Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
dareiosh
Posty: 157
Rejestracja: 27 mar 2021, 14:59
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: dareiosh »

Obrazek
Czy używając tej karty, zakrywam znacznikiem pole, w następnej turze uruchamiam eksplorację , ona się powodzi i odkrywam kafelek-czy otrzymuje bonusy na tym kafelku tak jakbym go odkrył naturalnie czy odkrywam go bez bonusów (np żetony, karty bestii itp)
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 928
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 322 times
Been thanked: 380 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: sliff »

dareiosh pisze: 13 maja 2021, 23:19
Spoiler:
Czy używając tej karty, zakrywam znacznikiem pole, w następnej turze uruchamiam eksplorację , ona się powodzi i odkrywam kafelek-czy otrzymuje bonusy na tym kafelku tak jakbym go odkrył naturalnie czy odkrywam go bez bonusów (np żetony, karty bestii itp)
Eksporacją nie możesz odkryć zakrytego w ten sposób terenu. Po prostu tracisz dostęp do danego typu terenu głównie na potrzeby budowy przedmiotów. O ile dobrze pamiętam zbierać nadal możesz ale to już poleca się insktrukcja - nieodkryty typ terenu.
Uncle_Grga
Posty: 560
Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
Has thanked: 86 times
Been thanked: 284 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: Uncle_Grga »

Ale już w tej samej rundzie możesz wysłać jednego ludzika na tę kartę "gaszac pożar". Spowoduje to odzyskanie terenu łąk do zasobu. Jeśli karta zejdzie z planszy po dwóch turach łąka na tym kaflu pozostanie trwale niedostępna..

Surowce, totemy jeśli jakieś- wszystko pozostaje dostępne. Niedostępny staje się wyłącznie teren łąki z tego kafla. I tylko z niego. Jeżeli wcześniej odkryłes rowninę, w zasadzie nic się nie dzieje.. ot po prostu pali się ta konkretna łąka..

Przy czym nic nie stoi na przeszkodzie jeśli sobie coś utrudnisz i zdecydujesz, ze:
1) cały kafel jest niedostępny.. bo się tam wszystko pali.. więc np nie możesz tam zbierać surowców
2) wszystkie kafle z równiną płoną i ten rodzaj terenu staje się niedostępny w grze..

Gra lubi hardkor, więc why not?
dareiosh
Posty: 157
Rejestracja: 27 mar 2021, 14:59
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: dareiosh »

Uncle_Grga pisze: 14 maja 2021, 06:20 Ale już w tej samej rundzie możesz wysłać jednego ludzika na tę kartę "gaszac pożar". Spowoduje to odzyskanie terenu łąk do zasobu. Jeśli karta zejdzie z planszy po dwóch turach łąka na tym kaflu pozostanie trwale niedostępna..

Surowce, totemy jeśli jakieś- wszystko pozostaje dostępne. Niedostępny staje się wyłącznie teren łąki z tego kafla. I tylko z niego. Jeżeli wcześniej odkryłes rowninę, w zasadzie nic się nie dzieje.. ot po prostu pali się ta konkretna łąka..

Przy czym nic nie stoi na przeszkodzie jeśli sobie coś utrudnisz i zdecydujesz, ze:
1) cały kafel jest niedostępny.. bo się tam wszystko pali.. więc np nie możesz tam zbierać surowców
2) wszystkie kafle z równiną płoną i ten rodzaj terenu staje się niedostępny w grze..

