Runewars - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Cristof
Posty: 97
Rejestracja: 19 maja 2010, 14:25
Lokalizacja: Brzeg

Re: Runewars surowce

Post autor: Cristof »

Aha, no spoko chociaż strasznie nielogiczne i "durne" :D Nawet uzasadnienia fabularnego nie potrafię znaleźć :)
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Runewars surowce

Post autor: surmik »

No jak? Zebrał zboże z pól i przechowuje w spichlerzu. Nawet jak straci pole to zasoby zebrane wcześniej nadal są w magazynach :)
ketnew

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: ketnew »

Cześć,
Ja też podepnę się pod temat bo mam jedno nurtujące mnie pytanie.

W instrukcji jest napisane że ma być 4 figurki jednostek neutralnych- Gigantów i tyle ich jest. Jednak plansza sugeruje żeby ustawić ich 6. Czy Wy też to zauważyliście? Jak rozwiązujecie ten problem? A jeżeli to ja popełniam błąd, proszę o wytłumaczenie co robię źle.

Z góry dzięki,
Wojtek
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1480
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 74 times

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: TuReK »

To literówki, 2 giganty mają być tylko na polu z największą ilością ORE, na pozostałych polach ustawia się po jednym.
Z pustego i Saruman nie naleje
ketnew

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: ketnew »

Dziekuję za szybką odpowiedź :)
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: wis »

Polecam wydrukować sobie to: http://boardgamegeek.com/filepage/52411 ... from-corey
Większość pytań ktoś już zadał wcześniej :)
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
ketnew

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: ketnew »

O wielkie dzięki, na pewno się przyda bo mam jeszcze kilka problemów do rozwiązania. Zaraz drukuje najnowszą wersje i mogę brać się za grę;p

Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc.
Wojtek
RaistlinJedyny
Posty: 50
Rejestracja: 06 wrz 2010, 19:39
Lokalizacja: Morze Spokoju
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: RaistlinJedyny »

W instrukcji jest napisane prze powinno być "7 city tokens". Ja mam ich 14. 7 z nadrukowanym żetonem wpływu i resztą, i 7 z kartą hirołsa w miejscu gdzie powinien być żeton wpływu (chyba). Czy ktoś wie o co tutaj chodzi? Przy czym miasta z kartami hirołsa i żetonem wpływu różnią się otrzymywanym z nich wsparciem.
RaistlinJedyny
Posty: 50
Rejestracja: 06 wrz 2010, 19:39
Lokalizacja: Morze Spokoju
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: RaistlinJedyny »

Dobra wszystko wiem.
TUTAJ wytłumaczenie.
Damet
Posty: 2
Rejestracja: 24 lis 2011, 10:43

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: Damet »

Witam.

Prosiłbym o pomoc w zinterpretowaniu zdolności Warrior’a

Overpower: Deal (damage) or destroy the damaged or routed enemy unit of your choice.

A dokładnie mówiąc chodzi mi o “ destroy the damaged” – może on zniszczyć (uleczyć) obrażenia (ranę) odniesione w walce ?

A drugie pytanie odnosi się bohaterów. Czy bohater ingerujący w pole bitwy swoją zdolnością (np. Mad Carthos) podlega zasadom rozgromienia po przegranym starciu ?
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: wis »

Damet pisze: Prosiłbym o pomoc w zinterpretowaniu zdolności Warrior’a
Overpower: Deal (damage) or destroy the damaged or routed enemy unit of your choice.
A dokładnie mówiąc chodzi mi o “ destroy the damaged” – może on zniszczyć (uleczyć) obrażenia (ranę) odniesione w walce ?
Nie - może zniszczyć wybraną uszkodzoną lub zroutowaną jednostkę wroga. Jedno z niewielu miejsc, gdzie trzeba przestrzegać kolejności bitwy - speciale są IIRC na początku, nie może być więc tak, że jeden Warrior zadaje routa, a drugi specialem dobija (choć przy dwóch specialach już tak może być - damage + dobicie).
Damet pisze:A drugie pytanie odnosi się bohaterów. Czy bohater ingerujący w pole bitwy swoją zdolnością (np. Mad Carthos) podlega zasadom rozgromienia po przegranym starciu ?
Nie wydaje mi się, ale pewny nie jestem. Nie przypominam sobie zapisu, wg którego on by się miał dołączyć do bitwy i partycypować w wyniku.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: Lothrain »

Damet pisze: A drugie pytanie odnosi się bohaterów. Czy bohater ingerujący w pole bitwy swoją zdolnością (np. Mad Carthos) podlega zasadom rozgromienia po przegranym starciu ?
Nie podlega.
Damet
Posty: 2
Rejestracja: 24 lis 2011, 10:43

