Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
aislinnek
Posty: 5
Rejestracja: 16 kwie 2017, 09:38
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: aislinnek »

No zgadzam się, że taki miał być zamysł autora, tylko czy może masz informację albo sprawstwo, żeby pojawiło się to w erracie w FAQ? Bo bądź co bądź literlanie z instrukcją powszechne pojmowanie posterunku jest błędne i wypadałoby to ujednolicić.
indyk
Posty: 2
Rejestracja: 01 cze 2020, 00:26

Neuroshima Hex 3.0 - bomba i medyk

Post autor: indyk »

Ostatnio miałem ze znajomymi zagwozdkę, mianowicie:
- wg opisu instrukcji, bomba "zadaje jedną ranę celowi oraz po jednej ranie wszystkim jednostkom sąsiadującym z celem [...]",
- wg opisu na karcie, bomba "zadaje jedną ranę jednostce na polu, na którym została zagrana oraz po jednej ranie wszystkim jednostkom sąsiadujacym [...]",
- wiemy, że Medyk jest modułem a nie jednostką,

jak rozpatrzyć zrzucenie bomby na jednostki wspierane przez medyka (lub medyków)? Jeśli dobrze rozumiem: bomba razi jednostkę, jednak jej obrażenia przejmuje medyk (który też jest w obszarze rażenia). W ten sposób z mapy znika medyk, a jednostka zostaje uratowana.
Co w przypadku, gdy bombę wycelujemy prosto w medyka? Czy wtedy, zgodnie z instrukcją, bomba zadaję ranę celowi, medyk ginie i nie zdąży uleczyć jednostki? Czy może kierować się opisem z karty, która sugeruje, że bomba rani tylko jednostki - a więc medyk nie zginie przez wybuch bomby, tylko ewentualnie przez pochłonięcie obrażeń.

----
jeszcze jedno pytanie przy okazji :P Gramy często w trzy-cztery osoby. Według instrukcji, gdy jeden z graczy pociągnie ostatni żeton, reszta graczy rozgrywa jeszcze swoją kolejkę i rozpoczyna się ostateczna bitwa. Jeśli przy kolejności graczy A, B, C, D, ostatni żeton pociągnął C, to jeszcze jedną kolejkę ma prawo zagrać D, A oraz B, prawda?
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: Neuroshima Hex 3.0 - bomba i medyk

Post autor: Tomzaq »

Ad. Bomba
W obu przypadkach, które opisałeś medyk nie przejmie rany. Bomba zada mu również obrażenia.
Ad. Koniec gry
Masz rację.
Who is John Galt?
Posiadam
shuji
Posty: 1276
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 218 times

Re: Neuroshima Hex 3.0 - bomba i medyk

Post autor: shuji »

moduły to jednostki. Medyk ginie razem z jednostką. Jednostka by przeżyła, gdyby medyk był poza polem rażenia bomby (nie otrzymywałby obrażeń bezpośrednio od bomby, a jednostka do niego podpięta tak - wtedy by przejął te obrażenia)
endriuu0
Posty: 1
Rejestracja: 07 cze 2020, 01:01

Neuroshima hex

Post autor: endriuu0 »

witam

Pytanie odnośnie zakończenia gry i ostatniej bitwy.
W grze 4 osobowej, jeden gracz dociągnął ostatni żeton bez zapełnienia planszy, więc kolejny gracz wykonał swój ruch (zgodnie z zasadami) , a następnie nastepny który zapełnił planszę do końca czym wywołał bitwę.

Czy w takiej sytuacji uważa się to bitwę za ostateczną ? Czy po tej bitwie 4 gracz wykona akcję i dopiero wtedy będzie kolejna i już ostateczna bitwa.

Jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie gracz któremu jako pierwszemu skończyły się żetony był ostatnim graczem w całej rozgrywce.

