Android: Netrunner LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
mate00
Posty: 196
Rejestracja: 19 sty 2014, 20:10
Lokalizacja: Łódź

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: mate00 »

mat_eyo pisze:Btw skoro korp to Jinteki, to chyba jednak nie zadaje obrażeń CIAŁA? ;)
Różnica jest tylko w nazwie, prawda? Tak czy siak, wytrącamy runnerowi kartę z ręki. A obrażenie mózgu to było zmniejszenie limitu kart na ręce, dobrze pamiętam?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 782 times
Been thanked: 1225 times
Kontakt:

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: mat_eyo »

Niby tylko w nazwie, ale ja bym powiedział, że AŻ w nazwie. Pogadamy jak przegrasz mecz na turnieju, bo byłeś przekonany, że ta karta na stole chroni Cię przed net dmg, a nie meat ;)

Jeśli chodzi o brain dmg to każde takie obrażenie zmusza runnera do odrzucenia karty i zmniejsza limit kart na ręku.
Awatar użytkownika
Inermis
Posty: 735
Rejestracja: 04 maja 2008, 12:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Inermis »

mat_eyo pisze:Tak. Dodatkowo jeśli dwa efekty odpalają się w jedym momencie, to gracz aktywny decyduje o kolejności ich zachodzenia. Czysto teoretycznie runner mógłby zdecydować, że najpierw daje się wypłaszczyć ;)


Btw skoro korp to Jinteki, to chyba jednak nie zadaje obrażeń CIAŁA? ;)
Niestety nie może. Efekt końca gry ma pierwszeństwo przed innymi efektami. (faq).

Efekty ktore dzieją się równocześnie - Każdy z graczy decyduje o kolejności swoich efektów. gracz którego jest tura rozpatruje najpierw wszystkie swoje efekty, następnie drugi gracz rozpatruje wszystkie swoje.
:)
Inermis - Blog netrunner.znadplanszy.pl
Chętnie zagram: Android: Netrunner LCG, Mage Wars, Battlestar Galactica
Chętnie poznam: Rex
Kolekcja | Want to Trade
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1403
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 153 times
Been thanked: 186 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Błysk »

Ok też jestem po pierwszych dwóch grach. Oczywiście nie zorientowaliśmy się, że jak Runner dostanie tyle dmgu, że nie ma już co odrzucić to jest koniec gry... :D Swoją drogą, po pierwszych dwóch rozgrywkach mam wrażenie, że koroporacji jest o wiele łatwiej, bo runner to zazwyczaj biedak i na nic go nie stać (przełamanie subroutine i osiągnie odpowiedniej siły icebreakera kosztuje, a potem jeszcze trashowanie kart kosztuje, no słabo w porównaniu z tym, że korpo raz płaci za swoją barierę i ta działa cały czas), ale to pewnie dlatego, że nie ogarniamy jeszcze gry, albo omijamy jakieś dosyć ważne zasady.

1. czy ice breaker jakiego użyjemy do zrównania siły z ice'm przeciwnika musi być typu odpowiadającego ice'owi? W sensie czy żeby przejść przez code gate musimy użyć decodera, czy ma to tylko znaczenie przy łamaniu subroutine? EDIT: Nie musi, z tego co wiem.

2. Kiedy już osiągniemy odpowiednią siłę icebreakera to czy do przełamania subroutine może zostać użyty inny program (nie ten, który został użyty do osiągnięcia siły równej lub większej ice'a? EDIT: z filmików w necie wywnioskowałem, że nie może. W interakcje może wejść tylko ten program, który ma odpowiednią siłę.

