Potwierdza się to, że wiele elementów nie zostało porządnie przetestowanych i dopiero teraz wychodzą wszelkie kwiatki. Plus jest taki, że gra jest mega podatna na zasady domowe i wiele rzeczy można sobie przerobić. Normalnie byłbym zirytowany taką sytuacją, ale nie umiem się na tę grę gniewać bo jest zbyt fajna pomimo swoich wad.
Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- RUNner
- Posty: 4279
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1117 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Dako
- Posty: 1171
- Rejestracja: 13 paź 2021, 18:37
- Lokalizacja: okolice Poznania
- Has thanked: 387 times
- Been thanked: 359 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady
Jeśli ktoś nie widział to Zaku kolejny raz popełnił naprawdę fajną, klimatyczną recenzję tym razem Wieśka

- goldsun
- Posty: 638
- Rejestracja: 11 cze 2021, 10:11
- Lokalizacja: Bytom
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 208 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Patrząc na to, że te niedopracowania/niedotłumaczenia wychodzą zazwyczaj przy bardzo konkretnych sytuacjach, typu: jak zadziała umiejętność X, jeśli zagram kartę Y i mam dodatkową umiejętność Z, to wydaje mi się, że ciężko byłoby faktycznie wszystkie takie sytuacje wyłapać.RUNner pisze: ↑13 lip 2023, 07:02Potwierdza się to, że wiele elementów nie zostało porządnie przetestowanych i dopiero teraz wychodzą wszelkie kwiatki. Plus jest taki, że gra jest mega podatna na zasady domowe i wiele rzeczy można sobie przerobić. Normalnie byłbym zirytowany taką sytuacją, ale nie umiem się na tę grę gniewać bo jest zbyt fajna pomimo swoich wad.
Nie grałem jeszcze w Legendarne, ale przy pozostałych grach jedyne co mi przeszkadza trochę to niedopracowanie Magów do reszty gry. Całą resztę da się na bieżąco rozwiązywać "na logikę". Nie potrzebuję się z każdą nieścisłością kontaktować w GoB.
Dziki Gon chyba jest niekompatybilny ze Skellige? (piszę z głowy, więc mogę się mylić, ale raczej talie przygód mogą nie działać z Dzikim Gonem, bo on ma swoje karty przygód)
--
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
- ave.crux
- Posty: 1884
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 900 times
- Been thanked: 1454 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Nie mam pojęcia, nie jestem fanem kooperacji
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- goldsun
- Posty: 638
- Rejestracja: 11 cze 2021, 10:11
- Lokalizacja: Bytom
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 208 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
To nie tylko coop, ale też znacznie fajniejsza (niż w podstawce) opcja solo - pewnie częściej będzie tak wykorzystywana.
Tak w sumie to dałoby się pewnie wykorzystywać Skellige w Dzikim Gonie, po prostu nie używając kart przygód i wykorzystując tylko jako 3 dodatkowe lokacje.
Można by ewentualnie pohomeruleować, z używaniem też Dagona, bo nie powinien chyba w niczym przeszkadzać - rzucalibyśmy tylko kością, żeby wiedzieć czy się ruszył czy nie. Zawsze to potencjalnie jeden potwór na planszy więcej, z którego można dostać bonus.
--
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
- ave.crux
- Posty: 1884
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 900 times
- Been thanked: 1454 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Nie gram ani solo, ani coop, więc zastanawianie się nad użyciem skellige w dzikim gonie totalnie mnie omija. Nawet nie malowałem figurek z tego trybu, bo w tym roku raczej nie będą używane.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- ave.crux
- Posty: 1884
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 900 times
- Been thanked: 1454 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
16 rozgrywek za mną, a wiedźmin dalej świeży na stole jakby to była moja trzecia rozgrywka.
Lekko wyleczyłem się z house ruli jak wczoraj dziewczyny poleciały z wyścigiem tak srogo, że ciężko było cokolwiek z planszy zebrać. We wszystkich walkach 2 potwory tylko odpędzone, z jednym potworem porażka, chyba pierwsza rozgrywka, w której potwory miały tak silne ataki, że nie dało się ich ubić. Inne walki były wygrywane za pomocą zagranych w dobrym momencie petard/eliksirów/trofeów. Gdyby były zagrane wcześniej to większa ilość walk skończyłaby się porażką wiedźmina.
