System szukania współgraczy -
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 02 kwie 2011, 15:31
- Lokalizacja: Kraków Główny
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 1 time
Re: System szukania współgraczy -
Podoba mi się ten pomysł.
Tak bym widziała wyszukiwarkę w takim systemie:
* - do zaznaczenia, czy uwzgędniać przy szukaniu
*Czas
*Gra / Typ gier
*Miejsce
(Bo przecież znajdzie się i człek, który ma ochotę na konkretną grę lub typ gier w danym czasie i np. może zaprosić do siebie, ale i człek, który ma trochę wolnego czasu, nie mając miejsca ani pomysłu w co, z kim, gdzie zagrać...)
Dalej w powyższych, opcje do wyboru
*Czas:
- cyklicznie ... (stale pokazywane że się ma np. środowe popołudnie wolne i aż się chce wytchnąć od pracy nad jakąś Agricolą; a nuż do szukania stałych współgraczy danego dnia?)
- danego dnia/w danym tygodniu/w danym przedziale dni (kalendarz do zaznaczania?) chciałoby się w coś zagrać ... (o danej porze ...)
*Gra / Typ gier
- Typ gier (opis?) ...
lub
- Konkretne tytuły do wyboru: ...
lub
- "coś czego nie znam"
Szczegóły gry:
- liczba osób, w jaką chce się grać (zgłaszający się będą "zaklepywać" miejsca dla siebie) - przedział lub dokładna liczba
- czy się tę grę tak właściwie posiada lub można pożyczyć?
*Miejsce:
- czy zapewnia się miejsce u siebie w domu?
- w lokalu?
- liczymy na zaproszenie/pomysł innych chętnych?
- inne szczegóły, np. mógłbym zaprosić ale nie mam odpowiednio dużego stołu na to w co chcę grać...etc
Wyszukiwarka szuka osób z okolicy, którym pasuje typ gier lub gry, przesiewa ich, czy nie mają np ustawione, że "w środy nigdy nie mogę grać", tym co przeszli przesiew wysyła zawiadomienie o takiej możliwości. Mogą się zgłosić, uzupełnić ogłoszenie (np. przyniosę rozkładany stół, w sam raz na.../mogę wziąć ze sobą grę.../wiecie co, znam taką fajną knajpkę na planszówki.../a możnaby godzinkę później zacząć?...), zbiera się ekipa.
Martwi mnie trochę, że przykładowa sytuacja "chcę grać jutro" może być ciut kłopotliwa. Jest godzina 16, uświadamiasz sobie, że chcesz zagrać następnego dnia o 10 w XYZ. Wysyłasz ogłoszenie. Ale czy pojawią się chętni osobnicy? Załóżmy, ktoś wejdzie do systemu o pierwszej w nocy. Chwyta się za głowę, bo bardzo chciałby w to zagrać... Ale jak z kontaktem do założyciela tematu? Może odpisać, ale czy założyciel zdąży odpisać, gdzie przyjść, tak żeby była szansa zdążyć na tę godzinę?
Chyba żeby była możliwość ustawienia "wyślij pierwszym czterem osobom które się zgłoszą wiadomość z adresem/telefonem" czy coś takiego?
Poza tym każdy miałby w profilu, poza miejscem zamieszkania, parę słów o lubianych grach (a na tej podstawie chętni mogą wyczaić, jaki yp lubi i czy a nuż to, w co chcemy zagrać, nie spasuje? , ewentualne cykliczne chęci/możliwości do grania (te przykładowe środy), kolekcję gier znanych (albo odniesienie do BGG?), kolekcję gier posiadanych. Według tej ostatniej kolekcji też będzie szukało, jeśli w wyszukiwaniu zaznaczy się "nie posiadam tej gry". No i byłyby też te powiązania.
