Twilight Struggle( Zimna Wojna) - pytania o zasady
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
Czechosłowacja nie jest połączona czarną linią z ZSRR. Tutaj to połączenie jest istotne a Polska jest. Patrzysz po prostu które Państwo jest połączone grubą czarną linią z supermocarstwem. Nie interpretujesz mapy dosłownie. To bardzo ważne w innych aspektach podczas gry.
Z innej beczki Japonia jest jako sąsiadująca z USA. Jest tam gruba czarna linia.
Re: Twilight Struggle( Zimna Wojna) - pytania o zasady
Przejrzałem wszystkie karty żeby nie trafić na kolejny niedomówienia. Wszystko konfrontowałem ze stroną twilightstrategy.com. Znalazłem jeszcze jedną kartę nr 82 Atak na ambasadę w Teheranie. Po angielski to: Iranian Hostage Crisis. Jest na niej ten sam błąd co na poprzedniej karcie czyli słowo dodaj/zastąp. W wydaniu Phalanxu mamy:
Usuń wszystkie PW USA z Iranu i zastąp je 2 PW ZSRR.
Po angielsku z kolei:
Remove all Influence in Iran. Add 2 USRR Influence in Iran.
Czyli jeśli USA nie miało by wpływów to nie miałbyś ich jak zastąpić. Czyli mamy już dwie dodatkowe karty które są błędnie przetłumaczone oprócz tych 3 z darmowymi przewrotami. Może kiedyś je dodrukują?
)
Usuń wszystkie PW USA z Iranu i zastąp je 2 PW ZSRR.
Po angielsku z kolei:
Remove all Influence in Iran. Add 2 USRR Influence in Iran.
Czyli jeśli USA nie miało by wpływów to nie miałbyś ich jak zastąpić. Czyli mamy już dwie dodatkowe karty które są błędnie przetłumaczone oprócz tych 3 z darmowymi przewrotami. Może kiedyś je dodrukują?

Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
Peter128, Akustyk ślicznie dziękuję za wyjwyjaśnienia.akustyk pisze: ↑13 cze 2020, 14:40 Czechosłowacja nie jest połączona czarną linią z ZSRR. Tutaj to połączenie jest istotne a Polska jest. Patrzysz po prostu które Państwo jest połączone grubą czarną linią z supermocarstwem. (...) Z innej beczki Japonia jest jako sąsiadująca z USA. Jest tam gruba czarna linia.
Z każdą rozgrywka trafiają mnie jakieś wątpliwości interpretacji ale jestem już blisko, by pamiętać o wszystkim i dobrze kontrolować mechanikę. Udało mi się tak zagrać 2x i było to lepsze niż wcześniejsze próby...
To jeszcze zmęcze material:
Czy dobrze rozumie, że ZSRR po raz pierwszy może wystąpić w Amerykach tylko dzięki kartom lub przewrotom ponieważ nie ma do tych regionów żadnych połączeń na mapie? Prawda Japonia i Kanada sąsiadują z USA, ale tam w przypadku posiadania wpływów lub kontroli ZSRR, ZSRR nie moglby jakby przeskoczyc USA, by je rozszerzać np na Kubie.
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
ZSRR w Amerykach może pojawić się tylko przez przewrót lub wydarzenie z karty. Zgadza sięmuj_rzłuf pisze: ↑14 cze 2020, 14:00 To jeszcze zmęcze material:
Czy dobrze rozumie, że ZSRR po raz pierwszy może wystąpić w Amerykach tylko dzięki kartom lub przewrotom ponieważ nie ma do tych regionów żadnych połączeń na mapie? Prawda Japonia i Kanada sąsiadują z USA, ale tam w przypadku posiadania wpływów lub kontroli ZSRR, ZSRR nie moglby jakby przeskoczyc USA, by je rozszerzać np na Kubie.

Re: Twilight Struggle( Zimna Wojna) - pytania o zasady
Hej,
Widzę, że temat się kurzy ale nie dam mu zginąć
W temaie talii TS.
Jasnym jest, że rozgrywka była skalowana pod główną talię 102 kart + chińska, jednak po coś te karty opcjonalne są.
