Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Buchal300
Posty: 2
Rejestracja: 01 lip 2022, 21:19
Has thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Buchal300 »

Witam. Jak to jest z kolcem w Mephisto, gdy zostanie zaatakowany i zniszczony to według instrukcji znacznik kolca wraca do gracza, to znaczy że wszczep wraca do nas i znów go możemy użyć po bitwie?
Awatar użytkownika
paracelsus444
Posty: 222
Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
Has thanked: 44 times
Been thanked: 55 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: paracelsus444 »

Wraca znacznik kolca, ale jeśli wszczep został zniszczony na planszy to zostaje odrzucony na stos odrzuconych i nie wraca na rękę. Również w trakcie bitwy w momencie zniszczenia wszczepu znacznik spada i w niższej inicjatywie kolec nie pozwoli zadać obrażeń.
Urbos
Posty: 10
Rejestracja: 21 sty 2017, 09:06
Has thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Urbos »

Czy matka działa w swojej inicjatywie? Tzn czy np. Jednostka z inicjatywa 3 jest podłączona do matki, a matka ginie w inicjatywie 3., to czy jednostka ponawia atak w 2?
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 557
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 109 times
Been thanked: 199 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Zmij »

Urbos pisze: 06 lip 2022, 12:36 Czy matka działa w swojej inicjatywie? Tzn czy np. Jednostka z inicjatywa 3 jest podłączona do matki, a matka ginie w inicjatywie 3., to czy jednostka ponawia atak w 2?
Jezeli moduł matki zostanie zniszczony w ini3 to podłączona jednostka nie ma drugiego ataku w ini2
Buchal300
Posty: 2
Rejestracja: 01 lip 2022, 21:19
Has thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Buchal300 »

Kwestia Pacyfikatora. W momencie gdy podmieniamy go na żeton z ręki, możemy zagrać go ponownie w dowolne miejsce czy idzie na stos odrzuconych?
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

Idzie na stos odrzuconych.
samszef
Posty: 57
Rejestracja: 28 lut 2016, 20:55
Has thanked: 101 times
Been thanked: 15 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: samszef »

Hegemonia - Uniwersalny Żołnierz atakuje jednostkę do której przypięty jest Medyk.
Jak należy to rozwiązać?

Uniwersalny żołnierz ma na 2 ataki (cios i strzał) w inicjatywie 3 wyprowadzone w tym samym kierunku.
Czy Medyk przejmuje, zgodnie z wyjaśnieniem na stronie 13, tylko jeden atak jednego wroga więc jeden z ataków zadaje normalne obrażenia (1 rana + opcjonalne bonusy z przyłączonych Modułów)?
Czy może Medyk leczy oba ataki? Jeśli tak to dlaczego?
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 557
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 109 times
Been thanked: 199 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Zmij »

samszef pisze: 11 wrz 2022, 08:09 Hegemonia - Uniwersalny Żołnierz atakuje jednostkę do której przypięty jest Medyk.
Jak należy to rozwiązać?

Uniwersalny żołnierz ma na 2 ataki (cios i strzał) w inicjatywie 3 wyprowadzone w tym samym kierunku.
Czy Medyk przejmuje, zgodnie z wyjaśnieniem na stronie 13, tylko jeden atak jednego wroga więc jeden z ataków zadaje normalne obrażenia (1 rana + opcjonalne bonusy z przyłączonych Modułów)?
Czy może Medyk leczy oba ataki? Jeśli tak to dlaczego?
Medyk przejmuje jeden z ataków w tej samej inicjatywie, gracz otrzymujący obrażenia decyduje który a następnie medyk jest usuwany z planszy i kolejne ataki ranią jednostkę już normalnie
samszef
Posty: 57
Rejestracja: 28 lut 2016, 20:55
Has thanked: 101 times
Been thanked: 15 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: samszef »

Dziękuję za potwierdzenie. W zdumienie wprawił mnie post i rozumowanie przedstawione tu: https://boardgamegeek.com/thread/177224 ... wo-attacks
i wolałem się upewnić.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 343 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

Zmij pisze: 11 wrz 2022, 08:20
samszef pisze: 11 wrz 2022, 08:09 Hegemonia - Uniwersalny Żołnierz atakuje jednostkę do której przypięty jest Medyk.
Jak należy to rozwiązać?

