 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: polwac »

Trochę losowości w przygodówce musi być :)
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
MichalCh132
Posty: 218
Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
Has thanked: 133 times
Been thanked: 77 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: MichalCh132 »

Jeszcze nigdy nie miałem takiej rozterki przy kupnie gry planszowej... Gra przede wszystkim wygląda naprawdę dobrze, wręcz wspaniale. Po unboxingu aż znowu zachciało się wspierac.
Z jednej strony przygody na plus, deckbuilding na plus (szkoda że nie ma kart z jakimkolwiek tekstem i specjalnymi efektami choć to nadrabiają eliksiry).
Klimat na duzy plus, jak dla mnie aż wylewa się z opowieści i grafik. Rozwój postaci i ilość interakcji też na plus. Jako że to KS myślę że drugie tyle wpadnie z SG lub dodatków. Z drugiej strony ten nieszczęsny, nieangazujac, wręcz prostacki system walki potworów :roll:

Edit: super że jednak znalazły się historyjki z końcówką Ala "Rzuć kostką" :D To też jest czasem super.
Awatar użytkownika
kci83
Posty: 414
Rejestracja: 24 kwie 2020, 23:45
Has thanked: 76 times
Been thanked: 76 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: kci83 »

Wygląda to całkiem ładnie. Ciekaw jestem jaka jest wielkość samej planszy, bo jednak miejsce na biurku mam nieco ograniczone ;).

Brakuje mi dodatkowych krótkich, jednozdaniowych tekstów / historyjek na kartach chociażby potworów, takie jak są widoczne na kartach eliksirów.
keldorn
Posty: 577
Rejestracja: 29 sty 2014, 14:57
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 42 times
Been thanked: 26 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: keldorn »

ogladnalem unboxing - wszystko wyglada naprawde super. Mam tylko jeden minus, nie do wykonania ale do ogolnie zamysłu postaci wiedzminów. Brakuje mi tutaj aby jednak figurki i reprezentujące postacie nie były na sztywno przywiązane do szkoły. Mozna było by zrobic w celach KSE (Zw.t EX) postacie z kartami postaci, które wsuwa sie, kładzie w odpowiednie okienko na plaszetce z odpowiedniej szkoły. Dodatkowo moze nawet same postacie mogły by miec dodatkowe unikalne atrybuty co by jeszcze bardziej urozmaiciło gre.
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1236
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 477 times
Been thanked: 447 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Shodan »

No właśnie jak na grę o wiedźmińską, to potwory (poza wypasionymi figurkami) jakieś zaniedbane.
Awatar użytkownika
kci83
Posty: 414
Rejestracja: 24 kwie 2020, 23:45
Has thanked: 76 times
Been thanked: 76 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: kci83 »

keldorn pisze: 20 maja 2021, 21:44 ogladnalem unboxing - wszystko wyglada naprawde super. Mam tylko jeden minus, nie do wykonania ale do ogolnie zamysłu postaci wiedzminów. Brakuje mi tutaj aby jednak figurki i reprezentujące postacie nie były na sztywno przywiązane do szkoły. Mozna było by zrobic w celach KSE (Zw.t EX) postacie z kartami postaci, które wsuwa sie, kładzie w odpowiednie okienko na plaszetce z odpowiedniej szkoły. Dodatkowo moze nawet same postacie mogły by miec dodatkowe unikalne atrybuty co by jeszcze bardziej urozmaiciło gre.
Wydaje mi się, że każda z postaci ma widoczny, charakterystyczny rynsztunek danej szkoły.
Golin
Posty: 329
Rejestracja: 13 paź 2016, 20:04
Has thanked: 17 times
Been thanked: 32 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Golin »

tylko że runebound 2 jest słaby i nijaki w porównaniu do 3ed, szkoda że wooki bardziej nie poszedł drogą trójki właśnie
tomekmani3k
Posty: 601
Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
Has thanked: 59 times
Been thanked: 144 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: tomekmani3k »