Problem w tym, że te karty niekoniecznie równoważą PO dla stron albo nawet jeśli to nie wchodzą w tych samych okresach, co burzy "pierwotny balans" - już nie mówiąc o wydarzeniach, które też czasami są jednorazowe*
O ile np. MP2019 Ryszard Kukliński może być zagrany przez obie strony, więc wchodzi dla graczy równo, lub 104 i 105 się równoważą, to nie z wszystkimi kartami jest tak prosto.
Dla przypomnienia z podstawki mamy opcje wg okresu:
104 PRELUDIUM Piątka z Cambridge - 2 ZSRR
105 PRELUDIUM Nadzwyczajne Relacje - 2 USA
106 PRELUDIUM NORAD* - 3 USA
MP2019 ESKALACJA Ryszard Kukliński* - 2
107 ESKALACJA Che Guevara - 3 ZSRR
108 ESKALACJA Reza Pahlavi* - 2 USA
109 APOGEUM Jurij i Samantha* - 2 ZSRR
110 APOGEUM Sprzedaż AWACS Saudyjzykom* - 3 USA
Z dodatku Godzina 0
P5 PRELUDIUM Grypa na Kremlu - 2 USA
P6 PRELUDIUM RDS-1* - 2 ZSRR
P7 PRELUDIUM Kogo winić za Chiny? - 1 ZSRR
P20 PRELUDIUM Nacjonalistyczne Chiny - 2 USA
P1 ESKALACJA Ruch PAństw Niezaangażowanych - 2
P2 ESKALACJA Mobutu Sese Seko* - 2 USA
P3 ESKALACJA Mur Berliński* - 2 ZSRR
P8 ESKALACJA Proszę nie czekać na tłumaczenie* - 3 USA
P4 APOGEUM Stanisław Pietrow* - 3
Stąd jeśli można pytanie: Jak składacie talie z opcjami? Jak to się je, żeby "równo żarło"?
dz,
Widzę, że temat się kurzy ale nie dam mu zginąć

W temaie talii TS.
Jasnym jest, że rozgrywka była skalowana pod główną talię 102 kart + chińska, jednak po coś te karty opcjonalne są.
Problem w tym, że te karty niekoniecznie równoważą PO dla stron albo nawet jeśli to nie wchodzą w tych samych okresach, co burzy "pierwotny balans" - już nie mówiąc o wydarzeniach, które też czasami są jednorazowe*

O ile np. MP2019 Ryszard Kukliński może być zagrany przez obie strony, więc wchodzi dla graczy równo, lub 104 i 105 się równoważą, to nie z wszystkimi kartami jest tak prosto.
Dla przypomnienia z podstawki mamy opcje wg okresu:
104 PRELUDIUM Piątka z Cambridge - 2 ZSRR
105 PRELUDIUM Nadzwyczajne Relacje - 2 USA
106 PRELUDIUM NORAD* - 3 USA
MP2019 ESKALACJA Ryszard Kukliński* - 2
107 ESKALACJA Che Guevara - 3 ZSRR
108 ESKALACJA Reza Pahlavi* - 2 USA
109 APOGEUM Jurij i Samantha* - 2 ZSRR
110 APOGEUM Sprzedaż AWACS Saudyjzykom* - 3 USA
Z dodatku Godzina 0
P5 PRELUDIUM Grypa na Kremlu - 2 USA
P6 PRELUDIUM RDS-1* - 2 ZSRR
P7 PRELUDIUM Kogo winić za Chiny? - 1 ZSRR
P20 PRELUDIUM Nacjonalistyczne Chiny - 2 USA
P1 ESKALACJA Ruch PAństw Niezaangażowanych - 2
P2 ESKALACJA Mobutu Sese Seko* - 2 USA
P3 ESKALACJA Mur Berliński* - 2 ZSRR
P8 ESKALACJA Proszę nie czekać na tłumaczenie* - 3 USA
P4 APOGEUM Stanisław Pietrow* - 3
Stąd jeśli można pytanie: Jak składacie talie z opcjami? Jak to się je, żeby "równo żarło"?
dz,

- lesar
- Użytkownik wspierający
- Posty: 590
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 27 times
Re: Twilight Struggle( Zimna Wojna) - pytania o zasady
1. W wersji Phalanx karta nr 103 Zdrajcy i Dezerterzy jest kartą Preludium ale w spisie kart jest w grupie kart Apogeum. Czemu tak? Rozumiem że mam ją i tak dać do talii Preludium?
