Runewars - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Soulless
Posty: 569
Rejestracja: 22 cze 2008, 21:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Runewars - pytania o zasady

Post autor: Soulless »

Taktyka - Blackmail.

Czy jeżeli najeźdźca posiada 2 żetony influence oraz na ręku 1 kartę taktyki, to czy:
a) spełnia, to co może spełnić czyli odrzuca 2+1 i kontynuuje atak?
b) skoro nie może spełnić warunku, to nie może kontynuować ataku?

Kwestia wynika też w kilku innych grach, chociażby takich jak BSG, gdzie kryzysy zmuszają do odrzucania kart prezydenta, czy aktywnego gracza.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Runewars

Post autor: pabula »

Soulless pisze:Taktyka - Blackmail.

Czy jeżeli najeźdźca posiada 2 żetony influence oraz na ręku 1 kartę taktyki, to czy:
a) spełnia, to co może spełnić czyli odrzuca 2+1 i kontynuuje atak?
b) skoro nie może spełnić warunku, to nie może kontynuować ataku?

Kwestia wynika też w kilku innych grach, chociażby takich jak BSG, gdzie kryzysy zmuszają do odrzucania kart prezydenta, czy aktywnego gracza.
Odrzuca tyle ile ma.
Jak nie ma żadnych to błędem jest zagrywanie tej karty.
Jest to w oficjalnym FAQ-u albo w odpowiedziach Coreya zebranych z forum na BGG.
Awatar użytkownika
Soulless
Posty: 569
Rejestracja: 22 cze 2008, 21:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Runewars

Post autor: Soulless »

W FAQ znalazlem tylko cos podobnego dotyczace specjali pegasusa:
Q: What happens when a special ability instructs a player to “destroy 2▲ or 1 «” when
he only has 1▲ and 1 « in the area?
A: The player must destroy 1 « since this is the only option that he can
completely fulfil. If 1▲ is the only unit in the area, he would destroy it (he
cannot completely fulfil this card so he fulfills as much as possible).
Moglbys podlinkowac cos dokladnie odnoszacego sie do Blackmail ?
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Runewars

Post autor: pabula »

Soulless pisze:Moglbys podlinkowac cos dokladnie odnoszacego sie do Blackmail ?
podlink

na 5 stronie:
corey pisze:Q: When using the Blackmail Tactics card, if the opponent
has less than 2 influence or 2 Tactics card, are they forced to
retreat?
A: No, the Blackmail card has 2 separate effects as follows:
The player may retreat (no strings attached); if he did not
retreat, something happens (lose stuff). This choice does
not depend upon the amount of influence or Tactics cards
the player has.
fronckowsky
Posty: 4
Rejestracja: 02 kwie 2010, 00:05

RUNEWARS BITWY

Post autor: fronckowsky »

Witam może wielu z was pytanie wyda się dziwne, ale wraz ze znajomymi zakupiliśmy Runewars, jest to nasz pierwsza planszówka a instrukcja nie do końca jest dla nas zrozumiała, czy ktoś bardziej doświadczony byłby w stanie wyjaśnić krok po kroku jak wygląda bitwa?? Bardzo bym prosił o poważne potraktowanie tego pytania bo podobnie jak inni gracze chcialibyśmy w pełni czerpać przyjemność z grania. Z góry dziękuję
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: RUNEWARS BITWY

Post autor: pabula »

fronckowsky pisze:Witam może wielu z was pytanie wyda się dziwne, ale wraz ze znajomymi zakupiliśmy Runewars, jest to nasz pierwsza planszówka a instrukcja nie do końca jest dla nas zrozumiała, czy ktoś bardziej doświadczony byłby w stanie wyjaśnić krok po kroku jak wygląda bitwa?? Bardzo bym prosił o poważne potraktowanie tego pytania bo podobnie jak inni gracze chcialibyśmy w pełni czerpać przyjemność z grania. Z góry dziękuję
Uważam tę instrukcję za jedną z lepiej napisanych. Jeśli jej nie zrozumiałeś to najlepiej umów się z kimś kto zna grę i pokaże ci co i jak...
Spróbuj przeczytać instrukcję z rozłożoną grą i jak dalej nic to drugi raz. A nawet jak cos źle zrozumiecie to i tak będziecie czerpać przyjemność z grania bo gra jest bardzo dobra...
fronckowsky
Posty: 4
Rejestracja: 02 kwie 2010, 00:05

