Strona 1 z 34

Android: Netrunner LCG - zasady, pytania, wątpliwości

: 28 sty 2013, 06:26
autor: Veridiana
Pytanie dotyczy "starego" Netrunnera, ale chyba w "nowym" jest tak samo...

Czy ktoś mógłby mi opisać jak chłop krowie na rowie, jak przeprowadza się Trace? Punkt po punkcie? Niby wszystko jasne, ale jak czytam Trace Protocol, to nie łapie, czy obaj gracze licytują bity, czy Runner wskazuje tylko karty do linków, czy wartości też. przede wszystkim myli mnie pierwszy punkt mówiący, że obaj gracze "note how many bits they would like to spend". potem stoi, że Runner wskazuje karty, a potem, że obaj odkrywają zalicytowane bity. to kiedy je wzięli do tych łap? ;)

Re: Netrunner

: 28 sty 2013, 10:40
autor: melee
W nowym jest tak, że na starcie Runner ma jakąś wartość LINK, korpo TRACE wynikającą z karty. I teraz najpierw korpo mówi ile dopłaca, później runner. Runner jest w lepszej sytuacji, ale zazwyczaj musi więcej dopłacić.

Re: Netrunner

: 28 sty 2013, 11:35
autor: wojo
Z artykułów dotyczących nowej wersji wynikało że trace w starej wersji był jakiś strasznie skomplikowany i w nowej wersji został zmieniony więc pewnie powyższe nie pomoże. Ja też nie pomogę :) bo w starego nie grałem.

Re: Netrunner

: 28 sty 2013, 20:28
autor: zephyr
W nowym trace jest zupełnie inny.

W starym jest blind bid obu stron, szczegółów nie pamiętam. Obie strony w ciemno ustawiają ile wydadzą kasy, korpo może wydać max tyle ile ma na karcie wartość trace, runner ile chce, ale żeby w ogóle się bronić musi mieć karty dające link. Zawsze używa jednego base link, ale może użyć dowolnych kart z +link. Wydaje mi się że runner określa których kart użyje po tym jak obie strony określą ile wydadzą kasy, to których kart użyje to zwykle i tak formalność bo używa tych które są najefektywniejsze za daną kasę, ale może są jakieś bardziej sytuacyjne i wtedy musi określić zanim dowie sie ile wydała korpo. Jak są jakieś efekty kart związane z manipulacją trace procedura może być bardziej rozbudowana.

Re: Netrunner

: 28 sty 2013, 21:06
autor: Veridiana
dzięki za wszystkie odpowiedzi :) na BGG tez sie troche pomieszalo, ale ostatecznie juz wiem :D

Re: Netrunner

: 10 lut 2013, 16:39
autor: Veridiana
Pierwsze partie za mną, każda z jakimś błędem ;)
I ciągle pytania (instrukcja mi tego nie rozjaśnia):

- Czy aby bronić się przed Trace'm, trzeba mieć kartę z Base Linkiem? Podejrzewam, że tak.
- Czy jeśli robię run na HQ, R&D lub Archives, Corp może odpalić jakieś nody i upgrade'y? Podejrzewam, że może odpalić tylko zainstalowane rzeczy, więc tylko upgrade'y zainstalowane na tych serwerach. (chodzi mi tylko o serwery główne, z pozostałymi rozumiem co i jak).

Re: Netrunner

: 10 lut 2013, 16:52
autor: zephyr
Zaznacz że stary bo będzie chaos

W nowym:
korporacja patrzy na wartość trace, dodaje dowolną ilość kasy to jest trace value do pokonania dla runnera
runner liczy swoją wartość link dodaje dowolną ilość kasy to jest link value
jeśli trace > link to trace się udał, jeśli nie to runner się obronił
(na remisie runner się obronił)

