Strona 40 z 51

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 16 wrz 2016, 13:42
autor: tomb
NeuroshimaHex415 pisze:Czytałem w wątku, że był pomysł na zebranie wszystkich kłopotliwych pytań w całość i wydanie takiej wspólnej "instrukcji", czy takowa instrukcja gdzieś kiedyś powstała?

I pytanko: W Doooms`day promień gausa też jest rozdzielany na wszystkie kierunki dzięki tym chłopkom? :P
Instrukcja zbiorcza nie powstała.
Roztrajacz zachowuje wszystkie cechy strzału, czyli Gauss się powiela. (Jest to w instrukcji do tego dodatku).

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 16 wrz 2016, 14:09
autor: NeuroshimaHex415
Dzięki za odpowiedź.
I kolejne: był wątek o likwidowaniu korzeni NEO przez ładunek z sharrasha, na stronce neuroshimahex.pl jest napisane dla frakcji sharash:
"Dziura umieszczona blisko Sztabu Neodżungli będzie nie tylko utrudniała jej tworzenie Macierzy, ale również będzie mogła ją przerywać lub psuć. Ale uważaj na Korzenie – nie masz żadnego żetonu, którym mógłbyś się ich pozbyć" Czyli sprawa z wysadzeniem korzeni chyba jest jasna:)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 17 wrz 2016, 12:30
autor: NeuroshimaHex415
Witam, czy zeton podloza zaatakowany natychmiastowym atakiem granat, snajper itd uratuje medyk?:)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 18 wrz 2016, 13:43
autor: warlock
A wyobrażasz sobie resuscytacje krążeniowo-oddechową trawnika ;)?

Żetony podłoża nie są Jednostkami. Medyk działa tylko na Jednostki (czyli Sztaby, Wojowników i Moduły).

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 18 wrz 2016, 18:31
autor: NeuroshimaHex415
To postapokaliptyczny trawnik:P

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 19 wrz 2016, 23:02
autor: NeuroshimaHex415
Witam,
Pytanko z dzisiaj: Jeśli mamy sparaliżowany sztab Vegas jednostką która zatakowała go w 3ini, to przejęta kontrola nad inna jednostką np. z ini. 1 jest w tym momencie z powrotem przeciwnika?:)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 19 wrz 2016, 23:22
autor: dicer
Paraliż powoduje tylko to, że sparaliżowana jednostka nie może wykonać ataku. Wszystkie inne funkcjonalności zachowuje, więc sparaliżowany Sztab Vegas dalej kontroluje przejętą jednostkę.
Jedyne co traci, to możliwość odpowiedzenia atakiem w swojej inicjatywie.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 19 wrz 2016, 23:23
autor: Matti_C
Nie, paraliż powoduje tylko, że sparaliżowany nie atakuje. Zdolności działają normalnie.

EDIT : dicer sekundę był szybszy ;)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 20 wrz 2016, 16:52
autor: NeuroshimaHex415
Kolejne Pytanko: czy toksyczna bomba moze leżeć na brzegu planszy czy musi wybuchać jak bomba molocha?:)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 20 wrz 2016, 18:26
autor: dicer
Może leżeć na dowolnym polu planszy.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 20 wrz 2016, 19:35
autor: antros
Ma ktoś może instrukcje do nowego Dancera lub wie skąd ją ściągnąć (na stronie Portalu jest wersja do 2.5). Czy zaznaczone jest w niej, że Dancer jest wyłączony z zasady pechowego dociągu (gdyby tak nie było to wygrywałby z automatu więc zakładam, że jest)?

Czy w wypadku Mephisto pole na które skierowany jest kolec także jest zasieciowane jeśli sieć jest aktywowana w Inkubatorze? Skoro sieć działa na każdy aktywny kierunek ataku, a kolec sprawia, że oddalone pole jest w zasięgu ataku to jak najbardziej kolec też IMO sieciuje, ale niestety nie ma tego napisanego wprost. (edit: no tak jest sam już znalazłem ;/)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 20 wrz 2016, 22:37
autor: dicer
Instrukcje:

Dancer
Mephisto
antros pisze:Czy w wypadku Mephisto pole na które skierowany jest kolec także jest zasieciowane jeśli sieć jest aktywowana w Inkubatorze? Skoro sieć działa na każdy aktywny kierunek ataku, a kolec sprawia, że oddalone pole jest w zasięgu ataku to jak najbardziej kolec też IMO sieciuje, ale niestety nie ma tego napisanego wprost.
Cytat z instrukcji Mephista dotyczący sieci na Inkubatorze:

"Sieć – dodaje sieć do wszystkich aktywnych kierunków ataku Sztabu (bazowo 3, a 6 gdy na planszy leży Moduł Paszcza).
Kolec również otrzymuje dzięki niemu właściwość sieci".

