-------------------------------
ZAPOWIEDZI:
-------------------------------
Kamienie w kieszenie - planowana data premiery to IV kwartał 2015 roku (prawdopodobnie listopad).
Szybka, prosta gra, zasady da się wytłumaczyć w mniej niż minutę. Gracze jednocześnie będą wskazywać grzyby, na których rosną kamienie szlachetne, ale zbiorą je tylko Ci gracze, którzy jako jedyni wskazali danego grzyba. Kamienie mają kilka kolorów, co wpływa na ich wartość. Czasami trzeba zbierać kombinacje różnych, albo skupić się na tych, które najbardziej wartościowe są pojedynczo. Tyle!

Sprawdzi się jako przerywnik pomiędzy bardziej wymagającymi grami, a także idealnie trafi w gusta dzieci (sprawdziliśmy!).
-------------------------------
Story Cubes: Batman - planowana data premiery to wrzesień/październik 2015 roku.
Rzuć 9 kostkami, na których znajdziesz 54 obrazki ściśle powiązane ze światem Batmana: Joker, Kobieta Kot, Batmobil i wiele innych. Przyjrzyj się im i zacznij snuć opowieść, zaczynając od słów "W cieniu Gotham..." Historię opowiedz w oparciu o dziewięć obrazów, które wypadły na kostkach. Zacznij od dowolnego z nich, najlepiej od tego, który jako pierwszy przykuł twoją uwagę.
-------------------------------
Story Cubes: Muminki - planowana data premiery to wrzesień/październik 2015 roku.
Rzuć 9 kostkami, na których znajdziesz 54 obrazki ściśle powiązane ze światem Muminków: Muminka, Małą Mi, Mamę Muminka i wiele innych. Przyjrzyj się im i zacznij snuć opowieść, zaczynając od słów "Pewnego dnia w Dolinie Muminków..." Historię opowiedz w oparciu o dziewięć obrazów, które wypadły na kostkach. Zacznij od dowolnego z nich, najlepiej od tego, który jako pierwszy przykuł twoją uwagę.
-------------------------------
AKTUALIZACJE:
-------------------------------
Cywilizacja: Poprzez Wieki - prace nad nią trwają pełną parą, właśnie robimy korektę tłumaczenia kart w międzyczasie grając w partnerami z Czech Games Edition w nową edycję, omawiając zmiany, dyskutując na balansem, zgłaszając nasze sugestie. Nowa edycja jest w 95% ukończona, zostało kilku liderów i parę Cudów Świata, co do których dyskutujemy nad wprowadzonymi zmianami.
Na chwilę obecną jeszcze nie możemy nic zdradzić. Po zakończeniu prac, Vlaada Chvátil, autor tej gry napisze obszerny artykuł omawiający wprowadzone poprawki i opisujący dlaczego zdecydował się na takie, a nie inne rozwiązania i co one wniosą do gry. Artykuł ten przetłumaczymy na język polski, ale już teraz możemy powiedzieć, że jesteśmy więcej niż zadowoleni z wprowadzonych poprawek
Otrzymaliśmy także od Czechów plik pokazujący kilka kart z grafikami nowej edycji. Nie są one jeszcze finalne, pozostało parę poprawek do zrobienia, ale pokazują jak będzie wyglądała nowa edycja. Zdjęcie poniżej, zapraszamy do dyskusji na temat 3 edycji w wątku o grze:
Cywilizacja: Poprzez Wieki na forum gry-planszowe.pl
-------------------------------
Dodaliśmy okładki do polskich edycji produktów:
Timeline: Nauka i odkrycia,
Cardline: Dinozaury,
Jaipur,
Potworne przepychanki,
Smocza dolina,
7 cudów świata: Pojedynek,
Teby. Prezentujemy je poniżej, klikając w nie otworzy się ich większa wersja, lub strona wydawnictwa z kartą tego produktu.
-------------------------------
Zapraszamy do zapoznania się z krótkim trailerem do
Megawojowników przygotowanym przez wydawnictwo Matagot:

Trailer Megawojowników na YouTube
-------------------------------
ODPOWIEDZI:
-------------------------------
mulek18 pisze:Witam,
Przeczytałem instrukcję nowej zapowiedzianej gry "Kamienie w kieszenie" (swoją drogą czemu takie tłumaczenie tytułu?).
Mam pytanie do zasad: Z jednej strony mamy: "Gdy tylko jeden gracz wskaże n a konkretny grzyb, to zbiera wszystkie kamienie życia, które się na nim znajdują i kładzie je na swojej płytce postaci."
A z drugiej strony: "Gdy na płytce grzyba znajduje się choć jeden kamień, gracz dokłada kolejny"
W jakiej więc sytuacji może na płytce grzyba zostać jeden kamień, skoro bierze się wszystkie?
Jeśli dwóch graczy wskaże tego samego grzyba to nikt nie bierze znajdujących się na nim kamieni. Czasami dochodzi do sytuacji, że na grzybie jest ich kilka. Teoretycznie możliwe jest również kilkanaście, jeśli cały czas jakaś dwójka graczy uparcie będzie na niego wskazywać, ale w tym czasie inny gracz będzie zbierał z innych grzybów po 2 sztuki i zapewne wygra.
Jeśli chodzi o tłumaczenie to "Skrzyżowanie", "Krzyżowanie", czy wszystkie tytuły próbujące odnieść się do angielskiej nazwy (która w "fabule" nawiązywała do miasteczka "Crossing") nie podobały się nam. Demokratycznie, metodą głosowania spośród rzeszy tytułów została wybrana nazwa "Kamienie w kieszenie", która świetnie oddaje to o co w tej grze chodzi. Trzeba być szybszym i sprytniejszym od innych i efektywniej od nich zapchać swoje kieszenie kamieniami. Chcieliśmy, aby symbolizowało to powolne ciułanie i strach przed tym, że przeciwnicy mogą nam podebrać upatrzone przez nas kamienie szlachetne.