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: Damet »

Wis, dzięki za wyjaśnienie. Teraz widzę gdzie popełniłem błąd w tłumaczeniu specjalności i dlaczego doszedłem do mylnego wniosku. :)

Co do bohatera, to chodziło mi o zdolność Mad Carthos - zostało wyjaśnione akurat jak wysyłałem posta
At the start of a battle or duel in this hero’s area, you may deal your opponet 1 damage

W sumie to chciałbym jeszcze upewnić się co do jednej jednostki
Dark Knight
Intimidate: Deal (rout) for each different standing unit type you have in the battel (maximum of 3)

W grze Runewars występują cztery typy jednostek (z podstawką trójkątną, kołową, prostokątną i sześciokątną) o różnych specjalnościach. Czyli oddział składający się z jednostek Dark Knight, Necromancer i Skeleton Archen zawiera trzy typy jednostek? A oddział Dark Knight, Reanimate i Skeleton Archen już tylko dwa, ponieważ Reanimate i Skeleton Archen to ten sam typ jednostek różniący się zdolnością ?
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: mig »

Cztery pytania:

1. Karta Rozkazu "Mobilizacja" - Drugi (bonusowy) ruch mogę wykonać wtedy, gdy nie rozpoczne nim bitwy. Czy to oznacza, że mogę próbować dyplomacji ale jeśli się nie powiedzie musze uciekać?

2. Atakuję więcej niż 8 jednostkami i wygrywam. Po walce zgodnie z zasadami nadmiarowe przesuwam na sąsiadujące swoje pole. Czy mogę te jednostki jeszcze raz poruszyć - literalnie chyba tak, bo nie ma w instrukcji wprost ograniczeń dla ponownego ruchu a na obszarze gdzie się wycofały nie ma żetonu aktywacji przecież. Ale trochę to bez sensu...

3. Czy podczas wycofywania nadal liczy się limit 8 jednostek? Zarówno dla atakującego (wycofanie nadmiarowych powyżej 8 na sąsiednie pole) jak i dla broniącego (wycofanie po przegranej walce na pole gdzie już stoją jego inne jednostki)?

4. Twierdze:
a) Czy uszkodzona twierdza ma jakieś ograniczenia (np. czy można do nie dodawać ulepszenia)?
b) Po podbiciu obszaru z twierdzą gracz może zamienić jej żeton na swój (w tym również zniszczyc jedną ze swoich twierdz). A jeśli nie chce tego? Zdejmuje się żeton twierdzy czy pozostawia uszkodzoną twierdzę przeciwnika? A jeśli pozostawia "cudzą" to kto kto dostaje bonus do walk toczonych na tym obszarze: kontrolujący czy ten kto ją zbudował?

5. Niektóre karty (np. pór roku - np. Dragon Rune Discovery) dają możliwość umieszczenia runy na określonym obszarze. Czy w takim przypadku obowiązują również ogólne zasady rozmieszczania run (usuwanie>branie fałszywej i prawdziwej>ustawianie w dwóch obszarach)? A co w przypadku karty pory roku Elect Arbitrator? Czy również wg powyzszego schematu?
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Mhrok
Posty: 50
Rejestracja: 16 lut 2010, 17:12
Lokalizacja: Jaworzno

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: Mhrok »

mig pisze:1. Karta Rozkazu "Mobilizacja" - Drugi (bonusowy) ruch mogę wykonać wtedy, gdy nie rozpoczne nim bitwy. Czy to oznacza, że mogę próbować dyplomacji ale jeśli się nie powiedzie musze uciekać?

Dokładnie tak.
mig pisze:2. Atakuję więcej niż 8 jednostkami i wygrywam. Po walce zgodnie z zasadami nadmiarowe przesuwam na sąsiadujące swoje pole. Czy mogę te jednostki jeszcze raz poruszyć - literalnie chyba tak, bo nie ma w instrukcji wprost ograniczeń dla ponownego ruchu a na obszarze gdzie się wycofały nie ma żetonu aktywacji przecież. Ale trochę to bez sensu...

