Strona 38 z 51

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 17 lut 2016, 10:19
autor: DarkSide
avanger6666, mała ciekawostka przy okazji tej sytuacji.
Gdyby Ganger był podłączony do swego modułu dającego mu również inicjatywę 4 to miałbyś taką sytuację:
- Komandos strzela w inicjatywie 4 z racji działania modułu.
- Ganger likwiduje moduł Posterunku.
- Następnie Komandos strzela w inicjatywie 3 z racji posiadania inicjatywy 3 po zlikwidowaniu modułu.
- Komandos strzela w inicjatywie 2 z uwagi na działanie Sztabu Posterunku.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 17 lut 2016, 10:32
autor: kwiatosz
Hmm, nie wydaje mi się to sensowne, zwłaszcza w świetle: "Sytuacja 1) Strzelec z Inicjatyw¹ 2 otrzyma³ dziêki s¹siaduj¹cemu Modu³owi
bonus do Inicjatywy +1 (czyli teraz ma Inicjatywê 3), wiêc strzela w segmencie
Inicjatywy 3. Jeœli w tym samym segmencie jednostka daj¹ca bonus zginie, teraz
strzelec ma Inicjatywê 2, a zaczyna siê segment Inicjatywy 2. Czy strzeli ponownie,
jeszcze raz? Nie."

(kopiowane z pdf, więc zostawiam jak jest)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 17 lut 2016, 10:40
autor: DarkSide
kwiatosz, faktycznie. Znalazłem też ten ustęp. To w takim razie implementacja na Androida miała (ma?) błąd, bo kilka razy taką sytuację miałem zarówno ja jak i przeciwnik, dlatego byłem pewien, że tak to działa :oops: (co swoją drogą dawało ciekawe komba)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 17 lut 2016, 13:02
autor: warlock
argeth pisze:Strzela w 4 i 3, w inicjatywie 3 równocześnie dzieje się drugi atak Komandosa i Gangera :)
Popieram taką interpretację - bonus do inicjatywy zostanie zdjęty z planszy dopiero po zamknięciu fazy inicjatywy 3. Komandos strzela pierwszy raz w inicjatywie 4, a potem zgodnie ze zdolnością sztabu drugi raz w segmencie inicjatywy o jeden niższym. Czyli ganger bije w bonus do inicjatywy a komandos w tym samym czasie strzela.

Nie widzę tu problemu ;)

/edit

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 17 lut 2016, 13:40
autor: tomb
warlock pisze:W tej sytuacji komandos nie strzeliłby drugi raz wyłącznie w przypadku, gdyby miał inicjatywę 2 podniesioną do 3 dzięki modułowi.
Komandos strzeliłby drugi raz. Pytanie, czy w inicjatywie 1, czy 2? Ja bym zagrał, że atakuje w inicjatywie 1.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 17 lut 2016, 13:55
autor: warlock
tomb pisze: Komandos strzeliłby drugi raz. Pytanie, czy w inicjatywie 1, czy 2? Ja bym zagrał, że atakuje w inicjatywie 1.
Coś sknociłem w tym zdaniu, oczywiście że by strzelił, nie wiem jak to przeanalizowałem ;x

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 17 lut 2016, 15:39
autor: Kal-El83
Na moje, w tej konkretnej hipotetycznej sytuacji strzelalby w 3 i 2.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 17 lut 2016, 15:55
autor: tomb
Azazelek pisze:Na moje, w tej konkretnej hipotetycznej sytuacji strzelalby w 3 i 2.
Chyba masz rację - baza Posterunku umożliwia atak w inicjatywie o jeden niższej od pierwszego ataku (bez znaczenia, czy atak odbył się w inicjatywie nominalnej (nadrukowanej na żetonie), czy też w inicjatywie podwyższonej modułem).

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 28 lut 2016, 19:03
autor: avanger6666
Bez względu na interpretację (chociaż przyjmuję, że Komandos strzela w 4 i 3) to w starciu z Żoną (gra Hegemonią) rzadko kiedy udaje mi się wygrać Posterunkiem;) Dzięki za wyjaśnienia.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 28 lut 2016, 21:05
autor: Kal-El83
Za dobrze wyjaśniłeś zasady :wink:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 13 mar 2016, 11:28
autor: warlock
Dobra, po kilkuset partiach mam ochotę wypróbować wariant "Alternatywne Rozpoczęcie" i "Posiłki" (z dociąganiem do 6 żetonów). Kto mi wytłumaczy, jak wygląda rozpoczęcie w tych trybach granych jednocześnie (albo tylko z wariantem "Posiłki")?

