Niezwykła drużyna [poprzednio: Gra w słupki]

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Niezwykła drużyna [poprzednio: Gra w słupki]

Post autor: Bri »

Wpadła mi do głowy prosta mechanika na grę z cyklu "idziemy zabić potworki a potem bossa, z elementami innych zadań". Zupełnie coś innego od mojego QuestCrawlera (który, podjąłem decyzję, straci planszę w kolejnej odsłonie !! i generator zadań !!!!!!!!!!!), czy zapowiedzi na ToT.
Wydaje mi się że to proste rozwiązanie (trochę turlania trochę kart - "TTTK" - "3TK" ;) ) sprawdziłoby się w każdym z potencjalnych settingów. Jest na tyle proste że może w to grać dowolna ilość osób nawet "monopolowców".
Nie twierdze jednak że będę w stanie zrobić każdy setting, nie znam się na realiach Lovercrafta, antyutopiach czy historiach alternatywnych :)
Możecie zaznaczyć 3 odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2011, 20:16 przez Bri, łącznie zmieniany 6 razy.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1236
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 131 times
Been thanked: 57 times

Re: Ankieta na setting

Post autor: poooq »

To może zrób to, co Steve Jackson, twórca GURPS'a: wypuść uniwersalną mechanikę z możliwościami dostosowania jej do dowolnie wymyślonej scenografii, plus jakaś pomoc dla graczy chcących umieścić w niej własne pomysły (lub światy). Nie kojarzę zbyt wielu gier planszowych o otwartej strukturze (w tym przypadku nie mechanicznej lecz fabularnej) a myślę, że planszogracze wcale nie są dużo bardziej leniwi od erpegowców.

Wybrałem opcję ostatnią.
Po co piać, gdy można grać?
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Ankieta na setting

Post autor: Bri »

Chcę zrobić coś konkretniejszego niż otwarty system. Z jakimś charakterkiem :) Po to potrzebny jest mi setting.
Po pierwsze myślałem o świecie gry komputerowej Borderlands.

Założenie póki co jest takie - gra czysto kooperacyjna, 4 klasy postaci, każda klasa może się nieco rozwinąć w jednym z dwóch kierunków, ale to będzie ograniczone. Podział uniwersalny (kanon niemalże): dryblas z parą w łapach, czający się w cieniu cwaniaczek, bystry znawca sztuk tajemnych i postać miotająca czym popadnie. Trochę poszperałem po tematach steampunkowych. Jeszcze poczekam :)
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Ankieta na setting

Post autor: Matio.K »

Może być to cokolwiek pod warunkiem, że gra będzie dobra :) Ale glos oddalem na ... nie powiem :mrgreen:
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Ankieta na setting

Post autor: Bri »

Z mojego punktu widzenia jest/będzie fajna i całkiem prosta.
Dwie kostki, talia przedmiotów i wyzwań, każdy tworzy swoja postać po swojemu. Nawet jakieś poziomy doświadczenia będą (nie zdecydowałem jeszcze czy będzie liczenie punktów doświadczenia, czy po prostu określona ilość wyzwań na poziom), moce specjalniejsze (talenty).
Bez planszy, bez statystyk (tylko punkty zdrowia). Nawet nie wiedziałem że to jest możliwe :)

Ankietę zakończę przy 50 głosach. Więc wybierajcie.
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Ankieta na setting

Post autor: Bri »

Ok, czyli wygląda na to że Steampunk.

Lasery na bok, a elfy do domu :)


Nawet mam tytuł roboczy - "Gra w słupki"
nikosss
Posty: 70
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:43
Lokalizacja: Poznań

Re: Ankieta na setting

Post autor: nikosss »

A co z Cyberpunkiem ?
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Ankieta na setting oraz kolejne pytania

Post autor: Bri »

Zapomniałem o cyberpunku (albo wsadziłem go w inne s-f) :)
Ostre, bardzo wyrównane wyniki.