Re: RUNEWARS BITWY

Post autor: fronckowsky »

dzięki bardzo za odpowiedź, gramy w czwartek więc postaramy się to dogłębnie rozkminić.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: RUNEWARS BITWY

Post autor: pabula »

fronckowsky pisze:dzięki bardzo za odpowiedź, gramy w czwartek więc postaramy się to dogłębnie rozkminić.
Jeśli instrukcja jest dalej niezrozumiała to może przejrzyj sobie jak ktoś gra. Na BGG jest toczony pojedynek przez forum (mapa "Ru Steppes" - jedyna jak na razie oficjalna mapa FFG):
forum z opisywanymi ruchami
aktualny stan gry - mapa
poczytajcie - może też od razu jakaś strategia się spodoba. Choć moim zdaniem niektórzy gracze grają dziwnie.
beju
Posty: 47
Rejestracja: 05 wrz 2010, 16:46

RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: beju »

Witam
mam dwa pytania odnośnie zasad Runewars:

1. Co się dzieje jeśli za pomocą kart MOBILIZE lub CONQUER wjeżdżam na pole w którym są tylko "leżące" jednostki (rozproszone)? Czy automatycznie wygrywam a one są niszczone? Bo tak nakazywałaby logika i interpretacja pozostałych zasad ale wolę się upewnić :)

2. Sytuacja: jestem atakującym, wygrywam i w obszarze zostaje mi ponad 8 jednostek. Czy dobrze interpretuję zasady że jako zwycięzca mam prawo wycofać nadmiar jednostek zamiast je niszczyć? (w przeciwieństwie do przegrywającego, który jeśli po wycowafniu do jednego obszaru będzie miał ponad 8 jednostek będzie musiał je zniszczyć)

3. Czy wycofując jednostki z obszaru muszę je wycofać tylko do jednego obszaru czy mogę je "rozdzielić" i wycofać do rożnych obszarów?

4. Po cholerę komu karta taktyki w której wybiera się i niszczy własne miasto?? :):):)
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1480
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 74 times

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: TuReK »

1. powinno sie rozegrac bitwe (jednostronna bo rozproszone oddzialy nie biora w niej udzialu)
bitwa jednak powinna sie odbyc poniewaz:
- moga zostac zagrane karty taktyki
- niektore oddzialy moga dostac specjala ktory cos daje atakujacemu (nowe jednostki, karty taktyki)
- schodza karty z talii (co np zmienia szanse na przyszle proby dyplomacji albo questow)
np mozna specjalnie wyslac do takiej bitwy wiecej jednostek zeby zuzyc wszystkie karty i spowodowac przetasowanie, kiedy wiadomo ze zostaly powiedzmy 3 karty a wsrod nich jedna zlota i ktos sie szykuje na pewniaka w dyplomacji ze smokami

2 i 3. atakujacy wycofuje nadmiar jednostek, na jedno sasiednie swoje pole a dopiero jesli nie ma takiego pola to na jedno neutralne (niezaleznie czy na polu jest miejsce na wszystkie jednostki).
jesli ma jednostki latajace to moze wybrac takie pole na ktore moga sie wycofac tylko latajace, nie musi sie wycofac na takie gdzie moga ruszyc sie tez zwykle.
zeby wycofac sie nielatajacymi przez gory to musi zagrac karte 'ukryta przelecz'

4. ktora karta dokladnie? jesli chodzi o zniszczenie swojej twierdzy to lepiej zagrac te karte niz zeby twierdze przejal przeciwnik.

tu sa zebrane odpowiedzi od autora gry na rozne watpliwosci:
http://www.boardgamegeek.com/filepage/5 ... from-corey
Z pustego i Saruman nie naleje
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: pabula »

beju pisze:4. Po cholerę komu karta taktyki w której wybiera się i niszczy własne miasto?? :):):)
Jeśli właśnie zdobyłeś bardzo wartościowe miasto (np dające 3 karty taktyki) i wiesz że przeciwnik zaraz je odbije to właśnie po to... :)
beju
Posty: 47
Rejestracja: 05 wrz 2010, 16:46

