Strona 1 z 38

Eclipse (Touko Tahkokallio)

: 11 cze 2011, 14:49
autor: Wladek
Rebel.pl zdecydował się najwyraźniej na dystrybucję Twilight Imperium w wersji light- czyli Eclipse. Bardzo sympatyczna informacja dla fanów SF. Wiadomo może coś o sugerowanej cenie detalicznej w Polsce?

Re: Zapowiedzi gier w Polsce

: 12 cze 2011, 17:03
autor: Nataniel
Wladek pisze:Rebel.pl zdecydował się najwyraźniej na dystrybucję Twilight Imperium w wersji light- czyli Eclipse. Bardzo sympatyczna informacja dla fanów SF. Wiadomo może coś o sugerowanej cenie detalicznej w Polsce?
Cena będzie podobna do Earth Reborn (ok. 240 zł), ale nie określiłbym Eclipse jako TI light. Wg mnie mechanicznie to o wiele fajniejsza gra, zbudowana na szybkiej, eurogrowej mechanice (aczkolwiek nadal jest to fiński ameritrash :)). Nam 4-osobowa rozgrywka z przeczytaniem instrukcji i wyjaśnieniem zasad zajęła 3-4 godziny. Myślę, że ekipa, która nie sprawdza co chwilę instrukcji, powinna rozgrywać partię w 2h.

O samej grze pewnie więcej będziemy pisali za jakiś czas, warto na pewno przeczytać designer's diary na BGG - autor fajnie opisuje proces projektowania gry i różne jej elementy.

Re: Zapowiedzi gier w Polsce

: 13 cze 2011, 17:33
autor: grymir
violetta pisze:Hm, nie moje klimaty :P Do tego 240 pln? ja podziękuje :x

Ale za to moje klimaty :D 240 pln kupię skarbonkę i na grę się skuszę

"Eclipse" a wydawnictwo Rebel.pl a sprawa polska.

: 14 cze 2011, 20:44
autor: dgbm
Dobry wieczór/ dzień dobry Państwu :).

Od pewnego czasu niezmiernie ciekawi mnie mająca się ukazać w niedalekiej przyszłości kosmiczna gra cywilizacyjno-strategiczna "Eclipse" (http://boardgamegeek.com/boardgame/72125/eclipse), na tyle, że postanowiłem ją nawet przy najbliższej możliwej okazji zakupić. W założeniach zapowiada się to to na lekko zeuroizowaną (już jest), krótszą wersję "Twilight Imperium", co jest dość ekscytujące dla wielbiciela epickiej kosmiczności cywilizacyjnej nie miewającego już niestety wolnych 8 godzin do przeznaczenia na planszówki (o tempora ! o mores!).

Do puenty: w tym wątku (http://boardgamegeek.com/thread/662183/ ... ion/page/1), w pierwszym poscie napisano, że w Polsce grę będzie dystrybuowało wydawnictwo Rebel.pl, które to z kolei nic na ten temat na swojej stronie internetowej nie wspomina. Stąd moje pytanie: czy ktoś z Państwa orientuje się może na ile powyższa informacja zgodna jest z prawdą ?

Re: "Eclipse" a wydawnictwo Rebel.pl a sprawa polska.

: 14 cze 2011, 20:50
autor: yosz
Po pierwsze darujmy sobie to "Państwo" ;)

Po drugie: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 54#p277854 (Nataniel jest z Rebela)

Re: "Eclipse" a wydawnictwo Rebel.pl a sprawa polska.

: 14 cze 2011, 20:53
autor: dgbm
Nie spostrzegłem, dziękuję pięknie ! Pozwolę sobie także zacytować inżyniera Tomasza Trzosa: "To będzie wielka radość dla nas wszystkich" :).

Re: "Eclipse" a wydawnictwo Rebel.pl a sprawa polska.

: 14 cze 2011, 21:32
autor: Nataniel
Eclipse pojawi się w Polsce w edycji mutlijęzycznej, w tym polskiej. To dosyć świeża sprawa, stąd jeszcze brak ogłoszenia ze strony REBEL.pl :) Z tego samego powodu ciężko podawać jakieś daty, ceny, itp.

Re: Zapowiedzi gier w Polsce

: 15 cze 2011, 08:14
autor: farmer
No po prostu pięknie! :D

Odkąd zanotowałem fakt istnienia projektu Eclipse (około tygodnia temu :p) na powrót poczułem ekscytację dotyczącą nowej planszówki, którą koniecznie "muszę mieć", a jakiej to nie czułem już przeszło rok...

A tu na dodatek widzę, że będzie wersja polskojęzyczna... No kurczę, ale fajnie! 8)

pozdr,
farm

Re: Zapowiedzi gier w Polsce

: 15 cze 2011, 09:13
autor: yosz
będzie multijęzyczna z polską instrukcją. Nie wiem czy na kartach są jakieś napisy (na zdjęciach nie widzę)

Re: Zapowiedzi gier w Polsce

: 15 cze 2011, 12:41
autor: Nataniel
W grze nie ma kart, więc na kartach nie ma żadnych napisów :) Są za to żetony, na których jest schematyczna ilustracja i nazwa po angielsku, To są nazwy części statków (np. Plasma Cannon) i technologii (np. Wormhole Generator):
http://www.boardgamegeek.com/image/1012 ... size=large

Z polską instrukcją spokojnie można grać, ponieważ nazwy części statków nie mają znaczenia, a technologii wychodzi kilka na kolejkę i nawet znając angielski, trzeba zajrzeć do instrukcji / ściągi aby dowiedzieć się co robi dana technologia.

