Twój pomysł w grze karcianej.

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
neurolowca
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 22:20

Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: neurolowca »

Zapraszam do podawania swoich pomysłów dot. gry karcianej LCG. Nie chodzi tutaj o całość, bo całość, jest już gotowa. Nazwijmy to więc bazą. Chodzi natomiast o elementarne kwestie, czyli to co chciałbyś / chciała widzieć w grze, gdybyś miał / miała możliwość coś do niej wnieść. Może to być cokolwiek, co przyjdzie ci do głowy i uznasz za istotne, lub skuteczne, np. w mechanice: sposób zagrywania, możliwości karty, czy ogólny przebieg rozgrywki; może to być coś dot. ilustracji, klimatu, instrukcji, czy np. fajna nazwa karty; albo pomysł na istotę, jej właściwości, historię, bytowanie czy preferencje. Świat: sci-fi + fantasy. Innymi słowy - co byście chcieli zobaczyć w karciance ?

Ten post może niektórych z was rozbawić, inni natomiast potraktują go bardziej serio. Ogólnie jest szansa na to, by coś wnieść do gry, która być może pojawi się w sklepach (na razie mam wiele nadziei, sporo zrobione, i puki co - determinację, mam nadzieję, że wystarczającą, bo przede mną jeszcze sporo roboty i wspinaczki pod górkę).

Choć chciałem ten wątek napisać nieco później, wydaje mi się, że jednak już na to czas. Szczególnie, że do Września wcale nie tak daleko, a każda zmiana niesie za sobą dużo prac...

Co w zamian ? Niestety niewiele mogę zaoferować (choć z drugiej strony może wcale niemało), a mianowicie - satysfakcję, nazwisko wśród "zasłużonych", na stronie dotyczącej gry (i ew. na karcie, w rubryczce "pomysł na kartę"), czyli ponoć wieczna cześć i chwała. Do tego, gdy (jeśli) gra już się pojawi - wybraną jedną podstawkę lub dodatek, oraz ewentualną przyszłą współpracę przy kolejnych dodatkach - jednak tutaj niczego konkretnego nie jestem w stanie zagwarantować, bo trudno powiedzieć w jakim w ogóle kierunku to pójdzie.

Oczywiście pomysł pomysłowi nie równy, tak więc proszę się liczyć z tym, że pierwszy czy drugi może zostać zupełnie nie trafiony. Muszę po prostu uznać, że sprawdzi się w mechanice. Samej mechaniki natomiast celowo nie podaję, co u niektórych może zrodzić pytanie: To jak mam podać swój pomysł ?. No cóż, to wtedy proszę pomysłu nie podawać po prostu ; ) Może też zaistnieć i taka sytuacja, że na dany pomysł już sam wpadłem i został on wykorzystany w grze, proszę więc mieć to na uwadze i nie mieć ewentualnych pretensji, jeśli okaże się po wydaniu, że ktoś coś wymyślił, a ja mu za to nie podziękowałem. Wniosek jest taki - że to dla was trochę "zabawa w ciemno", no ale tak to wygląda. Jeśli więc nie masz ochoty na spróbowanie - to po prostu nie próbuj. Mam jednak nadzieję, że choć parę osób spróbuje skorzystać z tej możliwości i podać swoje propozycje i pomóc wspólnie, swoją cegiełką stworzyć nową grę.

Tak więc zapraszam chętnych do dyskusji...
Ostatnio zmieniony 17 cze 2011, 10:24 przez neurolowca, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: konev »

http://www.youtube.com/watch?v=XZxzJGgox_E

Nie chodzi Ci o całość, bo całość jest gotowa. Chodzi Ci natomiast o elementarne kwestie? :?

Nie ma znaczenia co powie 3-4 osoby na tym forum. W końcu chcesz grę sprzedać setkom ludzi i jeżeli Ty nie wiesz jak ma ona wyglądać... nikt za Ciebie tej gry nie zrobi, nie przetestuje, nie narysuje. Więc skończ pisać posty na forum i do roboty! ;)
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
neurolowca
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 22:20

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: neurolowca »

Zawsze czujny widzę... I zawsze nie wiem jaki był w sumie cel odpowiedzi... Twój awatar jest całkiem nieźle dobrany, ale nie wiem czy to dobrze :) konev, nie wiem czy czytasz odpowiedzi czy nie, ale jest już wszystko co trzeba i skoro mam okazję dzięki waszemu forum poudoskonalać (taka natura), to czemu z niej nie skorzystać ? Szczególnie, że inni mają także możliwość dodać swoją cegiełkę, której być może nie uda im się użyć samemu. Dużo jest takich projektów ? No i pomijając wszystko, ja już na ten rodzaj postó odpisałem gdzieś tu na forum, więc chyba już wystarczy.

