Silent War

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
kromka
Posty: 246
Rejestracja: 27 paź 2008, 17:16
Lokalizacja: Wawa

Silent War

Post autor: kromka »

Mam jedną wątpliwość:

jak buduje się wrogi TF to wybieramy tylko wschodzące słoneczka czy też floty handlowej ??

przepis że na hawajach sie liczy tylko kolumna D z wschodzącymi słoneczkami to jasne, ale nie mam pewności jak ma wyglądać standartowy Task Force...
Papież ?? A ile on ma dywizjii ??!! (J. Stalin)

Sushi? To jedzenie dla psów. My jemy ziemniaki (Alaksandr Łukaszenka)
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: Silent War

Post autor: melee »

w sprawach Silent War'a można właściwie od razu pisać PW do Andy'ego ;)
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Silent War

Post autor: Andy »

Jest jeszcze w Polsce co najmniej jeden specjalista od SW, ale raczej rzadko odwiedza to forum. :)

Standartową TF budujesz ze wszystkiego, co wyciągniesz z odpowiednich kubków. Wylosowane w ten sposób maru uważa się za zbiornikowce floty wojennej albo szybkie transportowce wojsk.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
kromka
Posty: 246
Rejestracja: 27 paź 2008, 17:16
Lokalizacja: Wawa

Re: Silent War

Post autor: kromka »

tak myślałem ale ten opis doboru TF pod Pearl Harbor nie dawał mi spokoju,

i mój wynik w tonażu wydawał sie za wysoki (ale jak ma nie być jak do lipca zatopiłem 3 x 20t i 3 x 10 t ) ^_^
Papież ?? A ile on ma dywizjii ??!! (J. Stalin)

Sushi? To jedzenie dla psów. My jemy ziemniaki (Alaksandr Łukaszenka)
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Silent War

Post autor: Andy »

Grasz pełną kampanię? Przeszedłeś kontrolę tonażu w lutym 1942? Ja ostatnio zagrałem kampanię z zastosowaniem nowych reguł RTB z ostatniego FAQ-u i nie udało mi się zaliczyć pierwszego progu 90.000 t.

6 okrętów wojennych o tonażu 90.000 t. do lipca 1942 (bo tak zrozumiałem to co napisałeś)? Rzeczywiście nieźle! Jaki masz łączny zatopiony tonaż i którą wersję RTB stosujesz?
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
kromka
Posty: 246
Rejestracja: 27 paź 2008, 17:16
Lokalizacja: Wawa

Re: Silent War

Post autor: kromka »

Tak gram pełną kampanie, stan aktualny lipiec 42

pierwsze 90.000 ledwo przelazłem ale potem sie worek rozwiązał ^_^

1 okręt wojeny IZUMo

+ 1 DD na lumber jacka ;]

3 x 20 to frachtowiec w tym 2 razy zatopiły go S1 !!!!


a co do zasad RTB to chyba w/g nowych zasad gram (zawsze jak dostanie okręt RTB to przesuwany jest na DONE i koniec w tym tygodniu ruchów)

receptą sukcesu było szczęście miałem tylko jedną SMZ reszta rzutów kończyła sie na ULTRZE o ile były ;]


Niedługo opublikuje co sie działo tydzien po tygodniu...
Papież ?? A ile on ma dywizjii ??!! (J. Stalin)

Sushi? To jedzenie dla psów. My jemy ziemniaki (Alaksandr Łukaszenka)
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Silent War

Post autor: Andy »

Tak, to są właśnie nowe reguły RTB.

Misje w SMZ mogą zabić każdego, a stare eSki potrafią czasem zadziwić! :)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
foxxiak
Posty: 83
Rejestracja: 28 kwie 2010, 11:37
Lokalizacja: Pruszków, Łódź

Re: Silent War

Post autor: foxxiak »

