Samodzielną, mogą Anglicy tłuc się tylko z Francuzami, niekoniecznie z Zakonem czy Polską
Jedno co musisz mieć to instrukcję.
Ogólnie to zasady można opowiedzieć w minutę. Są trzy osobne talie: dowódcy, oddziały, taktyki. Na początku dobiera się 4 karty oddziałów i 1 kartę taktyki. Później dobiera się karty wg uznania obojętnie z jakich talii, czy nawet jednej talii, np. same oddziały. Na ręce nie można mieć max 6 kart. Osobno trzyma się dowódców, których na początku dobiera się 3 i na początku tury dobiera się by mieć ich 3.
Wybiera się losowo pierwszego gracza (w oryginale Zakon zaczyna). Wykładacie dowódców i później poczynając od pierwszego gracza wykonujecie przemiennie akcje. Jeśli obaj gracze powiedzą pas rozpatruje się starcie. Nie można spasować, a później zagrywać karty dalej. Po pas można przyglądać się tylko co robi przeciwnik i jeśli on spasuje oblicza się kto wygrał starcie w danej turze.
Akcje to nic innego jak zagrywanie oddziałów, taktyki zagrywa się przed lub po wystawieniu oddziału (w zależności co jest napisane na takiej karcie). Oddział można zagrać na jeden z trzech pól: centrum, lewa i prawa flanka. Może być tylko jeden oddział na pole, wyjątek - oddziały z zasadą PIECHOTA, których można mieć dowolną ilość o takiej zasadzie na jednym polu (ale nie mieszać z inną jednostką).
Dowódca jest wykładany ogólnie na stół, nie na pole. Oprócz zasady ma dwie rzeczy: berło i kartę. Berło oznacza ile ma many, czyli ile łącznie masz punktów (wirtualnych) którymi płacisz za wystawianie kart. Czyli, jeśli dowódca ma np. 11 berła to możesz rzucić oddziałów i kart o łącznej sumie 11, nie przekraczając tej liczby, ale możesz poniżej tej liczby. Karta na dowódcy (umiejscowiona po prawej stronie na dole) oznacza ile po skończonej potyczce dobierasz kart. Ten kto wygrał starcie będzie rozpoczynał wykonywanie akcji jako pierwszy w następnej turze (starciu).
Starcie wygrywa się, jak można się domyślić mając więcej siły (mieczyka) na danym polu od przeciwnika. Poprawka! jak wygra się w ten sposób więcej pól niż przeciwnik. Zwykle będzie to 2:1, mogą być też remisy jak i wyniki 1:0 czy 2:0. Jeśli masz oddział na danym polu, a przeciwnik nie ma tam w ogóle to oczywiście też wygrywasz na tym polu. Obojętnie czy wygra się 3:0 czy 2:1 to i tak dostaje się 1 zwycięstwo za starcie. Jeśli wygra się 6 starć (zdobędzie 6 flag) to wygrywa grę. Przy każdym wygranym starciu zabiera się z pola bitwy jedną dowolną jednostkę wroga i kładzie gdzieś u siebie rewersem jako zdobytą flagę, w ten sposób licząc ile ma się winów.