Strona 39 z 51

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

: 31 mar 2016, 20:33
autor: Czytryn
GrzeL pisze:
Czytryn pisze:Witam, Neuroshimę mam od niedawna i rozwiązując łamigłówki, konkretnie 7 natrafiłem na pewną nieścisłość. W instrukcji jak i na kartach pomocy graczy, jest napisane, że klaun wybuchając rani jednostki wroga jak i własne w tym sztaby, natomiast z rozwiązania łamigłówki wynika, że nie może. W internecie natknąłem się na zapis, że wybuchający klaun nie rani sztabów. Stąd pytanie czy wierzyć instrukcji, czy może to co jest podane w internecie jest właściwą zasadą?
Zapisy w instrukcji są obowiązujące do czasu wydania erraty.
Dzięki wielkie.

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

: 16 kwie 2016, 13:33
autor: Pixa
Vegas vs Stalowa. Agitator przejmuje mi jednostke. Sieciuje ją stalowa siecia. Nastepnie dociagam sieciarza i sieciuje agitatora. Pierwotna jednostka znów jest moja, ale czy spada z niej stalowa sieć? Moim zdaniem nie wolno sieciowac wlasnej jednostki, wiec powinna spaść.

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

: 16 kwie 2016, 15:54
autor: dicer
Według mnie sieć spada.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 18 maja 2016, 21:51
autor: Asukaji
Hej :) Jestem nowym fanem NH 3.0 (podstawkę i dodatki mam, teraz testuję :D)

I mam jedno, małe pytanie. (banalne, w stosunku do skoperów, medyków etc.)

Jeśli mam dwie jednostki strzelające, np. w inicjatywie 3 obie i na linii strzału stoją mi dwie jednostki przeciwnika (np. jednostka i za nią sztab) [wszystkie są w jednej linii] to czy wybieram sobie który mój strzelec ubije jednostkę, a który walnie w sztab? Czy strzelcy biją w jednostkę i sztabu już nie zranią?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 18 maja 2016, 21:54
autor: Nidhogg
Asukaji pisze:Hej :) Jestem nowym fanem NH 3.0 (podstawkę i dodatki mam, teraz testuję :D)

I mam jedno, małe pytanie. (banalne, w stosunku do skoperów, medyków etc.)

Jeśli mam dwie jednostki strzelające, np. w inicjatywie 3 obie i na linii strzału stoją mi dwie jednostki przeciwnika (np. jednostka i za nią sztab) [wszystkie są w jednej linii] to czy wybieram sobie który mój strzelec ubije jednostkę, a który walnie w sztab? Czy strzelcy biją w jednostkę i sztabu już nie zranią?

Oba strzelą w jednostkę bo ta ginie dopiero na koniec tury inicjatywy. W sztab nie wejdzie nic.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 18 maja 2016, 22:25
autor: Asukaji
Aaaa! Super. Jednak nie było to tak głupie pytanie, jak myślałem :D
Bardzo Ci dziękuję za wyjaśnienie :)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 09 lip 2016, 14:54
autor: Pixa
Pytanko odnośnie Mississippi.

Mam jednostkę strzelająca (np. strażnik), która podłączam do bojlera. Wybucha bitwa, strzela moja jednostka, ale sztab przeciwnika jest podłączony do medyka. Rozumiem, ze anulujemy trafienie ze strzału, ale czy kładę żeton jadu? Moim zdaniem tak, ale była o to ostra kłótnia na turnieju.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 09 lip 2016, 15:01
autor: warlock
"Jeśli jednostka z cechą Jad zada obrażenia wrogiej jednostce (także Sztabowi), jednostka ta oprócz otrzymania obrażeń zostaje zatruta - należy położyć na niej znacznik Jadu"
Na moje oko sprawa jest prosta - skoro nie zadałeś obrażeń (bo przejął je medyk), to nie dokłada się znaczników Jadu (przy czym "zadać obrażenia" rozumiem tu dosłownie - położyć przynajmniej 1 znacznik Ran na jednostce albo odjąć przynajmniej 1 pkt wytrzymałości Sztabowi).

