Rallyman

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Rallyman

Post autor: kolderek »

może nie będę zakładał nowego wątku i tu się zapytam odnośnie zasad :-)


1. jestem przed hopką, mogę ją przejechać na wyższym biegu o jeden, mam taką kość biegu i mam jeszcze dwie kości przyśpieszenia. jadę z walką na czas. która kostka się liczy do utraty kontroli (zagrożenie) czy po prostu sobie wybieram i mam dużo mniejsze szanse, że stracę kontrolę?
2. jak jest z tą utratą kontroli? najpierw rzucam kostką i przesuwam się o jedno pole do przodu (nie ważne co wypadło), a właśnie to było trzecie zagrożenie. następnie przesuwam znów o jedno pole do przodu bo utraciłem kontrolę i dopiero rozstrzygam w którą stronę zjeżdżam? czy jak wypadnie trzecie zagrożenie to tylko raz jadę do przodu?
3. jak tracę kontrolę wjeżdżając na skrót i wylatuję na szosę to rozumiem że blokuję szosę na wewnętrznej trajektorii?

na razie tyle chyba tyle :-)
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3370
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 126 times
Been thanked: 131 times

Re: Rallyman

Post autor: maciejo »

kolderek pisze: 1. jestem przed hopką, mogę ją przejechać na wyższym biegu o jeden, mam taką kość biegu i mam jeszcze dwie kości przyśpieszenia. jadę z walką na czas. która kostka się liczy do utraty kontroli (zagrożenie) czy po prostu sobie wybieram i mam dużo mniejsze szanse, że stracę kontrolę?
2. jak jest z tą utratą kontroli? najpierw rzucam kostką i przesuwam się o jedno pole do przodu (nie ważne co wypadło), a właśnie to było trzecie zagrożenie. następnie przesuwam znów o jedno pole do przodu bo utraciłem kontrolę i dopiero rozstrzygam w którą stronę zjeżdżam? czy jak wypadnie trzecie zagrożenie to tylko raz jadę do przodu?
3. jak tracę kontrolę wjeżdżając na skrót i wylatuję na szosę to rozumiem że blokuję szosę na wewnętrznej trajektorii?
1.
po pierwsze jeżeli przejedziesz hopke na wyższym biegu o 1 to tracisz kontrole tylko w wypadku jeśli na tej kostce wypadnie symbol zagrożenia.
po drugie jeśli przejeżdżasz hopke na kości przyspieszenia i na niej wypadnie symbol zagrożenia to kończysz o dwa pola za hopką i liczy się ostatni bieg który wrzuciłeś przed tą kością.
jeśli natomiast przejedziesz hopkę na biegu o dwa wyższym ,to w takim przypadku przeskakujesz o 3 pola za hopkę i automatycznie tracisz kontrolę.
2.
zawsze przesuwasz się na następne pole.nie jest ważne czy na ostatniej kości wypadł symbol zagrożenia czy nie.dopiero wtedy jeśli straciłeś kontrole obracasz kartę ostatniego użytego biegu.
3.
jezeli tracisz kontrole wjeżdżając na skrót to na nim zostajesz (wtedy też blokujesz skrót),jeśli natomiast tracisz kontrole na skrócie wtedy przesuwasz się o jedno pole do przodu.pamiętaj też w obu przypadkach o pobraniu karty skrótu
cytat z instrukcji:
"· Jeśli utrata kontroli nastąpiła w czasie ruchu z pola toru na pole skrótu, kierowca umieszcza swój samochód
MRC na skrócie i pobiera KARTĘ SKRÓTU. Będzie kontynuował kolejną turę z pola skrótu.
· Jeśli utrata kontroli nastąpiła w czasie przemieszczania samochodu z pola skrótu z powrotem na drogę,
kierowca umieszcza swój SAMOCHÓD MRC na drodze. Będzie kontynuował kolejną turę z tego pola."