3. Jest jakiś sposób na zniszczenie ice, albo zmuszenie korporacji do zapłacania ponownego kosztu za ice, który już rezowała?
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Andy »

Błysk pisze:po pierwszych dwóch rozgrywkach mam wrażenie, że koroporacji jest o wiele łatwiej
(...)
ale to pewnie dlatego, że nie ogarniamy jeszcze gry
Tak.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
splocki
Posty: 540
Rejestracja: 06 mar 2013, 09:01
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: splocki »

Ogólnie gra jest bardzo dobrze zbalansowana.
Raczej można powiedzieć, że korporacją gra się trochę łatwiej.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: donmakaron »

Błysk pisze:Ok też jestem po pierwszych dwóch grach. Oczywiście nie zorientowaliśmy się, że jak Runner dostanie tyle dmgu, że nie ma już co odrzucić to jest koniec gry... :D Swoją drogą, po pierwszych dwóch rozgrywkach mam wrażenie, że koroporacji jest o wiele łatwiej, bo runner to zazwyczaj biedak i na nic go nie stać (przełamanie subroutine i osiągnie odpowiedniej siły icebreakera kosztuje, a potem jeszcze trashowanie kart kosztuje, no słabo w porównaniu z tym, że korpo raz płaci za swoją barierę i ta działa cały czas), ale to pewnie dlatego, że nie ogarniamy jeszcze gry, albo omijamy jakieś dosyć ważne zasady.

1. czy ice breaker jakiego użyjemy do zrównania siły z ice'm przeciwnika musi być typu odpowiadającego ice'owi? W sensie czy żeby przejść przez code gate musimy użyć decodera, czy ma to tylko znaczenie przy łamaniu subroutine? EDIT: Nie musi, z tego co wiem.

2. Kiedy już osiągniemy odpowiednią siłę icebreakera to czy do przełamania subroutine może zostać użyty inny program (nie ten, który został użyty do osiągnięcia siły równej lub większej ice'a? EDIT: z filmików w necie wywnioskowałem, że nie może. W interakcje może wejść tylko ten program, który ma odpowiednią siłę.

3. Jest jakiś sposób na zniszczenie ice, albo zmuszenie korporacji do zapłacania ponownego kosztu za ice, który już rezowała?
1. i 2. Żeby icebreaker mógł łamać subrutyny ice'u, musi spełnić dwa warunki: musi mieć conajmniej tyle siły ile siły ma ice i musi być w stanie go łamać (decodery łamią codegate'y, fractery łamią bariery idt., jest jeszcze np. Crypsis, który po prostu łamie subrutyny, niezależnie jakiego rodzaju). Ogólnie zasada mówi: aby icebreaker mógł wchodzić w interakcję z icem, musi mieć tyle samo siły co ice. Nie można więc podbić siły jednemu, a łamać drugim, bo ten drugi nie ma odpowiedniej siły.

3. Są różne sposoby na niszczenie ice'ów, osłabianie ich i na ich derezowanie (co potem zmusza corpa do ponownego rezowania aby ice stanowił jakąś obronę). W core secie masz na przyład karty: Parasite (obniża siłę ice'u i kasuje go, gdy ten będzie miał 0 siły) i Datasucker (obniża siłę ice'u). Jest też opcja na bypass (np. Femme Fatale, Inside Job) czyli tanie ominięcie ice'u bez konieczności łamania. W późniejszych dodatkach Criminal staje się ekspertem w derezowaniu ice'ów, Anarch w ich kasowaniu, a Shaper w posiadaniu takiej ilości kasy i tak tanich icebreakerów, że wielokrotne łamanie ice'ów nie stanowi problemu.

Ogólnie Korporacje w core secie mają lekką przewagę nad runnerami (zależy jeszcze które korporacje), bo jest dużo pułapek i mocnych kart po stronie korporacji oraz dużo niewiedzy i biedy po stronie runnera. Kolejne dodatki przechylają szalę na stronę runnera, aż do momentu w którym gdzieś za połową dodatków, gra staje się całkiem nieźle zbalansowana. Były w historii netrunnera momenty, gdzie korporacje (a raczej jedna korporacja...) wygrywały wszystko jak leci. Potem wpadły zgięte talie runnerów i sytuacja się odwróciła. Obecne statystyki z gier online pokazują balans zwycięstw na poziomie 50%/50% z marginesem kilku procent w zależności od miesiąca.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Andy »

