Strona 1 z 2
Piętaszek - pytania i wątpliwości
: 15 wrz 2012, 15:07
autor: lesar
1. Białe pole na kartach walki wskazuje maksymalną liczbę kart jaką mogę pociągnąć. Jeżeli walczę z zagrożeniem np. o wartości 2 a białe pole wskazuje mi, że mogę wyciągnąć maksymalnie 2 karty, to jeżeli za pierwszym razem wciągnę kartę walki o wartości 2, to w tym przypadku już wygrywam walkę i nie ciągnę drugiej karty czy tak? Czy muszę koniecznie ciągnąć aż do limitu?
2. Czy ze specjalnych zdolności na kartach walki mogę korzystać w każdym momencie walki (oczywiście jeżeli zdolność na to pozwala)? Nie muszę czekać aż wyłożę wszystkie karty (określone limitem na biały polu karty zagrożenia) i wtedy rozpatrywać zdolności?
Gram wg powyższych zapisów, ale dla pewności dopisuję, jestem po kliku rozdaniach i mój najwyższy wynik to..0 pkt. doszedłem do żółtego etapu oraz -7 punktów na etapie czerwonym, oba na poziomie 1. Nie dane mi było walczyć z piratami.
Re: Piętaszek
: 19 wrz 2012, 19:30
autor: Rune
Dzisiaj z czystej ciekawości przeglądłem instrukcję do Piętaszka i jestem przekonany, że w instrukcji jest zapis, że nie musisz dociągć kart walki do limitu, który został określony na karcie z którą aktualnie walczysz (zasady gry dopuszczają nawet możliwość świadomej porażki). Czyli jeśli uznasz, że więcej nie dociągasz to tego nie robisz i rozpatrujesz wówczas właściwości swoich kart. Ale to tylko wywód z 1 czytania instrukcji przy śniadaniu w pracy

Re: Piętaszek
: 20 wrz 2012, 13:40
autor: lesar
Przeanalizowałem dokładnie instrukcje i system rozrywki i już na pewno wiem, że pobieram tyle kart ile uważam, przerywam jak pokonam zagrożenie.
Re: Piętaszek
: 20 wrz 2012, 13:49
autor: Rune
Czyli moje słowa się sprawdziły

Re: Piętaszek
: 21 wrz 2012, 20:59
autor: lesar
A jak podejść do takiego układu:
mam 1 kartę ze zdolnością kopiowania i 1 kartę ze zdolnością wymiany (x1), ze zdolności obu jeszcze nie skorzystałem, zależy mi aby wymienić kartę ze zdolnością wymiany, ale nie mogę jej użyć na samą siebie, tak więc korzystam z karty kopiowania, kopiuję zdolność wymiany i wymieniam kartę ze zdolnością wymiany, czy tak mogę? W instrukcji jest napisane, że zdolność z karty ze zdolnością specjalną mogę użyć tylko na inną odkrytą kartę walki, ale czy powyższe podejście to omija. Karta kopia kopiowania kopiuje zdolność a nie kartę tak więc wydaje mi się, że mogę tak postąpić.
Re: Piętaszek
: 09 kwie 2013, 09:08
autor: piotrest
hej mam takie wątpliwości:
1) czy można kartą "zniszcz!" usunąć z gry kartę która nie ma specjalnej zdolności np. kartę robinsona "0-słaby", "-1" itd?
2) jeśli mamy kartę "pod spód" po prawej stronie zagrożenia to możemy jakąś inną kartę wsadzić na spód stosu kart robinsona ale już nie dobierzemy w jej miejsce karty?
Re: Piętaszek
: 09 kwie 2013, 12:52
autor: lesar
@piotrest
1) jak najbardziej tak, zdolność działa na wszystkie kart walki, wybranej karty nie usuwasz od razu podczas walki, odwracasz ją, ma ona wartość zero ale nadal zajmuje miejsce (nie możesz dobrać innej z lewej strony), usuwasz ją dopiero po walce z gry
2) zawsze musisz wykorzystać inną kartę niż ta której zdolność chcesz wykorzystać, jeżeli użyjesz właściwości 1xpod stos zabierasz kartę z lewej strony karty zagrożeń i dociągasz kolejną na tą stronę za darmo, a jak zabierasz z prawej to musisz już za kolejną zapłacić, jeżeli chcesz dołożyć.
Re: Piętaszek
: 09 kwie 2013, 13:06
autor: piotrest
lesar pisze:@piotrest
2) zawsze musisz wykorzystać inną kartę niż ta której zdolność chcesz wykorzystać, jeżeli użyjesz właściwości 1xpod stos zabierasz kartę z lewej strony karty zagrożeń i dociągasz kolejną na tą stronę za darmo, a jak zabierasz z prawej to musisz już za kolejną zapłacić, jeżeli chcesz dołożyć.
w tym przypadku myślę, że kartę ciągniesz w miejsce poprzedniej "tylko" jak "pod spód" jest po lewej stronie, a gdy jest po prawej to tylko kładziesz wybraną kartę pod spód deku robinsona bez opcji dociągu

