Strona 5 z 5

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 17 sie 2019, 10:44
autor: M&T
Taka sytuacja. Mamy przedostatnią rundę (ostatni ząb Tzolk'ina bez niebieskiej naklejki). Zajmuję Pole Pierwszeństwa, na końcu rundy zbieram kukurydzę z Tzolk'ina, przesuwam koło o dwa pola, mijając niebieską naklejkę. I co teraz:
- rozgrywamy ostatnią rundę, Dzień Żywienia i punktację końcową
- rozgrywamy Dzień Żywienia i punktację końcową

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 17 sie 2019, 11:44
autor: KonradT
M&T pisze: 17 sie 2019, 10:44 Taka sytuacja. Mamy przedostatnią rundę (ostatni ząb Tzolk'ina bez niebieskiej naklejki). Zajmuję Pole Pierwszeństwa, na końcu rundy zbieram kukurydzę z Tzolk'ina, przesuwam koło o dwa pola, mijając niebieską naklejkę. I co teraz:
- rozgrywamy ostatnią rundę, Dzień Żywienia i punktację końcową
- rozgrywamy Dzień Żywienia i punktację końcową
Rozgrywacie ostatnią rundę.

Kilka pytań odnośnie zasad do gry Tzolk'in

: 10 paź 2019, 19:49
autor: dude2332
Więc w końcu i ja kupiłem tę gierkę, bo wygląda na prawdę zacnie. Zasady myślę, że w miarę ogarnięte, jedynie co to po przeczytaniu instrukcji pojawiło mi się kilka pytań w głowie, które mam nadzieje pomożecie mi rozwiać. A więc zaczynajmy :D

1.) Jak to jest ostatecznie z tymi polami na końcu każdego koła? (6,7 i 10 w Itza). Raz w instrukcji jest napisane, że możemy wykonać poprzednie akcje "nie ponosząc jakiegokolwiek kosztu". Innym razem, że nie płacimy kukurydzy. Więc poprawcie mnie jeżeli źle mówię, ale ja to rozumiem tak, że nie płacimy tylko za to, że wykonujemy akcje wstecz (gdzie normalnie za każdą akcję do tyłu płacimy kosz kukurydzy). Bo nie chce mi się wierzyć, że możemy wykonać każdą akcję za darmo (czyli np. z Tikal wznieść 2 budynki kompletnie za darmo tylko dlatego, że wykonujemy akcję z 6 lub 7 pola).

2.) Grając na 2 i 3 osoby mamy neutralnych robotników. Wiem, że oni nie są spychani, gdy koło przekroczy odpowiednie do tego wartości. Teraz pytanie do umiejętności użycia przekręcenia koła x2. Normalnie nie można użyć tej umiejętności, gdy jakiś pion miałby być ze względu na owe użycie przez nas umiejętności zepchnięty. Ale czy tyczy się to również tych pionów nautralnych? Na moją logikę na te "boty" to nie powinno działać. Ale instrukcja tego nie precyzuję, więc wolę się dopytać.

3.) Takie pytanko, czy farmy działają do końca gry? Czy jeżeli z budynku mam wykarmienie pracownika za darmo, to używam tego raz i koniec?

4.) Przypomniałem sobie jeszcze jedną rzecz. Na pierwszym niebieskim polu rozwoju jest opcja, że możemy wykonać jedną akcję do przodu zamiast tej, na której stoimy (dowiedziałem się, że tu podobno jest błąd w polskiej instrukcji, bo ona mówi, że akcje można wykonać do tyłu) Wykorzystując tę opcję kładziemy czaszkę na polu, na którym stoimy, czy na polu, z którego będziemy wykorzystywali bonus itd.?

I takie pytanie pozakonkursowe :lol: w co opłaca się iść od początku gry? Nawalić dużo kukurydzy i jednocześnie zebrać surowce, żeby iść w rozwój, od razu iść w rozwój, iść w świątynie? Albo takie coś, że już w pierwszej rundzie postawiłbym robotnika na Itza i zdobywał czaszki (taka taktyka mi przyszła do głowy). Nie grałem w to jeszcze ani razu i już widzę mnogość opcji i czuję się trochę zagubiony :lol: Pomimo tego już kocham tę grę :D Dzięki za pomoc :)

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 11 paź 2019, 10:09
autor: bukimi
1. Oczywiście chodzi tylko o to, że nie płacisz dodatkowej kukurydzy za wykonanie wcześniejszej akcji na kole. Koszty samej akcji są bez zmian.
2. Można przekręcać koło x2 ignorując położenie robotników neutralnych.
3. Farmy działają do końca gry. Zwróć tylko uwagę, że farma zwykle zmniejsza koszt wyżywienia (wszystkich o 1 lub określonej liczby o 2), więc jeśli z jakiegoś powodu (np. wydarzenie z dodatku) zmienia koszt wyżywienia na 3, wówczas taką zmianę musisz także uwzględnić.
4. Tu niestety nie pamiętam, wydaje mi się, że czaszka trafi tam, gdzie bierzesz bonus, dlatego każde pole jest nadal jednorazowe.