Pytanko nr 2.
Wolicie gdy gra obfituje w znaczniki które sami możecie sobie układać (znaczniki ataku, trafień, pancerza itp) - np. na karcie pisze że "dodaje 3 znaczniki" i wy układacie je tam gdzie wam się podoba (gdy jeden znacznik można umieścić w kilku polach dopuszczalnych)?
Czy wolicie gdy gra nie ma znaczników - postać jest już opisana parametrami i podobnie karty mają treść "dodaje znacznik do A, dwa znaczniki do B, do C i D żadnego" - wtedy wszystko liczycie sobie w głowie?
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2316
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 565 times
Been thanked: 907 times

Re: Ankieta na setting

Post autor: Galatolol »

Jeśli mamy docelowo to ściągnąć i samemu przygotować, to chyba lepsza druga opcja :wink:
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Ankieta na setting

Post autor: Matio.K »

Tworzenie własnej postaci z kart jest bardzo ciekawym pomysłem. Wybierając spośród kilku rodzajów kart, dostosowywalibyśmy pod siebie poszczególne umiejętności. Wyniki z kości dobrze byłoby przekuwać w możliwości np. wyrzucenie 7 = możliwości z karty oznaczonej numerkiem 7. Taki mariaż naszych ulubionych elementów :twisted:

A tak na poważnie - jak ma przebiegać gra? Rzuć no jakiś ochłap.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Ankieta na setting

Post autor: Bri »

OK. Będą ochłapy.

Jest to gra w słupki - skłamię jeśli powiem że przygodowa, bliżej jej do dungeon crawlera - ciągnie się po kolei karty wyzwań które w większości są potworkami do zabicia. Nic wyszukanego.
Gra polega na rzucaniu dwoma kośćmi i zadawaniu obrażeń przeciwnikom lub uzyskiwaniu sukcesów w testach. Poza tym układać się będzie znaczniki ataku i pancerza w słupki. Określone wyniki kości pozwolą na aktywowanie jakiegoś specjala (nad czym się biedzę strasznie) albo trafienia krytycznego z przedmiotu (o ile posiada).

Setting steampunka pozwoli na określenie nazw przedmiotów, wyzwań i potworów (masakra dla mnie..).

Opracowuję cztery postacie - każda jest "budowana" przez gracza tak jak jemu się podoba - umieszcza on posiadane znaczniki w słupkach. Oto i postacie:
Gunther Falke jest dryblasem z ciemnych zaułków Sztutgartu, ma spory atak, pancerz i ilość punktów życia. Może posługiwać się bronią tępą. Jego moce związane są z dużymi premiami do ataku kosztem pancerza, premiami do broni i ekstra znacznikami ataku - nie ma żadnych wyszukanych elementów.
Konstantin Voronov jest wilneńskim alchemikiem, naukowcem, najsłabszy z postaci ale za to posługuje się najpotężniejszą bronią - materiałami wybuchowymi a dodatkowo może posługiwać się również bronią palną. Jego moce to premie pancerza dla siebie i drużyny oraz dodatkowe znaczniki pancerza. Też nie ma skomplikowanych mechanik poza manipulacją wynikami rzutów.
Maribel Vallejo to inteligentna kobieta, nieustępliwa i niebezpieczna femme fatale. W grze włada bronią sieczną. Jej moce będą pozwalały na manipulacje słupkami i unikaniu obrażeń które zamiast niej otrzymają inne postacie, dodatkowo będzie mogła zredukować atak przeciwnika
Lysander Barclay to brytyjski podróżnik, myśliwy z afrykańskiego buszu. Jego domena to oczywiście broń palna, moce pozwolą mu na potężne trafienia krytyczne jednak słabo premiowane będą zwykle ataki. Redukcja obrony przeciwnika, wierny wyżeł tropiciel oraz opatrywanie ran kompanów otrzyma na dokładkę.

Zdecydowałem się jednak na styl przedmiotów "+2 znaczniki ataku" które gracz będzie mógł sobie poukładać w słupki. Ale spokojnie - nie będzie ich za dużo.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2010, 12:30 przez Bri, łącznie zmieniany 1 raz.
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Ankieta na setting

Post autor: Matio.K »

Bri pisze:OK. Będą ochłapy.

Jest to gra w słupki - skłamię jeśli powiem że przygodowa, bliżej jej do dungeon crawlera - ciągnie się po kolei karty wyzwań które w większości są potworkami do zabicia. Nic wyszukanego.
Kiepski z ciebie marketingowiec :twisted:

Później napiszę coś więcej.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 564
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 172 times
Been thanked: 43 times

Re: Gra w słupki [wcześniej Ankieta na setting]

Post autor: Bartoszeg02 »

Może napisz coś o mechanice a nie o występujących postaciach. bo tak naprawde to dla tworzenia nie ma zadnego znaczenia
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Gra w słupki [wcześniej Ankieta na setting]

Post autor: Matio.K »

