Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
paracelsus444
Posty: 222
Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
Has thanked: 44 times
Been thanked: 55 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: paracelsus444 »

Mutek przeżyje, dziura zniknie.
Dziura działa pod koniec bitwy,a granat nie rani swoich jednostek więc nie ma wątpliwości.
azazelmo
Posty: 887
Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
Has thanked: 150 times
Been thanked: 276 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: azazelmo »

E, chyba nie. Granat może rozwalić tylko jednostkę, a nie podłoże. Zresztą przed chwilą przetestowałem to też w apce (stara wersja).

Edit: a w analogicznym przykładzie, gdy na dziurze stoi jednostka (wszystko jedno czyja), to bombka Molocha ściąga tylko tę jednostkę z góry, a dziura/dół zostaje na miejscu. Jeśli dziura (czy inne podłoże) jest puste, to bombka je usuwa. Tak przynajmniej jest w apce.
Może zasady w telefonie są inne niż na planszy?
Awatar użytkownika
paracelsus444
Posty: 222
Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
Has thanked: 44 times
Been thanked: 55 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: paracelsus444 »

Obrazek

Pytanie czy można zagrac żeton natychmiastowy na pusty zeton podłoża, czy musi na nim coś stać. Czyli czy celem ataku moze być bezpośrednio zeton podłoza.
Jak widać na zdjęciu granat niszczy żeton podłoża.
Moze w aplikacji nie można go zagrać bo stoi tam własna jednostka i jest to błąd w aplikacji, lub nie jest to błąd i mozna go zagrać tylko jeśli na zetonie podłoża stoi obca jednostka i wtedy wybieramy czy niszczymy podłoże czy jednostkę.
Edit: w instrukcji jest że zetony takie jak granat czy snajper atakuja wrogi żeton, żeton jest szerszym pojęciek niż jednostka więc chyba można atakować podłoże.
Co do bomby molocha, to atakujący wybiera czy niszczy podłoże czy jednostkę na żetonie podłoża. Choć nie jest to do końca jasne, bo faq mówi że mozna zaatakować żeton podłoża np. bombą molocha jeśli stoi na nim np. sztab którego nie zranimy. To wyjaśnia tylko że można zaatakowac żeton pod sztabem. Nie wyjaśnia natomiast czy można zaatakować oba, czy można wybrać. W sytuacji z faq mamy tylko atak na zeton podłoża gdy jednostkę i tak nie zranimy.
azazelmo
Posty: 887
Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
Has thanked: 150 times
Been thanked: 276 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: azazelmo »

A, to przepraszam. Nie pamiętałem tego opisu.
Choć z kolei w opisie granatu jest wyszczególnienie, że działa na jednostki. I jak sprawdziłem w aplikacji faktycznie nie rozwalisz granatem pustej dziury z kwasem.
Z drugiej strony przytoczony przez Ciebie fragment podaje granat jako przykład, więc tak pewnie jest.
Zasady z aplikacji nie są nadrzędne nad instrukcją.
Awatar użytkownika
paracelsus444
Posty: 222
Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
Has thanked: 44 times
Been thanked: 55 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: paracelsus444 »

Nie przy granacie chyba tylko przy bombie molocha, snajper i granat są o Żetonie a nie jednostce :D własnie się upewniłem. :D
Grzess0
Posty: 146
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 52 times
Been thanked: 46 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Grzess0 »

1. Powszechnie wiadomo, że w aplikacji są błędy

2. Gdy na żetonie podłoża coś jest, to atakujący wybiera cel żetonu natychmiastowego i obrażenia przyjmuje tylko ten cel

3. Opis granatu powstał gdy nie było jeszcze żetonów podłoża
Awatar użytkownika
paracelsus444
Posty: 222
Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
Has thanked: 44 times
Been thanked: 55 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: paracelsus444 »

Tak, widzę teraz w instrukcji do neodżungli że to atakujacy wybiera cel żetonu natychmiastowego. Jest też w faq że można "zaatakować sztab zamiast żetonu podłoża na którym stoi mimo że sztab nie otrzyma obrażeń" to oznacza że tylko jeden z żetonów może być celem.
Czarnyx
Posty: 70
Rejestracja: 31 sie 2015, 00:40
Lokalizacja: Ryki (woj. Lubelskie)
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Czarnyx »