A co się opłaca? Bez dodatku to właściwie konsekwentnie dążyć do podnoszenia się na torach świątyń. Z dodatkiem wszystko zależy od wydarzeń :)

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 11 paź 2019, 10:30
autor: lotheg
Czaszka trafia tam, gdzie bierzesz bonus. Dlatego to pozwala na fajny myk - jak ktoś jedną pozycję przed Tobą na tym kole, ale Ty jesteś przed nim w kolejności gry to możesz wsunąć mu czaszkę na jego pole :) On wtedy musi poczekać na kolejny obrót, żeby wstawić czaszkę, a jeśli to jest ostatnia runda gry albo ostatnia przed np. pobieraniem surowców/punktowanie ze świątyń i chciał się tym podnieść to może nieźle pokrzyżować plany ;)

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 11 paź 2019, 20:02
autor: dude2332
Dziękuje wam za pomoc i odpowiedzi :D Jakbym miał jeszcze jakieś wątpliwości, to będę się dopytywał :D Jeżeli chodzi o granie z dodatkiem to jeszcze dłuuuga droga przede mną. Najpierw muszę ogarnąć już i tak dla mnie cięższą grę (do tej pory nie miałem styczności aż z czymś takim, maksymalnie najbardziej złożona gra w jaką grałem to Pięć klanów, w które mało kto chce ze mną grać, a ja je uwielbiam :P). Jutro się okaże, czy będę miał z kim w to grać, czy kolejna fajna gra trafi na półkę i będzie czekała na swoją kolej. Jeszcze raz dzięki :)

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 03 lis 2019, 16:01
autor: andrzej
Witam. Pisaliście że mając rozwinięty poziom technologii rolnictwa na poziom 2 mogę pobrać kukurydzę z pola akcji 2, 3, 4, 5, nawet wtedy gdy nie ma tam kafelków kukurydzy. Moje pytanie: Czy biorę np 5 kukurydzy z pola akcji 3 + bonus za pierwszy stopień rozwoju rolnictwa, czyli razem 6 kukurydzy ?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 03 lis 2019, 20:15
autor: KonradT
Tak.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 03 lis 2019, 20:15
autor: Arius
andrzej pisze: 03 lis 2019, 16:01 Witam. Pisaliście że mając rozwinięty poziom technologii rolnictwa na poziom 2 mogę pobrać kukurydzę z pola akcji 2, 3, 4, 5, nawet wtedy gdy nie ma tam kafelków kukurydzy. Moje pytanie: Czy biorę np 5 kukurydzy z pola akcji 3 + bonus za pierwszy stopień rozwoju rolnictwa, czyli razem 6 kukurydzy ?

Tak.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 11 gru 2020, 16:18
autor: Salahan
warlock pisze: 01 mar 2019, 07:52
Ktorych płytek dóbr początkowych mozna użyć w późniejszej fazie rozgrywki (w trakcie gry)?
Takiej wykarmiającej robotników ;).
Mige tego użyć raz w ciągu gry czy podczas wszystkich 4ech faz karmienia?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 11 gru 2020, 17:25
autor: KonradT
Salahan pisze: 11 gru 2020, 16:18 Mige tego użyć raz w ciągu gry czy podczas wszystkich 4ech faz karmienia?
Wszystkich czterech

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów - pytania i wątpliwości

: 11 cze 2022, 15:03
autor: ziele_37
Witam.
Kupiłem podstawę Tzolkin, przeczytałem instrukcję, obejrzałem z 3-4 tutoriale na YouTube ale nigdzie nie rzuciło mi się w oczy jedno a mianowicie....
...jak się liczy punkty?
Czy na bieżąco?
Czy podczas 1/4, połowy, 3/4 i na koniec?
Czy tylko na końcu gry?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów - pytania i wątpliwości

: 11 cze 2022, 17:15
autor: Montesque
ziele_37 pisze: 11 cze 2022, 15:03 Witam.
Kupiłem podstawę Tzolkin, przeczytałem instrukcję, obejrzałem z 3-4 tutoriale na YouTube ale nigdzie nie rzuciło mi się w oczy jedno a mianowicie....
...jak się liczy punkty?
Czy na bieżąco?
Czy podczas 1/4, połowy, 3/4 i na koniec?
Czy tylko na końcu gry?
Punkty zdobywasz na bieżąco, przez całą grę. Dodatkowo po drugim i czwartym dniu żywienia punktuje się świątynie, a na koniec gry jeszcze monumenty oraz pozostale surowce.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów - pytania i wątpliwości

: 12 cze 2022, 15:51
autor: ziele_37
Rozegraliśmy od wczoraj trzy pierwsze partie, dziś kolejny raz przejrzałem instrukcję i na tą chwilę nie wiem jeszcze jednej rzeczy.....

