The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Tomzaq
Użytkownik wspierający
Posty: 1708
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 104 times
Been thanked: 67 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: Tomzaq »

warlock pisze: 20 kwie 2021, 12:53
Tomzaq pisze: 20 kwie 2021, 12:13 Dzięki Panowie. Czy gram dobrze tylko jeszcze talii nie potrafię dobrze zbudować :D
https://ringsdb.com/ - polecam tworzyć tutaj ;). Podrzuć czym grasz, może coś doradzimy :D. Ta gra jest wymagająca od samego początku, także nie zniechęcaj się porażkami ;). Anduina potrafi dać w kość nawet doświadczonym graczom z dużą pulą kart, nie każda talia da radę ;).
Nie zniechęcam się. Strasznie się podjarałem tą grą. Będę walczył dalej.
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
Tomzaq
Użytkownik wspierający
Posty: 1708
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 104 times
Been thanked: 67 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: Tomzaq »

Czy karta celu z cechą "strzeżona" np.: Mapa Gandalfa, która wyniku działania jakiegoś wydarzenia opuszcza bohatera i wraca do strefy przeciwności otrzymuje ponownie kartę z talii spotkań?
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
RUNner
Użytkownik wspierający
Posty: 3762
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 382 times
Been thanked: 721 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: RUNner »

Tomzaq pisze: 23 kwie 2021, 07:50 Czy karta celu z cechą "strzeżona" np.: Mapa Gandalfa, która wyniku działania jakiegoś wydarzenia opuszcza bohatera i wraca do strefy przeciwności otrzymuje ponownie kartę z talii spotkań?
Nie dostaje. Karta strzeżona dostaje kartę z talii spotkań tylko wtedy, gdy zostanie z niej odkryta.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Awatar użytkownika
Admirał Thrawn
Użytkownik wspierający
Posty: 129
Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
Has thanked: 66 times
Been thanked: 16 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: Admirał Thrawn »

Właśnie wracam do gry po dłuższej przerwie z zamiarem częstszego grania w dwie osoby i nasunęło mi się takie jedno pytanie…
Mianowicie: czy można odrzucać karty podstępu, które stały się dodatkami z cechą stan i zostały dołączone do jednej z naszych postaci, poprzez efekty kart cienia, które każą odrzucić dodatek kontrolowany prze broniącego się gracza?
Wygląda mi to na mocne nadużycie mechaniki, bo obie negatywne karty kontrują się wzajemnie i nie dzieje się nic złego, a Sauron traci tylko swoje dwie karty :) . Trochę bez sensu.
Ale za to z mechanicznego punktu widzenia jest to jak najbardziej dozwolone (przynajmniej tak mi się wydaje). Niech za przykład posłużą mi karty z 1. scenariusza gry podstawowej: została wylosowana karta ,,Schwytany w sieć”, która po dołączeniu do bohatera staje się dodatkiem z cechą stan. Następnie w fazie walki zostaje wylosowana karta cienia od ,,Leśnego pająka”, która każe odrzucić broniącemu się graczowi 1 kontrolowany przez niego dodatek z cechą stan. I właśnie myślę, że ,,Schwytani w sieć” spełnia oba te warunki. Mimo, że jest to karta podstępu, a nie dodatku i w zasadzie należy do tali spotkań, to jest ona traktowana jak dodatek z cechą stan (czyli wszystkie karty odnoszące się do dodatków ze stanem odnoszą się również i do niej), a w instrukcji we fragmencie o kontrolowaniu i własności możemy przeczytać, że: ,,Gracze zawsze przejmują kontrolę nad kartami dodatków, które zostały dołączone do ich postaci.”. Więc podsumowując: ten podstęp jest teraz dodatkiem z cechą stan i jest pod kontrolą gracza, do którego należy postać z dołączoną do niej tą kartą podstępu, tak więc może ona być legalnie odrzucona.
Prosiłbym o potwierdzenie tej teorii.
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
alpha
Użytkownik wspierający
Posty: 1001
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 310 times
Been thanked: 128 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: alpha »