Alternatywne Rozpoczęcie + Posiłki (jak mi się wydaje, że jest ;))
- Pierwszy gracz ciągnie 3 żetony, z których jeden odrzuca, drugi zagrywa/odrzuca/zachowuje, trzeci odrzuca/zachowuje
- Drugi gracz ciągnie już do 6 żetonów i tak do końca

Standardowe Rozpoczęcie + Posiłki (jak mi się wydaje, że jest ;))
- Pierwszy gracz ciągnie 1 żeton, który zagrywa/zachowuje/odrzuca
- Drugi gracz ciągnie 2 żetony, które zagrywa/zachowuje/odrzuca
- Pierwszy gracz ciągnie już do 6 żetonów i tak do końca

Czy tak to wygląda?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 16 mar 2016, 17:07
autor: pawelpoz
Mam pytanie odnośnie dobierania żetonów w ostatniej rundzie. W instrukcji jest napisane "Jeśli któryś z graczy pociągnie ostatni żeton ze swojego stosu, może dokończyć swoją kolejkę, potem jego przeciwnik wykonuje swoją, a następnie rozgrywa się Ostatnia Bitwa w tym pojedynku.". Gdy gracz A (pierwszy gracz) dociąga ostatni żeton to sprawa jest oczywista - gracz B (drugi gracz) kończy swoją kolejkę. Jasna sprawa. Ale co jeśli to gracz B (drugi gracz) dociągnął ostatni żeton? Czy w tej sytuacji gracz A (pierwszy gracz) może dociągnąć swoje żetony i je zagrać? Wtedy wyszłoby, że gracz A miałby dodatkową kolejkę ekstra. Czy rzeczywiście tak jest?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 16 mar 2016, 17:37
autor: Cin
Tak

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 17 mar 2016, 02:50
autor: pawelpoz
Dzięki. A możesz rozwinąć?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 17 mar 2016, 02:56
autor: Cin
Ale co rozwinąć? Tak, gracz A będzie miał jeden ruch więcej.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 17 mar 2016, 14:28
autor: tomb
Cin pisze:Ale co rozwinąć? Tak, gracz A będzie miał jeden ruch więcej.
A dokładniej - nie ma znaczenia, czy i kto będzie miał więcej ruchów, bo partia mogła przebiegać pod tym względem różnie. Po prostu po dociągnięciu ostatniego żetonu przez któregokolwiek z graczy każdemu z graczy zostaje jedna kolejka do wykonania.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 17 mar 2016, 14:31
autor: pawelpoz
Dzięki, o to chodziło. Nie mniej trochę to dziwne, że pod koniec gry, po dociągnięciu ostatnich żetonów przez drugiego gracza, drugi gracz wykona np. 20 tur a pierwszy 21, a w odwrotnej sytuacji, gdy pierwszy gracz zagra ostatnie żetony - obydwaj wykonają tę samą ilość tur.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 17 mar 2016, 14:44
autor: tomb
pawelpoz pisze:Dzięki, o to chodziło. Nie mniej trochę to dziwne, że pod koniec gry, po dociągnięciu ostatnich żetonów przez drugiego gracza, drugi gracz wykona np. 20 tur a pierwszy 21, a w odwrotnej sytuacji, gdy pierwszy gracz zagra ostatnie żetony - obydwaj wykonają tę samą ilość tur.
Po pierwsze - Twoje pytanie jest roztrząsaniem na sucho, bo w praktyce zasada ta nie przynosi żadnych problemów.
Po drugie - jeśli gracze wykonają wszystkie rundy klasycznie (czyli zużyją 3 żetony na kolejkę) to przed ostatnią rundą gracz rozpoczynający będzie miał 3 żetony w stosie (dociągnie je i rozpocznie tym samym sekwencję końca gry), a gracz drugi będzie miał 2 żetony w stosie (które będzie mógł użyć w swojej ostatniej kolejce). Jak widać - w takiej partii liczba kolejek wykonanych przez obu rywali będzie równa. I teraz od obu graczy zależy, czy któryś z nich wykona więcej kolejek - ale żeby to zrobić, to podczas którejś z własnych kolejek trzeba na własne życzenie nie użyć któregoś żetonu. Stąd bierze się ewentualna dodatkowa kolejka.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 17 mar 2016, 15:33
autor: warlock
tomb - jesteś w stanie jakoś spróbować moje wątpliwość z kilku postów wyżej rozwiać ;)?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 17 mar 2016, 16:03
autor: tomb
warlock pisze:tomb - jesteś w stanie jakoś spróbować moje wątpliwość z kilku postów wyżej rozwiać ;)?
Ha, gdy wyszła ta instrukcja to gdzieś ktoś pisał (może nawet ja?), że zapis jest nieprecyzyjny.

Ja potraktowałbym zasadę posiłków tak, że rozgrywając kolejkę zawsze operujemy trzema żetonami więcej. Interpretację tę tłumaczę sobie zwrotem z instrukcji "jeśli uważacie, że gra jest zbyt losowa". A zatem już w pierwszej kolejce pierwszy gracz powinien móc ciągnąć 4 żetony, a nie 1.
Zatem w normalnej grze:
- gracz A ciągnie 4 żetony, jeden z nich używa/zostawia/odrzuca, a trzy obowiązkowo zostawia,
- gracz B ciągnie 5 żetonów, dwa z nich używa/zostawia/odrzuca, a trzy obowiązkowo zostawia,
- gracz A ciągnie do 6 żetonów, jeden obowiązkowo odrzuca, dwa kolejne używa/zostawia/odrzuca, a trzy obowiązkowo zostawia itd.