Rozumiem, iż gra zawierać będzie wariant gry solo? :wink: Co jest celem samym w sobie? Pokonywanie coraz silniejszych wrogów? Takie ściganie się z innymi graczami może być nawet fajne. No i wariant kooperacyjny można też wyodrębnić. Jeśli postacie ubierać będzie samodzielnie, podobnie je tworzyć i rozdysponowywać statsy za sprawą EXP, może to być ciekawe :)

Rzuć no kolejny ochlap.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Gra w słupki [wcześniej Ankieta na setting]

Post autor: Bri »

Już już miałem to nazwać "Quest Crawler Advanced" (albo nawet nazwałem... mniejsza z tym), kiedy przypomniał mi się film - "Liga Niezwykłych Dżentelmenów" z Szonem Konery.
Oczywiście nie mogę zerżnąć bezczelnie tej nazwy, więc moja gra w słupki zostanie nazwana "Niezwykła Drużyna". Miodzio.
Póki co postacie nie będą miały żadnych super nadprzyrodzonych talentów, ale jeszcze nad tym popracujemy.

Kolejne informacje:
Ilość graczy: 1-4
Ilość postaci: 1-4 (jak już wiecie)
Typ gry: kooperacyjna
Elementy gry:
- znaczniki w trzech kolorach: atak, obrona, życie
- 3 kostki 6ścienne
- karty postaci (do druku)
- karty mocy (do druku)
- zestawy przedmiotów (do druku)
- karty prób (3 zestawy)

Cel gry - dojść do końca (pokonać głównego przeciwnika). Głównym przeciwnikiem (jedynym na razie) jest Profesor Zło próbujący wprowadzić swój nowy ład w znanym świecie roku 1900.

Przebieg gry - gra toczy się w kolejnych rundach. W każdej rundzie gracze wykonują swoje działania w dowolnej kolejności.
Gracze prowadzą postacie poprzez kolejne próby: zazwyczaj są to przeciwnicy, przemienieńcy nasłani przez profesorka, starający się rozwalić jakaś europejską stolicę. Jednakże bohaterom na przeszkodzie stają również inne .. przeszkody.

Aby pokonać przeciwnika lub uporać się z przeszkodą będziemy rzucać dwoma kośćmi sześciennymi. Rzut wygląda tak samo w obu wariantach (walka/przeszkoda) jednak rozpatrywanie już nieco inaczej.

Przedmioty oczywiście wzmacniają parametry waleczności postaci.

Karty prób podzielone są na 3 talie - odpowiada to poziomom zaawansowania postaci. Gdy choć jedna z postaci awansuje na kolejny poziom można już całą drużyną wyruszyć na spotkanie kolejnych talii, jednak oczywiście postacie z niższym poziomem nie będą mogły losować lepszych nagród za próby.
Żeby nie było za łatwo awans dadzą tylko przeszkody z którymi się uporaliśmy. Walka nie nagradza żadnym doświadczeniem.

Zapewne chcecie wiedzieć jak to wygląda od strony technicznej. Dobra, niech stracę.
Mając kartę postaci macie na niej kilka informacji:
- jak postać się nazywa
- jakiej jest narodowości
- jakaś graficzkę
- informacje o tym jaką bronią się może posługiwać
- informacje ile wynoszą początkowe wartości statystyk
- pole na żetony życia
- wiersz z 6 polami ponumerowanymi od 1 do 6

Bierzemy sobie teraz początkową ilość znaczniki życia i kładziemy w odpowiednim rejonie, po czym bierzemy znaczniki ataku i obrony i zaczynamy budować z nich słupki - umieszczamy je nad ponumerowanym wierszem (znaczniki ataku) lub pod nim (znaczniki obrony) w słupkach. Początkowe znaczniki możemy rozmieścić zupełnie dowolnie, przy takich liczbach jakie nam się podobają.
Gdy postać awansuje na kolejny poziom (na drugi poziom, oraz na trzeci poziom) otrzyma po dwa znaczniki ataku i obrony które również będziemy mogli umieścić tam gdzie chcemy. (powiększa się również ilość posiadanych punktów życia - zależy to od postaci)
Jest tu jednak jeden warunek - na początku gry musimy określić jedną liczbę przy której nie będziemy mogli budować słupka ataku i drugą przy której nie będziemy mogli budować słupka obrony, i je zaznaczyć.
Dodatkowe znaczniki otrzymamy wyposażając postać w broń, pancerz i dodatki, - te znaczniki jednak będziemy musieli umieszczać w słupkach zgodnie z opisem na przedmiocie, nie ma tu dowolności.