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: beju »

Dzięki za info!
Z tymi bitwami z leżącymi to fakt - przecież jest nawet zdaje się karta taktyki "rally cry" która pozwala postawić do 4 zroutowanych jednostek... :)
Trib
Posty: 10
Rejestracja: 29 paź 2010, 12:55

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: Trib »

wykorzystujac ten temat tez mam kilka pytan o zasady w runewars :]

moze niektore sa oczywiste ale jednak zaspokajajac moje obawy ....

wykorzystując ten temat tez mam kilka pytań o zasady w runewars :]

może niektóre sa oczywiste ale jednak zaspokajając moje obawy ....


1. latem jest waza bohaterów każdy gracz ma możliwość wykonywania wypraw ..... jeśli zagram kartę porządku strategia (1) która tez umożliwia mi poruszenie sie bohaterem to może np. poruszyć sie nim 2 razy albo poruszyć sie i wytrenować ?? i druga sprawa bo rozumiejąc zasady wyprawy mogę tylko wykonywać latem .... za pomocą karty strategii poruszając bohaterem nie mogę zaliczyć wyprawy np. zima??

- latem kolejność poruszania sie bohaterów określa wybrana karta porządku ??

2. pole bez jakichkolwiek jednostek a zawierających miasto to pole na które mogę wejść za pomocą karty strategii (1)??

3. jeśli aktywowałem obszar zawierający jednostki neutralne i wycofałem swoje jednostki po nieudanej próbie ich przejęcia dyplomacja moje jednostki
- wracają na pole z którego przybyły??
-wracają na dowolne wolne/lub moje pole
- wycofując sie stoją czy są rozgromione??
- jeśli stoją a pole na które wróciły nie ma żetonu aktywacji wykorzystując dodatkowa zdolność karty mobilizacja (2) mogę tymi samymi jednostkami zaatakować inne pole które aktywuje??
-jeśli skończy mi się żetony aktywacji mogę aktywować następne pole ??
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: pabula »

Latem wykonujesz ruch bohaterami (questy) w kolejności zgodnej z zagranymi rozkazami wiosennymi (z poprzedniego ruchu). Przy remisach decyduje ilość żetonów wpływów a później wpływy z początku gry.
Questy (wyprawy jak je nazywasz) wykonujesz zaraz po rozstrzygnięciu wydarzenia (tekstu) z lata a jeszcze przed zagraniem kart rozkazu.
Natomiast Strategia (1) to tylko przemieszczenie jednostek i/lub bohatera na pola należące do ciebie lub puste (nie zawierające innych obcych jednostek). Pole z miatem jest puste. Bohater poruszając sie w ten sposób nie wykonuje nic więcej - nie może się trenować czy wykonywać zadania (questy). I nie ważne jest w jakim sezonie ten rozkaz zagrałeś.

Każde wycofanie jednostek (czy to ucieczka po bitwie czy też nieudane negocjacje) ma swoje zasady: Musisz wycofać wszystkie jednostki do swojego dowolnego jednego obszaru, a jeśli takeigo nie ma to do pustego, a jeśli i takeigo nie ma to jednostki giną. Po wycofaniu jednostki są rozproszone (routed) więc nie bądą mogły się poruszyć aż do wiosny lub zagrania karty taktyki, która spowoduje że jednostki "powstaną". Ilość żetonów aktywacji jest nieograniczona. Jeśli w jakiś sposób jesteś w stanie zagrać więcej niż 4 w roku to użyj czegoś w zastępstwie.
Trib
Posty: 10
Rejestracja: 29 paź 2010, 12:55

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: Trib »

dziekuje za szybka odpowiedz :]

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Ryach
Posty: 54
Rejestracja: 17 cze 2004, 01:08

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: Ryach »

Dołączam się do tematu niemogąc znaleść odpowiedzi w instrukcji,
1. Jaką inicjatywę ma bohater podczas walki z innym bohaterem a jaką gdy walczy z potworami.
2. Czy bohater może brać udział w bitwach
3. O ile dobrze rozumiem obszary kontrolowane to taki na których mam swoje jednostki lub twierdze, czy jeżeli na jakimś polu mam bohatera, i nie ma na nim wrogich i neutralnych jednostek to czy pole to jest uznane za kontrolowane przeze mnie.
Dziękuję za pomoc przepraszam za ewentualne błędy ale pisze z telefonu, poprawię jak tylko dostanę się do kompa:)
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2011, 13:51 przez Ryach, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: pabula »

