Podwórko

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
chmie-l
Posty: 30
Rejestracja: 17 gru 2011, 15:44

Podwórko

Post autor: chmie-l »

Witam,
Od razu zaznaczam, że nie mam instrukcji, a jedynie pomysł, jak gra by wyglądała- tego jednak póki co nie zdradzę do końca. W każdym razie tematem gry byłoby podwórko. Brzmi nudno ( coś jak gra w schodzenie po schodach). Jednak chyba każdy z nas, gdy był dzieciakiem, bawił się w klasy, grał w nogę, spotykał się z dziesięcioletnimi kolegami na kawale ubitego piachu czy też w parku. Oczywiście w grze nie chodziłoby o skakanie na skakance ( pff też pomysł), a o coś, w co chyba każdy chłopiec się bawił- wojnę- taką na patyki pistolety z palców itp. Bazami byłyby krzaki, moralami- wskaźnik nudy i coś tam się jeszcze wymyśli :) Planszą byłby park, wokół niego pola roku szkolnego ( 12 miesięcy, każdy po 3 sloty, w których byłyby wydarzenia kształtujące dalszą rozgrywkę). Znalazły by się tam też takie rzeczy jak wypadki- złamana ręka, noga, przypały- ktoś odpalił petardę, a oczywiście wina spada na nas itd. Rozrywki polepszałyby morale.
Co o tym myślicie?
edit:
Co lepiej:
zwykła strategia, w chyba niecodziennym uniwersum w planszówkach ( jak wyżej), czy coś na kształt SP- wiecie taka odprężająca, w miarę śmieszna gierka? Osobiście, to mi się bardziej podoba wersja SP- wtedy planszą nie byłby park, a miasteczko :D
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2012, 20:27 przez chmie-l, łącznie zmieniany 1 raz.
apage
Posty: 4
Rejestracja: 04 mar 2012, 21:21

Re: Podwórko

Post autor: apage »

Brzmi dobrze, jakoś tak mi się od razu skojarzyło z Kolejką :) Dodaj jeszcze ujemne punkty "siary" np. za granie w klasy z dziewczynami :D
Awatar użytkownika
Kezia
Posty: 213
Rejestracja: 09 mar 2012, 17:28
Lokalizacja: Gostyń
Been thanked: 1 time

Re: Podwórko

Post autor: Kezia »

apage pisze:Brzmi dobrze, jakoś tak mi się od razu skojarzyło z Kolejką :) Dodaj jeszcze ujemne punkty "siary" np. za granie w klasy z dziewczynami :D
Punkty siary za granie w klasy z dziewczynami? Wystarczy rozmowa z dziewczyną żeby stracić szacunek w oczach kolegów, za granie w klasy automatycznie powinno się zostać wyeliminowanym z gry :D

Pomysł ciekawy, czekam na więcej szczegółów!
mbork
Posty: 1144
Rejestracja: 20 cze 2009, 01:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Podwórko

Post autor: mbork »

Kezia pisze:Pomysł ciekawy, czekam na więcej szczegółów!
+1
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Podwórko

Post autor: Vincent »

Jak dla mnie bardzo oryginalna tematyka.

I wydaję mi się, że jeśli zostanie zaimplementowana odpowiednia mechanika (oczywiście najfajniej gdyby i tutaj było coś również oryginalnego) czyli stosunkowo proste, łatwe do zapamiętania zasady, jednak dające mnogość możliwości (na razie sobie tę grę wyobrażam jako jakiś worker placement po dotychczasowym opisie, ew. area control) i dodatkowo wszystko uzupełnione będzie drobną dawką humoru w stylu
Kezia pisze:Punkty siary za granie w klasy z dziewczynami? Wystarczy rozmowa z dziewczyną żeby stracić szacunek w oczach kolegów
To myślę że osoby zarówno mające po 10 lat jak i po 50 będą się świetnie bawiły grając w tę grę.
Awatar użytkownika
chmie-l
Posty: 30
Rejestracja: 17 gru 2011, 15:44