Hej, chciałem na szybko podpiąć się do tematu. Zaczynam zabawę z tym tytułem, gram na Vassalu. Rozegrałem już pierwszy "patrol" [32.11] ale teraz spróbowałem ostatniego [32.19](patrol trzech łodzi z Pearl Harbor) i mam kilka wątpliwości. Poniżej trochę przydługi log całej rozgrywki, pogrubiłem tekst w miejscach w których miałem problemy. Możliwe że w innych miejscach też zrobiłem coś nie tak - będę wdzięczny za sprawdzenie i uwagi:)
- Silent War version 0.97 by -E, Ed. by AH
<AdamL> - CERO z bazy w Pearl Harbor przemieszcza się przez Hawaiian Islands do Marshall Islands
<AdamL> - sprawdzam Transit Event:
*** 1D10 = 7 *** <AdamL>
<AdamL> - -1 za Transit side up
<AdamL> - =6
<AdamL> - brak Transit Eventu
<AdamL> - ten sam rozkaz wykonuje GRAYBACK
<AdamL> - sprawdzam Transit Event:
*** 1D10 = 3 *** <AdamL>
<AdamL> - -1 za Transit side up
<AdamL> - brak Transit Eventu
<AdamL> - ten sam rozkaz wykonuje SHAD
<AdamL> - sprawdzam Transit Event:
*** 1D10 = 6 *** <AdamL>
<AdamL> - -1 za Transit side up
<AdamL> - =5
<AdamL> - brak Transit Eventu
<AdamL> - koniec tygodnia




<AdamL> - tydzień #2
<AdamL> - CERO:
<AdamL> - pomijam Search'n'Contact Phase zgodnie z regułą [13.1] - przechodze do Endurance Check [14.7]
*** 1D10 = 3 *** <AdamL>
<AdamL> - -1 za pominięcie fazy [13.0]
<AdamL> - -1 za "no enemy contact" (???)
<AdamL> - =1
<AdamL> - 1<=6 ---> nie musi wracać
<AdamL> - Ruch Tranzytowy - przemieszcza się przez Marianas do East China Sea
<AdamL> - sprawdzam Transit Event:
*** 1D10 = 5 *** <AdamL>
<AdamL> - -1 za Transit side up
<AdamL> - =4
<AdamL> - brak Transit Eventu
<AdamL> - SHAD:
<AdamL> - pomijam Search'n'Contact Phase zgodnie z regułą [13.1] - przechodze do Endurance Check [14.7]
*** 1D10 = 1 *** <AdamL>
<AdamL> - -1 za pominięcie fazy [13.0]
<AdamL> - -1 za "no enemy contact" (???)
<AdamL> - nie musi wracać
<AdamL> - Ruch Tranzytowy - jak wyżej
*** 1D10 = 2 *** <AdamL>
<AdamL> - brak Transit Eventu
<AdamL> - GRAYBACK:
<AdamL> - pomijam Search'n'Contact Phase zgodnie z regułą [13.1] - przechodze do Endurance Check [14.7]
*** 1D10 = 3 *** <AdamL>
<AdamL> - -1 za pominięcie fazy [13.0]
<AdamL> - -1 za "no enemy contact" (???)
<AdamL> - nie musi wracać
<AdamL> - Ruch Tranzytowy - jak wyżej
*** 1D10 = 9 *** <AdamL>
<AdamL> - -1 za "Transit siade up"
<AdamL> - brak Transit Eventu
<AdamL> - wszysttkie trzy okręty kończą przechodząc w tryb Patrolu
<AdamL> - koniec tygodnia #2




<AdamL> - Tydzień #3
<AdamL> - CERO:
<AdamL> - Sprawdzam Search and Contact Phase
*** 1D10 = 1 *** <AdamL>
<AdamL> - nic
<AdamL> - SHAD
<AdamL> - Sprawdzam Search and Contact Phase
*** 1D10 = 1 *** <AdamL>
<AdamL> - nic....
<AdamL> - GRAYBACK:
<AdamL> - Sprawdzam Search and Contact Phase
*** 1D10 = 1 *** <AdamL>
<AdamL> - wtf...
<AdamL> - koniec tygodnia #3





