Terra Mystica - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 2616
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Terra Mystica - pytania i wątpliwości
Witam !
Po wczorajszej grze pojawiły się wątpliwości:
1. Według instrukcji (str. 10, prawa kolumna):
Po przekształceniu terenu nie trzeba od razu budować Osady. Jest to możliwe w dowolnej późniejszej akcji (ale będzie wymagało osobnej Akcji Przekształcenia).
Osobnej Akcji Przekształcenia ?! Jeszcze raz trzeba przekształcać (tzn. płacić łopatami)?
2. Według instrukcji (str. 13, lewa kolumna):
Alternatywą dla Kultów i trwałego umieszczenia w nich Kapłana jest przesunięcie Wskaźnika na torze Kultu o 1 miejsce i zwrócenie Kapłana do rezerwy gracza obok planszy rasy.
Czy to dobrze rozumiem. Zamiast stawiać Kapłana na polu np. 3 i przesuwać się o 3 można używając Kapłana przesunąć się o 1 i zwrócić Kapłana do rezerwy?
3. Według instrukcji (str. 15, prawa kolumna):
Zasady szczegółowe dla łopat z przychylności kultów.
Jeśli dobrze rozumiem to te łopaty trzeba od razu wykorzystać na przekształcenie terenu? Bo przechowywać łopat nie wolno. Nie można też od razu wybudować osad.
4. Według instrukcji (str. 18):
Dodatek II: żetony łask.
Jeśli dobrze rozumiem to gracz dobiera jeden dowolny żeton łask ? I można posiadać jeden żeton każdego typu (1 spośród 12 dostępnych w grze) ?
Pozdrawiam
Po wczorajszej grze pojawiły się wątpliwości:
1. Według instrukcji (str. 10, prawa kolumna):
Po przekształceniu terenu nie trzeba od razu budować Osady. Jest to możliwe w dowolnej późniejszej akcji (ale będzie wymagało osobnej Akcji Przekształcenia).
Osobnej Akcji Przekształcenia ?! Jeszcze raz trzeba przekształcać (tzn. płacić łopatami)?
2. Według instrukcji (str. 13, lewa kolumna):
Alternatywą dla Kultów i trwałego umieszczenia w nich Kapłana jest przesunięcie Wskaźnika na torze Kultu o 1 miejsce i zwrócenie Kapłana do rezerwy gracza obok planszy rasy.
Czy to dobrze rozumiem. Zamiast stawiać Kapłana na polu np. 3 i przesuwać się o 3 można używając Kapłana przesunąć się o 1 i zwrócić Kapłana do rezerwy?
3. Według instrukcji (str. 15, prawa kolumna):
Zasady szczegółowe dla łopat z przychylności kultów.
Jeśli dobrze rozumiem to te łopaty trzeba od razu wykorzystać na przekształcenie terenu? Bo przechowywać łopat nie wolno. Nie można też od razu wybudować osad.
4. Według instrukcji (str. 18):
Dodatek II: żetony łask.
Jeśli dobrze rozumiem to gracz dobiera jeden dowolny żeton łask ? I można posiadać jeden żeton każdego typu (1 spośród 12 dostępnych w grze) ?
Pozdrawiam
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Terra Mystica
Ad. 1Banan2 pisze: Po wczorajszej grze pojawiły się wątpliwości:
1. Według instrukcji (str. 10, prawa kolumna):
Po przekształceniu terenu nie trzeba od razu budować Osady. Jest to możliwe w dowolnej późniejszej akcji (ale będzie wymagało osobnej Akcji Przekształcenia).
Osobnej Akcji Przekształcenia ?! Jeszcze raz trzeba przekształcać (tzn. płacić łopatami)?
2. Według instrukcji (str. 13, lewa kolumna):
Alternatywą dla Kultów i trwałego umieszczenia w nich Kapłana jest przesunięcie Wskaźnika na torze Kultu o 1 miejsce i zwrócenie Kapłana do rezerwy gracza obok planszy rasy.
Czy to dobrze rozumiem. Zamiast stawiać Kapłana na polu np. 3 i przesuwać się o 3 można używając Kapłana przesunąć się o 1 i zwrócić Kapłana do rezerwy?
3. Według instrukcji (str. 15, prawa kolumna):
Zasady szczegółowe dla łopat z przychylności kultów.
Jeśli dobrze rozumiem to te łopaty trzeba od razu wykorzystać na przekształcenie terenu? Bo przechowywać łopat nie wolno. Nie można też od razu wybudować osad.
4. Według instrukcji (str. 18):
Dodatek II: żetony łask.
Jeśli dobrze rozumiem to gracz dobiera jeden dowolny żeton łask ? I można posiadać jeden żeton każdego typu (1 spośród 12 dostępnych w grze) ?
Przekształcanie i budowa osad (domków) jest traktowane jako jedna akcja. Możesz zinterpretować to tak, przekształcasz teren za potrzebną liczbę łopat (0-3), zero łopat jest szczególnym przypadkiem. W skrócie nie musisz, a wręcz nie możesz przekształcać swojego terenu.
Ad. 2
Tak.