Całość wygląda nienajgorzej chociaż kilka rzeczy mogliby poprawić. Karty walki zbyt pstrokate, wiem że mają być kombosy z kolorami ale jakoś mało czytelne są. Na planszy za dużo linii i zasłaniają grafikę, rozumiem że z każdego miasta musi być połączenie do innych okolicznych ale te linie były jedynym co mi się co chwilę rzucało w oczy. Mało kart przygód. I na koniec coś co mnie zawsze denerwuje, jest duża plansza z zaznaczonymi miejscami na karty i żetony ale coś musi być jeszcze poza planszą. Nie dało się wszystkiego ładnie upchnąć? Może się czepiam ale taki już jestem że najpierw widzę to co złe :D
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 937
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 328 times
Been thanked: 383 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: sliff »

sliff pisze: 17 maja 2021, 12:18 Ja jestem nadal jestem nastawiony pozytywnie przy czym gdzieś 70% z tego to rekomendacja gambita.
No długo to nie zajęło zanim gambit w wątku obok ostudził mój zapał.
Po unboxingu to co co mnie martwi najbardziej to to że potwory praktycznie niczym się od siebie nie różnią hp i jakaś micro zasada typu tracisz 1 czegoś.
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 399
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 155 times
Been thanked: 92 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Backero »

No sam miałem takie wrażenie, że eksploracja to filler, gdy ani nie walczysz ani nie medytujesz/trenujesz w danej turze, by nie musieć "nic nie robić" co byłoby pewnie niesatysfakcjonujące.

Co do walki z potworami. Nie wiem na ile się to jeszcze zmieni, ale póki ci myślę, że wprowadzimy sobie w swojej grupie następujący home rule:
Spoiler:
Gdyby ten wariant pojawił się jako oficjalny, wówczas gracze decydujący się na niego mogliby mieć też dodatkowe modyfikatory z kart akcji/eliksirów/trofeów/zdolności (a potwory premie), do sumy wyrzuconych oczek lub mogłaby istnieć karta dająca wiedźminowi gwarancję uzyskania tej inicjatywy (wspomniana już "prowokacja"). Jak widać karty ataku potwora to nie tylko suche rany, więc wprowadziłoby to do walki dodatkową, ale nie naciąganą decyzyjność. Co sądzicie? Iść z tą propozycją na BBG?
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1512
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 83 times
Been thanked: 174 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Goldberg »

https://www.youtube.com/watch?v=HKzLXVLM53M
po 7 kart potworów z kazdego z lvl...
55 kart eventów
Po 36 kart eksploracji (dzicz/miasto)
90 kart akcji....

Ile kosztuje Mage Knight? 310/340 zł zależy gdzie patrzec....
Ile będzie kosztować Wiedzmin? Jesli więcej niz 200.......no 250 zł to odpuszczam...
O tak wiem, ze w KS dowala widłami pewnie kart potworów, ale ciekaw jestem retail.
Srio po 7 kart potworów? Poznasz wszystkie po pierwszej rozgrywce? Po 2 bedziesz znał wszystkie karty?
Boje sie porównywać do EH....oj boje
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1977
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 192 times
Been thanked: 875 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Neoptolemos »

Nie_porównujcie_gry_do_Mage_Knighta. Inna grupa docelowa, inny poziom ciężkości. Zdecydowanie bliżej do Outer Rim (za to z figurkami, jeśli ktoś na serio przelicza cenę na komponenty).
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
tomekmani3k
Posty: 601
Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
Has thanked: 59 times
Been thanked: 144 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: tomekmani3k »

Wybaczcie ale wkurza mnie to całe nie porównujcie gry do innej gry. Każda gra jest inna itp.. Każdy z nas ma swoje odczucia do tego co widzi i próbuje jakoś porównać do tego co już zna. Coś może mi się kojarzyć podobnego w grze x ale inne osoby mają inne odczucia. Mechaniki, wygląd, ilość komponentów, cena, klimat. Wszystko może mieć jakiś punkt odniesienia.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5324
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1091 times
Been thanked: 1722 times
Kontakt:

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: BOLLO »

W końcu jakiś porządny unboxing dzięki któremu widać to co chciałem zobaczyć. Dlaczego Wookie tak bardz o się wzbraniał by takie coś nakręcić? A może było ale nie dotarłem to takich informacji.
NA PLUS:
Figurki i ich detale. Mi nie przeszkadza srający wiedzmin czy miecz wygięty w nie tę stronę. Pomalowane w ten sposób jak w unboxingu są wystarczająco. Dokleić trawkę, krzaczka i jest poezja.
Mapa klimatyczna /mroczna sporej wielkości ale nie przesadzona. Na wielki plus
Grafiki na kartach, mapie , komponentach bardzo ładne i wpasowane w przygodę.
Planszetka gracza i miejsce na kosteczki.

MINUSY:
System walki z potworami jest identyczny w każdym przypadku. Oczywiście losujemy karty ale mżę się okazać że potwór z 1-wszego poziomu będzie trudniejszym przeciwnikiem jak ten z 3ciego. Kwestia wylosowania kart. System walki jakoś mnie kompletnie nie przekonywuje.

Karty lokacji(przygody). Nikt mi nie powie że nie są powtarzalne i że nie jestem w stanie ich spamiętać. Dodatkowo wciskani kitu że nie ma złej czy dobrej odpowiedzi właśnie się potwierdziło. Jest zła i dobra odpowiedz. W sensie Bardziej lub mniej opłacalna. W tej kwestii zatem czuję się oszukany.

Brak w podstawce figurek potworów a cena spodziewam się ze będzie na poziomie BlackRoseWars.

To chodzenie po planszy to taki trochę dziwny pomysł. Gdzie jestem przekierowywany przez karty wydarzeń (teleport). Trochę trąci Talizmanem. Jestem w lokacji A rzuciłem kostką wypadło 4 więc idę do lokacji E....

Podsumowując. Grę jak i samego autora bardzo bym chciał wesprzeć ale mam tak wiele obaw i że jest to jednak "skok na kase" że bardziej jestem na nie. Oczywiście zobaczymy co Wookie przygotuje w pierwszym dniu kampani jako EarlyBird no i zobaczymy jaka będzie cena. Na szczescie nie jestem jakimś wielkim fanem tego uniwersum więc podchodzę do tej gry jak do "ścinania żywopłotów". Nikomu nie odradzam i nikogo nie zachęcam. Każdy z was ma swój rozum i portfel taki jaki ma.

Do zobaczenia 25/05 o 15:00 :mrgreen:
schen
Posty: 148
Rejestracja: 14 lis 2015, 14:41
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 56 times
Been thanked: 20 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: schen »

Goldberg pisze: 21 maja 2021, 09:13 Ile kosztuje Mage Knight? 310/340 zł zależy gdzie patrzec....
SCD 520zł, fajnie że gdzieś się teraz da taniej, ale jeśli chcesz cenowo porównywać co do zawartości etc. do ceny Wiedźmina w kampanii, to większy ma to sens z SCD. Jak potem będzie w sklepach dostępne to i będzie w różnych promocjach to porównywanie do tych 310/340zł będzie miało wtedy sens ;) Pragnę zauważyć, że brak z tego co widzę zapewnień o najniższej cenie pierwszego dnia w kampanii jak było w przypadku Valhalli, czy Tytanów, więc cena w retailu - zależy gdzie spojrzeć, może być o wiele bardziej przystępniejsza (choć wiadomo, że będzie bez SG).
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1977
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 192 times
Been thanked: 875 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Neoptolemos »

Co za bzdura. Po pierwsze efekty wyborów są różne (nie bezpośrednio lepszy/gorszy), a po drugie NIE WIESZ, jaki będzie wynik twojego wyboru.