Nie tyle przesuwasz na sąsiadujące swoje pole, o ile one się wycofują, a to oznacza, że są rozgromione (routed), a rozgromione jednostki nie mogą wykonywać ruchu.
mig pisze:3. Czy podczas wycofywania nadal liczy się limit 8 jednostek? Zarówno dla atakującego (wycofanie nadmiarowych powyżej 8 na sąsiednie pole) jak i dla broniącego (wycofanie po przegranej walce na pole gdzie już stoją jego inne jednostki)?
Tak, dalej obowiązuje limit ośmiu jednostek. W przypadku, gdy po wycofaniu jednostek na danym obszarze jest ponad 8 jednostek, nadwyżka jednostek zostaje wyeliminowana.
mig pisze:a) Czy uszkodzona twierdza ma jakieś ograniczenia (np. czy można do nie dodawać ulepszenia)?
Po prostu ma niższą wartość "obrony". Poza tym działa tak jak normalna twierdza.
mig pisze:b) Po podbiciu obszaru z twierdzą gracz może zamienić jej żeton na swój (w tym również zniszczyc jedną ze swoich twierdz). A jeśli nie chce tego? Zdejmuje się żeton twierdzy czy pozostawia uszkodzoną twierdzę przeciwnika? A jeśli pozostawia "cudzą" to kto kto dostaje bonus do walk toczonych na tym obszarze: kontrolujący czy ten kto ją zbudował?
Warto zaznaczyć, że swoją twierdzę stawia się uszkodzoną. Jeśli gracz się zdecyduje nie przejmować twierdzy przeciwnika, to zostaje ona zdejmowana z planszy.
mig pisze:5. Niektóre karty (np. pór roku - np. Dragon Rune Discovery) dają możliwość umieszczenia runy na określonym obszarze. Czy w takim przypadku obowiązują również ogólne zasady rozmieszczania run (usuwanie>branie fałszywej i prawdziwej>ustawianie w dwóch obszarach)?
Obowiązują ogólne zasady rozmieszczania run.
mig pisze:A co w przypadku karty pory roku Elect Arbitrator? Czy również wg powyzszego schematu?
Nie mam tej karty przed oczami, ale za każdym razem, gdy ktoś otrzymuje runę (a gracie na zakryte runy) kładzie się prawdziwą i fałszywą.
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: mig »

Wielkie dzięki!

Czyli wycofanie nadmiarowych jednostek po WYGRANEJ bitwie dzieje się na takich samych zasadach jak w przypadku przegranego? To faktycznie zmienia (i wyjaśnia) bardzo dużo.
tłumaczenie Kart pisze: Elect Arbitrator - Przeprowadź licytację wpływów. Zwycięzca wybiera wrogi lub niekontrolowany obszar, w którym nie ma żetonu runy i umieszcza tam żeton smoczej runy.
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Mhrok
Posty: 50
Rejestracja: 16 lut 2010, 17:12
Lokalizacja: Jaworzno

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: Mhrok »

Dokładnie tak. Zazwyczaj wycofuje się te jednostki, które już zostały zroutowane w bitwie.
W przypadku opisanej karty, zwycięzca bierze 2 żetony run (prawdziwą i fałszywą) i umieszcza je na dwóch elementach planszy.
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: mig »

dzięki:)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: wis »

O ile pamiętam, jest kilka sytuacji, w których dostaje się run w konkretnym miejscu - np na mieście, kładąc tam trzy żetony cryomancy. To wydarzenie wyłamuje się ze schematu otrzymywania runów - albo my źle gramy :)
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Mhrok
Posty: 50
Rejestracja: 16 lut 2010, 17:12
Lokalizacja: Jaworzno

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: Mhrok »

Być może masz rację, ale cryomancy doszło w dodatku, a my od tego czasu gramy na wariant, w którym wszystkie runy są odkryte :)
Awatar użytkownika
Wallenstein
Posty: 969
Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: Wallenstein »

Pytanie odnośnie bitwy.
2 jednostki poziomu 1 i 2 jednostki poziomu 2 atakują 3 jednostki poziomu 4.
Jaka jest sekwencja walki?

1 runda: 2x1 VS 3x4
2 runda 2x2 VS 3x4


czy może:

1 runda: 2x1 VS nic
2 runda: 2x2 VS nic
3 runda: nic VS 3x4
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: wis »

to nie jest poziom - to jest inicjatywa. Czyli odpowiedź 2.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
tomaz866
Posty: 31
Rejestracja: 19 gru 2012, 13:30

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: tomaz866 »

Witam, mam pytanie :)

czy dodatek Runewars Banners of War pasuje do drugiej edycji Runewars, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem nowej edycji i zastanawiam się czy mogę kupić dodatek czy muszę czekać na nowe wydanie tego dodatku :)
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: wis »

Powinien być kompatybilny, miejscami nawet bardziej niż z pierwszą wersją (brak plastikowej góry).
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
ODPOWIEDZ