W starym:
Korporacja używa efektu trace który mówi ile maksymalnie może dać kasy
(jeśli Runner nie ma nic z link to Korpo płaci 0 i trace się udał)
Runner musi mieć jakąś kartę która daje link żeby się bronić, może być base link albo inny +link
Jak runner może się bronić to:
1) Obie strony dają w ciemno jakąś ilość kasy, korporacja może dać max tyle co liczba przy trace
2) Runner pokazuje karty mówiąc korpo w jaki sposób wyda tą kasę, to określa jego poziom link
Jeśli na jakiejś karcie jest base link można go użyć tylko raz (np nie można użyć "2: base link 3" płacąc 4 za 6 linka)
Jeśli jest jest więcej kart z base link dalej można użyć tylko jednego base link
Efekty typu "2:+1 link" można odpalać kilka razy, np płacąc 6 za 3 link
(w praktyce runner może teraz odkryć swoją kasę i policzyć ile ma link wybierając najlepszy wariant)
3) Korporacja odkrywa kasę ukrytą w kroku 1 i sprawdza czy dała >= link runnera
(na remisie korpo wygrywa)

Re: Netrunner

: 10 lut 2013, 16:56
autor: Veridiana
Tak, stary :)

Innymi słowy, nie potrzebuję karty z Base Linkiem? Bo sama procedura jest mi już znajoma.

Re: Netrunner

: 10 lut 2013, 16:57
autor: zephyr
Rules pisze:Link Value: You start each trace attempt with a base link of 0, and no modifiers to your link
http://www.netrunneronline.com/rules/?s=1

Re: Netrunner

: 11 lut 2013, 17:01
autor: Veridiana
Ja wiem, ale gośc na BGG upierał sie, że jednak potrzebna jest karta "Base Link" i zgłupiałam :?

Re: Odp: Netrunner

: 11 lut 2013, 17:12
autor: Inermis
Nie trzeba. :-)

Re: Netrunner

: 12 lut 2013, 09:02
autor: Veridiana
No dobra, to jeszcze jedno pytanie:

W starym (ciągle mowa o starym) Netrunnerze są dwa deki po 60 kart. Czy do gry używamy wszystkich, czy składamy decki po 45 kart? Czy składanie decków jest w ogóle obowiązkowe?

Re: Netrunner

: 12 lut 2013, 16:02
autor: zephyr
Ogólnie to robisz z kartami co chcesz.

Zasady turniejowe doprecyzowują, np wg http://www.netrunneronline.com/rules/?s=7

Deck Construction Rules

1. Each tournament deck must contain a minimum of forty-five (45)
cards, with no imposed maximum. In addition, the Corp deck must
contain the minimum number of agenda points specified by the
Netrunner Rulebook.

2. There are no restricted or banned cards for Netrunner
tournaments at this time.

I oczywiście korpo musi mieć agendy zgodnie z tabelą z instrukcji
Agenda points in our deck: Our maximum deck size:
18-19 | 45
20-21 | 50
22-23 | 55
24-25 | 60

Re: Netrunner

: 12 lut 2013, 18:44
autor: Firenski
Hmm... A ja jeszcze wrócę do tego Trace'a:
zephyr pisze:... Runner musi mieć jakąś kartę która daje link żeby się bronić, może być base link albo inny +link ...
Veridiana pisze:Innymi słowy, nie potrzebuję karty z Base Linkiem? ...
Inermis pisze:Nie trzeba. :-)
Veridiana pisze:Ja wiem, ale gośc na BGG upierał sie, że jednak potrzebna jest karta "Base Link" i zgłupiałam :?
No tak... Tylko o ile dobrze sprawdziłem to w Core Set nie ma karty dającej inny "+link" (ok, jest jedna: Springboard, ale nie jestem pewien jak ona działa) oprócz kart z Base linkiem czyli praktycznie trzeba mieć tę kartę z Base linkiem wyłożoną. Reasumując. Generalnie nie trzeba, ale w Core set nie ma innego wyjścia, bo inaczej nie można zwiększyć linka? Czy kompletnie coś poplątałem? :)

Re: Netrunner

: 05 cze 2013, 17:55
autor: Bea
Mam pytanie o zdobywanie agendy (advancing). Kosztuje to jedną akcję i jeden kredyt. Prócz tego kładziemy na karcie jeden kredyt, czyli razem wydajemy dwa kredyty? Czy może na karcie kładziemy ten sam kredyt którym płacimy za akcję?

Re: Netrunner

: 05 cze 2013, 19:22
autor: yosz
Nie - tokeny są dwustronne. Z jednej strony jest kredyt, z drugiej advance token. Wygląda to tak że płacisz kredyt do banku, a na karcie kładziesz advance token z banku.