:wink:
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2011, 15:47 przez maciejo, łącznie zmieniany 1 raz.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
mbork
Posty: 1144
Rejestracja: 20 cze 2009, 01:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: mbork »

kolderek pisze:1. jestem przed hopką, mogę ją przejechać na wyższym biegu o jeden, mam taką kość biegu i mam jeszcze dwie kości przyśpieszenia. jadę z walką na czas. która kostka się liczy do utraty kontroli (zagrożenie) czy po prostu sobie wybieram i mam dużo mniejsze szanse, że stracę kontrolę?
Hehe, ja_n pytał o to na bgg i autor odpisał, że alokujesz kostki jak chcesz *po rzucie*, byle "legalnie" (czyli np. nie możesz zmienić z 2 na 4 itp.). A zatem możesz, będąc na 3 biegu, rzucić np. 2,3,4,G i widząc, na których kościach są wykrzykniki, zdecydować, że grasz np. 2-3-4-G, albo 4-G-3-2 itd.
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Rallyman

Post autor: kolderek »

maciejo pisze:
kolderek pisze: 1. jestem przed hopką, mogę ją przejechać na wyższym biegu o jeden, mam taką kość biegu i mam jeszcze dwie kości przyśpieszenia. jadę z walką na czas. która kostka się liczy do utraty kontroli (zagrożenie) czy po prostu sobie wybieram i mam dużo mniejsze szanse, że stracę kontrolę?
2. jak jest z tą utratą kontroli? najpierw rzucam kostką i przesuwam się o jedno pole do przodu (nie ważne co wypadło), a właśnie to było trzecie zagrożenie. następnie przesuwam znów o jedno pole do przodu bo utraciłem kontrolę i dopiero rozstrzygam w którą stronę zjeżdżam? czy jak wypadnie trzecie zagrożenie to tylko raz jadę do przodu?
3. jak tracę kontrolę wjeżdżając na skrót i wylatuję na szosę to rozumiem że blokuję szosę na wewnętrznej trajektorii?
1.
po pierwsze jeżeli przejedziesz hopke na wyższym biegu o 1 to tracisz kontrole tylko w wypadku jeśli na tej kostce wypadnie symbol zagrożenia.
po drugie jeśli przejeżdżasz hopke na kości przyspieszenia i na niej wypadnie symbol zagrożenia to kończysz na polu za hopką i liczy się ostatni bieg który wrzuciłeś przed tą kością.
jeśli natomiast przejedziesz hopkę na biegu o dwa wyższym ,to w takim przypadku przeskakujesz o 2 pola za hopkę i automatycznie tracisz kontrolę.
ale można przejechać hopke na kości przyśpieszenia ale na biegu o jeden wyższym niż rekomendowany bieg (czy nie?), wtedy gdy jadę walkę na czas i rzucam trzema kośćmi 1xbieg i 2x przyśpieszenie ale nadal o jeden bieg wyżej niż rekomendowana hopka to mogę sobie dowolnie wybrać którą kostkę przeznaczam no hopkę (najpewniej tę na której nie ma zagrożenia), czy nie mogę wybierać (tylko jak ustalić która kość jest akurat na hopce? :-)
jak się jedzie na biegu o dwa wyższym to chyba się skacze o 4 pola, czyli o 3 pola za hopke.
2.
zawsze przesuwasz się na następne pole.nie jest ważne czy na ostatniej kości wypadł symbol zagrożenia czy nie.dopiero wtedy jeśli straciłeś kontrole obracasz kartę ostatniego użytego biegu.
3.
jezeli tracisz kontrole wjeżdżając na skrót to na nim zostajesz (wtedy też blokujesz skrót),jeśli natomiast tracisz kontrole na skrócie wtedy przesuwasz się o jedno pole do przodu.pamiętaj też w obu przypadkach o pobraniu karty skrótu
cytat z instrukcji:
"· Jeśli utrata kontroli nastąpiła w czasie ruchu z pola toru na pole skrótu, kierowca umieszcza swój samochód
MRC na skrócie i pobiera KARTĘ SKRÓTU. Będzie kontynuował kolejną turę z pola skrótu.
· Jeśli utrata kontroli nastąpiła w czasie przemieszczania samochodu z pola skrótu z powrotem na drogę,
kierowca umieszcza swój SAMOCHÓD MRC na drodze. Będzie kontynuował kolejną turę z tego pola."
ale muszę też wziąć kartę biegu, odwracam ją i nie muszę patrzeć co na niej jest bo zostaję na skrócie? czyli nigdzie mnie nie wyrzuca (w lewo bądź w prawo czy obraca)?
Awatar użytkownika
locworks
Posty: 677
Rejestracja: 03 sty 2009, 12:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: locworks »