donmakaron pisze:Są różne sposoby na niszczenie ice'ów, osłabianie ich i na ich derezowanie (co potem zmusza corpa do ponownego rezowania aby ice stanowił jakąś obronę). W core secie masz na przyład karty: Parasite (obniża siłę ice'u i kasuje go, gdy ten będzie miał 0 siły) i Datasucker (obniża siłę ice'u). Jest też opcja na bypass (np. Femme Fatale, Inside Job) czyli tanie ominięcie ice'u bez konieczności łamania.
No i subrutyny bioroidów można łamać klikami.
donmakaron pisze:Ogólnie zasada mówi: aby icebreaker mógł wchodzić w interakcję z icem, musi mieć tyle samo siły co ice. Nie można więc podbić siły jednemu, a łamać drugim, bo ten drugi nie ma odpowiedniej siły.
Warto jednak pamiętać, że można jednym lodołamaczem obniżyć siłę lodu i wtedy innym łamać subrutyny.

A przede wszystkim nie wolno zapominać, że nie ma obowiązku łamania subrutyn, czyli można (czasami) dorwać się do serwera chronionego lodami nie posiadając żadnych lodołamaczy. :)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: donmakaron »

Andy pisze:Warto jednak pamiętać, że można jednym lodołamaczem obniżyć siłę lodu i wtedy innym łamać subrutyny.
Polecanie Wyrma początkującym z samym core setem to nie jest najlepszy pomysł ;) Ale zgadza się - wszystko bowiem zgodnie z zasadą o conajmniej równej sile icebreakera z icem. Czy siła icebreakera została podniesiona, czy siła ice'u obniżona - żadna różnica.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1403
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 153 times
Been thanked: 186 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Błysk »

donmakaron pisze:
Andy pisze:Warto jednak pamiętać, że można jednym lodołamaczem obniżyć siłę lodu i wtedy innym łamać subrutyny.
Polecanie Wyrma początkującym z samym core setem to nie jest najlepszy pomysł ;).

Dzięki za wasze odpowiedzi, wszystko stało się teraz bardziej przejrzyste. ;) Swoją drogą nie spodziewałem się, że karcianka LCG może być skomplikowana bardziej niż jakakolwiek CCG, a tu niespodzianka.

No nad użytecznością Wyrma też się zastanawiałem, że niby fajnie, że mogę zniszczyć barierę, ale pierwsze muszę zapłacić za dorównanie poziomu, potem za obniżenie poziomu ice, a potem jeszcze za zniszczenie. Z tego co pamiętam jest jakiś wirus, który obniża siłę Ice, więc zadanie nieco ułatwione.

Pod kontem dodatków, to wstępnie właśnie anarchiści najbardziej mi się podobają, a z koroporacji NBN (?) ta, która ma media. Jednak dodatki do pieśń odległej przyszłości.
Awatar użytkownika
splocki
Posty: 540
Rejestracja: 06 mar 2013, 09:01
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: splocki »

Andy pisze: A przede wszystkim nie wolno zapominać, że nie ma obowiązku łamania subrutyn, czyli można (czasami) dorwać się do serwera chronionego lodami nie posiadając żadnych lodołamaczy. :)
Są wariaci, którzy grają bez lodołamaczy i też dają radę ;)
Wszystko jest kwestią ogarnięcia zasad i dobrej znajomości kart.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: donmakaron »

splocki pisze:Są wariaci, którzy grają bez lodołamaczy i też dają radę ;)
Wszystko jest kwestią ogarnięcia zasad i dobrej znajomości kart.
I posiadania odpowiednich dodatków, w których były karty umożliwiające takie zabawy :P
Awatar użytkownika
splocki
Posty: 540
Rejestracja: 06 mar 2013, 09:01
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: splocki »

donmakaron pisze: I posiadania odpowiednich dodatków, w których były karty umożliwiające takie zabawy :P
To prawda.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1403
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 153 times
Been thanked: 186 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Błysk »