2. Pytanie o kartę Wydarzenia Wojennego Wojna Indyjsko-Pakistańska nr 24. Gram ZSRR kontroluję Pakistan i Indie. Zagrywam kartę jako PO. Czy rozpatruje wydarzenie? Gram, że nie po wydarzenie nie jest zawiązane z przeciwnikiem bo USA nie ma żadnych wpływów w żadnym z tych Państw.
Ogólnie mechanizm zagrywania kart Wydarzeń Wojjennych jest dla mnie nie jasny. Zblokowałem się. Może pomożecie i wyjaśnicie jak je rozpatrywać?
2. Pytanie o kartę Wydarzenia Wojennego Wojna Indyjsko-Pakistańska nr 24. Gram ZSRR kontroluję Pakistan i Indie. Zagrywam kartę jako PO. Czy rozpatruje wydarzenie? Gram, że nie po wydarzenie nie jest zawiązane z przeciwnikiem bo USA nie ma żadnych wpływów w żadnym z tych Państw.
Ogólnie mechanizm zagrywania kart Wydarzeń Wojjennych jest dla mnie nie jasny. Zblokowałem się. Może pomożecie i wyjaśnicie jak je rozpatrywać?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
- gafik
- Użytkownik wspierający
- Posty: 3497
- Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
- Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 94 times
Re: Twilight Struggle( Zimna Wojna) - pytania o zasady
Możliwe, że pytanie już padło. przepraszam jeśli powtarzam, ale wyszukiwanie nie pomogło.
Karty punktowania Azja i Azja Pd-Wsch.
Azja Pd-Wsch jest zrozumiała ale czy Azja punktuje oba regiony, czy tylko Azję?
Dzięki.
Edit: w sensie jak traktować pola należące do obu? intuicja mówi mi, że karta Azji odnosi się do obu regionów, ale nie jestem pewien.
Karty punktowania Azja i Azja Pd-Wsch.
Azja Pd-Wsch jest zrozumiała ale czy Azja punktuje oba regiony, czy tylko Azję?
Dzięki.
Edit: w sensie jak traktować pola należące do obu? intuicja mówi mi, że karta Azji odnosi się do obu regionów, ale nie jestem pewien.
- Breżniew
- Użytkownik wspierający
- Posty: 815
- Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 111 times
Re: Twilight Struggle( Zimna Wojna) - pytania o zasady
Azja punktuje całą Azję. Azja Południowo-Wschodnia tylko kraje w Azji Południowo-Wschodniej.gafik pisze: ↑08 gru 2020, 16:46 Możliwe, że pytanie już padło. przepraszam jeśli powtarzam, ale wyszukiwanie nie pomogło.
Karty punktowania Azja i Azja Pd-Wsch.
Azja Pd-Wsch jest zrozumiała ale czy Azja punktuje oba regiony, czy tylko Azję?
Dzięki.
Edit: w sensie jak traktować pola należące do obu? intuicja mówi mi, że karta Azji odnosi się do obu regionów, ale nie jestem pewien.
Karta pozwalająca np. umieścić wpływy w państwie w Azji odnosi się do każdego państwa w Azji, również w obrębie Azji Południowo-Wschodniej.
Re: Twilight Struggle( Zimna Wojna) - pytania o zasady
Mam pytanie do zasady 7.4 wg wydania Phalnax
"Niektóre karty Wydarzeń modyfikują Wartość Operacyjną następnych zagranych kart ale nie mogą zwiększyć Wartości Operacyjnej powyżej 4 lub zmniejszyć poniżej 1. Te modyfikatory sumują się i mogą wpłynąć na "kartę Chińska"
W przykładzie do tej reguły natomiast Karta Chińska zostaje zagrana za 5 PO... Więc jeżeli dobrze rozumiem to przykład stoi w sprzeczności z zasadą, albo ja coś źle rozumiem? W instrukcji Barda i GMT nie znalazłem, w tym miejscu przynajmniej, zapisu o max 4 PO.
"Niektóre karty Wydarzeń modyfikują Wartość Operacyjną następnych zagranych kart ale nie mogą zwiększyć Wartości Operacyjnej powyżej 4 lub zmniejszyć poniżej 1. Te modyfikatory sumują się i mogą wpłynąć na "kartę Chińska"
W przykładzie do tej reguły natomiast Karta Chińska zostaje zagrana za 5 PO... Więc jeżeli dobrze rozumiem to przykład stoi w sprzeczności z zasadą, albo ja coś źle rozumiem? W instrukcji Barda i GMT nie znalazłem, w tym miejscu przynajmniej, zapisu o max 4 PO.