Re: Zapowiedzi gier w Polsce

: 15 cze 2011, 13:37
autor: kaimada
Mam tylko wątpliwości czy mając TI ze oboma dodatkami, będzie sens wydawać kasę na TwilightLight.

Re: Zapowiedzi gier w Polsce

: 15 cze 2011, 14:57
autor: farmer
Ja za to nie mam wątpliwości, że nie mogąc pozwolić sobie na TI (brak ludzi i czasu), Eclipse jest dla mnie niczym gwiazdka z nieba :D

Re: Zapowiedzi gier w Polsce

: 15 cze 2011, 15:15
autor: Nataniel
W TI gra się 5h jak wszyscy są zmobilizowani. W Eclipse pierwszą (jedyną jak na razie) rozgrywkę 4 osoby, z czytaniem (!) i tłumaczeniem zasad, skończyliśmy w 3h.

Re: Zapowiedzi gier w Polsce

: 15 cze 2011, 15:23
autor: kaimada
Ale jeśli komuś nie przeszkadza czas rozgrywki to :wink:.

Re: Zapowiedzi gier w Polsce

: 15 cze 2011, 15:29
autor: pan_satyros
Jeśli okaże się, że gra jest grywalna w dwie osoby to jestem żywo zainteresowany :)

Re: Zapowiedzi gier w Polsce

: 15 cze 2011, 16:45
autor: Liarus
pan_satyros pisze:Jeśli okaże się, że gra jest grywalna w dwie osoby to jestem żywo zainteresowany :)
Ja też:)

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 15 cze 2011, 16:50
autor: Wladek
Fascynuje mnie tytuł tego wątku, ale przyznam- bardzo trafny. :wink:


Po przeczytaniu designer's diary jestem bardzo pozytywnie nastawiony do tytułu (sporo ciekawych rozwiązań mechanicznych). Tylko ta szata graficzna jest trochę... No cóż, nie można mieć wszystkiego.

Ciekawostka: gra wykorzystuje figurki z Galactic Emperor.

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 15 cze 2011, 17:58
autor: Dabi
A jak z klimatem w tej grze ?

Bo akurat ten schematyzm i brak tekstów jakichkolwiek na żetonach jest troszkę odstraszający.

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 15 cze 2011, 19:04
autor: Nataniel
Dabi pisze:A jak z klimatem w tej grze ?

Bo akurat ten schematyzm i brak tekstów jakichkolwiek na żetonach jest troszkę odstraszający.
Na żetonach są nazwy :-) Zależy co komu robi klimat - jednym flavor text i ilustracje (Arkham Horror), innym mechanika. W Eclipse jest eksploracja kosmosu, zasiedlanie i podbijanie planet, stawianie fabryk/kopalni, odkrywanie artefaktów Starożytnych, projektowanie statków (najfajniejsza część gry IMHO), wynajdywanie technologii, produkcja floty, dyplomacja, walka o bogate centrum galaktyki.

Przykład projektowania statków - w naszej grze Piotr znalazł potężny artefakt obcych - Komputer aksjonowy. Pozwala on trafiać na 3-6 (normalnie tylko na 6) a do tego nie wymaga w ogóle zasilania. Uzbroił w te komputery najmniejsze statki - Myśliwce, naprodukował ich masę (są tanie i szybkie, dodatkowo wynalazł technologię pozwalającą produkować ich 2x więcej) i zaczął zalewać nimi galaktykę. Zdawało nam się, że jesteśmy pokonani, kiedy wpadłem na inny pomysł. Poświęciłem swoją naukę na wynalezienie rakiet, które strzelają jako pierwsze a potem nie uczestniczą już w walce. Normalnie wsadza się je do jakichś dużych statków - np. Pancerników, gdzie są dobrym uzupełnieniem broni konwencjonalnej. Jednak ja wsadziłem je do swoich myśliwców, z komputerami (nie tak dobrymi, trafiały na 5-6), dobrym silnikiem i źródłem energii. Na normalne działa zabrakło już miejsca :) Naprodukowałem ich także całą masę, bardzo szybko i zaatakowałem Piotra. Moje statki miały tylko jedną szansę na strzał z rakiet i musiały w tym strzale rozwalić wszystkich przeciwników. Jeżeli został chociaż jeden przeciwnik - mogły już tylko próbować uciekać :). Udało się, armia Piotra została rozbita, zająłem centrum galaktyki. Niestety do zwycięstwa zabrakło mi kilku punktów - wygrał Rafał, który zbudował silną gospodarkę i wynalazł chyba całe drzewo technologiczne.

