Neuroshima Hex - pytanie o zasady
- paracelsus444
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 55 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Mutek przeżyje, dziura zniknie.
Dziura działa pod koniec bitwy,a granat nie rani swoich jednostek więc nie ma wątpliwości.
Dziura działa pod koniec bitwy,a granat nie rani swoich jednostek więc nie ma wątpliwości.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
E, chyba nie. Granat może rozwalić tylko jednostkę, a nie podłoże. Zresztą przed chwilą przetestowałem to też w apce (stara wersja).
Edit: a w analogicznym przykładzie, gdy na dziurze stoi jednostka (wszystko jedno czyja), to bombka Molocha ściąga tylko tę jednostkę z góry, a dziura/dół zostaje na miejscu. Jeśli dziura (czy inne podłoże) jest puste, to bombka je usuwa. Tak przynajmniej jest w apce.
Może zasady w telefonie są inne niż na planszy?
Edit: a w analogicznym przykładzie, gdy na dziurze stoi jednostka (wszystko jedno czyja), to bombka Molocha ściąga tylko tę jednostkę z góry, a dziura/dół zostaje na miejscu. Jeśli dziura (czy inne podłoże) jest puste, to bombka je usuwa. Tak przynajmniej jest w apce.
Może zasady w telefonie są inne niż na planszy?
- paracelsus444
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 55 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Pytanie czy można zagrac żeton natychmiastowy na pusty zeton podłoża, czy musi na nim coś stać. Czyli czy celem ataku moze być bezpośrednio zeton podłoza.
Jak widać na zdjęciu granat niszczy żeton podłoża.
Moze w aplikacji nie można go zagrać bo stoi tam własna jednostka i jest to błąd w aplikacji, lub nie jest to błąd i mozna go zagrać tylko jeśli na zetonie podłoża stoi obca jednostka i wtedy wybieramy czy niszczymy podłoże czy jednostkę.
Edit: w instrukcji jest że zetony takie jak granat czy snajper atakuja wrogi żeton, żeton jest szerszym pojęciek niż jednostka więc chyba można atakować podłoże.
Co do bomby molocha, to atakujący wybiera czy niszczy podłoże czy jednostkę na żetonie podłoża. Choć nie jest to do końca jasne, bo faq mówi że mozna zaatakować żeton podłoża np. bombą molocha jeśli stoi na nim np. sztab którego nie zranimy. To wyjaśnia tylko że można zaatakowac żeton pod sztabem. Nie wyjaśnia natomiast czy można zaatakować oba, czy można wybrać. W sytuacji z faq mamy tylko atak na zeton podłoża gdy jednostkę i tak nie zranimy.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
A, to przepraszam. Nie pamiętałem tego opisu.
Choć z kolei w opisie granatu jest wyszczególnienie, że działa na jednostki. I jak sprawdziłem w aplikacji faktycznie nie rozwalisz granatem pustej dziury z kwasem.
Z drugiej strony przytoczony przez Ciebie fragment podaje granat jako przykład, więc tak pewnie jest.
Zasady z aplikacji nie są nadrzędne nad instrukcją.
Choć z kolei w opisie granatu jest wyszczególnienie, że działa na jednostki. I jak sprawdziłem w aplikacji faktycznie nie rozwalisz granatem pustej dziury z kwasem.
Z drugiej strony przytoczony przez Ciebie fragment podaje granat jako przykład, więc tak pewnie jest.
Zasady z aplikacji nie są nadrzędne nad instrukcją.
- paracelsus444
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 55 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Nie przy granacie chyba tylko przy bombie molocha, snajper i granat są o Żetonie a nie jednostce własnie się upewniłem.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
1. Powszechnie wiadomo, że w aplikacji są błędy
2. Gdy na żetonie podłoża coś jest, to atakujący wybiera cel żetonu natychmiastowego i obrażenia przyjmuje tylko ten cel
3. Opis granatu powstał gdy nie było jeszcze żetonów podłoża
2. Gdy na żetonie podłoża coś jest, to atakujący wybiera cel żetonu natychmiastowego i obrażenia przyjmuje tylko ten cel
3. Opis granatu powstał gdy nie było jeszcze żetonów podłoża
- paracelsus444
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 55 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Tak, widzę teraz w instrukcji do neodżungli że to atakujacy wybiera cel żetonu natychmiastowego. Jest też w faq że można "zaatakować sztab zamiast żetonu podłoża na którym stoi mimo że sztab nie otrzyma obrażeń" to oznacza że tylko jeden z żetonów może być celem.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 sie 2015, 00:40
- Lokalizacja: Ryki (woj. Lubelskie)
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
A ja mam pytanie o tryb 3 osobowy pod nazwą: "Pojedynczy gracz kontra drużyna". W tym trybie jest tak, że pierwszy gracz (nazwijmy go "A"), walczy przeciwko drużynie dwóch pozostałych graczy (nazwijmy ich "B" i "C"). Żetony dociąga się według zasady A-B-A-C. I co jeśli gracz A dociągnie ostatni żeton. Czy wtedy jeden gracz z drużyny (ten którego teraz jest kolej) dociąga swoje żetony i ostateczna bitwa, czy obaj gracze z drużyny (według kolejności) dociągają żetony i wtedy ostateczna bitwa? Osobiście byłbym za opcją, że dociąga tylko jeden gracz z drużyny. A jak wy myślicie?
