Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 995
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 244 times
Been thanked: 243 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Moonday »

Co do walki z potworami. Nie wiem na ile się to jeszcze zmieni, ale póki ci myślę, że wprowadzimy sobie w swojej grupie następujący home rule:
Spoiler:
Problem tego wariantu jest taki, że potęguje on losowość. W normalnym wariancie losowość działa tylko na jednym poziomie, bo gracz reprezentujący potwora zdaje się na ślepy traf. Wiedźmin może stracić więcej, albo mniej. W opisanym wariancie gracz reprezentujący wiedźmina, jeżeli ma więcej szczęścia w rzutach kośćmi to zwiększa swoją szansę na zwycięstwo. Reasumując: w walce trzeba mieć podwójne szczęście: raz, kiedy przeciwnik zdaje się na ślepy traf, dwa, w rzutach kośćmi.
. Mobki mają zostać ulepszone dodatkowymi kartami, unikatowymi dla danego mobka
Nie jest to rozwiązanie idealne, ale jako kompromis może być. Pod warunkiem, że tych kart unikatowych dla danego potwora nie będzie w ilości dwa na krzyż. Karty mają to do siebie, że można jest w bardzo prosty sposób modyfikować. Weźmy podstawową talię potwora. Wystarczy podzielić w niej karty na kolory i wskazać jakie kolory w walce wykorzystuje potwór. W tej sytuacji potwór miesza swoje unikatowe karty z tymi, które są przypisane do danego koloru i tym samym, za każdym razem mamy inną talię potwora. Trzeba to oczywiście zbalansować, ale to już zadanie dla projektanta.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2021, 09:48 przez Moonday, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5324
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1091 times
Been thanked: 1722 times
Kontakt:

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: BOLLO »

Neoptolemos pisze: 21 maja 2021, 09:35 Co za bzdura. Po pierwsze efekty wyborów są różne (nie bezpośrednio lepszy/gorszy), a po drugie NIE WIESZ, jaki będzie wynik twojego wyboru.

Chodzenie po planszy może przypominać wiele, ale nijak się ma do Talizmana, nie ma żadnych teleportów.

Przepraszam, ale triggerują mnie hasła "skok na kasę". Projektowanie planszówek to nie jest działalność charytatywna, a gra nie jest robiona na odpierdol...
Masz prawo się odpalić na moje hasła. Ale ja również się odpaliłem kiedy zobaczyłem prawdziwy unboxing który nie był okraszony wodolejstwem aby tylko sprzedać produkt.
Owszem wiem bo kości nie zawsze są używane to po pierwsze a po drugie mogę pamiętać jednak co mi się bardziej "opłaca"
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5324
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1091 times
Been thanked: 1722 times
Kontakt:

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: BOLLO »

Gambit pisze: 21 maja 2021, 09:39
BOLLO pisze: 21 maja 2021, 09:26 To chodzenie po planszy to taki trochę dziwny pomysł. Gdzie jestem przekierowywany przez karty wydarzeń (teleport). Trochę trąci Talizmanem. Jestem w lokacji A rzuciłem kostką wypadło 4 więc idę do lokacji E....
Tu coś nie do końca zrozumiałeś chyba. Nie ma żadnego teleportu, czy przekierowań. Żeby przejść do sąsiedniej lokacji, musisz odrzucić z ręki kartę z symbolem terenu tej lokacji (lub dwie dowolne). To, że wydarzenia kierują Cię do jakiejś lokacji, nie znaczy, że się teleportujesz. Masz po prostu info, że masz pójść do lokacji numer 7 i tam będzie dalsza część zadania. Jak tam dotrzesz (w standardowy sposób), to odpalasz kolejną kartę questa i tyle.
No to właśnie o tym pisałem dokładnie tak jak przekazałeś. Wyrzucanie kart z ręki jako poruszanie jest ok ale zaplanuje sobie coś że gdzieś chcę iść a to ciah....karta przygody przekierowuje mnie np do potworka z którym nie chciałem się spotkać. I cały mój plan poruszania się i planowania szlag trafił.
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1977
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 192 times
Been thanked: 875 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Neoptolemos »

Kości służą do pokera i (czasem) questów, nigdy do poruszania się.
Dalej nie zrozumiałeś Gambita. Quest nigdy Cię nie zmusza do niczego, po prostu jak pójdziesz do określonej lokacji, to go realizujesz przy okazji.
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5246
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 528 times
Been thanked: 1852 times
Kontakt:

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Gambit »