Re: Piętaszek
: 09 kwie 2013, 14:19
autor: lesar
@piotrest
dokładnie tak jak piszesz, ten płatny dociąg z prawej flanki napisałem dodatkowo, aby zobrazować różnice
Re: Piętaszek
: 11 kwie 2013, 19:44
autor: Mariatta
Dopiero zaczynam przygodę z Piętaszkiem i mam na początek pytanie odnośnie liczenia punktów - bo sumuję siłę z pokonanych kart zagrożeń - tylko która cyfra z karty w tym momencie mnie interesuje? Siła Robinsona czy siła zagrożenia na danym etapie?
Re: Piętaszek
: 12 kwie 2013, 13:33
autor: lesar
Sumuje się dużą cyfrę w lewym górnym rogu, czyli wartość siły z karty walki. Nie sumujemy siły zagrożenia.
Re: Piętaszek
: 12 kwie 2013, 18:24
autor: Mariatta
Dziękuję bardzo, mam nadzieję, że już więcej wątpliwości nie będzie.
Re: Piętaszek
: 25 sie 2013, 19:24
autor: TTR_1983
1) Po użyciu karty wymiana gdzie należy odkładać wymienianą kartę? na spód zakrytego stosu kart Robinsona, czy na wierch stosu odrzuconych kart Robinsona?
2) Kiedy można korzystać ze zdolności specjalnych kart? w momencie ich wyłożynia ( np. wykładam pierwszą z 4 darmowych i mam +2 życie, mogę od razu wziąć 2 znaczniki życia), czy dopiero po rozpatrzeniu walki?
Re: Piętaszek
: 25 sie 2013, 22:52
autor: merrin
Witaj,
Postaram się pomóc:
1) Wymienianą kartę odkładasz na wierzch stosu odrzuconych kart Robinsona.
2) Ze zdolności specjalnych korzystasz w momencie, w którym Ci to odpowiada, możesz w trakcie odkrywania kart, przed walką, a możesz i po walce. Często dobry moment jest istotnym elementem taktyki. Czyli w podanym przez Ciebie przykładzie po wyłożeniu pierwszej darmowej karty możesz od razu wykorzystać jej zdolność, czyli wziąć +2 życia i wtedy ciągnąć kolejne karty.
Pozdrawiam!
Re: Piętaszek
: 27 sie 2013, 12:03
autor: TTR_1983
dzięki wielkie

Re: Piętaszek
: 17 wrz 2013, 16:59
autor: Johnny Uraner
Też mam parę pytań:
1) Czy jak siła krainy wynosi dajmy na to jeden, a mi karty Robinsona dały na przykład -2 to w sumie na koniec walki (przegranej) odejmuje sobie 3 punkty życia?
2) Czy utrata punktów życia do zera automatycznie kończy grę? Nigdzie nie jest to w zasadach wyraźnie opisane. Napisane jest natomiast, że gra kończy się przy pojedynku z piratami. Do tej pory zakończałem grę w momencie utraty wszystkich punktów życia. W efekcie nigdy nawet nie doszedłem do "czerwonego" etapu.
Re: Piętaszek
: 17 wrz 2013, 17:01
autor: rastula
Johnny Uraner pisze:Też mam parę pytań:
1) Czy jak siła krainy wynosi dajmy na to jeden, a mi karty Robinsona dały na przykład -2 to w sumie na koniec walki (przegranej) odejmuje sobie 3 punkty życia?
2) Czy utrata punktów życia do zera automatycznie kończy grę? Nigdzie nie jest to w zasadach wyraźnie opisane. Napisane jest natomiast, że gra kończy się przy pojedynku z piratami. Do tej pory zakończałem grę w momencie utraty wszystkich punktów życia. W efekcie nigdy nawet nie doszedłem do "czerwonego" etapu.
1) tak - różnica pomiędzy twoimi punktami a siłą zagrożenia
2) możesz mieć 0 wskaźników życia - strata kolejnego to koniec gry - jest to chyba napisane w instrukcji...przynajmniej gdzieś czytałem...
Re: Piętaszek
: 17 wrz 2013, 18:51
autor: the_ka
rastula pisze:
2) możesz mieć 0 wskaźników życia - strata kolejnego to koniec gry - jest to chyba napisane w instrukcji...przynajmniej gdzieś czytałem...
"Brak punktów życia jest akceptowalny, ale jeśli w takiej sytuacji będziesz zmuszony poświęcić punkt zycia, przegrywasz!"
strona 7, Koniec Gry
Re: Piętaszek
: 18 wrz 2013, 00:01
autor: Johnny Uraner
Ok, dzięki za odpowiedź panowie, ale nadal nie potrafię wyczytać z kontekstu czy ten "koniec gry" tyczy się tylko dojścia do momentu walki z piratami, czy też (jak wydaje mi się powinno być) działa na każdym etapie - to jest zielonym, żółtym, czerwonym jak i finalnym.
Re: Piętaszek
: 18 wrz 2013, 07:26
autor: Czochrun
Gra kończy się gdy:
- musisz "pobrać" kolejny punkt życia, a już go ich nie masz.
- gdy pokonasz drugiego pirata.
W obu przypadkach liczysz sobie punkty wg schematu podanego na przedostatniej stronie instrukcji (za każde pokonane zagrożenie, za pokonanego pirata, za karty starzenia etc.) i nie ma to znaczenia czy przegrałeś w etapie zielonym, żółtym, czerwonym czy może w trakcie walki z piratami.
Re: Piętaszek
: 19 wrz 2013, 01:47
autor: Johnny Uraner
Dzięki za odpowiedź. Tylko raz policzyłem sobie punkty - po pierwszej wygranej grze. W innych przypadkach myślałem, że się nie liczy.
Zdobyłem 109.

