Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Pynio
Posty: 970
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 177 times
Been thanked: 152 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Pynio »

Tijaczer pisze: 11 maja 2023, 19:02 W instrukcji czytałem, że karty rany wliczają się do limitu kart, ale co w przypadku, gdy ma się np. limit kart 6, i ma się te 6 kart na ręce, a przyjmie się obrażenia i zdobędzie się kolejne karty rany, czy tymczasowo można mieć więcej kart niż limit i co w przypadku następnej tury, jeśli ma się więcej kart niż limit?
Zależy jakie masz karty na ręce. Jeśli same rany, to pokazujesz karty, odrzucasz jedną ranę i tyle. To jest powolne zdrowienie. Jeśli masz jeszcze oprócz ran jakąkolwiek inną, to ją odrzucasz i dowolną ilość ran na stos kart odrzuconych - To jest standardowy odpoczynek.
Tijaczer
Posty: 197
Rejestracja: 09 gru 2021, 09:34
Has thanked: 55 times
Been thanked: 18 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Tijaczer »

Jeszcze mam wątpliwości co do karty "Przypływ many" (biała karta/biała mana), numer 62/377 (mam wersję ultimate)

Podstawowe podczas swojej bieżącej tury możesz użyć jednej dodatkowej kości mamy ze źródła.

Zaawansowane weź jedną kość mamy ze źródła i ustaw ją tak, aby pokazywała dowolny kolor (poza złotym, zyskujesz 2 znaczniki many w wybranym kolorze. Nie przerzucaj kości, gdy zwracasz ją do źródła.

1. Co w przypadku gdy w źródle jest jedna kość many, reszta wyczerpana, dajmy na to że biała, która umożliwia zagranie zaawansowanej wersji a nie mamy też żadnej many.

2. Rozumiem że skoro jest jedna kość dostępna, to nie można użyć wersji podstawowej karty i tylko bokiem można ją zagrywać?

3. Analogicznie w wersji zaawansowanej, nie można użyć, jeśli w źródle zostaną same wyczerpane many?

4. Czy w wersji zaawansowanej można uzyskać czarną manę w nocy?

5. Czy w wersji zaawansowanej można wybrać czarną manę za dnia, aby szybciej źródło wyczerpać?

6. Czy w wersji zaawansowanej można użyć kości wyczerpanej many, aby zwiększyć ilość dostępnej many w źródle?
Grzess0
Posty: 155
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 59 times
Been thanked: 48 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Grzess0 »

Tijaczer pisze: 12 maja 2023, 20:58 Jeszcze mam wątpliwości co do karty "Przypływ many" (biała karta/biała mana), numer 62/377 (mam wersję ultimate)

Podstawowe podczas swojej bieżącej tury możesz użyć jednej dodatkowej kości mamy ze źródła.

Zaawansowane weź jedną kość mamy ze źródła i ustaw ją tak, aby pokazywała dowolny kolor (poza złotym, zyskujesz 2 znaczniki many w wybranym kolorze. Nie przerzucaj kości, gdy zwracasz ją do źródła.

1. Co w przypadku gdy w źródle jest jedna kość many, reszta wyczerpana, dajmy na to że biała, która umożliwia zagranie zaawansowanej wersji a nie mamy też żadnej many.

2. Rozumiem że skoro jest jedna kość dostępna, to nie można użyć wersji podstawowej karty i tylko bokiem można ją zagrywać?

3. Analogicznie w wersji zaawansowanej, nie można użyć, jeśli w źródle zostaną same wyczerpane many?

4. Czy w wersji zaawansowanej można uzyskać czarną manę w nocy?

5. Czy w wersji zaawansowanej można wybrać czarną manę za dnia, aby szybciej źródło wyczerpać?

6. Czy w wersji zaawansowanej można użyć kości wyczerpanej many, aby zwiększyć ilość dostępnej many w źródle?
1. Ustawiasz jedną z wyczerpanych kości na wybrany kolor

2. Tak (w teorii można ją zagrać, ale nic to nie da)

3. Nie. Wyczerpana kość nadal jest w źródle. Najlepiej właśnie jest używać tej akcji na wyczerpanych kościach, bo wracają wtedy do gry

