-------------------------
ZAPOWIEDZI:
-------------------------
Koniec roku 2016 okaże się bardzo łaskawy dla fanów
Small World - z radością informujemy, że nakładem naszego wydawnictwa ukażą się aż dwie odsłony gry, w tym jedna stanowiąca samodzielną wersję podstawową! Pojawią się nowe, nieznane dotąd rasy, całkowicie zmieni się sceneria, zrobi się bardziej mrocznie i niebezpiecznie. Jedno tylko pozostaje stałe: świat jest zbyt mały, by pomieścić wszystkie rasy jednocześnie!
Small World to gra przeznaczona dla
2-5 graczy w wieku od
8 lat. W czasie dynamicznej rozgrywki uczestnicy przejmują kontrolę nad kolejnymi rasami i starają się zdobyć jak najwięcej korzyści, posługując się unikalnymi zdolnościami swoich przedstawicieli. W tym celu atakują przeciwników i przejmują należące do nich terytoria tak, aby zająć jak największy obszar. Upływ czasu jest jednak nieubłagany - w którymś momencie rasa musi po prostu wymrzeć, aby na jej miejsce mogła pojawić się kolejna.
Small World: Podziemia
Na powierzchni ziemi nieustannie toczy się walka o przetrwanie, a poszczególne rasy dokładają wszelkich starań, aby zdobyć nowe tereny - nierzadko kosztem innych istot żywych. Jednak każdy szanujący się fan fantasy wie, że świat nie ogranicza się jedynie do tego, co widoczne na powierzchni - tam, gdzie rządzi ciemność i mrok, dzieje się równie dużo, jeśli jeszcze nie więcej. W zakamarkach ukrywają się zapomniani kultyści, mumie, czy jaszczury, które będą ze sobą rywalizowały, a także potwory stanowiące zagrożenie dla wszystkich innych ras.
Small World: Podziemia to samodzielna gra utrzymana całkowicie w klimacie wersji podstawowej. Niezmienna pozostaje mechanika rozgrywki i jej podstawowe zasady, jednak mamy do czynienia z zupełnie innym światem. W pudełku znajdziemy nowe mapy (po jednej dla każdego trybu rozgrywki zależnego od liczby graczy), na których jest znacznie ciaśniej niż w przypadku wersji podstawowej. Do tego dochodzi 15 nowych Ras i właściwych dla nich Zdolności Specjalnych, a także zestaw miejsc i terenów, których do tej pory nie mieliśmy okazji eksplorować. Wprowadzenie do gry zajmujących niektóre obszary Bestii daje graczom możliwość walki z nimi, a w przypadku wygranej - dostęp do wiedzy tajemnej w postaci Popularnych Miejsc i Pradawnych Relikwii. Przejrzysta instrukcja sprawia, że gra nadaje się zarówno dla fanów pierwszej wersji gry, jak i dla nowicjuszy, którzy potrzebują szybkiego wprowadzenia w zasady rozgrywki.
Planowana data premiery: ok. 20 października 2016 r.
Sugerowana cena detaliczna: 179,95 zł.
-----------------------------
Small World: Świat Rzek
Dla tych, którzy chcą pozostać przy rozbudowie podstawowej wersji
Small World, również pojawi się coś nowego. Dodatek
Świat Rzek nie stanowi samodzielnej gry, ponieważ do jego rozegrania potrzebujemy Sztandarów ras, Odznak zdolności specjalnych, znaczników, monet zwycięstwa i kości specjalnych, które znajdziemy w podstawowych wersjach gry. Rozszerzenie nie wzbogaca naszej rozgrywki o nieznane rasy i zdolności - zamiast tego otrzymujemy mapy pozwalające eksplorować nowe tereny.

W
Świecie Rzek gracze otrzymują możliwość kontroli portów, które dodają cennych złotych monet, a także stoczni, dzięki którym wchodzą w posiadanie rozszerzającej możliwość podbojów karaweli - od tej pory będziemy mogli atakować nie tylko z terenów przyległych, ale także z pokładu należącego do nas statku. Ponadto w tym dodatku mierzyć się będziemy nie tylko z nieprzychylnymi przeciwnikami i upływem czasu - również świat okaże się dużo bardziej nieprzyjazny. Kolejne tury rozpoczynać będą Wydarzenia związane z niebezpieczeństwami: będziemy musieli przetrwać sztorm, srogą zimę, a także ataki pirackich statków, które znacznie obniżą nasze wpływy.
Planowana data premiery: listopad 2016 r.
Sugerowana cena detaliczna: nieustalona.
-----------------------------
Co istotne, nowe wersje
Small World są w pełni kompatybilne z pierwszą odsłoną serii oraz ze wszystkimi dodatkami. Tereny na mapie
Podziemia mają swoje odpowiedniki w standardowym świecie
Small World, a nowe rasy, choć przywykłe do ciemności, doskonale poradzą sobie również w świetle dnia. Nie ma również przeciwwskazań, aby dowolną kombinację ras wprowadzić na mapę
Świata Rzek. Wszystkie elementy z serii Small World można łączyć (z zachowaniem zasad wyszczególnionych w instrukcji), co pozwala kształtować rozgrywkę według własnych upodobań na wiele różnych sposobów. Tak skonstruowana gra nie ma szans się znudzić!
-------------------------
Odpowiedzi:
-------------------------
piton pisze:Panie Rebelu jak tam Golem i dodatek do Cywilizacji?
i pewnie Czesi wam co nieco o dodatku do Civki na Essen poopowiadają(pokażą?), to może jakiś spoiler
Dzięki!
Drużyna Rebela, która pojechała na targi, jeszcze nie wróciła do firmy. Jeśli przywiozą ze sobą jakieś ciekawostki oraz informacje, którymi będziemy mogli się podzielić, na pewno pojawią się one na forum.
pabloviega pisze:Czy jest szansa, że Troyes będzie dostępne jeszcze w październiku?
Trudno powiedzieć - cały czas nie dostaliśmy informacji z fabryki o możliwości odbioru poprawionych gier.
aliennowicz pisze:Skoro jednak okazało się, że Five Tribes można wydać po polsku, to może.... warto wziąć ponownie pod lupę dodatki do Kupców i Korsarzy w wersji polskiej?
Proszę, zostawcie choć cień nadziei

TTR_1983 pisze:Ja tam uważam, że skoro mimo początkowego "nie" przy Five Tribes i Time Stories się udało to kiedyś Memoir'44 też się uda. Poczekam

W przypadku tych dwóch tytułów szanse na to są niestety znikome.
DarkSide pisze:Panie Rebelu, czy terminy dla tytułów listopadowych ("Adrenalina" "Golem") są niezagrożone? Pytam w kontekście miesięcznych obsunięć w przypadku Troyes, 7 Samurajów, Wyścig Tytanów?
Innymi słowy czy jeszcze w tym roku (vide: potencjalne prezenty pod choinkę)?
Póki co nic nie wskazuje na to, żeby premiery tych dwóch gier miały ulec przesunięciu. Współpraca z CGE przebiega zazwyczaj bezproblemowo, więc nie spodziewamy się, by tym razem miało być inaczej.