Re: Piętaszek
: 03 lis 2013, 21:27
autor: piotrest
mam pewną wątpliwość odnośnie zakończenia gry:
"Przypadek specjalny: jeśli dociągnąłeś wszystkie swoje karty walki, przez co opróżniłeś stos kart
Robinsona, i wciąż nie masz wystarczająco dużo siły, aby wygrać walkę z piratem (nawet wykorzystując
wszystkie zdolności specjalne), również przegrywasz!"
czy to oznacza, że podczas walki z piratami nie można przetasowywać kart robinsona jeśli się skończyły, tak jak to było przez poprzednie 3 etapy? jeśli tak, to istnieje duża szansa, że jeśli pokonamy pierwszego pirata to przy drugim nie starczy nam kart... dobrze myślę?
Re: Piętaszek
: 03 lis 2013, 22:24
autor: janekb
czy to oznacza, że podczas walki z piratami nie można przetasowywać kart robinsona jeśli się skończyły, tak jak to było przez poprzednie 3 etapy? jeśli tak, to istnieje duża szansa, że jeśli pokonamy pierwszego pirata to przy drugim nie starczy nam kart... dobrze myślę?
Raczej chodzi o sytuację kiedy skończyły się już wszystkie karty walki nawet w stosie kart odrzuconych. Ten wyjątek, o którym mówi instrukcja odnosi się do tego, że zawsze musisz poświęcać życie, jeśli brakuje Ci puntów zwycięstwa, i dociągać karty tak długo aż będziesz, albo miał wystarczającą ilość punktów zwycięstwa, albo aż braknie Ci punktów życia, a nadal pirat nie będzie pokonany. Wyjątek tłumaczy sytuację kiedy karty się skończą (także w stosie kart odrzuconych), a Ty nadal będziesz posiadał życie. W takim przypadku po prostu przegrywasz, co zresztą jest logiczne, bo więcej siły już nie stworzysz

Re: Piętaszek
: 03 lis 2013, 22:29
autor: piotrest
janekb pisze:Wyjątek tłumaczy sytuację kiedy karty się skończą (także w stosie kart odrzuconych), a Ty nadal będziesz posiadał życie. W takim przypadku po prostu przegrywasz, co zresztą jest logiczne, bo więcej siły już nie stworzysz

i to mnie przekonuje

Re: Piętaszek
: 28 gru 2013, 13:36
autor: olocop
Mam pytania, bo nie mogę tego w instrukcji znaleźć:
1) czy "1x zniszcz" pozwala na odrzucenie karty starzenia? Rozumiem, że tak.
2) rozumiem, że zdolności specjalnych mozna użyć tylko przed rozpatrzeniem walki. Pytam w odpowiedzi na:
merrin pisze:2) Ze zdolności specjalnych korzystasz w momencie, w którym Ci to odpowiada, możesz w trakcie odkrywania kart, przed walką, a możesz i po walce.
Jeśli można by po walce, to wtedy zdolność "1x pod stos" powodowałaby, że po wygranej walce mogę odłożyć na spód najsilniejszą kartę. Czy tak, czy nie?