Thunderstone Advance

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Thunderstone Advance

Post autor: BloodyBaron »

Do pierwszej wersji Grzmiącego Kamulca podchodziłem z dużą rezerwą, a poznawszy zasady - ostatecznie nie podszedłem wcale. Dość duża losowość, brzydkie w sumie karty - meh - mam Dominiona.
Natomiast z zainteresowaniem zapoznałem się z recenzją Toma Vasela traktującą o zmianach w drugiej edycji i... wrzuciłem grę na listę życzeń.

do nowej wersji dodano parę dobrych zmian w zasadach:
- akcja prepare: pozwala odłożyć część swojej ręki na szczyt talii,a resztę odrzucić - można więc w ten sposób magazynować na ręce dobre karty i poczekać, aż np. przyjdzie ekwipunek i światło do dobrego bohatera.
- można grać w lochach albo w głuszy - w tym drugim przypadku kary za brak światła są mniejsze a dostępnych potworów, więc gra robi się łatwiejsza dla początkujących

parę smaczków:
- chowańce - stworzenia, które mogą dać jednorazowy bonus, zależnie od ilości posiadanych punktów doświadczenia. ciekawy pomysł na wykorzystanie PD (XP) - im ma się więcej, tym silniejszy będzie benefit.
- dużo ładniejsze (moim zdaniem) karty

no i plansza - pewnie nie jest konieczna, ale jest ładna i funkcjonanie zaprojektowana - w dodatku dwustronna: jedną stronę obsługują lochy, drugą głusza leśnia.

ktoś już grał? Vaselowi gra nad wyraz przypadła do gustu.
_________
Moje gry
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Thunderstone Advance

Post autor: Matio.K »

Gralem w podstawkę pierwszej edycji. Niestety, ale odniosłem podobne wrażenia - zupełnie nie przypadło mi do gustu i konkretnie się wynudziłem. Advance raczej również tego nie zmieni, bo po filmiku Tom'a wnioskuję, że losowość jest taka sama. Czyli ogromna.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Thunderstone Advance

Post autor: BloodyBaron »

hmm... no właśnie zastanawiam się, na ile zmiany w zasadach i na niektórych kartach pozwalają ją trochę ograniczyć.
to ona odrzuciła mnie od pierwszej edycji.

Np. teraz ten podstawowy bohater - Regular (zamiast Milicji) - jeśli walczy włócznią (zastąpiła sztylet) - pozwala dobrać dodatkową kartę. Pewnie są i inne komba, które zwiększają szanse na "podejście" kart - a poza tym zawsze można na spokojnie zbierać dobrą rękę nową akcją Prepare.
_________
Moje gry
khaox
Posty: 419
Rejestracja: 13 wrz 2006, 15:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Thunderstone Advance

Post autor: khaox »

Ja do Łubudu-stone podszedłem na pożyczonej podstawce. Kupiłem później dragonspire (pełniący rolę podstawki dodatek) i wszystkie inne dodatki (bo są fantastyczne, zwłaszcza te ostatnie), nie mam tylko oficjalnej podstawki bo imho jest pomyłką i nie jest warta miejsca na półce.

moje spostrzeżenia odnośnie advance...

Akcja prepare - tego można używać w normalnym/starym thunderstone - afaik to była jedna z homerules która już w starej wersji istniała

Lochy/głusza - beznadzieja, bo ja rozumiem, że czasami 6 light penalty boli jak diabli, no ale to jest walka z bestami, krew i wojownicy a nie "pójdę 3 zakręty dalej w głuszę, żeby zabić łatwiejszego potwora"

Chowańce - super, chętnie dokupiłbym je jako promo do starej edycji. Uściśle tylko ich działanie: jak masz na ręce wykładasz przed siebie jako przygotowane i przed Tobą leżą ile tur chcesz nie zajmując miejsca na ręce. W dowolnym momencie możesz wykorzystać ich umiejętność, wtedy lecą na Twój prywatny discard i po pewnym czasie ponownie je dostajesz.

Wygląd kart - mi też się podobają i z wielką ochotą bym zmienił moje dotychczasowe karty na nowe, ale ten budżet...

Lepszy balans kart podstawowych - w dotychczasowej edycji karty, które miałes startowo na ręce były tym co przy każdej okazji starałeś się stracić

Inny setup - zapewniający, że zawsze jest jakaś broń, jakiś spell itd. Da się zrobić w dotychczasowej edycji :) Jak będe chciał to pobawię się.

