Strona 1 z 2

Pupile Podziemi - pytania i wątpliwości

: 22 cze 2012, 12:59
autor: Lartes
Mam następującą wątpliwość, jak poprawnie rozpatrywać następujące płytki pokazów:

1. W stylu dowolnym (wybierz zwierzaka i jedną z potrzeb. Uzyskaj 2 punkty za każdą przydzieloną mu kartę tej potrzeby i odejmij 2 za każdy znacznik cierpienia)

2. Nastrojowa wiązanka (wybierz zwierzaka i uzyskaj 2 pkt za każdy przydzielony mu rodzaj potrzeby (Eliksir traktuj jako osobny rodzaj), odejmij 2 za każde cierpienie)

Gdzie leży różnica? Bardzo proszę z przykładem jeśli można...

Re: Pupile Podziemi, kwestia pokazów.

: 22 cze 2012, 13:11
autor: Moniczka.s
W pierwszym przypadku wybierasz jeden rodzaj potrzeby i liczysz ile kart tego rodzaju potrzeby przydzielonych jest do zwierzaka, np. 3 karty zabawy. W drugim przypadku liczysz ile różnych potrzeb przydzielone jest do zwierzątka, np. 2 karty zabawy i 3 głodu da ci tylko 2 punkty.

Re: Pupile Podziemi, kwestia pokazów.

: 22 cze 2012, 13:17
autor: Lartes
Bardzo dziękuję za pomoc ;)

Re: Pupile Podziemi, kwestia pokazów.

: 16 lip 2012, 07:56
autor: fantazyn
Cześć,
mam wątpliość dotyczącą sprzedawania pupili.

W jednej części instrukcji jest napisane, że można sprzedawać z dowolnego miejsca, a w innym miejscu, że tylko z głównego podium (bonus x3) lub czarnego rynku (wtedy, gdy mija runda i impy przechodzą z podium na tyły, bonus x2).

Czyli jeśli nie postawimy wczęśniej impa na podium to nie mamy szans sprzedać zwierzaka... prawda?

Re: Pupile Podziemi, kwestia pokazów.

: 16 lip 2012, 08:00
autor: Vincent
Zawsze możemy sprzedać, gdy wyślesz impa na podium, to możesz sprzedać zwierzaka z podium (x3) bądź na czarnym rynku (x2). Jeśli impa nie wyślesz na podium to sprzedajesz zwierzaka zawsze na czarnym rynku (x2)

Re: Pupile Podziemi, kwestia pokazów.

: 16 lip 2012, 17:52
autor: fantazyn
Dziękuję za pomoc - rozjaśniło to zasady!

Pupile podziemi

: 04 sie 2012, 19:30
autor: Visar
Proszę o pomoc w dwóch kwestiach:

1. Jeśli zwierzakowi przydzielę trzy potrzeby choroby (potrzebne do lepszego bonusu przy sprzedaży) to mimo, że jest w czystej klatce dostaje 2 znaczniki cierpienia? Chodzi o to, czy same karty chorób przyczyniają się do cierpienia czy musi być też chociaż jeden znacznik odchodów.

2. W ostatniej rundzie położyłem grupę 2 impów na pole rezerwacji platformy do sprzedaży. Czy z obu mogę skorzystać już w tej rundzie aby dokonać podwójnej sprzedaży ze współczynnikiem x3?

3. Skończyła się runda 4 i przed ostatnią okazało się, że jeden z dwójki graczy którzy mieli najmniej punktów był rozpoczynającym w tej właśnie rundzie czwartej. Przekazuje on żeton gracza rozpoczynającego w lewo, aż dojedzie do tego drugiego z najmniejszą liczbą punktów, czy jest rozpoczynającym po raz drugi?

Re: Pupile podziemi

: 04 sie 2012, 20:04
autor: schizofretka
1. Tak
2. Tylko jedna sprzedaż z podestu na turę
3. Pozostaje pierwszym graczem.

Re: Pupile podziemi

: 26 sty 2013, 14:30
autor: Furia
Mam małe pytanie odnośnie instrukcji. Na stronie 16 w ramce jest napisane, że mięso psuje się szybciej i aby zdążyć go wykorzystać należy nakarmić zwierzaka w tej lub następnej rundzie. Nie powinno być tylko w rundzie bieżącej?
W końcu na mięsnej półce mamy tylko jedno pole "upływu czasu" i musimy je zaraz odrzucić.

