City Tycoon
City Tycoon
Jesteśmy z żoną po pierwszej grze- rozpoznanie bojem i od razu rzuca się "na oczy" kilka nieścisłości/niejasności...
Na stronie 5 punkt 2. Planowanie czytamy: "każdy gracz otrzymuje 6 losowych dzielnic ze stosu rozgrywanego etapu", natomiast na stronie 11 czytamy: "Rozpoczynają drugi etap ustajając kolejność. [...] Rozdają po 5 kafli 2 etapu i grają dalej...".
Nasuwa się pytanie: czy tylko w pierwszym etapie draftujemy 6 kafli, a od drugiego po pięć, czy na stronie 11 jest błąd?
My gramy na 6 kafli
W grze występują budynki, których profit możemy uzyskać bez kładzenia na nie surowców w momencie ich wybudowania/ dołączenia do miasta, jednocześnie posiadające opcjonalne profity wymagające położenia na kaflu surowców.
Mam na myśli profit "Budowa - gracz natychmiast otrzymuje profit wskazany pod tą ikoną, różny w zależności od wybudowanego budynku"
czy może słowo "natychmiast" odnosi się do fazy 5. zasilanie? i od razu mam pytanie czy w takim razie liczy się to jak doprowadzenie surowców do kafla - czyli korzystając z profitu "budowanie" zużywam swoją kolejkę?
w instrukcji na stronie 10 czytamy: " Każda z własnych dzielnic może byc zasilona tylko raz, nawet jeśli posiada kilka możliwości zasilenia. W momencie gdy znajdują się już na niej jakieś kostki to w danym etapie zasilać już jej nie można, nawet jeśli skorzystaliśmy tylko z jednej z kilku dostępnych na niej opcji zasilenia"
Ciekawe czy oznacza to, że kładąc kafel dający profit wynikający już z jego położenia, mogę z niego skorzystać, a następnie w fazie zasilania (ponieważ nic na nim nie leży), zasilić go i skorzystać z opcjonalnego profitu w tej samej turze jeszcze raz?
Na stronie 6 czytamy: Dobra - [...] Możną ją wykorzystać w dowolnym momencie dokładając do na kafel dzielnicy i nic sięza to nie płaci.
Na stronie 8 na samym dole czytamy: "Kostki dóbr, które mamy zgromadzone przed sobą nie podlegają transportowi. Po prostu dokładamy je na kafel dzielnicy jako akcję zasilenia."
To w dowolnym czy jako akcję?
Myślę, że już jutro, na spokojnie jeszcze raz przeczytam instrukcję i wszystko się wyjaśni.
Jeśli natomiast ktoś z Was wcześniej rozwieje nasze wątpliwości - będziemy wdzięczni
pozdrowienia dla Huberta
Na stronie 5 punkt 2. Planowanie czytamy: "każdy gracz otrzymuje 6 losowych dzielnic ze stosu rozgrywanego etapu", natomiast na stronie 11 czytamy: "Rozpoczynają drugi etap ustajając kolejność. [...] Rozdają po 5 kafli 2 etapu i grają dalej...".
Nasuwa się pytanie: czy tylko w pierwszym etapie draftujemy 6 kafli, a od drugiego po pięć, czy na stronie 11 jest błąd?
My gramy na 6 kafli
W grze występują budynki, których profit możemy uzyskać bez kładzenia na nie surowców w momencie ich wybudowania/ dołączenia do miasta, jednocześnie posiadające opcjonalne profity wymagające położenia na kaflu surowców.
Mam na myśli profit "Budowa - gracz natychmiast otrzymuje profit wskazany pod tą ikoną, różny w zależności od wybudowanego budynku"
czy może słowo "natychmiast" odnosi się do fazy 5. zasilanie? i od razu mam pytanie czy w takim razie liczy się to jak doprowadzenie surowców do kafla - czyli korzystając z profitu "budowanie" zużywam swoją kolejkę?
w instrukcji na stronie 10 czytamy: " Każda z własnych dzielnic może byc zasilona tylko raz, nawet jeśli posiada kilka możliwości zasilenia. W momencie gdy znajdują się już na niej jakieś kostki to w danym etapie zasilać już jej nie można, nawet jeśli skorzystaliśmy tylko z jednej z kilku dostępnych na niej opcji zasilenia"
Ciekawe czy oznacza to, że kładąc kafel dający profit wynikający już z jego położenia, mogę z niego skorzystać, a następnie w fazie zasilania (ponieważ nic na nim nie leży), zasilić go i skorzystać z opcjonalnego profitu w tej samej turze jeszcze raz?
Na stronie 6 czytamy: Dobra - [...] Możną ją wykorzystać w dowolnym momencie dokładając do na kafel dzielnicy i nic sięza to nie płaci.
