Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie pewna idea, której zarys przedstawiam poniżej.
Na forum tym szukam entuzjastów mojego pomysłu i członków zespołu wykonawczego lub czekam na ewentualny 'kubeł zimnej wody'.
Pomysł na grę
Chodzi mi o stworzenie studenckiej gry w zasadach rozgrywki bazujących na klasyce takiej jak "Magia i miecz" (czy ewentualnie "Magiczny miecz"). Cała świeżość polegałaby na osadzeniu gry w czasach współczesnych w środowisku studenckim. Podobnie jak w klasykach bohaterowie wędrowaliby po stworzonym świecie przeżywając różne przygody i mierząc się z przeróżnymi wyzwaniami. Celem gry byłaby obrona pracy magisterskiej i zdobycie tytułu magistra.
Poniżej kilka różnych haseł definiujących charakter gry:
- współczynniki: wiedza, fuks (szczęście, fart)
- waluta: browary (żetony w kształcie puszek z napisem BRO, BRONEK, czy innym określeniem na piwo)
- postaci: pokazujące zakres różnych przypadków studentów (kujon, luzak, narcyz, cnotka, 'blachara' itp. itd.) i reprezentacji różnych subkultur młodzieżowych(od ziomków przez rasta do hardrockowców)
- podobnie jak w klasyce każda postać ma swoje przywileje i zdolności
- 3 poziomowa plansza: stopień inżynierski, magisterki i poziom egzaminacyjny (seminaria, egzamin, formalności, obrona)
- 3 poziom tylko dla posiadających promotora (pokonanego w walce na wiedzę lub fuks profesora) i pracę magisterską (zdobytą w trakcie gry)
- studencki luz i poczucie humoru (ale ambitniejsze niż: dupa, cycki, wóda hahaha)
Pomysł na dystrybucję.
Kolejna sprawa to dystrybucja takiej gierki. W tej kwestii bardziej zależy mi na dostępności i popularności gry niż na (cytując za Ferdynandem Kiepskim) "trzepaniu kasiory". Dlatego też całość chciałbym udostępnić w internecie formie pdf'ów (A4) do wydrukowania. W ten sposób każdy (niespecjalnie rozrzutny) student mógłby tanim kosztem skompletować cały zestaw do gry.
Stworzona zostałaby strona projektu i całe zaplecze internetowe (forum, facebook, nk itp. itd.).
Generalnie coś na kształt wolnego oprogramowania.
Oczywiście nie mam nic przeciwko zarabianiu na grze. Jeżeli byłoby zainteresowanie chętnie wydałbym luksusową (kolekcjonerską) wersję pudełkową. Dodatkowe ewentualne zyski z reklam na stronie lub ewentualny product placement w samej grze.
Kogo szukam?
Ponieważ moje doświadczenie w zakresie tworzenia gier planszowych jest żadne, szukam osób mających doświadczenie w poszczególnych obszarach gry i tony kreatywnych pomysłów.
Do zespołu mógłbym wnieść dużo inwencji twórczej, całe zaplecze informatyczne i ewentualne zarządzanie projektem (planowanie, zarządzanie źródłami, organizacja spotkań).
Ponieważ rzadko który projekt realizowany zdalnie dochodzi do skutku bez sporadycznych spotkań całego zespołu, wymaganiem byłaby możliwość takich spotkań minimum dwa razy w miesiącu - najlepiej w Krakowie (omówienie postępów, testy, plany, wspólne piwo, integracja).
Zastanawia mnie czy pomysł ma w ogóle 'ręce i nogi' i czy znajdą się chętni do zabrania za taki projekt.
Czekam na uwagi.