Proszę o podejmowanie dyskusji, jeśli coś konkretnego w temacie macie... ; )
Ostatnio zmieniony 17 cze 2011, 10:28 przez neurolowca, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: konev »

neurolowca pisze:Zawsze czujny widzę... I zawsze nie wiem jaki był w sumie cel odpowiedzi...
Żeby Ci dać do zrozumienia, że przez forum gry nie zrobisz ;). No dobra. Ale przekaz odebraleś więc już Cię nie męczę. Powodzenia życzę :D .
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: Don Simon »

Bedzie o czym dyskutowac jak pokazesz gre lub chociaz instrukcje.
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
neurolowca
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 22:20

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: neurolowca »

Ok, w swoim czasie będzie, prawdopodobnie po testach w szerszym gronie, o których zorganizowaniu będę rozmawiać w ten weekend. Tym czasem poproszę nadal resztę

zainteresowanych o wzięcie udziału w dyskusji.

Natomiast kwestia gry wygląda z grubsza tak:

Podział pola na strefy:
--Źródła (takla podstawowa, min. 60 kart),
--Talia zdarzeń (min. 21 kart, niepowtarzających się zazwyczaj).
--Zapomnienie (odchodzą tu karty zużyte),
--Pustka (obszar bez wpływów),
--Terytorium (całe pole gry) z podziałem na Enklawy (teren należący do danego gracza).

Typy podstawowe kart to:
--sługa (istota lub byt, przywołani),
--zasób (mogący zazwyczaj dawać surowiec A lub B (zazwyczaj jeden materialny, drugi nie). Zasoby to karty odnawialne co turę, chyba, że zostaną wysączone - dają wtedy więcej, jednak przepadając w Zapomnienie (na Strefę Zapomnienia),
--oddziaływania - możliwości używane w czasie tury aktywnej,
--przerwania - jak oddziaływania, ale używane w dowolnym momencie,
--modyfikacje - stałe elementy zmieniające pewne aspekty gry,
--obiekty (przedmioty, urządzenia)
--lokacje, budowle
--zdarzenia (misje, szansy, sytuacje)
--karty celu (ustalane przed rozgrywką, pojedyncze lub składowe, nie muszą brać udziału w grze, jeśli gracze nie chcą na nie grać)
--karta Portalu

Przebieg rozgrywki:
--7 kart na ręku na start, dobranie co ture tylko przez gracza aktywnego jednej, chyba, że pasywny ma mniej niż 3 na ręku - dobiera wtedy w fazie draw do 3 kart
--wystawienie zasobu przez aktywnego (gracza)
--aktywny wykonuje jakiś ruch. od tego momentu wszyscy gracze na zmianę wykonują ruchy (ruchem jest jakiekolwiek działanie, płatne, bądź nie, opisane zasadami gry). Może wystąpić sytuacja implikująca stos reakcji (reakcje nie są ruchem), wtedy może pojawić się łańcuch przyczynowo skutkowy - standardowo - ty robisz X, To ja Y, a ty jeszcze Z, który np. neguje, osłabia, bądź potęguje mój Y.
--W dowolnym momencie gracz aktywny może wykonać manewr talii, pozwalający znacznie lepiej dobierać pożądane karty ze Źródła (aczkolwiek losowość ma miejsce cały czas).
--W dowolnym momencie gracz aktywny może wykonać akcję, której "zasięg" jest zależny od posiadanych w danym momencie sług w Enklawie. Niektórzy z nich potrafią przez to wziąć udział w akcji, inni natomiast nie. Akcją może być ekspedycja (zdarzenia), wykonanie czynności związanej z jakimś efektem lub potrzebą jego zaistnienia, posadowienie budowli, przydzielenie przedmiotów biorącym udział w grze istotą, modyfikacje pojazdów etc... jednak wykonując akcję należy zdecydować o jej typie - taki można wykonać tylko jeden we własnej turze aktywności. Nie można np. jednocześnie przydzielić sprzętu, wybrać się na ekspedycje i coś zbudować. Innymi słowy - nieużyte, nadmiarowe punkty akcji przepadają i "regenerują" się na początku nowej tury aktywnej gracza.
--starcie: gdy wszyscy już się rozstawią w Enklawach i wykonają planowane działania zapada decyzja aktywnego gracza o tym kim, kogo lub co atakuje (o ile posiada taką możliwość), dalej - ta sama decyzja ma miejsce po stronie pasywnych graczy, następnie począwszy od aktywnego - decyzje o przydzieleniu obrony - to samo u pozostałych. W każdym momencie może mieć miejsce reakcja ze strony innego gracza zapoczątkowująca stos reakcji. Po przydziałach i reakcjach przychodzi czas na rozliczenia.
--koniec tury - karty niestabilne zostają zawrócone (mechanizm, choć banalny, opiszę innym razem),
--od teraz na początku każdej nowej tury - standardowo - odznaczamy (odtpap) kart stabilnych i od nowa...