BOLLO pisze: 21 maja 2021, 09:55
Gambit pisze: 21 maja 2021, 09:39
BOLLO pisze: 21 maja 2021, 09:26 To chodzenie po planszy to taki trochę dziwny pomysł. Gdzie jestem przekierowywany przez karty wydarzeń (teleport). Trochę trąci Talizmanem. Jestem w lokacji A rzuciłem kostką wypadło 4 więc idę do lokacji E....
Tu coś nie do końca zrozumiałeś chyba. Nie ma żadnego teleportu, czy przekierowań. Żeby przejść do sąsiedniej lokacji, musisz odrzucić z ręki kartę z symbolem terenu tej lokacji (lub dwie dowolne). To, że wydarzenia kierują Cię do jakiejś lokacji, nie znaczy, że się teleportujesz. Masz po prostu info, że masz pójść do lokacji numer 7 i tam będzie dalsza część zadania. Jak tam dotrzesz (w standardowy sposób), to odpalasz kolejną kartę questa i tyle.
No to właśnie o tym pisałem dokładnie tak jak przekazałeś. Wyrzucanie kart z ręki jako poruszanie jest ok ale zaplanuje sobie coś że gdzieś chcę iść a to ciah....karta przygody przekierowuje mnie np do potworka z którym nie chciałem się spotkać. I cały mój plan poruszania się i planowania szlag trafił.
Aż sprawdziłem jak to wczoraj napisałem i nic o przekierowaniu, czy przenoszeniu kartami questów nie pisałem. :) Zawsze ruszasz się tam gdzie chcesz/możesz. Nie ma bezwolnego rzucania wiedźmakiem po planszy :)
Aadaan
Posty: 108
Rejestracja: 22 wrz 2018, 09:54
Has thanked: 303 times
Been thanked: 63 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Aadaan »

Ale to chyba wygląda tak, że do celu/etapu questa docierasz samodzielnie, i tam odpalasz kolejną część zadania?
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4567
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1703 times
Been thanked: 2145 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: PytonZCatanu »

Powiem tak. Od strony wizualnej ten unboxxing oceniam na 7-8/10, Jest nieźle. ładne grafiki na kartach i wszystko ładnie wydane. ALE mapa mi się chyba nie podoba... Coś w niej jest nie tak, za duże te miasta, za ciemna kolorystyka, nie zachęca. A ja wolę gry które mogą mieć słabe kary, ale mapa jest ciekawa/elegancka/zwracająca uwagę.

Mechanika....wszedłem w Szczęki Lwa jednak. Czy będę żałował - okaże się niebawem. Ale kibicuję żeby się udało.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5246
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 528 times
Been thanked: 1852 times
Kontakt:

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Gambit »

Aadaan pisze: 21 maja 2021, 10:05 Ale to chyba wygląda tak, że do celu/etapu questa docierasz samodzielnie, i tam odpalasz kolejną część zadania?
Tak, dokładnie to cały czas piszę.
MichalCh132
Posty: 218
Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
Has thanked: 133 times
Been thanked: 77 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: MichalCh132 »

@Gambit mówił coś Łukasz na temat systemu walki poza tymi dodatkowymi kartami które się wtasowywuje coś dojdzie?
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5246
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 528 times
Been thanked: 1852 times
Kontakt:

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Gambit »

MichalCh132 pisze: 21 maja 2021, 10:33 @Gambit mówił coś Łukasz na temat systemu walki poza tymi dodatkowymi kartami które się wtasowywuje coś dojdzie?
Nic innego się nie pojawiło w rozmowie.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2577
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1171 times
Been thanked: 461 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: polwac »

Ja w dalszym ciągu czekam na rozgrywkę 3os, która najlepiej pokaże co i jak. Na tej podstawie ocenię czy w to wejść.

Mam nadzieję, że obiecany materiał pojawi się w ten weekend.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4549
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1372 times
Been thanked: 875 times
Kontakt:

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Hardkor »

Gambit pisze: 21 maja 2021, 10:45
MichalCh132 pisze: 21 maja 2021, 10:33 @Gambit mówił coś Łukasz na temat systemu walki poza tymi dodatkowymi kartami które się wtasowywuje coś dojdzie?
Nic innego się nie pojawiło w rozmowie.
Słyszałem, że podobno na grupie dla patronów to o wiele mniej przychylnie mówiłeś o grze i jesteś bardziej na "nie". Złe informacje dostałem czy o co chodzi?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 937
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 328 times
Been thanked: 383 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: sliff »

Co do ilości kart eksploracji. Wystarczy że karta wyjdzie 3-4 i raczej będzie się ją już pamiętać. Także przy 70 kartach i 10 na grę teretycznie po 20-30 grach pozna się całą grę ( oczywiście będą jakieś karty które wyjdą kilkukrotnie już w pierwszych rozgrywkach).

