pod wpływem Pocket Dungeon zacząłem szukać alternatyw do stealth dice. Wariant z post-it nie bardzo mnie rajcuje.
Trafiłem na Generator Fibonacciego i masę innych generatorów rzutu kością na stronach internetowych lub w Excelu. Zależy mi jednak na tym, żebym mógł to robić sam, obliczając wynik w głowie.
Niestety nie jestem w stanie do końca zrozumieć alternatyw proponowanych na bgg np tutaj.
Kod: Zaznacz cały
irstly, select any two numbers, that isn't equal each other and not equal to zero.It will be "random seeds". Then, to get the following random number, you must add (plus) previous and pre-previous numbers, then divide with the remainder by number that we need (in programming that operation called "MOD" ) . That remainder will be our random number.
So, formula is that: Xi = (Xi-1 + Xi-2) mod m, where Xi - member of sequence, m - maximum number that we need.
For example, if our seeds will be 2 and 3, and we want to generate random likes d6. Then, our "m " from formula will be 6. We get next sequence:
2,3,5,2,1,3,4,1 ... Looks like random, isn't it?
Jak powinno to wyglądać dla pierwszego rzutu kością? I jak dla kolejnych przy ograniczeniu wyników <1;6>? Magiczna jest dla mnie ta operacja 'mod' bo nie miałem jej ani na statystyce ani na matematyce i ekonometrii.