Re: Podwórko

Post autor: chmie-l »

Witam nasze kochane forum po dłuuugiej przerwie ;)
przez te kilka miesięcy, gra była... No była po prostu nieudolnie tworzona. Niektórych rzeczy nie da się robić na siłę, dlatego może Was zdziwi ( a może nie :P ), że jestem na etapie... Prawdę mówiąc, to sam nie potrafię go określić, ale proszę- wrzucam wypociny w paszczę Pomysłów- który został dobrze przyjęty.
Każdy z graczy ma 3 pionki- jest to jego paczka. Tura dzieli się na trzy fazy:
- faza zaklepania,
- faza dociągania,
- faza działań.
Faza zaklepania:
Gracze rozkładają zgodnie z ruchem wskazówek zegara po jednym pionku na wybranym polu- tak do rozstawienia wszystkich.
Faza zabaw:
Za wszystkie swoje pionki ciągniemy karty. Określają one, jakie zabawy zostały w tej turze wymyślone. Z wyciągniętych kart wybieramy jedną- jest to główne zajęcie. Jednak żeby móc ją zagrać, potrzebujemy przynajmniej jednego ze swych pionków na odpowiednim polu ( musi być spełniony wymieniony w karcie rodzaj terenu np. trawa, oraz poziom fajności. Jeśli poziom fajności pola przekracza ten znajdujący się na karcie- wtedy odejmujemy różnicę od wskaźnika nudy. Na karcie zabawy jest również podane ile kart i jakiego rodzaju powinniśmy dociągnąć).

Faza działań:
Dzieli się na:
- inspiracje i wredne zagrywki ( karty, które modyfikują rozgrywkę określonego gracza),
- walkę.

Walka przebiega bardzo prosto- gracze używają na przemian kart solówki. Zadaniem każdego z nich jest zredukować ilość punktów wytrzymałości przeciwnika do zera ( na początku bójki ma się 10).

Jak widać- wygląda w miarę prosto. Potraktowałem to jednak tutaj nieco " po macoszemu". Zdaję więc sobie sprawę, że ten post jakoś straszliwie dużo nie wnosi. Z czasem będę starał się publikować kolejne fragmenty zasad. I teraz pytania do Was- odbiorców: przypomniało mi się, że w podstawówce bardziej byśmy się bili, niż strzelali do siebie z palców wskazujących. Tak więc to wygląda. Czy myślicie, że wprowadzenie tych bójek, nierzadko z użyciem kamieni, bądź patyków zniechęci potencjalnego odbiorcę? Vincent napisał "To myślę że osoby zarówno mające po 10 lat jak i po 50 będą się świetnie bawiły grając w tę grę." I właśnie się zastanawiam, czy takie coś nie jest w grze familijnej przesadą… Jeśli ktoś ma jakieś pytania co do projektu, to postaram się odpowiadać- jednak nie wiem, jak to z tym będzie, ponieważ zaraz wyjeżdżam- w pon. Nie wiem również, jak będzie wyglądać sprawa z Internetem. I teraz najgorsze zdanie:
Czekam na krytykę :D

A no i oczywiście powiem, jeśli ( co jest bardzo prawdopodobne) ktoś nie wychwycił z powyższego ogólnego zarysu gry, że:
duża część rozgrywki to taki jakby deck builder ( czy jakoś tak się to nazywało). Jest to, więc karcianka, w której plansza odgrywa głównie rolę określonego kierunku rozwoju. W zależności jakie zabawy będziemy wybierać, takie karty nam wpadają. Może chcemy tłuc innych po ryjach, może jednak wolimy psuć im zabawy, a może w końcu " przez przypadek" przeciwnik połamie sobie rękę? Do znudzenia przeciwnika prowadzi wiele dróg :D
Awatar użytkownika
chmie-l
Posty: 30
Rejestracja: 17 gru 2011, 15:44

Re: Podwórko

Post autor: chmie-l »

Tak wiem- może nie jest to super, ale żeby ktokolwiek zobaczył- muszę odpowiedzieć w nowym poście. Po EDICIE dalej siedziało na dole, a naprawdę chcę znać Wasze zdanie.