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 22 wrz 2016, 14:18
autor: NeuroshimaHex415
Witam, pytanie do Dancera, a w sumie do sztabów zasieciowanych przez żółty obiekt. Podobno obrót uwalnia sztab od sieci dancera, ale w jaki sposób i na ile skoro sztab obrócony ciągle jest pod wpływem sieci?:) To samo pytanie, jeśli zasieciowany jest Dancer i robi taniec to i tak ktoryś znów wchodzi pod sieć. Jak to rozumieć?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 22 wrz 2016, 14:33
autor: GrzeL
NeuroshimaHex415 pisze:Witam, pytanie do Dancera, a w sumie do sztabów zasieciowanych przez żółty obiekt. Podobno obrót uwalnia sztab od sieci dancera, ale w jaki sposób i na ile skoro sztab obrócony ciągle jest pod wpływem sieci?:)
Sztab przeciwnika może się uwolnić spod sieci Dancer, używając np. żetonu Ruchu, Roszady lub Obrotu (Vegas może użyć żetonu Obrotu), otrzymując przy tym 1 ranę.
Przejęcie Kontroli jest silniejsze od Sieci, tzn. jeśli Sieciarz i Agitator (lub Sztab Vegas) skierują na siebie nawzajem swoje działania, wtedy to Sieciarz zostaje przejęty, a Agitator nie zostaje zasieciowany.
NeuroshimaHex415 pisze:To samo pytanie, jeśli zasieciowany jest Dancer i robi taniec to i tak ktoryś znów wchodzi pod sieć. Jak to rozumieć?
Jeśli dwóch Sieciarzy z wrogich sobie armii skieruje na siebie nawzajem Sieci, żaden z nich nie będzie w stanie zasieciować drugiego. Dwie Sieci skierowane na siebie anulują się i w tej sytuacji żaden Sieciarz nie sieciuje drugiego Sieciarza (można ich np. w normalny sposób poruszyć za pomocą Ruchu).

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 22 wrz 2016, 14:38
autor: GrzeL
antros pisze:Ma ktoś może instrukcje do nowego Dancera lub wie skąd ją ściągnąć (na stronie Portalu jest wersja do 2.5). Czy zaznaczone jest w niej, że Dancer jest wyłączony z zasady pechowego dociągu (gdyby tak nie było to wygrywałby z automatu więc zakładam, że jest)?
Nie ma. W podstawowej instrukcji jest informacja, że jest wyłączony z zasady pechowego dociągu.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 27 wrz 2016, 23:35
autor: dicer
Czy grający Mephisto może odpalić bitwę z wszczepu po tym, jak przeciwnik dociągnął swoje ostatnie żetony?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 paź 2016, 14:37
autor: zac
Witam wszystkich!

Armia Smarta. Jak działają dwa moduły Matki podłączone do tej samej jednostki?
Np. dwa moduły Matki podłączone do jednostki z inicjatywą 3.
Czy jednostka uderzy w inicjatywie 3 i 2?
A może jednostka uderzy w inicjatywie 3, 2 i 1?

Dziękuję za odp i pozdrawiam

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 paź 2016, 14:50
autor: tomb
Moim zdaniem - w 3 (normalny) i 2 (matka). Matki nie działają "po kolei", lecz działają równocześnie na żeton w jego normalnym stanie.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 paź 2016, 19:22
autor: dicer
tomb pisze:Matki nie działają "po kolei", lecz działają równocześnie na żeton w jego normalnym stanie.
Jesteś tego pewien? Wprawdzie nigdy nie miałem do czynienia z taką sytuacją, ale do tej pory byłem przekonany, że te moduły działają
"po kolei". :?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 paź 2016, 19:47
autor: tomb
Głowy nie dam. Inne moduły działają po kolei np. dwóch Zwiadowców podnosi inicjatywę o 2. Ale Matka ma opis:
Połączona z Matką jednostka może wykonać jeszcze raz swój atak w segmencie inicjatywy o 1 niższym. Jeśli jednostka sama z siebie wykonuje dwa ataki, wtedy dodatkowy trzeci atak nastąpi w trzecim, kolejnym segmencie.
Stąd wywnioskowałem, że Matka "kopiuje" jedynie wydrukowany atak, ale już nie powiela ataku z pierwszej Matki, bo ten drugi atak nie jest "swoim" (własnym) atakiem żetonu.

Ale nie upieram się.