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 18 mar 2015, 16:06
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Re: Twilight Struggle( Zimna Wojna) - pytania o zasady
Karta Chin jest warta 5 PO, jeśli wszystkie jej punkty zostaną wydane w AZJI. Jest to niezależne od kart wydarzeń modyfikujących wartość operacyjną kart czyli kart Czerwona Panika, Doktryna Breżniewa, Doktryna powstrzymywania
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 sie 2020, 23:22
Re: Twilight Struggle( Zimna Wojna) - pytania o zasady
Witam
Mam pytanie odnosnie wystrzelenia karty na torze wyścigu kosmicznego. Biorę kartę spełniam minimum operacyjne karty rzucam kostka. Jeżeli uda mi się rzucić kością w podanym zakresie przesuwam się na torze. To jasne. Jednak co w przypadku gdy nie uda mi się rzucić prawidłowej liczby czy karta i tak wędruje na stos kart odrzuconych. A aktywnym graczem staje się przeciwnik. ?
Mam pytanie odnosnie wystrzelenia karty na torze wyścigu kosmicznego. Biorę kartę spełniam minimum operacyjne karty rzucam kostka. Jeżeli uda mi się rzucić kością w podanym zakresie przesuwam się na torze. To jasne. Jednak co w przypadku gdy nie uda mi się rzucić prawidłowej liczby czy karta i tak wędruje na stos kart odrzuconych. A aktywnym graczem staje się przeciwnik. ?
- DarkSide
- Użytkownik wspierający
- Posty: 2975
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 498 times
- Been thanked: 223 times
Re: Twilight Struggle( Zimna Wojna) - pytania o zasady
Odpowiem najkrócej jak się da: NICRomekszymocha pisze: ↑03 sty 2021, 15:57 Witam
Mam pytanie odnosnie wystrzelenia karty na torze wyścigu kosmicznego. Biorę kartę spełniam minimum operacyjne karty rzucam kostka. Jeżeli uda mi się rzucić kością w podanym zakresie przesuwam się na torze. To jasne. Jednak co w przypadku gdy nie uda mi się rzucić prawidłowej liczby czy karta i tak wędruje na stos kart odrzuconych. A aktywnym graczem staje się przeciwnik. ?

Nie awansujesz na torze wyścigu kosmicznego, zagrana karta jest discardowana, koniec twojej kolejki.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Odstąpię miejsce w grupówce gry CHAOSMOS link
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -5%
Odstąpię miejsce w grupówce gry CHAOSMOS link
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -5%
Re: Twilight Struggle( Zimna Wojna) - pytania o zasady
Czołem.
Na początek (wersja phalanx):
1a.
Pkt 6.3.1. Przewroty.
Cytat z instrukcji: "(...) .Zkolei posiadanie Wpływów w państwie będącym celem Przewrotu zwiększa szansę na przejęcie kontroli nad tym państwem. (...)"
To powyższe znajduje się również w opisie Wywierania Presji, gdzie owszem, do modyfikatorów również zaliczamy nasze Pkty Wpływów w danym państwie.
Jednak przy Przewrotach nie widzę żadnych modyfikatorów. Skąd więc zapis, że ewentualne moje Pkty Wpływów w "przewracanym" państwie zwiększą moje szanse na przejęcie kontroli nad nim?
edit do powyższego: może właśnie chodzi o to, o czym piszę poniżej - gdy kulnę dużo, a mam już jakieś Wpływy...
1b.
Ponownie Przewroty.
"(...) .Jeżeli wynik rzutu z dodanym modyfikatorem przewyższa dwukrotność Poziomu Stabilizacji, Przewrót kończy się powodzeniem. W przeciwnym wypadku Przewrót upada. (...)".
Była taka sytuacja podczas partii, że mój wynik rzutu kością plus Punkty Operacyjne zagranej karty przewyższyły dwukrotność Poziomu Stabilizacji państwa. Powiedzmy o 1. Zatem Przewrót się udał.