Gra lubi hardkor, więc why not?
Dzieki dokładnie o taką odpowiedź mi chodziło :)

Czy karta skarbu skrzynia - twoje jedzenie się nie psuje działa ogólnie jak piwnica czy na jedną sztukę ? Wydaje mi się, że ogólnie lecz zastanawia mnie czemu nie ma tam słowa "Całe jedzenie czy coś takiego"

Ps. Czy macie jakąś konkretną strategie "dobrego startu" albo jakies tipy dla początkującego co należy zrobić by mieć "dobry start" (np. do tury 3 zbudować raz broń +1 za 1 drewna i odkryć min. 2 kafelki... czy cosś takiego?) Czy nie ma złotej reguły i gra się do kart wydarzeń jakie się dobierze
Uncle_Grga
Posty: 560
Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
Has thanked: 86 times
Been thanked: 284 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: Uncle_Grga »

Całe jedzenie staje się niepsujace. Ja ograniczam tę regułę do znaczników. Jedzenie z żetonów np. Pożywne Larwy pozostawiam konsekwentnie jako do spożycia na świeżo..😉

Na drugie pytanie: ja mocno porządkuje obóz na początku.. jak się uda natrzaskac morale to potem wydaje mi się jakby łatwiej. Staram się namawiać graczy na rozwój osobistych umiejętności.. no i w miarę szybko kombinuję z obozem i daszkiem. Ale zdanie końcowe: nie ma złotej reguły jest bliższe prawdy niż porady powyżej..😉
dareiosh
Posty: 157
Rejestracja: 27 mar 2021, 14:59
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: dareiosh »

Dwa pytania:
1: czy wzrost poziomu broni to akcja(jak sprzątanie) czy budowa i muszę rzucać kośćmi przy 1 pionku
2: gdy mam znacznik na eksploracji -1 do pionka i pójdę na eksplorację jednym pionkiem to czy usuwam znacznik -1 i usuwam pionka"tak jakby się nic nie stało" czy muszę iść wtedy minimum dwoma by jakaś akcja miała miejsce
ariell1987
Posty: 1
Rejestracja: 03 kwie 2020, 23:32

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: ariell1987 »

Ja z zapytaniem o scenariusz 4. Czy jak przeniesiemy oboz na pole z totemem to mozemy na tym polu eksplorowac totem (czy mozna eksplorowac totem na polu z obozem?)?
I jak wyglada ewentualny koszt takoej akcji? W scenariuszu jest plus 1 do eksploracji.... Czyli 1 kostka a 2 pewnosc na polu z obozem?
Wrotek
Posty: 190
Rejestracja: 12 maja 2017, 16:05
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 16 times
Been thanked: 34 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: Wrotek »

dareiosh pisze: 18 maja 2021, 21:48 Dwa pytania:
1: czy wzrost poziomu broni to akcja(jak sprzątanie) czy budowa i muszę rzucać kośćmi przy 1 pionku
2: gdy mam znacznik na eksploracji -1 do pionka i pójdę na eksplorację jednym pionkiem to czy usuwam znacznik -1 i usuwam pionka"tak jakby się nic nie stało" czy muszę iść wtedy minimum dwoma by jakaś akcja miała miejsce
1. Zwiększenie poziomu broni to akcja budowy - więc trzeba rzucić kośćmi przy jednym pionku.
2.musisz iść minimum 2 pionkami i rzucać albo 3 i bez rzutu.
Uncle_Grga
Posty: 560
Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
Has thanked: 86 times
Been thanked: 284 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: Uncle_Grga »

ariell1987 pisze: 18 maja 2021, 23:12 Ja z zapytaniem o scenariusz 4. Czy jak przeniesiemy oboz na pole z totemem to mozemy na tym polu eksplorowac totem (czy mozna eksplorowac totem na polu z obozem?)?
I jak wyglada ewentualny koszt takoej akcji? W scenariuszu jest plus 1 do eksploracji.... Czyli 1 kostka a 2 pewnosc na polu z obozem?
Tak, możemy eksplorowac totem na polu z obozem.