<AdamL> - Tydzień #4
<AdamL> - CERO:
<AdamL> - Sprawdzam Search and Contact Phase
*** 1D10 = 6 *** <AdamL>
<AdamL> - "low Density"
*** 1D10 = 5 *** <AdamL>
<AdamL> - "C2 - Large Convoy"
<AdamL> - col.A-4 col.B-3 col.C-2 col.D-0
<AdamL> - umieszczam CERO w colB
<AdamL> - po wyjęciu z War Mix Cups otrzymałem (x - rising sun, o - red ball) :
<AdamL> - col.A: x-o-x-o
<AdamL> - col.B: x-o-o
<AdamL> - col.C: x-x
<AdamL> - odkrywam wszystkie 4 jednostki "handlowe"
<AdamL> - otrzymuje:
<AdamL> - col.A: x-M1t-x-DD1t
<AdamL> - col.B: x-AO10t-M5t
<AdamL> - col.C: x-x
<AdamL> - umieszczam 4 żetony TDC
<AdamL> - col.A: x - M1t(+1TDC) - x- DD1t(+1)
<AdamL> - col.B: x - AO10t(+2) - M5t(-2)
<AdamL> - col.C: x - x
<AdamL> - wybieram cel - tylko M5t z col.B
<AdamL> - USN: 7
<AdamL> - IJN: 1 + 0,5(ASW) + -3(TDC) =-1,5
<AdamL> - wynik musi być <= 7-(-1,5)
<AdamL> - <=8,5
*** 1D10 = 9 *** <AdamL>
<AdamL> - nie wyszło (!!!)
<AdamL> - kontratak
<AdamL> - :
<AdamL> - IJN: 0,5(ASW) + 1(red box) + 2 (general ASW) = 3,5
<AdamL> - USN: 4(defense)
<AdamL> - 3,5-4<0 ---> kontratak nieudany
<AdamL> - powtórny atak CERO na konwój:
<AdamL> - usuwam znaczniki TDC
<AdamL> - nie zmieniam kolumy
<AdamL> - muszę (?) odslonić 4 kolejne żetony, najpierw "wojenne" - wybieram 2 z col.A, 1 z col.B i 1 z col.C
<AdamL> - po odsłonięciu:
<AdamL> - col.A: M5t - M1t - DD2t - DD1t
<AdamL> - col.B: CL5t - AO10t - M5t
<AdamL> - col.C: DD2t - x
<AdamL> - umieszczam 4 żetony TDC
<AdamL> - po odsłonięciu:
<AdamL> - col.A: M5t(-1) - M1t - DD2t - DD1t
<AdamL> - col.B: CL5t(+2) - AO10t(-3) - M5t(0)
<AdamL> - col.C: DD2t - x
<AdamL> - atakuje jedynie AO
<AdamL> - USN: 7(attack)
<AdamL> - IJN: 3(defense) + 3,5(ASW) + -3(TDC) = 3,5
<AdamL> - 7-3,5=3,5
*** 1D10 = 3 *** <AdamL>
<AdamL> - trafiony!
<AdamL> - sprawdzam wyniki trafienia w tabeli Attack Result
*** 1D10 = 7 *** <AdamL>
<AdamL> - zatopiony :)
<AdamL> - kontratak :
<AdamL> - IJN: 3,5(ASW) + 1(red box) + 2(general ASW) = 6,5 (roundet up)=7
<AdamL> - USN: 4 (defense)
<AdamL> - 7-4=3
*** 1D10 = 1 *** <AdamL>
<AdamL> - +1 za powtórny atak = 2 ---> kontratak nieskuteczny
<AdamL> - Sprawdzam Endurnace Check
*** 1D10 = 9 *** <AdamL>
<AdamL> - CERO musi wrócić do bazy (RTB)
<AdamL> - SHAD:
<AdamL> - Sprawdzam Search and Contact Phase
*** 1D10 = 6 *** <AdamL>
<AdamL> - "Low Density"
*** 1D10 = 8 *** <AdamL>
<AdamL> - "TF-Task Force"
<AdamL> - lokuje SHADa w col.C
<AdamL> - Combat Display wygląda tak:
<AdamL> - col.A: o
<AdamL> - col.B: x - x
<AdamL> - col.C: x - x - x
<AdamL> - col.D: o - x - x
<AdamL> - po odkryciu 4 żetonów jest:
<AdamL> - col.A: o
<AdamL> - col.B: x - x