Bohater (pisze się przez h ;) ) nie walczy z jednostkami więc przy rozkazach (2) Mobilizacji czy (3) Podboju nie porusza się. Bohater nigdy nie kotroluje obszaru.
Chyba że używasz reguł domowych...
Prowadzę właśnie PBF z takimi regułami więc zainteresowanych odsyłam na stronę:
http://www.boardgamegeek.com/thread/639 ... oes-wanted
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: Lothrain »

Sorry za naiwne pytanie, ale instrukcja nie dała mi odpowiedzi. A chłopski rozum nie pomaga. Najeżdżam twierdzę przeciwnika, w której znajdują się jedynie dwie rozgromione jednostki, które przeniosły się tam przed chwilą z przegranej w innej walce. Innymi słowy stoi twierdza przeciwnika i jest goła i pusta, bo wojsk rozgromionych nie traktuję jako wojsk. Gdzie indziej mówiliście, że rozgrywa się nawet puste bitwy, kiedy przeciwnik nie ma ani jednej jednostki, choćby po to, żeby zeszły karty. Czy walcząc z bezludną twierdzą dodaje jej 5 punktów obrony na koniec? Innymi słowy czy zajęcie pustej twierdzy przeciwnika wymaga ode mnie zabrania ponad pięciu jednostek?
Na zdrowy rozum wydaje się to bez sensu, bo przecież z kamieniami, bramą i fosą, dałoby sobie radę znacznie mniej chłopa.
Jak jest?
Awatar użytkownika
Sandking
Posty: 265
Rejestracja: 12 maja 2010, 11:14
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: Sandking »

Wg mnie zaczynasz bitwę mimo wszystko i pkty z twierdzy się liczą. Na zdrowy rozum można by było to wytłumaczyć tym, że rozgromione jednostki nie są pełnoprawną armią w rozumieniu siły, ale ostatkiem wiary potrafią obsługiwać sprzęt obronny i wykorzystać taktykę obstrzeliwania z murów :] Mury same się nie obronią, a wiadomo, że jak już ktoś cegówką rzuci, to już coś.
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: wis »

W zasadach lub FAQ jest to opisane - musisz mieć przewagę siły wystarczającą do zdobycia twierdzy. Conquer z bonusem i do przodu :)
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: Lothrain »

To z innej beczki. Czy na pole z całkowicie pustą twierdzą mogą się ewakuować jednostki neutralne?
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: wis »

"Neutralne jednostki: Gracz z lewej strony aktualnego
gracza wybiera niekontrolowany, przyległy obszar do
którego jednostki są przemieszczane. Jeśli takich
obszarów nie ma, jednostki ulegają zniszczeniu."

Obszar z twierdzą jest kontrolowany
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: RUNEWARS - kilka pytań

Post autor: Lothrain »

Dzięki wis. Cały czas trudno mi się przestawić, że pusta twierdza kontroluje obszar...
Cristof
Posty: 97
Rejestracja: 19 maja 2010, 14:25
Lokalizacja: Brzeg

Runewars surowce

Post autor: Cristof »

Czy dobrze rozumiem, że nawet jak ktoś straci heksa z surowcami lub wyjdzie z niego swoimi wojskami i nie będzie miał tam strongholda, a wcześniej zrobił rozkaz harvest i dzięki takiemu polu podniósł swoje surowce na swojej planszy, to dopóki nie zrobi harvesta ponownie lub nie pojawi się na jesień głód to tak długo może wciąż czerpać z nich profity? Czy wobec tego jest możliwe że z jednego heksa surowce przynależą do dwóch graczy?
Awatar użytkownika
lou
Posty: 153
Rejestracja: 28 sty 2010, 15:09
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 27 times
Been thanked: 34 times

Re: Runewars surowce

Post autor: lou »

dokładnie tak
"Humans need fantasy to be human. "
— Terry Pratchett
moje gry
ODPOWIEDZ