Strona 1 z 3

Lords of Waterdeep - pytania i wątpliwości

: 02 gru 2012, 14:15
autor: elayeth
Mam pytanko odnośnie obowiązkowych misji ("Mandatory Quest"). Uściślenia nie ma w instruckji, FAQ czy na BGG, a te własnie misje wydają mi się nieco przegięte.

W instrukcji jest jasno napisane, że w turze można zakończyć tylko jedną misję. Jeśli ktoś zatem daje mi misje obowiązkową (poprzez zagranie karty intryg) to de facto blokuje mi zagranie mojej misji, na którą zbierałem zasoby. W związku z tym pojawiają się pytania:
1. Czy można kartę intrygi z tą misją przekazać znowu innej osobie poprzez zagranie jej stając na "Waterdeep Harbour"? W końcu otrzymujemy tę karte intrygi jakoby "na własność". Wydaje mi się, że jednak nie i tak właśnie grałem.
2. Czy można ukończyć misję obowiązkową i jednocześnie kolejną misję włąściwą (tę z kart misji "Quest")? Tu również graliśmy, tak że można ukończyć jedynie misję obowiązkową...

De facto na razie jest tak, że jak gram z dziećmi to nie zagrywam kart intryg z tymi misjami na nich, gdyż w porównaniu z innymi kartami intryg i całą mechaniką gry wydają się poprostu przegięte...

Re: Lords of Waterdeep

: 02 gru 2012, 14:52
autor: the_ka
elayeth pisze:Mam pytanko odnośnie obowiązkowych misji ("Mandatory Quest"). Uściślenia nie ma w instruckji, FAQ czy na BGG, a te własnie misje wydają mi się nieco przegięte.

W instrukcji jest jasno napisane, że w turze można zakończyć tylko jedną misję. Jeśli ktoś zatem daje mi misje obowiązkową (poprzez zagranie karty intryg) to de facto blokuje mi zagranie mojej misji, na którą zbierałem zasoby. W związku z tym pojawiają się pytania:
1. Czy można kartę intrygi z tą misją przekazać znowu innej osobie poprzez zagranie jej stając na "Waterdeep Harbour"? W końcu otrzymujemy tę karte intrygi jakoby "na własność". Wydaje mi się, że jednak nie i tak właśnie grałem.
2. Czy można ukończyć misję obowiązkową i jednocześnie kolejną misję włąściwą (tę z kart misji "Quest")? Tu również graliśmy, tak że można ukończyć jedynie misję obowiązkową...

De facto na razie jest tak, że jak gram z dziećmi to nie zagrywam kart intryg z tymi misjami na nich, gdyż w porównaniu z innymi kartami intryg i całą mechaniką gry wydają się poprostu przegięte...
1.NIE. ona nie jest już intrygą tylko misją. z tego co pamiętam jest jedna karta intrygi, która pozwala odrzucić dowolną misję za punkty
2.NIE. w jednym ruchu możesz ukończyć tylko jedną misję

Re: Lords of Waterdeep

: 03 gru 2012, 09:23
autor: elayeth
Dzięki. Tak właśnie myślałem.
Cóż. Będe zatem często usuwał te karty z talii...

Re: Lords of Waterdeep

: 04 lip 2013, 17:46
autor: gafik
Czy jeżeli używam intrygi, która pozwala mi umieścić swojego agenta na niewybudowanym budynku i wykonać akcję jakby był to mój budynek to:

a) zabieram z tego budynku punkty zwycięstwa
b) zostawiam na nim punkty zwycięstwa
c) zabieram z zasobów odpowiednie "surowce" (jeżeli budynek jest "biały")
d) nie zabieram żadnych "surowców" jeżeli budynek jest "brązowy", czyli kładzie się na nim surowce w momencie jego wybudowania.
e) otrzymuję tylko premię z tytułu własności
f) inne...

właściwe podkreślić.

Dziękuję

Re: Lords of Waterdeep

: 05 lip 2013, 00:05
autor: wc
Wykonujesz tylko akcję, czyli

a) zabieram z tego budynku punkty zwycięstwa - nie, bo to jest premia za wybudowanie budynku, a nie wejście do niego
b) zostawiam na nim punkty zwycięstwa
c) zabieram z zasobów odpowiednie "surowce" (jeżeli budynek jest "biały")
d) nie zabieram żadnych "surowców" jeżeli budynek jest "brązowy", czyli kładzie się na nim surowce w momencie jego wybudowania.

e) otrzymuję tylko premię z tytułu własności - oczywiście nie, bo to nie jest Twoja własność, z resztą nawet gdyby była - nie dostajesz premii za wejście do swoich budynków
f) inne... - to działa dokładnie tak, jakbyś stanął na wybudowanym już budynku - dostajesz to co ci się należy za wejście i koniec

natomiast jakby w tej samej rundzie ktoś ten budynek zbudował, to oczywiście zabiera punkty zwycięstwa, ale agent stojący na tym budynku zostaje na nim i blokuje dostęp do niego w tej rundzie

