Strona 39 z 50

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 29 wrz 2022, 10:09
autor: Garvv
Hej,

Dwa pytanka odnośnie diuny.

1. Macie jakiś sposób na wybieranie liderów? Dużo się czyta odnośnie braku balansu wiec może macie jakiś swój system jak ich wybieracie? (np. tylko 1 kropkowe w grze? Albo 2-3 kropki razem w grze bez "jedynek"? Albo korzystacie z jakiś swoich tier list?)

2. Ktoś interesował się tą apką dire wolf i dodatkiem skauci z arakis? Warto z tym grać czy tylko niepotrzebnie komplikuje?

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 29 wrz 2022, 10:16
autor: Arkhon
Garvv pisze: 29 wrz 2022, 10:09 Hej,

Dwa pytanka odnośnie diuny.

1. Macie jakiś sposób na wybieranie liderów? Dużo się czyta odnośnie braku balansu wiec może macie jakiś swój system jak ich wybieracie? (np. tylko 1 kropkowe w grze? Albo 2-3 kropki razem w grze bez "jedynek"? Albo korzystacie z jakiś swoich tier list?)

2. Ktoś interesował się tą apką dire wolf i dodatkiem skauci z arakis? Warto z tym grać czy tylko niepotrzebnie komplikuje?
odpowiem może na pierwsze pyt.
Zazwyczaj turniejowo gramy:

- losujemy miejsca siedzenia i pierwszego gracza
- od pierwszego gracza do 4tego banujemy po 1 liderze, 4ty gracz banuje dwóch następnie ....
- od czwartego gracza wybieramy liderów, później 3ci, 2gi i na końcu pierwszy

to wszystko z jawnym Imperial row i technologiami.

Enjoy

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 29 wrz 2022, 10:17
autor: MichalCh132
Garvv pisze: 29 wrz 2022, 10:09 Hej,

Dwa pytanka odnośnie diuny.

1. Macie jakiś sposób na wybieranie liderów? Dużo się czyta odnośnie braku balansu wiec może macie jakiś swój system jak ich wybieracie? (np. tylko 1 kropkowe w grze? Albo 2-3 kropki razem w grze bez "jedynek"? Albo korzystacie z jakiś swoich tier list?)

2. Ktoś interesował się tą apką dire wolf i dodatkiem skauci z arakis? Warto z tym grać czy tylko niepotrzebnie komplikuje?
1. Kropki nie mają nic do siły liderów tylko ich trudności. Tak naprawdę z większości da się coś ugrać, mam już sporo rozegranych partii i nie czuje jakoś mocno tego "braku balansu", chociaż jest kilku słabszych liderow. Z dodatkiem jest ich już dość sporo, my robimy tak że każdy dostaje po 2/3 do wyboru i zawsze trafia się jakiś ciekawy.

2. Grałem że skautami 2x, całkiem ciekawe są te wydarzenia i trochę zmieniają rozgrywkę, najlepiej samemu wypróbować. Może nie jako tryb na stałe, ale raz na ileś można zagrać dla odświeżenia. Usunęliśmy tylko ten moduł wybierania kto wygra grę i dostawania za to punkt, totalnie z czapy pomysł :P

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 29 wrz 2022, 10:54
autor: Shodan
Garvv pisze: 29 wrz 2022, 10:09 Hej,

Dwa pytanka odnośnie diuny.

1. Macie jakiś sposób na wybieranie liderów? Dużo się czyta odnośnie braku balansu wiec może macie jakiś swój system jak ich wybieracie? (np. tylko 1 kropkowe w grze? Albo 2-3 kropki razem w grze bez "jedynek"? Albo korzystacie z jakiś swoich tier list?)