Admirał Thrawn pisze: 19 lis 2021, 12:40 Właśnie wracam do gry po dłuższej przerwie z zamiarem częstszego grania w dwie osoby i nasunęło mi się takie jedno pytanie…
Mianowicie: czy można odrzucać karty podstępu, które stały się dodatkami z cechą stan i zostały dołączone do jednej z naszych postaci, poprzez efekty kart cienia, które każą odrzucić dodatek kontrolowany prze broniącego się gracza?
Gracz kontroluje karty dołączone do swojej postaci ale zasada ta dotyczy tylko kart graczy.
Kart podstępu nie da się kontrolować, więc jedyna możliwość pozbycia się takich kart to użycie kart graczy (chyba tylko sfera wiedzy ma taką możliwość).
Kolekcja: BGG
Sprzedam / wymienię: BGG lub forum
Awatar użytkownika
Szewa
Użytkownik wspierający
Posty: 831
Rejestracja: 10 sie 2016, 12:33
Has thanked: 332 times
Been thanked: 484 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: Szewa »

Admirał Thrawn pisze: 19 lis 2021, 12:40 Mianowicie: czy można odrzucać karty podstępu, które stały się dodatkami z cechą stan i zostały dołączone do jednej z naszych postaci, poprzez efekty kart cienia, które każą odrzucić dodatek kontrolowany prze broniącego się gracza?
Karta podstępu, która stała się dodatkiem jest dołączona do gracza, ale nie jest pod jego kontrolą. Nie można odrzucić jej :(
A przynajmniej tak pamiętam z dyskusji, którą kiedyś czytałem.
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
Awatar użytkownika
Admirał Thrawn
Użytkownik wspierający
Posty: 129
Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
Has thanked: 66 times
Been thanked: 16 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: Admirał Thrawn »

alpha pisze: 19 lis 2021, 13:40
Admirał Thrawn pisze: 19 lis 2021, 12:40 Właśnie wracam do gry po dłuższej przerwie z zamiarem częstszego grania w dwie osoby i nasunęło mi się takie jedno pytanie…
Mianowicie: czy można odrzucać karty podstępu, które stały się dodatkami z cechą stan i zostały dołączone do jednej z naszych postaci, poprzez efekty kart cienia, które każą odrzucić dodatek kontrolowany prze broniącego się gracza?
Gracz kontroluje karty dołączone do swojej postaci ale zasada ta dotyczy tylko kart graczy.
Kart podstępu nie da się kontrolować, więc jedyna możliwość pozbycia się takich kart to użycie kart graczy (chyba tylko sfera wiedzy ma taką możliwość).
Według Twojej wypowiedzi gracze nie mogą kontrolować kart celów, bo raz: nie są one kartami graczy, a dwa pochodzą z talii spotkań. W takim razie po co tekst na karcie cienia ,,Strażnika jaskini", mówiący o odrzuceniu dodatku i przy tej okazji opisujący co się dzieje z odrzuconą (pewnie w ten sposób) kartą celu? Na tych kartach celów (mówimy teraz dla przykładu o scenariuszu ,,ucieczka z dol guldur") nie ma informacji o tym, że gracz je kontroluje (bo rzeczywiście pojawia się ona w na niektórych innych kartach celów).
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
Awatar użytkownika
donmakaron
Użytkownik wspierający
Posty: 3522
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 643 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: donmakaron »

FAQ:
(1.06) Control of Non-objective Encounter Cards
Players do not gain control of encounter cards unless control of the card is explicitly granted by a card effect. When an encounter card (such as Caught in a Web, CORE 86) becomes an attachment and attaches to a character, that character’s controller does not gain control of the attachment.


Gracz nie kontroluje kart spotkań dołączonych do jego postaci. Jeśli efekt karty każe odrzucić dowolny dodatek, może to być dodatek będący kartą spotkania. Jeśli efekt każe odrzucić dowolny kontrolowany przez gracza dodatek, nie może to być dodatek będący kartą spotkania.