Uniwersalny żołnierz ma na 2 ataki (cios i strzał) w inicjatywie 3 wyprowadzone w tym samym kierunku.
Czy Medyk przejmuje, zgodnie z wyjaśnieniem na stronie 13, tylko jeden atak jednego wroga więc jeden z ataków zadaje normalne obrażenia (1 rana + opcjonalne bonusy z przyłączonych Modułów)?
Czy może Medyk leczy oba ataki? Jeśli tak to dlaczego?
Medyk przejmuje jeden z ataków w tej samej inicjatywie, gracz otrzymujący obrażenia decyduje który a następnie medyk jest usuwany z planszy i kolejne ataki ranią jednostkę już normalnie
Nie jest to prawda. Uniwersalny żołnierz nie wykonuje dwu ataków tylko jego atak to jeden cios i jeden strzał. Medyk przejmuje obrażenia z jednego źródła więc medyk zniweluje oba typy obrażeń wręcz i zasięgowe. To jest jeden atak, który zadaje obrażenia zarówno wręcz i zasięgowo. Tak jak np w Missisipi jednostka z atakiem wręcz i podłączonym bojlerem medyk z takiego źródła przejmuje jad i cios bo medyk przejmuje wszystkie typy obrażeń z jednego źródła. Tak to zawsze było grane i tak jest w oficjalnej aplikacji.
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 557
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 109 times
Been thanked: 199 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Zmij »

itsthisguyagain pisze: 11 wrz 2022, 09:30
Zmij pisze: 11 wrz 2022, 08:20
samszef pisze: 11 wrz 2022, 08:09 Hegemonia - Uniwersalny Żołnierz atakuje jednostkę do której przypięty jest Medyk.
Jak należy to rozwiązać?

Uniwersalny żołnierz ma na 2 ataki (cios i strzał) w inicjatywie 3 wyprowadzone w tym samym kierunku.
Czy Medyk przejmuje, zgodnie z wyjaśnieniem na stronie 13, tylko jeden atak jednego wroga więc jeden z ataków zadaje normalne obrażenia (1 rana + opcjonalne bonusy z przyłączonych Modułów)?
Czy może Medyk leczy oba ataki? Jeśli tak to dlaczego?
Medyk przejmuje jeden z ataków w tej samej inicjatywie, gracz otrzymujący obrażenia decyduje który a następnie medyk jest usuwany z planszy i kolejne ataki ranią jednostkę już normalnie
Nie jest to prawda. Uniwersalny żołnierz nie wykonuje dwu ataków tylko jego atak to jeden cios i jeden strzał. Medyk przejmuje obrażenia z jednego źródła więc medyk zniweluje oba typy obrażeń wręcz i zasięgowe. To jest jeden atak, który zadaje obrażenia zarówno wręcz i zasięgowo. Tak jak np w Missisipi jednostka z atakiem wręcz i podłączonym bojlerem medyk z takiego źródła przejmuje jad i cios bo medyk przejmuje wszystkie typy obrażeń z jednego źródła. Tak to zawsze było grane i tak jest w oficjalnej aplikacji.
Tak,wszystko zgadza się. Chodziło mi o to że jakby w tej samej inicjatywie miał jeszcze otrzymac od innej jednostki rany to już medyk ich nie przejmuje. Jak ataki pochodzą z jednego źródła nawet różne to medyk je przejmuje, sorki jeżeli zamotalem
samszef
Posty: 57
Rejestracja: 28 lut 2016, 20:55
Has thanked: 101 times
Been thanked: 15 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: samszef »