Gdy teraz dojdzie do walki - każda postać przystępuje do niej osobno (mimo że w jednej tej samej rundzie), gracz rzuca tylko dwoma kośćmi i przygląda się wynikom.
Jeśli nie jest napisane inaczej obie strony (postać i przeciwnik) ścierają się ze sobą jednocześnie. Przeciwnik będzie opisany w podobny sposób co postać - będzie miał swoją "rozpiskę" słupków ataku i obrony oraz ilość punktów życia.
Rzucone przed chwila kości decydują ile obaj oponencie zadali sobie obrażeń: wynik kości odpowiada konkretnemu polu i konkretnym słupkom.
Przykładowo postać posiada następujące znaczniki w kolejnych słupkach (pole: atak/obrona)
1: 1/1_____2: 0/1_____3: 1/0_____4: 2/2_____5: 1/0_____6: 2/1
a przeciwnik
1: 1/0_____2: 0/1_____3: 1/0_____4: 0/1_____5: 1/0_____6: 0/1
wyrzucone zostają na kościach 6 i 4
Oznacza to iż:
> postać zadaje przeciwnikowi 2 i 2 punkty obrażeń z których 1 i 1 są redukowane przez obronę przeciwnika - razem odejmuje przeciwnikowi 2 punkty życia.
> jednocześnie przeciwnik zadaje postaci 0 i 0 punktów obrażeń (nie ma żadnych znaczników ataku przy 4 i 6) z których 2 i 1 mogłyby być zredukowane przez obronę postaci (ale nie są).

Tak więc walka polega na kościach, i to bardzo. Gracze mogą budować swoją postać w dowolny sposób - mogą równomiernie rozkładać znaczniki tworząc postać która zada pewne obrażenia i będzie miała pewna obronę w każdej sytuacji (przy każdym rzucie). Mogą też budować wybrany słupek, licząc na szczęśliwy rzut i trafienie krytyczne (lub heroiczną zasłonę) zadające znacznie większa ilość obrażeń. Wydawać by się mogło że wszystko zależy gdzie i ile mamy znaczników. Jednak sprawę mają pogmatwać moce postaci: dodawanie słupków, przerzucanie kości, przesuwanie znaczników.

Druga kategoria prób to zupełnie inna bajka - rzucanie 3 kośćmi - uzyskiwanie konkretnych wyników, kombinacji itp. :)

To tyle na dziś. Niebawem udostępnię materiały do gry, to popróbujecie.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1236
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 131 times
Been thanked: 57 times

Re: Niezwykła drużyna [poprzednio: Gra w słupki]

Post autor: poooq »

Swojego czasu niezapomniany duet komiksiarzy, Tobiasz Piątkowski i Robert Adler, w jednym z tomów "48 stron", zaprezentował Polską Ligę Niezwykłych Dżentelmenów: naprawdę pokręcone pomysły i postaci, gdyby udało Ci się skontaktować z autorami, mógłbyś postarać się o zgodę na użycie ich grafik. Mógłbyś uderzyć w polskie klimaty, humor i abstrakcyjny dowcip.

Mechanika jak na razie dość enigmatyczne, czekam na kolejne szczegóły i pomysły.
Po co piać, gdy można grać?
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Niezwykła drużyna [poprzednio: Gra w słupki]

Post autor: Bri »

Na tym starym roku, życząc wam aby wasze plany na 2011 zrealizowały się w każdym najdrobniejszym szczególe, podzielę się z wami postaciami :)
http://www.box.net/shared/bub0edh9lq
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Niezwykła drużyna [poprzednio: Gra w słupki]

Post autor: Bri »

Czołem w nowym roku.

Być może zauważyliście kolejne pomysłodanie na moim blogu (link), które świdruje dziurkę w moim mózgu. Ale nie pora i miejsce na to, jak ktoś będzie chciał to się tym zajmie.

Przygotowałem kafelki z przedmiotami do ND
http://www.box.net/shared/y3jjz7l6vv - pancerze
http://www.box.net/shared/hs0g8lm70t - broń
http://www.box.net/shared/jb25syaiig - dodatki

Pozwala to na dalsze zorientowanie się w strukturze gry. Wszystkie są w postaci kafelek - uznałem że kupka kafelków (ewentualnie kafelki we woreczku) będą eleganckim rozwiązaniem, no i nie trzeba dużo drukować :)
Jak można zauważyć okrąg będzie symbolem ataku, romb z kolei obrony. Słupki budowane są w gorę (atak) i w dół (obrona).