Re: Lords of Waterdeep

: 07 lip 2013, 16:29
autor: melusina
wc pisze:Wykonujesz tylko akcję, czyli

a) zabieram z tego budynku punkty zwycięstwa - nie, bo to jest premia za wybudowanie budynku, a nie wejście do niego
b) zostawiam na nim punkty zwycięstwa
Od takiej sytuacji jest jednak jeden wyjątek: budynek Waymoot, który gromadzi co rundę 3 PZ. Jeśli użyję karty intrygi Sample Wares i wyślę agenta do tego budynku, to zgarniam wszystkie zgromadzone na nim PZ (kumulują się co rundę, jeśli nikt budynku nie kupi).
Patrz: http://boardgamegeek.com/article/10334043#10334043 (zdanie projektanta gry)

gafik - to oznacza, że w trakcie naszej gry obie akcje zostały poprawnie zinterpretowane.

Re: Lords of Waterdeep

: 10 sie 2013, 02:23
autor: adikom5777
Czy można ponownie wykorzystać agenta, który wrócił do puli po wykonaniu questa 'Research Chronomancy' w fazie Reassign Agent (czyli w fazie przestawiania agentów z pola Harbor na inne pola)?

Re: Lords of Waterdeep

: 10 sie 2013, 11:11
autor: melusina
Tu znajduje się dyskusja na temat wykonania zadania "Research Chronomancy" w fazie Reassign:
http://www.boardgamegeek.com/thread/796 ... ost-harbor
i cytat z instrukcji:
"If any effect puts a new Agent into your pool during reassignment from Waterdeep Harbor, you assign that Agent immediately.",
który potwierdza konieczność użycia agenta.

Re: Lords of Waterdeep

: 10 sie 2013, 11:37
autor: adikom5777
Dzięki, przeoczyłem to.

Re: Lords of Waterdeep

: 15 gru 2013, 09:27
autor: mig
1. Budynek Waymoot - jak rozumiem przed wybudowaniem należy tworzyć dwa stosy PZ - jeden ze zdolności budynku (+3PZ na turę i przy zakupie) i drugi z PZ z pól rund dokładanych co rundę w przypadku gdy nie został zakupiony? Ta druga trafiałaby do tego kto budynek kupi a pierwsza kto ko potem "użyje"?

2. Dla jasności i upewnienia się - przyrosty surowców/kasy/poszukiwaczy itd na kazdym budynku oznaczonym "na początku tury" są niezależnie od tego czy został już wybudowany czy jeszcze jest w Gildii.

Re: Odp: Lords of Waterdeep

: 15 gru 2013, 10:31
autor: Rocy7
mig pisze:2. Dla jasności i upewnienia się - przyrosty surowców/kasy/poszukiwaczy itd na kazdym budynku oznaczonym "na początku tury" są niezależnie od tego czy został już wybudowany czy jeszcze jest w Gildii.
Hmm interesujace nigdy tak nie gralem ale dzieki temu te budynki sa bardziej interesujace wiec byc moze tak powinno byc:)

Re: Lords of Waterdeep

: 15 gru 2013, 10:42
autor: DarkBogas
1. Tak.
2. Tak

Sam miałem wątpliwości ale lnik z postu Melusi (4 posty powyżej Twojego) rozwiał je.

Re: Lords of Waterdeep

: 15 gru 2013, 11:22
autor: Vandal
mig pisze:2. Dla jasności i upewnienia się - przyrosty surowców/kasy/poszukiwaczy itd na kazdym budynku oznaczonym "na początku tury" są niezależnie od tego czy został już wybudowany czy jeszcze jest w Gildii.
Nie - cytując za FAQ z dodatku

Accumulating Buildings
Buildings that accumulate resources when purchased and at the start of teach round do not start accumulating until they are put in play.

Dlatego też na każdym takim budynku jest napisane When Bought/At Start of Round.

Re: Lords of Waterdeep

: 15 gru 2013, 12:07
autor: DarkBogas
Vandal pisze:
mig pisze:2. Dla jasności i upewnienia się - przyrosty surowców/kasy/poszukiwaczy itd na kazdym budynku oznaczonym "na początku tury" są niezależnie od tego czy został już wybudowany czy jeszcze jest w Gildii.
Nie - cytując za FAQ z dodatku

Accumulating Buildings
Buildings that accumulate resources when purchased and at the start of teach round do not start accumulating until they are put in play.

Dlatego też na każdym takim budynku jest napisane When Bought/At Start of Round.
Patrz tu: http://boardgamegeek.com/article/10334043#10334043 wg tej wypowiedzi jednego z autorów gry, budynki akumulują zasoby już w Builder's Hall.