4. Tak

5. Tak, ale po co sobie szkodzić

6. Tak, można wybrać dowolną kość ze źródła
Awatar użytkownika
Admirał Thrawn
Posty: 132
Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
Has thanked: 66 times
Been thanked: 16 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Admirał Thrawn »

Cześć, przyznam się że 99% gier grałem solo, teraz nadarza się okazja zagrać z przyjaciółmi, którzy są doświadczonymi graczami. Miała nas być 3, zrobiła się czwórka.
Moje pytanie - czy jest sens grać w tyle osób czy zginiemy przy down time?
(Pewnie i tak zagramy tylko muszę wiedzieć na co ich mentalnie przygotować :wink: )
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 643
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 145 times
Been thanked: 486 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Gribbler »

Rozłóż drugą planszówkę, w którą czekający na swoją turę będą mogli sobie na zmianę pograć :D
Awatar użytkownika
Admirał Thrawn
Posty: 132
Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
Has thanked: 66 times
Been thanked: 16 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Admirał Thrawn »

Gribbler pisze: 22 sie 2023, 15:44 Rozłóż drugą planszówkę, w którą czekający na swoją turę będą mogli sobie na zmianę pograć :D
Tak, to już znam… 😅
To mnie przeraża najbardziej
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: akustyk »

Hej
Czy orientujecie się czy wyszła wersja MK ultimate z prawidłową kartą żniwiarza? Dodatkowe pytanie czy u was też niektóre karty np czarów mocno różnią się kolorami?
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2264
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1699 times
Been thanked: 1294 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Bruno »

akustyk pisze: 08 wrz 2023, 22:16 Hej
Czy orientujecie się czy wyszła wersja MK ultimate z prawidłową kartą żniwiarza? Dodatkowe pytanie czy u was też niektóre karty np czarów mocno różnią się kolorami?
Najnowszy druk (ten ze zmienionymi figurkami) powinien mieć już właściwy zapis na karcie Żniwiarza Dusz, bo errata (druga! :D ) była rozsyłana, zanim wyszedł ten "odświeżony" MKUE.
Co do kart czarów to nie wiem - w moim egzemplarzu z początku 2020 (drugi polski druk) nic takiego nie zauważyłem.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: akustyk »

Bruno pisze: 08 wrz 2023, 22:26 Najnowszy druk (ten ze zmienionymi figurkami) powinien mieć już właściwy zapis na karcie Żniwiarza Dusz, bo errata (druga! :D ) była rozsyłana, zanim wyszedł ten "odświeżony" MKUE.
Co do kart czarów to nie wiem - w moim egzemplarzu z początku 2020 (drugi polski druk) nic takiego nie zauważyłem.
Zmienione figurki? Możesz coś więcej napisać? Kupiłem używaną grę która była zakupiona w tamtym roku i mam zła wersję Żniwiarza…
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2264
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1699 times
Been thanked: 1294 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Bruno »

Nt. figurek przejrzyj kilka ostatnich stron w wątku gry, są tam nawet ich zdjęcia.
Po kartę Żniwiarza sprawdź w sklepie Portalu - kiedyś można było kupić ją w ich sklepie za 1 gr (najlepiej dorzucając do jakiegoś zamówienia), ewentualnie możesz do nich napisać - może wyślą na swój koszt. Mi wysłali, ale ja miałem potwierdzenie zakupu.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: akustyk »

Żniwiarza dosłali także git. Dzięki Portal. Teraz zamówiłem ładniejsze kryształy. :)
Fujis
Posty: 119
Rejestracja: 01 lut 2022, 17:20
Has thanked: 48 times
Been thanked: 13 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Fujis »