....nad każdą świątynią, po środku, w znaczku każdego z Bogów znajduje się liczba ( od lewej 8, 13 i 10 )
Kiedy te punkty są podliczane ?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów - pytania i wątpliwości

: 12 cze 2022, 16:00
autor: Wrotek
Podczas dni karmienia, tych niebieskich.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów - pytania i wątpliwości

: 12 cze 2022, 16:30
autor: ziele_37
Czyli w połowie i na końcu gry.
Kto dostaje te punkty? Ten co jest na najwyższym stopniu w danej świątyni ?
Czyli ten co jest na najwyższym w brązowej świątyni ( pierwsza od lewej) dostanie 7 za to że stoi na najwyższym stopniu i plus te 8 punktów o które pytam?
Czy może to ostatnie pole z 7 jest przedostatnim polem a to po przeskoczeniu wyżej stoimy tak jakby na samej górze świątyni na posągu bóstwa na którym widać tę liczbę ?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów - pytania i wątpliwości

: 12 cze 2022, 16:33
autor: Wrotek
W połowie i na końcu gry. Dostajesz punkty ze stopnia na którym stoisz. Na ostatnim stopniu może być tylko jeden gracz. Dodatkowo dostajesz punkty które są widoczne nad świątynią, które są przyznawane dla gracza który jest najwyżej w świątyni.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów - pytania i wątpliwości

: 08 mar 2024, 19:53
autor: Lancelot
Czy stojąc na polu 3 dziedziny rozwoju, muszę każdorazowo płacić surowiec by skorzystać z bonusu na polu 4?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów - pytania i wątpliwości

: 08 mar 2024, 20:01
autor: ave.crux
Lancelot pisze: 08 mar 2024, 19:53 Czy stojąc na polu 3 dziedziny rozwoju, muszę każdorazowo płacić surowiec by skorzystać z bonusu na polu 4?
Instrukcja str. 7
"Aby „rozwinąć” dziedzinę z poziomu 3 (czyli otrzymać bonus),
gracz musi zapłacić 1 kostkę dowolnego surowca, po czym natychmiast otrzymuje wskazany
bonus. Znacznik gracza pozostaje na poziomie 3 i może on otrzymać bonus za każdym
razem, gdy skorzysta z akcji rozwoju na tym torze."

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów - pytania i wątpliwości

: 08 mar 2024, 20:48
autor: Lancelot
Znam ten akapit.
Osiągając poziom 3, tylko raz płacimy 3 surowce i możemy korzystać z dobrodziejstw pola (3 poziomu) wielokrotnie w kolejnych akcjach.

Co do pola 4, płacimy 1 kostkę i otrzymujemy bonus. Później mamy info, że możemy otrzymać bonus "za każdym razem, gdy skorzystamy z akcji rozwoju", nie doprecyzowana jest fakt, czy ponownie płacimy, czy tylko wystarczy podjąć akcje.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów - pytania i wątpliwości

: 08 mar 2024, 20:59
autor: Nidhogg
Płacimy za każdym razem. Płacimy 1 surowiec by wirtualnie wejść na pole 4 uzyskać bonus, a następnie wrócić na 3 poziom.
Lub jak wolisz za jeden surowiec otrzymujemy bonus z 4 poziomu ale (jak piszę w instrukcji) zostajemy na 3 poziomie. Możemy to wykorzystywać wielokrotnie w trakcie gry, czy też w jednej akcji podnoszenie 2 razy nauki. Ale pamiętaj że za każdym razem zapłacimy 1 surowiec jak chcemy skorzystać z 4 poziomu technologii.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów - pytania i wątpliwości

: 08 mar 2024, 22:50
autor: Lancelot
Pole technologii konstrukcji poziomu 2.
Wznosząc budynek, otrzymuję 2 punkty zwycięstwa oraz kukurydzę z 1 poziomu.
Myślę, że właściwie to interpretuję, analogicznie do rolnictwa.
Czy również w drabince teologii mając wyższy poziom, mogę wybrać 1 bądź obie korzyści z niższych pól rozwoju?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów - pytania i wątpliwości

: 09 mar 2024, 07:41
autor: Relo
Lancelot pisze: 08 mar 2024, 22:50 Pole technologii konstrukcji poziomu 2.
Wznosząc budynek, otrzymuję 2 punkty zwycięstwa oraz kukurydzę z 1 poziomu.
Właściwa interpretacja.