A ja mam pytanie o tryb 3 osobowy pod nazwą: "Pojedynczy gracz kontra drużyna". W tym trybie jest tak, że pierwszy gracz (nazwijmy go "A"), walczy przeciwko drużynie dwóch pozostałych graczy (nazwijmy ich "B" i "C"). Żetony dociąga się według zasady A-B-A-C. I co jeśli gracz A dociągnie ostatni żeton. Czy wtedy jeden gracz z drużyny (ten którego teraz jest kolej) dociąga swoje żetony i ostateczna bitwa, czy obaj gracze z drużyny (według kolejności) dociągają żetony i wtedy ostateczna bitwa? Osobiście byłbym za opcją, że dociąga tylko jeden gracz z drużyny. A jak wy myślicie?
Awatar użytkownika
paracelsus444
Posty: 222
Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
Has thanked: 44 times
Been thanked: 55 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: paracelsus444 »

Jeśli jest A - B - A - C no to logiczne że tylko jeden gracz. W przeciwnym razie gracze z drużyny przeciwnej mieliby więcej ruchów suma sumarum. :D
Awatar użytkownika
szafaaaa
Posty: 248
Rejestracja: 07 paź 2011, 17:42
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 21 times
Been thanked: 31 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: szafaaaa »

Pytanie o Burzę Piaskową z Sand Runnersów. Jak ona oddziałuje na jednostkę z Jadem? Mam Sztab z 3 wrzuconymi żetonami Jadu, rzucam Burzę Piaskową wywołując bitwę i wybierając mój Sztab. Burza odpala się przed Bitwą a Jad na początku bitwy więc wg mnie chroni Sztab przed otrzymaniem 3 ran z Jadu. Dobrze kombinuje?
Awatar użytkownika
paracelsus444
Posty: 222
Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
Has thanked: 44 times
Been thanked: 55 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: paracelsus444 »

szafaaaa pisze: 25 lis 2021, 18:40 Pytanie o Burzę Piaskową z Sand Runnersów. Jak ona oddziałuje na jednostkę z Jadem? Mam Sztab z 3 wrzuconymi żetonami Jadu, rzucam Burzę Piaskową wywołując bitwę i wybierając mój Sztab. Burza odpala się przed Bitwą a Jad na początku bitwy więc wg mnie chroni Sztab przed otrzymaniem 3 ran z Jadu. Dobrze kombinuje?
Jad nie zadaje obrażeń. Jest to napisane w instrukcji w sekcji sytuacje szczególne.
Ramiel92
Posty: 2
Rejestracja: 15 paź 2021, 16:20

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Ramiel92 »

Sztab posterunku, matka molocha - zacząłem się zastanawiać czy dają dodatkowy atak w inicjatywie o 1 poniżej czy umożliwiają powtórzenie ataku.

Jak mamy żołnierzy z domyślną wartością strzału 2 lub podwójnym ciosem (atakw swojej inicjatywie) to dzięki zdolnościom sztabu/matki zyskują jeden dodatkowy strzał (rana za 1) czy powtarzają swój podwójny strzał (rana za 2)?
dizzit
Posty: 293
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 20 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dizzit »

Ramiel92 pisze: 08 gru 2021, 20:54 Sztab posterunku, matka molocha - zacząłem się zastanawiać czy dają dodatkowy atak w inicjatywie o 1 poniżej czy umożliwiają powtórzenie ataku.

Jak mamy żołnierzy z domyślną wartością strzału 2 lub podwójnym ciosem (atak w swojej inicjatywie) to dzięki zdolnościom sztabu/matki zyskują jeden dodatkowy strzał (rana za 1) czy powtarzają swój podwójny strzał (rana za 2)?
Nie wiem czy dobrze rozumiem ale:

oba te kafle umożliwiają przyległym jednostkom atak w swojej inicjatywie i inicjatywie o jeden niższej.
Jeżeli jednostka wali w inicjatywie 2 to wali tez w 1
Jeżeli wali w inicjatywie 3 i 2 to jako dodatkowy atak wali tez w 1 (ale nie schodzi to nigdy ponizej 0)

A co do żołnierzy to nie jest tak że wybierasz który atak (w którą stronę) - jednostka wali na raz we wszystkich kierunkach które ma zaznaczone

A więc komplikując przykład jeżeli jednostka strzela w 3 kierunkach w inicjatywie 2 - to jak przyłączysz matkę albo stoi koło sztabu posterunku wali w inicjatywie 2 i inicjatywie 1 we wszystkich kierunkach
Ramiel92
Posty: 2
Rejestracja: 15 paź 2021, 16:20

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Ramiel92 »

dizzit pisze: 08 gru 2021, 21:12
Ramiel92 pisze: 08 gru 2021, 20:54 Sztab posterunku, matka molocha - zacząłem się zastanawiać czy dają dodatkowy atak w inicjatywie o 1 poniżej czy umożliwiają powtórzenie ataku.

