D-Day Dice - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
gregvip
Posty: 342
Rejestracja: 22 sty 2012, 14:55
Lokalizacja: Proszowice k. Krakowa

D-Day Dice - pytania i wątpliwości

Post autor: gregvip »

Miałem taką sytuację, że byłem w posiadaniu odznaczenia "Silver Star" dowolna jednostka może poruszyć się dwukrotnie w czasie 4 fazy (musi wydać punkty odwagi jeśli przesuwa się do przodu) a na kostkach wylosowałem RBW "Battle Cry" jeżeli poruszasz się w tej turze, zignoruj wszystkie wymagane do ruchu i nie wydawaj punktów odwagi aby to wykonać.
I tu pytanie czy to jest combo pozwalające przejść przez dwa sektory (Grałem na Omaha Beach chodzi o sektory 8 i 9 gdzie trzeba normalnie poświęcić odpowiednio Scouta i Medica) bo jeżeli rozumieć zasady literalnie to raczej tak bo w Battle Cry nie ma mowy o sektorach a o ruchu w turze a w Silver Star nie ma mowy o rozgrywaniu dwa razy fazy 4 tylko o dwóch ruchach w fazie. Jak sądzicie?
Born to play
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: D-Day Dice

Post autor: Andy »

gregvip pisze:Jak sądzicie?
Tu chyba jest odpowiedź: http://www.boardgamegeek.com/thread/834 ... battle-cry
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
pwitkows
Posty: 168
Rejestracja: 31 sty 2012, 10:39
Has thanked: 20 times
Been thanked: 14 times

Re: D-Day Dice

Post autor: pwitkows »

Czy granat (karta zasobu 'Grenade') eliminuje wszystkie MGF w danym sektorze czy tylko jeden ?

Mam przypadek na Utah Beach gdzie w sektorze 18 (Bunkier) są dwa karabiny (MGF).
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: D-Day Dice

Post autor: Andy »

Odpowiedź autora: "All the dice count as 1 MGF result, so they are all prevented". To dotyczy każdego przypadku, nie tylko granatu.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
pwitkows
Posty: 168
Rejestracja: 31 sty 2012, 10:39
Has thanked: 20 times
Been thanked: 14 times

Re: D-Day Dice

Post autor: pwitkows »

Pytanie dotyczy mapy Juno Beach (N-05).

1. Mam czołg i mimo tego, że posiadam Minesweeper-a to nie mogę przemieszczać się z nim przez pola minowe.Jeżeli chcę przejść przez pola minowe karta czołgu musi być odrzucona ?

To raczej chce potwierdzić. Jeżeli na planszy jest dostępny jakiś specjalista to wyłącznie jesteśmy w stanie go zdobyć wchodząc na dany sektor. Czy tak ?
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: D-Day Dice

Post autor: Andy »

2 razy tak. :)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
gregvip
Posty: 342
Rejestracja: 22 sty 2012, 14:55
Lokalizacja: Proszowice k. Krakowa

Re: D-Day Dice

Post autor: gregvip »

Dotarły do mnie dodatki i po pierwszej rozgrywce z nimi mogę stwierdzić, że z Flar nie skorzystałem ani razu. Z Commission Pack tak samo za dużo kart zaczyna się robić do ogarnięcia. Natomiast Badges dobrze zagrane to cuda ludzie wyczyniają. Mapę Utah Beach przeszedłem jak Exercise Tiger. Najpierw szybciutko zrekrutowałem porucznika, potem dzięki wymianie dostałem RWB Award. Wybrałem Efficiency Medal który pozwala wybrać dwie dowolne kart Badges. Po odpaleniu medalu wybrałem sobie Combat Infantaryman który pozwala na otrzymanie Fhresh Troops RWB za trzy kostki z 2 wojakami nie koniecznie w rożnych kolorach (skorzystałem chyba tylko raz) oraz ta-dam Parachutist który pozwala na ignorowanie wszystkich warunków wejścia do sektora - za wyjątkiem bunkra (taki kieszonkowy battle cry) a dodatkowo obniża koszty awansu o jeden medal (czego w trakcie gry nie doczytałem). Gra na pewno nie była spacerkiem, trwała 70 min. i niejednokrotnie trzeba było się nakombinować ale zwyciężyłem ze sporym zapasem o czym świadczy wynik 252 VP (w tym jest wliczona kara -20 VP za badges).
Jeśli chodzi o mnie to na pewno nie będę rezygnował z tych rozszerzeń mam nadzieję, że uda mi się wykorzystać większość kart w kolejnych mapach. Jak ogram coś nowego to napiszę szczególnie ciekawią mnie 2 wielkie mapy z Operacji Neptun ale na nie jeszcze nie przyszedł czas.
Born to play
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: D-Day Dice