Zdarzają się i takie i takie:
Spoiler:
Ruling od Nate'a (z neta, nie poprawiałem literówek):
Q:Black Uruks(KD54)reads:When revealed:The first player must choose and discard an attachment from a questing character.If albe.
> Driven by Shadow(CS92)reads:Shadow:Choose and discard 1 attachment from the defending character.(If this attack is undefended,discard all attachments you control)
> Cavern Gurdian(CS103)reads:Shadow:Choose and discard 1 attachment you control��
> So I wonder Cavern Gurdian's shadow effect can't help player to discard Caught in a Web,because player can't control it ,and Driven by Shadow didn't mention "you control" until undefended situation.so maybe it still can't help player to discard Caught in a Web.But Black Uruks didn't mention "you control"ï¼Oso can I use the effect to discard Freezing Cold(D23)?
A:Because the shadow effects on Black Uruks and Driven by Shadow don't specify "player card" or "you control" you can use them to discard an encounter card attachment.

edit: w wolnym tłumaczeniu: Ponieważ efekt cienia Czarnych Uruków [...] nie wymaga odrzucenia "karty gracza" albo "kontrolowanego przez ciebie [dodatku]", możesz użyć go żeby odrzucić dodatki będące kartami spotkań.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2021, 14:39 przez donmakaron, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Admirał Thrawn
Użytkownik wspierający
Posty: 129
Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
Has thanked: 66 times
Been thanked: 16 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: Admirał Thrawn »

donmakaron pisze: 19 lis 2021, 14:17
Gracz nie kontroluje kart spotkań dołączonych do jego postaci. Jeśli efekt karty każe odrzucić dowolny dodatek, może to być dodatek będący kartą spotkania. Jeśli efekt każe odrzucić dowolny kontrolowany przez gracza dodatek, nie może to być dodatek będący kartą spotkania.
Dzięki, zaiste jest to już jakieś konkretne wyjaśnienie. I wychodzi na to, że i tak można wykorzystywać tą mechanikę tylko nie w odniesieniu do kart które kontrolujesz…
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
alpha
Użytkownik wspierający
Posty: 1001
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 310 times
Been thanked: 128 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: alpha »

Admirał Thrawn pisze: 19 lis 2021, 14:01 Według Twojej wypowiedzi gracze nie mogą kontrolować kart celów, bo raz: nie są one kartami graczy, a dwa pochodzą z talii spotkań.
Trochę rzeczywiście nieprecyzyjnie z mojej strony to wyszło, bo np. czasami pomiędzy graczami może sobie krążyć z rundy na rundę jakiś "doklejony towarzysz", który nam pomaga, albo mamy go chronić, a on przecież nie pochodzi z kart gracza. Tak czy inaczej moja wypowiedź dotyczyła tych uciążliwych kart :)
Kolekcja: BGG
Sprzedam / wymienię: BGG lub forum
Awatar użytkownika
miras23
Użytkownik wspierający
Posty: 527
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 13 times
Been thanked: 10 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: miras23 »

Zaczynam przygodę z LotR LCG i pojawiły mi się pierwsze pytania:

1. Aragorn + Theodred idą na questa. Czy Aragorn może wstać z właśnie otrzymanego surowca od Theodreda, czy musiał posiadać go już wcześniej?
2. Jeśli bohater zginie, czy razem z nim przepadają jego surowce?
3. Faza ataku wroga. Jeśli zapobiegnę jakiemuś atakowi, co się dzieje z jego kartą shadow?