Tyle teorii, a w praktyce. W EH+wszystkie małe dodatki w talia spotkań w zaświatach ma ~50 kart. Mając na koncie w ciągu ostatnich 5 lat z 15-20 rozgywek. Kojarze jakieś pojedyńcze karty, max 10%. I jakość nie wpływa to specjalnie na moje odczucie regrywalności. Prędzej już mechanika zaczyna nużyć, czy też gra się opatrzy lub na horyzoncie pojawia się coś nowego.

W głosowaniu na bbg indeks hirsha dla ponad 55% głosujących był w granicach 6-15. Także ekonomia jest raczej taka, że ludzie zdecydowanie częściej mają półki wstydu niż, że ograli ograli wszystko co mieli po 100 razy i nie ma w co grać.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5246
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 528 times
Been thanked: 1852 times
Kontakt:

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Gambit »

Hardkor pisze: 21 maja 2021, 13:02
Gambit pisze: 21 maja 2021, 10:45
MichalCh132 pisze: 21 maja 2021, 10:33 @Gambit mówił coś Łukasz na temat systemu walki poza tymi dodatkowymi kartami które się wtasowywuje coś dojdzie?
Nic innego się nie pojawiło w rozmowie.
Słyszałem, że podobno na grupie dla patronów to o wiele mniej przychylnie mówiłeś o grze i jesteś bardziej na "nie". Złe informacje dostałem czy o co chodzi?
Może coś źle Ci przekazano. Bardziej na "nie" jestem dla trybu solo, co zresztą i tu napisałem (choć może nie tak jak w grupie dla Patronów). Powiedziałem tam też o rozczarowaniu brakiem zmian w systemie walki, choć za pierwszym razem takie rozmowy były. Weź też pod uwagę, że słowo pisane inaczej przekazuje emocje, niż kilkunastominutowa pogaduszka oparta o odpowiedzi na pytania Patronów. U mnie gra miałaby problem z przebiciem się na stół, konkurując z takimi rzeczami jak HEXplore It, Mage Knight, czy Android jeśli chodzi o tytuły, które sam bym proponował. Ale zagrać bez problemu w Wiedźmaka zagram. Jestem ciekaw innych kart wydarzeń, jestem ciekaw innych rozwiązań tych questów, które już zrobiłem (choć ten z wampirem raczej zawsze będę rozwiązywał w ten sam sposób - koleś jest odjazdowy jako towarzysz).
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2577
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1171 times
Been thanked: 461 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: polwac »

To czasami nie miało być tak, że będą dwa tryby solo? Jeden niezbyt ciekawy dostępny od razu w podstawowym pudełku i drugi, do którego będą potrzebne dodatkowe komponenty(tak jak do trybu coop)?
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1977
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 192 times
Been thanked: 875 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Neoptolemos »

polwac pisze: 21 maja 2021, 13:27 To czasami nie miało być tak, że będą dwa tryby solo? Jeden niezbyt ciekawy dostępny od razu w podstawowym pudełku i drugi, do którego będą potrzebne dodatkowe komponenty(tak jak do trybu coop)?
Tak mi wspomniał Wookie parę dni temu - jeden będzie taki bliższy tutorialu i mało zaawansowany, ale pracuje nad jakimś ambitniejszym (dostępnym chyba właśnie docelowo w dodatku).
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5246
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 528 times
Been thanked: 1852 times
Kontakt:

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Gambit »

Neoptolemos pisze: 21 maja 2021, 13:31
polwac pisze: 21 maja 2021, 13:27 To czasami nie miało być tak, że będą dwa tryby solo? Jeden niezbyt ciekawy dostępny od razu w podstawowym pudełku i drugi, do którego będą potrzebne dodatkowe komponenty(tak jak do trybu coop)?
Tak mi wspomniał Wookie parę dni temu - jeden będzie taki bliższy tutorialu i mało zaawansowany, ale pracuje nad jakimś ambitniejszym (dostępnym chyba właśnie docelowo w dodatku).
To masz lepsze informacje, bo ja słyszałem tylko o tym jednym :)
Awatar użytkownika
kci83
Posty: 414
Rejestracja: 24 kwie 2020, 23:45
Has thanked: 76 times
Been thanked: 76 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: kci83 »