kolderek pisze:ale można przejechać hopke na kości przyśpieszenia ale na biegu o jeden wyższym niż rekomendowany bieg (czy nie?), wtedy gdy jadę walkę na czas i rzucam trzema kośćmi 1xbieg i 2x przyśpieszenie ale nadal o jeden bieg wyżej niż rekomendowana hopka to mogę sobie dowolnie wybrać którą kostkę przeznaczam no hopkę (najpewniej tę na której nie ma zagrożenia), czy nie mogę wybierać (tylko jak ustalić która kość jest akurat na hopce? :-)
jak się jedzie na biegu o dwa wyższym to chyba się skacze o 4 pola, czyli o 3 pola za hopke.
Masz całkowitą swobodę w wyborze kości.
ale muszę też wziąć kartę biegu, odwracam ją i nie muszę patrzeć co na niej jest bo zostaję na skrócie? czyli nigdzie mnie nie wyrzuca (w lewo bądź w prawo czy obraca)?
Jeśli jedziesz skrótem
1. Wyrzucasz 3. kość ze znakiem Ostrzeżenia i tracisz kontrolę na skrócie
2. Bierzesz kartę skrótu.
3. Bierzesz kartę biegu i ją odwracasz.
4. Jeśli wylatujesz ze skrótu na drogę, w następnej turze ruszasz z drogi.

Jeśli jedziesz zakrętem po wewnętrznej lub po zewnętrznej
1. Wyrzucasz 3. kość ze znakiem Ostrzeżenia i tracisz kontrolę na drodze
2. Bierzesz kartę biegu i ją odwracasz.
3. Jeśli wylatujesz z drogi na skrót, bierzesz kartę skrótu. W następnej turze ruszasz ze skrótu.
Piotr Burzykowski
wydawnictwo locworks.pl | serwis grybezpradu.pl
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Rallyman

Post autor: Don Simon »

kolderek pisze:może nie będę zakładał nowego wątku i tu się zapytam odnośnie zasad :-)
Moze jednak zakladaj. Wydzielam.
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3370
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 126 times
Been thanked: 131 times

Re: Rallyman

Post autor: maciejo »

kolderek pisze: jak się jedzie na biegu o dwa wyższym to chyba się skacze o 4 pola, czyli o 3 pola za hopke.
oczywiście masz rację,błąd już skorygowałem :oops:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3370
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 126 times
Been thanked: 131 times

Re: Rallyman

Post autor: maciejo »

locworks pisze:
Jeśli jedziesz zakrętem po wewnętrznej lub po zewnętrznej
1. Wyrzucasz 3. kość ze znakiem Ostrzeżenia i tracisz kontrolę na drodze
2. Bierzesz kartę biegu i ją odwracasz.
3. Jeśli wylatujesz z drogi na skrót, bierzesz kartę skrótu. W następnej turze ruszasz ze skrótu.
nie miałem jeszcze takiej sytuacji ale muszę spytać.
czy jesteś pewny,że pole wewnętrzne zakrętu i pole zewnętrzne zakrętu jest traktowane jako jeden obszar.
rozumiem,że jeśli jesteś na wewnętrznym zakręcie i w momencie wychodzenia z zakrętu wyrzucasz trzeci symbol zagrożenia to wypadasz na polu tuż za zakrętem.
ale co się dzieje jeśli trzeci symbol zagrożenia wypadnie w momencie przejeżdżania z pierwszego (małego) pola zewnętrznego zakrętu na drugie (małe) pole zewnętrznego zakrętu. :?: czy wtedy tylko zsuwasz się za wewnętrzną trajektorie czy też przechodzisz po prostu na pole tuż za zakrętem tak jak we wcześniejszym przypadku. :?:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
locworks
Posty: 677
Rejestracja: 03 sty 2009, 12:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: locworks »