Jednakże - przeciwnik miał w tym państwie swoje 3 Punkty Wpływów (ja akurat nie miałem żadnego). Zatem - jako, że miałem 1 punkt naddatku z rzutu kośćmi wraz z PO - obniżyłem mu o ten jeden punkt jego Punkty Wpływów. Z 3 spadło mu do 2. Dalej więc stosunek Punktów Wpływów w tym państwie wynosił 2:0 dla przeciwnika (nieistotne jak rozumiem, czy kontrolował do państwo czy nie).
Reasumując - mimo, że mój Przewrót się udał (mój czołg przejechał na Torze Operacji Wojskowych, Defcon poleciał, bo to strategiczne państwo było) - to przeciwnik dalej kisi się w tymże państwie. Rząd się nie zmienił.
Zgadza się?
2. Uwaga taka. W instrukcji 6.1.4.: "(...) Znaczniki Wpływów zawsze mogą być rozmieszczane w Państwach sąsiadujących z Supermocarstwem kontrolowanym przez Aktywnego Gracza (...)".
W Karcie Pomocy też mogli o tym wspomnieć...
3.
Jeśli dobrze rozumiem - czasem przy Wywieraniu Presji warto nie mieć własnych znaczników w danym państwie - wtedy w razie czego nie mamy czego tracić, czy tak?
Na początek (wersja phalanx):
1a.
Pkt 6.3.1. Przewroty.
Cytat z instrukcji: "(...) .Zkolei posiadanie Wpływów w państwie będącym celem Przewrotu zwiększa szansę na przejęcie kontroli nad tym państwem. (...)"
To powyższe znajduje się również w opisie Wywierania Presji, gdzie owszem, do modyfikatorów również zaliczamy nasze Pkty Wpływów w danym państwie.
Jednak przy Przewrotach nie widzę żadnych modyfikatorów. Skąd więc zapis, że ewentualne moje Pkty Wpływów w "przewracanym" państwie zwiększą moje szanse na przejęcie kontroli nad nim?
edit do powyższego: może właśnie chodzi o to, o czym piszę poniżej - gdy kulnę dużo, a mam już jakieś Wpływy...
1b.
Ponownie Przewroty.
"(...) .Jeżeli wynik rzutu z dodanym modyfikatorem przewyższa dwukrotność Poziomu Stabilizacji, Przewrót kończy się powodzeniem. W przeciwnym wypadku Przewrót upada. (...)".
Była taka sytuacja podczas partii, że mój wynik rzutu kością plus Punkty Operacyjne zagranej karty przewyższyły dwukrotność Poziomu Stabilizacji państwa. Powiedzmy o 1. Zatem Przewrót się udał.
Jednakże - przeciwnik miał w tym państwie swoje 3 Punkty Wpływów (ja akurat nie miałem żadnego). Zatem - jako, że miałem 1 punkt naddatku z rzutu kośćmi wraz z PO - obniżyłem mu o ten jeden punkt jego Punkty Wpływów. Z 3 spadło mu do 2. Dalej więc stosunek Punktów Wpływów w tym państwie wynosił 2:0 dla przeciwnika (nieistotne jak rozumiem, czy kontrolował do państwo czy nie).
Reasumując - mimo, że mój Przewrót się udał (mój czołg przejechał na Torze Operacji Wojskowych, Defcon poleciał, bo to strategiczne państwo było) - to przeciwnik dalej kisi się w tymże państwie. Rząd się nie zmienił.
Zgadza się?
2. Uwaga taka. W instrukcji 6.1.4.: "(...) Znaczniki Wpływów zawsze mogą być rozmieszczane w Państwach sąsiadujących z Supermocarstwem kontrolowanym przez Aktywnego Gracza (...)".
W Karcie Pomocy też mogli o tym wspomnieć...
3.
Jeśli dobrze rozumiem - czasem przy Wywieraniu Presji warto nie mieć własnych znaczników w danym państwie - wtedy w razie czego nie mamy czego tracić, czy tak?
Re: Twilight Struggle( Zimna Wojna) - pytania o zasady
Witam,
mam problem z kartą nr 80 "Dla człowieka to jeden mały krok...". Napisane jest na niej że otrzymuje się punkty zwycięstwa w liczbie przedstawionej na tym polu, na które przeniosłeś swój znacznik. O którą liczbę chodzi bo nie widzę jakieś jednej jasnej odpowiedzi?
mam problem z kartą nr 80 "Dla człowieka to jeden mały krok...". Napisane jest na niej że otrzymuje się punkty zwycięstwa w liczbie przedstawionej na tym polu, na które przeniosłeś swój znacznik. O którą liczbę chodzi bo nie widzę jakieś jednej jasnej odpowiedzi?