Cześć, jestem nowicjuszem jeżeli chodzi o MK i pewnie to pytanie pojawiło się już wcześniej ale chciałbym zapytać o schemat przyjmowania ran. Oglądnąłem kilka poradników i przykładów i nie jestem do końca pewny czy dobrze rozumiem. Podam przykład, oczywiście bez dodatkowych odporności i umiejętności tylko żebym zrozumiał fundament tego działania:
- mam 2 defa i niczym nie bronię a potwór ma 5 ataku więc
dostaje 1 rane i zostaje mu 3 z ataku, dostaje kolejną ranę i zostaje mu 1 z ataku, dostaje kolejną ranę i tyle bo już mu nie zostało nic do przebicia. A jak mam 5 defa a on 5 ataku to dostaje 1 ranę ale on już nie atakuje dalej. A jak mam 6 defa a on 5 ataku ? To też dostaje ranę a on nie atakuje dalej ?
Awatar użytkownika
Grzeg0rz
Posty: 88
Rejestracja: 19 lut 2019, 10:36
Has thanked: 36 times
Been thanked: 27 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Grzeg0rz »

Jak nie wybronisz ataku zawsze dostajesz minimum jedną ranę. Liczę rany w taki sposób, że dzielę siłę ataku przez wytrzymałość pancerza i zaokrąglam do całości w górę.
Fujis
Posty: 119
Rejestracja: 01 lut 2022, 17:20
Has thanked: 48 times
Been thanked: 13 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Fujis »

No tak, ale w MK wybronienie ataku to jest przy 5 pancerza na 5 ataku czy 6 pancerza na 5 ataku?
caro
Posty: 41
Rejestracja: 20 gru 2019, 23:48
Has thanked: 41 times
Been thanked: 14 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: caro »

Żeby wybronić atak i nie dostać żadnych ran musisz go w całości zablokowac, Twoj pancerz nie ma znaczenia tutaj. No chyba że załatwisz potwora wcześniej (w fazie oblężniczej / dostansowej) wtedy oczywiscie on w ogóle nie zaatakuje.
Fujis
Posty: 119
Rejestracja: 01 lut 2022, 17:20
Has thanked: 48 times
Been thanked: 13 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Fujis »

Aaaa czekaj, czyli ja źle rozumuje, blok a pancerz to co innego, czyli jak mam bloku 5 przy 5 ataku to nie dostaje rany :D
caro
Posty: 41
Rejestracja: 20 gru 2019, 23:48
Has thanked: 41 times
Been thanked: 14 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: caro »

Tak jest, pancerz to te tarcze na karcie postaci (lub jednostkach czy potworach) a blok to coś czego używasz tak jak ruch / atak / wpływ.
Ogólnie polecam filmiki tych Panów na start (jeśli angielski to nie problem):
https://www.youtube.com/results?search_ ... age+knight
https://www.youtube.com/watch?v=ofvCWba ... nCardboard
Fujis
Posty: 119
Rejestracja: 01 lut 2022, 17:20
Has thanked: 48 times
Been thanked: 13 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Fujis »

Tak tak oglądnąłem wszystkie 3 części :) ale z tym nie miałem pewności, dziękuję za pomoc już wszystko jasne :D
Pynio
Posty: 970
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 177 times
Been thanked: 152 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Pynio »

Szybkie pytanie po 13 latach grania w MK ;) Wprowadzałem nową ekipę do gry i padło tradycyjne pytanie. Tradycyjnie też po wertowaniu instrukcji Lacerdy i wszystkich źródeł mam ten sam problem.
Po ogłoszeniu przez kogokolwiek końca rundy np wirtualnego gracza, pozostali gracze mają rozegrać "jeszcze jedną turę". Jak rozumiem, jeśli WG był pierwszy - nie gram tej tury i JESZCZE JEDNEJ TURY (kolejnej), tylko rozgrywam tę turę do końca i tyle?
Tak samo np jeśli gracz jest ostatni w turze, ogłasza koniec, to pozostali grają następną (jedną turę) i koniec?
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2264
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1699 times
Been thanked: 1294 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Bruno »