No to jestem zdumiony ponownie.
W przepisach nie ma takiej zasady:
itsthisguyagain pisze: 11 wrz 2022, 09:30 medyk przejmuje wszystkie typy obrażeń z jednego źródła. (...)
Znalazłem jedynie:
"Medyk pochłania wszystkie obrażenia zadane przez jeden atak jednego wroga (atak z jednej ścianki w jednym segmencie bitwy) ".
Ponadto Cios i Strzał są wprost przedstawione jako Ataki na stronie 8. Nie istnieje również pojęcie " typ obrazeń" .
Cios to atak wręcz zadający rany. Strzał to atak strzelecki zadający rany.
itsthisguyagain pisze: 11 wrz 2022, 09:30
żołnierz nie wykonuje dwu ataków tylko jego atak to jeden cios i jeden strzał. Medyk przejmuje obrażenia z jednego źródła więc medyk zniweluje oba typy obrażeń wręcz i zasięgowe. To jest jeden atak, który zadaje obrażenia zarówno wręcz i zasięgowo.

oraz
Zmij pisze: 11 wrz 2022, 10:11 Tak,wszystko zgadza się. Chodziło mi o to że jakby w tej samej inicjatywie miał jeszcze otrzymac od innej jednostki rany to już medyk ich nie przejmuje. Jak ataki pochodzą z jednego źródła nawet różne to medyk je przejmuje, sorki jeżeli zamotalem

Czy możecie podać źródło tej interpretacji? Moim zdaniem jest to niezgodne z zasadami gry.
Aplikacja ma podobno błędy w implementacji.
Awatar użytkownika
paracelsus444
Posty: 222
Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
Has thanked: 44 times
Been thanked: 55 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: paracelsus444 »

Atak z jednej ścianki jednego wroga - wszystko się zgadza. Strzał i atak wręcz są wyprowadzane przez jedną jednostkę z jednej ścianki więc medyk leczy wszystko. Tak się od zawsze grało i nie widzę tu żadnych niejasności.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 343 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

samszef pisze: 11 wrz 2022, 22:47 Czy możecie podać źródło tej interpretacji? Moim zdaniem jest to niezgodne z zasadami gry.
Aplikacja ma podobno błędy w implementacji.
Poświęciłem 2 minuty, żeby znaleźć w oficjalnym FAQ
Opis Medyka powinien brzmieć: Jeśli własna bądź sojusznicza, będąca w zasięgu, jednostka otrzymuje obrażenia od innego żetonu
(planszy czy natychmiastowego) albo znacznika (np. Jadu), wtedy ginie Medyk, chyba że w opisie dawcy albo biorcy Obrażeń
napisano inaczej, a tamte rany wraz z dodatkowymi cechami są anulowane.
ale kilka stron później jest już napisane
Q: Więcej niż jeden atak w jednej inicjatywie z jednej ścianki
a Medyk – czy Medyk może wchłonąć wszystkie ataki, czy
tylko jeden z nich? Jest to wiele ataków, a pochłania tylko
jeden, ale pochodzą one z jednej ścianki w jednej inicjatywie.
A: Tylko jeden z nich.
Myślę, że to nie jest takie oczywiste jak mi się wydawało. Może najlepiej napisać prosto do portalu jaka jest oficjalna interpretacja zasad.
samszef
Posty: 57
Rejestracja: 28 lut 2016, 20:55
Has thanked: 101 times
Been thanked: 15 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: samszef »

paracelsus444 pisze: 11 wrz 2022, 23:08 Atak z jednej ścianki jednego wroga - wszystko się zgadza. Strzał i atak wręcz są wyprowadzane przez jedną jednostkę z jednej ścianki (...)
więc Medyk leczy "jeden atak jednego wroga" a drugi atak tego samego wroga dochodzi do celu.
...
:shock:
Wydaje mi się że problemem w przepisach jest brak definicji słowa "Atak" I jego odróżnienie od nazewnictwa ikon. Na potwierdzenie swoich przypuszczeń w ostatniej wersji FAQ znalazłem:
"Opis Medyka powinien brzmieć: Jeśli własna bądź sojusznicza, będąca w zasięgu, jednostka otrzymuje obrażenia od innego żetonu
(planszy czy natychmiastowego) albo znacznika (np. Jadu), wtedy ginie Medyk, chyba że w opisie dawcy albo biorcy Obrażeń
napisano inaczej, a tamte rany wraz z dodatkowymi cechami są anulowane."

