Witam
Zapewne zapytania takie jak moje przewijały się tutaj nie raz. Jestem nowy i nie miałem jeszcze czasu zapoznać się z postami na forum.
Interesuje mnie następująca sprawa: chcę wydać grę, nie jakąś tam dla grona znajomych, ale normalną na sprzedaż.
Rzeczy jakie mnie interesują to: prawa autorskie do gry, czy też samego pomysłu. Wiem, że pomysł może podebrać każdy i prawnie chronione są tylko wzory graficzne, instrukcje i wzory pionków itd.
Gdzie mogę zamówić pionki, mają one dość nietypowy kształt, lub jak wy robicie pionki w domowych warunkach.
Czy gra i jej elementy muszą posiadać jakiś atesty?
Proszę, jeśli to możliwe o szersze wypowiedzenie się w kwestiach moich pytań.
Pozdrawiam,
Łukasz
Realizacja planów
- Browarion
- Posty: 2374
- Rejestracja: 12 kwie 2005, 14:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 2 times
Re: Realizacja planów
Łukasz, a jesteś pewien, że Twoja gra jest "dobra", "sprzeda się" i tak dalej... Nie chcesz jej porządnie posterować w gronie maniaków gier planszowych, którzy po prostu mają wyczucie, niezależnie od własnych preferencji (bo takie gusta oczywiście powinieneś odpowiednio lżej traktować)???
Jeśli mimo wszystko uważasz że wolisz tak, to chyba łatwiej będzie Ci zwrócić sie do jakiegoś wydawnictwa, ot choćby Phalanx Games , i poprosić ich o pomoc. Wydawnictwa zarobią na rabatach które mają w drukarniach i u wszelkich partnerów, a Ty pozbędziesz się całej - wbrew pozoru - skomplikowanej kwestii organizacyjnej.
pozdrawiam
PS. ale najpierw dobrze zastanów się, czy nie lepiej potestować grę; jest tak wiele gier i pomysłów, że o kradzież możesz się w ogromnej mierze nie martwić (czy wiesz np. że na BGG zarejestrowanych jest 55 tysięcy (!) gier)
Jeśli mimo wszystko uważasz że wolisz tak, to chyba łatwiej będzie Ci zwrócić sie do jakiegoś wydawnictwa, ot choćby Phalanx Games , i poprosić ich o pomoc. Wydawnictwa zarobią na rabatach które mają w drukarniach i u wszelkich partnerów, a Ty pozbędziesz się całej - wbrew pozoru - skomplikowanej kwestii organizacyjnej.
pozdrawiam
PS. ale najpierw dobrze zastanów się, czy nie lepiej potestować grę; jest tak wiele gier i pomysłów, że o kradzież możesz się w ogromnej mierze nie martwić (czy wiesz np. że na BGG zarejestrowanych jest 55 tysięcy (!) gier)
niby stary koń, a jednak z ogromnym sentymentem do zabaw i uciech wszelakich
Re: Realizacja planów
Jezeli chcesz profesjonalnie wydac gre to nie przejmujesz sie takimi rzeczami, to problem wydawcy. Twoim problemem jest tylko zrobic fajna gre (no i znalesc wydawce).
A co do kradziezy pomyslow, jezeli dajmy na to ja chcialbym ukrasc, to bez obrazy, ale ukradlbym pomysly or Martina Wallace, a nie od kogos kto wydal tylko jedna gre (albo i zadna)
A co do kradziezy pomyslow, jezeli dajmy na to ja chcialbym ukrasc, to bez obrazy, ale ukradlbym pomysly or Martina Wallace, a nie od kogos kto wydal tylko jedna gre (albo i zadna)