Cóż. Przez spory czas mnie nie było. Musiałem na nowo pokochać kartoniki, papierki, plastikowe ludziki itd. :P Gra mimo, że była tworzona- podobała mi się coraz mniej. Potem ( czyli ostatnio) zmieniłem system operacyjny, więc.. ładnie mówiąc- wszystko z "C" poszło się ******. Dlatego postanowiłem, że jest to nowa szansa, żeby spojrzeć na temat nieco inaczej- mam drugie podejście. Po moich rozmyślaniach nt. mojego gniotka, stwierdziłem- że nie miało być dla mnie priorytetem tłuczenie się kijami, czy też kamieniami. Powinno chyba głównie chodzić o niską dojrzałość ( dziecinność postaci), oraz ich zabawy/przygody/problemy. Ktoś napisał, że byłaby to gra, w którą graliby starzy i młodzi. Taki smak dzieciństwa. Po małych obserwacjach stwierdziłem jednak, że ciągłe: berek, chowany, berek, piłka- i tak w kółko, przeplatane banalnymi solówkami, które spowalniają rozrywkę a nie wnoszą do gry tego co chciałem- to nie to... Postanowiłem, że nowa wersja będzie polegać głównie na użyciu kart. Chyba koniec z walkami terytorialnymi. Tym razem chciałbym postawić, na niepowtarzające się sytuacje, o stosunkowo zabawnej treści. Na każdą taką oryginalną zabawę- np. próbę skrzyżowania kaczki i Jaka. Każdą historię zabawy rozbudowywano by o jakieś wydarzenie w jej trakcie ( np. złapani przez nauczycieli, ucieczka przed psem itd.). Tu byłby element walki między graczami- jeden starałby się drugiemu popsuć zabawę. Nie wiem jak to wyjdzie- ale zamierzam spróbować na ten sposób. Jeśli macie jakieś rady ( za i przeciw też nie pogardzę) to piszcie. Chcę wiedzieć, czy takie podejście Wam się podoba. Gra jest dla graczy, nie dla twórcy :)

pozdrawiam
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1933
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 154 times
Been thanked: 176 times

Re: Podwórko

Post autor: tomuch »

Moim zdaniem jednak wybierzmy: albo gra od 10 lat, albo bójki, rzucanie kamieniami etc. W tym wieku różne pomysły przychodzą do głowy (jest ich tam sporo), więc nie potrzeba nowych, niezbyt edukacyjnie wyrafinowanych. Więc myślę, że dobrze, że z tego elementu zrezygnowałeś.
Wrzuć gdzieś (niekoniecznie na tym forum) ankietę dotyczącą wspomnień dziecięcych (typu: co robiłeś, kiedy byłeś szczenięciem / kiedy rodzice nie patrzyli / nie wiedzieli), a będziesz miał pomysłów aż nadto... A im większa różnorodność wydarzeń / gier, tym będzie lepiej.
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1242
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Podwórko

Post autor: poooq »

Może tak: po podwórku (plansza) biegają dzieci w różnej liczbie i wieku (np. różne figurki w kilku kolorach, kolor to rodzeństwo), gracze są dorosłymi opiekunami rodzin z określoną rolą (np. szkolny pedagog, starszy wrzeszczący pan, pani z bliźniakami w wózku) z celem zwycięstwa do zrealizowania, zagrywaliby karty modyfikujące wydarzenia lub zabawy, grupy mogłyby zdobywać terytoria by czerpać z nich profity i bawić się wspólnie, zapraszanie do zabawy dzieci z innych osiedli skutkowałoby katastrofami... Zaraz, zaraz, to przecież Ankh-Morpork, zerknij na jej mechanikę, pasuje do Twojego pomysłu, może podsunie ci jakieś nowe patenty...
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
chmie-l
Posty: 30
Rejestracja: 17 gru 2011, 15:44