Re: Lords of Waterdeep

: 15 gru 2013, 13:19
autor: Vandal
To jest case specjalny i źle go rozumiesz - Waymoot pozwala zgarnąć VP leżące na nim i zgarnąć 1 Quest. VP tam zgromadzone to nie są VP generowane przez Waymoot, ale VP generowane w kolejnych rundach przez to że budynek nie jest wykupiony (VP przenoszone z Round Tracka).

Normalnie budynki zaczynają generować same zasoby dopiero od momentu budowy.

Re: Lords of Waterdeep

: 15 gru 2013, 14:08
autor: DarkBogas
Vandal pisze:To jest case specjalny i źle go rozumiesz - Waymoot pozwala zgarnąć VP leżące na nim i zgarnąć 1 Quest. VP tam zgromadzone to nie są VP generowane przez Waymoot, ale VP generowane w kolejnych rundach przez to że budynek nie jest wykupiony (VP przenoszone z Round Tracka).

Normalnie budynki zaczynają generować same zasoby dopiero od momentu budowy.
Przejrzałem obie instrukcje (z podstawki i świeżo zakupionego dodatku :D ) i masz rację, w instrukcji z dodatku jest to jasno opisane.

Re: Lords of Waterdeep

: 26 lut 2014, 12:37
autor: Rocy7
Mam pytanie w kwestii Porucznika, jeśli osoba wypełni ten quest w momencie, gdy dokonuje ponowne przypisania agentów z Waterdeep Harrbor, to czy może użyć tego Porucznika od razu w tej samej rundzie gry?

Re: Lords of Waterdeep

: 20 kwie 2014, 09:34
autor: Bea
Mam pytanie co do działania intrygi: Sample Wares:
" Assign 1 unused agent to a Building in Builder's Hall. You immediately use the effect of that Building as though you controlled it."

Czyli po położeniu agenta na niewybudowanym jeszcze budynku dostajemy to co normalnie dostałby kontrolujący go właściciel?

Re: Lords of Waterdeep

: 20 kwie 2014, 10:20
autor: Cyberpuncur
Nie właściciel, tylko używający.
To działa tak, jakby ten budynek stał już sobie w mieście.

Re: Lords of Waterdeep

: 20 kwie 2014, 10:26
autor: Bea
Cyberpuncur pisze:Nie właściciel, tylko używający.
To działa tak, jakby ten budynek stał już sobie w mieście.
Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

Re: Lords of Waterdeep

: 20 kwie 2014, 10:41
autor: Cyberpuncur
Na podstawie opisu...
Assign 1 unused agent to a Building in Builder's Hall. You immediately use the effect of that Building as though you controlled it.

Wyznacz 1 nieużywanego Agenta do budynku (niewybudowanego) w Holu Budowniczych.
Natychmiast używasz efektu tego budynku, tak jakbyś go kontrolował/kontrolowała - czyli miał/miała tam Agenta.

Zresztą sama nazwa intrygi - Sample Wares - Próbka Towaru, próbujesz czegoś, czego jeszcze de facto nie ma w grze.

Re: Lords of Waterdeep

: 20 kwie 2014, 12:59
autor: Bea
Ja się zasugerowałam tym że słowo control już było użyte w kontekście bycia właścicielem budynku:
- znaczniki, którymi oznacza się własne budynki nazywają się Building Control Markers
- Lord Larissa Neathal ma w opisie: At the end of the game, you score 6 for each building you control. - i punkty zdobywa się za budynki których się jest właścicielem.
Wywnioskowałam z tego że control a building = own a building.

Re: Lords of Waterdeep

: 20 kwie 2014, 15:51
autor: Cyberpuncur
Ale zauważ, że nawet jak kontrolujesz budynek (jesteś właścicielem) i z niego korzystasz sama, to dostajesz
to co inni, a nie to co Owner.

Re: Lords of Waterdeep

: 20 kwie 2014, 16:49
autor: rastula
też to interpretowałem tak jak Bea i wydawało mi się to mało atrakcyjne...


a czy korzystając z takiej akcji budynku w builders hall zdobywamy tez skumulowane na nim punkty bonusowe (myślę , że nie , ale jeden kolega bardzo chciał by było inaczej ;)...

Re: Lords of Waterdeep

: 20 kwie 2014, 17:02
autor: Cyberpuncur
Ale na tych budynkach się nic nie kumuluje w builder's hall.
Kumulacja się zaczyna, kiedy budynek jest już budowany.

Jedna grę grałem, że intrygi nie dało się zagrać na budynek z kumulacją,
a później już stwierdziliśmy, że traktujemy go, jakby wszedł właśnie do gry,
ale tylko przez tę chwilę, kiedy działa intryga Sample Wares.