Pozostałe możliwości już przy bliższym kontakcie z grą, ogólnikowo to: karty posiadają zdolności ataku, obrony i mana, mogą dodawać zasoby (choć same ich wymagają na wejście), ich właściwości mogą być płatne bądź nie, cechy, np. pozwalające karcie pozostać ukrytą do momentu aż właściciel zadecyduje jaką rolę karta ma odegrać w starciu. Do tego większość z nich posiada jednorazową właściwość, robiącą czasem "więcej więcej" w jednej chwili (np. porządną rozróbę), aczkolwiek jej użycie powinno być przemyślane, bo wiąże się z rezultatem po obu stronach - używającym i celem.

Pomiędzy strefami można się poruszać pod warunkiem posiadania odpowiednich właściwości, naturalnym jednak jest kierunek "od kołyski aż po grób".

To tyle z grubsza, mam nadzieję że nieco rozjaśniłem sytuację.
Obecnie brakuje mi np. paru nazw.. chciałbym zamienić słówko "oznacz / odznacz" (odpowiednik tab, bow, use...) na coś ciekawszego... ale musi to być jak najbardziej uniwersalne pojęcie, ponieważ takie oznaczenie może być wynikiem różnych efektów i nie znaczy tylko ataku, zużycia, paraliżu czy wykonania działania... tak więc może jakieś pomysły ? I proszę już bez ofTopa ;P
neurolowca
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 22:20

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: neurolowca »

No i co ? Podałem info, na blogu się dzieje i... ? Tyle komentarzy z archiwum-X, ale nic w kwestii wątku głównego ? ; (
Rudolph
Posty: 99
Rejestracja: 13 maja 2011, 19:56
Lokalizacja: Rybnik/Zabrze

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: Rudolph »

Spokojnie wszyscy pewnie siedzą na Pionku (szkoda że mnie tam nie ma :/) więc na komentarze licz dopiero po weekendzie gdy wrócą ;). Ja się nie wypowiadam bo na karciankach się nie znam :)

Pozdrawiam
neurolowca
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 22:20

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: neurolowca »

Chyba jednak po prostu słomiany płomyk, albo brak pomysłów... ; (
Awatar użytkownika
Mustafa
Posty: 537
Rejestracja: 31 gru 2007, 12:21
Lokalizacja: Szkocja

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: Mustafa »

Nie podbijaj non stop tematu , bo bana dostaniesz , a jeżeli chodzi o twoje pytania na większość już uzyskałeś opinie i odpowiedź.
Ludzie z forum nie będę za ciebie gry robić, sam musisz nad tym popracować i znaleźć odpowiednie za i przeciw. Zresztą ja swoich pomysłów na karciankę nie mam zamiaru nikomu zdradzać :)
Ostatnio zmieniony 22 cze 2011, 13:53 przez Mustafa, łącznie zmieniany 1 raz.
Monsoon Group Rulez

A.J.Mustafa
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: konev »

neurolowca pisze:Chyba jednak po prostu słomiany płomyk, albo brak pomysłów... ; (
Ja nic nie piszę ;).
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
neurolowca
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 22:20

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: neurolowca »