Niestety instrukcja nie daje lepszych wskazówek.
Spoiler:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 31 mar 2016, 00:11
autor: pawelpoz
Mam trzy pytania :)

1. Czy sieciarz sieciuje jednostkę nawet w momencie gdy ta do niego podejdzie? Czy należy to traktować tak, że jednostka weszła pod sieć i jest sieciowana czy przyjmuje się, że sieciarz sieciuje tylko w momencie wystawienia go na plansze? Czy sieciarz może podejść do jakiejś jednostki (np. przez rzeton ruchu) i ją zasieciować?
2. Pytanie o armię Sharrash, konkrenite jednostkę ze zdolnością paraliżu. Czy jeśli jednostka paraliżująca ma inicjatywę 3, a przeciwnik też ma 3, to paraliż działa przed atakiem wroga? Tzn. czy przeciwnik zostaje sparaliżowany i nie może atakować, czy jednak jeszcze zdąży zaatakować zanim zostaje sparaliżowany?
3. Znowu Sharrash - czy w momencie wyłożenia żetonu podziemia (dającego wszystkim jednostkom zdolność "podziemny") można wykonać roszadę i zamienić sztab z jednostką, która nabyła zdolność "podziemny" od żetonu podziemia, czy można to zrobić dopiero w następnej turze (czyli innymi słowy - czy podziemia działają od razu od momentu wyłożenia)?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 31 mar 2016, 00:56
autor: dicer
pawelpoz pisze:Mam trzy pytania :)

1. Czy sieciarz sieciuje jednostkę nawet w momencie gdy ta do niego podejdzie? Czy należy to traktować tak, że jednostka weszła pod sieć i jest sieciowana czy przyjmuje się, że sieciarz sieciuje tylko w momencie wystawienia go na plansze? Czy sieciarz może podejść do jakiejś jednostki (np. przez rzeton ruchu) i ją zasieciować?
Sieciarz kontroluje siecią dane pole. Każda jednostka, która znajdzie się lub jest na tym polu zostaje automatycznie zasieciowana, niezależnie od tego, jak i kiedy się tam znalazła.
Ale od tego jest kilka wyjątków, np. sieciarz przeciwnika z siecią skierowaną na sieć tego pierwszego - wtedy sieciowanie się znosi; sieciowanie się "w kółeczko" (np. przez 4 sieciarzy naprzemianlegle) czy Agitator Vegas, który przejmuje sieciarza nawet od strony sieci.
pawelpoz pisze:2. Pytanie o armię Sharrash, konkrenite jednostkę ze zdolnością paraliżu. Czy jeśli jednostka paraliżująca ma inicjatywę 3, a przeciwnik też ma 3, to paraliż działa przed atakiem wroga? Tzn. czy przeciwnik zostaje sparaliżowany i nie może atakować, czy jednak jeszcze zdąży zaatakować zanim zostaje sparaliżowany?
Ataki w tej samej inicjatywie odbywają się symultanicznie, więc przeciwnik zdąży zaatakować. Gdyby miał podpiętego Sierżanta, to nie mógłby zaatakować ponownie w niższej inicjatywie, bo będzie sparaliżowany.
pawelpoz pisze:3. Znowu Sharrash - czy w momencie wyłożenia żetonu podziemia (dającego wszystkim jednostkom zdolność "podziemny") można wykonać roszadę i zamienić sztab z jednostką, która nabyła zdolność "podziemny" od żetonu podziemia, czy można to zrobić dopiero w następnej turze (czyli innymi słowy - czy podziemia działają od razu od momentu wyłożenia)?
Możesz to zrobić od razu.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 31 mar 2016, 10:43
autor: pawelpoz
Dzięki. Wszystko jasne :)

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

: 31 mar 2016, 14:39
autor: Czytryn
Witam, Neuroshimę mam od niedawna i rozwiązując łamigłówki, konkretnie 7 natrafiłem na pewną nieścisłość. W instrukcji jak i na kartach pomocy graczy, jest napisane, że klaun wybuchając rani jednostki wroga jak i własne w tym sztaby, natomiast z rozwiązania łamigłówki wynika, że nie może. W internecie natknąłem się na zapis, że wybuchający klaun nie rani sztabów. Stąd pytanie czy wierzyć instrukcji, czy może to co jest podane w internecie jest właściwą zasadą?

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

: 31 mar 2016, 19:53
autor: GrzeL
Czytryn pisze:Witam, Neuroshimę mam od niedawna i rozwiązując łamigłówki, konkretnie 7 natrafiłem na pewną nieścisłość. W instrukcji jak i na kartach pomocy graczy, jest napisane, że klaun wybuchając rani jednostki wroga jak i własne w tym sztaby, natomiast z rozwiązania łamigłówki wynika, że nie może. W internecie natknąłem się na zapis, że wybuchający klaun nie rani sztabów. Stąd pytanie czy wierzyć instrukcji, czy może to co jest podane w internecie jest właściwą zasadą?
Zapisy w instrukcji są obowiązujące do czasu wydania erraty.