Koszt eksploatacji w scenariuszu 4:
1) dwa tokeny, wówczas rzucamy koscmi na powodzenie
2) trzy tokeny - pewność akcji

Dotyczy to kazdego pola bez dodatkowej modyfikacji. Scenariusz 4 jest powiem wyjątkiem od reguly 1 znacznika i w nim dochodzi do rzadkiej sytuacji kumulacji żetonów. Zatem w przypadku erupcji wulkanu i pyłu taka eksploaracja moze kosztować odpowiednio 3 albo 4 tokeny. Zasada wprost z instrukcji: strona 29. Scen. 4 punkt erupcja pyłu
dareiosh
Posty: 157
Rejestracja: 27 mar 2021, 14:59
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: dareiosh »

Spoiler:
pytanie czy mam użyć kocy w fazie nocy i one działają dopiero od następnej tury czy jest to błąd w druku i mogę ich użyć w fazie pogody w obecnej turze
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 928
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 322 times
Been thanked: 380 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: sliff »

dareiosh pisze: 23 maja 2021, 22:11
Spoiler:
pytanie czy mam użyć kocy w fazie nocy i one działają dopiero od następnej tury czy jest to błąd w druku i mogę ich użyć w fazie pogody w obecnej turze
Zdecydowanie powinno być tam w fazie pogody.
dareiosh
Posty: 157
Rejestracja: 27 mar 2021, 14:59
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: dareiosh »

Pierwszy scenariusz, tura gdy rzucamy trzema kośćmi pogody, jakiekolwiek zdarzenie mówiące o nocowaniu poza obozem=nagła śmierć? Załóżmy że wpadną trzy chmury 2 deszczowe i jedna śnieżna, odrzucamy 1 drewna Plus po 3 jedzenia i drewna, do tego dochodzi kara za brak schronienia w nocy i brak jedzenia, łącznie 10 obrażeń, bo jak rozumiem nie mogę"odrzucać" za chmury tego co mam w obozie będąc poza nim ?(jeżeli coś bym zebrał zanim wylosuje kartę że nocuje gdzieś indziej to biorę to że sobą rozumiem?)
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 928
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 322 times
Been thanked: 380 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: sliff »

dareiosh pisze: 24 maja 2021, 19:48 Pierwszy scenariusz, tura gdy rzucamy trzema kośćmi pogody, jakiekolwiek zdarzenie mówiące o nocowaniu poza obozem=nagła śmierć? Załóżmy że wpadną trzy chmury 2 deszczowe i jedna śnieżna, odrzucamy 1 drewna Plus po 3 jedzenia i drewna, do tego dochodzi kara za brak schronienia w nocy i brak jedzenia, łącznie 10 obrażeń, bo jak rozumiem nie mogę"odrzucać" za chmury tego co mam w obozie będąc poza nim ?(jeżeli coś bym zebrał zanim wylosuje kartę że nocuje gdzieś indziej to biorę to że sobą rozumiem?)
"Noc poza obozem - gdy gracz spędza Noc poza obozem, to zatrzymuje
przy sobie wszystko (surowce, żetony, karty itp.), co zdobył w trakcie tej Akcji, w wyniku której musi spędzić Noc poza obozem. Inni gracze nie będą
mogli z tego skorzystać podczas fazy Pogody i fazy Nocy. Dopiero na początku następnej rundy rzeczy te trafią od razu do Dostępnych Surowców.
Gracz spędzający Noc poza obozem nie rozpatruje fazy Pogody, zaś w fazie Nocy: otrzymuje 1 Ranę za spanie pod gołym niebem (chyba że podczas swojej Akcji odkrył kafelek Wyspy, na którym znajdowało się Schronienie) oraz musi spożyć posiłek, czyli odrzucić pożywienie - jeżeli jakieś
uzyskał podczas swojej Akcji albo gra Kucharzem i może je sobie stworzyć.
W przeciwnym razie, za niewyżywienie otrzymuje standardowo 2 Rany."
dareiosh
Posty: 157
Rejestracja: 27 mar 2021, 14:59
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: dareiosh »

Czyli normalnie wygrałbym scenariusz, tylko nie doczytałem jednej zasady, wielkie dzięki za pomoc
Szoker
Posty: 43
Rejestracja: 06 wrz 2014, 10:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: Szoker »

