Mage Knight - warianty i modyfikacje

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
elprzybyllo
Posty: 424
Rejestracja: 08 sty 2012, 12:26
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Mage Knight - warianty i modyfikacje

Post autor: elprzybyllo »

Rozegrałem scenariusz Błyskawiczny Podbój Solo z następującym setupem:

Kształt mapy: klinowa
Tereny wiejskie: 5
Tereny główne miejskie: 1
Tereny główne pozamiejskie: 0
Miasta: każde odkryte Miasto ma poziom 3

Poszło gładko nad wyraz. Dlatego zastanawiam się, czy jednak nie powinienem się trzymać setupu dla 2 graczy. Wszak w opisie Pierwszego rekonesansu jest akapit:
Jeśli chcesz spróbować wyruszyć w swoją pierwszą misję sam,
przygotuj 8 terenów wiejskich (jak w grze dwuosobowej), lecz
wydłuż czas gry (...).

Próbowaliście ten scenariusz rozegrać solo? W jakim setupie?
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje

Post autor: espresso »

Grałam ten scenariusz solo. Na setupie identycznym jak dla dwóch graczy zdecydowanie zabrakło mi czasu na podbicie obu miast. Mapa jest po prostu za duża i ciągle brakowało punktów ruchu. Chyba, że wydłuży się grę o 1 lub 2 rundy (raz wydłużyłam do 6 rund, żeby podbić oba miasta, ale poszło zbyt łatwo).

Dzisiaj próbowałam z następującym setupem:
Kształt mapy: klinowa
Tereny wiejskie: 5
Tereny główne miejskie: 1
Tereny główne pozamiejskie: 1
Miasto ma poziom 5

Grało się o wiele lepiej. Co prawda nie udało mi się podbić miasta przed upływem 4 rundy, ale to była raczej wina mojej słabej gry, niż zbyt trudnego setupu ;)
Awatar użytkownika
medicus
Posty: 813
Rejestracja: 29 sty 2010, 15:04
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 2 times

Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje

Post autor: medicus »

post nieaktualny
Ostatnio zmieniony 17 lut 2013, 13:23 przez medicus, łącznie zmieniany 1 raz.
KTO WYGRYWA - fajne akcje z planszówkami na Facebooku.
Konkursy z topowymi grami, akcje promujące hobby, relacje z imprez, wrażenia z rozgrywek na żywo, opinie o nowościach.
FB/ktowygrywa
Awatar użytkownika
Majek10
Posty: 782
Rejestracja: 15 wrz 2012, 11:29
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje

Post autor: Majek10 »

medicus pisze:NIE KLIKAJCIE NA POWYŻSZY LINK, ANI NA INNE LINKI OD TEGO "GOŚCIA ALBO BOTA"
TO SPAM
OD WCZORAJ NA FORUM, ZAINFEKOWAŁ LINKAMI KILKA TEMATÓW
wnioskuję o zablokowanie konta
elprzybyllo
Posty: 424
Rejestracja: 08 sty 2012, 12:26
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje

Post autor: elprzybyllo »

espresso - muszę spróbować zatem wg Twoich wskazówek.
Ale później nieco, ponieważ teraz wziąłem na stół wariant Wyzwolenie Kopalń Solo.

Z wirtualnym graczem, dwoma dniami i nocami, przy niefortunnym ustawieniu planszy, po prostu doznałem klęski. Tylko trzy kopalnie wyzwolone...
Póki co szykuje się dla mnie duże wyzwanie.
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 756
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 179 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje

Post autor: woytas »

Moja wariacja Podboju Solo z instrukcji:

PODBÓJ (woytas)

Tryb: Solo
Mapa: 7 wiejskich, 2 główne pozamiejskie, 2 miasta
WG: tak
Czas gry: 4 dni, 4 noce
Poziom miast: 3 i 6

Mapa: otwarta ograniczona (3 kafle w każdym rzędzie). Wybrać losowo: 7 zielonych kafli, 2 brązowe pozamiejskie i 2 miasta. Brązowe kafle wymieszać ze sobą. Ułożyć wszystkie kafle w zakryty stos z brązowymi kaflami na spodzie (będą odkrywane na końcu). Na poczatku gry wyłożyć kafel B i dołożyć do niego trzy pierwsze kafle ze stosu.

Karty taktyk: dobierać losowo dla siebie i dla WG. Na koniec rundy wykorzystane karty odrzucamy i nie można z nich korzystać aż do wyczerpania talii Taktyk. Po 6 rundzie przetasować karty i ponownie wybierać losowo w rundzie 7 i 8.

Koniec gry: następuje odrazu po podbiciu obu miast, lub na koniec 8-mej rundy.

Grałem dopiero raz z takim setup'em, ale bardzo mi się podobało. Następna gra będzie identyczna. Może ktoś zagra i podzieli się wrażeniami? Mi nie udało się podbić drugiego miasta, został w nim tylko jeden, najsłabszy żeton przeciwnika.