Jak mamy żołnierzy z domyślną wartością strzału 2 lub podwójnym ciosem (atak w swojej inicjatywie) to dzięki zdolnościom sztabu/matki zyskują jeden dodatkowy strzał (rana za 1) czy powtarzają swój podwójny strzał (rana za 2)?
Nie wiem czy dobrze rozumiem ale:

oba te kafle umożliwiają przyległym jednostkom atak w swojej inicjatywie i inicjatywie o jeden niższej.
Jeżeli jednostka wali w inicjatywie 2 to wali tez w 1
Jeżeli wali w inicjatywie 3 i 2 to jako dodatkowy atak wali tez w 1 (ale nie schodzi to nigdy ponizej 0)

A co do żołnierzy to nie jest tak że wybierasz który atak (w którą stronę) - jednostka wali na raz we wszystkich kierunkach które ma zaznaczone

A więc komplikując przykład jeżeli jednostka strzela w 3 kierunkach w inicjatywie 2 - to jak przyłączysz matkę albo stoi koło sztabu posterunku wali w inicjatywie 2 i inicjatywie 1 we wszystkich kierunkach
Chodzi mi bardziej o jedostki z siłą ataku 2 np :
Obrazek

czy dodatkowa inicjatywa zapewniona przez sztab/matkę daję rownież atak o sile 2 ? Czy po prostu daje dodatkowy atak o sile 1?

Zacząłem się zastanwiać po połączeniu skopera matki i posterunku.
W tym scenariuszu likwidator atakuje za 2 pkt obrażeń, dostaje atak w inicjatywie (od sztabu) atakuje ponownie za 2 pkt obrażeń, dostaje atak przez skopera atakuje ponownie za 2 pkt obrażeń. (kolejno w inicjatywie 2 , 1 i 0) Finalna wartość zadanych obrażeń 6
Jeśli sztab/matka umożliwia powtórzenie ataku to powyższy wniosek wydaje się prawidłowy.

Jeśli sztab/matka dają dodatkowy atak to przyjąłbym : 2 pkt obrażeń, 1 pkt obrazeń z umiejetnosci sztabu, 1 pkt obrazen przez skopera od matki. finalnie zadano 4 pkt obrażeń
azazelmo
Posty: 887
Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
Has thanked: 150 times
Been thanked: 276 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: azazelmo »

tak, daje atak o sile dwa. Czyli jeszcze raz to samo.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5207
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: BOLLO »

Sarrash:
Ładunek wybuchowy- czy jeżeli znajduje się w obrębie sztabu ale nie jest wycelowany w sztab to sztab z końcem bitwy go niszczy?

Dziura-po zniszczeniu jednostki pozostaje nadal na planszy i może wciągać kolejne jednostki?
Czy dziura jest jednostką i może zostać zniszczona w walce przez inną jednostkę lub sztab?
Jak zniszczyć można dziurę?

Smart:
Gracz grający smartem dobrał ostatni żeton jaki miał i wywołał tym samym ostatnią bitwę. W tej bitwie poległ biodroid który wraca mu na rękę. Czy gra mimo to zostanie zakończona czy ten gracz posiadający tylko ten jeden żeton na ręce nadal może grać.
Awatar użytkownika
paracelsus444
Posty: 222
Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
Has thanked: 44 times
Been thanked: 55 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: paracelsus444 »

BOLLO pisze: 27 gru 2021, 10:58 Sarrash:
Ładunek wybuchowy- czy jeżeli znajduje się w obrębie sztabu ale nie jest wycelowany w sztab to sztab z końcem bitwy go niszczy?

Dziura-po zniszczeniu jednostki pozostaje nadal na planszy i może wciągać kolejne jednostki?
Czy dziura jest jednostką i może zostać zniszczona w walce przez inną jednostkę lub sztab?
Jak zniszczyć można dziurę?