Re: Pupile podziemi

: 26 sty 2013, 19:23
autor: Visar
Mamy dwa pola, pierwsze od lewej jest od rundy bieżącej, potem na koniec rundy zgodnie z żółtą strzałką w prawym górnym pola przenosimy mięso na pole "rundy następnej". Dopiero w następnej rundzie nie ma już strzałki tylko czerwony krzyżyk symbolizujący zepsucie i nakazujące odrzucenie niejadalnego.

Obrazek

Re: Pupile podziemi

: 23 kwie 2013, 15:24
autor: Jelithe
Czy jeśli jakiś chochlik zabawiał w sklepie zwierzaka, to potem może sprzątnąć kupę z klatki na końcu rundy? Czy do tego musi być inny "wolny" chochlik?

Re: Pupile podziemi

: 23 kwie 2013, 15:47
autor: espresso
Inny sprząta, inny się bawi.

Re: Pupile podziemi

: 01 lis 2014, 14:39
autor: bartekb8
Witam.
2 pytania do weteranów, bo przymierzam się do zakupu tej arcyciekawej gry:
- Jakich koszulek używacie do kart potrzeb (jeśli używacie)? Z tego co wiem nie ma idealnie pasujących, bo karty mają nietypowy rozmiar.
- Odnośnie zasad: czy jest jakiś limit posiadania artefaktów, czy też co rundę można wysyłać swoje chochliki po kolejne dwa?

Re: Pupile podziemi

: 01 lis 2014, 14:47
autor: Majek10
bartekb8 pisze:Witam.
2 pytania do weteranów, bo przymierzam się do zakupu tej arcyciekawej gry:
- Jakich koszulek używacie do kart potrzeb (jeśli używacie)? Z tego co wiem nie ma idealnie pasujących, bo karty mają nietypowy rozmiar.
- Odnośnie zasad: czy jest jakiś limit posiadania artefaktów, czy też co rundę można wysyłać swoje chochliki po kolejne dwa?
Artefakt można wybrać jeden z dwóch dostępnych w każdej rundzie. Jeśli chodzi o koszulki to nie wiem.

Re: Pupile podziemi

: 01 lis 2014, 15:26
autor: bartekb8
Otóż właśnie nie. W instrukcji (PL) jest napisane "Kiedy wybierasz pole zakupu artefaktów, weź oba artefakty i umieść je w piwniczce w swojej pieczarze".
Stąd moje pytanie: jeśli co rundę będę mógł stawiać na tym polu swoje chochliki (zakładając, że nikt inny mi tego pola wcześniej nie zajmie, bo np. będzie miał inne priorytety), to za drugim razem będę w posiadaniu 4 artefaktów, a za trzecim już 6. Czy taki gracz nie będzie zbyt potężny? Jak to się ma do balansu rozgrywki?

Re: Pupile podziemi

: 01 lis 2014, 15:55
autor: Majek10
bartekb8 pisze:Otóż właśnie nie. W instrukcji (PL) jest napisane "Kiedy wybierasz pole zakupu artefaktów, weź oba artefakty i umieść je w piwniczce w swojej pieczarze".
Stąd moje pytanie: jeśli co rundę będę mógł stawiać na tym polu swoje chochliki (zakładając, że nikt inny mi tego pola wcześniej nie zajmie, bo np. będzie miał inne priorytety), to za drugim razem będę w posiadaniu 4 artefaktów, a za trzecim już 6. Czy taki gracz nie będzie zbyt potężny? Jak to się ma do balansu rozgrywki?
Masz rację. To oznacza, że nie można pozwolić jednemu graczowi brać ciągle artefaktów bo rzeczywiście może osiągnąć dużą przewagę.

