Strona 1 z 3

Eclipse - Rise of the Ancients

: 14 gru 2012, 15:42
autor: zedd
Eclipse doczekała się dodatku oraz polskiej instrukcji:

http://www.rebel.pl/repository/files/in ... s%20PL.pdf

W razie jakichkolwiek uwag do tłumaczenia - piszcie - poprawię od ręki, ale mam nadzieję, że już nie powinno ich być :)

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 14 gru 2012, 19:21
autor: Kolejarz
Zamiast "Nowe odkrycia" jest napisane "Nowe rozwinięcia" - strona 8.

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 14 gru 2012, 22:43
autor: Galatolol
"Siódemka wciąć boryka się..." na samym początku.

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 15 gru 2012, 11:54
autor: ajfel
strona 5, Kolonia Górnicza - natychmiast weź 12 Minerałów (powinno być Materiałów)

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 15 gru 2012, 21:06
autor: verminaard
Witam.
Nie czytałem angielskiej instrukcji, ale na stronie 8 w opisie Hipernapęd ostatnie zdanie brzmi: "Hipernapęd może być jedynym silnikiem na statku". A w przykładzie po prawej stronie ewidentnie statek posiada dwa silniki (hipernapęd i napęd fuzyjny). Poza tym w dalszym przykładzie ruchu podczas faz walki również statki używają dwóch napędów.
Jak dla mnie to jest błąd chyba że silnik to co innego niż napęd :roll:

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 15 gru 2012, 23:33
autor: Kolejarz
Angielska instrukcja jest równie myląca. Może, czyli nie potrzeba innego napędu - statek może się wtedy poruszać o jedno pole na aktywację. Nie znaczy to jednak, że hipernapęd MUSI być jedyny. Można użyć różnych napędów. Ograniczenia co do ilości i rodzaju części pozostają takie same, tj. każdy statek musi mieć co najmniej jeden napęd, a stacja gwiezdna nie może mieć napędu, oraz oczywiście spełnienie zapotrzebowania na energię.
W instrukcji nie ma błędu, ale nie takie rzeczy bywały niejasne i mogłoby to być lepiej opisane.
Trochę mylące jest też stosowanie zamiennie słów silnik i napęd, uważam, że lepiej trzymać się konkretnych terminów, żeby instrukcja była precyzyjna.

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 16 gru 2012, 19:56
autor: verminaard
Faktycznie w tym kontekście może znaczy że nie jest wymagany jakikolwiek inny napęd :)

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 17 gru 2012, 13:54
autor: zedd
Dziękuję za uwagi :)

Wszystkie zawarte, aktualna instrukcja dostępna pod tym samym adresem:

http://www.rebel.pl/repository/files/in ... s%20PL.pdf

Zmiany:
- strona 2 - 1 zdanie opisu - "wciąć" na "wciąż"
- strona 5 - Kolonia górnicza - "12 Minerałów" na "12 Materiałów"
- strona 8 - tytuł "Nowe Rozwinięcia" na "Nowe Odkrycia"
- strona 8 - w opisie Hipernapędu: "Hipernapęd może być jedynym napędem na Statku."

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 18 gru 2012, 15:11
autor: Kolejarz
Dodatek pojawia się już w kolejnych sklepach, ale na razie nie ma jakiejś hiperokazji. Chociaż cena i w Rebelu nie jest zła, spodziewałem się wyższej. Oczywiście ponad 100zł za dodatek to nadal sporo, ale przynajmniej wyraźnie mniej, niż 50% podstawki - a wystarczy porównać z takimi Cykladami.

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 20 gru 2012, 12:10
autor: Kolejarz
Rebel najwyraźniej ma już dodatek. Wiadomo coś o Pulsarze? Instrukcja będzie czarno-biała?

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 20 gru 2012, 13:21
autor: Nataniel
Nie mamy dodatku Pulsar w tej chwili. Powinna do nas przyjechać niewielka partia za kilka dni, niestety za mała, aby starczyło dla każdego, kto zamówił ROTA w przedsprzedaży - dlatego nie zdecydowaliśmy jeszcze, w jaki sposób będziemy je dystrybuować. Dam znać.

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 20 gru 2012, 13:33
autor: Kolejarz
Dzięki za szybką odpowiedź.
Czyli w normalnej sprzedaży albo tym bardziej w innych sklepach nie ma co liczyć na Pulsar?
Szkoda, Supernowa była ogólnodostępna jeszcze długo po premierze.

Czekam na wrażenia pierwszych posiadaczy, jak rozumiem jutro jacyś powinni się pojawić, skoro tyle preorderów. Ja nawet jak kupię to zagram najwcześniej w 2013 niestety. A tak może ktoś zdąży przed końcem świata (czyżby inwazja obcych? Majowie tego nie przewidzieli).