<AdamL> - col.C: BB32t - DD1t - CV15t
<AdamL> - col.D: DD2t - x - x
<AdamL> - po oznaczeniu TDC jest:
<AdamL> - col.A: o
<AdamL> - col.B: x - x
<AdamL> - col.C: BB32t(+1) - DD1t(-2) - CV15t(-2)
<AdamL> - col.D: DD2t(+3) - x - x
<AdamL> - kieruje atak jedynie na CV
<AdamL> - atak: 7(attack)
<AdamL> - obrona: 4(defense) + 1,5(ASW) + -2(TDC) = 3,5
<AdamL> - 7-3,5=3,5
*** 1D10 = 5 *** <AdamL>
<AdamL> - pudło
<AdamL> - kontratak
<AdamL> - IJN: 1,5(ASW) + 1(red box) + 2(gen.ASW) = 4,5 (rounded up) =5
<AdamL> - USN: 4(defense)
<AdamL> - 5-4=-1
<AdamL> - kontratak nieudany
<AdamL> - SHAD przystępuje do ponownego uderzenia
<AdamL> - muszę odsłonić kolejne 4 żetony
<AdamL> - nie zmieniam kolumny
<AdamL> - po odsłonie jest:
<AdamL> - col.A: o
<AdamL> - col.B: AO8t - DD 2t
<AdamL> - col.C: BB32t - DD1t - CV15t
<AdamL> - col.D: DD2t - CV30t - CV25t
<AdamL> - // chyba popełniłem błąd - CV30t to TAIHO z datą wejścia do służby 3/44 - wg War Mix Table miał być w CupD w war period 3 dlatego go dodałem, ale wg scenariusza patrol odbywa się Sept1943, więc chyba jednak nie powinienem go dodawać?
<AdamL> - // pomine go w ataku, żeby było sprawiedliwie
<AdamL> - po oznaczeniu TDC jest:
<AdamL> - col.A: o
<AdamL> - col.B: AO8t(0) - DD 2t
<AdamL> - col.C: BB32t(+1) - DD1t - CV15t(0)
<AdamL> - col.D: DD2t - CV30t - CV25t(0)
<AdamL> - atakuje jedynie CV15t
<AdamL> - USN: 7(attack) + 0(torpedy)
<AdamL> - IJN: 4(defense) + 2,5(ASW) + 0(TDC) + -1(TDC re-attack) = 5,5
<AdamL> - 7-5,5=1,5
<AdamL> - round down
<AdamL> - =1
*** 1D10 = 5 *** <AdamL>
<AdamL> - pudło
<AdamL> - kontratak
<AdamL> - IJN: 2,5(ASW) + 1(red box) + 2(gen.ASW) = 5,5
<AdamL> - USN: 4(defense)
<AdamL> - round up
<AdamL> - 6-4=2
*** 1D10 = 4 *** <AdamL>
<AdamL> - +1=5
<AdamL> - (za kontratak po powtórnym ataku)
<AdamL> - kontratak nieudany
<AdamL> - .
<AdamL> - Endurance Check
*** 1D10 = 8 *** <AdamL>
<AdamL> - SHAD musi wrócić do bazy (RTB)
<AdamL> - GRAYBACK:
<AdamL> -
*** 1D10 = 9 *** <AdamL>
<AdamL> - "High Density"
*** 1D10 = 7 *** <AdamL>
<AdamL> - "C2 - Large Convoy"
<AdamL> - lokuje GRAYBACKa w col.B
<AdamL> - Combat Display wygląda tak:
<AdamL> - col.A: x - o - o - x - o
<AdamL> - col.B: x - o - x - o
<AdamL> - col.C: o - o - x
<AdamL> - col.D: x - o
<AdamL> - odsłaniam 4
<AdamL> - po odsłonięciu jest:
<AdamL> - col.A: x - o - o - x - o
<AdamL> - col.B: x - M3t - x - M1t
<AdamL> - col.C: CombatEvent - AO15t - x
<AdamL> - col.D: x - o
<AdamL> - sprawdzam Combat Event
*** 1D10 = 0 *** <AdamL>
<AdamL> - "Targets Lumber into Way"
<AdamL> - odkrywam jeden zakryty żeton "red ball" z kolumny A-B-C
<AdamL> - wybieram z A, jest:
<AdamL> - col.A: x - M2t - o - x - o
<AdamL> - sprawdzam czy zatopiony
*** 1D10 = 1 *** <AdamL>
<AdamL> - M2t Damaged
<AdamL> - kontynuuje atak
<AdamL> - po oznaczeniu TDC jest:
<AdamL> - col.A: x - M2t[dmg](0) - o - x - o
<AdamL> - col.B: x - M3t(-3) - x - M1t(-1)
<AdamL> - col.C: _ - AO15t(-2) - x
<AdamL> - col.D: x - o
<AdamL> - atakuje jedynie AO
<AdamL> - USN: 6(attack) + 0(torpedo)
<AdamL> - IJN: 4(defense) +0(ASW) + -2(TDC) +1(inna kolumna) = 3
<AdamL> - 6-3=3
*** 1D10 = 0 *** <AdamL>
<AdamL> - trafiony!
<AdamL> - sprawdzam rezultat:
*** 1D10 = 4 *** <AdamL>
<AdamL> - uszkodzony
<AdamL> - kontratak:
<AdamL> - IJN: 0(ASW)+ 1 (red box) + 2(gen.ASW) = 3
<AdamL> - USN: 3(defense)
<AdamL> - 3-3=0
*** 1D10 = 9 *** <AdamL>
<AdamL> - Spotted
<AdamL> - zostałem wykryty
<AdamL> - wykonuje powtórny atak
<AdamL> - zmieniam GRAYBACKiem kolumne na C
<AdamL> - muszę (?) odkryć 4 jednostki wojenne
<AdamL> - po odkryciu jest:
<AdamL> - col.A: DD1t - M2t[dmg] - o - CL5t - o
<AdamL> - col.B: DE1t - M3t - DE1t - M1t
<AdamL> - col.C: _ - AO15t[dmg] - x
<AdamL> - col.D: x - o
<AdamL> - // znowu jakiś błąd - oba DE1t mają na żetonie datę wejścia do służby 3/44, chyba nie rozumiem jak Vassal tworzy te kubki,...
<AdamL> - // ale trudno, moja strata
<AdamL> - po oznaczeniu TDC jest:
<AdamL> - col.A: DD1t - M2t[dmg] - o - CL5t - o
<AdamL> - col.B: DE1t - M3t(+3) - DE1t - M1t(-1)
<AdamL> - col.C: _ - AO15t[dmg](0) - x
<AdamL> - col.D: x - o(+1)
<AdamL> - //tutaj pytanie - czy mogę oznaczyć żetonem TDC jednostkę nieodkrytą z sąsiedniej kolumny, razem z jednostkami odkrytymi? podkreślone w instrukcji [14.13] słowo OR nie jest dla mnie do końca zrozumiałe
<AdamL> - atakuje jedynie AO15t
<AdamL> - USN: 6(attack)
<AdamL> - IJN: 4(defense) +4(ASW) + 0(TDC) + -1(TDC re-attack) -1(damaged) = 6
<AdamL> - 6-6=0
*** 1D10 = 7 *** <AdamL>
<AdamL> - pudło
<AdamL> - kontratak
<AdamL> - IJN: 4(ASW) + 1(red box) + 2(gen.ASW) = 7
<AdamL> - USN: 3(defense)
<AdamL> - 7-3=4
*** 1D10 = 7 *** <AdamL>
<AdamL> - +1 for spotted +1 for re-attack = 9
<AdamL> - damaged - GRAYBACK został uszkodzony
<AdamL> - Endurance CHeck:
*** 1D10 = 7 *** <AdamL>
<AdamL> - +1(damaged)=8
<AdamL> - RTB - okręt musi powrócić do bazy
<AdamL> - wszystkie 3 okręty muszą wrócić do bazy - czyli gra dla mnie się już skończyła? - w opisie scenariuszy "patrolowych" [32.0] stoi: "The Patrol Games uses the same system as the Campaign Game, but involves just one patrol, from departure from base to return"
<AdamL> - wobec tego żeton RTB dla każdego z moich okrętów oznacza koniec rozgrywki(?)
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Silent War