Kolejne pytanie... Jeśli Korporacja usuwa zhostowane virus countery, to usuwa je tylko ze swoich kart (na przykład barier)? Czy z wirusów w "obszarze" gry Runnera też (np. te z Datasucker i Medium)?
Awatar użytkownika
splocki
Posty: 540
Rejestracja: 06 mar 2013, 09:01
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: splocki »

Usuwa wszystkie znaczniki ze wszystkich kart na stole.
Znaczników wirusów nie umieszcza się na kartach korporacji.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: donmakaron »

splocki pisze:Usuwa wszystkie znaczniki wirusów ze wszystkich kart na stole.
Ktoś to potem wyjmie z kontekstu i będzie klapa ;)
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: rattkin »

Gdyby to troszeczkę rozluźnić do "z wszystkiego na stole", to grający obok w Pandemica mieliby nieoczekiwaną pomoc :)
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 112 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Pynio »

Hej!!!

Teraz ja się dobrałem do Netrunner'a - w związku z tym odrobinka pytań:

1. Co dzieje się jak runnerowi skończy się Stos?
2. LOD Wieżyczka obrotowa lub ICHI 1.0 - subrutyna - Skasuj 1 program. Kasuje go Korpo czy Netrunner? (Chyba runner)
3. Podmiana LÓD. Gdzieś na filmie widziałem, że po instalacji LOD (na samej górze - wiadomo), można usunąć inne LÓD TYLKO w kolejności od tego najbliżej serwera. Czy można usuwać w kolejności dowolnej?
4. Kruk Danych - kompletnie nie rozumiem tej karty. Pomijając kwestię hostowania (też dla mnie niezrozumiała), to już polska treść tej karty mnie kompletnie rozłożyła. Pomoże ktoś?
5. Karta Femme Fatale - ..."wybierz zainstalowany LÓD" - chodzi o konkretny lód leżący na stole, czy typ lód (1 z 4)

Chyba tyle :)
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: rattkin »

1. Nie moze dobierać kart, poza tym nic.
2. Korporacja wybiera efekty swoich kart.
3. Najpierw kasujesz lody (kolejność bez znaczenia chyba), potem jako ostatni instalujesz nowy.
4. W uproszczeniu : jesli runner podchodzi do Data Ravena i nie bypassuje go, to zdolność DR odpala sie zanim Runner ma szanse wejść w interakcje z kartą. Musi wybrać - kończy run albo pobiera taga i kontynuuje run, uzyskując dostęp do interakcji z lodem (moze złamać teraz jego subroutine odpowiednim breakerem). Jesli tego nie zrobi i przegra trace, korp dostaje znacznik ktory kładzie sobie ma lodzie i którego moze użyć w dowolnej chwili bez klika by dać Runnerowi taga.
5. Konkretna karta na stole.
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 112 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Pynio »

Karta: Ichi 2.0

Czy tekst przed podprogramami jest "Zdolnością", która jest opisana w instrukcji na stronie 18 w podpkunkcie spotkanie z lodem?

Czy może jest "efektem płatnym"?

Czy ta treść działa dopiero po wyrównaniu sił z własnym lodołamaczem, czy nie (może nawet nie potrzebuję takiego lodołamacza, by wykonać ten tekst na karcie)?

http://netrunnerdb.com/en/card/03017

----
Poniższy problem: Jeśli nie ma hostowanych znaczników, udaje się namierzyć runner'a pierwszy raz- czy wtedy treść powyżej zaczyna "działać", czy treść wykonuje się w kolejności od góry do dołu? Zasadniczo ta karta też ma przypadłość karty Ichi 2.0

http://netrunnerdb.com/en/card/03019


Jeszcze jedno pytanie: "zdolność płatna"... czy to treść na karcie poprzedzona kosztem? Za każdym razem, czy są jakieś odstępstwa?
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: donmakaron »

Tekst na kacie Ichi 2.0 to zwykła zdolność. Pozwala ona łamać runnerowi dwie subrutyny na Ichi 2.0 zużywając na to 2 clicki (lecz nie jest to zdolność płatna, patrz niżej). Aby jej użyć nie potrzebujesz lodołamacza, wystarczy treść karty.