Widzę pełnia życzliwości i zdrowego podejścia ;/ Szczególnie, że to jest forum więc "nie podbijaj tematu", który jest mocno otwarty dość dziwnie brzmi ;) Nie pękaj, pomysłów mi nie brakuje i wszystko co najważniejsze już jest. Chodzi mi o coś innego, co chyba już parę osób, które pomagają w tworzeniu gry również podchwyciło. Szczególnie, że projekt jest w trakcie tworzenia i sami, być może przyszli gracze mają okazje kształtować jej przyszły bieg ! Damn, aż dziw bierze, że w odpowiedzi dostaję "nie podbijaj tematu". Heeh, co za czasy ;/ Z tego co widzę, to stała grupka bywalców się udziela tylko (a szkoda).. .zazwyczaj na jedną melodię (też szkoda). No nic. Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi w takim razie, na pewno mnie naprowadziły na wiele rozwiązań i już "nie podbijam" ; )
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: Dabi »

Wpisy są dość roszczeniowe to nie masz się co dziwić, że mało tu jest jakiś odpowiedzi.

A podawanie pomysłów i analizowanie jakiegoś prototypu który dla kogoś jest mało interesujący jest nieciekawe.

Jest wiele pomysłów i wielu autorów.

Czasami długo nikt się nie wypowiada nie interesuje z użytkowników forum. A potem zaczyna się dyskusja albo temat wegetuje.
Tak to już jest.

Nikt za Ciebie gry nie zrobi.

No i wybrałeś nieciekawy format jeśli CCG :)
neurolowca
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 22:20

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: neurolowca »

Gra już jest zrobiona. Format to LCG (naprawdę o tym nie napisałem :?: ) Chyba się starzeję za szybko już .. ; (
Co do reszty, faktycznie, wejściówka może zostać odebrana różnie. Wiadomo, jak się ludzie nie znają, to biorą pierwszą rzecz, jak przyjdzie im do głowy. No cóż, będę musiał to jakoś przyjąć na klatę. OfCozz temat nadal otwarty. Dziękuję również za pomysły i pomoc, która do tej pory się pojawiła poza forum, jednak przez forum ; )
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: Bri »

Dobrze widzieć że poza 4 tematami na forum dotyczącymi jednej karcianki ciągniesz dalej projektowanie samej gry ;) jedyne co tu możesz usłyszeć od nas to masowe zniechęcenie ;P
neurolowca
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 22:20

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: neurolowca »

Tematy same się ciągną, a właściwie nie, bo widać nie ma ludzi zainteresowanych. Zrobiłem ich kilka dla zachowania porządku (jasne, że dot. jednej gry, bo robię jedną tylko). Jak tu zajrzałem, to myślałem, że dzieje się tu dużo w kwestiach tworzenia gier i ludzie są otwarci na pomysły i dyskusję. Teraz już wiem, że jest nieco inaczej. Widocznie źle podszedłem do sprawy, jestem za dużym idealistą, lub po prostu temat nie jest interesujący. Z tego co zauważyłem, sporo komentarzy było przytykiem drobnym pod moim adresem zamiast jakichś konkretnych rozmów na temat gry, czy choćby pytań (czyli offTop .. np. jak twój Bri ? Powiedz - po co komentować, jak nie ma się nic konkretnego do powiedzenia w temacie, nikomu to nie pomoże (może zniechęci) i nie jest raczej pozytywne. To tutaj pomysły się podaje właściwie po co ?). Niektórzy też grali dziwnie w stylu: "Musisz pokazać swoją grę, ale my ci swojej nie pokażemy". Ale to też chyba nie ma większego znaczenia przecież, bo na szczęście i bardzo wiele się tutaj dowiedziałem przydatnych rzeczy, za co dziękuję osobą, które temat podjęły ; )

Natomiast co do projektowania - oczywiście póki gierka nie wyjdzie i jest okazja - mam czas by ją dopracowywać, stąd temat cały czas otwarty. Potem już raczej mechaniki nie da się za bardzo zmieniać (no bo będzie to inna gra), a skoro mają wychodzić dodatki - im więcej możliwości będą mogły objąć w obrębie bazy, tym lepiej.
Awatar użytkownika
Władca Areny
Posty: 221
Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:41
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: Władca Areny »

Musisz się wyluzować. 8)
Prawdą jest, że tworząc gry planszowe łatwo zaangażować się emocjonalnie i traktować swoje dzieło w kategoriach wytworu artystycznego. Każda krytyka, albo pozorny brak zainteresowania, jest odbierana wyjątkowo osobiście.
Postaraj się nabrać odpowiedniego dystansu. Nie poddawaj się, twórz, dziel się ze światem, ale nie licz na pochwały i gratulacje.
Pamiętaj:
Obrazek
neurolowca
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 22:20

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: neurolowca »