Gambit pisze: 21 maja 2021, 13:48
Neoptolemos pisze: 21 maja 2021, 13:31
polwac pisze: 21 maja 2021, 13:27 To czasami nie miało być tak, że będą dwa tryby solo? Jeden niezbyt ciekawy dostępny od razu w podstawowym pudełku i drugi, do którego będą potrzebne dodatkowe komponenty(tak jak do trybu coop)?
Tak mi wspomniał Wookie parę dni temu - jeden będzie taki bliższy tutorialu i mało zaawansowany, ale pracuje nad jakimś ambitniejszym (dostępnym chyba właśnie docelowo w dodatku).
To masz lepsze informacje, bo ja słyszałem tylko o tym jednym :)
Ma być darmowy dodatek coop z opcją solo, który właśnie ma się nazywać Dziki Gon. Więc niby mają być dwa tryby, ten zwykły z podstawki + coop z opcją solo z darmowego dodatku Dziki Gon.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2577
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1171 times
Been thanked: 461 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: polwac »

Gambit pisze: 21 maja 2021, 13:48
Neoptolemos pisze: 21 maja 2021, 13:31
polwac pisze: 21 maja 2021, 13:27 To czasami nie miało być tak, że będą dwa tryby solo? Jeden niezbyt ciekawy dostępny od razu w podstawowym pudełku i drugi, do którego będą potrzebne dodatkowe komponenty(tak jak do trybu coop)?
Tak mi wspomniał Wookie parę dni temu - jeden będzie taki bliższy tutorialu i mało zaawansowany, ale pracuje nad jakimś ambitniejszym (dostępnym chyba właśnie docelowo w dodatku).
To masz lepsze informacje, bo ja słyszałem tylko o tym jednym :)
o tutaj
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
Gosiek
Posty: 446
Rejestracja: 15 gru 2017, 13:28
Lokalizacja: W-wa
Has thanked: 431 times
Been thanked: 90 times
Kontakt:

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Gosiek »

polwac pisze: 21 maja 2021, 11:22 Ja w dalszym ciągu czekam na rozgrywkę 3os, która najlepiej pokaże co i jak. Na tej podstawie ocenię czy w to wejść.

Mam nadzieję, że obiecany materiał pojawi się w ten weekend.
Geek Factor zapowiadał, że w niedzielę wrzuci instrukcję i recenzję.
Może to nie to samo co obiecany gameplay od Wookiego , ale pewnie trochę informacji dorzuci.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5246
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 528 times
Been thanked: 1852 times
Kontakt:

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Gambit »

No tak, nie pomyślałem, że coop można też grać solo :) Jak rozmawiałem z Łukaszem, to coop był przedstawiany jako coop, a solo to był ten tryb z podstawki.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2577
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1171 times
Been thanked: 461 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: polwac »

Gosiek pisze: 21 maja 2021, 14:03
polwac pisze: 21 maja 2021, 11:22 Ja w dalszym ciągu czekam na rozgrywkę 3os, która najlepiej pokaże co i jak. Na tej podstawie ocenię czy w to wejść.

Mam nadzieję, że obiecany materiał pojawi się w ten weekend.
Geek Factor zapowiadał, że w niedzielę wrzuci instrukcję i recenzję.
Może to nie to samo co obiecany gameplay od Wookiego , ale pewnie trochę informacji dorzuci.
Gameplay też ma być na weekendzie
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
gabens29
Posty: 462
Rejestracja: 21 paź 2017, 22:53
Has thanked: 233 times
Been thanked: 13 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: gabens29 »

Gambit
Może szybkie 'czy' pytania 'czy' odpowiedzi przed kampania żeby kasy nie wtopić :p
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1977
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 192 times
Been thanked: 875 times

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Neoptolemos »

Co do solo, usłyszałem tak - tryb który był w roboczej wersji instrukcji jest taki tutorialowy (i go nie przetestowałem, miałem dość krótko egzemplarz do dyspozycji), ale ma być inny, porządniejszy. Mniej więcej ;)
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5246
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 528 times
Been thanked: 1852 times
Kontakt:

Re: Wrażenia z zapowiedzi Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World

Post autor: Gambit »

gabens29 pisze: 21 maja 2021, 14:40 Gambit
Może szybkie 'czy' pytania 'czy' odpowiedzi przed kampania żeby kasy nie wtopić :p
Będzie na kanale materiał z pierwszymi wrażeniami. Ale bez zasad, czy pokazywania gry, bo nie mam egzemplarza. No i trzeba będzie brać pod uwagę, że to wrażenia z dwóch rozgrywek.
Zablokowany