Pytanie. Czy jak mam dodatkowe postacie jak Konował czy Starego Kucharza na których wpływa pogada i gram w 3 scenariusz "Na ratunek Jenny", gdzie jak jest książka na karcie wydarzenia co oznacza, że jest sztorm i obniżam poziom palisady o 1 to czy jak mam palisadę na poziomie 0 to Ci sojusznicy dostają obrażenia czy dostają tylko jak jest chmura deszczowa albo zimowa jak jest przedstawione na ich karcie?
Awatar użytkownika
YuZ
Posty: 328
Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 8 times
Been thanked: 23 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: YuZ »

Konieczność obniżenia palisady do poziomu poniżej 0 skutkuje ranami dla wszystkich postaci i sojuszników.
dundn
Posty: 8
Rejestracja: 10 sty 2019, 12:28

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: dundn »

Hej! W toku wieeeeelokrotnego grania w Robka, pojawiła nam się wątpliwość. Niektóre karty przedmiotów (bądź wydarzeń/przygód) nakazują położenie znacznika +1 do drewna/jedzenia na kafelku z obozem. Czy znacznik ten przesuwa się, w zależności od tego, gdzie przemieścimy obóz? Dotychczas przesuwaliśmy, ale jak wiadomo w tej grze...

Swoją drogą, mam też zakupiony dodatek - szklane pomysły. Odrzucilibyście jego stosowanie przy grze w scenariusz "rodzina Robinsonów"? :shock:

I jeszcze jedno pytanie. Jak gracie solo? Tak typowo pod grę solo, czy dwoma postaciami? Pytam, bo mam wrażenie (oczywiście to jest fabularnie uzasadnione), że w grze solo mam strasznie skrępowane ruchy... Psa mogę użyć tylko do eksploracji/polowania, a do tego mam jedynie 3 wolne znaczniki, przez co gra szybko ciora, a powoli idzie do przodu. Jakie macie na to metody?

Oczywiście wątpliwości nam się nasunęło mnóstwo, ale na razie pamiętam o jednej :lol:
dareiosh
Posty: 157
Rejestracja: 27 mar 2021, 14:59
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: dareiosh »

ad1. ja zostawiałem znacznik przy przesunięciu obozu na starym miejscu i już z niego nie korzystałem, uważałem, że jest to logiczne gdy masz żródło w obozie - opuszczasz obóz a źródło zostaje i już z niego nie korzystasz bo jesteś gdzieś dalej
ad 2 ----
ad 3.Solo standardowo 1 postać + piętaszek + pies, ogółem solo gra mi się wygodniej niż w 2-3 bo moge sam zaplanować sobie 2-3 rundy do przodu a z kimś trzeba jednak sie dostosować do innych decyzji. Zrób mape \ przedmioty dające dodatkowe piony (jak się uda wylosować ) i będzie z górki
Awatar użytkownika
paracelsus444
Posty: 222
Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
Has thanked: 44 times
Been thanked: 55 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: paracelsus444 »

dundn pisze: 21 cze 2021, 22:25 Hej! W toku wieeeeelokrotnego grania w Robka, pojawiła nam się wątpliwość. Niektóre karty przedmiotów (bądź wydarzeń/przygód) nakazują położenie znacznika +1 do drewna/jedzenia na kafelku z obozem. Czy znacznik ten przesuwa się, w zależności od tego, gdzie przemieścimy obóz? Dotychczas przesuwaliśmy, ale jak wiadomo w tej grze...
FAQ robinson crusoe z BGG v1.5.3, str 58 sekcja "moving camp":
When an Item (e.g. the Corral) or a Mystery item gives the players a “+1 food” token on the Camp tile and there is already one such token on the destination tile, does the token move with the Camp?No. The token previously on the Camp tile is discarded. If it was provided by an Item, the Item is turned to its Invention side. If it was provided by a Mystery card, the card is discarded.S.R. (http://boardgamegeek.com/article/16278943#16278943

Edit: to samo faq ale inna strona (49):