Tak bym widziała wyszukiwarkę w takim systemie:
* - do zaznaczenia, czy uwzgędniać przy szukaniu
*Czas
*Gra / Typ gier
*Miejsce
(Bo przecież znajdzie się i człek, który ma ochotę na konkretną grę lub typ gier w danym czasie i np. może zaprosić do siebie, ale i człek, który ma trochę wolnego czasu, nie mając miejsca ani pomysłu w co, z kim, gdzie zagrać...)
Dalej w powyższych, opcje do wyboru
*Czas:
- cyklicznie ... (stale pokazywane że się ma np. środowe popołudnie wolne i aż się chce wytchnąć od pracy nad jakąś Agricolą; a nuż do szukania stałych współgraczy danego dnia?)
- danego dnia/w danym tygodniu/w danym przedziale dni (kalendarz do zaznaczania?) chciałoby się w coś zagrać ... (o danej porze ...)
*Gra / Typ gier
- Typ gier (opis?) ...
lub
- Konkretne tytuły do wyboru: ...
lub
- "coś czego nie znam"
Szczegóły gry:
- liczba osób, w jaką chce się grać (zgłaszający się będą "zaklepywać" miejsca dla siebie) - przedział lub dokładna liczba
- czy się tę grę tak właściwie posiada lub można pożyczyć?
*Miejsce:
- czy zapewnia się miejsce u siebie w domu?
- w lokalu?
- liczymy na zaproszenie/pomysł innych chętnych?
- inne szczegóły, np. mógłbym zaprosić ale nie mam odpowiednio dużego stołu na to w co chcę grać...etc
Wyszukiwarka szuka osób z okolicy, którym pasuje typ gier lub gry, przesiewa ich, czy nie mają np ustawione, że "w środy nigdy nie mogę grać", tym co przeszli przesiew wysyła zawiadomienie o takiej możliwości. Mogą się zgłosić, uzupełnić ogłoszenie (np. przyniosę rozkładany stół, w sam raz na.../mogę wziąć ze sobą grę.../wiecie co, znam taką fajną knajpkę na planszówki.../a możnaby godzinkę później zacząć?...), zbiera się ekipa.
Martwi mnie trochę, że przykładowa sytuacja "chcę grać jutro" może być ciut kłopotliwa. Jest godzina 16, uświadamiasz sobie, że chcesz zagrać następnego dnia o 10 w XYZ. Wysyłasz ogłoszenie. Ale czy pojawią się chętni osobnicy? Załóżmy, ktoś wejdzie do systemu o pierwszej w nocy. Chwyta się za głowę, bo bardzo chciałby w to zagrać... Ale jak z kontaktem do założyciela tematu? Może odpisać, ale czy założyciel zdąży odpisać, gdzie przyjść, tak żeby była szansa zdążyć na tę godzinę?
Chyba żeby była możliwość ustawienia "wyślij pierwszym czterem osobom które się zgłoszą wiadomość z adresem/telefonem" czy coś takiego?
Poza tym każdy miałby w profilu, poza miejscem zamieszkania, parę słów o lubianych grach (a na tej podstawie chętni mogą wyczaić, jaki yp lubi i czy a nuż to, w co chcemy zagrać, nie spasuje? , ewentualne cykliczne chęci/możliwości do grania (te przykładowe środy), kolekcję gier znanych (albo odniesienie do BGG?), kolekcję gier posiadanych. Według tej ostatniej kolekcji też będzie szukało, jeśli w wyszukiwaniu zaznaczy się "nie posiadam tej gry". No i byłyby też te powiązania.
-
- Posty: 1719
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
Re: System szukania współgraczy -
Tak na szybko, czy próbowałeś się zainspirować rozwiązaniami ze Szperacza?
Jak dla mnie, w skrócie: im system prostszy, tym lepszy. Niech będzie miejsce na linki do BGG, krótki opis, jakieś ulubione gatunki gier do wyboru, miejsce (w domu/poza domem) i tyle. Jeśli ktoś sobie życzy, skontaktuje się z potencjalnym współgraczem i sam dogada szczegóły. Nie ma sensu robić ogromnej bazy szczegółowych danych, bo i tak sporo userów tego wszystkiego nie powypełnia.