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 15 cze 2011, 19:13
autor: yosz
Dobra, teraz ja zaczynam się nakręcać bo już od długiego czasu szukam jakiejś fajnej kosmicznej gry :)

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 15 cze 2011, 19:35
autor: surmik
Wygląda smakowicie. Macie może w Rebelu egzemplarz do wypozyczenia na spotkanie planszowkowe w Gdyni? :)

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 15 cze 2011, 20:10
autor: Dabi
Na żetonach są nazwy :-) Zależy co komu robi klimat - jednym flavor text i ilustracje (Arkham Horror), innym mechanika. W Eclipse jest eksploracja kosmosu, zasiedlanie i podbijanie planet, stawianie fabryk/kopalni, odkrywanie artefaktów Starożytnych, projektowanie statków (najfajniejsza część gry IMHO), wynajdywanie technologii, produkcja floty, dyplomacja, walka o bogate centrum galaktyki.
Chodzi raczej o całokształt.
Jeśli mechanika jest bardzo sprawnym ale przesuń czerwoną kosteczkę na zielone pole a zmieni się w dwie żółte kosteczki + jeden różowy walec który służy do zakupienia 3 punktów zwycięstwa to będzie to odstraszające. :)

To co opisałeś brzmi jednak dobrze więc grą się trzeba będzie zainteresować.

Sprawdzaliście jak się gra skaluje ?

Czy dyplomacja ma znaczenie no i jak bardzo to jaką mamy rasę wpływa na rozgrywkę :)

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 15 cze 2011, 20:41
autor: Nataniel
surmik pisze:Wygląda smakowicie. Macie może w Rebelu egzemplarz do wypozyczenia na spotkanie planszowkowe w Gdyni? :)
Egzemplarz przedprodukcyjny będziemy mieli na początku lipca, ale prawie od razu jedzie na Grajdołek a potem na Avangardę. Więc dopiero pod koniec lipca będzie dostępny.

Kod: Zaznacz cały

Sprawdzaliście jak się gra skaluje ? 
Graliśmy tylko 1 raz w 4 osoby i na tej podstawie oraz dzienników autora, ocen na BGG - podjęliśmy decyzję o dołączeniu do multijęzycznego printu. Niestety nie mam pojęcia jak się skaluje - trzeba o to popytać na BGG.
Czy dyplomacja ma znaczenie
W każdej grze typu FFA (free-for-all) dyplomacja ma znaczenie. Tutaj jest prosty, ale fajny mechanizm pozwalający wymienić ambasadorów, co zawsze się opłaca obu stronom. Jednak w razie ataku na kogoś ambasadorzy giną, a atakujący otrzymuje znacznik Zdrajcy Galaktyki (-2 VP, dosyć dużo). Znacznik ten jest przechodni - jeżeli zdradzisz na początku, a potem zdradzi ktoś inny, to ujdzie Ci to "na sucho" :).
no i jak bardzo to jaką mamy rasę wpływa na rozgrywkę
Są dwa warianty gry - albo wszyscy gramy różnymi imperiami ludzi, wtedy zaczynamy z dokładnie tym samym, albo (na odwrocie tych kart graczy) wybieramy/losujemy rasy, które mają różne startowe technologie / statki. Niestety graliśmy tylko ludźmi, więc nie wiem na ile ma to wpływ na rozgrywkę. Mam nadzieję, żę wystarczający, aby to było ciekawe zagrać inną rasą, ale nie tak duży jak w TI, gdzie rasa (IMHO) bardzo mocno determinuje w jaki sposób powinieneś grać.
Jeśli mechanika jest bardzo sprawnym ale przesuń czerwoną kosteczkę na zielone pole a zmieni się w dwie żółte kosteczki + jeden różowy walec który służy do zakupienia 3 punktów zwycięstwa to będzie to odstraszające.
Ja cenię sobie elegancką mechanikę - w Eclipse fajnie rozwiązano koszty utrzymania i produkcję, wszystko kosteczkami i dyskami, które przekładamy na planety / fabryki / kopalnie ze swojej planszy i od razu widzimy koszty utrzymania i produkcję (trochę kojarzy mi się to z TTA czy Hansa Teutonica). Z drugiej strony walka jest totalnie ameritrashowa - rzucamy kostkami w liczbie równej sile, trafiamy na 6 (chyba, że mamy komputery). Można jednak pokombinować fajnie z projektowaniem statku, robiąc projekt będący kontrą do konkretnego statku przeciwnika.

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 15 cze 2011, 20:48
autor: Michałku
a wiadomo, kiedy będzie dostępna w sprzedaży? Bo mocno mnie zainteresowaliście :)

Re: Eclipse - kosmiczne 4X w 3h

: 15 cze 2011, 20:50
autor: Nataniel
Tak jak na BGG: "Game is scheduled to be produced by the end of August, shipping out from the factory early September. The boat ride will take about 4 weeks. After that, about a week for custom clearing and domestic shipping, and we should have the game in shops around first half of October."

Z poślizgiem wersji multijęzycznej (my swoje materiały mamy już gotowe, nie wiem jak inne kraje, ale to zawsze jest zmora), może to być nawet listopad.