It depends on how you got this token: is it connected with your Camp or with its
tile?
If you build Snare and you have this token, it goes with you, it is your Snare in
your Camp.
If you had and Adventure that said: “This tile has +1 food”, you cannot move it
since this token is connected to the tile, not to the Camp.
Ignacy (http://boardgamegeek.com/article/13383094#13383094)

Czyli żeton przypisany do obozu idzie z obozem, żeton kafla zostaje chyba, że tak jak kolega niżej pisze występuje kolizja i zasada max 1 żeton tego samego rodzaju wchodzi w gre.
Ostatnio zmieniony 22 cze 2021, 00:46 przez paracelsus444, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 928
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 322 times
Been thanked: 380 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: sliff »

Jeśli mamy możliwość przesunąć to się przesuwa znacznik razem z nami, tracimy go tylko jeśli przesunięcie stoi w sprzeczności z zasadą jednego żetonu. Tj. Jest już na kafelku żeton +1 tego typu.

ad.2 Wedle uznania, trochę może zwiększyć to poziom trudności, ale też bonusy z tych kart są całkiem fajne.
Awatar użytkownika
YuZ
Posty: 328
Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 8 times
Been thanked: 23 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: YuZ »

dundn pisze: 21 cze 2021, 22:25 Jak gracie solo? Tak typowo pod grę solo, czy dwoma postaciami? Pytam, bo mam wrażenie (oczywiście to jest fabularnie uzasadnione), że w grze solo mam strasznie skrępowane ruchy... Psa mogę użyć tylko do eksploracji/polowania, a do tego mam jedynie 3 wolne znaczniki, przez co gra szybko ciora, a powoli idzie do przodu. Jakie macie na to metody?
Moim zdaniem w wariant solo gra się najwygodniej. Masz 3(4) piony do wykonania akcji tylko dla jednej postaci, czyli wymagania żywieniowe co noc są bardzo niskie. Po wytworzeniu łóżka wręcz zerowe. Wystarczy jeden pion by na łóżku odzyskać z nawiązką to co się straciło przez głodowanie. Dodatkowo co turę w fazie morale przesuwamy wskaźnik morale w prawo dzięki czemu bardzo szybko dochodzimy do momentu gdy przychód znaczników morale gwarantuje nam używanie zdolności naszej postaci praktycznie co turę. W wariant solo gra się inaczej, ale trudniej z pewnością nie jest.
Awatar użytkownika
SoloGram
Posty: 89
Rejestracja: 28 kwie 2021, 11:27
Has thanked: 46 times
Been thanked: 82 times
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: SoloGram »

YuZ pisze: 22 cze 2021, 06:35 Moim zdaniem w wariant solo gra się najwygodniej. Masz 3(4) piony do wykonania akcji tylko dla jednej postaci, czyli wymagania żywieniowe co noc są bardzo niskie. Po wytworzeniu łóżka wręcz zerowe. Wystarczy jeden pion by na łóżku odzyskać z nawiązką to co się straciło przez głodowanie. Dodatkowo co turę w fazie morale przesuwamy wskaźnik morale w prawo dzięki czemu bardzo szybko dochodzimy do momentu gdy przychód znaczników morale gwarantuje nam używanie zdolności naszej postaci praktycznie co turę. W wariant solo gra się inaczej, ale trudniej z pewnością nie jest.
Zgadzam się w 100%. To wszystko jest dobrze przemyślane i to co na pierwszy rzut oka może wydawać się ograniczające, w rzeczywistości daje pole do działania w inny sposób. Ostatnio popełniłem pierwszy scenariusz na wizji. W nagraniu można zobaczyć jak działa solo w Robinsonie. Mnie osobiście gra się dobrze w ten wariant. Nie odczuwam, żebym dostawał bardziej lub mniej po dupie niż w wariancie na kilka postaci 😉 I tu i tu gra robi z nami co chce 🤪
Zapraszam na rozgrywki w gry planszowe solo:
SoloGram na YouTube
SoloGram na Facebook
SoloGram
Rahuene
Posty: 7
Rejestracja: 25 mar 2021, 16:27
Has thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: Rahuene »