Randomizery - z opisami w stylu "te potwory wymagają magicznego ataku ale dają dużo monet". Więc można przekazać randomizery bohaterów i potworów, żeby gracze szybko zapoznali się ogólnie z tą konkretną rozgrywką. I te randomizery to podstawowy powód dla którego strasznie podoba mi się Advance... tylko kurde, po tej kasie zainwestowanej w normalne wydanie :(

A Vaselowi podoba sie Łubudustone z każdym kolejnym dodatkiem bardziej :)
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: Thunderstone Advance

Post autor: BartP »

Jaki jest poziom interakcji w tej grze? Coś w stylu Dominiona czy trochę więcej?
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Thunderstone Advance

Post autor: Matio.K »

BartP pisze:Jaki jest poziom interakcji w tej grze? Coś w stylu Dominiona czy trochę więcej?
W podstawce była to kalka Dominiona.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Thunderstone Advance

Post autor: zephyr »

Gorsza kalka dominiona, mechanicznie Thunderstone mnie strasznie irytuje - weźmy dominiona, wyrzućmy to co jest fajne - interakcje między efektami kart i zostawmy to co jest nudne - pół automatyczne dorzucanie kart i ciągłe tasowanie.

Klimatem na pewno przebija. Mechanicznie ma 1 plus: przy niektórych długich kombach w Dominionie faktycznie tura gracza była za długa. Ale tu w ogóle nie widzę żadnych dylematów w rozgrywce, prawie że wojna...

A sam system bicia potworów też jest kosmicznie losowy - są jakieś słabiaki których w ogóle się nie opłaca ruszać bo tylko deck zaśmiecają i silni przeciwnicy którzy są warci dużo pkt i nie zaśmiecają decku... a to co akurat będzie można bić jest zupełnie losowe... Wyrzucenie kosztu oświetlenia to IMO nie tyle ułatwienie co popsucie już słabo działającego mechanizmu, (chyba że jest tam coś więcej niż tylko wyrzucenie oświetlenia), z oświetleniem nowy stwór był trudniejszy do ubicia, co sprawia że jest jakaś bariera którą może przekroczyć mocniejszy deck, która zmniejsza się z czasem (jak ktoś pobije poprzedniego stwora), po wywaleniu tego mechanizmu losowość w dobieraniu fajnego (punktującego) przeciwnika będzie jeszcze gorsza. Akcja doboru kart też wygląda tak sobie, sam pomysł brzmi ok, ale czy i kiedy to w ogóle będzie się opłacało... pewnie będzie, ale to dalej wygląda jak tura w plecy.

I brakuje mi jakichś fajnych kart, w dominionie po zagraniu throne roomx2, great hall(x2), militia(x2) czuję satysfakcję że coś się fajnie złożyło i pomysł na deck ma sens, w tej grze jakoś zupełnie nie czuję siły kart... może Advance ma jakieś ciekawsze karty.

[edit]
oglądam:
http://www.dicetower.com/game_reviews/t ... ayers.html
faktycznie nowy design graficzny bez porównania, i karty też wyglądają ciekawiej, jak będę miał okazję spróbuję dać serii drugą szansę
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Thunderstone Advance

Post autor: BloodyBaron »

zephyr pisze:Wyrzucenie kosztu oświetlenia to IMO nie tyle ułatwienie co popsucie już słabo działającego mechanizmu, (chyba że jest tam coś więcej niż tylko wyrzucenie oświetlenia), z oświetleniem nowy stwór był trudniejszy do ubicia, co sprawia że jest jakaś bariera którą może przekroczyć mocniejszy deck, która zmniejsza się z czasem (jak ktoś pobije poprzedniego stwora), po wywaleniu tego mechanizmu losowość w dobieraniu fajnego (punktującego) przeciwnika będzie jeszcze gorsza.
system z oświetleniem regulujący dostęp do nowych stworów pozostał - tylko w wersji "leśnej" kart jest więcej, a kary są -1/-2/-3/-4, a nie -2/-4/-6 jak w lochach.
_________
Moje gry
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Thunderstone Advance

Post autor: Nataniel »

Na stronę wrzuciliśmy przetłumaczone warianty gry "Epic" przygotowane przez użytkowników serwisu BGG, między innymi Toma Vassel'a. Polecamy się z nimi zapoznać bo są naprawdę ciekawe:
http://www.rebel.pl/repository/files/in ... %20gry.pdf
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Thunderstone Advance

Post autor: Tycjan »

AEG opublikowało darmową talię startową do samodzielnego wydruku: http://www.alderac.com/thunderstone-adv ... ndplay.pdf