Masz całkowitą rację Władca. Staram się jak mogę dystansować, wiadomo - subiektywny punkt widzenia to całkiem inna "rzeczywistość". No a tu mam możliwość poczytania co o tym myślą inni ("o tym" - czyli o GRZE) ; ) To o czym pisałem (niepotrzebnie wdając się w pewne zakrętasy podrzucone mi przez innych) dot. postów omijających temat. Sama krytyka natomiast - jak najbardziej, ale (ponownie) odnośnie gry. Co dokładnie mam na myśli ? Ot, choćby w tym wątku - najpierw puszczam dość swobodny temat dot. pomysłów na pewne rozwiązania w GRZE. Potem, pada hasło, bym pokazał co mam (pomijam już "nikt za ciebie gry nie zrobi", które ni jak się nie mają do tematu ;)). Tak więc podaje swój pomysł w zarysie ogólnym, by potem przechodzić stopniowo do szczegółów ew... i czytam, że choć jeden użytkownik wspomina by podać pomysł, instrukcję, szczegóły, to inny swoich pomysłów podać nie chce i na tym jakby koniec W temacie. No i zero komentarza dot. mojego opisu przebiegu tury. To mam właśnie na myśli pisząc (wcale nie jestem spięty ;D). Dobra, udziela mi sie faktycznie za wiele ; ) Czas na odrzucenie balastu i ... chcialbym z kimś tu pogadac na temat GRY ; ) Jeśli to możliwe, to zapraszam do postowania...

Na blogu neuroportal.pl dodałem dziś info na temat "spaczenia". Zobaczymy co z tego wyjdzie, bo w sumie raz gralismy w wer. "pobazgraną". Jak ktoś jest chętny, zapraszam do wyrażania swoich sugestii, krytyk, opinii na temat SAMEJ GRY... jeśli wolno ; )
Awatar użytkownika
artoro
Posty: 89
Rejestracja: 07 lis 2010, 11:59

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: artoro »

Ja z chęcią powiedziałbym co sądzę o tej grze i z chęcią podzielił się swoimi pomysłami (zresztą podobnie jak chyba większość użytkowników tego forum), ale problem w tym, że w twoją grę nigdy nie grałem. Dlatego dam Ci radę - jeśli chcesz, żeby ktoś Ci pomógł weź swoją grę na jakiś konwent (lub festiwal) gier planszowych i zaprezentuj ją innym, a na pewno dadzą Ci jakieś propozycje dotyczące gry i podzielą się swoimi wrażeniami. A co do dzielenia się swoimi pomysłami na tym forum, to różne osoby robią to z różnych powodów, ale ogólnie większość ludzi chce te gry opublikować w internecie albo wydać i dlatego piszą o niej tutaj, aby dowiedzieć się czy tego typu gra ludzi zainteresuje już po samym opisie mechaniki i elementów gry.
neurolowca
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 22:20

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: neurolowca »

Jeśli testy lipcowe wypalą - prawdopodobnie puszczę w sieć filmik. Cały czas chodzi mi tylko po głowie jak zabezpieczyć grę (patent niestety gier nie obejmuje, a znak towarowy - to tylko znak towarowy). Z tego co się dowiedziałem - nie da się tego za bardzo chyba zrobić. Gdyby nie to - to już teraz prawdopodobnie podał bym wszystkie konkrety.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: BartP »

Wątpię, by ktoś Tobie wykradł pomysł, mechanikę czy co tam. Kokosów na tym się jak na razie nie zbija ;].
neurolowca
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 22:20

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: neurolowca »

Fakt, to, że rynek jest już nasiąknięty ma swój plus.

Tymczasem taki temat: Ciągle mam kłopot ze znalezieniem odpowiednika na:

--Tap, Bow, Use, czy wyczerp. Obecnie jest "oznacz", ale szukam czegoś bardziej klimatycznego. "Hibernuj" jest za długie, "uśpij", "wyładuj", "zamroź" nie pasują o tyle, że określają konkretny stan, nie do końca ogólny i dziwnie było by np. usypiać kartę, która właśnie atakuje, lub rozładowywać istotę. Chodzi o odpowiednik tapnięcia, które może mieć miejsce z różnych przyczyn. Nie jest to np. konkretne "Invazyjne" spaczenie, paraliż, czy po prostu użycie, ale może mieć miejsce na skutek tego typu działań. Zasób oczywiście też jest oznaczany, gdy jest użyty. Hmm...