Skellige robi robotę taką jaką chciałem aby robiło, trofea 3 poziomu mają sens dzięki temu dodatkowi, a sam dagon jest przyjemnym smaczkiem. Przekonałem się również do mutagenów, które lekko nakierowują na to jaką talię chcemy budować.
Wygrał gryf ostatnim tchnieniem zabijając leszego. Głównie przez to, że udało mu się medytować na atak i zadał to 1 dodatkowe obrażenie, które zapewnia to trofeum, w przeciwnym wypadku gra toczyłaby się dalej. Rozgrywka z rozłożeniem i złożeniem, 3 os. Gryf/Kot/Wilk. Czas, 2:51. Dodatki: Skellige/Monster Trail(wszystkie moduły)/Adventure Pack
W pomalowane gra się lepiej.

Lekko wyleczyłem się z house ruli jak wczoraj dziewczyny poleciały z wyścigiem tak srogo, że ciężko było cokolwiek z planszy zebrać. We wszystkich walkach 2 potwory tylko odpędzone, z jednym potworem porażka, chyba pierwsza rozgrywka, w której potwory miały tak silne ataki, że nie dało się ich ubić. Inne walki były wygrywane za pomocą zagranych w dobrym momencie petard/eliksirów/trofeów. Gdyby były zagrane wcześniej to większa ilość walk skończyłaby się porażką wiedźmina.
Skellige robi robotę taką jaką chciałem aby robiło, trofea 3 poziomu mają sens dzięki temu dodatkowi, a sam dagon jest przyjemnym smaczkiem. Przekonałem się również do mutagenów, które lekko nakierowują na to jaką talię chcemy budować.
Wygrał gryf ostatnim tchnieniem zabijając leszego. Głównie przez to, że udało mu się medytować na atak i zadał to 1 dodatkowe obrażenie, które zapewnia to trofeum, w przeciwnym wypadku gra toczyłaby się dalej. Rozgrywka z rozłożeniem i złożeniem, 3 os. Gryf/Kot/Wilk. Czas, 2:51. Dodatki: Skellige/Monster Trail(wszystkie moduły)/Adventure Pack
W pomalowane gra się lepiej.

Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- warlock
- Posty: 4983
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1224 times
- Been thanked: 2376 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
W tym pakiecie (granym trzyosobowo) Wiedźmin skoczył u mnie z 8 do 9Dodatki: Skellige/Monster Trail(wszystkie moduły)/Adventure Pack

- ave.crux
- Posty: 1884
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 900 times
- Been thanked: 1454 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Daj znać koniecznie jak z legendarnymi łowami i jak się przedstawiają legendarne potwory wobec standardowych z dużymi kartami. Magowie mnie nie specjalnie interesują, bo jakoś tak mi nie pasują do wiedźmina.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- Hardkor
- Posty: 5190
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1554 times
- Been thanked: 1120 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Wszystko zależy jak się wyexpisz. Na pewno legendarne biją mocniej i finalnie i tak musisz wejść na ostatnie/przedostatnie pole reputacji. Choć u nas jedna osoba po 1 awansie (tj. wbiciu 1 repa) poszła na potwora na koniec gry i prawie wygrała mimo tam stałej tarczy potwora. Potem porażka kolejnego gracza i ja potwora na 2 kombosy zrobiłem. Kwestia przygotować pod to. Na pewno fajne jest to, że latają po planszy i wzięcie ich żetonu słabości często kusi by zmienić plan na turę. Jak masz jakieś pytania to z leg.pot. grałem 2x, z magami raz. Gdzie jeden raz to były oba dodatki na raz (czyli magowie byli tylko z legendarnymi).