Czy "Atak" to po prostu wszystkie ofensywne ikony żetonu z jednej ścianki (działajace w tym samym kierunki) , a ikony same w sobie są tylko nazwane "atakami" (zupełnie przypadkowe podobieństwo nazw) , co nie oznacza z automatu że są osobnymi "Atakami" obsługiwanymi przez Medyka :mrgreen: ?
Awatar użytkownika
paracelsus444
Posty: 222
Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
Has thanked: 44 times
Been thanked: 55 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: paracelsus444 »

Q: Więcej niż jeden atak w jednej inicjatywie z jednej ścianki
a Medyk – czy Medyk może wchłonąć wszystkie ataki, czy
tylko jeden z nich? Jest to wiele ataków, a pochłania tylko
jeden, ale pochodzą one z jednej ścianki w jednej inicjatywie.
A: Tylko jeden z nich.
Tu chyba źle pytanie zostało zrozumiane przez odpowiadającego. Zrozumiał to tak, że na jednostkę chronioną przez medyka przypada kilka ataków np. dystansowych na tę samą ściankę w tej samej inicjatywie od 2-3 jednostek strzelającich. Zapomniał o jednostce hegemonii która ma atak wręcz i dystansowy na tej samej ściance i o którą pewnie chodziło pytającemu.
samszef
Posty: 57
Rejestracja: 28 lut 2016, 20:55
Has thanked: 101 times
Been thanked: 15 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: samszef »

itsthisguyagain pisze: 11 wrz 2022, 23:25 Myślę, że to nie jest takie oczywiste jak mi się wydawało. Może najlepiej napisać prosto do portalu jaka jest oficjalna interpretacja zasad.
Napisałem email na adres portal@portalgames.pl
samszef
Posty: 57
Rejestracja: 28 lut 2016, 20:55
Has thanked: 101 times
Been thanked: 15 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: samszef »

Zadałem pytanie czym jest Atak na potrzeby rozpatrywania Medyka z prośbą o wskazanie poprawnej definicji:
Która z 2ch opcji jest prawidłowa:

Opcja 1.
"Atak" - obrażenia zadawane w jednym kierunku w jednym segmencie inicjatywy przez Żeton. Na potrzeby Medyka ikony jednego Żetonu rozpatrywane jako osobne ataki. Rozróżniamy Atak wręcz (CIos) lub Atak dystansowy (Strzał).
W przypadku gdy 2 ikony skierowane są w jednym kierunku (Uniwersalny Żołnierz) nadal oznacza to 2 ataki.

Opcja 2.
"Atak" - suma wszystkich obrażeń zadawanych w jednym kierunku w jednym segmencie inicjatywy przez Żeton. Na potrzeby Medyka ikony rozpatrywane są łącznie jako jeden atak. Rozróżniamy Atak wręcz (CIos) lub Atak dystansowy (Strzał) lub Atak wręcz połączony z Atakiem dystansowym (Jednoczesny Cios i Strzał).
W przypadku gdy 2 ikony skierowane są w jednym kierunku (Uniwersalny Żołnierz) nadal oznacza to 1 atak.
Otrzymałem odpowiedź od Pani Joanny Kijanki, która pozwolę sobie wkleić
Ja zawsze grałam na turniejach czy biorąc udział w tworzeniu armii korzystając z przedstawionej przez Pana opcji drugiej (czyli tak jak jest w aplikacji).
Kapaciarz
Posty: 2
Rejestracja: 01 sty 2021, 22:02

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kapaciarz »