- paracelsus444
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 55 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Jeśli jest A - B - A - C no to logiczne że tylko jeden gracz. W przeciwnym razie gracze z drużyny przeciwnej mieliby więcej ruchów suma sumarum.
- szafaaaa
- Posty: 248
- Rejestracja: 07 paź 2011, 17:42
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 32 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Pytanie o Burzę Piaskową z Sand Runnersów. Jak ona oddziałuje na jednostkę z Jadem? Mam Sztab z 3 wrzuconymi żetonami Jadu, rzucam Burzę Piaskową wywołując bitwę i wybierając mój Sztab. Burza odpala się przed Bitwą a Jad na początku bitwy więc wg mnie chroni Sztab przed otrzymaniem 3 ran z Jadu. Dobrze kombinuje?
- paracelsus444
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 55 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Jad nie zadaje obrażeń. Jest to napisane w instrukcji w sekcji sytuacje szczególne.szafaaaa pisze: ↑25 lis 2021, 18:40 Pytanie o Burzę Piaskową z Sand Runnersów. Jak ona oddziałuje na jednostkę z Jadem? Mam Sztab z 3 wrzuconymi żetonami Jadu, rzucam Burzę Piaskową wywołując bitwę i wybierając mój Sztab. Burza odpala się przed Bitwą a Jad na początku bitwy więc wg mnie chroni Sztab przed otrzymaniem 3 ran z Jadu. Dobrze kombinuje?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Sztab posterunku, matka molocha - zacząłem się zastanawiać czy dają dodatkowy atak w inicjatywie o 1 poniżej czy umożliwiają powtórzenie ataku.
Jak mamy żołnierzy z domyślną wartością strzału 2 lub podwójnym ciosem (atakw swojej inicjatywie) to dzięki zdolnościom sztabu/matki zyskują jeden dodatkowy strzał (rana za 1) czy powtarzają swój podwójny strzał (rana za 2)?
Jak mamy żołnierzy z domyślną wartością strzału 2 lub podwójnym ciosem (atakw swojej inicjatywie) to dzięki zdolnościom sztabu/matki zyskują jeden dodatkowy strzał (rana za 1) czy powtarzają swój podwójny strzał (rana za 2)?
-
- Posty: 294
- Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 20 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Nie wiem czy dobrze rozumiem ale:Ramiel92 pisze: ↑08 gru 2021, 20:54 Sztab posterunku, matka molocha - zacząłem się zastanawiać czy dają dodatkowy atak w inicjatywie o 1 poniżej czy umożliwiają powtórzenie ataku.
Jak mamy żołnierzy z domyślną wartością strzału 2 lub podwójnym ciosem (atak w swojej inicjatywie) to dzięki zdolnościom sztabu/matki zyskują jeden dodatkowy strzał (rana za 1) czy powtarzają swój podwójny strzał (rana za 2)?
oba te kafle umożliwiają przyległym jednostkom atak w swojej inicjatywie i inicjatywie o jeden niższej.
Jeżeli jednostka wali w inicjatywie 2 to wali tez w 1
Jeżeli wali w inicjatywie 3 i 2 to jako dodatkowy atak wali tez w 1 (ale nie schodzi to nigdy ponizej 0)
A co do żołnierzy to nie jest tak że wybierasz który atak (w którą stronę) - jednostka wali na raz we wszystkich kierunkach które ma zaznaczone
A więc komplikując przykład jeżeli jednostka strzela w 3 kierunkach w inicjatywie 2 - to jak przyłączysz matkę albo stoi koło sztabu posterunku wali w inicjatywie 2 i inicjatywie 1 we wszystkich kierunkach
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Chodzi mi bardziej o jedostki z siłą ataku 2 np :dizzit pisze: ↑08 gru 2021, 21:12Nie wiem czy dobrze rozumiem ale:Ramiel92 pisze: ↑08 gru 2021, 20:54 Sztab posterunku, matka molocha - zacząłem się zastanawiać czy dają dodatkowy atak w inicjatywie o 1 poniżej czy umożliwiają powtórzenie ataku.