Dziękuję za odpowiedzi I pozdrawiam
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tomzaq »

Po tej bitwie 4 gracz wykonuje jeszcze swoją turę i jeśli nie zapełni planszy następuje ostateczna bitwa. Jeśli natomiast zapełni plansze to będą dwie bitwy. Jedna z zapełnienia i ostateczna.
Who is John Galt?
Posiadam
miltonsec
Posty: 34
Rejestracja: 15 kwie 2016, 20:13
Lokalizacja: Wrocław

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: miltonsec »

Hej :) czy sztab smarta moze poruszac takze modulami? (W sumie tez w nomenklaturze wystepuja jako jednostki)
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tomzaq »

Tak
Who is John Galt?
Posiadam
GKabat
Posty: 3
Rejestracja: 10 maja 2020, 20:17

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: GKabat »

Witam,

Czy jeśli dana jednostka - na skutek zatrucia - otrzyma znacznik jadu, to czy ten - po zadaniu obrażeń znika czy zostaje? Kolejna kwestia to ilość owych znaczników - limit na planszy wynosi 5,ale czy istnieje ograniczenie co do ilości znaczników na jednej jednostce czy można na sam np. sztab ułożyć do 5 znaczników jadu?
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

Znaczniki jadu zostają na jednostce do końca (gry lub jednostki) i zadają obrażenia w każdej bitwie.

Nie ma ograniczenia co do liczby znaczników na jednej jednostce.
mexasap776
Posty: 1
Rejestracja: 16 lut 2021, 12:39

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: mexasap776 »

Cześć, czy szpieg Nowego Jorku może wykorzystać moduły Mephisto, w szczególności Paszczę (atak w 6 kierunkach) lub Sondę (wykorzystanie 1 wszczepu)?
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

Przejęcie Paszczy przez Agitatora Vegas nie daje armii Vegas żadnej korzyści, więc tym bardziej nie da Nowemu Jorkowi po podłączeniu się Szpiega.

Co do Sondy - a niby jak NJ miałby z tego bonusu skorzystać, skoro nie posiada Wszczepów?
Awatar użytkownika
paracelsus444
Posty: 222
Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
Has thanked: 44 times
Been thanked: 55 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: paracelsus444 »

W jaki sposób działa Hak iron gangu? Posiada on zdolność poświęcenie - ginie i zadaje obrażenia w kierunkach wskazanych przez podstawowe ataki wręcz. Jaki jest sens użycia tej umiejętności i kiedy jej użyć?
Czy używamy jej przy zagraniu, czy w trakcie bitwy. W której inicjatywie. Po co jej używać skoro obrażenia są zadawane w tym samym kierunku co atak wręcz, a tracimy tylko jednostkę. Gdyby umiejętność ta działałaby ja klaun to byłoby to zrozumiałe... ale tak? No i czy atak haka zadaje obrażenia sojusznikom.
shuji
Posty: 1276
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 218 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: shuji »

paracelsus444 pisze: 17 cze 2021, 17:35 W jaki sposób działa Hak iron gangu? Posiada on zdolność poświęcenie - ginie i zadaje obrażenia w kierunkach wskazanych przez podstawowe ataki wręcz. Jaki jest sens użycia tej umiejętności i kiedy jej użyć?
Czy używamy jej przy zagraniu, czy w trakcie bitwy. W której inicjatywie. Po co jej używać skoro obrażenia są zadawane w tym samym kierunku co atak wręcz, a tracimy tylko jednostkę. Gdyby umiejętność ta działałaby ja klaun to byłoby to zrozumiałe... ale tak? No i czy atak haka zadaje obrażenia sojusznikom.
Ma to sens bo działa poza bitwa. Tak jak łańcuch iron gangu. Możesz zdjąć jakaś jednostkę w wysokiej inicjatywie albozrobic sobie podejście do sztabu przeciwnika
Awatar użytkownika
paracelsus444
Posty: 222
Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
Has thanked: 44 times
Been thanked: 55 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: paracelsus444 »

shuji pisze: 17 cze 2021, 19:14

Ma to sens bo działa poza bitwa. Tak jak łańcuch iron gangu. Możesz zdjąć jakaś jednostkę w wysokiej inicjatywie albozrobic sobie podejście do sztabu przeciwnika
No tak jeśli można w dowolnym momencie go użyć to jak najbardziej, dziękuję :) Ale czy działa on na sojusznicze jednostki? Powiedziałbym, że tak.
shuji
Posty: 1276
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 218 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: shuji »