2. Ktoś interesował się tą apką dire wolf i dodatkiem skauci z arakis? Warto z tym grać czy tylko niepotrzebnie komplikuje?
Apka jest spoko i moim zdaniem warto przynajmniej wypróbować skautów z Arrakis. Dają drobne bonusy (np. za zajęcie miejsca w radzie) i dorzucają mini-zadania do osiągnięcia.
Poza tym używam apki do losowania liderów oraz pierwszego gracza :-)

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 29 wrz 2022, 11:00
autor: XLR8
My gramy zawsze do 10pkt, ale z kartą z wersji epickiej pozwalającą trashować za przyprawę.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 19 paź 2022, 22:05
autor: Langus

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 19 paź 2022, 22:32
autor: sasquach
Due to confusion and problems with ensuring distribution of prior Dune: Imperium promo cards, the Piter, Genius Advisor promo will only be available on pre-orders directly from Dire Wolf, and not from retail or other pre-order offers.
Wygląda na to, że nie będzie tym razem promki.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 19 paź 2022, 23:10
autor: Tringa
Wierzę, że Kaczki ogarną temat i zorganizują ;)

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 20 paź 2022, 00:18
autor: sasquach
Też mam nadzieję, ale Duncana jak nie było tak nie ma.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 20 paź 2022, 00:42
autor: Tringa
Nie ma, ale Kaczki mówiły, że będzie. Po prostu Duncan ma chwilowo immunitet i może być tylko w USA. To samo było z Brzdękiem (chyba ze Studnią Życzeń), jak się skończył immunitet to Lucrum wydrukowało :)

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 20 paź 2022, 10:36
autor: filip91
XLR8 pisze: 29 wrz 2022, 11:00 My gramy zawsze do 10pkt, ale z kartą z wersji epickiej pozwalającą trashować za przyprawę.
Hej. Możesz opisać jak dokładnie działa ta karta?? Nie mam jej w swojej wersji :) pzdr

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 20 paź 2022, 10:50
autor: Fojtu
filip91 pisze: 20 paź 2022, 10:36
XLR8 pisze: 29 wrz 2022, 11:00 My gramy zawsze do 10pkt, ale z kartą z wersji epickiej pozwalającą trashować za przyprawę.
Hej. Możesz opisać jak dokładnie działa ta karta?? Nie mam jej w swojej wersji :) pzdr
Ona jest w dodatku:
https://boardgamegeek.com/image/6429151 ... um-rise-ix
(ta po lewej) - zastępuje jedną z kart z trójkątem.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 20 paź 2022, 18:02
autor: 91DD
https://youtu.be/LULYcdo29a8 zasady do nowego dodatku :D

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 20 paź 2022, 18:55
autor: gregoff
91DD pisze: 20 paź 2022, 18:02 https://youtu.be/LULYcdo29a8 zasady do nowego dodatku :D
Szału nie robi na pierwszy rzut oka.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 20 paź 2022, 19:00
autor: XLR8
Mnie się podoba. Dodaje więcej ciekawych decyzji i opcji bez wywracania wszystkiego do góry nogami. Zdecydowanie biorę.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 21 paź 2022, 08:38
autor: Fojtu
Spojrzałem na filmik, wygląda ciekawie.

Bardzo mi się podoba jak wydawca odpowiada bezpośrednio na jęki fanów o zmiany. (oczywiście to też pewnie po prostu wnioski z wewnętrznych testów.
Już robili to w Ix:
- ciężko się buduje talie -> tu macie kartę do epic mode z kasowaniem
- tor gildii jest mało ciekawy i za słaby -> pole wymagające wpływu gildii

i robią to dalej:
- rynek kart się zacina -> tu macie tokeny do jego resetowania
- za mało ciekawych kart i synergii -> tu macie graftowanie kart i kupowanie kart z drugiej puli kart

Robią to dalej zachowując ciasnotę worker placementu, co mimo ekstra opcji nie rozwadnia jakoś bardzo rozgrywki. Fajnie też, że gra jest dalej dość prosta, doszło trochę symboli, ale są one bardzo bazowe - tu ekstra zasób, tu popchnij się na torze. Ogólnie nic skomplikowango i wprowadzającego zamieszanie "co to robi". Oczywiście przytłacza dość mocno ilość opcji, ale gra ma sporą głębię mając dość proste mechanizmy i sporą zmienność z gry na grę. Nie widziałem niestety nigdzie nowych liderów, więc chyba nie będzie. Dla uberfanów trzeba będzie się zdać na te zrobione na BGG żeby mieć jeszcze większą zmienność :)

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 21 paź 2022, 15:12
autor: miker
Ja jestem na "nie" z nowym dodatkiem. Nie dodaje nic, co moim zdaniem jest ciekawe, a dodatkowo komplikuje rozgrywkę. Jak będę chciał skomplikowania, to pójdę po Lacerdę.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 21 paź 2022, 15:44
autor: Muad'Dib
Mi natomiast się podoba, widzę tam klimat kadzi aksolotlowych. Drugi market, liczba żołnierzy wciąż ograniczona a jednocześnie coraz więcej ich zastosowań (nie związanych z walką).