Re: Podwórko

Post autor: chmie-l »

No cóż... Prawdę mówiąc- gdy przeglądałem pytania pt. " Co robiłeś...", to aż mnie już mdlić zaczęło od " piłka nożna, PIŁKA NOŻNA, P I Ł K A N O Ż N A!!" inna sprawa, że robiłem te poszukiwania dość dawno, oraz to, że chyba nie jest to zbyt chodliwy temat :P Wrzuciłem takie pytanie na zapytaj.pl- zero odpowiedzi ( prawdę mówiąc, to i tak się tego spodziewałem). Jestem, więc zmuszony pytać się tutaj. Proszę Was o jakieś przykłady- wydaje mi się, że w większości nie jesteście rocznikiem który widział tylko komputer, więc może być ciekawie :wink: Oczywiście pomysły swoje też mam- no ale wiadomo- im więcej, tym lepiej.
Awatar użytkownika
LordDisneyland
Posty: 438
Rejestracja: 20 cze 2010, 01:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podwórko

Post autor: LordDisneyland »

Berek, chowany, berek...może jestem ciut starszy, ale raczej wyglądało to "wojna, kapsle [wyścig pokoju] , wojna, kapsle 1 na 1 - czyli tzw"na zachy", wszyscy się kłócą [ wyrzuć 6 by uniknąć animosity :) ], następnie bitka z drugą częścią osiedla, co to przyszła, żeby było ciekawiej , a na zakończenie- wspólna wizyta na najbliższej budowie, coby jakieś przydatne elementy zgarnąć[wyrzuć1, jeśli chcesz znaleźć to, co chcesz]. Następna tura mogła by zaczynać się od "Matka znalazła wczorajsze znaleziska i domaga się wyjaśnień. Rzuć kostką . 1-4 oznacza, że matka zrzędząc wyrzuca skarby do zsypu. 5-6 oznacza, że udało ci się zachować jedną ósmą wczorajszych skarbów, resztę matka podnosząc oczy do niebu wyrzuca do zsypu."
Z drugiej strony, co ja tam wiem...byłem grzecznym dzieckiem...
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1933
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 154 times
Been thanked: 176 times

Re: Podwórko

Post autor: tomuch »

a ja byłem niegrzecznym... i wstydzę się mówić :D
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4091
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 299 times
Been thanked: 176 times

Re: Podwórko

Post autor: lacki2000 »

LordDisneyland pisze:Z drugiej strony, co ja tam wiem...byłem grzecznym dzieckiem...
Twój avatar bardzo się zdziwił jak to przeczytał...
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
LordDisneyland
Posty: 438
Rejestracja: 20 cze 2010, 01:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podwórko

Post autor: LordDisneyland »

Avatar? Toż to moja fotka z Pierwszej Komunii Świętej ! Roku pańskiego 1980-ego zrobiona....
Zawsze mi mówili, że poważnie wyglądam jak na swój wiek... :?
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1242
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Podwórko

Post autor: poooq »

Z ulubionych zabaw: bączki z saletry i cukru oraz nakrętki od wyborowej -latały wysoko i z piskiem.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
LordDisneyland
Posty: 438
Rejestracja: 20 cze 2010, 01:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podwórko

Post autor: LordDisneyland »

A tzw. strzelanie z bolca? Ciekawe, czy gdzieś się jeszcze w okolicy ostał asfalt, który możnaby w ten sposób rozluźnić :) I czy dzisiejsza siarka z zapałek dorównuje tej z lat 80-tych....
Awatar użytkownika
chmie-l
Posty: 30
Rejestracja: 17 gru 2011, 15:44

Re: Podwórko

Post autor: chmie-l »

Ok.
Postanowiłem ( o zgrozo- 7,8% mechaniki skończonej, a ja myślę nad dodatkami :P), że zabawy podzielę na większe grupy- takie jakby dodatki, typu : "Zabawy PRLu", "Zabawy Gimbazy" itd. Wtedy gracze będą sobie mogli wybrać którym zestawem/ zestawami kart zabaw chcą grać. Zdecydowałem się na to, ponieważ:
a) Większa różnorodność,
b) Więcej pomysłów do wykorzystania, które niekoniecznie muszą ze sobą kolidować.
Nie biorę się za mechanikę jeszcze na poważnie, ponieważ najpierw chcę wiedzieć, jakie zabawy będę mógł wykorzystać.