Witam,

Za mną pierwsza rozgrywka w Robinsona ( 3 osoby, nie użyliśmy psa). Zginęliśmy w 6 rundzie. Przeczytałem instrukcję i FAQ ale nie mogę znaleźć odpowiedzi na następujący problem:
1. W fazie planowania stawiam 1 pionek na budowę dachu i budowę przedmiotu.
2. Podczas rozstrzygania fazy akcji dla budowy dachu losuję powodzenie i przygodę
3. Przygoda każe mi położyć żeton -1 ludzik przy akcji budowania, co powoduje, że do kolejnej akcji budowania potrzebuję minimum 2 pionków.
4. Pytanie: Czy wykonuję budowanie przedmiotu normalnie, a żeton działa od następnej rundy? Czy żeton działa od razu i nie mogę wybudować przedmiotu, ponieważ mam postawiony tylko 1 pionek?

Dodatkowe pytanie: nie wiem czy taka sytuacja jest możliwa, ale czy jeżeli mam położone pojedyncze pionki na akcji budowania i zbieractwa, to czy jeżeli przygoda z akcji budowania każe położyć żeton -1 ludzik na kafelku mapy, to czy wtedy nie mogę wykonać akcji zbierania z tego kafelka? Co się dzieje w takim wypadku?
piter555
Posty: 91
Rejestracja: 16 lut 2019, 16:52
Has thanked: 41 times
Been thanked: 23 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: piter555 »

Rahuene pisze: 05 sie 2021, 13:03 Witam,

Za mną pierwsza rozgrywka w Robinsona ( 3 osoby, nie użyliśmy psa). Zginęliśmy w 6 rundzie. Przeczytałem instrukcję i FAQ ale nie mogę znaleźć odpowiedzi na następujący problem:
1. W fazie planowania stawiam 1 pionek na budowę dachu i budowę przedmiotu.
2. Podczas rozstrzygania fazy akcji dla budowy dachu losuję powodzenie i przygodę
3. Przygoda każe mi położyć żeton -1 ludzik przy akcji budowania, co powoduje, że do kolejnej akcji budowania potrzebuję minimum 2 pionków.
4. Pytanie: Czy wykonuję budowanie przedmiotu normalnie, a żeton działa od następnej rundy? Czy żeton działa od razu i nie mogę wybudować przedmiotu, ponieważ mam postawiony tylko 1 pionek?

Dodatkowe pytanie: nie wiem czy taka sytuacja jest możliwa, ale czy jeżeli mam położone pojedyncze pionki na akcji budowania i zbieractwa, to czy jeżeli przygoda z akcji budowania każe położyć żeton -1 ludzik na kafelku mapy, to czy wtedy nie mogę wykonać akcji zbierania z tego kafelka? Co się dzieje w takim wypadku?
ja gdzieś na forum albo FAQ widziałem odpowiedź że żeton -1 ludzik działa od następnej rundy, bo też się nad tym zastanawiałem. Co do drugiego pytania to teraz nie pamiętam ale chyba możesz tylko musisz dać więcej pionów.
Awatar użytkownika
YuZ
Posty: 328
Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 8 times
Been thanked: 23 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Post autor: YuZ »

Warunki do wykonania danej akcji muszą być spełnione w momencie jej zaplanowania, czyli surowce do budowy musisz mieć dostępne w momencie wysłania pionów do budowy. Można to zaznaczać umieszczając wymagane surowce przy pionach przypisanych do danej akcji. Identycznie jest w przypadku konieczności spełnienia innych wymagań (żetony - 1). Wymagania sprawdza się PRZED zaplanowaniem akcji,ponieważ wszystkie akcje rozgrywają się jednocześnie. Żeton, który wchodzi do gry zaczyna działać dopiero od następnej rundy.
ODPOWIEDZ