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
RUNner
Użytkownik wspierający
Posty: 3762
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 382 times
Been thanked: 721 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: RUNner »

1. Najpierw wyczerpujesz Theodreda, przydzielasz do wyprawy i dajesz zasób Aragornowi. Dopiero teraz wyczerpujesz Aragorna, przydzielasz do wyprawy, wydajesz zasób i go przygotowujesz. Kolejność wykonywania akcji to sprawa gracza.
2. Wszystko przepada i trafia na discard gracza, a zasoby do puli. Tylko dodatki otrzymane ze scenariusza mogą podlegać innym regułom.
3. Karta cienia trafia na discard i nie jest w ogóle rozpatrywana.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2023, 05:47 przez RUNner, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Awatar użytkownika
miras23
Użytkownik wspierający
Posty: 527
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 13 times
Been thanked: 10 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: miras23 »

RUNner pisze: 01 sty 2023, 11:08 1. Najpierw wyczerpujesz Theodreda, przydzielasz do wyprawy i dajesz zasób Aragornowi. Dopiero teraz wyczerpujesz Aragorna, przydzielasz do wyprawy, wydajesz zasób i go przygotowujesz. Kolejność wykonywania akcji to sprawa gracza.
Jedna rzecz mi się nie zgadza. Zdolność Theodreda mówi, że dodaje bohaterowi już przydzielonemu do questa. A w twoim tłumaczeniu Aragorn jeszcze nie został przydzielony w momencie przydzielania Theodreda.
Awatar użytkownika
RUNner
Użytkownik wspierający
Posty: 3762
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 382 times
Been thanked: 721 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: RUNner »

miras23 pisze: 01 sty 2023, 11:29
RUNner pisze: 01 sty 2023, 11:08 1. Najpierw wyczerpujesz Theodreda, przydzielasz do wyprawy i dajesz zasób Aragornowi. Dopiero teraz wyczerpujesz Aragorna, przydzielasz do wyprawy, wydajesz zasób i go przygotowujesz. Kolejność wykonywania akcji to sprawa gracza.
Jedna rzecz mi się nie zgadza. Zdolność Theodreda mówi, że dodaje bohaterowi już przydzielonemu do questa. A w twoim tłumaczeniu Aragorn jeszcze nie został przydzielony w momencie przydzielania Theodreda.
Masz rację, trochę się zagalopowałem, a dawno nie grałem i zapomniałem że obdarowany bohater musi być już przydzielony do wyprawy :)
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Awatar użytkownika
miras23
Użytkownik wspierający
Posty: 527
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 13 times
Been thanked: 10 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: miras23 »

Czyli wychodzi, że Aragorn musi mieć wcześniej ten zasób, żeby wstal. Theodred po prostu da mu ten zasób na przyszłość.
Awatar użytkownika
RUNner
Użytkownik wspierający
Posty: 3762
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 382 times
Been thanked: 721 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: RUNner »

miras23 pisze: 01 sty 2023, 11:41 Czyli wychodzi, że Aragorn musi mieć wcześniej ten zasób, żeby wstal. Theodred po prostu da mu ten zasób na przyszłość.
Zajrzałem z ciekawości do FAQ:
P: Czy gracz przydziela swoje postaci do wyprawy na raz, czy pojedynczo? Kiedy gracz może aktywować efekty „w odpowiedzi” podczas przydzielania swoich postaci do wyprawy, czy w jakimś innym momencie?

O: Gracz przydziela swoje wybrane postaci do wyprawy równocześnie. Efekty „w odpowiedzi” znajdujące się na postaciach przydzielanych do wyprawy (takich jak Aragorn czy Theodred) mogą być następnie aktywowane w kolejności wybranej przez gracza. Po tym jak gracz przydzieli swoje postacie do wyprawy (i aktywuje wszystkie efekty „w odpowiedzi” na ich przydzielenie), następny gracz ma możliwość przydzielenia swoich postaci do wyprawy.


Theo może dać zasób Aragornowi i ten się wtedy przygotuje, bo przydzielanie do wyprawy występuje równocześnie, a odpowiedzi są realizowane w dowolnej kolejności.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
maciej.kr
Użytkownik wspierający
Posty: 171
Rejestracja: 01 lip 2019, 22:03
Has thanked: 26 times
Been thanked: 29 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: maciej.kr »