Ps. Co to jest strzelanie z bolca?
Ps.2 Tak wiem- Gimnazjum to wiek, który wychodzi poza ramy założonego wieku bohaterów, jednak dałem go jako przykład- no ładnie się rymuje. :D
Rebelian
Posty: 45
Rejestracja: 17 lis 2011, 09:45

Re: Podwórko

Post autor: Rebelian »

Czy masz już jakieś szkice mechaniki które można jakoś modelowo przedstawić?
Bardzo dobry pomysł - gratuluję!
Rebelian - mój blog, moja strategia.
wiktoreek98
Posty: 9
Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:12

Re: Podwórko

Post autor: wiktoreek98 »

Ciekawy pomysł lecz jednak myślą ze lepiej (prościej jeśli chodzi o zasady, co daje możliwość grania przez laików) zostań przy area control lub worker placement jak już ktoś powyżej napisał
Awatar użytkownika
chmie-l
Posty: 30
Rejestracja: 17 gru 2011, 15:44

Re: Podwórko

Post autor: chmie-l »

Prawdę mówiąc- póki co zbieram zabawy. Chcę mieć ich jakiś wachlarz, żeby móc je pogrupować w określone grupy, o różnych przeznaczeniach ( może). Jako, że zaraz wybije czas feriowy- mam nadzieję, że prace posuną się naprzód. Kto wie- może nawet uda mi się wymyślić zasady, bawiąc się samymi kartami.

Miałem jedną myśl. Od pierwotnych założeń nieco odbiega, jednak jestem w 85% pewien, że część tych rozwiązań wykorzystam i tak.

Każdy gracz ( podejrzewam, że będzie ich max 4) zaczyna ze swojego pola startowego. Jego zadaniem jest przejście pionkami na pole przeciwnika- znajdujące się naprzeciwko jego. Aby było to możliwe- układa dla siebie drogę z zabaw/sytuacji itd. Każda z nich daje nowe możliwości rozwoju dróżki- pewnie jakieś strzałki itd. Skoro zabawy są na 100% pozytywne- to pewnie sytuacje muszą być na "-", żeby wszystko się równoważyło. Myślę, że tak jednak nie musi być, choć wszystko wyjdzie w praniu. Co do czystej planszy, na której gracz ustawia zabawy- składa się z kwadratowych pól. Każde z nich miałoby określony kolor. Gracze mogliby stawiać zabawy/ sytuacje na polach bezpośrednio stykających się z ich drogą, oraz tych w ich kolorze- które stykają się z drogą przeciwnika. Oczywiście mam nadzieję, że wymyślę karty pozwalające torować sobie drogę wśród już zajętych pól. I- ch***- wpadła mi troszkę inna myśl. Na planszy ustawialibyśmy jedynie zabawy. Sytuacje itd. zagrywałoby się w ten sposób, że: wykładamy- rozpatrujemy działanie i idzie smutno na szaro-bury stosik kart odrzuconych). Jak tak na to patrzę, to może i nie jest to tym, czego na początku chciałem, lecz wydaje się w miarę proste- i nastawiające na myślenie.