maciejo pisze:ale co się dzieje jeśli trzeci symbol zagrożenia wypadnie w momencie przejeżdżania z pierwszego (małego) pola zewnętrznego zakrętu na drugie (małe) pole zewnętrznego zakrętu. :?: czy wtedy tylko zsuwasz się za wewnętrzną trajektorie czy też przechodzisz po prostu na pole tuż za zakrętem tak jak we wcześniejszym przypadku. :?:
Utrata kontroli nie zmienia zasady "1 kostka, 1 pole".

W przypadku zjechania z zewnętrznej na wewnętrzną, też rzucasz kostką. Jeśli tracisz kontrolę, nie ma powodu, abyś nagle znalazł się za zakrętem. Po utracie kontroli znajdujesz się na polu na które chciałeś dojechać. Bierzesz kartę biegu i ją odwracasz.

Uwaga: w strefach ośnieżonych występują czasami 2 pola wewnętrzne.
Piotr Burzykowski
wydawnictwo locworks.pl | serwis grybezpradu.pl
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Rallyman

Post autor: kolderek »

a jak jest z zagrożeniami gdy się przejeżdża z asfaltu na śnieg? jak już zebrałem dwa zagrożenia to od razu po wjechaniu na pole śniegu tracę kontrolę?
Awatar użytkownika
locworks
Posty: 677
Rejestracja: 03 sty 2009, 12:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: locworks »

kolderek pisze:a jak jest z zagrożeniami gdy się przejeżdża z asfaltu na śnieg? jak już zebrałem dwa zagrożenia to od razu po wjechaniu na pole śniegu tracę kontrolę?
Nie. Zagrożenie ma efekt tylko w momencie wyrzucenia kostki.

Jeśli masz już 2 zagrożenia po odcinku suchym, nie tracisz kontroli wjeżdżając na śnieg.

Natomiast jeśli wyrzucisz 2. zagrożenie wjeżdżając na pole zaśnieżone tracisz kontrolę nad samochodem.
Piotr Burzykowski
wydawnictwo locworks.pl | serwis grybezpradu.pl
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Rallyman

Post autor: kolderek »

i kolejne pytanie mam :-) jeśli tracę kontrolę na zewnętrznym torze to przesuwam samochód na następne pole zewnętrzne ( wtedy można wypaść na szosę - wewnętrzny tor?) czy na następne pole za polem wewnętrznym? chodzi mi o to czy kilka pól zewnętrznych liczy się tak samo jak te jedno wewnętrzne (czy to jest jedno pole) czy należy je rozdzielać? (bo po powrocie na tor zaczynam z wewnętrznej trajektorii a nie z zewnętrznej gdzie straciłem kontrolę)
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3370
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 126 times
Been thanked: 131 times

Re: Rallyman

Post autor: maciejo »