Jak dla mnie, w skrócie: im system prostszy, tym lepszy. Niech będzie miejsce na linki do BGG, krótki opis, jakieś ulubione gatunki gier do wyboru, miejsce (w domu/poza domem) i tyle. Jeśli ktoś sobie życzy, skontaktuje się z potencjalnym współgraczem i sam dogada szczegóły. Nie ma sensu robić ogromnej bazy szczegółowych danych, bo i tak sporo userów tego wszystkiego nie powypełnia.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- Odokar
- Posty: 659
- Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: System szukania współgraczy -
Nie bo nie znałem wcześniej tego systemuSenthe pisze:Tak na szybko, czy próbowałeś się zainspirować rozwiązaniami ze Szperacza?
Zgadzam się, że nie można przekombinować bo można zniechęcić, przynajmniej na początku systemu.Senthe pisze: Jak dla mnie, w skrócie: im system prostszy, tym lepszy. Niech będzie miejsce na linki do BGG, krótki opis, jakieś ulubione gatunki gier do wyboru, miejsce (w domu/poza domem) i tyle. Jeśli ktoś sobie życzy, skontaktuje się z potencjalnym współgraczem i sam dogada szczegóły. Nie ma sensu robić ogromnej bazy szczegółowych danych, bo i tak sporo userów tego wszystkiego nie powypełnia.
Ale też z doświadczenia wiem że system musi rosnąć, rozwijać się tak jak będą dojrzewać jego użytkownicy. Będą z czasem oczekiwać coraz to innych nowych usprawniających i zaawansowanych funkcji.
-
- Posty: 1719
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
Re: System szukania współgraczy -
Wiesz, szczerze to ja wolę się zarejestrować i zapomnieć, niż do takiego serwisu bardziej przywiązywać. Jest już forum (funkcja społecznościowa) i BGG (funkcja bazy danych). Potrzebna jest jeszcze tylko funkcjonalność umożliwiająca łatwy kontakt z osobami z tego samego miasta o podobnych zainteresowaniach, której nie zapewnia ani BGG, ani forum. A łatwy kontakt oznacza po prostu dużo tabelek na różne numerki i namiary (GG, Skype, nick, FB i co tam jeszcze) plus jakieś podstawowe informacje o graczu.
Spójrz na i-szop, on nie zbiera jakichś precyzyjnych danych o userach, nie tworzy profili i preferencji, tylko zwyczajnie robi to, do czego został stworzony: wyszukuje gry po sklepach i allegro, umożliwiając szybkie porównanie cen. Serio serio nie oczekuję od niego niczego więcej.
Spójrz na i-szop, on nie zbiera jakichś precyzyjnych danych o userach, nie tworzy profili i preferencji, tylko zwyczajnie robi to, do czego został stworzony: wyszukuje gry po sklepach i allegro, umożliwiając szybkie porównanie cen. Serio serio nie oczekuję od niego niczego więcej.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- Odokar
- Posty: 659
- Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: System szukania współgraczy -
Jak najbardziej będzie można tylko w takim zakresie korzystać z systemu. Podać swoją miejscowość choć na przykład miejscowość dla Warszawy i innych dużych miast to znacznie za mało dlatego będzie możliwość podania dzielnicy (gminy) to bardziej doprecyzuje obszar poszukiwań.Senthe pisze:Wiesz, szczerze to ja wolę się zarejestrować i zapomnieć, niż do takiego serwisu bardziej przywiązywać. Jest już forum (funkcja społecznościowa) i BGG (funkcja bazy danych). Potrzebna jest jeszcze tylko funkcjonalność umożliwiająca łatwy kontakt z osobami z tego samego miasta o podobnych zainteresowaniach, której nie zapewnia ani BGG, ani forum. A łatwy kontakt oznacza po prostu dużo tabelek na różne numerki i namiary (GG, Skype, nick, FB i co tam jeszcze) plus jakieś podstawowe informacje o graczu.
