Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?
- poooq
- Posty: 1242
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 61 times
Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?
Serwus, czy ktokolwiek z szanownych forumowiczów spotkał się z planszą zawierającą jednocześnie dwa lub trzy równoległe względem siebie, punktowo połączone poziomy na jednej fizycznej. tekturowej płaszczyźnie (nie chodzi mi o składane plansze 3d jak np w autorskich dodatkach do MiMa czy w grach erotycznych na allegro)? W skrócie: na planszy znajdą się budynki, leżące pod nimi piwnice a nad tym wszystkim dachy, w wybranych miejscach będą przejścia pomiędzy poziomami i zapadnie (jednokierunkowe). Może taki patent był już wykorzystany, wtedy z chęcią podglądnąłbym rozwiązanie, a może ktoś ma jakiś pomysł ?
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
- MichalStajszczak
- Posty: 9479
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?
Chyba nie, skoro:Vilk pisze:Czy to ma iść w podobnym kierunku?
http://boardgamegeek.com/image/68670/cu ... e=original
poooq pisze:punktowo połączone poziomy na jednej fizycznej, tekturowej płaszczyźnie
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?
Kiedyś szukałem gier z podobnym rozwiązaniem i, poza grami-zabawkami w stylu "straszne zamczysko z zapadniami" znalazłem to: http://boardgamegeek.com/boardgame/2446/chopper-strike Mam prototyp swojej gry z takimi poziomami i podczas testów po prostu rozkładam plansze z numerowanymi współrzędnymi obok siebie - ale generalnie pomysł wymaga od graczy więcej, niż sam daje.
Re: Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?
Ja kiedyś myślałem o wykorzystaniu czegoś takiego:
W przykładzie powyżej pola w różnych kolorach symbolizowałyby różne poziomy, czerwone pola traktowane byłyby jako połączone ze sobą. Pomiędzy poziomami (polami różnokolorowymi) można by było przechodzić w wyznaczonych do tego celu miejscach.
Spoiler:
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?
W Labiryncie Śmierci były trzy poziomy tytułowego labiryntu, ale tam nie ma oczywiście "jednej, fizycznej, tekturowej powierzchni". Labirynt był modułowy i gdy trafiło się na moduł ze schodami, to należało założyć, że w tym miejscu znajduje się klatka schodowa łącząca wszystkie poziomy. Gdy eksplorowało się np. poziom -1, to układało się go na stole gdzieś obok poziomu 0, i należało pamiętać, żeby umieścić kolejne odnalezione schody tak, aby nie kolidowały z komnatami innego typu na poziomie 0.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- poooq
- Posty: 1242
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 61 times
Re: Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?
Na razie ma coś takiego:
Kombinuję dalej.
@Andy: problem mógłby być z szybkim odnalezieniem punktów z zapadniami, ew na stałe wyznaczyć połączenia pomiędzy komnatami na różnych ale sąsiadujących poziomach.
Musi być bardziej elastycznie...
Spoiler:
@Andy: problem mógłby być z szybkim odnalezieniem punktów z zapadniami, ew na stałe wyznaczyć połączenia pomiędzy komnatami na różnych ale sąsiadujących poziomach.
Musi być bardziej elastycznie...
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?
Jasne. Pamiętam, że w LŚ trzeba się było nagłówkować, która komnata jest pod (i nad) którą.poooq pisze:@Andy: problem mógłby być z szybkim odnalezieniem punktów z zapadniami, ew na stałe wyznaczyć połączenia pomiędzy komnatami na różnych ale sąsiadujących poziomach.
Musi być bardziej elastycznie...
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- lacki2000
- Posty: 4091
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 299 times
- Been thanked: 177 times
Re: Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?
Taki system uczył myślenia przestrzennego i pozycjonowania względnego.Andy pisze:Jasne. Pamiętam, że w LŚ trzeba się było nagłówkować, która komnata jest pod (i nad) którą.poooq pisze:@Andy: problem mógłby być z szybkim odnalezieniem punktów z zapadniami, ew na stałe wyznaczyć połączenia pomiędzy komnatami na różnych ale sąsiadujących poziomach.
Musi być bardziej elastycznie...
A może coś takiego:
Spoiler:
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?
Autorski dodatek do Magi i Miecza Wieża Wampira miał takie rozwiązanie
w sumie podobne jak w Curse of the mummys tomb.
w sumie podobne jak w Curse of the mummys tomb.
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?
W "Przekleństwie mumii", grze wydanej dawno temu przez Sferę, plansza była podobnie rozwiązana. To zresztą pewnie była wersja tej "Curse of the Mummy's Tomb"
EDIT: Pewnie że tak: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... ummys-tomb
EDIT: Pewnie że tak: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... ummys-tomb
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: Dwupoziomowa plansza: jak ugryźć temat?
Różne poziomy elementów ale na płaskiej powierzchni planszy są z tego co wiem w Mice & Mystics. W Jaskini był też podobny motyw. Były kafelki, które były w sposób "wirtualny" na innym poziomie (głębiej) od początkowych co oznaczało się odpowiednimi znacznikami i koniecznością używania liny by się do nich dostać.
Zawsze pozostaje najprostsze rozwiązanie. Widok z boku. Chociaż pewnie nie byłbyś zadowolony z tak oczywistego wyjścia.
Zawsze pozostaje najprostsze rozwiązanie. Widok z boku. Chociaż pewnie nie byłbyś zadowolony z tak oczywistego wyjścia.