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 20 gru 2012, 22:13
autor: Kolejarz
Sprawdziłem i polska instrukcja nie uwzględnia erraty, a nie ma chyba problemu, żeby ją od razu zawrzeć.

http://www.boardgamegeek.com/thread/876 ... ficial-faq

W angielskiej instrukcji ciekawe jest to, że imiona graczy w przykładach odnoszą się do w miarę znanych pisarzy sci-fi (zapewne szczególnie lubianych i inspirujących dla projektantów gry). W polskiej wersji instrukcji można zastosować podobny chwyt - być może tak już jest, ale nie sądzę, szczególnie, że raczej brak konsekwencji z imionami w przykładach. A przecież w Eclipse mogliby grać np. Stanisław, Adam, Janusz i jeszcze ktoś, a takie mrugnięcie okiem byłoby pewnie zrozumiałe dla niektórych.

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 24 gru 2012, 02:14
autor: Karit
Czy ktoś już grał z dodatkiem? Jak wrażenia?

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 25 gru 2012, 08:50
autor: zedd
W instrukcji uwzglednilem errate, czesc z niej byla juz zawarta w zasadach (tłumaczenie z ich najnowszej wersji), ale paru brakowało i nie dopisano pytań do FAQ.

Jeśli chodzi o wrażenia z gry to grałem na razie raz w składzie 5 osobowym. Graliśmy z przejętym Centrum Galaktyki (zajęte dopiero w 7 turze), z Rojami Starożytnych (jeden w miejscu 6go gracza, pozostałe sie nie wylosowały), nowe technologie, z ktorych użyliśmy Rakiet Indukcyjnych tylko, nowe Odkrycia, w których trafił się Syndykatowi Hipernapęd (dzięki czemu siali w Galaktyce konkretny zamęt swoimi myśliwcami przez pierwszą połowę gry), nowe rasy które się pojawiły to wspomniany Syndykat (mocno nastawieni na walkę), Magellanie (ciekawa rasa odkrywcow).

Nie wprowadzałem Rozwinięć gdyż grałem z początkującymi i nie chciałem im już mieszać, nie pojawiły się także sojusze, no ale nikt nie wymienił się ambasadorami więc nie było sensu o nich opowiadać.

Grało się bardzo fajnie, wciąż to stary dobry Eclipse tylko z garścią nowych możliwości.

Dziś pewnie kolejna partia.

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 26 gru 2012, 21:15
autor: costi
A takie pytanko - dodatek mieści się wraz z podstawką do jednego pudła?

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 26 gru 2012, 21:23
autor: Kolejarz
Mieści się, ale trudno o jakąś porządną organizację. Podstawkę trzymasz tylko w strunówkach?
Oczywiście trzeba wyjąć tekturową wkładkę z dużego pudełka.

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 26 gru 2012, 21:58
autor: costi
Żetony mam w pudełku z przegródkami, nie licząc technologii i żetonów reputacji, które siedzą w odpowiednich woreczkach.

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 27 gru 2012, 09:17
autor: ajfel
Jak pudełko z przegródkami, to polecam wywalić tą tekturową wkładkę z pudełka (o ile jeszcze tego nie zrobiłeś) - wówczas jest szansa na rozsądne poukładanie wszystkiego.

U mnie już nie ma szans na pomieszczenie się w jednym pudełku, bo wszystkie 54 krążowniki i pancerniki osadziłem na przezroczystych podstawkach, przez co zajmują więcej miejsca (ale fajniej wyglądają). Dlatego pudełko z Rise of the Ancients mam na plastik, a pudełko z podstawoej gry na resztę.

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 27 gru 2012, 09:36
autor: janekbossko
Skad masz podstawki? Sam szukalem w jakis sensownych cenach

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 27 gru 2012, 09:55
autor: ajfel
Allegro. 1,20zł za sztukę.

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 27 gru 2012, 10:08
autor: Banan2
ajfel pisze:Allegro. 1,20zł za sztukę.
A konkretnie? Jak to wyszukać?
Pozdrawiam

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 27 gru 2012, 10:16
autor: Kolejarz
Import może wyjść taniej (chociaż jakość podstawek pewnie różna):
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 55#p394855

Pudełko z przegródkami z elementami podstawki i dodatku powinno się zmieścić, ale może się okazać, że trzeba zmienić lub dodać pudełko. ;) To już trzeba samemu stwierdzić. Oczywiście bez wkładki.

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 27 gru 2012, 10:28
autor: ajfel
Banan2 pisze:
ajfel pisze:Allegro. 1,20zł za sztukę.
A konkretnie? Jak to wyszukać?
Pozdrawiam

http://allegro.pl/show_item.php?item=2825977131

Ta aukcja akurat zakończona, ale ten sam user co chwilę wystawia nową partię.

Re: Eclipse - Rise of the Ancients

: 27 gru 2012, 23:10
autor: Kolejarz
To też są podstawki z Silent Death, takie jak w eM-4-miniatures. Tam komplet 54 wyjdzie cenowo podobnie, bo przesyłka kosztować będzie dwa razy więcej, niż podstawki. Kupując więcej można zaoszczędzić, bo zmniejsza się procentowy udział przesyłki w koszcie ogólnym.