Jak mamy żołnierzy z domyślną wartością strzału 2 lub podwójnym ciosem (atak w swojej inicjatywie) to dzięki zdolnościom sztabu/matki zyskują jeden dodatkowy strzał (rana za 1) czy powtarzają swój podwójny strzał (rana za 2)?
oba te kafle umożliwiają przyległym jednostkom atak w swojej inicjatywie i inicjatywie o jeden niższej.
Jeżeli jednostka wali w inicjatywie 2 to wali tez w 1
Jeżeli wali w inicjatywie 3 i 2 to jako dodatkowy atak wali tez w 1 (ale nie schodzi to nigdy ponizej 0)
A co do żołnierzy to nie jest tak że wybierasz który atak (w którą stronę) - jednostka wali na raz we wszystkich kierunkach które ma zaznaczone
A więc komplikując przykład jeżeli jednostka strzela w 3 kierunkach w inicjatywie 2 - to jak przyłączysz matkę albo stoi koło sztabu posterunku wali w inicjatywie 2 i inicjatywie 1 we wszystkich kierunkach
czy dodatkowa inicjatywa zapewniona przez sztab/matkę daję rownież atak o sile 2 ? Czy po prostu daje dodatkowy atak o sile 1?
Zacząłem się zastanwiać po połączeniu skopera matki i posterunku.
W tym scenariuszu likwidator atakuje za 2 pkt obrażeń, dostaje atak w inicjatywie (od sztabu) atakuje ponownie za 2 pkt obrażeń, dostaje atak przez skopera atakuje ponownie za 2 pkt obrażeń. (kolejno w inicjatywie 2 , 1 i 0) Finalna wartość zadanych obrażeń 6
Jeśli sztab/matka umożliwia powtórzenie ataku to powyższy wniosek wydaje się prawidłowy.
Jeśli sztab/matka dają dodatkowy atak to przyjąłbym : 2 pkt obrażeń, 1 pkt obrazeń z umiejetnosci sztabu, 1 pkt obrazen przez skopera od matki. finalnie zadano 4 pkt obrażeń
- BOLLO
- Posty: 5216
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1075 times
- Been thanked: 1682 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Sarrash:
Ładunek wybuchowy- czy jeżeli znajduje się w obrębie sztabu ale nie jest wycelowany w sztab to sztab z końcem bitwy go niszczy?
Dziura-po zniszczeniu jednostki pozostaje nadal na planszy i może wciągać kolejne jednostki?
Czy dziura jest jednostką i może zostać zniszczona w walce przez inną jednostkę lub sztab?
Jak zniszczyć można dziurę?
Smart:
Gracz grający smartem dobrał ostatni żeton jaki miał i wywołał tym samym ostatnią bitwę. W tej bitwie poległ biodroid który wraca mu na rękę. Czy gra mimo to zostanie zakończona czy ten gracz posiadający tylko ten jeden żeton na ręce nadal może grać.
Ładunek wybuchowy- czy jeżeli znajduje się w obrębie sztabu ale nie jest wycelowany w sztab to sztab z końcem bitwy go niszczy?
Dziura-po zniszczeniu jednostki pozostaje nadal na planszy i może wciągać kolejne jednostki?
Czy dziura jest jednostką i może zostać zniszczona w walce przez inną jednostkę lub sztab?
Jak zniszczyć można dziurę?
Smart:
Gracz grający smartem dobrał ostatni żeton jaki miał i wywołał tym samym ostatnią bitwę. W tej bitwie poległ biodroid który wraca mu na rękę. Czy gra mimo to zostanie zakończona czy ten gracz posiadający tylko ten jeden żeton na ręce nadal może grać.
- paracelsus444
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 55 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Tak, ładunek wybuchowy ginie.BOLLO pisze: ↑27 gru 2021, 10:58 Sarrash:
Ładunek wybuchowy- czy jeżeli znajduje się w obrębie sztabu ale nie jest wycelowany w sztab to sztab z końcem bitwy go niszczy?