Nie w dowolnym ! Wydaje mi się że musisz mieć aktywację ( ta "bitwę") lub moduł szefa
Awatar użytkownika
paracelsus444
Posty: 222
Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
Has thanked: 44 times
Been thanked: 55 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: paracelsus444 »

Hej, mam 2 pytania:
1. Tutaj cytat z pytania i odpowiedzi z oficjalnego faq:
"Sztab Vegas (pole A) przejął sieciarza (pole B) skierowanego na
pole C sąsiadujące ze sztabem Vegas. Przeciwnik postawił na
polu C sieciarza skierowanego na pole A. (Przy założeniu, że
sieciarze są ze sobą sprzymierzeni (z jednej frakcji lub sojuszu))
Kto kogo będzie sieciował w takiej sytuacji?
Sieciarz zasieciuje sztab Vegas."

Moim zdaniem faq się myli... Przecież w instrukcji jest napisane że przejęcie kontroli jest silniejsze niż sieć. W związku z tym w pierwszej kolejności sztab przejmuje sieciarza B który blokuje sieciarza C i nie dochodzi do zasieciowania sztabu vegas. Dlaczego faq podaje taką odpowiedź?

2. W trakcie bitwy w segmencie 2 uwolniony zostaje agitator i tym samym przejmuje kontrolę nad wrogą jednostką. Oczywiście nie można poruszać jej aż do zakończenia bitwy, czy jednak przejęta jednostka może np. wykonać atak w inicjatywie 1 dla vegas?
Grzess0
Posty: 146
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 52 times
Been thanked: 46 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Grzess0 »

paracelsus444 pisze: 10 sie 2021, 23:50 Hej, mam 2 pytania:
1. Tutaj cytat z pytania i odpowiedzi z oficjalnego faq:
"Sztab Vegas (pole A) przejął sieciarza (pole B) skierowanego na
pole C sąsiadujące ze sztabem Vegas. Przeciwnik postawił na
polu C sieciarza skierowanego na pole A. (Przy założeniu, że
sieciarze są ze sobą sprzymierzeni (z jednej frakcji lub sojuszu))
Kto kogo będzie sieciował w takiej sytuacji?
Sieciarz zasieciuje sztab Vegas."

Moim zdaniem faq się myli... Przecież w instrukcji jest napisane że przejęcie kontroli jest silniejsze niż sieć. W związku z tym w pierwszej kolejności sztab przejmuje sieciarza B który blokuje sieciarza C i nie dochodzi do zasieciowania sztabu vegas. Dlaczego faq podaje taką odpowiedź?

2. W trakcie bitwy w segmencie 2 uwolniony zostaje agitator i tym samym przejmuje kontrolę nad wrogą jednostką. Oczywiście nie można poruszać jej aż do zakończenia bitwy, czy jednak przejęta jednostka może np. wykonać atak w inicjatywie 1 dla vegas?
1. Masz rację, że przejęcie jest silniejsze niż sieć, ale w tym wypadku to bez znaczenia.
Sieciarz zostaje przejęty, potem sieciarze działają równocześnie, więc w tym samym momencie sieciarz i sztab zostają zasieciowani, w skutek czego sieciarz wydostaje sie z pod kontroli vegas i nie sieciuje sieciarza

2. Tak, jednostka traktowana jest jak własna od następnej inicjatywy (czyli tu od 1)
LeszczyQ
Posty: 7
Rejestracja: 09 lut 2020, 13:00
Has thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: LeszczyQ »

Cześć!

Mam dwa pytania odnośnie armii Sharrash a dokładnie żetonu Dziura. Przekopałem Sharrashową instrukcję oraz ten wątek, ale nie znalazłem odpowiedzi.
1) Czy po wciągnięciu Sztabu przeciwnika na Dziurę blokujemy sobie ten żeton do momentu, aż przeciwnik zmieni położenie Sztabu (Dziura nie zadaje ran Sztabom, wiec po inicjatywie 0 dalej ją "blokuje")?