Ale zaawansowani użytkownicy będą mogli korzystać z opcji czasu (terminy) i zainteresowań (jakie gry mam, w co chce zagrać itd...)
Generalnie można w skrócie przedstawić proces "wchodzenia" w system w następujących etapach:
określam swój region -> określam swoje terminy -> określam swoje zainteresowania co do konkretnych gier (mam, chce grać)
jeszcze opcjonalnie:
-> określam swoje lokale do grania
-> zakładam spotkania graczy (miejsce, czas i w co)
potem (rozwój systemu):
-> przystępuję do lig
-> zakładam swoją ligę i określam jej regulamin i administruję członkami ligi, edytuje punktację
- Odokar
- Posty: 659
- Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: System szukania współgraczy -
Nie znam tego.MisterC pisze:Nie wiem, czy miałeś okazję poznać, ale to co proponujesz w pewnym stopniu przypomina playarena.pl (a przynajmniej jej stadium sprzed ok. dwóch lat, które jeszcze kojarzę).
Ale pewnie mechanizmy muszą być podobne bo modele społeczne są praktycznie identyczne
- Odokar
- Posty: 659
- Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: System szukania współgraczy -
Zapoznałem się właśnie z playarena.pl i powiem krótko, system BOMBA
Widać, że wynikł z dużego doświadczenia zbieranego z czasem no i ... chyba jednak sporej kasy która za nim stoi
proszę nie oczekujcie, że nasz system jak powstanie będzie na starcie taki
ale z czasem... kto to wie ....
Widać, że wynikł z dużego doświadczenia zbieranego z czasem no i ... chyba jednak sporej kasy która za nim stoi
proszę nie oczekujcie, że nasz system jak powstanie będzie na starcie taki
ale z czasem... kto to wie ....
Re: System szukania współgraczy -
Dzisiaj jadąć samochodem dokładnie pomyślałem o takim systemie, że warto byłoby zrobić coś takiego.
Pewno połowa użytkowników tego forum to informatycy, więc jest nadzieja, że ktoś się podejmie.
Ja chętnie zgłosiłbym sie do specyfikowania założeń.
Pewno połowa użytkowników tego forum to informatycy, więc jest nadzieja, że ktoś się podejmie.
Ja chętnie zgłosiłbym sie do specyfikowania założeń.
Spieszmy się grać z ludźmi, tak szybko odchodzą...
- Odokar
- Posty: 659
- Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: System szukania współgraczy -
Dr Doom pisze:Dzisiaj jadąć samochodem dokładnie pomyślałem o takim systemie, że warto byłoby zrobić coś takiego.
Pewno połowa użytkowników tego forum to informatycy, więc jest nadzieja, że ktoś się podejmie.
Ja chętnie zgłosiłbym sie do specyfikowania założeń.
Ja wstępnie już się podjąłem
Tak jak napisałem wcześniej czekam tylko aż zbierze się odpowiednia ilość chętnych aby przystąpić do programowania
- Odokar
- Posty: 659
- Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: System szukania współgraczy -
Można powoli pomyśleć jakie obiekty byłby w takim systemie.
Proponuje takie obiekty:
konto - osoba lub instytucja (np. sklep, klubik, itd...) mająca konto w systemie
atrybuty to:
- nazwa (obowiązkowe)
- e-mail (obowiązkowe)
- hasło (obowiązkowe)
- GG
- skype
- miasto
- gmina/dzielnica
- opis
konto - termin - czas w jakim konto ma możliwość grać. Terminów może być kilka.
atrybuty to:
- konto
- data/czas od
- data/czas do
konto - rekomendacja - można rekomendować (polecać) innych uczestników systemu. Jest to szczególnie istotne jak chcielibyśmy kogoś zaprosić do siebie do domu na grę a nie znamy osobiście człowieka.