Szybkie pytanie :czy mogę dołączyć np dodatek że sfery czewonej np pancerz z cytadeli do postaci że sfery np zielonej? Oczywiście Place zasobami z czerwonej postaci ale dołączam go do innej. Podobnie w temacie sprzymierzeńców. Trochę mi się to gryzie w zasadach nie mogę znaleźć a na yt widziałem w przykładowej rozgrywce że takie manewry gracze robili
maciej.kr
Użytkownik wspierający
Posty: 171
Rejestracja: 01 lip 2019, 22:03
Has thanked: 26 times
Been thanked: 29 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: maciej.kr »

I drugie pytanie czy mogę przydzielić obrażenia w fazie walki postaci wyczerpanej w fazie wyprawy?
Void
Użytkownik wspierający
Posty: 147
Rejestracja: 09 sie 2019, 13:18
Has thanked: 9 times
Been thanked: 55 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: Void »

maciej.kr pisze: 30 sty 2023, 21:32 Szybkie pytanie :czy mogę dołączyć np dodatek że sfery czewonej np pancerz z cytadeli do postaci że sfery np zielonej? Oczywiście Place zasobami z czerwonej postaci ale dołączam go do innej. Podobnie w temacie sprzymierzeńców. Trochę mi się to gryzie w zasadach nie mogę znaleźć a na yt widziałem w przykładowej rozgrywce że takie manewry gracze robili
Tak możesz dołączyć do kogo chcesz, nawet postaci innego gracza jeśli jakiś efekt karty nie zabrania. Ale nie rozumiem pytania o sprzymierzeńców, jak zagrywasz sprzymierzeńca z danej strefy to musisz płacić koszt z bohaterów tej samej strefy.

Co do pytania o obrażenia jeśli są to nie obronione obrażenia to możesz je przydzielić wyczerpanemu bohaterowi.
maciej.kr
Użytkownik wspierający
Posty: 171
Rejestracja: 01 lip 2019, 22:03
Has thanked: 26 times
Been thanked: 29 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: maciej.kr »

Void pisze: 30 sty 2023, 23:38
maciej.kr pisze: 30 sty 2023, 21:32 Szybkie pytanie :czy mogę dołączyć np dodatek że sfery czewonej np pancerz z cytadeli do postaci że sfery np zielonej? Oczywiście Place zasobami z czerwonej postaci ale dołączam go do innej. Podobnie w temacie sprzymierzeńców. Trochę mi się to gryzie w zasadach nie mogę znaleźć a na yt widziałem w przykładowej rozgrywce że takie manewry gracze robili
Tak możesz dołączyć do kogo chcesz, nawet postaci innego gracza jeśli jakiś efekt karty nie zabrania. Ale nie rozumiem pytania o sprzymierzeńców, jak zagrywasz sprzymierzeńca z danej strefy to musisz płacić koszt z bohaterów tej samej strefy.

Co do pytania o obrażenia jeśli są to nie obronione obrażenia to możesz je przydzielić wyczerpanemu bohaterowi.
Dzięki za wyjaśnienie. w kwestii sprzymierzeńców już ogarnąłem tylko nie wiem czy jest jakiś limit których możesz mieć w grze ?
I temat kart na ręce czy jest limit max? trzeba jakieś odrzucać?
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Użytkownik wspierający
Posty: 482
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 284 times
Been thanked: 145 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: ArnhemHorror »

maciej.kr pisze: 30 sty 2023, 23:53 Dzięki za wyjaśnienie. w kwestii sprzymierzeńców już ogarnąłem tylko nie wiem czy jest jakiś limit których możesz mieć w grze ?
I temat kart na ręce czy jest limit max? trzeba jakieś odrzucać?
Nie ma limitu kart na ręce, ani liczby sprzymierzeńców w grze. Jedyne ograniczenie dotyczy unikatowych kart (z tym dodatkowym symbolem przy nazwie). Np. jeśli w grze, nieważne u którego z graczy, bierze udział bohater Legolas, to nie można zagrywać sprzymierzeńca Legolasa, chociaż może on znajdować się w talii. Tak samo w grze może być w danym momencie tylko jeden Gandalf, jeden Steward of Gondor, itd.
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Muadib
Posty: 22
Rejestracja: 06 lut 2020, 09:03
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: Muadib »

Witam,

Mam 3 pytania tryb-true solo.(juz wczesniej pytalem ale chce sie upewnic)

1.
Mam taka sytacje:
Na stole w leza 2-ie lokacje ( po 1 przeciwnosci kazdy) i jeden wrog 2 przeciwnosci

Pomijam faze wyprawy

Podrozuje do jednej lokacji, zabieram ja z pola przeciwnosci i dopieram karte( czy karte dobieram w fazie wypray raczej?)