Post autor: Andy »

Patrole rozegrałem najwyżej dwa, i to wiele lat temu, więc słabo się w nich orientuję. Ale chyba właśnie tak jest - jak okręt lub okręty wrócą do bazy (np. wskutek RTB), to jest koniec scenariusza. Chodzi przecież tylko o jeden patrol. :)

Vassala używałem krótko, więc nie wiem na ile aktualny moduł jest sprawny w tworzeniu war mixów. W każdym razie te dziewięć japońskich okrętów z datami wejścia do akcji pojawia się w war mixie zgodnie z tymi datami. Granice war periodów są zmienne i zależą od przebiegu kampanii, ale terminy wejścia do służby tej dziewiątki są stałe. Potwierdza się zresztą moje głębokie przekonanie, że w gry planszowe należy grać na planszy, a nie w komputerze. :P

Inne sprawy:
1. Tak, robiąc endurance check masz modyfikator -1 za pominięcie fazy Search and Contact lub za brak kontaktu z przeciwnikiem. W takim przypadku zużycie paliwa i zapasów jest mniejsze i spada Twoja szansa na uzyskanie RTB.
2. Tak, odsłanianie japońskich żetonów jest obowiązkiem, a nie przywilejem. Musisz odsłonić tyle, ile wynosi Tactical Rating Twojego okrętu.
3. Tak, możesz położyć TDC koło nieodkrytej jednostki japońskiej, np. wtedy gdy widać, że odkrytych nie da się skutecznie zaatakować niezależnie od wartości TDC. Zakłada się, że wartość defensywna nieodkrytej jednostki wynosi 1. Ale jeśli po odwróceniu (czyli ataku) okaże się, że cel nie może być trafiony, to nie ma już możliwości wycofania się bez walki i następuje japoński kontratak. Jest to opisane w 14.16.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
foxxiak
Posty: 83
Rejestracja: 28 kwie 2010, 11:37
Lokalizacja: Pruszków, Łódź

Re: Silent War

Post autor: foxxiak »

ok, trochę mi się rozjaśniło:)

zaczynam kampanie #3 i nasuwają się kolejne pytania, np. czy po ruchu Patrol Movement ze Special Mission Zone do OpArea połączonego z tym SMZ (np. z Midway do North Pacific) można w tej samej fazie posunąć się jeszcze raz do kolejnego OpArea? Wiem, że w drugą stronę (z OpArea do SMZ) ruch odbywa się "for no additional movement cost", ale czy odwrotnie jest tak samo?
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Silent War

Post autor: Andy »

foxxiak pisze:czy po ruchu Patrol Movement ze Special Mission Zone do OpArea połączonego z tym SMZ (np. z Midway do North Pacific) można w tej samej fazie posunąć się jeszcze raz do kolejnego OpArea?
To w ogóle nie jest Patrol Movement z SMZ do "swojej" OpArea! SMZ znajduje się "wewnątrz" OpArea i przestawienie okrętu między tymi dwoma polami nie jest ruchem. Musisz jednak pamiętać o sprawdzeniu Transit Eventu przy wchodzeniu do SMZ, ale tylko do czasu, gdy umieścisz w takiej SMZ tender, wtedy cumujesz przy nim bez ryzyka.

Kampania nr 3 to świetny wybór na początek, to była także moja pierwsza kampania! Bez frustracji związanej z torpedami -2 i słabymi okrętami podwodnymi z lat 1941-1942, za to już z radarem, a niebawem też z wilczymi stadami i wciąż z mnóstwem japońskich jednostek do topienia.

Pamiętaj tylko o istotnej zmianie, jaka zaszła w regule o RTB, pisałem o tym wcześniej w tym wątku. W ogóle ściągnij sobie najnowszy FAQ, on bardzo pomaga. To jest wersja FAQ-a z 22 września 2009 r., do ściągnięcia np. stąd: http://talk.consimworld.com/WebX?50@575 ... 2@.ee6ccee
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
foxxiak
Posty: 83
Rejestracja: 28 kwie 2010, 11:37
Lokalizacja: Pruszków, Łódź

Re: Silent War

Post autor: foxxiak »

Dzięki za info, FAQ odpowiedział na kilka moich kolejnych pytań, i tak kampania powoli ruszyła :) ale powstało kilka następnych zagadek:

1.Czy wejście okrętem do Sub Tender (Broom Box) powoduje że okręt nie wlicza się do Congregation Risk?

2.Combat Event #1 - czy Re-Attack wykonywany jest normalnie, czy również jako Surface Gunnery Combat?

3.Combat Event #4 - rozumiem że jeżeli wyrzucę kostką wynik inny niż 4 to RTB i Damage?

4.Combat Event #8 - nie mogę przeprowadzić ataku, ale czy mogę (po dwóch kontratakach) przeprowadzić powtórny atak (re-attack)?