Re: Pupile podziemi

: 01 lis 2014, 16:48
autor: bartekb8
Na to wygląda. Poruszyłem juz temat na bgg i ktoś mądrze zauważył, że równowaga w grze jest zachowana, bo artefakty nie są aż tak potężne żeby decydowały o czyimś zwycięstwie, a po za tym często bardziej opłaca się zakupić zwierzątko, nową klatkę lub po prostu zatrzymać chochlika w pieczarze. Każdy zakup jest warty przemyślenia. To dobrze, to cieszy :wink:

..A co do koszulek, to chyba będzie to pierwsza gra w której karty pozostaną "gołe"... :cry:

Re: Pupile podziemi

: 01 lis 2014, 18:18
autor: Majek10
Tylko, że dodatkowo za każdy artefakt na koniec masz 1 punkt zwycięstwa.

Re: Pupile podziemi

: 01 lis 2014, 18:30
autor: bartekb8
A tak, ale czym jest te kilka punktów za artefakty w porównaniu do mnożnika uzyskiwanego za udane pokazy i sprzedaż zwierzaków :wink:
PS. Nie mogę się już doczekać tej gry :)

Re: Pupile podziemi

: 01 lis 2014, 18:36
autor: Jelithe
Co nie zmienia faktu, że nie ma się aż tak dużo chochlików, by być w stanie wciąż wysyłać je po artefakty.

Zaś te punkty za artefakty na koniec to nie punkty zwycięstwa tylko punkty, które się zlicza za pokaz jaskini (takie jak pokazy zwierzaków/klatek w trakcie gry), a więc nie dają 1PZ każdy tylko 1PP, a dopiero zwycięzca z najlepszą jaskinią dostaje PZ zgodne z punktacją nad torem pokazu :-)

Re: Pupile podziemi

: 01 lis 2014, 18:37
autor: Jelithe
Gra jest świetna :-) Bardzo złożona i wymagająca, a do tego z przyjemną oprawą. Szczerze polecam też dodatek Dark Alleys ;-)

Re: Pupile podziemi

: 01 lis 2014, 20:20
autor: bartekb8
Jelithe pisze:Gra jest świetna :-) Bardzo złożona i wymagająca, a do tego z przyjemną oprawą. Szczerze polecam też dodatek Dark Alleys ;-)
Dzięki za rekomendację. Też mam wrażenie, że to świetna gra i spodoba się moim współgraczom :wink:
Grę na radarze mam od dawna - kiedyś wydawała mi się zbyt skomplikowana i za długa, ale czas zmienił moje podejście. Instrukcja jest już jako tako opanowana, po pierwszej grze wszystkie zasady powinny się ładnie wyklarować.
Nie wykluczam nabycia dodatku Dark Alleys jak tylko ogarniemy podstawową grę i będziemy czuć niedosyt. Zwłaszcza że dodatek, choć bez polskiej wersji językowej, nie zawiera elementów angielskojęzycznych (z wyjątkiem instrukcji, którą można łatwo przetłumaczyć) :D

Re: Pupile podziemi

: 21 lis 2014, 14:18
autor: Bea
Czy do zabawy ze zwierzakiem i do jego łapania może być przydzielony jeden i ten sam chochlik? Czy jeśli zwierzak ma jeda potrzebę zabawy i jego furia przekracza o jeden parametry klatki to musimy mieć zostawione w pieczarze dwa chochliki żeby o niego zadbać?

Re: Pupile podziemi

: 21 lis 2014, 15:01
autor: lhw
Bea pisze:Czy do zabawy ze zwierzakiem i do jego łapania może być przydzielony jeden i ten sam chochlik? Czy jeśli zwierzak ma jeda potrzebę zabawy i jego furia przekracza o jeden parametry klatki to musimy mieć zostawione w pieczarze dwa chochliki żeby o niego zadbać?
Jeśli chochlik zostanie przydzielony do zabawy zwierzaka, staje się zajęty na daną rundę i nie może zostać użyty do jego łapania ani też do ewentualnego sprzątania klatki. Z tego co pamiętam, był jakiś artefakt umożliwiający chochlikowi wykonanie podwójnej pracy, jednak nawet on nie pozwalał na jednoczesne zabawianie i łapanie. Na taką okoliczność trzeba zostawić dodatkowe chochliki w pieczarze.

Re: Pupile podziemi

: 28 lis 2014, 17:57
autor: Bea
Czy jeśli się nie spełni jakichś wymagań zwierzaka, np nie nakarmi się go to czy dostaje się za to punkty na wystawie czy u kupującego?