W kazdym razie dodatkowa karta wrog przeciwnosci 2

w tym momencie zeby awansowac w tej lokacji sumuje wszytkie przeciwnosci, czyli

Lokacja gdie podrozuje - 1
lokacja w strefie przeciwnosci- 1
2 x wrog- 2x 2
suma 6

Zgadza sie czyli musze miec powyzej 6 zeby awansowac?

2.
Faza spotkania
Jak ja wchodze w zwarcie z przeciwnikiem to i tak on atakuje pierwszy?
( i np.na kracie pajak jest napisane jak wchodzi w zwarcie dodaj +1 do ataku w tej rundzie)- jak powyzej rozumiem ze dodaje ten +1 ataku anwet jesli ja wchodze w nim w zwarcie

3.
Spoiler:
,
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Użytkownik wspierający
Posty: 482
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 284 times
Been thanked: 145 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: ArnhemHorror »

1. Cos tu grubo pomieszales, albo ja czegos nie zrozumialem. Po pierwsze, nie mozesz nigdy pomijac fazy wyprawy. Jedynie w fazie wyprawy mozna dodawac punkty dostepu do aktywnych lokacji, chyba ze efekty kart mowia inaczej. W momencie rozpatrywania fazy wyprawy sumujesz punkty sily woli postaci ktore wyslales na wyprawe i porownujesz z suma punktow zagrozenia kart w strefie przeciwnosci. Nie dodajesz zagrozenia aktywnych lokacji i przeciwnikow w zwarciu! Pozytywna roznice dodajesz w postaci zetonow postepu do, w pierwszej kolejnosci aktywnej lokacji, albo aktywnej karty wyprawy. Negatywna roznica zwieksza poziom zagrozenia. A wiec, o ile dobrze zrozumialem twoje pytanie, to w tym przykladzie potrzebujesz wiecej niz 5 sily woli, zeby dodawac zetony postepu do aktywnej lokacji. Wtedy tez patrzysz na wymagana liczbe punktow wyprawy, a nie zagrozenia, zeby przejsc dana lokacje.

To oznacza wiec tez, ze lokacja do ktorej podrozowales w danej rundzie, bedzie mogla otrzymywac punkty postepu w klasyczny sposob dopiero w nastepnej rundzie, poniewaz faza podrozy nastepuje po fazie wyprawy. Na koncu instrukcji znajduje sie struktura rundy z kolejnoscia wystepowania faz. Karty z talii spotkan dobierasz rowniez w fazie wyprawy.

2. Tak. Ponownie odsylam do struktury rundy na koncu instrukcji, a zwlaszcza do opisu fazy walki. Zawsze najpierw atakuja wrogowie, niezaleznie od tego w jaki sposob weszli w zwarcie. Dodatkowo wejscie w zwarcie dobrowolne, czy nie, jest traktowane identycznie na potrzeby wszelakich efektow.

3. Nie pamietam dokladnie tej karty, ale komenda "przeszukaj" oznacza, ze przegladasz cala talie (lub stos kart odrzuconych), wybierasz pasujaca karte i tasujesz talie.
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Muadib
Posty: 22
Rejestracja: 06 lut 2020, 09:03
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: Muadib »