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
Moniczka.s
Posty: 549
Rejestracja: 18 lut 2010, 20:06
Lokalizacja: Ostrowiec Św.\Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Thunderstone Advance

Post autor: Moniczka.s »

Tycjan pisze:AEG opublikowało darmową talię startową do samodzielnego wydruku: http://www.alderac.com/thunderstone-adv ... ndplay.pdf
Po przejrzeniu paczki stwierdzam, że są to WSZYSTKIE karty z podstawki podstawowego Thundersota w nowej stylistyce. Jedyną różnicą są basic cards, które są takie jak w nowej edycji. Milo ze strony AEG.
Mam rabat 10% w Planszomanii i chętnie pomogę w zakupach.
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Thunderstone Advance

Post autor: Matio.K »

Tycjan pisze:AEG opublikowało darmową talię startową do samodzielnego wydruku: http://www.alderac.com/thunderstone-adv ... ndplay.pdf
Może to jeszcze nie przełom, ale na pewno kolejny krok w ewolucji gier planszowych :)

Sciagam, a jutro zastanowie sie, czy wydrukowac.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Thunderstone Advance

Post autor: Tycjan »

Matio.K pisze:
Tycjan pisze:AEG opublikowało darmową talię startową do samodzielnego wydruku: http://www.alderac.com/thunderstone-adv ... ndplay.pdf
Może to jeszcze nie przełom, ale na pewno kolejny krok w ewolucji gier planszowych :)
Tak, jak napisaliśmy na naszym FB, taka sama akcja w ramach systemu Legend of the Five Rings przyniosła sukces, więc AEG poszło za ciosem. Teraz tylko czekać na inne wydawnictwa ;)

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
tajemniczy_padalec
Posty: 469
Rejestracja: 16 paź 2009, 01:18

Re: Thunderstone Advance

Post autor: tajemniczy_padalec »

Tycjan pisze:
Matio.K pisze:
Tycjan pisze:AEG opublikowało darmową talię startową do samodzielnego wydruku: http://www.alderac.com/thunderstone-adv ... ndplay.pdf
Może to jeszcze nie przełom, ale na pewno kolejny krok w ewolucji gier planszowych :)
Tak, jak napisaliśmy na naszym FB, taka sama akcja w ramach systemu Legend of the Five Rings przyniosła sukces, więc AEG poszło za ciosem. Teraz tylko czekać na inne wydawnictwa ;)
Przyznam, że ja nie do końca widzę przełom - praktyka dawania startowych talii do wydruku jest (była?) w miarę powszechna w przypadku gier TCG/CCG. Sam mam na dysku PDF ze startówką do WoW: TCG. Podobne praktyki też od dawna stosuje się w świecie gier wojennych - czasem można ściągnąć, a czasem dostać razem z czasopismem darmową, w pełni działającą grę "pocztówkową" lub nawet trochę większą.

Wracając do Thunderstona: jestem raczej fanem epickiego wariantu klasycznego Kamienia Gromu. Mam wszystkie dodatki, a kart jest tyle, że z każdej grupy usunąłem te, których i tak nigdy nikt nie kupował, wprowadziłem akcję "prepare" oraz możliwość zdecydowania w momencie zabicia potwora, czy chcemy go mieć w tali, czy w "schowku" - poza talią. Dodatkowo, zmieniłem wartość PD, za które można milicję zmienić w bohatera z 3 na 2 (jak w T:A), a potwory zawsze układam grupami, wedle punktów doświadczenia (im mocniejsze, tym później w talii lochu). Tak odchudzony Thunderstone śmiga jak się patrzy (chociaż o kombach a'la Dominion nadal nie ma mowy), nie tracąc nic z klimatu.

Sam zestaw Advance natomiast mnie nie urzekł. Po pierwsze, karty wyglądają dużo ładniej na zdjęciach niż "we własnej osobie". Może to tylko kwestia mojej partii, ale na kartach dominuje czerń i ciemny brąz, teksty wydają się mniej czytelne i w ogóle wszystko jest bardziej szaro-bure. Z fabularnego punktu widzenia fajna jest proponowana w instrukcji seria trzech misji, połączonych wspólna historią, chociaż wyłącznie dla samej tej wstawki raczej bym tego pudła nie kupował. Natomiast pomysł chowańców oraz awatarów (karty promo) uważam za całkiem fajny, tylko że - znowu - wciąż za mały, by usprawiedliwiać restartowanie całej serii i kupowanie kolejnych pudeł.