Viktor 2.0 ma efekt odnośnie możliwości łamania go clickami, zdolność płatną wydaj hostowany znaczek zasilania:zadaj 1 uszkodzenie mózgu runnerowi oraz dwie subrutyny. Druga z subrutyn to trace, który jeśli będzie udany, dodaje Viktorowi 2.0 znacznik zasilania. Jeśli Viktor 2.0 nie ma znaczników zasilania, nie możesz używać jego zdolności płatnej. Najpierw trzeba doprowadzić do udanego trace'a z jego subrutyny, który da mu znacznik zasilania i dopiero wtedy można używać zdolności płatnej.

Zdolność płatna zawsze przyjmuje format koszt:efekt. Tekst o łamaniu bioroidów nie ma takiego formatu, więc nie jest zdolnością płatną, to zwykły efekt/zdolność karty. Zdolność Viktora 2.0 do zadawania uszkodzeń mózgu ma taki format, więc jest zdolnością płatną.

Lekka dywagacja - aby zdolność do łamania clickami Ichi 2.0 była zdolnością płatną musiała by wyglądać jakoś tak click, click:połam dwie subrutyny na Ichi 2.0 z adnotacją, że tej zdolności może użyć tylko runner i tylko gdy spotyka Ichi 2.0 (w innym przypadku zdolność ta byłaby do wykorzystania przez korporację, bo zdolności z kart mogą być odpalane tylko przez posiadaczy kart lub efekty globalne, chyba że wyraźnie napisano inaczej - a to byłoby bez sensu).
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 112 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Pynio »

donmakaron pisze:....
Dzięki za odpowiedź. Chciałem się upewnić co do tych kosztów, w instrukcji jest wyraźnie opisane jaki format ma zdolność płatna. W błąd wprowadził mnie na Viktorze ten opis kosztu (zazwyczaj to jest szybkie info typu ikona kliku albo kasy).

Ponowię natomiast pytanie dotyczące Namierzenia i odpalenia umiejętności płatnej. Zakładamy, że na karcie nie ma hostowanych znaczników. Docieramy do pierwszego podprogramu czyli namierzenia - jest udane. Czy wtedy mogę cofnąć się na karcie do płatnej umiejętności i natychmiast ją odpalić, czy muszę czekać jak Runner ponowi skok i natknie się na żeton, który już tam leży?
To dla mnie logiczniejsze, ponieważ treść umiejętności jest PRZED podprogramem Namierzenia.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: donmakaron »

Nie musisz się cofać. Zdolności płatnej możesz użyć w (prawie*) dowolnym momencie. Nie ma konieczności żeby runner spotykał się z Viktorem, żebyś użył zdolności płatnej na tymże Viktorze. Możesz to zrobić zaraz po odpaleniu subrutyn, po skoku, dwie tury później, na sam koniec partii - póki masz znaczniki, aby opłacić koszt.

*Kiedy dokładnie możesz używać zdolności płatnych, masz porządnie rozpisane w tabeli na końcu instrukcji, opisującej w punktach przebieg tury i przebieg skoku.
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 112 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Pynio »

Tak mnie naszło po wczoraj, krótkie pytanie :)

Czy mogę jako runner wystawić dwa oprogramowania Opus Magnum i za jednego klika ciągnąć kredyty z dwóch kart? Karta nie ma diamencika, zatem jest możliwość wystawienia obu. Pytanie czy można jednym klikiem odpalić na obu kartach możliwość ściągnięcia kredytów.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Android: Netrunner - zasady

Post autor: Andy »

Jednym klikiem uruchamiasz zdolność na jednej karcie.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
ODPOWIEDZ