Wkrada się pare niejasności- bo jest to bardzo wydaje mi się ogólnikowo przedstawione- dodatkowo- niecałkowicie. Ale po prostu wpadło mi do głowy wczoraj ( a może już dzisiaj) i tyle zrozumiałem ze swoich bazgrołów w notesiku :)

Jeśli taka mechanika Wam nie odpowiada/ nie jest tym czego oczekiwaliście- piszcie. Czyżbyście woleli area control/ worker placement? To będzie moja pierwsza, skończona gra i mam nadzieję, że spełni oczekiwania odbiorców.
Awatar użytkownika
chmie-l
Posty: 30
Rejestracja: 17 gru 2011, 15:44

Re: Podwórko

Post autor: chmie-l »

Tak. W końcu skończyłem. :D O kilku rzeczach nie napisałem w instrukcji ( chyba tylko o modulatorach wynikających z obszaru. No i nie opisałem do końca kart.). Jednak wydaje mi się, że można wszystko wywnioskować- już naprawdę nie chciało mnie się tego przepisywać :twisted: Tak czy inaczej, to jestem stosunkowo zadowolony- teraz tylko zrobić karty, żetony i planszę ( wg. moich zamysłów z notatnika). Wydaje mi się, że wszystko jest. Mechanika może niezbyt odkrywcza, ale chyba prosta- wyjdzie w praniu. Gracze decydują w jaki sposób najlepiej wykorzystywać lokacje, obawiają się małych problemów w trakcie zabaw, uwag dorosłych kierownaych przez innych. Zresztą sami zobaczcie. Czekam na odpowiedź: Czego Wam tu brakuje/ co się nie podoba? Jak dla mnie to już jest prawie, że finalna wersja, choć beta zmienić może jeszcze coś...

Zasady: http://www.filedropper.com/podwrko

No to czekam. Jak się trochę zbierze, to może coś zmienię i wtedy biorę się za karty.

Mały edicik:
Jeśli rozszerzenie będzie sprawiać problemy, to spróbuję je zmienić na jakiegoś ".doc", czy coś.
mbork
Posty: 1144
Rejestracja: 20 cze 2009, 01:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Podwórko

Post autor: mbork »

Kapsle, berek, piłka nożna one-on-one kamieniem (!). W sumie byłem raczej grzeczny.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1242
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Podwórko

Post autor: poooq »

Jak na razie to tylko szkielet: niezbędna będzie plansza, dodatkowe arkusze i chociaż kilka, różnych kart z każdej talii. Teoretycznie mogę podważyć tylko mechanikę bójek: rzut kostką na wygraną jest lekko nagięty: wiadomo, że na podwórku zawsze wygrywają pewne siebie cwaniaczki z suchym piachem w kieszeni. Rzut na wynik zabawy do zmiany: może niech na końcowy rezultat ma wpływ zmęczenie ekipy lub odwrotna wartość PZabawy: tj: im mniej zdobyliśmy punktów w ostatniej turze tym lepiej pójdzie nam w obecnej ("E, chłopaki, koniec tej nudy, może pójdziemy na złom po kulki?"). Może im gorzej man idzie w grze, tym bardziej ekstremalne zabawy przyjdą do głowy: znudzone dzieci to cicho cykające bomby...
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Podwórko

Post autor: mig »

"kampa" piłką do tenisa, "w dołek" monetami, budowanie i urządzanie "kryjówki-schronu" ;)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
LordDisneyland
Posty: 438
Rejestracja: 20 cze 2010, 01:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podwórko

Post autor: LordDisneyland »

chmie-l pisze: Ps. Co to jest strzelanie z bolca?
Przepraszam, że dopiero teraz, alem do sieci dostępu nie miał.
No cóż...bierzemy stalowy bolec i odpowiednio ciężki kamień. Mozolnie wykuwamy w asfalcie dziurę , tak do 3/4 długości bolca. Usuwamy go i do w/w dziury wsypujemy siarkę zeskrobaną z zapałek. Umieszczamy bolec w wykutym otworze... odsuwamy się trochę, rzucamy w wystającą część bolca używanym uprzednio kamulcem i
BOOOOOOOOOM!!!!! :)
Naprawdę fajne kratery wychodziły :D Uwielbiałem to w podstawówce :)
Jednak nie ma jak pirotechnika ;) . I jakoś nikt nie ucierpiał. Ale gdzie teraz asfalt...wszędzie te kostki bauma paskudne.
Pozdrawiam! I powodzenia w dalszych pracach!
ODPOWIEDZ