Post autor: Andy »

gregvip pisze:Natomiast Badges dobrze zagrane to cuda ludzie wyczyniają.
I to właśnie powód, dla którego nigdy nawet nie pomyślałem o ich zakupie! ;)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: D-Day Dice

Post autor: Hiu »

Andy pisze:
gregvip pisze:Natomiast Badges dobrze zagrane to cuda ludzie wyczyniają.
I to właśnie powód, dla którego nigdy nawet nie pomyślałem o ich zakupie! ;)
gregvip +1 :)
Andy to weteran, a my to zwykli fighterzy ;)
Awatar użytkownika
gregvip
Posty: 342
Rejestracja: 22 sty 2012, 14:55
Lokalizacja: Proszowice k. Krakowa

Re: D-Day Dice

Post autor: gregvip »

Gra ma sprawiać przyjemność a możliwość stopniowania trudności jest tylko plusem.
Born to play
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: D-Day Dice

Post autor: Andy »

Już podstawka daje sporo możliwości stopniowania poziomu trudności rozgrywki.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
premek
Posty: 362
Rejestracja: 05 lis 2012, 14:23
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: D-Day Dice

Post autor: premek »

Hej

Wybaczcie za oczywiste pytania ale dopiero co ściągnąłem sobie zasady do D-Day Dice Free Trial i chcę się upewnić:

1. Czy przy ruchu w bok potrzebne są punkty odwagi np. w Omaha Beach z sektora 2 na sektor 3 czy tylko jak idziemy do przodu, zakładam, że tylko przy ruchu do przodu ale chcę się upewnić ?

2. W grze solo jak działa bonus z 3x3 i 3x4 ? W instrukcji pod koniec w zasadach dla wariantu solo jest napisane

"Items, Awards and RWB that
mention “another Unit” now affect the player
(for example, the “Fresh Troops” RWB now
gives the solitaire player 4 + 4 Soldiers)"


Natomiast przy opisie bonusów RWB jest napisane

"□ 3 (1 Soldier) = Reinforcements: Add +4
Soldiers to your Unit and +4 Soldiers to another
Unit of your choice.
□ 4 (2 Soldiers) = Fresh Troops: Gain +6 Soldiers."


Zakładam, że przy opisie dla wariantu solo auto się pomylił i powinno być "(for example, the “Reinforcements” RWB now
gives the solitaire player 4 + 4 Soldiers)"


Reasumując: korzystając z bonusu RWB 3x3 mamy 3+4+4 = 11 żołnierzy a przy RWB 3x4 mamy 6+6 = 12 żołnierzy
Dobrze interpretuję ?

pozdrawiam
Awatar użytkownika
gregvip
Posty: 342
Rejestracja: 22 sty 2012, 14:55
Lokalizacja: Proszowice k. Krakowa

Re: D-Day Dice

Post autor: gregvip »

Punkty odwagi potrzebne sa tylko przy awansie czyli przy przemieszczaniu się do przodu.
Jeśli chodzi o tryb solo wszystkie korzysci sa przydzielane na gracza za wyjatkiem medali gdzie tylko pierwsza korzysc otrzymuje gracz drugiej się nie przydziela.
Więc Twoje wyliczenia odnosnie RWB sa prawidlowe.
Born to play
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
premek
Posty: 362
Rejestracja: 05 lis 2012, 14:23
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: D-Day Dice

Post autor: premek »

Dzięki za info, wracam do grania.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: D-Day Dice

Post autor: Andy »

gregvip pisze:Punkty odwagi potrzebne sa tylko przy awansie czyli przy przemieszczaniu się do przodu.
Oraz do bunkra.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
gregvip
Posty: 342
Rejestracja: 22 sty 2012, 14:55
Lokalizacja: Proszowice k. Krakowa