5.Czy maksymalna liczba OP okeślona w polu "Repair Hold" poszczególnych baz, dotyczy tylko pól Repair 1-3, czy także Broom Box, Pier Side i Ready For Sea?

6.Czemu baza Manila ma po dwie liczby w polach Repair?
Awatar użytkownika
foxxiak
Posty: 83
Rejestracja: 28 kwie 2010, 11:37
Lokalizacja: Pruszków, Łódź

Re: Silent War

Post autor: foxxiak »

i jeszcze jedno :)

kwestia radaru - rozumiem że wycofanie się z atakowania konwoju może nastąpić po tym, jak w pierwszej próbie odsłaniania żetonów okrętów wyłoni się Diligent Escort i na skutek jego ataku o.p. otrzyma uszkodzenia - jego późniejsze pojawienie się (np. atak na ukryty okręt "namierzony" żetonem TDC, który okazuje się Diligentem) nie daje takiej możliwości. Ale co w sytuacji, gdy za pomocą "radaru" zakryjemy inny żeton a odsłonimy w jego miejsce Diligenta, i otrzymamy od niego uszkodzenia? Można w takim przypadku wycofać się z ataku, czy już nie ma takiej możliwości?
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Silent War

Post autor: Andy »

foxxiak pisze:1.Czy wejście okrętem do Sub Tender (Broom Box) powoduje że okręt nie wlicza się do Congregation Risk?
Jak już stoi przy tendrze, to się nie wlicza. Poza tym kiedy już masz tender w tej Area (SMZ), to wątpię, żeby dla tego War Periodu w Area Activity Chart były jeszcze czerwone lub niebieskie pola - akwen jest już "opanowany" przez własne siły. Ale to trzeba by sprawdzić.
2.Combat Event #1 - czy Re-Attack wykonywany jest normalnie, czy również jako Surface Gunnery Combat?
Normalnie. Event kończy się po jego wykonaniu ("The Event is applicable to a single attack round"). Czyli okręt zanurza się przed drugim atakiem.
3.Combat Event #4 - rozumiem że jeżeli wyrzucę kostką wynik inny niż 4 to RTB i Damage?
Nie, chodzi o wyniki "odd" czyli nieparzyste i "even" czyli parzyste. :)
4.Combat Event #8 - nie mogę przeprowadzić ataku, ale czy mogę (po dwóch kontratakach) przeprowadzić powtórny atak (re-attack)?
Dlaczego po dwóch kontratakach? W pierwszej rundzie nie możesz atakować, od razu jest kontratak Japończyków. W drugiej rundzie wszystko się odbywa normalnie, no chyba że znów wyciągniesz ten event, albo jakikolwiek inny. :twisted:
5.Czy maksymalna liczba OP okeślona w polu "Repair Hold" poszczególnych baz, dotyczy tylko pól Repair 1-3, czy także Broom Box, Pier Side i Ready For Sea?
Tylko pól naprawczych. W całej bazie może znajdować się dowolna liczba okrętów podwodnych (to były relatywnie niewielkie jednostki, cumowano je przy nabrzeżu po kilka, burta w burtę).
6.Czemu baza Manila ma po dwie liczby w polach Repair?
Bo to są dwie różne bazy: Manila, która znika po War Evencie "Upadek Filipin" (czy Manili - nie pamiętam dokładnie nazwy) i Subic, która się pojawia po War Evencie "Odzyskanie Filipin" (też nie pamiętam czy tak to brzmi).
co w sytuacji, gdy za pomocą "radaru" zakryjemy inny żeton a odsłonimy w jego miejsce Diligenta, i otrzymamy od niego uszkodzenia? Można w takim przypadku wycofać się z ataku, czy już nie ma takiej możliwości?
Oczywiście że można. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Radar pozwolił Ci wymanewrować przeciwnika, którego uznałeś za zbyt niebezpiecznego. Ale miałeś pecha, bo następny, na którego się nadziałeś okazał się jeszcze groźniejszy! Stosujesz do niego zwykłe zasady Diligenta, jak w czasie ery przedradarowej.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
foxxiak
Posty: 83
Rejestracja: 28 kwie 2010, 11:37
Lokalizacja: Pruszków, Łódź

Re: Silent War

Post autor: foxxiak »