Inaczej sprawy mają się z Trucicielem (którego atak powoduje położenie znacznika Jadu bez zadania obrażeń).

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 13 lip 2016, 07:17
autor: Pixa
THX :-)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 14 sie 2016, 15:59
autor: Hwi
Nie wiem jak ugryźć problem, jaki pojawił nam się ostatnio. Sytuacja poniżej:

Obrazek

Ignorujemy na razie moduł Paraliżu - podpięty pod sztab Vegas Szpieg-Czyściciel może korzystać z cechy sztabu. Ale tutaj sztab Vegas przechwytuje jedną ścianką wrogie jednostki - jak to ma działać w przypadku szpiega innej armii? Przejmuje kontrolę nad jednostką, która leży również od strony ścianki, w którą celuje analogicznie moduł sztabu Vegas, czyli w tym przypadku będzie to górna ścianka i szpieg przechwyci Paraliż?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 14 sie 2016, 16:30
autor: Kal-El83
A nie jest tak, że moduł musi być skierowany na niego żeby mógł z niego skorzystać ??
Jeżeli jakaś baza daje jakiś atut wszystkim w koło to i jemu. Ale jeżeli jest wyszczególnione pole działania, wowczas musi buć na niego skierowane.

Na moje nie przejmuje paraliżu.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 14 sie 2016, 16:34
autor: Hwi
Moduł musi być skierowany, ale szpieg może się podpinać do sztabów po prostu z nimi sąsiadując - z tego co mi wiadomo tylko sztab Vegas ma ramię modułowe. Zresztą, gdyby szpieg stanął przy tym ramieniu, to sztab Vegas by go przejął (cecha tego sztabu).

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 14 sie 2016, 19:04
autor: tomb
Interpretacja 1: Szpieg korzysta z bonusu wrogiego Sztabu w takiej postaci, w jakiej ten Sztab wspomaga żetony własnej armii. Sztab Vegas nie wpływa na swoje jednostki, więc moim zdaniem Szpieg nie korzysta w żaden sposób z cechy Sztabu Vegas.

Interpretacja 2: Szpieg przejmuje cechę ramienia modułu sztabu Vegas i jego ramię modułowe nabiera cechy przejęcia. Niestety Szpieg z przykładu nie posiada ramienia modułu, więc nie korzysta z cechy Sztabu Vegas.

W tym przypadku obie interpretacje mają ten sam skutek. Osobiście skłaniam się ku interpretacji pierwszej, jako zgodnej z zasadami.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 14 sie 2016, 19:40
autor: Hwi
O, faktycznie nie pomyślałam, że sztaby dzielą się cechami, którymi mogą obdarować swoje jednostki - sztab Vegas takiej cechy nie ma. Przekonuje mnie interpretacja nr 1 :)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 15 sie 2016, 22:48
autor: Qstom
Taka sytuacja.
Gramy 2 vs 2 i czy wtedy sztab sojusznika daje bonusy dla drugiego sztabu.
Przykładowo:
Stoi sztab zielony (atak w niższej inicjatywie), a sztab czerwony ma 1 inicjatywy z modułu. Czy dzięki bonusowi kolegi sztab czerwony zaatakuje w 1 i 0 inicjatywie?

Mamy ogólnie problemy z rozumieniem co jest jednostką a co nie, ale z tego co rozumiemy to każdy żeton na planszy to jednostka.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 16 sie 2016, 00:03
autor: Kal-El83
Sztab to nie jednostka. Więc nie dostaje bonusu od drugiego sztabu.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 16 sie 2016, 15:43
autor: GrzeL
Qstom pisze:Taka sytuacja.
Gramy 2 vs 2 i czy wtedy sztab sojusznika daje bonusy dla drugiego sztabu.
Przykładowo:
Stoi sztab zielony (atak w niższej inicjatywie), a sztab czerwony ma 1 inicjatywy z modułu. Czy dzięki bonusowi kolegi sztab czerwony zaatakuje w 1 i 0 inicjatywie?
Zależy od tego, kogo jest moduł, zwiększający inicjatywę, jeśli czerwonego (Molocha), to tak.
Sztaby wspomagają sztaby sojusznicze, chyba że jest napisane inaczej.
Qstom pisze:Mamy ogólnie problemy z rozumieniem co jest jednostką a co nie, ale z tego co rozumiemy to każdy żeton na planszy to jednostka.
Nie każdy, jednostkami nie są żetony podłoża.
Azazelek pisze:Sztab to nie jednostka. Więc nie dostaje bonusu od drugiego sztabu.
Nie wprowadzaj w błąd, Sztaby są jednostkami.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 29 sie 2016, 19:20
autor: Błysk
EDIT: Nie zauważyłem prawie całej strony wątku :oops:


Moje pytanie: Pierwszy raz grałem Mephisto. Jest napisane, że danego wszczepu można użyć raz na turę. Pytanie: Chodzi o ŻETON wszczepu czy TYP wszczepu?

Przykład: Mam 2x szczęki i sondę. Mogę uruchomić szczęki 2x i tym samym wywołać dwie bitwy?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 30 sie 2016, 01:33
autor: GrzeL
Błysk pisze:Moje pytanie: Pierwszy raz grałem Mephisto. Jest napisane, że danego wszczepu można użyć raz na turę. Pytanie: Chodzi o ŻETON wszczepu czy TYP wszczepu?

Przykład: Mam 2x szczęki i sondę. Mogę uruchomić szczęki 2x i tym samym wywołać dwie bitwy?
O żeton.
Nie, rozegranie Bitwy kończy turę gracza.
Uruchamiając ten Wszczep, gracz natychmiast wywołuje Bitwę rozgrywaną na standardowych zasadach.
Rozegranie Bitwy kończy turę gracza bez względu na to, czy gracz wykorzystał już drugi żeton, czy nie.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 30 sie 2016, 07:51
autor: Błysk
A widzisz, przekombinowałam. Dzięki!

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 10 wrz 2016, 21:43
autor: dicer
Takie pytanie: jeśli Agitator Vegas przejmie Inkubator Mephista z leżącym na nim znacznikiem Szpona, to atak wręcz zostanie wzmocniony o 2, ale który atak: sztabu Vegas, czy dowolnej jednostki Vegas atakującej wręcz?

To samo pytanie dotyczy Inkubatora ze znacznikiem Akcelerator.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 10 wrz 2016, 23:40
autor: Matti_C
dicer pisze:jeśli Agitator Vegas przejmie Inkubator Mephista z leżącym na nim znacznikiem Szpona, to atak wręcz zostanie wzmocniony o 2, ale który atak: sztabu Vegas, czy dowolnej jednostki Vegas atakującej wręcz?
To samo pytanie dotyczy Inkubatora ze znacznikiem Akcelerator.
W instrukcji na ostatniej stronie: Sytuacje szczególne : akapit Moduły: Jeśli Skoper lub Agitator (lub sztab Vegas) przejmie Moduł Mephisto to będzie on działał na wszystkie żetony odpowiednio gracza Posterunku lub Vegas.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 10 wrz 2016, 23:51
autor: dicer
Jeśli chodzi o Moduły, to sytuacja jest jasna.
Ale mi chodzi o Wszczepy (Inkubator jest Wszczepem, nie Modułem).

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 11 wrz 2016, 08:56
autor: Matti_C
dicer pisze: (Inkubator jest Wszczepem, nie Modułem).
Fakt, mój błąd, wszczep nie jest modułem.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 16 wrz 2016, 13:01
autor: NeuroshimaHex415
Witam,
Czy w tym wątku nadal można zadawać pytania o NH 3.0 (wszystkie armie)?? czy trzeba szukać jakiegoś nowszego?:)

Czytałem w wątku, że był pomysł na zebranie wszystkich kłopotliwych pytań w całość i wydanie takiej wspólnej "instrukcji", czy takowa instrukcja gdzieś kiedyś powstała?

I pytanko: W Doooms`day promień gausa też jest rozdzielany na wszystkie kierunki dzięki tym chłopkom? :P