kolderek pisze:i kolejne pytanie mam :-) jeśli tracę kontrolę na zewnętrznym torze to przesuwam samochód na następne pole zewnętrzne ( wtedy można wypaść na szosę - wewnętrzny tor?) czy na następne pole za polem wewnętrznym? chodzi mi o to czy kilka pól zewnętrznych liczy się tak samo jak te jedno wewnętrzne (czy to jest jedno pole) czy należy je rozdzielać? (bo po powrocie na tor zaczynam z wewnętrznej trajektorii a nie z zewnętrznej gdzie straciłem kontrolę)
też zadałem takie pytanie i oto odpowiedź:
locworks pisze:
maciejo pisze:ale co się dzieje jeśli trzeci symbol zagrożenia wypadnie w momencie przejeżdżania z pierwszego (małego) pola zewnętrznego zakrętu na drugie (małe) pole zewnętrznego zakrętu. :?: czy wtedy tylko zsuwasz się za wewnętrzną trajektorie czy też przechodzisz po prostu na pole tuż za zakrętem tak jak we wcześniejszym przypadku. :?:
Utrata kontroli nie zmienia zasady "1 kostka, 1 pole".

W przypadku zjechania z zewnętrznej na wewnętrzną, też rzucasz kostką. Jeśli tracisz kontrolę, nie ma powodu, abyś nagle znalazł się za zakrętem. Po utracie kontroli znajdujesz się na polu na które chciałeś dojechać. Bierzesz kartę biegu i ją odwracasz.

Uwaga: w strefach ośnieżonych występują czasami 2 pola wewnętrzne.
z tego wywnioskowałem,że jeśli zewnętrzna części zakrętu podzielona jest np.na trzy części i utrata kontroli następuje w momencia przejścia z pierwszego małego pola na drugie małe pole zewnętrznej części zakrętu to twój ruch kończy się na tymże drugim polu zew. części zakrętu.następnie ciągniesz karte biegu i odwracasz ją na drugą strone.Jeśli np.wypadłeś na stronę na której znajduje się skrót to musisz dodatkowo pociągnąć jeszcze kartę skrótu.A jeśli obróciło cię o 180 stopni to zostajesz na drugim zewnętrznym polu zakrętu przy wieździe,na który nastąpiła utrata kontroli.
Następną kolejke zaczynasz na drugim polu zewnętrznym od pierwszego biegu i moim zdaniem po pierwszym rzucie kostką musisz zjechać na wewnętrzną część zakrętu ponieważ po zewnętrznej możesz jechać tylko na określonym biegu-minimum na 2-ce
I tu występuje moim zdaniem mały wyjątek ponieważ wartość biegów na których możesz pokonywać zewnętrzne jak i wewnętrzne zakręty może ulec zmianie poprzez błoto naniesione przez twoich poprzedników.Jeśli wartość takowa zostanie obniżona do 1-go biegu na zewnętrznym torze jazdy to możesz kontynuować oczywiście jazde po tym torze.

Tak na marginesie byłbym wdzięczny koledze Locworks o potwierdzenie poprawności mojej wypowiedzi.z góry dzięki :wink:

:wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
locworks
Posty: 677
Rejestracja: 03 sty 2009, 12:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: locworks »

kolderek pisze:i kolejne pytanie mam :-) jeśli tracę kontrolę na zewnętrznym torze to przesuwam samochód na następne pole zewnętrzne
Utrata kontroli nie ma wpływu na podstawową zasadę: 1 kostka, 1 pole. Jeśli tracisz kontrolę wjeżdżając na 2. pole trajektorii zewnętrznej, wypadasz z szosy na 2. polu trajektorii zewnętrznej.
kolderek pisze:( wtedy można wypaść na szosę - wewnętrzny tor?) czy na następne pole za polem wewnętrznym? chodzi mi o to czy kilka pól zewnętrznych liczy się tak samo jak te jedno wewnętrzne (czy to jest jedno pole) czy należy je rozdzielać? (bo po powrocie na tor zaczynam z wewnętrznej trajektorii a nie z zewnętrznej gdzie straciłem kontrolę)
Z szosy nie możesz wypaść na szosę. Możesz wypaść:
- z szosy na skrót
- ze skrótu na szosę
- z szosy na drzewa, łąki, skały
- ze skrótu na drzewa, łąki, skały
Piotr Burzykowski
wydawnictwo locworks.pl | serwis grybezpradu.pl
Awatar użytkownika
locworks
Posty: 677
Rejestracja: 03 sty 2009, 12:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: locworks »

maciejo pisze:I tu występuje moim zdaniem mały wyjątek ponieważ wartość biegów na których możesz pokonywać zewnętrzne jak i wewnętrzne zakręty może ulec zmianie poprzez błoto naniesione przez twoich poprzedników.Jeśli wartość takowa zostanie obniżona do 1-go biegu na zewnętrznym torze jazdy to możesz kontynuować oczywiście jazde po tym torze.

