Strona 1 z 1
FEUDALIZM coś nowego
: 01 gru 2010, 21:00
autor: adamns
Na allegro wynalazłem aukcję z grą która wzbudziła moją ciekawość "FEUDALIZM"czy ktoś grał, ewentualnie może cos powiedzieć o tej grze gra wyglada bardzo interesująco za niewielkie pieniądze
Re: FEUDALIZM coś nowego
: 01 gru 2010, 21:02
autor: Nataniel
bez linka i herkules dupa
Re: FEUDALIZM coś nowego
: 01 gru 2010, 21:12
autor: muker
Re: FEUDALIZM coś nowego
: 01 gru 2010, 21:17
autor: adamns
http://www.youtube.com/watch?v=HywRXhZoXxg
to lin na youtube, który znalazłem na temat tej gry nic wiecej nie mogę znaleźć
Re: FEUDALIZM coś nowego
: 01 gru 2010, 22:11
autor: Senaszel
1
To chyba jest wydana wlasnym sumptem tworczosc wlasna. Super sprawa. Do tego wyglada świetnie. Plastikowe zameczki!
2
Wsrod zdjec mozna dopatrzyć sie adresu www strony wydawcy
http://www.kordyt.pl
Jest na niej zamieszczona instrukcja do gry, aczkolwiek troche schowana.
3
Wyglada na to ze jest to juz druga gra tego wydawnictwa. Czy ktos slyszal 1939?
4
Moze autor przekarze egzemplarz do recenzji?
PS:
W podstawowce zabilbym sie przy takiej grze.
Re: FEUDALIZM coś nowego
: 01 gru 2010, 22:15
autor: Furan
Za Mod Tanz Blackmore's Night mają ode mnie wielkiego plusa!

Re: FEUDALIZM coś nowego
: 02 gru 2010, 08:52
autor: gocho
Pod pewnymi względami gra przypomina pomysły Matio na mój projekt (link w stopce):
Do tego uzywaja kart ruchu wojsk [kazdy ma trzy pionki wojsk w odpowiednim kolorze; przyporządkowują każdemu pionku kartę rozkazu np. ataku/przemieszczenia/zlupienia itd.]. Albo inaczej - mamy pionki A,B,C. Jako, ze Marcin postanawia oszukac Wojtka, pionkowi A [ma tam silne wojska] stawia kartę wymarszu, a B ... itd. Gdy wszyscy uznaja, ze mozna przejsc dalej, zaczynamy ...
Mamy żywność, rzemioslo i surowce. Część jest potrzebna wojsku, a część obiektom du wybudowaniate potrzebne sa do z ogolnodostępnej talii kart [sukces daje punkty], czy wynalazkow.
jak ktoś zagra chętnie poczytam o wrażeniach.
Re: FEUDALIZM coś nowego
: 02 gru 2010, 08:57
autor: redy
1939 jest sprzedawana na allegro już od dłuższego czasu. Ponoć całkiem niezła, jak na debiut.
Tu jest link:
http://allegro.pl/1939-karciano-planszo ... 72830.html
Sam nie grałem, ale spora dyskusja jest na forum strategie.net, gdzie gra ma oddzielne podforum w forach autorskich.
Re: FEUDALIZM coś nowego
: 02 gru 2010, 11:34
autor: Senaszel
gocho pisze:
jak ktoś zagra chętnie poczytam o wrażeniach.
Bedzie to mozliwe po 13 grudnia kiedy ukarze sie recenzja, gdyz autor potwierdzil chec przekazania gry do recenzji.
Zarejestruje sie tez na forum i bedzie odpowiadal na pytania dotyczace gry w tym watku.
Re: FEUDALIZM coś nowego
: 02 gru 2010, 11:51
autor: adamns
instrukcja ze strony wydawcy chyba jest nie pełna, ale czytając mogę stwierdzić że chyba to taka cywilizacja Glenna Drovera, tylko polska i zatrzymana w okresie średniowiecza

i pewnie z krótszą rozgrywką mi osobiście spodobała się plansza modułowa tzn. pomysł, kolorystycznie już nie bardzo, ale to kwestia gustu:) no i bardzo ładne grody i zamki, że już nie wspomnę o surowcach

różnorodność jednostek, oblężenia ciekawe jak to wszystko chodzi zastanawiam się jeszcze czy dodatkowa talia kart wydarzeń i jakieś modyfikacje nie zrobiły by gry na jedną osobę