wilecki pisze: 09 mar 2023, 10:21 1. Cos tu grubo pomieszales, albo ja czegos nie zrozumialem. Po pierwsze, nie mozesz nigdy pomijac fazy wyprawy. Jedynie w fazie wyprawy mozna dodawac punkty dostepu do aktywnych lokacji, chyba ze efekty kart mowia inaczej. W momencie rozpatrywania fazy wyprawy sumujesz punkty sily woli postaci ktore wyslales na wyprawe i porownujesz z suma punktow zagrozenia kart w strefie przeciwnosci. Nie dodajesz zagrozenia aktywnych lokacji i przeciwnikow w zwarciu! Pozytywna roznice dodajesz w postaci zetonow postepu do, w pierwszej kolejnosci aktywnej lokacji, albo aktywnej karty wyprawy. Negatywna roznica zwieksza poziom zagrozenia. A wiec, o ile dobrze zrozumialem twoje pytanie, to w tym przykladzie potrzebujesz wiecej niz 5 sily woli, zeby dodawac zetony postepu do aktywnej lokacji. Wtedy tez patrzysz na wymagana liczbe punktow wyprawy, a nie zagrozenia, zeby przejsc dana lokacje.

To oznacza wiec tez, ze lokacja do ktorej podrozowales w danej rundzie, bedzie mogla otrzymywac punkty postepu w klasyczny sposob dopiero w nastepnej rundzie, poniewaz faza podrozy nastepuje po fazie wyprawy. Na koncu instrukcji znajduje sie struktura rundy z kolejnoscia wystepowania faz. Karty z talii spotkan dobierasz rowniez w fazie wyprawy.
Sprobuje to inaczej opisac

strefa przeciwnosci:
2 x lokacje ( 2x 1 pkt zagrozenia)
1x wrog 2 pkt zagorzenia
Suma = 3
dobieram karte
Wrog- 2 pkt zagrozenia
Suma = 5

Faza Wyprawy
Tu rodzi sie kolejne pytanie, musze wyslac kogos na wyprawe?
Nie moge jej ominac, bo jak wysle to musze wszystkich( mam w druzynie w sumie 5 pkt ) wyslac tym samym wyczerpac i jednoczesnie nie bede mogl nikogo wyslac na podroz, - rozumiem ze sprzymierzency nie moga sami wykonac podrozy do lokacji
czyli zdjac jej z fazy przeciwnosci i jednosczesnie jesli nie przejde lokacji powiedzmy postep 3,
w kolejnej rundzie nie moge wykonac postepu w wyprawie glownego watku tylko musze jako wyprawe wykonac postep w aktywnej lokacji ( oczywiscie dobierajac karte i zwiekszajac poziom pkt zagrozenia).

i akapit mowiacy ze dana lokacja nie dodaje pkt zagrozenia do wyprawy totalnie nijak sie ma do gry true solo bo nikt inny nie moze wykonac postepu w wyprawie.

a co do pytania 3
Spoiler:
Prosze jesli mozna lopatologicznie mi to wytlumaczyc bo coraz mniej to rozumiem.
Ewentualnie istnieje jakis FAQ?
Awatar użytkownika
RUNner
Użytkownik wspierający
Posty: 3762
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 382 times
Been thanked: 721 times

Re: The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: RUNner »

Faza Wyprawy to zupełnie co innego niż faza Podróży. W fazie Wyprawy przydzielasz postacie do wyprawy, choć możesz tego nie robić, ale wtedy ciężko będzie pchać grę do przodu. No i zagrożenie Ci szybko wzrośnie. Po rozpatrzonej wyprawie, następuje faza Podróży. W tym momencie nikogo nigdzie nie przydzielasz, tylko po prostu deklarujesz podróż na obszar w strefie przeciwności. Obszar taki jest wtedy przenoszony ze strefy przeciwności i staje się aktywnym obszarem. Co z tego wynika? Obszar nie dodaje swojego zagrożenia w kolejnych fazach Wyprawy, ale niestety powoduje, że punkty postępu wygenerowane w fazie Wyprawy, najpierw trafią na ten obszar, zamiast na kartę wyprawy. Acha, w czasie gry tylko jeden obszar może być aktywnym obszarem w danej chwili, więc jeśli po fazie Wyprawy jakiś obszar jest aktywnym obszarem, faza Podróży jest pomijana.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
ODPOWIEDZ