ART 7.4. Jeśli samochód jechał ślizgiem w momencie utraty kontroli, samochód umieszcza się na polu trajektorii wewnętrznej zakrętu.


Nie możesz wznowić ślizgu po zatrzymaniu się samochodu.
Piotr Burzykowski
wydawnictwo locworks.pl | serwis grybezpradu.pl
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Rallyman

Post autor: kolderek »

locworks pisze:
kolderek pisze:i kolejne pytanie mam :-) jeśli tracę kontrolę na zewnętrznym torze to przesuwam samochód na następne pole zewnętrzne
Utrata kontroli nie ma wpływu na podstawową zasadę: 1 kostka, 1 pole. Jeśli tracisz kontrolę wjeżdżając na 2. pole trajektorii zewnętrznej, wypadasz z szosy na 2. polu trajektorii zewnętrznej.
kolderek pisze:( wtedy można wypaść na szosę - wewnętrzny tor?) czy na następne pole za polem wewnętrznym? chodzi mi o to czy kilka pól zewnętrznych liczy się tak samo jak te jedno wewnętrzne (czy to jest jedno pole) czy należy je rozdzielać? (bo po powrocie na tor zaczynam z wewnętrznej trajektorii a nie z zewnętrznej gdzie straciłem kontrolę)
Z szosy nie możesz wypaść na szosę. Możesz wypaść:
- z szosy na skrót
- ze skrótu na szosę
- z szosy na drzewa, łąki, skały
- ze skrótu na drzewa, łąki, skały
to może inaczej:
wyrzuciłem trzecie ZAGROŻENIE na pierwszym polu trajektorii zewnętrznej, zgodnie z podstawową zasadą przesuwam o jedno pole do przodu (1 kostka 1 pole), na trajektorii zewnętrznej. i dalej:
ART.7.2. W przypadku utraty kontroli
1. Przesuń samochód MRC na następne pole.
przesuwam samochód na następne pole zewnętrznej trajektorii, ciągnę kartę biegu odwracam na drugą stronę i wypadam z drogi na wewnętrzną trajektorię.

chyba źle rozumuję tak?
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Rallyman

Post autor: kolderek »

locworks pisze:
maciejo pisze:I tu występuje moim zdaniem mały wyjątek ponieważ wartość biegów na których możesz pokonywać zewnętrzne jak i wewnętrzne zakręty może ulec zmianie poprzez błoto naniesione przez twoich poprzedników.Jeśli wartość takowa zostanie obniżona do 1-go biegu na zewnętrznym torze jazdy to możesz kontynuować oczywiście jazde po tym torze.

ART 7.4. Jeśli samochód jechał ślizgiem w momencie utraty kontroli, samochód umieszcza się na polu trajektorii wewnętrznej zakrętu.


Nie możesz wznowić ślizgu po zatrzymaniu się samochodu.
to ja mam jakąś inną instrukcję :-/
7.4. Powrót do gry po utracie kontroli
Gdy nadejdzie znów twoja tura, wykonaj następujące kroki:
· Umieść samochód z powrotem na polu, na którym nastąpiła utrata kontroli. Jeśli samochód jechał ślizgiem
w momencie utraty kontroli, samochód umieszcza się na polu trajektorii wewnętrznej zakrętu.
· Rozpocznij ruch, korzystając z KOŚCI 1 BIEGU, ponieważ ostatnim biegiem widocznym na stosie czasu jest
0 - brak wrzuconego biegu.
Awatar użytkownika
locworks
Posty: 677
Rejestracja: 03 sty 2009, 12:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: locworks »