Re: FEUDALIZM coś nowego
: 02 gru 2010, 15:43
autor: STOS
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem wydawcą (o ile tak szumnie można mnie nazwać

oraz współautorem pomysłu gry i chętnie odpowiem na pytania z nią związane.
Broń Boże nie było moim zamysłem plagiatowanie czyichkolwiek pomysłów, jeżeli tak się stało to przez tzw. czysty przypadek.
Co do podobieństw do "Cywilizacji" to trudno mi coś na ten temat powiedzieć ponieważ gry nie widziałem ani w nią nie grałem.
Instrukcja zamieszczona na stronie oczywiście nie jest pełna. Brakuje uszczegółowienia pewnych czynności i zasad bitwy toczonej na planszy bitewnej, tzw. bitwy szybkie są opisane.
Proszę pytać. W miarę możliwości odpowiem

Re: FEUDALIZM coś nowego
: 04 gru 2010, 13:35
autor: adamns
Mam pytanie odnośnie gry, w zestawie są 2 zamki z żywicy po instrukcji wyczytałem, że gród można rozbudować, wiec moje pytanie czy na 2 graczy 2 zamki wystarczą czy po prostu w cenę wliczone są 4 grody i 2 zamki z żywicy, a kolejne zamki są z żetonów. Stolica z żywicy a reszta zamków z żetonów

Re: FEUDALIZM coś nowego
: 04 gru 2010, 23:50
autor: STOS
Nie ma mieszania. Albo wszystko jako żetony albo jako żywica. "Tylko" jeden zamek na gracza to kwestia tego, że lokalne książątko ( a w takiego się wcielamy) niekoniecznie dysponowało samymi murowanymi kasztelami.
Re: FEUDALIZM coś nowego
: 06 gru 2010, 12:38
autor: adamns
Gra zamówiona niedługo coś powiem na jej temat

Re: FEUDALIZM coś nowego
: 06 gru 2010, 13:26
autor: moonman
pytania:
- od 2 do ilu graczy?
- min. wiek gracza
- długość rozgrywki
Re: FEUDALIZM coś nowego
: 06 gru 2010, 23:57
autor: STOS
Ilość graczy ogranicza tylko zdrowy rozsądek grających. Niedługo (prawdopodobnie po świętach) na stronie będą dostępne tzw. zestawy startowe dla nowych graczy (5 prowincji, 2 grody, 1 zamek, żetony miast, wsi, jednostek itp. w odpowiedniej barwie), można zakupić takowy zestaw i dosiąść się do gry jako trzeci gracz itd. Praktyka wykazała, że gra w więcej niż 4 osoby bardzo się dłuży.
Co do czasu rozgrywki to podczas początkowych rozgrywek (ciągle zaglądając do instrukcji i niezbędnika) czas gry znacząco się wydłuża ale po opanowaniu zasad, standardowa rozgrywka w dwie osoby (przy wariancie szybkich bitew) nie przekraczała dwóch godzin.
Minimalny wiek gracza trudny do określenia. Dawali sobie radę 13-latkowie (grając w wariant szybkich bitew).
Re: FEUDALIZM coś nowego
: 10 gru 2010, 17:54
autor: adamns
Grę w końcu dostałem dość długo szła paczka :/ ale w końcu jest, jeszcze nie grałem ale napisze o jakości i instrukcji :
- karty są na prawdę nie do zdarcia laminowane extra

- zamki i grody bardzo dokładne wykonanie, farba i pędzelek ożywi je
- żetony bardzo dokładnie wycięte ( mogę się przyczepić do kolorystyki obrazków trochę za mało czytelne ale to kwestia gustu ( ja i tak porobię swoje żetony

