Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1242
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?

Post autor: poooq »

Serwus, czy ktokolwiek z szanownych forumowiczów spotkał się z planszą zawierającą jednocześnie dwa lub trzy równoległe względem siebie, punktowo połączone poziomy na jednej fizycznej. tekturowej płaszczyźnie (nie chodzi mi o składane plansze 3d jak np w autorskich dodatkach do MiMa czy w grach erotycznych na allegro)? W skrócie: na planszy znajdą się budynki, leżące pod nimi piwnice a nad tym wszystkim dachy, w wybranych miejscach będą przejścia pomiędzy poziomami i zapadnie (jednokierunkowe). Może taki patent był już wykorzystany, wtedy z chęcią podglądnąłbym rozwiązanie, a może ktoś ma jakiś pomysł ?
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
Vilk
Posty: 223
Rejestracja: 10 cze 2007, 16:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?

Post autor: Vilk »

Czy to ma iść w podobnym kierunku?

http://boardgamegeek.com/image/68670/cu ... e=original
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9479
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?

Post autor: MichalStajszczak »

Vilk pisze:Czy to ma iść w podobnym kierunku?

http://boardgamegeek.com/image/68670/cu ... e=original
Chyba nie, skoro:
poooq pisze:punktowo połączone poziomy na jednej fizycznej, tekturowej płaszczyźnie
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?

Post autor: Jan Madejski »

Kiedyś szukałem gier z podobnym rozwiązaniem i, poza grami-zabawkami w stylu "straszne zamczysko z zapadniami" znalazłem to: http://boardgamegeek.com/boardgame/2446/chopper-strike :) Mam prototyp swojej gry z takimi poziomami i podczas testów po prostu rozkładam plansze z numerowanymi współrzędnymi obok siebie - ale generalnie pomysł wymaga od graczy więcej, niż sam daje.
Awatar użytkownika
artoro
Posty: 89
Rejestracja: 07 lis 2010, 11:59

Re: Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?

Post autor: artoro »

Ja kiedyś myślałem o wykorzystaniu czegoś takiego:
Spoiler:
W przykładzie powyżej pola w różnych kolorach symbolizowałyby różne poziomy, czerwone pola traktowane byłyby jako połączone ze sobą. Pomiędzy poziomami (polami różnokolorowymi) można by było przechodzić w wyznaczonych do tego celu miejscach. :wink:
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?

Post autor: Andy »

W Labiryncie Śmierci były trzy poziomy tytułowego labiryntu, ale tam nie ma oczywiście "jednej, fizycznej, tekturowej powierzchni". Labirynt był modułowy i gdy trafiło się na moduł ze schodami, to należało założyć, że w tym miejscu znajduje się klatka schodowa łącząca wszystkie poziomy. Gdy eksplorowało się np. poziom -1, to układało się go na stole gdzieś obok poziomu 0, i należało pamiętać, żeby umieścić kolejne odnalezione schody tak, aby nie kolidowały z komnatami innego typu na poziomie 0.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1242
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?

Post autor: poooq »

Na razie ma coś takiego:
Spoiler:
Kombinuję dalej.

@Andy: problem mógłby być z szybkim odnalezieniem punktów z zapadniami, ew na stałe wyznaczyć połączenia pomiędzy komnatami na różnych ale sąsiadujących poziomach.
Musi być bardziej elastycznie...
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?

Post autor: Andy »

poooq pisze:@Andy: problem mógłby być z szybkim odnalezieniem punktów z zapadniami, ew na stałe wyznaczyć połączenia pomiędzy komnatami na różnych ale sąsiadujących poziomach.
Musi być bardziej elastycznie...
Jasne. Pamiętam, że w LŚ trzeba się było nagłówkować, która komnata jest pod (i nad) którą.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4091
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 299 times
Been thanked: 177 times

Re: Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?

Post autor: lacki2000 »

Andy pisze:
poooq pisze:@Andy: problem mógłby być z szybkim odnalezieniem punktów z zapadniami, ew na stałe wyznaczyć połączenia pomiędzy komnatami na różnych ale sąsiadujących poziomach.
Musi być bardziej elastycznie...
Jasne. Pamiętam, że w LŚ trzeba się było nagłówkować, która komnata jest pod (i nad) którą.
Taki system uczył myślenia przestrzennego i pozycjonowania względnego.

A może coś takiego:
Spoiler:
Tylko te połączenia między pokojami na tym samym poziomie jakoś lepiej oznakować by trzeba ale nie mam tyle czasu i nie jestem grafikiem :)
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?

Post autor: Rocy7 »

Autorski dodatek do Magi i Miecza Wieża Wampira miał takie rozwiązanie

Obrazek w sumie podobne jak w Curse of the mummys tomb.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?

Post autor: Andy »

W "Przekleństwie mumii", grze wydanej dawno temu przez Sferę, plansza była podobnie rozwiązana. To zresztą pewnie była wersja tej "Curse of the Mummy's Tomb"

EDIT: Pewnie że tak: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... ummys-tomb :)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Wagnard
Posty: 16
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:04

Re: Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?

Post autor: Wagnard »

Różne poziomy elementów ale na płaskiej powierzchni planszy są z tego co wiem w Mice & Mystics. W Jaskini był też podobny motyw. Były kafelki, które były w sposób "wirtualny" na innym poziomie (głębiej) od początkowych co oznaczało się odpowiednimi znacznikami i koniecznością używania liny by się do nich dostać.

Zawsze pozostaje najprostsze rozwiązanie. Widok z boku. Chociaż pewnie nie byłbyś zadowolony z tak oczywistego wyjścia.
ODPOWIEDZ