Uwaga ! tylko rekomendacje pozytywne !! chodzi o to aby nie było trolingu !!!
atrybuty to:
- konto rekomendujące
- konto rekomendowane
- opinia (słowna opinia o koncie)
lokacja - miejsce gdzie można grać. Konto może podać miejsca gdzie istnieje możliwość grania. Będzie prezentowane na mapie google maps
atrybuty to:
- nazwa
- adres
- opis
lokacja - termin - czas w jakim lokacja jest dostępna do grania. Terminów może być kilka.
atrybuty to:
- lokacja
- data/czas od
- data/czas do
lokacja - rekomendacja - można rekomendować (polecać) lokacje.
Uwaga ! tylko rekomendacje pozytywne !! chodzi o to aby nie było trolingu !!!
atrybuty to:
- konto rekomendujące
- lokacja rekomendowana
- opinia (słowna opinia o lokacji)
gra - słownik gier
atrybuty to:
- nazwa
- opis
- seria
- kategoria
- dział
- producent
gra - rekomendacja - można rekomendować (polecać) gry.
Uwaga ! tylko rekomendacje pozytywne !! chodzi o to aby nie było trolingu !!!
atrybuty to:
- konto rekomendujące
- gra rekomendowana
- opinia (słowna opinia o grze)
konto - gra - powiązanie konta z grami
atrybuty to:
- konto
- gra
- mam grę - tak/nie
- chcę zagrać - tak/nie
- chcę mieć - tak/nie
- mogę wypożyczyć - tak/nie
- chcę pożyczyć - tak/nie
- sprzedam - tak/nie
- cena sprzedaży
- opis (czy nowa, zniszczona, może czegoś brakuje)
spotkanie - opis konkretnego spotkania graczy
- konto - ten kto zainicjował spotkanie i będzie za nie odpowiadał
- lokacja - ze zbioru powyżej
- ilość graczy od
- ilość graczy do
- opis
spotkanie - termin - czas w jakim odbywa się spotkanie. Terminów może być kilka.
atrybuty to:
- spotkanie
- data/czas od
- data/czas do
- zamknięte tak/nie (wyłączone zapisywanie)
spotkanie - rekomendacja - można rekomendować (polecać) spotkania.
Uwaga ! tylko rekomendacje pozytywne !! chodzi o to aby nie było trolingu !!!
atrybuty to:
- konto rekomendujące
- spotkanie rekomendowane
- opinia (słowna opinia o spotkaniu)
spotkanie - gra - co będzie na spotkaniu grane
- spotkanie
- gra
spotkanie - konto - deklaracja konta na spotkanie
- spotkanie
- konto
- ilość graczy
- niezdecydowany - tak/nie
Proponuje takie obiekty:
konto - osoba lub instytucja (np. sklep, klubik, itd...) mająca konto w systemie
atrybuty to:
- nazwa (obowiązkowe)
- e-mail (obowiązkowe)
- hasło (obowiązkowe)
- GG
- skype
- miasto
- gmina/dzielnica
- opis
konto - termin - czas w jakim konto ma możliwość grać. Terminów może być kilka.
atrybuty to:
- konto
- data/czas od
- data/czas do
konto - rekomendacja - można rekomendować (polecać) innych uczestników systemu. Jest to szczególnie istotne jak chcielibyśmy kogoś zaprosić do siebie do domu na grę a nie znamy osobiście człowieka.
Uwaga ! tylko rekomendacje pozytywne !! chodzi o to aby nie było trolingu !!!
atrybuty to:
- konto rekomendujące
- konto rekomendowane
- opinia (słowna opinia o koncie)
lokacja - miejsce gdzie można grać. Konto może podać miejsca gdzie istnieje możliwość grania. Będzie prezentowane na mapie google maps
atrybuty to:
- nazwa
- adres
- opis
lokacja - termin - czas w jakim lokacja jest dostępna do grania. Terminów może być kilka.
atrybuty to:
- lokacja
- data/czas od
- data/czas do
lokacja - rekomendacja - można rekomendować (polecać) lokacje.