- bajbaj
- Użytkownik wspierający
- Posty: 869
- Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
- Has thanked: 579 times
- Been thanked: 447 times
Re: Twilight Struggle( Zimna Wojna) - pytania o zasady
Karta działa tak - jeśli nie prowadzisz na torze wyścigu kosmicznego (Space Race Track), to możesz przesunąć się o dwa pola do przodu. Na niektórych z tych pól zaznaczone są punkty zwycięstwa, które otrzymują gracze za dojście do nich (np. 3/1 - czyli pierwszy gracz dostaje 3PZ, a drugi tylko 1PZ). Gdy dojdziesz do takiego pola, to otrzymasz punkty w liczbie zależnej od tego, czy byłeś pierwszy, czy drugi. W przypadku tej karty konieczne jest jednak stanięcie na polu dającym PZ, a nie minięcie go ("na które przeniosłeś swój znacznik").Sugob pisze: ↑11 kwie 2021, 11:21 Witam,
mam problem z kartą nr 80 "Dla człowieka to jeden mały krok...". Napisane jest na niej że otrzymuje się punkty zwycięstwa w liczbie przedstawionej na tym polu, na które przeniosłeś swój znacznik. O którą liczbę chodzi bo nie widzę jakieś jednej jasnej odpowiedzi?![]()
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 sie 2019, 22:12
- Has thanked: 1 time
Re: Zimna Wojna - kilka pytań.
Czy na pewno w kolejnej turze, po fazie headline, musi turlać od początku?godpuppet pisze: ↑16 gru 2013, 15:34 gracz w "Bagnie" lub "Potrzasku" w swojej rundzie wyrzuca odpowiednią kartę (wydarzenia na karcie wyrzucanej nie zachodzą) i rzuca kością.
przy 1-4 - następną swoją rundę gra normalnie
przy 5-6 - w następnej swojej rundzie musi odrzucić kolejną kartę i ponownie rzucić kością.
i tak dalej.
jeśli "zabagniony" nie ma już kart o wartości min 2, musi zagrać kulminacje, jakie posiada na ręku i opuszczać rundy aż do następnej tury. A w niej - po fazie headline - wyrzuca i turla od początku.
co do strategii - nie oczekuj prostej odpowiedzi, to zbyt skomplikowane i zbyt zależne od tego jakie karty masz w danym momencie na ręku i jakie są jeszcze w grze.
Poszukaj ewentualnie na BGG i na stronach dotyczących TS - były w tym wątku kilkukrotnie polecane.
- lesar
- Użytkownik wspierający
- Posty: 590
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 27 times
Re: Twilight Struggle( Zimna Wojna) - pytania o zasady
Ad.1a - bo jak ściągamy wpływy przeciwnikowi to nasze zaczynają się bardziej liczyć, im więcej mamy na starcie to zawsze lepiejTV3 pisze: ↑06 kwie 2021, 11:59 Czołem.
Na początek (wersja phalanx):
1a.
Pkt 6.3.1. Przewroty.
Cytat z instrukcji: "(...) .Zkolei posiadanie Wpływów w państwie będącym celem Przewrotu zwiększa szansę na przejęcie kontroli nad tym państwem. (...)"
To powyższe znajduje się również w opisie Wywierania Presji, gdzie owszem, do modyfikatorów również zaliczamy nasze Pkty Wpływów w danym państwie.
Jednak przy Przewrotach nie widzę żadnych modyfikatorów. Skąd więc zapis, że ewentualne moje Pkty Wpływów w "przewracanym" państwie zwiększą moje szanse na przejęcie kontroli nad nim?
edit do powyższego: może właśnie chodzi o to, o czym piszę poniżej - gdy kulnę dużo, a mam już jakieś Wpływy...
1b.
Ponownie Przewroty.
"(...) .Jeżeli wynik rzutu z dodanym modyfikatorem przewyższa dwukrotność Poziomu Stabilizacji, Przewrót kończy się powodzeniem. W przeciwnym wypadku Przewrót upada. (...)".