Dziura-po zniszczeniu jednostki pozostaje nadal na planszy i może wciągać kolejne jednostki?
Czy dziura jest jednostką i może zostać zniszczona w walce przez inną jednostkę lub sztab?
Jak zniszczyć można dziurę?
Smart:
Gracz grający smartem dobrał ostatni żeton jaki miał i wywołał tym samym ostatnią bitwę. W tej bitwie poległ biodroid który wraca mu na rękę. Czy gra mimo to zostanie zakończona czy ten gracz posiadający tylko ten jeden żeton na ręce nadal może grać.
Dziura nie jest jednostką, może zostać na planszy i wciągać kolejne jednostki ale nie można jej zniszczyć zwykłym atakiem. Żetony podłoża jakim jest dziura można zniszczyc tylko żetonami natychmiastowymi typu lawina, bomba, snajper.
Smart nie może znowu grać mimo, że biodroid wrócił. Ostateczna bitwa to ostateczna bitwa.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Pytanie o Bestie.
Czy Frendli Fire rani Sztab Bestii?
Czy w grze drużynowej Frendli Fire rani Sztab armii sojusznika?
Czy w grze drużynowej Arachnoid sieciuje jednostki armii sojusznika?
Czy Frendli Fire rani Sztab Bestii?
Czy w grze drużynowej Frendli Fire rani Sztab armii sojusznika?
Czy w grze drużynowej Arachnoid sieciuje jednostki armii sojusznika?
- BOLLO
- Posty: 5216
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1075 times
- Been thanked: 1682 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Rozumiem że jeżeli Dziura (Sarrash) jest podłożem to nie można jej odepchnąć?
Czy jednostkę która jest na Dziurze można odepchnąć?
Czy jednostkę która jest na Dziurze można odepchnąć?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Dziury nie można, bo to nie jednostka, ale jednostkę na dziurze można
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 sie 2015, 00:40
- Lokalizacja: Ryki (woj. Lubelskie)
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Neodżungla:
Czy po zasieciowaniu sztabu Neodżungli nadal może tworzyć macierz?
W instrukcji tej armii wyczytałem jedynie, że zasieciowana jednostka Neodżungli nadal jest częścią macierzy i że przynależenie do macierzy jest cechą bierną, zaś w faq, że moduł podłączony do zasieciowanej jednostki tej armii nadal przynależy do macierzy. Z tego należałoby wnioskować, że zasieciowanie sztabu nie przerywa macierzy. Z drugiej strony nie doczytałem się przepisów mówiących bezpośrednio o zasieciowaniu sztabu tej armii. Potrafi ktoś wskazać taki przepis? Czy też jest dokładnie tak jak wydedukowałem (czyli że zasieciowanie sztabu nie przerywa macierzy)?
Czy po zasieciowaniu sztabu Neodżungli nadal może tworzyć macierz?
W instrukcji tej armii wyczytałem jedynie, że zasieciowana jednostka Neodżungli nadal jest częścią macierzy i że przynależenie do macierzy jest cechą bierną, zaś w faq, że moduł podłączony do zasieciowanej jednostki tej armii nadal przynależy do macierzy. Z tego należałoby wnioskować, że zasieciowanie sztabu nie przerywa macierzy. Z drugiej strony nie doczytałem się przepisów mówiących bezpośrednio o zasieciowaniu sztabu tej armii. Potrafi ktoś wskazać taki przepis? Czy też jest dokładnie tak jak wydedukowałem (czyli że zasieciowanie sztabu nie przerywa macierzy)?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Zasieciowanie sztabu powoduje wyłączenie zdolnosci sztabu, czyli w tym wypadku możliwości tworzenia macierzyCzarnyx pisze: ↑01 lip 2022, 18:43 Neodżungla:
Czy po zasieciowaniu sztabu Neodżungli nadal może tworzyć macierz?
W instrukcji tej armii wyczytałem jedynie, że zasieciowana jednostka Neodżungli nadal jest częścią macierzy i że przynależenie do macierzy jest cechą bierną, zaś w faq, że moduł podłączony do zasieciowanej jednostki tej armii nadal przynależy do macierzy. Z tego należałoby wnioskować, że zasieciowanie sztabu nie przerywa macierzy. Z drugiej strony nie doczytałem się przepisów mówiących bezpośrednio o zasieciowaniu sztabu tej armii. Potrafi ktoś wskazać taki przepis? Czy też jest dokładnie tak jak wydedukowałem (czyli że zasieciowanie sztabu nie przerywa macierzy)?