EDIT
Zagrałem ten scenariusz z synem, ale tylko 3 dni i trzy noce. Miasta 4 i 7. Fajnie się grało, oba zdobyte, ale nie było łatwo..
Ostatnio zmieniony 11 gru 2013, 16:08 przez woytas, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2111
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 70 times

Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje

Post autor: pabula »

A w 6 rund nie dajesz rady?
Próbuj, próbuj.
Poznawanie tej gry jest super!
Kluczem jest rozplanowanie wszystkiego.
Szybka eksploracja do terenów brązowych by zdobywać lepsze jednostki.
Taki Altem Mag rozwala wszystko.
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 756
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 179 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje

Post autor: woytas »

Tu akurat nie chodzi o to czy daję/nie daję rady w 6 rund. Chciałem dłuższej rozgrywki i dlatego 8 rund. Jak będzie za łatwo, to się podniesie poziom miast.
Awatar użytkownika
vikingowa
Posty: 578
Rejestracja: 18 maja 2015, 21:42
Has thanked: 459 times
Been thanked: 310 times

Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje

Post autor: vikingowa »

Witam

Znalazłam ten scenariusz
https://www.boardgamegeek.com/thread/13 ... s-april-15

Czy jest on gdzieś dostępny w j polskim?
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 756
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 179 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje

Post autor: woytas »

Vikingowa, przetłumaczyłem kiedyś scenariusz z BGG, Spellbound. Może ci się spodoba.
Awatar użytkownika
vikingowa
Posty: 578
Rejestracja: 18 maja 2015, 21:42
Has thanked: 459 times
Been thanked: 310 times

Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje

Post autor: vikingowa »

woytas pisze:Vikingowa, przetłumaczyłem kiedyś scenariusz z BGG, Spellbound. Może ci się spodoba.
Bardzo mi się podoba:-D Dziękuję barrrrdzo!
Vaader
Posty: 37
Rejestracja: 03 mar 2015, 17:10

Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje

Post autor: Vaader »

Przetłumaczyłem ostatnio scenariusz "Quest for the Golden Grail" autorstwa "ugawreck".
Do pobrania tutaj:
https://boardgamegeek.com/filepage/1233 ... il-autorst
Vaader
Posty: 37
Rejestracja: 03 mar 2015, 17:10

Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje

Post autor: Vaader »

Zapraszam do pobrania scenariusza mojego autorstwa:
https://boardgamegeek.com/filepage/1256 ... sz-dla-1-l
Scenariusz jest przeznaczony dla 1 lub 2 zaawansowanych graczy.
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 756
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 179 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje

Post autor: woytas »

Vaader, rzucę okiem w najbliższy weekend.
Vaader
Posty: 37
Rejestracja: 03 mar 2015, 17:10

Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje

Post autor: Vaader »

Scenariusz jest tak pomyślany, aby można było spokojnie eksplorować lokacje. Bardzo nie lubię gier na czas, szczególnie solo, stąd dość konkretne zmiany zasad. Można go też potraktować jako zbiór pomysłów na własne warianty i na tej podstawie napisać sobie własny scenariusz. Ostatnim pomysłem, jaki dodałem do scenariusza (jako opcja, bo jeszcze nie testowałem) jest przyjęcie stałych np. 4 punktów ruchu na turę, usunięcie kart RUCH ale pozostawienie kart WYTRZYMAŁOŚĆ, SZYBKOŚĆ i zaawansowanych. To może być dobre i nawet spójne fabularnie, bo co to za specjalna umiejętność MK - ruch, śmieszne.
Może ten scenariusz kogoś zainspiruje, jest trochę jak mini-podręcznik Mistrza Gry RPG, losowe przygody w lokacjach można wymyślać bez końca i zaskakiwać tym współgraczy, to jest fajna losowość w przeciwieństwie do bardzo bolesnej losowości dociągania kart z decku.
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje

Post autor: akahoshi »

woytas i jak wrażenia? Udało się zagrać?
Ja postaram się ogarnąć to w najbliższych dniach, albo sobie zostawię na święta.
Też mnie czasem drażni ograniczony czas w podstawce, więc ta modyfikacja może być ciekawą odskocznią.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 756
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 179 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje

Post autor: woytas »

akahoshi pisze:woytas i jak wrażenia? Udało się zagrać?
Niestety nie. Imprezka urodzinowa pokrzyżowała plany.
Przeczytałem PDFa do scenariusza i układanie mapy chyba jest trochę pogmatwane albo ja nie mogę tego zakumać. Vader, mógłbyś to jakoś jaśniej przedstawić? Może jakieś foto.
Vaader
Posty: 37
Rejestracja: 03 mar 2015, 17:10

Re: Mage Knight - warianty i modyfikacje

Post autor: Vaader »

Pogmatwane tylko za pierwszym czytaniem :), ale przewidziałem to więc dalej pisze, że może być otwarta 3 kolumny, jednak nie trzeba się tego ściśle trzymać. Po prostu ma być zwarta, w wersji solo duża dowolność układania od trzech kolumn do wąskiej ścieżki, można zmieniać kierunki, dla 2 osób również ale nie może się rozjeżdżać, bo jak 1 gracz odkryje miasto, to 2 będzie miał już zbyt daleko.
Na końcu wąska ścieżka i ostatnie miasto.
Ważniejsze od mapy są zmienione zasady, chciałem osiągnąć coś takiego, żeby można było zginąć zamiast grać na czas, ale dobranie poziomu potworów i przygód nie jest łatwe, scenariusz trawa długo więc testowanie jest trudne. Zawsze można coś poprawić, żeby było trudniej.
Możecie z tym pokombinować i bazując na moim scenariuszu robić sobie własne modyfikacje.
ODPOWIEDZ