kolderek pisze:to może inaczej:
wyrzuciłem trzecie ZAGROŻENIE na pierwszym polu trajektorii zewnętrznej, zgodnie z podstawową zasadą przesuwam o jedno pole do przodu (1 kostka 1 pole), na trajektorii zewnętrznej. i dalej:
ART.7.2. W przypadku utraty kontroli
1. Przesuń samochód MRC na następne pole.
przesuwam samochód na następne pole zewnętrznej trajektorii, ciągnę kartę biegu odwracam na drugą stronę i wypadam z drogi na wewnętrzną trajektorię.

chyba źle rozumuję tak?
Kolejność to:
1. Rzucasz kostką.
2. Wjeżdżasz na pole.

Więc jeśli wyrzucasz trzecie ZAGROŻENIE na pierwszym polu trajektorii zewnętrznej, to znaczy, że wyrzucasz trzecie ZAGROŻENIE wjeżdżając na pierwsze pole trajektorii zewnętrznej.

Rzucasz kostką aby określić co się stanie na polu na które chcesz wjechać.

Utrata kontroli następuje więc kiedy wjeżdżasz na pole.

W przypadku utraty kontroli, "Przesunięcie na następne pole" jest częścią normalnego ruchu, a nie dodatkowym ruchem.

"Przesuń samochód MRC na następne pole" znaczy tylko, że kiedy wyrzucasz kostkę biegu i wynikiem jest 3. ostrzeżenie, normalnie przesuwasz samochód na następne pole, a potem dociągasz kartę biegu i ją obracasz.

W nowej wersji instrukcji (wersja 0.4) jest to przedstawione jaśniej:
Przesuń samochód MRC zgodnie z zasadami normalnej jazdy (patrz ART 4.1.).

Kierunek wypadania:
Jeśli wypadasz z drogi, to opuszczasz szosę. Nie możesz wypaść z trajektorii zewnętrznej na wewnętrzną.

Z trajektorii zewnętrznej (ślizg) możesz wypaść na teren obok szosy lub na skrót.

Jeśli wypadłeś na teren obok szosy, wracasz na trajektorię wewnętrzną i stamtąd ruszasz.

Jeśli wypadłeś na skrót, startujesz ze skrótu.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2011, 18:51 przez locworks, łącznie zmieniany 1 raz.
Piotr Burzykowski
wydawnictwo locworks.pl | serwis grybezpradu.pl
Awatar użytkownika
locworks
Posty: 677
Rejestracja: 03 sty 2009, 12:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: locworks »

kolderek pisze:to ja mam jakąś inną instrukcję :-/
Nie rozumiem.
Piotr Burzykowski
wydawnictwo locworks.pl | serwis grybezpradu.pl
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Rallyman

Post autor: kolderek »

dzięki teraz mi się w końcu coś wyjaśniło :-) ale te zdanie jest mylące imho:
ART.7.2. W przypadku utraty kontroli
1. Przesuń samochód MRC na następne pole.
jeżeli znam główną zasadę (1kostka = 1 pole) to po co ten zapis?



bo u mnie w instrukcji w punkcie 7.4 jest:
7.4. Powrót do gry po utracie kontroli
Gdy nadejdzie znów twoja tura, wykonaj następujące kroki:
· Umieść samochód z powrotem na polu, na którym nastąpiła utrata kontroli. Jeśli samochód jechał ślizgiem
w momencie utraty kontroli, samochód umieszcza się na polu trajektorii wewnętrznej zakrętu.
· Rozpocznij ruch, korzystając z KOŚCI 1 BIEGU, ponieważ ostatnim biegiem widocznym na stosie czasu jest
0 - brak wrzuconego biegu.
a u Ciebie:
ART 7.4. Jeśli samochód jechał ślizgiem w momencie utraty kontroli, samochód umieszcza się na polu trajektorii wewnętrznej zakrętu.
Awatar użytkownika
locworks
Posty: 677
Rejestracja: 03 sty 2009, 12:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: locworks »

kolderek pisze:dzięki teraz mi się w końcu coś wyjaśniło :-) ale te zdanie jest mylące imho:
ART.7.2. W przypadku utraty kontroli
1. Przesuń samochód MRC na następne pole.
jeżeli znam główną zasadę (1kostka = 1 pole) to po co ten zapis?
Zapis jest potrzebny, aby wskazać, że kraksa nie stanowi wyjątku od głównej zasady.