W sumie to jednak odetchnąłem z ulgą. Wreszcie przeszła mi presja kupowania kolejnych dodatków. Chociaż, kto wie, może jak wymyślą jakieś nowe-czadowe cuda, to jeszcze się skuszę...
Awatar użytkownika
Zet
Posty: 1365
Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 164 times
Been thanked: 169 times

Re: Thunderstone Advance

Post autor: Zet »

tajemniczy_padalec pisze:W sumie to jednak odetchnąłem z ulgą. Wreszcie przeszła mi presja kupowania kolejnych dodatków. Chociaż, kto wie, może jak wymyślą jakieś nowe-czadowe cuda, to jeszcze się skuszę...
A ja mam z kolei całkiem na odwrót - na kupno pierwszego Thunderstona się nie zdecydowałem, ale kupiłem Advance i zakochałem się. Nie czuję zupełnie presji kupowania starszych dodatków, ale za to zaczynam już czuć presję tych nadchodzących :D

Zgadzam się jednak z Tobą w 100%, że gdybym kupował wcześniejszą wersję, to teraz bym nie miał najmniejszej ochoty resetowania całości. Ma się ochotę powiedzieć, że Advance jest końcem dla jednych, początkiem dla innych :)
Awatar użytkownika
Migdał
Posty: 224
Rejestracja: 21 wrz 2012, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thunderstone Advance

Post autor: Migdał »

Dobra od premiery i zakupu przeze Thunderstone Advance mineło juz trochę czasu więc chętnie podzielę się wrażeniami z rozgrywki :)

Do gry podchodziłem z dystansem, chciałem mieć w kolekcji jakiegoś dekbulidera i zastanawiałem się nad starym Thunderem, Dominionem Runagem ale suma sumarum padło na Thunderstone Advance i nie żałuję. Grę mam wraz z dodatkiem Caverns of Bane i o jedno na pewno nigdy nie będę się bał...o re-grywalność :) Wraz dodatkiem ta gra ma nieskończona wręcz re-grywalność, jeśli do tego jeszcze dodamy możliwość grania w pojedynkę (które naprawdę jest wyzwaniem!) kilka możliwości utrudnienia gry opcję EPIC to wychodzi nam gra wręcz doskonała. Do tego wszelkie braki mechaniczne i minusy które ktos w grze moze znaleźć, nadrabia klimat. Ekipa awanturników rusza w podziemia, zbroja się, ubijają potwory, bronia wioski. Słyszałem że w nowym dodatku jest możliwość ko-opa to już normalnie prawie ideał :D. Całość dodatkowo jest świetnie wykonana, a pomysł z dodaniem kart-separatorów oraz "randomizerów" które niesamowicie ułatwiają setup wychodzi nam naprawdę gra która z ręką na sercu można polecić każdemu :). Gra jest po angielsku ale wierzcie mi ze grałem z osobami które w ogóle nie znały tego języka i nie stanowiło to jakiegoś większego problemu, po dwóch rundach każdy już wie jaka karta co robi i jakie kombosy można złożyć :). Czas rozgrywki to około godzinki w której naprawdę baaardzo dużo się dzieje, nie ma przestojów, mechanika jest niesamowicie intuicyjna i naprawdę można się nieźle wkręcić. Gra doskonale nadaje się jako befor, przerywnik i after planszówkowego wieczoru :) Podsumowując gorąco polecam :) kupicie nie zawiedziecie się :)
SPRZEDAM: Sword&Sorcery z dodatkami, Drakula, Zatoka Kupców z dodatkami.
Awatar użytkownika
Migdał
Posty: 224
Rejestracja: 21 wrz 2012, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thunderstone Advance

Post autor: Migdał »

Witam

Ostatnio miałem wreszcie możliwość zagrać tak na poważnie w wariant EPIC. Muszę przyznać, że robi ogromne wrażenie, w użyciu są WSZYSTKIE!! karty czyli cała ich masa, jest tez i interakcja z innymi graczami w dość ciekawej postaci. Grało się świetnie! Żeby jeszcze było ciekawiej dowiedziałem się ostatnio, że można łączyć pierwszą edycję z drugą, kumpel ma pierwszą więc pewnie w najbliższym czasie zagramy wariant MEGA EPIC!! :D
Mam tez pytanie do grających, jak wam idzie gra solo? U mnie rożnie bywa ale zawsze jest to nie małe wyzwanie, spróbowałem się kilka razy na większym poziomie trudności i poległem niestety ale po ciężkiej batalii :) a tu jeszcze jest stopień Nightmare!! Daliście kiedyś radę na tym poziomie?
SPRZEDAM: Sword&Sorcery z dodatkami, Drakula, Zatoka Kupców z dodatkami.
Awatar użytkownika
Migdał
Posty: 224
Rejestracja: 21 wrz 2012, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thunderstone Advance