)
- karta pomocy gracza laminowana
- karty grodów i królestwa mogły by być na sztywniejszym kartonie ale to chyba w sumie tak mocno nie przeszkadza
- moduły planszy to sztywny karton myślę, że przetrwa wiele partii
- instrukcja czytelna z obrazkami poszczególnych żetonów ( jasno napisana i w zasadzie można grać po pierwszym przeczytaniu
wywalił bym tylko z planszy pole "ARMIA A" "ARMIA B" nie mogły by to być jakieś flagi z nazwą rodu , to samo tyczy oznaczeń grodów i zamków flagi by wprowadziły taki smaczek do gry a tak to " Będę atakował armię A" albo " Będę oblegał zamek 1 "
- reguły bitew na planszy bitewnej bardzo ciekawe
jak rozegram partię zdam relację
powiem tylko, że na razie nie żałuję wydanych pieniędzy jak mam patrzeć na
jakość = cena
taki bardziej rozbudowany Excalibur, którego też mam nie chwaląc się

Re: FEUDALIZM coś nowego
: 03 mar 2011, 15:34
autor: Senaszel
Rochwald pisze:Hej, dałoby się jakoś wyprosić jakiś szerszy komentarz (mini-reckę) Feudalizmu
w odpowiednim temacie?
Pełna recka ukaże się za 2 tygodnie.
Edit:
Jest problem ze zdjęciami i czekamy na odp Jan_a
Re: FEUDALIZM coś nowego
: 05 kwie 2011, 23:09
autor: STOS
Opinie graczy, którzy zakupili grę oraz spostrzeżenia z ich rozgrywek spowodowały, że dokonaliśmy modyfikacji w instrukcji mających na celu jej usprawnienie i zlikwidowanie ewentualnych niejasności. Zmiany dotyczą:
-likwidacja literówek
-uporządkowanie nazewnictwa związanego z etapami i turami
-zbieranie podatków ze wsi i miast przeniesiono na etap jesienny
-wzbogacono niezbędnik księcia o drugą stronę
-osadników można teraz rekrutować również we wsiach
-uzupełniono zapisy dotyczące czasu funkcjonowania najemników w grze oraz miejsca pojawiania się ich na planszy
-doprecyzowano zapisy o bezpośrednim ataku na planszy bitewnej, że w ataku może wziąć udział tyle oddziałów ile spełnia warunki ataku oraz, że jest to traktowane jako jedna czynność. Dopisano, że jeśli oddział jest w styczności tylko z jednym oddziałem wroga to przed bezpośrednim atakiem może wykonać zwrot
-doprecyzowano zapisy o szarżach i kontrszarżach
-dopisano, że za wybudowanie katedry gracz otrzymuje 3 punkty charyzmy, za niedotrzymanie (zerwanie) warunków pokoju lub rozejmu traci dwa punkty charyzmy i tyle samo za atak na przeciwnika bez wypowiedzenia wojny
-dopisano, że po trzech nieudanych próbach wykupu rycerza wziętego do niewoli jego karta jest na stałe odkładana z gry
-do gry dodano kartę „wojna-pokój”
-dodano do instrukcji pięć zasad opcjonalnych, których stosowanie jest zależne od woli graczy (między innymi zasadę o ograniczeniu czynności związanych z zaopatrzeniem, kosztami utrzymania itp. Zasadę wprowadzającą wokół zamków i grodów tzw. strefę kontroli mającą za zadanie zwiększenie ich roli obronnej oraz skłonienie graczy do ich oblegania i szturmowania oraz zasadę modyfikującą ilość żywności w grodzie lub zamku na czas jego oblężenia)
Rozpoczęto "dosyłkę" poprawionych instrukcji oraz zmienionych elenentów gry!
Re: FEUDALIZM coś nowego
: 09 maja 2011, 16:53
autor: Senaszel
Recenzja pojawiła się na GF.
Re: FEUDALIZM coś nowego
: 05 sty 2016, 22:33
autor: Indar
Gra w to ktoś jeszcze? Zastanawiam się nad zakupem, o ile jest dostepna

Re: FEUDALIZM coś nowego
: 06 sty 2016, 00:44
autor: Rocy7
Recka
http://www.gamesfanatic.pl/2011/05/09/f ... -ciemnych/
mnie zachęciła, trochę gorzej z wykonaniem elementów gry.