Była taka sytuacja podczas partii, że mój wynik rzutu kością plus Punkty Operacyjne zagranej karty przewyższyły dwukrotność Poziomu Stabilizacji państwa. Powiedzmy o 1. Zatem Przewrót się udał.
Jednakże - przeciwnik miał w tym państwie swoje 3 Punkty Wpływów (ja akurat nie miałem żadnego). Zatem - jako, że miałem 1 punkt naddatku z rzutu kośćmi wraz z PO - obniżyłem mu o ten jeden punkt jego Punkty Wpływów. Z 3 spadło mu do 2. Dalej więc stosunek Punktów Wpływów w tym państwie wynosił 2:0 dla przeciwnika (nieistotne jak rozumiem, czy kontrolował do państwo czy nie).
Reasumując - mimo, że mój Przewrót się udał (mój czołg przejechał na Torze Operacji Wojskowych, Defcon poleciał, bo to strategiczne państwo było) - to przeciwnik dalej kisi się w tymże państwie. Rząd się nie zmienił.
Zgadza się?
2. Uwaga taka. W instrukcji 6.1.4.: "(...) Znaczniki Wpływów zawsze mogą być rozmieszczane w Państwach sąsiadujących z Supermocarstwem kontrolowanym przez Aktywnego Gracza (...)".
W Karcie Pomocy też mogli o tym wspomnieć...
3.
Jeśli dobrze rozumiem - czasem przy Wywieraniu Presji warto nie mieć własnych znaczników w danym państwie - wtedy w razie czego nie mamy czego tracić, czy tak?
Ad.1b - tak
Ad.2 - owszem, mogli
Ad.3 - tak, zawsze usuwa ten kto po uwzględnieniu modyfikatorów wyrzucił więcej i ściąga różnicę
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
- lesar
- Użytkownik wspierający
- Posty: 590
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 27 times
Re: Twilight Struggle( Zimna Wojna) - pytania o zasady
podaj nr tych trzech błędnych kart
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Re: Twilight Struggle( Zimna Wojna) - pytania o zasady
Witam, problem jak na zdjęciu IV ed. Deluxe od Barda. Mam taki układ kart i pytanie, czy mam wywalić przed rozgrywką nr 1 albo 2? Nr 4 idzie do kosza tak czy siak?


-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 421
- Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Twilight Struggle( Zimna Wojna) - pytania o zasady
Jeśli chodzi o kartę nr 4 zakładam, że chodzi o kolor i treść. Azja zawsze była pomarańczowa. Ale jaka jest różnica między 1 a 2?
VASSAL tomek
Re: Twilight Struggle( Zimna Wojna) - pytania o zasady
Nr 4 za kontrolę Azji daje zwycięstwo, więc pewnie do wywalenia. Pomiędzy 1 a 2 nie ma różnicy, ale zakładam, że chodzi o ilość. Nie ma chyba dwóch takich samych kart w grze?
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 421
- Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Twilight Struggle( Zimna Wojna) - pytania o zasady
nr 4 odpowiada oryginalnie Europie.
VASSAL tomek
Re: Twilight Struggle( Zimna Wojna) - pytania o zasady
Hej.
Od piątku jestem szczęśliwym posiadaczem najnowszego wydania TS od Phanalx i po przeczytaniu instrukcji mam jedno pytanie. Jeśli gram USA i zagrywam kartę, której wydarzenie dotyczy zarówno USA i ZSRR (mieszana gwiazdka) jako operację, to czy rozpatruję na niej efekt wydarzenia? Czy jedynie efekt wydarzenia w przypadku zagrania karty jako Operacja rozpatruję, jeśli karta dotyczy wyłącznie supermocarstwa przeciwnika (czerwona gwiazda)?
Dziś pierwsza partyjka i chciałbym rozwiać tę wątpliwość
Od piątku jestem szczęśliwym posiadaczem najnowszego wydania TS od Phanalx i po przeczytaniu instrukcji mam jedno pytanie. Jeśli gram USA i zagrywam kartę, której wydarzenie dotyczy zarówno USA i ZSRR (mieszana gwiazdka) jako operację, to czy rozpatruję na niej efekt wydarzenia? Czy jedynie efekt wydarzenia w przypadku zagrania karty jako Operacja rozpatruję, jeśli karta dotyczy wyłącznie supermocarstwa przeciwnika (czerwona gwiazda)?
Dziś pierwsza partyjka i chciałbym rozwiać tę wątpliwość