Post autor: Migdał »

Niekiedy odwiedziny na BGG mogą być naprawdę owocne :) nie dość, że gra daje nam masę opcji i re-grywalność prawie idealną to jeszcze ludzie z AEG opublikowali scenariusze które dodatkowo urozmaicają grę :)

http://www.alderac.com/thunderstone/fil ... e_2Nov.pdf
http://www.alderac.com/thunderstone/fil ... -21Sep.pdf
http://www.alderac.com/thunderstone/fil ... -19Jul.pdf
http://www.alderac.com/thunderstone/fil ... -29Jun.pdf
http://www.alderac.com/thunderstone/fil ... Swords.pdf
http://www.alderac.com/thunderstone/fil ... _31May.pdf
http://www.alderac.com/thunderstone/fil ... -16May.pdf
http://www.alderac.com/thunderstone/fil ... -16May.pdf

I jeszcze wiadomość, że wydawca od czasu do czasu będzie wrzucać nowe scenariusze! :) dla mnie extra!!
SPRZEDAM: Sword&Sorcery z dodatkami, Drakula, Zatoka Kupców z dodatkami.
Awatar użytkownika
blacklunthor
Posty: 237
Rejestracja: 12 cze 2008, 23:49
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Thunderstone Advance

Post autor: blacklunthor »

o co chodzi z Ambush - zasadzką bo nie mogę nigdzie znaleźć ??
Awatar użytkownika
Rune
Posty: 1171
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:20
Lokalizacja: Tortuga
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Thunderstone Advance

Post autor: Rune »

Dla tych, co zastanawiają się nad rozpoczęcie przygody z Thunderstone mały unboxing Thunderstone: Starter Set ;)
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary
ravushimo
Posty: 16
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:11

Re: Thunderstone Advance

Post autor: ravushimo »

Udalo mi sie w koncu dopasc Tower of Ruin w holandii i... zadne sleevsy mi nie pasuja o_O karty niby sa standard us, 63.5mm a tu 64mm profit'y są za małe, 66mm wyraźnie za duże szczególnie na wysokość (90mm vs 88mm) przez co nie mieszczą się w boxie nie mówiąc już ze wyglada to tragiczne. Ma ktoś może zasleevowanego ToRa w cos pasującego?

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 577 times
Been thanked: 1030 times

Re: Thunderstone Advance

Post autor: RUNner »

Ja mam wszystkie karty w koszulkach Ultra Pro Platinum i nie ma problemu z umieszczeniem ich w pudełku. Co prawda na szerokość jest trochę na styk, ale nie wynika z tego nic negatywnego.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
MattCarnall
Posty: 326
Rejestracja: 08 sie 2010, 17:53
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Thunderstone Advance

Post autor: MattCarnall »

Interesuje mnie akcja "przetrzymania" kart. Ponoć, gdy te nam nie podejdą, można odłożyć tę, te?, które użyjemy w następnej rundzie. Może mi ktoś przybliżyć, jak dokładnie wygląda ta akcja? Czy są jakieś wyjątki? Rozumiem, że w polskim Kamieniu Gromu również można ją stosować?

Edit: chyba sam znalazłem.

Możesz odłożyć dowolną ilość kart na swój deck. I to wszystko :D Poprawcie mnie jeżeli się mylę :)
Awatar użytkownika
Rune
Posty: 1171
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:20
Lokalizacja: Tortuga
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Thunderstone Advance

Post autor: Rune »

Właśnie sam nie wiem o co chodzi, bo w instrukcji do mojego Starter Setu nie wychwyciłem tego. Chyba jeszcze raz muszą ją przestudiować (a może tego nie ma w tym zestawie dla początkujących).
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary
Awatar użytkownika
MattCarnall
Posty: 326
Rejestracja: 08 sie 2010, 17:53
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Thunderstone Advance

Post autor: MattCarnall »

Tu jest ten fragment:

Prepare
Sometimes your hand is a mix of cards that
you can’t do much with . Prepare lets you try to
build a better hand for the next turn .
Place as many cards as you like from your
hand onto the top of your deck in any order, so
that you’ll draw them next .
That’s all you can
do, but you’ve set yourself up for success . End
your turn.

Znalazłem go w instrukcji do The Ruin at Baile Bhoid.
ODPOWIEDZ