Strona 1 z 33

Age of Empires III: The Age of Discovery / Empires: Age of Discovery (Glenn Drover)

: 04 cze 2006, 21:25
autor: xshadow
Coś jakby drgnęło w kwestii AoE III. Na forum Eagle Games można obejrześ kilka grafik, które zostaną umieszczone w instrukcji i na planszy.
http://eaglegames.zeroforum.com/zerothread?id=6594

Jak na mój gust to kiepsko oddają klimat gry. Spodziewałem się czegoś innego (być może dlatego, że swoje wyobrażenie o AoE opieram na pierwszej i drugiej części gry). No ale jeszcze i tak zbyt wcześnie na jakiekolwiek konstruktywne wnioski.
Premiera jest planowana na lipiec 2006. Jak na razie niewiele wiadomo o tej grze. Zobaczymy czy nie powtórzy ona wątpliwego sukcesu wydawniczego jakim jest "Sid Meier's Pirates: The Boardgame" :roll:

: 04 cze 2006, 22:12
autor: Nataniel
Hmm, ciekawi mnie dlaczego grafika w zaden sposob nie nawiazuje do pierwowzoru komputerowego? Przeciez AoE3 jest bardzo ladna, a tu takie kaszanki :)

: 04 cze 2006, 22:27
autor: AvantaR
A mi sie podobaja. Faktycznie - z pierwowzorem wiele wspolnego nie maja, ale to nie znaczy, ze sa brzydkie jak na moj skromny gust. No, ale zobaczymy jak bedzie ksztaltowac sie calosc :)

: 05 cze 2006, 07:46
autor: Vasquez21
Jakoś tak... kiepskawo... podobnie jak przedmówcy, inaczej sobieto wyobrażałem.

: 05 cze 2006, 10:29
autor: Don Simon
A mi się podoba. Zwłaszcza trzeci rysunek (ze statkami). Komputerowych rysunkow nie trawie - na komputerze nie gram, wiec nie wiem jak tam to wygladało - natomiast te rysunki mi się podobają...

Pozdrawiam
Szymon

: 05 cze 2006, 11:03
autor: xshadow
Nie mam nic do samych grafik- są ładne. Po prostu nie rozumiem po co podpierać się tytułem rewelacyjnej komputerówki żeby wypuścić grę o zupełnie innej tematyce (a tak to wygląda na pierwszy rzut oka).

: 05 cze 2006, 11:36
autor: AvantaR
Jak dla mnie tematyka grafik pokrywa sie ta z AoE (z czesci 1 i 2 bo w 3 nie gralem za bardzo).

Pzdr

: 05 cze 2006, 11:46
autor: ram
I mnie też się podobają te grafiki, chociaż Morano byłby lepszy :)

A co do AoE III - zakupiłem Warrior Knights i dlatego już nie żałuję, że Age of Empires planszowe nie będzie oparte oparte o drugą część gry komputerowej. Podbój Meksyku, kolonizacja - może być ciekawie.

: 05 cze 2006, 12:39
autor: xshadow
avantar pisze:Jak dla mnie tematyka grafik pokrywa sie ta z AoE
Jak mrówka ze słoniem się pokrywa :wink:

: 05 cze 2006, 12:41
autor: AvantaR
No to jaka tematyka AoE byla?

: 05 cze 2006, 12:47
autor: xshadow
Faktycznie, imperia z różnych stron świata walczyły ze sobą, prowadziły odkrycia nowych technologii. Ale tam nie było mowy o conquiscie, zakładaniu plantacji czy wielkich odkryciach geograficznych.

Nie mogę wyrokować o klimacie gry na podstawie tych kilku grafik jednak przypuszczam, że na koniec planszówka i pierwowzór nie będą nijak do siebie pasować.

: 05 cze 2006, 21:04
autor: Blejzimierz
Heh- to ja wyjatkowo sie odezwe i sprostuje pewna sprawe ;) Sam kocham serie AoE komputerowa, za jej klasyczny, prosty styl i w nowa 3 czesc od jakiegos czasu sie zagrywam, wiec informuje zebrane grono, ze ta najnowsza czesc jest wlasnie umiejscowiona na terenach Nowego Swiata,w okresie kolonizacji Ameryki ;);) Tak wiec oskarzenia o sprzecznosci tematow sa ciut niesprawiedliwe ;) Ja sam czekam niecierpliwie na to, co wymysla ludki z Eagle Games- mam od nich tylko Civilization, i szczerze mowiac to moj najgorszy zakup gry- 4 razy probowalem dojsc do polowy gry chocby z roznymi ekipami, ale zawsze konczylo sie na: "eee-zostawmy to juz- lepiej wyjmij Trona" ;) Wiec pozyjemy, zobaczymy :) temat dobry, ale jakze latwy do spaprania ;P

: 05 cze 2006, 23:57
autor: Wojpajek
Graifiki są okropne, takie jak by się ktoś uczył malować akwarelą :P

: 15 cze 2006, 20:53
autor: xshadow
Się kręci- czyżby nowe Puerto Rico? ;)

http://www.boardgamenews.com/index.php/ ... d_picture/

: 15 cze 2006, 23:40
autor: Pancho
Tak narzekaliście na te grafiki, a się całkiem nieźle komponują na planszy.