Czyli w praktyce bierzesz kredyt, odwracasz go i kładziesz na karcie :)

Re: Netrunner

: 05 cze 2013, 21:34
autor: Bea
yosz pisze:Nie - tokeny są dwustronne. Z jednej strony jest kredyt, z drugiej advance token. Wygląda to tak że płacisz kredyt do banku, a na karcie kładziesz advance token z banku.

Czyli w praktyce bierzesz kredyt, odwracasz go i kładziesz na karcie :)
No tak, bo przecież w swojej puli runner nie ma advancement tokes jako takich. Teraz wszystko jasne.

Czytam instrukcję nie mając kart, więc nie mogę przeanalizować wszystkich przykładów i nie jestem pewna czy dobrze zrozumiałam ideę skoku na serwer. Jeśli runner zdecyduje się złamać zaporę lodową, która jest zrezowana to najpierw sprawdzamy czy ma jakieś programy łamiące LÓD. Jeśli ma odpowiedni program i jego siła jest odpowiednia to w ogóle wtedy nie rozpatrujemy negatywnych konsekwencji subroutines?
A jak runner nie ma odpowiedniego programu to musi się poddać procedurom z subroutine (w wybranej przez siebie kolejności?) i jeśli przy tym nie zginie, albo nie zostanie zawrócony to znaczy, że pokonał dany LÓD?
No i sprawa wirusów. W instrukcji jest napisane, że korporacja może pozbyć się wszystkich wirusów przeznaczając na to 3 akcje, ale nie znalazłam nigdzie (może przeoczyłam) skąd te wirusy są i gdzie się znajdują, na czyich kartach?

Re: Netrunner

: 05 cze 2013, 22:37
autor: zephyr
Warto raczej zagrać to się większość wyjaśni.

LOD ma podprogramy które robią krzywdę runnerowi albo kończą skok
jak nic nie zrobi to ponosi konsekwencje, aplikuje się od góry, jak coś kończy skok to następne nie wejdą
podstawowy sposób radzenia sobie z LODem to użycie odpowiedniego programu, ale są też inne metody, np zjadanie Parasitem, albo ignorownaie konsekwencji

Wirusy - runner ma karty z napisem wirus, te karty są tym lepsze im więcej mają znaczników na sobie, korporacja może usunąć wszystkie takie znaczniki, ale traci na to praktycznie całą turę

Re: Netrunner

: 05 cze 2013, 23:40
autor: Bea
zephyr pisze:Warto raczej zagrać to się większość wyjaśni.
Chciałabym, tylko jeszcze kart nie mam :oops:

Dla przykładu weźmy kartę Chum bo jeszcze nie jestem pewna:
http://www.cardgamedb.com/index.php/net ... /chum-core
Jeśli runner ma odpowiedni program o sile 4 lub dopłaci, to nie nic złego się nie dzieje? Po prostu przechodzi do następnej zapory LÓD i nie jest ona silniejsza o 2?
Jeśli zaś np zabraknie mu siły to wtedy ponosi konsekwencje Subroutine tej karty?

Re: Netrunner

: 06 cze 2013, 07:25
autor: yosz
Dokładnie.

Jeżeli masz odpowiedni program to łamiesz chum i jego podprogramy się nie odpalają więc kolejny lód nie będzie silniejszy o 2. Ale gracz może zdecydować, że nie chce łamać chum (bo np. Nie ma na to kredytów - w większości przypadków żeby złamać podprogramy trzeba wydać kredyty). Wówczas decyduje czy przechodzi do następnego lodu. Chum nie miał podprogramu kończącego skok więc runner może to bez problemu zrobić - tyle tylko ze kolejny lód będzie silniejszy o 2.

Re: Netrunner

: 10 cze 2013, 19:54
autor: Bea
Znów mam pytanka :)

1. Czy efekty kart się kumulują w ten sposób?
Np karta Encryption Protocol mówi: The trash cost of all installed cards is increased by 1.
Jeśli ma zainstalowane dwie takie karty to czy gdy runner będzie chciał zniszczyć jakąś moją kartę to poniesie za to koszt wyższy o 2?