Edycja:
dicer pisze:Czy grający Mephisto może odpalić bitwę z wszczepu po tym, jak przeciwnik dociągnął swoje ostatnie żetony?
Może. Zabronione jest użycie żetonu Bitwa, a nie wywołanie bitwy.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 paź 2016, 21:08
autor: dicer
tomb pisze:Stąd wywnioskowałem, że Matka "kopiuje" jedynie wydrukowany atak, ale już nie powiela ataku z pierwszej Matki, bo ten drugi atak nie jest "swoim" (własnym) atakiem żetonu.
To jak w tym kontekście rozumieć zapis z instrukcji:
"Jeśli kilka Modułów działa jednocześnie na jedną jednostkę, wszystkie te działania kumulują się"?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 paź 2016, 21:41
autor: tomb
Jak mówiłem - nie upieram się. Wydawało mi się jednak, że Matka (albo Sierżant ze Stalowej Policji) dają możliwość "powtórzenia swojego ataku", czyli jeśli atak odbywa się w inicjatywie 3, to można go powtórzyć tylko w inicjatywie 2. Ale możliwe, że czepiam się słówek i rzecz jest tak oczywista, jak narastanie inicjatywy przy Zwiadowcach.

Swoją drogą dziwne, że nie ma nigdzie jasnego wyłuszczenia tak prostej sprawy.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 04 paź 2016, 11:40
autor: zac
Dziękuję za odpowiedzi. Skłoniło mnie to do refleksji ;)

Po namyśle również przychylałbym się do wersji, że moduły Matki działają równocześnie i ataki nastąpią tylko w jednej dodatkowej inicjatywie.
Połączona z Matką jednostka może wykonać dodatkowo jeszcze raz swoją akcję w segmencie Inicjatywy mniejszej o 1. Jeśli jednostka sama z siebie wykonuje dwie akcje, wtedy dodatkowa trzecia akcja nastąpi w trzecim kolejnym segmencie. Jeśli jednostka wykonała swoją normalną akcję w segmencie Inicjatywy 0, w tym wypadku nie może już wykonać dodatkowej akcji.
Gdyby traktować działanie modułów Matki po kolei, to w trakcie bitwy mógłby powstać problem, jak jeden z tych modułów zostałby zniszczony.

np.
jednostka z inicjatywą 3 ma podczepione dwa moduły Matki. Zakładamy, że atak nastąpi w ini 3, 2 i 1.
W fazie 2 jeden z modułów Matki zostanie zniszczony. Czy atak nastąpi w fazie 1? Trzeba by rozstrzygać, który moduł Matki działał jako pierwszy, a który nie zdążył zadziałać, bo został zniszczony. Chyba niepotrzebna komplikacja.

A gdyby uznać, że dwa moduły Matki działają równocześnie i atak nastąpi w ini 3 i 2, to pozostałoby bez znaczenia, który moduł Matki zostałby zniszczony.

Tak mi się wydaje i tej wersji będę się trzymał póki co.

Pozdrawiam

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 04 paź 2016, 11:47
autor: tomb
@zac - dobra myśl. Rzeczywiście inne moduły, których działania się kumulują, można zniszczyć i będziemy wiedzieć, jaki jest aktualny stan żetonu wspomaganego.


Ja też mam pytanie:
Jak cecha Szpieg ma się do modułów o działaniu negatywnym (np.Paraliż, Dywersant). Czy jednostka-szpieg poddaje się działaniu takiego modułu, czy nie?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 04 paź 2016, 12:31
autor: GrzeL
zac pisze:Gdyby traktować działanie modułów Matki po kolei, to w trakcie bitwy mógłby powstać problem, jak jeden z tych modułów zostałby zniszczony.
np.
jednostka z inicjatywą 3 ma podczepione dwa moduły Matki. Zakładamy, że atak nastąpi w ini 3, 2 i 1.
W fazie 2 jeden z modułów Matki zostanie zniszczony. Czy atak nastąpi w fazie 1? Trzeba by rozstrzygać, który moduł Matki działał jako pierwszy, a który nie zdążył zadziałać, bo został zniszczony. Chyba niepotrzebna komplikacja.
Nie ma takiego problemu, inicjatywę (oraz inne zdolności) jednostek przelicza się każdorazowo co segment Bitwy, z zastrzeżeniem, że jednostka, na skutek zmienności inicjatywy, może stracić atak, ale nie może go zyskać.
tomb pisze:Ja też mam pytanie:
Jak cecha Szpieg ma się do modułów o działaniu negatywnym (np.Paraliż, Dywersant). Czy jednostka-szpieg poddaje się działaniu takiego modułu, czy nie?
Tak, Moduły negatywne działają normalnie.*

* Na podstawie nieoficjalnych odpowiedzi udzielonych przez Michała Oracza.