: 16 cze 2006, 00:00
autor: xshadow
Przyznaję, że wyglądają ładnie.

Mi chodziło o to, że spodziewałem się strategii- wojna, technologia etc.
A dostanę jakieś nie przymierzejąc... Puerto Rico ;)

: 16 cze 2006, 07:46
autor: Vasquez21
ano fakt... na planszy jakby zupełnie inaczej to wygląda :)

: 16 cze 2006, 09:01
autor: outlaw
Mysle ze jak przystalo na EG dorzuca do gry garc figurek i jakos uwzglednia aspekt wojenny gry - patrz: Age of Mythology

: 16 cze 2006, 19:21
autor: Wojpajek
Mnie się nie podobają- obrazki z gry komputerowej wymiatały!!!

: 28 lip 2006, 21:48
autor: outlaw
Zdjecia z rozgrywki testowej i projekty figurek na boardgamegeek'u: http://www.boardgamegeek.com/browser.ph ... meid=22545

: 10 mar 2007, 12:31
autor: outlaw
Spoznione newsy ale warto odkurzyc temat gry o jakiej autor, Glen Drover, pisze ze jest najlepsza w jego dorobku.

News o europejskim wydawcy gry: tutaj.

Zasady do zassania: tutaj.

: 06 cze 2007, 20:53
autor: Pancho

: 28 cze 2007, 11:26
autor: MataDor
Jak dla mnie gra idealna.
Super mechanika (taki lekko mówiąc mix Caylusa z Puerto), prześlicznie wydana, niesamowicie klimatyczna, łatwa do nauczenia, masa możliwości, strategii, dojścia do zwycięstwa, skalowalna od 2 do 5ciu graczy (6ciu z dodatkiem). Czego chcieć więcej?! :)
Ludzie z którymi grałem też byli nią zachwyceni, a są wymagający względem gier bardzo.
Jeden z najlepszych zakupów jakie poczyniłem. Moje ukochane Puerto jest znacznie mniej wciągające i pasjonujące. Nie wyobrażam sobie na razie odmówić komuś zagrania partii jeśli takową by mi zaproponował :) Tak jak Pancho uważam że gra na bank wskoczy do top 5 BGG.

Co miesiąc premier planszówek! – dwa mega hity, AoE i ToI.

: 02 lip 2007, 09:46
autor: Nataniel
A my wczoraj mielismy dosyc rozczarowujaca partie w AoE3. Przede wszystkim bardzo niedopracowana w tej grze jest wojna. W zasadzie zupelnie nie oplaca sie wystawiac wojska - zołnierzy trzeba zbudowac, potem przetransportowac a potem jeszcze uruchomic bitwe / wojne... W tym samym czasie mozna na plansze wyslac 2x wiecej grubasow (mnichow), ktorzy wchodza z dodatkowym kolonista... Jeszcze, gdyby mnich liczyl sie po prostu podwojnie (a wiec odstrzelenie go mialoby sens), moze daloby sie zniwelowac czyjas przewage. W obecnej sytuacji to sie po prostu kompletnie nie oplaca.

Ze zlej strony pokazala sie tez losowosc zetonow / kart odkryc. Jeden z graczy mial naprawde fuksa kilka razy i pociagnal dobre odkrycia, drugi mial sporo gorzej - wysylal wielka armie przeciwko jednemu-dwom indiancom. Powinny byc jednak troche mniejsze roznice w liczbie indian na zetonie.

: 02 lip 2007, 10:07
autor: Browarion
Ha, zaś moje odczucia po dwóch partiach w AoE są zupełnie przeciwne.
Gierka bardzo mi się spodobała i uważam że jest jedna z lepszych pozycji na najbliższy czas. Dobrze skaluje się - grałem w 5 i 3 osoby.

Wojna - tu masz rację, ale AoE zypełnie nie jest grą militarną - stąd osoby na to się nastawiające na pewno odczują duży zawód. Autor nawet w instrukcji jasno wspomniał, że wojska moga być tylko narzedziem do ustalania przewag w poszczególnych koloniach, takim języczkiem u wagi.
IMHO bardzo słusznie - to inna gra, a i całkiem niexle oddaje "ekonomię wojny" - ta kosztuje dużo :)

Niedługo postaram się skrobnąc parę słów więcej o grze. Zawczasu jednak - niestety, jakość wydania jest IMHo fatalna - tak, fatalna jak na grę za 200 PLN. Na szczęście gra jako gra się broni i wszystko jest OK.

Pozdrawiam