Re: D-Day Dice

Post autor: gregvip »

Swiete slowa Andy :)
Born to play
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1311 times

Re: D-Day Dice

Post autor: rastula »

Andy pisze:
gregvip pisze:Punkty odwagi potrzebne sa tylko przy awansie czyli przy przemieszczaniu się do przodu.
Oraz do bunkra.
żołnierz "Hero" - pozwala też płacić odwagą / gwiazdkami za straty w oddziale ( zamiast żołnierza odejmujemy medal lub gwiazdkę)
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 318 times
Been thanked: 347 times

Re: D-Day Dice

Post autor: tomb »

Czy specjalista zrekrutowany dzięki Shoulder Patch wlicza się do limitu 1-ego specjalisty na turę?

Czy można wygrać, nie mając w oddziale zwykłych żołnierzy, lecz tylko specjalistów?

Czy jeśli sektor daje bonus (np. gwiazdkę, medal itd.), to czy otrzymujemy bonus, nawet jeśli nie wyrzuciliśmy na żadnej kości bonusowanego znaku (np. w sektorze z "+ 1 gwiazdka bez koloru" nie mamy żadnej gwiazdki na kościach, ale dodajemy sobie w fazie 2-iej jedną gwiazdkę dzięki bonusowi)?

Gram, że TAK dla wszystkich pytań, ale wolę się upewnić.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1311 times

Re: D-Day Dice

Post autor: rastula »

TomB pisze:Czy specjalista zrekrutowany dzięki Shoulder Patch wlicza się do limitu 1-ego specjalisty na turę?


nie - rekrutowanie specjalistów to inna faza niż używanie przedmiotów, tak więc nie powinien się liczyć (to moja opinia)

Czy można wygrać, nie mając w oddziale zwykłych żołnierzy, lecz tylko specjalistów?

tak - każdy specjalista to jednocześnie dodatkowy żołnierz (tu ma 100% pewność)

Czy jeśli sektor daje bonus (np. gwiazdkę, medal itd.), to czy otrzymujemy bonus, nawet jeśli nie wyrzuciliśmy na żadnej kości bonusowanego znaku (np. w sektorze z "+ 1 gwiazdka bez koloru" nie mamy żadnej gwiazdki na kościach, ale dodajemy sobie w fazie 2-iej jedną gwiazdkę dzięki bonusowi)?

tak - ten bonus jest niezależny od wyniku rzutu - podobnie gdy masz "-" jeśli nie wyrzuciłeś na kościach musisz odjąć z zasobów, oczywiście jesli na kościach masz już "klucz(e)" to ten z planszy liczy się jako dodatkowy do mnożnika ( np. 2 klucze na kosciach + jeden z planszy = 6 kluczy na liczniku)

Gram, że TAK dla wszystkich pytań, ale wolę się upewnić.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1311 times

Re: D-Day Dice

Post autor: rastula »

ja może anegdotycznie dodam , że długo grałem tak , że aby ruszać do przodu na kolejne pole używałem medali w ilości w polu strat ( tarczy) - to dopiero była trudna gra :) - połapałem się dopiero jak ni chuchu nie mogłem przejść IV mapy ;-) - teraz to mi się ta gra nawet prosta wydaje

no ale jak to mówią - więcej potu na manewrach, mniej krwi w boju :lol:
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 318 times
Been thanked: 347 times

Re: D-Day Dice

Post autor: tomb »

rastula pisze:
TomB pisze:Czy specjalista zrekrutowany dzięki Shoulder Patch wlicza się do limitu 1-ego specjalisty na turę?


nie - rekrutowanie specjalistów to inna faza niż używanie przedmiotów, tak więc nie powinien się liczyć (to moja opinia)
Wydaje mi się, że fazy nie mają tu nic do rzeczy, bo używanie przedmiotów nie jest ograniczone do konkretnej fazy, a pozyskiwanie specjalistów i przedmiotów jest ograniczone nie tyle do konkretnej fazy, co raczej do ilości na jedną turę.
Wydaje mi się, że gdzieś było coś o wyjątkach dla limitu, ale nie mogę znaleźć. Normalnie można rekrutować 1-ego specjalistę na turę, a Shoulder Patch pozwala rekrutować właśnie, więc limit zostaje wyczerpany. Tak ja sobie tłumaczę.