Pynio pisze: 26 gru 2024, 08:56 Szybkie pytanie po 13 latach grania w MK ;) Wprowadzałem nową ekipę do gry i padło tradycyjne pytanie. Tradycyjnie też po wertowaniu instrukcji Lacerdy i wszystkich źródeł mam ten sam problem.
Po ogłoszeniu przez kogokolwiek końca rundy np wirtualnego gracza, pozostali gracze mają rozegrać "jeszcze jedną turę". Jak rozumiem, jeśli WG był pierwszy - nie gram tej tury i JESZCZE JEDNEJ TURY (kolejnej), tylko rozgrywam tę turę do końca i tyle?
Tak samo np jeśli gracz jest ostatni w turze, ogłasza koniec, to pozostali grają następną (jedną turę) i koniec?
Tak, wszyscy poza ogłaszającym koniec rundy mają jeszcze tylko po jednej turze.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię DGT Cube!
Ardon
Posty: 45
Rejestracja: 07 lut 2020, 12:08
Has thanked: 37 times
Been thanked: 4 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Ardon »

Witam. Jestem po tutorialowej rozgrywce z kumplem na 3 rundy, gdzie trzeba odkryć kafelek z miastem, żeby zakończyć grę. On grał Tovakiem, a ja Arytheą. Spróbowałem build'u pod umiejki z zarządzaniem kartami ran: moc bólu i inwokacja oraz zawaliłem sobie deck czterema kartami ran, żeby móc swobodnie to nadużywać i zostałem daleko w tyle. Także pytanko takie, czy jest to w ogóle jakoś mocne? Czy to po prostu mój skill issue?
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1887
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 902 times
Been thanked: 1467 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: ave.crux »

Ardon pisze: 26 gru 2024, 11:42 Witam. Jestem po tutorialowej rozgrywce z kumplem na 3 rundy, gdzie trzeba odkryć kafelek z miastem, żeby zakończyć grę. On grał Tovakiem, a ja Arytheą. Spróbowałem build'u pod umiejki z zarządzaniem kartami ran: moc bólu i inwokacja oraz zawaliłem sobie deck czterema kartami ran, żeby móc swobodnie to nadużywać i zostałem daleko w tyle. Także pytanko takie, czy jest to w ogóle jakoś mocne? Czy to po prostu mój skill issue?
Nie wiem co mówią te karty, ale nie możesz chyba używać ran do opłat za kartę
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Ardon
Posty: 45
Rejestracja: 07 lut 2020, 12:08
Has thanked: 37 times
Been thanked: 4 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Ardon »

Ardon pisze: 26 gru 2024, 11:42 Witam. Jestem po tutorialowej rozgrywce z kumplem na 3 rundy, gdzie trzeba odkryć kafelek z miastem, żeby zakończyć grę. On grał Tovakiem, a ja Arytheą. Spróbowałem build'u pod umiejki z zarządzaniem kartami ran: moc bólu i inwokacja oraz zawaliłem sobie deck czterema kartami ran, żeby móc swobodnie to nadużywać i zostałem daleko w tyle. Także pytanko takie, czy jest to w ogóle jakoś mocne? Czy to po prostu mój skill issue?
Przepraszam. W pośpiechu pisałem i nie zauważyłem, że nie to forum.
Ardon
Posty: 45
Rejestracja: 07 lut 2020, 12:08
Has thanked: 37 times
Been thanked: 4 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Ardon »

Czy wzmocnioną akcję "Bezwzględny przymus" można zagrać z innymi kartami dla dodatkowego wpływu, aby powiększyć pulę wpływu dla odnowienia gotowości jednostek? Czy jednak można to robić wyłącznie za pomocą tych 6 punktów wpływu z tej jednej karty?
Pynio
Posty: 970
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 177 times
Been thanked: 152 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Pynio »

Nie wiem co to za karta (tym bardziej, że mam wersję od Lacerdy), ale zgodnie z zasadami z Lost Legion możesz zagrywać w dowolnym momencie dowolną ilość kart wpływu i sumować te punkty. Punkty te można grać w akcji ruchu jednak po rozpoczęciu akcji "właściwej" są one tracone. Grane podczas akcji właściwej także się sumują, także np po wejściu do klasztoru możesz zagrać x kart, zsumować wynik i rozpocząć negocjacje (leczenie, rekrutacje).

Pamiętaj, że przysługujący bonus / kara za reputację liczony jest jeden raz (nie dolicza się go podczas grania wpływu w fazie ruchu).

Chyba tyle ;)
ODPOWIEDZ