Uwaga ! tylko rekomendacje pozytywne !! chodzi o to aby nie było trolingu !!!
atrybuty to:
- konto rekomendujące
- lokacja rekomendowana
- opinia (słowna opinia o lokacji)
gra - słownik gier
atrybuty to:
- nazwa
- opis
- seria
- kategoria
- dział
- producent
gra - rekomendacja - można rekomendować (polecać) gry.
Uwaga ! tylko rekomendacje pozytywne !! chodzi o to aby nie było trolingu !!!
atrybuty to:
- konto rekomendujące
- gra rekomendowana
- opinia (słowna opinia o grze)
konto - gra - powiązanie konta z grami
atrybuty to:
- konto
- gra
- mam grę - tak/nie
- chcę zagrać - tak/nie
- chcę mieć - tak/nie
- mogę wypożyczyć - tak/nie
- chcę pożyczyć - tak/nie
- sprzedam - tak/nie
- cena sprzedaży
- opis (czy nowa, zniszczona, może czegoś brakuje)
spotkanie - opis konkretnego spotkania graczy
- konto - ten kto zainicjował spotkanie i będzie za nie odpowiadał
- lokacja - ze zbioru powyżej
- ilość graczy od
- ilość graczy do
- opis
spotkanie - termin - czas w jakim odbywa się spotkanie. Terminów może być kilka.
atrybuty to:
- spotkanie
- data/czas od
- data/czas do
- zamknięte tak/nie (wyłączone zapisywanie)
spotkanie - rekomendacja - można rekomendować (polecać) spotkania.
Uwaga ! tylko rekomendacje pozytywne !! chodzi o to aby nie było trolingu !!!
atrybuty to:
- konto rekomendujące
- spotkanie rekomendowane
- opinia (słowna opinia o spotkaniu)
spotkanie - gra - co będzie na spotkaniu grane
- spotkanie
- gra
spotkanie - konto - deklaracja konta na spotkanie
- spotkanie
- konto
- ilość graczy
- niezdecydowany - tak/nie
Ostatnio zmieniony 31 lip 2012, 09:06 przez Odokar, łącznie zmieniany 9 razy.
Re: System szukania współgraczy -
Pytanko takie, czym byłaby instytucja w obiekcie Konto?
I nie wiem czy jest sens robienia "mogę wypożyczyć" "chcę pożyczyć". Wątpie aby ktoś mógł pożyczyć grę obcym ludziom więc w praktyce mam wrażenie że mogę wypożyczyć byłoby jednoznaczne z "mam grę", więc jak ja będę grał, to mogę ją wziąć ze sobą. A chcę pożyczyć byłoby równoznaczne z "chcę zagrać".
A jeszcze obiekt coś w stylu "spotkanie/event"? żeby móc tworzyć te spotkania i inni żeby mogli dołączać.
I nie wiem czy jest sens robienia "mogę wypożyczyć" "chcę pożyczyć". Wątpie aby ktoś mógł pożyczyć grę obcym ludziom więc w praktyce mam wrażenie że mogę wypożyczyć byłoby jednoznaczne z "mam grę", więc jak ja będę grał, to mogę ją wziąć ze sobą. A chcę pożyczyć byłoby równoznaczne z "chcę zagrać".
A jeszcze obiekt coś w stylu "spotkanie/event"? żeby móc tworzyć te spotkania i inni żeby mogli dołączać.
- Odokar
- Posty: 659
- Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: System szukania współgraczy -
napisałem toVincent pisze:Pytanko takie, czym byłaby instytucja w obiekcie Konto?
(np. sklep, klubik, itd...)
Może chcieć pożyczyć na przykład za kasęVincent pisze: I nie wiem czy jest sens robienia "mogę wypożyczyć" "chcę pożyczyć". Wątpie aby ktoś mógł pożyczyć grę obcym ludziom więc w praktyce mam wrażenie że mogę wypożyczyć byłoby jednoznaczne z "mam grę", więc jak ja będę grał, to mogę ją wziąć ze sobą. A chcę pożyczyć byłoby równoznaczne z "chcę zagrać".