2. Czy to ile kto ma kredytów jest jawne? Bo to chyba jest ważne gdy się robi trace'a. Czy korporacja wie na co stać runnera?

3. I działanie karty Wyrm: http://netrunnercards.info/card/01013
Jeśli się zapłaci 3 kredyty to złamie się lód o sile 0. A jeśli lód ma większą siłę to płacąc kredyty można go osłabiać dowolną ilość razy?
Ale dopisek przy karcie mówi: The Runner can only use Wyrm to lower the strength of a currently encountered piece of ice, and only if Wyrm is of equal or higher strength than that ice.
Jak to interpretować? Czyli jeśli lód ma siłę np 3 a wyrm siłę 1 to nie możemy tego lodu osłabiać? Po co zmniejszać siłę lodu jeśli on jest już mniejszy od siły Wyrm? A może najpierw trzeba podnieś siłę samej Wyrm? Trochę to zagmatwane...

4. Jeśli runner omija Lód np za pomocą Femme Fatale, to czy korporacja musi wtedy rezować ten
lód? Jakoś sobie zaznaczamy ten lód do ominięcia gdy instalujemy FF czy po prostu trzeba go zapamiętać?

Re: Netrunner

: 10 cze 2013, 21:02
autor: donmakaron
Bea pisze:Znów mam pytanka :)

1. Czy efekty kart się kumulują w ten sposób?
Np karta Encryption Protocol mówi: The trash cost of all installed cards is increased by 1.
Jeśli ma zainstalowane dwie takie karty to czy gdy runner będzie chciał zniszczyć jakąś moją kartę to poniesie za to koszt wyższy o 2?

2. Czy to ile kto ma kredytów jest jawne? Bo to chyba jest ważne gdy się robi trace'a. Czy korporacja wie na co stać runnera?

3. I działanie karty Wyrm: http://netrunnercards.info/card/01013
Jeśli się zapłaci 3 kredyty to złamie się lód o sile 0. A jeśli lód ma większą siłę to płacąc kredyty można go osłabiać dowolną ilość razy?
Ale dopisek przy karcie mówi: The Runner can only use Wyrm to lower the strength of a currently encountered piece of ice, and only if Wyrm is of equal or higher strength than that ice.
Jak to interpretować? Czyli jeśli lód ma siłę np 3 a wyrm siłę 1 to nie możemy tego lodu osłabiać? Po co zmniejszać siłę lodu jeśli on jest już mniejszy od siły Wyrm? A może najpierw trzeba podnieś siłę samej Wyrm? Trochę to zagmatwane...

4. Jeśli runner omija Lód np za pomocą Femme Fatale, to czy korporacja musi wtedy rezować ten
lód? Jakoś sobie zaznaczamy ten lód do ominięcia gdy instalujemy FF czy po prostu trzeba go zapamiętać?
1. I tak i nie. Dwa aktywne Encrypted protocol podnoszą koszt trashowania kart o 2. Dwa zainstalowane Bank Joby nie pozwalają jednak na wzięcie 16 kredytów (po 8 z obu kart). Wszystko zależy od triggera zdolności. Zasadniczo jest to wszystko logiczne i nie sprawia problemów - łatwo ogarnąć, która karty się kumulują, a które nie (tych jest mniej i jest to wyraźne w ich tekście). Generalnie karty, które wymagają użycia ich zdolności w konkretnym momencie (Bank Job) się nie kumulują, a karty, które działają zawsze (Encrypted Protocol) i nie mają warunku aktywacyjnego zdolności, się kumulują.

2. Ilość kredytów jest jawna.

3. Aby Icbreaker mógł wejść w interakcję z icem musi mieć równą temu ice'owi siłę - to podstawowa zasada. Wyrm może łamać tylko ice'y o sile 0. Więc najpierw musimy mu podnieść siłę do siły ice'a, następnie obniżyć siłę ice'a do 0, a po tym dopiero łamać. Jest to wyjątkowy Icebreaker - pogmatwany i drogi, ale pozwala łamać każdy typ ice'ów. Jednak nie przywiązuj do niego zbytniej wagi - nikt nim nie gra ;)