Na stronie 8 na samym dole czytamy: "Kostki dóbr, które mamy zgromadzone przed sobą nie podlegają transportowi. Po prostu dokładamy je na kafel dzielnicy jako akcję zasilenia."
To w dowolnym czy jako akcję?
Myślę, że już jutro, na spokojnie jeszcze raz przeczytam instrukcję i wszystko się wyjaśni.
Jeśli natomiast ktoś z Was wcześniej rozwieje nasze wątpliwości - będziemy wdzięczni
pozdrowienia dla Huberta
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: City Tycoon
1) 6 kafli, jest błąd w przykładzie
2) budowa to nie zasilenie, a natychmiast oznacza natychmiast - czyli dokładnie w momencie wybudowania otrzymujemy jakiś bonus, nie ma to nic wspólnego z zasileniem (nadal można zasilić w tej samej rundzie)
3) żółte dobra wykorzystuje się w fazie zasilania - to o "dowolnym momencie" jest niefortunne
2) budowa to nie zasilenie, a natychmiast oznacza natychmiast - czyli dokładnie w momencie wybudowania otrzymujemy jakiś bonus, nie ma to nic wspólnego z zasileniem (nadal można zasilić w tej samej rundzie)
3) żółte dobra wykorzystuje się w fazie zasilania - to o "dowolnym momencie" jest niefortunne
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: City Tycoon
jeszcze nie grałem.. sama gra wydaje się baaardzo miła.. rozbudowane, bardziej skomplikowane carcassone.. instrukcja mogłaby być jednak czytelniejsza
mam następne 2 pytania:
ikona współdziałanie - kiedy działa? podczas budowy? podczas zasilania? przykładowo - każda zielona dzielnica w sąsiedztwie powinna dawać 3$ - dostaje się je tylko podczas budowy dzielnic?
ostatnia opisana ikona, cytuję: "W 4 etapie pojawia się możliwość otrzymania dodatkowych punktów za każdą posiadaną dzielnicę danego rodzaju (koloru). Obrazuje to ikona typu dzielnicy ze strzałką i punktem zwycięstwa." - znowu pytanie kiedy otrzymuje się te pkt zwycięstwa (zadowolenia) i tak naprawdę na jakich zasadach - podczas zasilania, podczas podliczania pkt, za każdą dzielnicę z takim kolorem, czy za każdą dzielnicę z takim symbolem i takim kolorem?
mam następne 2 pytania:
ikona współdziałanie - kiedy działa? podczas budowy? podczas zasilania? przykładowo - każda zielona dzielnica w sąsiedztwie powinna dawać 3$ - dostaje się je tylko podczas budowy dzielnic?
ostatnia opisana ikona, cytuję: "W 4 etapie pojawia się możliwość otrzymania dodatkowych punktów za każdą posiadaną dzielnicę danego rodzaju (koloru). Obrazuje to ikona typu dzielnicy ze strzałką i punktem zwycięstwa." - znowu pytanie kiedy otrzymuje się te pkt zwycięstwa (zadowolenia) i tak naprawdę na jakich zasadach - podczas zasilania, podczas podliczania pkt, za każdą dzielnicę z takim kolorem, czy za każdą dzielnicę z takim symbolem i takim kolorem?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: City Tycoon
Współdziałanie działa w trakcie zasilania.
Punkty zwycięstwa za typ dzielnicy otrzymuje się natychmiast po wybudowaniu danego kafelka. Kolor i ikona są zawsze takie same (zielone to zawsze domki, żółte industrialne, etc.).
Punkty zwycięstwa za typ dzielnicy otrzymuje się natychmiast po wybudowaniu danego kafelka. Kolor i ikona są zawsze takie same (zielone to zawsze domki, żółte industrialne, etc.).
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: City Tycoon
Super
Co do kafli z ikonami "współdziałania", to nie chciałem się wychylać, ale też miałem problem.
Przeczytaj jeszcze 10 razy, prześpij się, a zrozumiesz
A tak na serio, to ta ikona powinna nazywać się ikoną "oddziaływania" a nie "współdziałania"
kafle z taką ikoną zwiększają profit kafla przyległego o wartość podaną na kaflu "współdziałającym" w fazie zasilania.
Musi być spełniony warunek takich samych ikon na kaflach.
pozdrawiam
Co do kafli z ikonami "współdziałania", to nie chciałem się wychylać, ale też miałem problem.
Przeczytaj jeszcze 10 razy, prześpij się, a zrozumiesz
A tak na serio, to ta ikona powinna nazywać się ikoną "oddziaływania" a nie "współdziałania"
kafle z taką ikoną zwiększają profit kafla przyległego o wartość podaną na kaflu "współdziałającym" w fazie zasilania.