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- Sarna
- Posty: 401
- Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 63 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Z legendarnymi potworami graliśmy dopiero raz, szybka rozgrywka, jak na nasze standardy - powoli się z partnerką wdrażamy
. Ja miałem takie odczucia, że legendarnego trzeba wykończyc w dwie tury, bo dłużej się przy nim nie utrzymasz. Najsłabszy atak wchodzi za 4 jeśli dobrze pamiętam... Chociaż jest jeszcze spalenie 3 kart. No trzeba się uwijać i dobrze podchodzić z tymi 3 punktami reputacji.

- mat_eyo
- Posty: 5717
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 945 times
- Been thanked: 1480 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Zagrałem pierwszy raz, solo, więc podzielę się wrażeniami na gorąco. Grane od razu ze wszystkimi sg, które wydawały mi się sensowne - petardy, mutageny, duże karty potworów, zaawansowane karty akcji.
Gra jest ok, ale nie mogę powiedzieć, żeby mi porwała. Podoba mi się aspekt budowy talii, zwłaszcza z mutagenami, które dają jakiś główny kierunek, choć z nimi mam inny problem, o którym później. Walka i system kombosów jest bardzo fajnie przemyślany. Grę rozłożyłem solo, żeby utrwalić zasady i sprawdzić, jak to działa w praktyce. Już po lekturze instrukcji podejrzewałem, że to nie będzie dobry tytuł pod solo, ale jestem zdziwiony, jak bardzo przeszkadzał mi podczas gry brak ciśnienia. Wygrałem w dziewiątej rundzie, bez większej spiny. Trochę oszukałem system (nie grę i zasady!), bo pokonałem potwora pierwszego poziomu i dwa drugiego. Miałem na tyle silną postać, że temu z trzeciego poziomu też bym łatwo wklepał.
Zewnętrzne Rubież są na pewno dużo lepszą przygodówką solo, ze swoimi prostymi w obsłudze, ale dającymi wyzwanie botami. Co gorsza, obstawiam, że w grze wieloosobowej ZR również będą od Wiedźmina lepsze. Nie mam wielu przygodówek, to nie mój gatunek, ale z tego co mam, to na pewno wolałbym zagrać w Zewnętrzne Rubieże i Western Legends niż w Wieśka. Aczkolwiek pamiętajmy, że to wszystko wrażenia po pierwszej grze solo, może przy większej liczbie graczy wyścig i narzucone tempo zrobią swoje, zobaczymy.
Wspominałem o mutagenach, że mam z nimi lekki problem. Fajnie kierunkują składanie talii, ale wydaje mi się, że wystarczyłyby mi dwa, za wbicie drugiego i trzeciego poziomu. A dobieranie kolejnych dwóch i ewentualnie jeszcze dwóch (awans na piąty poziom wydaje mi się być rzadką sprawą) to już trochę zbyt dużo, w walce trzeba i tak pilnować wielu rzeczy. Druga sprawa, to specjalna zdolność wiedźminów. Zagrałem Kotem (bo niebieski) i jego zdolność jest kozacka. Po grze przejrzałem pozostałe planszetki i wydaje mi się, że żadna ze zdolności nie ma podjazdu do tej kociej.
Podsumowując, po pierwszej grze solo już wiem, że do tego trybu wracał nie będę (chyba, że sprawdzę Dziki Gon). Czekam na rozrywkę wieloosobową, ale wydaje mi się, że Wiedźmin jest całkiem ok grą, która jednocześnie jest gorsza od podobnych, które mam w kolekcji.
Gra jest ok, ale nie mogę powiedzieć, żeby mi porwała. Podoba mi się aspekt budowy talii, zwłaszcza z mutagenami, które dają jakiś główny kierunek, choć z nimi mam inny problem, o którym później. Walka i system kombosów jest bardzo fajnie przemyślany. Grę rozłożyłem solo, żeby utrwalić zasady i sprawdzić, jak to działa w praktyce. Już po lekturze instrukcji podejrzewałem, że to nie będzie dobry tytuł pod solo, ale jestem zdziwiony, jak bardzo przeszkadzał mi podczas gry brak ciśnienia. Wygrałem w dziewiątej rundzie, bez większej spiny. Trochę oszukałem system (nie grę i zasady!), bo pokonałem potwora pierwszego poziomu i dwa drugiego. Miałem na tyle silną postać, że temu z trzeciego poziomu też bym łatwo wklepał.