Wybaczcie że tak na raty , chciałem wrzucić co już mniej więcej dograłem. Następna wrzuta to będzie (oby) moce bohaterów, jakieś karty prób i trochę szczegółowsze zasady :)
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1236
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 131 times
Been thanked: 57 times

Re: Niezwykła drużyna [poprzednio: Gra w słupki]

Post autor: poooq »

Ciekawe, ciekawe... Czy będzie stopniowanie trudności w zależności od ilości użytych postaci?
Po co piać, gdy można grać?
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Niezwykła drużyna [poprzednio: Gra w słupki]

Post autor: Bri »

Gra ma być po pierwsze kooperacyjna, im więcej bohaterów tym więcej punktów życia będzie miał przeciwnik, myślę jeszcze jak wprowadzić powiększenie parametrów przeciwnika.
Każde próby nie będące walkami będą dla określonego bohatera - tylko on do nich przystąpi.
Archibald
Posty: 167
Rejestracja: 03 cze 2004, 23:39
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Re: Ankieta na setting oraz kolejne pytania

Post autor: Archibald »

Bri pisze:Pytanko nr 2.
Wolicie gdy gra obfituje w znaczniki które sami możecie sobie układać (znaczniki ataku, trafień, pancerza itp) - np. na karcie pisze że "dodaje 3 znaczniki" i wy układacie je tam gdzie wam się podoba (gdy jeden znacznik można umieścić w kilku polach dopuszczalnych)?
Czy wolicie gdy gra nie ma znaczników - postać jest już opisana parametrami i podobnie karty mają treść "dodaje znacznik do A, dwa znaczniki do B, do C i D żadnego" - wtedy wszystko liczycie sobie w głowie?
Zdecydowanie opcja druga, bez zbednych znacznikow (znaczniki tez przeciez trzeba liczyc wiec jeno dodatkowa robota przy przekladaniu :D).
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Niezwykła drużyna [poprzednio: Gra w słupki]

Post autor: Bri »

Jak dżekson z grobu :P

Wybieram się jutro na pionka do gliwic - będę na miejscu około 12-14 z prototypem, jeśli ktoś chętny zapraszam. :)
W sumie to nie jest gra tylko ledwo sklecona mechanika ale co tam :)

Po pionku mogę wysłać ów prototyp pierwszej osobie która się do mnie zgłosi, no chyba że ktoś mi go porwie w gliwicach.
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Niezwykła drużyna [poprzednio: Gra w słupki]

Post autor: Bri »

Prototyp jednak musi ulec zmianie nim go udostępnię.
Powiedzcie mi koledzy desajnerzy - jakim rozmiarem kart operujecie robiąc prototypy na własna potrzebę?
Ja zdecydowałem się na Mini Euro, robię je jednak trochę krótsze niż 68mm (tak na 65mm), na szerokości też zabieram milimetr żeby pewnie zmieścić na kartce A4 18 kart (z marginesami bez odstępów) i zmieścić karty w koszulkach.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1236
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 131 times
Been thanked: 57 times

Re: Niezwykła drużyna [poprzednio: Gra w słupki]

Post autor: poooq »

Jeśli na kartach jest dużo treści, czy to graficznej, tekstowej, kolorystycznej lub symbolowej (¿symbolicznej?) drukuje je w rozmiarze zbliżonym do Magicowego, tak by nie było problemu z kartami i koszulkami, wychodzi mi 9 kart na arkusz a4, jeśli karty są mniejsze to nie bawię się w formaty, tylko biorę pod uwagę ergonomie wydruku.
Po co piać, gdy można grać?
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Niezwykła drużyna [poprzednio: Gra w słupki]

Post autor: Matio.K »

poooq pisze:Jeśli na kartach jest dużo treści, czy to graficznej, tekstowej, kolorystycznej lub symbolowej (¿symbolicznej?) drukuje je w rozmiarze zbliżonym do Magicowego, tak by nie było problemu z kartami i koszulkami, wychodzi mi 9 kart na arkusz a4, jeśli karty są mniejsze to nie bawię się w formaty, tylko biorę pod uwagę ergonomie wydruku.
U mnie podobnie.

Kolega Bri może udostępni fotki z prototypu? :)
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
ODPOWIEDZ