Andy pisze:
foxxiak pisze:3.Combat Event #4 - rozumiem że jeżeli wyrzucę kostką wynik inny niż 4 to RTB i Damage?
Nie, chodzi o wyniki "odd" czyli nieparzyste i "even" czyli parzyste. :)
uo matko, a ja to ciągle czytałem jako "event" a nie "even" - co nie doczyta, to zmyśli :D
dzięki za wyjaśnienia

PS: zacząłeś już z IJNem jakąś kampanię?
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Silent War

Post autor: Andy »

foxxiak pisze:zacząłeś już z IJNem jakąś kampanię?
Nawet żetonów jeszcze nie wypchnąłem! Brak czasu na kampanię. :(
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
foxxiak
Posty: 83
Rejestracja: 28 kwie 2010, 11:37
Lokalizacja: Pruszków, Łódź

Re: Silent War

Post autor: foxxiak »

chciałem się upewnić - czy obowiązkowe jest najpierw ruszanie się okrętami na patrolu, a dopiero potem tymi w ruchu tranzytowym? czy raczej można dowolnie ruszać się okrętami bez względu na tryb ich ruchu?
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Silent War

Post autor: Andy »

Najważniejsze jest zapamiętanie (a wielu graczy o tym nie wie lub nie pamięta), że cały segment operacyjny (fazy: Patrol Movement, Search and Contact, Combat i Transit Movement) rozgrywa się kolejno INDYWIDUALNIE dla każdego okrętu. Ja to robię w ten sposób, że oznaczam sobie znacznikiem domowej roboty OpArea, którą aktualnie rozpatruję, i wykonuję akcje kolejno wszystkimi o.p., które się tam znajdują. To, czy one są do góry stroną patrolową czy tranzytową nie ma znaczenia - rozpatruję po kolei każdy na danym obszarze. Jeżeli któryś okręt wykonuje ruch patrolowy, to przenoszę go do sąsieniej OpArea i od razu sprawdzam transit event, kontakt, walkę, endurance i przesuwam go do sekcji Done, czasem ze znacznikiem RTB.

Na koniec zostawiam sobie o.p. wychodzące z baz, bo po akcjach tych które są w morzu, wiem już jaka jest sytuacja i dokąd trzeba kierować nowe siły. No i łatwiej wtedy unikać Congreagating Risk.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
foxxiak
Posty: 83
Rejestracja: 28 kwie 2010, 11:37
Lokalizacja: Pruszków, Łódź

Re: Silent War

Post autor: foxxiak »

kolejne wątpliwości :) dotyczące wylosowania War Event #8 z WP3
Special Mission: Invasion of Biak.
Player must deploy ten submarines to Mios Woendi. Only contacts with TF results are used.
Place Submarine Tender on Mios Woendi in the War Progress Phase. This is a one time
only event, after that, treat as No Event.
1. Podczas działań w Special Mission Zone, z zastrzeżeniem "TF results only" rozumiem że po losowaniu liczby jednostek w poszczególnych kolumnach, wykładam tylko kolumnę D, i to tylko żetony ze "słoneczkiem" na rewersie?

Przykład A:
Będąc w SMZ, rzut w Search'n'Contact Phase dał wynik C2/Low - z racji SMZ: Low=Moderate, więc liczba żetonów w kolumnach A-B-C-D to 5-4-3-2, ale wykładam tylko kolumnę D, czyli 0-0-0-2, z czego oba żetony muszą mieć na rewersie "słoneczko"?

Przykład B:
Będąc w SMZ, rzut w Search'n'Contact Phase dał wynik C1/Moderate - z racji SMZ: Moderate=High, więc liczba żetonów w kolumnach A-B-C-D to 5-3-4-0, ale wykładam tylko kolumnę D, czyli 0-0-0-0 - oznacza to brak kontaktu?

2. FAQ powiada, że o.p. atakujący grupę w SMZ musi zacząc atak w kolumnie D - czy może w trakcie walki zmienić kolumnę na C, czy musi pozostać w D do końca Combat Phase?

3. W End Turn Sequence mam umieścić tender w SMZ- czy o.p. które operowały w tej SMZ (wszystkie są oczywiście RTB) będą mogły wpakować się do tego tendra w następnej turze?
ODPOWIEDZ