Zewnętrzne Rubież są na pewno dużo lepszą przygodówką solo, ze swoimi prostymi w obsłudze, ale dającymi wyzwanie botami. Co gorsza, obstawiam, że w grze wieloosobowej ZR również będą od Wiedźmina lepsze. Nie mam wielu przygodówek, to nie mój gatunek, ale z tego co mam, to na pewno wolałbym zagrać w Zewnętrzne Rubieże i Western Legends niż w Wieśka. Aczkolwiek pamiętajmy, że to wszystko wrażenia po pierwszej grze solo, może przy większej liczbie graczy wyścig i narzucone tempo zrobią swoje, zobaczymy.
Wspominałem o mutagenach, że mam z nimi lekki problem. Fajnie kierunkują składanie talii, ale wydaje mi się, że wystarczyłyby mi dwa, za wbicie drugiego i trzeciego poziomu. A dobieranie kolejnych dwóch i ewentualnie jeszcze dwóch (awans na piąty poziom wydaje mi się być rzadką sprawą) to już trochę zbyt dużo, w walce trzeba i tak pilnować wielu rzeczy. Druga sprawa, to specjalna zdolność wiedźminów. Zagrałem Kotem (bo niebieski) i jego zdolność jest kozacka. Po grze przejrzałem pozostałe planszetki i wydaje mi się, że żadna ze zdolności nie ma podjazdu do tej kociej.
Podsumowując, po pierwszej grze solo już wiem, że do tego trybu wracał nie będę (chyba, że sprawdzę Dziki Gon). Czekam na rozrywkę wieloosobową, ale wydaje mi się, że Wiedźmin jest całkiem ok grą, która jednocześnie jest gorsza od podobnych, które mam w kolekcji.
- RUNner
- Posty: 4279
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1117 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Nie no Wiedźmin solo tylko dla maniaków, albo do poznania zasad. Jako wyścig fajna gra, o niemęczących zasadach i całkiem nieźle absorbującej rozgrywce. Nie wiem jak inni, ale ja w turze pozostałych graczy się w ogóle nie nudziłem. Walka między wiedźminami czy potworami zawsze daje jakiś dreszczyk emocji.
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Przygodówki to również rzadkość w mojej kolekcji. Mam też Western Legends, a Wiedźmin je miażdży
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Trochę chyba jednak oszukałeś zasady

- mat_eyo
- Posty: 5717
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 945 times
- Been thanked: 1480 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Gdzie jest taki zapis? Zastanawiałem się nad tym, ale nie mogłem znaleźć, więc zagrałem normalnie - zabijasz potwora, wykładasz nowego na wyższym poziomie.
- mat_eyo
- Posty: 5717
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 945 times
- Been thanked: 1480 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Twoja.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- mat_eyo
- Posty: 5717
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 945 times
- Been thanked: 1480 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Lol a gdzie ja napisałem recenzję?
Podzieliłem się pierwszymi wrażeniami po zagraniu w poboczny wariant gry. Przy czym moja pomyłka z dokładaniem potwora wyższego poziomu nie miała żadnego wpływu na moje wrażenia - jak pisałem, postać miałem tak rozwiniętą, że spokojnie sklepałbym potwora trzeciego poziomu zamiast drugiego.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Popatrz dokładniej na Ciri i wiedźmina szkoły Żmii.
Moim zdaniem te dwie postacie mają najsilniejsze zdolności.
- BOLLO
- Posty: 6317
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: YT
- Has thanked: 1302 times
- Been thanked: 1981 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Pewnie już każdy z Was widział jak wygląda Wiesiek ale gdyby ktoś jakimś cudem przeoczył i zastanawiał się nad kupnem to wrzucam unboxing moim okiem wersji z figurkami.
- PytonZCatanu
- Posty: 5117
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 2020 times
- Been thanked: 2623 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Rozbudowany do maksimum?rozbudowany do minimum
Zredukowany do minimum?
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 27.03.2025