Czy jednostka Smart transporter przejęta przez agitatora Vegas może zostać zastąpiona przez jednostkę Vegas?
Kowalskyyy
Posty: 23
Rejestracja: 06 gru 2018, 18:55
Been thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kowalskyyy »

Kapaciarz pisze: 23 wrz 2022, 15:57 Czy jednostka Smart transporter przejęta przez agitatora Vegas może zostać zastąpiona przez jednostkę Vegas?
Można ją wtedy zastąpić jednostką Vegas.
staniu90
Posty: 29
Rejestracja: 17 sty 2016, 00:22
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: staniu90 »

Pewnie już gdzieś kiedyś ktoś o to pytał ale proszę wybaczcie bo nie chce mi się przeglądać internetow.

Co w sytuacji gdy podczas bitwy:
Jednostka jest podłączona do żetonu dodającego inicjatywę +1

Atakuje w inicjatywie 4 i 3 bazę wroga (łącznie 2 obrażenia)

Ale co jeśli wroga jednostka z inicjatywą 3 niszczy żeton dodający wcześniej omawianej atakującej jednostce inicjatywę.

Jednostka która była podłączona do modułu traci dodatek więc ma inicjatywę 3 i 2 czy więc atakuje po raz 3-ci rozpatrując inicjatywę nr 2 ? Zadając tym samym łącznie 3 obrażenia wrogiej bazie ?
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: dicer »

staniu90 pisze: Co w sytuacji gdy podczas bitwy:
Jednostka jest podłączona do żetonu dodającego inicjatywę +1

Atakuje w inicjatywie 4 i 3 bazę wroga (łącznie 2 obrażenia)

Ale co jeśli wroga jednostka z inicjatywą 3 niszczy żeton dodający wcześniej omawianej atakującej jednostce inicjatywę.

Jednostka która była podłączona do modułu traci dodatek więc ma inicjatywę 3 i 2 czy więc atakuje po raz 3-ci rozpatrując inicjatywę nr 2 ? Zadając tym samym łącznie 3 obrażenia wrogiej bazie ?
Nie atakuje trzeci raz. Wykonała już swoje 2 ataki, tyle że w wyższych inicjatywach.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 343 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: itsthisguyagain »

dicer pisze: 16 gru 2022, 22:09
staniu90 pisze: Co w sytuacji gdy podczas bitwy:
Jednostka jest podłączona do żetonu dodającego inicjatywę +1

Atakuje w inicjatywie 4 i 3 bazę wroga (łącznie 2 obrażenia)

Ale co jeśli wroga jednostka z inicjatywą 3 niszczy żeton dodający wcześniej omawianej atakującej jednostce inicjatywę.

Jednostka która była podłączona do modułu traci dodatek więc ma inicjatywę 3 i 2 czy więc atakuje po raz 3-ci rozpatrując inicjatywę nr 2 ? Zadając tym samym łącznie 3 obrażenia wrogiej bazie ?
Nie atakuje trzeci raz. Wykonała już swoje 2 ataki, tyle że w wyższych inicjatywach.
A tu mi się narodziło ciekawe pytanie. Co jesli jednostka z podłączonym modułem +1 ini atakuje w inicjatywie 4 i 3 a wróg niszczy moduł +1 ini w kroku bitwy 4?
Grzess0
Posty: 146
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 52 times
Been thanked: 46 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Grzess0 »

Atakuje tylko w 2 inicjatywie, bo atak z 3 inicjatywy miał już miejsce w 4 inicjatywie
prezestomek
Posty: 432
Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: prezestomek »

powermilk pisze: 07 lis 2012, 12:09 Najemnicy z Alabamy. Jest to bonus. Opisane jest w instrukcji.
W instrukcji jest napisane, że w przypadku gry na 4 graczy, gracze umawiają się czy każdy z nich dostaje po 1 losowym najemniku czy po 2. Tylko jeśli jest 4 graczy to jak po 2 najemników na armię rozdzielić?!
ODPOWIEDZ