--talii zdarzeń (wolałbym by się nazywała jakoś inaczej).

--talii cmentarzyska zdarzeń.

--fazy "dopakowywania" walczących istot, tuż po planowaniu ataków. Obecnie to: logistyka
Ostatnio zmieniony 01 lip 2011, 12:53 przez neurolowca, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: Don Simon »

neurolowca pisze:chcialbym z kimś tu pogadac na temat GRY ; ) Jeśli to możliwe, to zapraszam do postowania...
Bez instrukcji nie ma o czym rozmawiac.
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
neurolowca
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 22:20

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: neurolowca »

o masz... ; ))) No nic, to może pogadajmy o tych nazwach chociaż.. ; ) Chciałbym, by klimat był zachowany. Wszystko rozchodzi się mniej więcej o to, że:

Neuroportal, jako urządzenie zdolne do transponowania myśli na osnowę rzeczywistości (kształtujące materię pod dyktando operatora), staje się zwrotnym punktem w historii ludzkości. Właściwie, jak się okazuje po pierwszym użyciu Portalu - nie tylko ludzkości, ale i nowo-odkrytych ras znajdujących się do tej pory poza zasięgiem postrzegania. Takie zdarzenie niesie za sobą błyskawiczne następstwa. Siedem najbardziej wpływowych korporacji znanego świata, zwanych Domami, natychmiast podejmuje temat. Z racji niewyobrażalnych wpływów jakie posiadają domy - jako pierwsze i zarazem ostatnie - obejmują one pieczę nad urządzeniami nowego porządku. Jako, że każda z korporacji posiada własny, często zupełnie odmienny od pozostałych światopogląd - napięcie wzrasta. Znany wszechświat wstrzymuje oddech. Na szczęście, dla zachowania równowagi i utrzymania stabilności politycznej, korporacje wiążą się często w konsorcja (łączenie talii), które jednak nigdy nie rodzą trwałych owoców. Wraz ze zmianami sytuacji geopolitycznej - konsorcja zostają rozwiązywane i tworzone na nowo, w innej formie. Dzięki temu, przynajmniej udaje się zachować czasowy stan zawieszenia... w niepewności. Nikt jednak nie ma już nadziei, że kiedykolwiek będzie można nazwać to harmonią. W związku z ciągle narastającym napięciem związanym z bezpieczeństwem użytkowania Portali, Korporacje, po długich i męczących pertraktacjach powołują (choć niejednogłośnie) specjalną organizację, nazwaną "Domem Dziewięciu Bram". Otrzymuje ona wszelkie uprawnienia i środki, by nie dopuścić do nadużyć (co w świetle panujących nastrojów jest nad wyraz gładkim eufemizmem). Modyfikacja osnowy rzeczywistości niesie ze sobą oczywiste, niemożliwe do wyobrażenia niebezpieczeństwo, jednak jednoczesne nieograniczone korzyści jakie węszą wpływowe ugrupowania, stają się zbyt łakomym kąskiem by można było wszystko rozwiązać pokojowo. By zapewnić bezpieczeństwo, "9 Bram" opracowuje zaawansowany projekt tzw. płaszcza bezpieczeństwa. Jego 9 poziomów (stąd nazwa organizacji) ma na celu nie dopuścić do wykorzystania NeuroPortali w sposób inny, niż przewiduje organizacja. Będący szczytem zaawansowania technologii moduł kontrolny zostaje zainstalowany w każdym ze znanych Portali. Wszelkie sfery egzystencji zostają pokryte nowym, komunikacyjnym polem nośnym, które teoretycznie wychwytuje każde użycie i naruszenie strefy neuro-bezpieczeństwa. Jednak wszystko co stworzył człowiek, prędzej czy później można obejść...

Tak z grubsza ma się historyjka. Chciałbym dopasować możliwie najlepiej dla zachowania klimatu nazwy z mojego poprzedniego postu. Mam nadzieję, że dzięki temu opisowi coś się urodzi fajnego ; )
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1237
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 131 times
Been thanked: 57 times

Re: Twój pomysł w grze karcianej.

Post autor: poooq »

Może "tapuj" zastąpić "aktywuj", "zdarzenia" nazwać "interferencjami", cmentarz - archiwum lub repozytorium, faza dopakowania - faza stymulacji (od stymulatorów) lub odprawy?
Po co piać, gdy można grać?
ODPOWIEDZ