Musi być spełniony warunek takich samych ikon na kaflach.
pozdrawiam
-
- Posty: 586
- Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: City Tycoon
To i ja mam pytania. Po pierwsze to nieszczesne wpoldzialanie. Mam kafel z ta ikonka (powiedzmy ze jedne ze startowych) czy jego dzialanie polega na tym, ze jesli mam dzielnice obok niego (w kolorze zielonym) to w momencie jej zasilania dostaje jedno zadowolenie? Czy moze dostaje zadowolenie nawet wtedy kiedy nie zasilam tej dzielnicy? (czy jesli jest to tylko w momencie zasilania to dziala tylko na dzielnice, ktore daja to samo co kafel ze wspoldzialaniem? powiedzmy ze kafel wspoldzialania daje zadowolenie, a zasilana dzielnica w momencie zasilania daje kase).
Drugie pytanie. Mozna magazynowac surowce? np stac mnie, albo zostala tylko jedna woda czy moge ja dostarczyc do swojej dzielnicy, ktora wymaga dwoch kostek wody i czy taka woda "przejdzie" na kolejny etap, czy musi byc usunieta w fazie porzadkowania?
Drugie pytanie. Mozna magazynowac surowce? np stac mnie, albo zostala tylko jedna woda czy moge ja dostarczyc do swojej dzielnicy, ktora wymaga dwoch kostek wody i czy taka woda "przejdzie" na kolejny etap, czy musi byc usunieta w fazie porzadkowania?
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: City Tycoon
Dostajesz to co oferuje kawelek współdziałający w momencie zasilania sąsiedniego kafelka bez względu na to co ten oferuje.
Nie można magazynować surowców.
Nie można magazynować surowców.
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
-
- Posty: 586
- Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: City Tycoon
Wlasnie mialem usunac drugie pytanie, przeoczylem to w instrukcji i teraz doczytalem (magazynowanie surowcow). Dzieki za odpowiedz co do wspoldzialania, oczywiscie jesli przeciwnik zasila swoja dzielnice, ktora sasiaduje z moja wspoldzialajaca dzielnica, to tez dostaje bonusa?
- gafik
- Posty: 3651
- Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
- Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 119 times
Re: City Tycoon
W zasadzie wszystko w instrukcji jest wytłumaczone, ale jakoś tak ciężko za pierwszym czytaniem pojąć - szczególnie jeżeli chodzi o współdziałanie.
Chciałem się upewnić, więc w spoilerze przykład:
1. Dzielnica z czerwoną kropką działa w ten sposób że:
a) gracz pomarańczowy zasilając dzielnicę powyżej dwoma kostkami wody otrzymuje w sumie 2 PZ i 3$;
b) gracz biały zasilając dzielnicę poniżej jedną kostką prądu otrzymuje w sumie 1 PZ, 1$ i 1 żółtą kostkę dobra.
2. Dzielnica z żółtą kropką.
a) hmmm nie wiem jak rozpatrywać jej pierwszą zdolność (to jest chyba zdolność, której nie da się zasilić, tylko działa jako "wpsół" - np zasilając dzielnicę po lewej doda do efektu jeszcze 1 PZ)
b) druga zdolność chyba jest jasna: zasilając ją 1wody+1prądu otrzymuje się 2 PZ, 1$ i 1 dobro.
3. Brązowa dzielnica na górze po prawej (koszt 15$).
a) w momencie wybudowania daje od razu 2 PZ;
b) analogicznie do 2a) - zasilając zieloną dzielnicę po lewej doda do efektu 1PZ.
Mam nadzieję, że dobrze to ująłem i w miarę poprawnie. Jeżeli jest jakiś błąd to proszę sprostować. Jeżeli nie ma błędu to może też komuś się przyda
Chciałem się upewnić, więc w spoilerze przykład:
Spoiler:
a) gracz pomarańczowy zasilając dzielnicę powyżej dwoma kostkami wody otrzymuje w sumie 2 PZ i 3$;
b) gracz biały zasilając dzielnicę poniżej jedną kostką prądu otrzymuje w sumie 1 PZ, 1$ i 1 żółtą kostkę dobra.
2. Dzielnica z żółtą kropką.
a) hmmm nie wiem jak rozpatrywać jej pierwszą zdolność (to jest chyba zdolność, której nie da się zasilić, tylko działa jako "wpsół" - np zasilając dzielnicę po lewej doda do efektu jeszcze 1 PZ)
b) druga zdolność chyba jest jasna: zasilając ją 1wody+1prądu otrzymuje się 2 PZ, 1$ i 1 dobro.
3. Brązowa dzielnica na górze po prawej (koszt 15$).
a) w momencie wybudowania daje od razu 2 PZ;
b) analogicznie do 2a) - zasilając zieloną dzielnicę po lewej doda do efektu 1PZ.
Mam nadzieję, że dobrze to ująłem i w miarę poprawnie. Jeżeli jest jakiś błąd to proszę sprostować. Jeżeli nie ma błędu to może też komuś się przyda