4. Femme Fatale pozwala ominąć lód, gdy go spotykamy (encountered ice), niezrezowanych lodów nie spotykamy. Popatrz na time structure of run. Najpierw jest approach i jeśli korpo zrezuje ice, następuje encounter (mocno uproszczając sprawy).
Oznaczenie ice'a w przypadku Femme nie jest konieczne ale jest pomocne. Jeśli runner wybierze ice jako cel zdolności Femme Fatale, korporacja nie jest zmuszona do rezowania go. Korporacja nigdy nie jest zmuszona do rezowania ice'ów ;)

Re: Netrunner

: 10 cze 2013, 21:17
autor: Bea
donmakaron pisze: 3. Aby Icbreaker mógł wejść w interakcję z icem musi mieć równą temu ice'owi siłę - to podstawowa zasada. Wyrm może łamać tylko ice'y o sile 0. Więc najpierw musimy mu podnieść siłę do siły ice'a, następnie obniżyć siłę ice'a do 0, a po tym dopiero łamać. Jest to wyjątkowy Icebreaker - pogmatwany i drogi, ale pozwala łamać każdy typ ice'ów. Jednak nie przywiązuj do niego zbytniej wagi - nikt nim nie gra ;)

(...) Korporacja nigdy nie jest zmuszona do rezowania ice'ów ;)
Dziwny ten Wyrm :) Z opisu karty powinno jasno wynikać jej działanie, tymczasem tutaj z samego opisu nic nie wiadomo ;/

Co do rezowania lodu to chyba korpo może tylko zrezować w przypadku gdy runner się z nim spotka, inaczej nie wolno chyba, tak?

A karta Tinkering? http://netrunnercards.info/card/01037 Wybrana przez nas karta staje się tym rodzajem lodu, który nam akurat pasuje, a inne właściwości np siłę zachowuję tę samą?

Re: Netrunner

: 10 cze 2013, 21:46
autor: donmakaron
Wyrm wymaga dobrej znajomości zasad lub kilku rozgrywek, żeby patrząc na niego po raz pierwszy załapać jak działa. Nie jest jednak taki dziwny jak się wydaje.

Rezowanie ice'ów tylko kiedy runner się z nimi spotyka - tak mówią zasady. Ale zasady, mówią też, że jeśli jakaś karta stoi w sprzeczności z zasadami, to karta ma pierwszeństwo nad instrukcją. Tak więc takie karty jak Forged Activation Orders lub Amazon Industrial Zone pozwalają na rezowanie ice'ów w innych okolicznościach. :)

I zasada ogólnogrowa - jeśli karty/zasady nie mówią, że coś się dzieje, to się nie dzieje. Czy Tinkerink mówi, że zmienia się siła ice'a? Nie - więc się nie zmienia. To naprawdę takie proste :) Tinkerink sprawia, że wybrany ice dostaje keywords barier, sentry i codegate do końca tury, to znaczy, że możemy go łamać dowolnym icebreakerem. Siła, koszt, zdolności, kolor i wymiary karty pozostają bez zmian ;)

Zainstaluj sobie OCTGN i poproś kogoś o testową rozgrywkę przez internet - wałkowanie kart i zasad na sucho, bez ogarnięcia chociaż jednej rozgrywki prowadzi do wielu nieporozumień i może być przytłaczające. Taka moja rada, ale oczywiście nie zmienia to faktu, że postaram się rozwiać wszelkie wątpliwości jakie napotkasz czytając instrukcję i karty :)

Re: Netrunner

: 10 cze 2013, 22:59
autor: Bea
donmakaron pisze:
Zainstaluj sobie OCTGN i poproś kogoś o testową rozgrywkę przez internet - wałkowanie kart i zasad na sucho, bez ogarnięcia chociaż jednej rozgrywki prowadzi do wielu nieporozumień i może być przytłaczające. Taka moja rada, ale oczywiście nie zmienia to faktu, że postaram się rozwiać wszelkie wątpliwości jakie napotkasz czytając instrukcję i karty :)
Wolałabym po raz pierwszy zagrać w realu a nie wirtualnie. Przeraża mnie też ilość rzeczy które trzeba ściągnąć, żeby zagrać na OCTGN. Ale pewnie prędzej czy później to zrobię :) Tymczasem nie mogę się powstrzymać od analizowania kart ;)