2) Czy Dziurę, która ma na sobie wciągniętą jednostkę przeciwnika można zniszczyć żetonem natychmiastowym? (np granat/snajper)

Z góry dzięki za odpowiedź :D
azazelmo
Posty: 887
Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
Has thanked: 150 times
Been thanked: 276 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: azazelmo »

1. Tak
2. Już zacząłem odpisywać, że tylko atomówkami można zniszczyć podłoże, ale w zasadzie, to sam już nie wiem. Czy jak ktoś siedzi w dziurze i dostanie atomówką, to dziura też znika?
LeszczyQ
Posty: 7
Rejestracja: 09 lut 2020, 13:00
Has thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: LeszczyQ »

Na stronie hexa Podłoże ma taki fragment:
"Mogą zostać zniszczone tylko za pomocą Żetonów Natychmiastowych (Snajper, Granat, Bomba, Mała Bomba)."

Ale właśnie nie ma nic, co by rozwiewało od teraz "nasze" wątpliwości :lol:
shuji
Posty: 1276
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 218 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: shuji »

azazelmo pisze: 27 wrz 2021, 13:01 1. Tak
2. Już zacząłem odpisywać, że tylko atomówkami można zniszczyć podłoże, ale w zasadzie, to sam już nie wiem. Czy jak ktoś siedzi w dziurze i dostanie atomówką, to dziura też znika?

2. jedno znika. Nie pamiętam kto decyduje które, jest na 99% w faq
LeszczyQ
Posty: 7
Rejestracja: 09 lut 2020, 13:00
Has thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: LeszczyQ »

Mam dwie takie znajdki:

1) "Czy można za cel działania żetonu natychmiastowego
zadającego obrażenia (np. Bomba, Mała bomba, Promień)
wybrać Sztab (któremu nie może zadać obrażeń) zamiast
żetonu podłoża, na którym stoi?

Tak. " -> niestety nie ma wzmianki kto "wybiera" co ma być celem, ale kolejne jest ciekawsze:

2) "Czy element Monolitu znajdujący się nad żetonem Podłoża
chroni go przed działaniami żetonów Natychmiastowych
skierowanych przeciwko niemu?

Nie." -> nie wiem o co chodzi z tymi monolitami (jestem neuro-świeżakiem xD), ale by wynikało, że podłoże "ginie" z jednostką. Tylko po co wtedy te wybory z pk.1?
Grzess0
Posty: 146
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 52 times
Been thanked: 46 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Grzess0 »

LeszczyQ pisze: 27 wrz 2021, 13:35 Mam dwie takie znajdki:

1) "Czy można za cel działania żetonu natychmiastowego
zadającego obrażenia (np. Bomba, Mała bomba, Promień)
wybrać Sztab (któremu nie może zadać obrażeń) zamiast
żetonu podłoża, na którym stoi?

Tak. " -> niestety nie ma wzmianki kto "wybiera" co ma być celem, ale kolejne jest ciekawsze:

2) "Czy element Monolitu znajdujący się nad żetonem Podłoża
chroni go przed działaniami żetonów Natychmiastowych
skierowanych przeciwko niemu?

Nie." -> nie wiem o co chodzi z tymi monolitami (jestem neuro-świeżakiem xD), ale by wynikało, że podłoże "ginie" z jednostką. Tylko po co wtedy te wybory z pk.1?
1) wybiera atakujący

2) monolity to promka do hexa (dostępna też w monolith arena - taki hex fantazy)
LeszczyQ
Posty: 7
Rejestracja: 09 lut 2020, 13:00
Has thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: LeszczyQ »

Skoro wybiera atakujący, to co się stanie w takim przypadku?

Borgo vs Sharrash

Dziura przy sztabie Borgo wciąga Mutka.
1) Czy Borgo może użyć żetonu Granat, by zniszczyć Dziurę?
2) Co się stanie z Mutkiem?

Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