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 21 paź 2022, 16:40
autor: Sever
Bardzo podoba mi się pomysł na zmianę karty "Dune the Desert planet" na nową z dodatkową funkcją. No i cała plansza mieszania genów daje fajny nowy sposób na osiąganie zwycięstwa. Generalnie wszystkie ulepszenia jak najbardziej in-plus, ale zobaczymy jak wyjdzie w praniu.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 21 paź 2022, 16:57
autor: tomp
Sever pisze: 21 paź 2022, 16:40
Spoiler:
plansza mieszania genów daje fajny nowy sposób na osiąganie zwycięstwa.
Spoiler:
Gdzieś już takie rozwiązanie widziałem. Tylko, że zamiast deck building wchodziło się pionkami na specjalne pola. Nie mogę przypomnieć sobie tytułu...

Najbardziej podoba mi się to, że zmniejszyli pudełko od dodatku. Jak otworzyłem dodatek nr 1 to mocno się zastanawiałem, czemu takie wielkie pudło dali.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 21 paź 2022, 16:58
autor: eveni
Oby tylko cena nie była prawie równa cenie podstawki :(

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 21 paź 2022, 17:14
autor: yrq
eveni pisze: 21 paź 2022, 16:58 Oby tylko cena nie była prawie równa cenie podstawki :(
Msrp podstawki to 55 usd, obydwa dodatki kosztują 30 usd.

Także cena w pln drugiego dodatku będzie taka sama lub bardzo podobna do ceny pierwszego.

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 21 paź 2022, 18:43
autor: Wosho
miker pisze: 21 paź 2022, 15:12 Ja jestem na "nie" z nowym dodatkiem. Nie dodaje nic, co moim zdaniem jest ciekawe, a dodatkowo komplikuje rozgrywkę. Jak będę chciał skomplikowania, to pójdę po Lacerdę.
Jak to nic? Kazdy dostaje karte do skracania decku, zbieranie kasy nie polega juz na zbierz przyprawe i sprzedaj przyprawe, pole z 5 zolnierzami juz nie jest no brainarem bo przyprawe mozna wydac na technologie np.
U nas wszyscy zadowoleni i nie mozemy sie doczekac kolejnych :)

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 21 paź 2022, 19:33
autor: Arkhon
Wosho pisze: 21 paź 2022, 18:43
miker pisze: 21 paź 2022, 15:12 Ja jestem na "nie" z nowym dodatkiem. Nie dodaje nic, co moim zdaniem jest ciekawe, a dodatkowo komplikuje rozgrywkę. Jak będę chciał skomplikowania, to pójdę po Lacerdę.
Jak to nic? Kazdy dostaje karte do skracania decku, zbieranie kasy nie polega juz na zbierz przyprawe i sprzedaj przyprawe, pole z 5 zolnierzami juz nie jest no brainarem bo przyprawe mozna wydac na technologie np.
U nas wszyscy zadowoleni i nie mozemy sie doczekac kolejnych :)
W cytowanym przez Ciebie poście chyba chodziło przedmówcy o drugi dodatek...

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

: 21 paź 2022, 19:40
autor: pike
Mnie dodatek przekonuje o ile jego cena będzie adekwatna do zawartości, a tę z tego co zobaczyłem szacuję na 80 pln-ów. Przy takim ograniu podstawki i pierwszego dodatku oraz nowości do poznania i zagrania lub choćby skrócenia półki wstydu wiem, że gra wyląduje na stole jeszcze kilka razy i pójdzie w odstawkę.