Natomiast zamieszanie wynikło z niefortunnego tłumaczenia z j. francuskiego (oryginał) na j. angielski.

W oryginale jest "effectuer le déplacement" czyli wykonać ruch.
W tłumaczeniu jest mylące wyrażenie "Move the car to the next space".

Zapis jest poprawiony w najnowszej wersji instrukcji PL.
Piotr Burzykowski
wydawnictwo locworks.pl | serwis grybezpradu.pl
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Rallyman

Post autor: kolderek »

no to kolejne pytanie :-)

na wewnętrznej trajektorii można jechać na jedynce. a co jak błoto się tam da? nie można jechać tamtędy? a jak wyjdzie drugie błoto to w ogóle nie można jechać po szosie?
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: macike »

kolderek pisze:no to kolejne pytanie :-)

na wewnętrznej trajektorii można jechać na jedynce. a co jak błoto się tam da? nie można jechać tamtędy? a jak wyjdzie drugie błoto to w ogóle nie można jechać po szosie?
Trochę się da, bo...

jak na wewnętrzenej jest 1 i błoto, to da się wjechać na 1 lub 2 tracąc jednocześnie kontrolę i kręcąc wiatraczek (na 1 i 2 są chyba tylko wiatraczki). :twisted: Oczywiście przy 3 dziękujemy kierowcy za udział w rajdzie i wniesienie wpisowego. :twisted:
Analogicznie jak są 2 błota i 2 na zewnętrznej. Tylko gorzej, bo stracisz czas na wiatraczek przy wjeżdzaniu na wewnętrzną.
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
locworks
Posty: 677
Rejestracja: 03 sty 2009, 12:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: locworks »

macike pisze:Trochę się da, bo...

jak na wewnętrzenej jest 1 i błoto, to da się wjechać na 1 lub 2 tracąc jednocześnie kontrolę i kręcąc wiatraczek (na 1 i 2 są chyba tylko wiatraczki). :twisted: Oczywiście przy 3 dziękujemy kierowcy za udział w rajdzie i wniesienie wpisowego. :twisted:
Potwierdzam. Pozostaje jednak zawsze skrót.
macike pisze:Analogicznie jak są 2 błota i 2 na zewnętrznej. Tylko gorzej, bo stracisz czas na wiatraczek przy wjeżdzaniu na wewnętrzną.
Nie ma możliwości wybrania zewnętrznej jeśli się nie jedzie na odpowiednim biegu. W tym przypadku można wjechać tylko na wewnętrzną i stracić kontrolę.
Piotr Burzykowski
wydawnictwo locworks.pl | serwis grybezpradu.pl
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Rallyman

Post autor: macike »

macike pisze:Analogicznie jak są 2 błota i 2 na zewnętrznej. Tylko gorzej, bo stracisz czas na wiatraczek przy wjeżdzaniu na wewnętrzną.
Nie ma możliwości wybrania zewnętrznej jeśli się nie jedzie na odpowiednim biegu. W tym przypadku można wjechać tylko na wewnętrzną i stracić kontrolę.[/quote]
Która reguła o tym mówi? Znam zasadę, że bieg wyższy o 2 niż najwyższa nota na zakręcie powoduje odpadnięcie z rajdu. Stąd wniosek że na zakręt 1/2 da się wjechać 5 i odpaść z rajdu. Jest zakaz zrobienia tego poślizgiem?
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
ODPOWIEDZ