Smart:
Gracz grający smartem dobrał ostatni żeton jaki miał i wywołał tym samym ostatnią bitwę. W tej bitwie poległ biodroid który wraca mu na rękę. Czy gra mimo to zostanie zakończona czy ten gracz posiadający tylko ten jeden żeton na ręce nadal może grać.
Tak, ładunek wybuchowy ginie.
Dziura nie jest jednostką, może zostać na planszy i wciągać kolejne jednostki ale nie można jej zniszczyć zwykłym atakiem. Żetony podłoża jakim jest dziura można zniszczyc tylko żetonami natychmiastowymi typu lawina, bomba, snajper.
Smart nie może znowu grać mimo, że biodroid wrócił. Ostateczna bitwa to ostateczna bitwa.
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tomzaq »

Jeżeli po ostatecznej bitwie jest remis to można użyć biodroida przed dodatkową bitwą.
Who is John Galt?
Posiadam
miszcz
Posty: 177
Rejestracja: 14 sty 2011, 08:10
Been thanked: 57 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: miszcz »

Pytanie o Bestie.
Czy Frendli Fire rani Sztab Bestii?
Czy w grze drużynowej Frendli Fire rani Sztab armii sojusznika?
Czy w grze drużynowej Arachnoid sieciuje jednostki armii sojusznika?
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tomzaq »

Wg mnie 3x tak
Who is John Galt?
Posiadam
Grzess0
Posty: 146
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 52 times
Been thanked: 46 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Grzess0 »

3x tak - sztab to jednostka, jednostki sojusznika też są jednostkami sojuszniczymi
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5207
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1680 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: BOLLO »

Rozumiem że jeżeli Dziura (Sarrash) jest podłożem to nie można jej odepchnąć?
Czy jednostkę która jest na Dziurze można odepchnąć?
Grzess0
Posty: 146
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 52 times
Been thanked: 46 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Grzess0 »

BOLLO pisze: 07 sty 2022, 10:33 Rozumiem że jeżeli Dziura (Sarrash) jest podłożem to nie można jej odepchnąć?
Czy jednostkę która jest na Dziurze można odepchnąć?
Dziury nie można, bo to nie jednostka, ale jednostkę na dziurze można
Czarnyx
Posty: 70
Rejestracja: 31 sie 2015, 00:40
Lokalizacja: Ryki (woj. Lubelskie)
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Czarnyx »

Neodżungla:
Czy po zasieciowaniu sztabu Neodżungli nadal może tworzyć macierz?
W instrukcji tej armii wyczytałem jedynie, że zasieciowana jednostka Neodżungli nadal jest częścią macierzy i że przynależenie do macierzy jest cechą bierną, zaś w faq, że moduł podłączony do zasieciowanej jednostki tej armii nadal przynależy do macierzy. Z tego należałoby wnioskować, że zasieciowanie sztabu nie przerywa macierzy. Z drugiej strony nie doczytałem się przepisów mówiących bezpośrednio o zasieciowaniu sztabu tej armii. Potrafi ktoś wskazać taki przepis? Czy też jest dokładnie tak jak wydedukowałem (czyli że zasieciowanie sztabu nie przerywa macierzy)?
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 557
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 109 times
Been thanked: 199 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Zmij »

Czarnyx pisze: 01 lip 2022, 18:43 Neodżungla:
Czy po zasieciowaniu sztabu Neodżungli nadal może tworzyć macierz?
W instrukcji tej armii wyczytałem jedynie, że zasieciowana jednostka Neodżungli nadal jest częścią macierzy i że przynależenie do macierzy jest cechą bierną, zaś w faq, że moduł podłączony do zasieciowanej jednostki tej armii nadal przynależy do macierzy. Z tego należałoby wnioskować, że zasieciowanie sztabu nie przerywa macierzy. Z drugiej strony nie doczytałem się przepisów mówiących bezpośrednio o zasieciowaniu sztabu tej armii. Potrafi ktoś wskazać taki przepis? Czy też jest dokładnie tak jak wydedukowałem (czyli że zasieciowanie sztabu nie przerywa macierzy)?
Zasieciowanie sztabu powoduje wyłączenie zdolnosci sztabu, czyli w tym wypadku możliwości tworzenia macierzy
ODPOWIEDZ