Wydaje mi się, że lepiej to porozbijać a już życie zweryfikuje jak zostanie to wykorzystane.
Oooo... przyszły mi do głowy jeszcze takie atrybuty
- sprzedam tak/nie
- opis (gry dla konta, czy nowa, zniszczona, może czegoś brakuje)
- opinia
to zaraz dopiszeVincent pisze: A jeszcze obiekt coś w stylu "spotkanie/event"? żeby móc tworzyć te spotkania i inni żeby mogli dołączać.
Re: System szukania współgraczy -
W spotkaniu powinnyc byc ew chyba jeszcze atrybuty jaka gra/rodzaj gry, ilosc graczy (konkretna liczba lub przedzial) zarowno ile jeszcze potrzeba jak i ilu lacznie ma byc.
Poniewaz moge zalozyc event na gre o tron, chce 6 graczy ale oprocz mnie mam dwoch kumpli (oni nie sa w systemie) wiec potrzebuje tylko 3 osoby.. ale gra bedzie w 6 osobowym skladzie.
No i oczywiscie termin eventu
A czy jest sens robienia gieldy? Ale w sumie to nie jest wiele pracy by taka funkcjonalnosc dodac, a tak jak mowisz, zycie zweryfikuje czy bedzie to wykorzystywane
Poniewaz moge zalozyc event na gre o tron, chce 6 graczy ale oprocz mnie mam dwoch kumpli (oni nie sa w systemie) wiec potrzebuje tylko 3 osoby.. ale gra bedzie w 6 osobowym skladzie.
No i oczywiscie termin eventu
A czy jest sens robienia gieldy? Ale w sumie to nie jest wiele pracy by taka funkcjonalnosc dodac, a tak jak mowisz, zycie zweryfikuje czy bedzie to wykorzystywane
Re: System szukania współgraczy -
Jaki ma być w zasadzie sens tych klas? Bo jeśli jeszcze lokacja - termin rozumiem, że może być wykorzystane w sytuacji gdy konto zakłada jakiś "sklepik, klubik...", to w przypadku konto - termin jak dla mnie zawiera się w obiekcie spotkanie.Odokar pisze: konto - termin - czas w jakim konto ma możliwość grać. Terminów może być kilka.
atrybuty to:
- data/czas od
- data/czas do
lokacja - termin - czas w jakim lokacja jest dostępna do grania. Terminów może być kilka.
atrybuty to:
- data/czas od
- data/czas do
Po drugie jeśli one jednak mają sens to czemu nie mają jawnego związania z obiektem konto (atrybut konto w obiekcie konto - termin), oraz obiektem lokacja (atrybut lokacja w obiekcie lokacja - termin).
Re: System szukania współgraczy -
W przypadku opisywania klas (i ich atrybutów) można pominąć ich powiązania z innymi klasami, nie to jest tutaj celem Ale fakt faktem, czy dublowanie obiektu termin jest niezbędne? To może być jeden obiekt gdyż będzie miał dokładnie takie same atrybuty i takie samo przeznaczenie.
Ostatnio zmieniony 28 lip 2012, 00:43 przez Vincent, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: System szukania współgraczy -
zasugerowałem się tym, że w innych klasach (np. konto - gra) jest stworzone jawne powiązanie danej gry z kontem przy pomocy atrybutuVincent pisze:W przypadku opisywania klas (i ich atrybutów) można pominąć ich powiązania z innymi obiektami, nie to jest tutaj celem
- Odokar
- Posty: 659
- Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: System szukania współgraczy -
Tak jak napisał Vincent to co mamy to jest opis modelu a nie sam model i można stosować pewne uproszczenia i nie trzymać się silnie notacji. Ale dla porządku sprawy uzupełni toblipinsk pisze:zasugerowałem się tym, że w innych klasach (np. konto - gra) jest stworzone jawne powiązanie danej gry z kontem przy pomocy atrybutuVincent pisze:W przypadku opisywania klas (i ich atrybutów) można pominąć ich powiązania z innymi obiektami, nie to jest tutaj celem
Ostatnio zmieniony 28 lip 2012, 07:27 przez Odokar, łącznie zmieniany 1 raz.