Gdyby było, jak mówisz, to czy kolejność "zakupów" jest istotna tzn. najpierw specjalista, potem przedmiot, czy jest dowolna? (Np. czy mogę w fazie 3-iej najpierw znaleźć Shoulder Patch, używam i biorę Messangera i następnie "kupuję taniej", dajmy na to, medyka.)
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1311 times

Re: D-Day Dice

Post autor: rastula »

TomB pisze:
rastula pisze:
TomB pisze:Czy specjalista zrekrutowany dzięki Shoulder Patch wlicza się do limitu 1-ego specjalisty na turę?


nie - rekrutowanie specjalistów to inna faza niż używanie przedmiotów, tak więc nie powinien się liczyć (to moja opinia)
Wydaje mi się, że fazy nie mają tu nic do rzeczy, bo używanie przedmiotów nie jest ograniczone do konkretnej fazy, a pozyskiwanie specjalistów i przedmiotów jest ograniczone nie tyle do konkretnej fazy, co raczej do ilości na jedną turę.
Wydaje mi się, że gdzieś było coś o wyjątkach dla limitu, ale nie mogę znaleźć. Normalnie można rekrutować 1-ego specjalistę na turę, a Shoulder Patch pozwala rekrutować właśnie, więc limit zostaje wyczerpany. Tak ja sobie tłumaczę.

Gdyby było, jak mówisz, to czy kolejność "zakupów" jest istotna tzn. najpierw specjalista, potem przedmiot, czy jest dowolna? (Np. czy mogę w fazie 3-iej najpierw znaleźć Shoulder Patch, używam i biorę Messangera i następnie "kupuję taniej", dajmy na to, medyka.)

jak pojadę do dziewczyny to sprawdzę w instrukcji, ale wydaje mi się mocno, że sens tego przedmiotu właśnie taki jest , że daje ci możliwość zdobycia specjalisty ponad limit

skoro można używać dowolną liczbę przedmiotów, to inny limit nie może ograniczać tej wolności... no ale chyba nie będziemy się kłócić - w końcu chciałeś poznać opinię, a ta jest właśnie taka :)

niestety nawet przez grzeczność nie będą potwierdzał zasady z którą się nie zgadzam ;-)

co do medyka - myślę że nei ma problemu - koniec końców - zużyłeś kartę i to jest najważniejsze
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 318 times
Been thanked: 347 times

Re: D-Day Dice

Post autor: tomb »

Rozumiem Twoje podejście, ale chyba też muszę poszperać wieczorem w instrukcji.
Może zbyt dosłownie traktuję zapisy i czepiam się zbyt kurczowo pewnych sformułowań (nawyk z Władcy Pierścieni LCG)?
Może ktoś jeszcze przyłączy się do dyskusji?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1311 times

Re: D-Day Dice

Post autor: rastula »

TomB pisze:Rozumiem Twoje podejście, ale chyba też muszę poszperać wieczorem w instrukcji.
Może zbyt dosłownie traktuję zapisy i czepiam się zbyt kurczowo pewnych sformułowań (nawyk z Władcy Pierścieni LCG)?
Może ktoś jeszcze przyłączy się do dyskusji?
jak się nie dogadamy to zapytam autora na Boardgamegeek :)
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 318 times
Been thanked: 347 times

Re: D-Day Dice

Post autor: tomb »

rastula, miałeś rację:

http://boardgamegeek.com/thread/848559/shoulder-patch
http://boardgamegeek.com/article/9776432#9776432

Instrukcja mówi wyraźnie tylko o odznaczeniach, że pobrani dzięki nim specjaliści (i przedmioty) nie liczą się do limitu. Jak się okazuje, spece pozyskani z kart przedmiotów też się nie liczą. FAQ (do wersji trial co prawda) wyjaśnia, że ważność zasad jest taka: karta przedmiotu, potem karta specjalisty, tekst z mapy i dopiero ogólna zasada - tu więc jest rozwiązanie zagadki.

Jeśli kolejność "zakupów" w 3-iej fazie też nie ma znaczenia to można nieźle pokombinować.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
ODPOWIEDZ