kolderek pisze:to może inaczej:
wyrzuciłem trzecie ZAGROŻENIE na pierwszym polu trajektorii zewnętrznej, zgodnie z podstawową zasadą przesuwam o jedno pole do przodu (1 kostka 1 pole), na trajektorii zewnętrznej. i dalej:
ART.7.2. W przypadku utraty kontroli
1. Przesuń samochód MRC na następne pole.
przesuwam samochód na następne pole zewnętrznej trajektorii, ciągnę kartę biegu odwracam na drugą stronę i wypadam z drogi na wewnętrzną trajektorię.
chyba źle rozumuję tak?
Kolejność to:
1. Rzucasz kostką.
2. Wjeżdżasz na pole.
Więc jeśli wyrzucasz trzecie ZAGROŻENIE na pierwszym polu trajektorii zewnętrznej, to znaczy, że wyrzucasz trzecie ZAGROŻENIE
wjeżdżając na pierwsze pole trajektorii zewnętrznej.
Rzucasz kostką aby określić co się stanie na polu na które chcesz wjechać.
Utrata kontroli następuje więc kiedy wjeżdżasz na pole.
W przypadku utraty kontroli, "Przesunięcie na następne pole" jest częścią normalnego ruchu, a nie dodatkowym ruchem.
"Przesuń samochód MRC na następne pole" znaczy tylko, że kiedy wyrzucasz kostkę biegu i wynikiem jest 3. ostrzeżenie, normalnie przesuwasz samochód na następne pole, a potem dociągasz kartę biegu i ją obracasz.
W nowej wersji instrukcji (wersja 0.4) jest to przedstawione jaśniej:
Przesuń samochód MRC zgodnie z zasadami normalnej jazdy (patrz ART 4.1.).
Kierunek wypadania:
Jeśli wypadasz z drogi, to opuszczasz szosę. Nie możesz
wypaść z trajektorii zewnętrznej na wewnętrzną.
Z trajektorii zewnętrznej (ślizg) możesz wypaść na teren obok szosy lub na skrót.
Jeśli wypadłeś na teren obok szosy, wracasz na trajektorię wewnętrzną i stamtąd ruszasz.
Jeśli wypadłeś na skrót, startujesz ze skrótu.