- Odokar
- Posty: 659
- Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: System szukania współgraczy -
Słuszna uwagaVincent pisze:W spotkaniu powinnyc byc ew chyba jeszcze atrybuty jaka gra/rodzaj gry, ilosc graczy (konkretna liczba lub przedzial) zarowno ile jeszcze potrzeba jak i ilu lacznie ma byc.
Poniewaz moge zalozyc event na gre o tron, chce 6 graczy ale oprocz mnie mam dwoch kumpli (oni nie sa w systemie) wiec potrzebuje tylko 3 osoby.. ale gra bedzie w 6 osobowym skladzie.
Uzupełniłem obiekt spotkanie o atrybuty i dodałem obiek, które zapewnią ten przekaz informacji
- Odokar
- Posty: 659
- Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: System szukania współgraczy -
Konto definiuje sobie wolne terminy, ale nie że konkretnie o tej lub o tej gra.blipinsk pisze: Jaki ma być w zasadzie sens tych klas? Bo jeśli jeszcze lokacja - termin rozumiem, że może być wykorzystane w sytuacji gdy konto zakłada jakiś "sklepik, klubik...", to w przypadku konto - termin jak dla mnie zawiera się w obiekcie spotkanie.
Na podstawie wolnych terminów kont można zaplanować spotkanie które będzie miało wtedy większe szanse powodzenia.
Było to omawiane we wcześniejszych wiadomościach tego tematu
- Odokar
- Posty: 659
- Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: System szukania współgraczy -
Może być jeden obiekt fizyczny wówczas z dwoma atrybutami (konto, spotkanie) przy czym jedno musi być wówczas zerem "0"Vincent pisze:To może być jeden obiekt gdyż będzie miał dokładnie takie same atrybuty i takie samo przeznaczenie.
Ale to już jest realizacja techniczna, dla przejrzystości modelu lepiej na tym etapie pokazywać to jako oddzielne byty bo i ich interpretacja się rożni.
PS.
Dodałem nowy obiekt konto - rekomendacja
Re: System szukania współgraczy -
W dzisiejszych czasach (troli internetowych ) pewnie przydałoby się w klasie konto-rekomendacja dodać także atrybut spotkanie. Spotkanie na którego podstawie jest wystawiana rekomendacja. A przynajmniej żeby nie dało się wystawić rekomendacji negatywnej bez wskazania spotkania.Odokar pisze:Dodałem nowy obiekt konto - rekomendacja
Re: System szukania współgraczy -
I jakiś komentarz do swojej rekomendacji może? żeby ktoś nie wystawił negatywnej bo przegrał w Agricole o 1pkt
- Coen
- Posty: 2492
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 423 times
- Been thanked: 126 times
Re: System szukania współgraczy -
Wszystko super, ale licznik zatrzymał się na 61 osobach za, do setki jeszcze trochę brakuje.
Z niecierpliwością czekam na taki system
Z niecierpliwością czekam na taki system
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Re: System szukania współgraczy -
Ja myślę że jakby system powstał i nawet te 60 osób by się zarejestrowało, to potem znajomi tych osób dojdą, inni którzy się nie zdecydowali itd... i się uzbiera trochę ludzi
Re: System szukania współgraczy -
właśnie o tym pisałem. że nie powinno się tak robić, że zrobię program jak znajdę 1OO chętnych, którzy będą z tego korzystać. przy takim podejściu to nie powstałoby większość gier (chyba). najpierw robię program a potem życie pokaże, czy program jest na tyle dobry, że będzie sporo ludzi. wątpię, że nawet ci co dali tak w ankiecie, jak powstanie program to się zarejestrują. na pewno nie od razu i nie wszyscy.