Chodzenie po planszy może przypominać wiele, ale nijak się ma do Talizmana, nie ma żadnych teleportów.

Przepraszam, ale triggerują mnie hasła "skok na kasę". Projektowanie planszówek to nie jest działalność charytatywna, a gra nie jest robiona na odpierdol...
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1236
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 477 times
Been thanked: 447 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Shodan »

BOLLO pisze: 21 maja 2021, 09:26 W końcu jakiś porządny unboxing dzięki któremu widać to co chciałem zobaczyć. Dlaczego Wookie tak bardz o się wzbraniał by takie coś nakręcić?
Myślę, że nie miał takich technicznych możliwości. Asia na dzisiaj w Polsce najbardziej profesjonalnie potrafi zrobić prezentację, a też kręci sporo materiałów, więc terminy, no i musiała dostać prototyp na jakiś czas.
Oczywiście zobaczymy co Wookie przygotuje w pierwszym dniu kampani jako EarlyBird no i zobaczymy jaka będzie cena.
A to nie miała być figurka Eredina (Dzikiego Gonu) na koniu + karta? Chyba, że coś pomyliłem.
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 399
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 155 times
Been thanked: 92 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Backero »

tomp pisze: 21 maja 2021, 09:07 fajne pomysly. wydaje mi sie, ze to jest zbyt skomplikowane jak na docelowa grupe odbiorcow.
To dosłownie dwie linijki zasad, rzut kośćmi co turę, by zdecydować kto wybiera i wybór, więc nie powiedziałbym, że to wiele komplikacji. Nie potrzeba żadnych dodatkowych komponentów (kosztów), więc spokojnie może wejść jako alternatywny wariant do oficjalnej instrukcji, jako side-notka.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5246
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 528 times
Been thanked: 1852 times
Kontakt:

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Gambit »

BOLLO pisze: 21 maja 2021, 09:26 To chodzenie po planszy to taki trochę dziwny pomysł. Gdzie jestem przekierowywany przez karty wydarzeń (teleport). Trochę trąci Talizmanem. Jestem w lokacji A rzuciłem kostką wypadło 4 więc idę do lokacji E....
Tu coś nie do końca zrozumiałeś chyba. Nie ma żadnego teleportu, czy przekierowań. Żeby przejść do sąsiedniej lokacji, musisz odrzucić z ręki kartę z symbolem terenu tej lokacji (lub dwie dowolne). To, że wydarzenia kierują Cię do jakiejś lokacji, nie znaczy, że się teleportujesz. Masz po prostu info, że masz pójść do lokacji numer 7 i tam będzie dalsza część zadania. Jak tam dotrzesz (w standardowy sposób), to odpalasz kolejną kartę questa i tyle.
MichalCh132
Posty: 218
Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
Has thanked: 133 times
Been thanked: 77 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: MichalCh132 »

Backero pisze: 21 maja 2021, 09:38
tomp pisze: 21 maja 2021, 09:07 fajne pomysly. wydaje mi sie, ze to jest zbyt skomplikowane jak na docelowa grupe odbiorcow.
To dosłownie dwie linijki zasad, rzut kośćmi co turę, by zdecydować kto wybiera i wybór, więc nie powiedziałbym, że to wiele komplikacji. Nie potrzeba żadnych dodatkowych komponentów (kosztów), więc spokojnie może wejść jako alternatywny wariant do oficjalnej instrukcji, jako side-notka.
gdyby ten wariant pojawił się jako oficjalny, wówczas gracze decydujący się na niego mogliby mieć też dodatkowe modyfikatory z kart akcji/eliksirów/trofeów/zdolności (a potwory premie), do sumy wyrzuconych oczek lub mogłaby istnieć karta dająca wiedźminowi gwarancję uzyskania tej inicjatywy (wspomniana już "prowokacja").

Podejrzewam że koledze chodziło o ten fragment z modyfikatorami jak w Euthii
Zablokowany