Ad. 3
Tak, wykorzystujesz to co dostajesz i nie robisz nic poza tym, bo to nie jest twoja tura.
Ad. 4
Tak, dobierasz jeden dowolny, ale pod warunkiem, że takiego jeszcze nie masz.
Re: Terra Mystica
Mam pytanie odnośnie Poświęcenia mocy (strona 13 w instrukcji)
Czy można przesunąć znaczniki (poświęcając połowę) z naczynia II do naczynia III, w momencie gdy w naczyniu I znajdują się znaczniki?
Czy można przesunąć znaczniki (poświęcając połowę) z naczynia II do naczynia III, w momencie gdy w naczyniu I znajdują się znaczniki?
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Terra Mystica
Gonzales pisze:Mam pytanie odnośnie Poświęcenia mocy (strona 13 w instrukcji)
Czy można przesunąć znaczniki (poświęcając połowę) z naczynia II do naczynia III, w momencie gdy w naczyniu I znajdują się znaczniki?
wydaje mi się że ten dramatyczny ruch jest dozwolony w dowolnym momencie ( oczywiście pod warunkiem posiadania przynajmniej dwóch punktów mocy w naczyniu II)
Re: Terra Mystica
Poswiecanie many z 2 kola jest dostepna zawsze, z tego co pamietam po prostu wykorzystane znaczniki sie wyrzuca z gry. Gracz ktory to robi ma po prostu mniej znacznikow many.
I nie jest to dramatyczny ruch, a pewna strategia gry, wtedy szybciej znaczniki kraza do 3 banku.
No i pozatym to moze byc jedyny sposob na zdobycie kaplana w poczatkowej fazie gry.
I nie jest to dramatyczny ruch, a pewna strategia gry, wtedy szybciej znaczniki kraza do 3 banku.
No i pozatym to moze byc jedyny sposob na zdobycie kaplana w poczatkowej fazie gry.
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Terra Mystica
Tolis pisze:Poswiecanie many z 2 kola jest dostepna zawsze, z tego co pamietam po prostu wykorzystane znaczniki sie wyrzuca z gry. Gracz ktory to robi ma po prostu mniej znacznikow many.
I nie jest to dramatyczny ruch, a pewna strategia gry, wtedy szybciej znaczniki kraza do 3 banku.
No i pozatym to moze byc jedyny sposob na zdobycie kaplana w poczatkowej fazie gry.
też zagrałem ten ruch ( nie jest to akcja) w celu przyspieszenia cyrkulacji many
no i oczywiście na końcu gry to już był hurra attack i wyciśniecie na maksa jakby jutra nie było
Re: Terra Mystica
Przyspiesza i to jak diabli.
Mój szwagier zagrał dość oryginalnie i od niemal pierwszej rundy poświęcał manę z drugiej miseczki. Pod koniec gry miał może z 7-8 znaczników i wtedy jakikolwiek przyrost many prowadził do tego, że do ostatniej miseczki choć kilka trafiało, co pozwalało mu na rzucenie co najmniej jednego czaru. Wcale niegłupia strategia!
Mój szwagier zagrał dość oryginalnie i od niemal pierwszej rundy poświęcał manę z drugiej miseczki. Pod koniec gry miał może z 7-8 znaczników i wtedy jakikolwiek przyrost many prowadził do tego, że do ostatniej miseczki choć kilka trafiało, co pozwalało mu na rzucenie co najmniej jednego czaru. Wcale niegłupia strategia!
- piton
- Posty: 3411
- Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 1155 times
- Been thanked: 626 times
- Kontakt:
Re: Terra Mystica
ja od pierwszej rundy mam max 6 znaczników... doskonale napędza koniunkturę i zdecydowanie przyspiesza cyrkulację.
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
Re: Terra Mystica
Witam. Podepnę się pod temat Terra Mystica, jako że również mam wątpliwości...
1)
Faza akcji: Gracz otrzymuje 3 PZ za budowę
Faktorii.
Koniec tury: Gracz otrzymuje 1 Łopatę za każde
4 poziomy przychylności Kultu Wody i natychmiast
je wykorzystuje (w kolejności rozgrywania
kolejnej tury).
Sprawa dotyczy wytłuszczonego druku.
natychmiast? tzn. już teraz? Osady budować nie mogę?
(w kolejności rozgrywania kolejnej tury) - czyli?
2)
Kolejne pytanie dotyczy umiejętności specjalnych w pomarańczowych heksach.
Rozumiem, że podczas korzystania z tej akcji mogę wybrać tylko jedną umiejętność w pomarańczowym heksie?
3) I tak... (dotyczy umiejętności specjalnych) )Jeśli wybiorę np. łopatę to mogę wykonać operację przekształcania terenu i następnie np. wybudować osadę dopłacając dodatkowe surowce?
1)
Faza akcji: Gracz otrzymuje 3 PZ za budowę
Faktorii.
Koniec tury: Gracz otrzymuje 1 Łopatę za każde
4 poziomy przychylności Kultu Wody i natychmiast
je wykorzystuje (w kolejności rozgrywania
kolejnej tury).
Sprawa dotyczy wytłuszczonego druku.
natychmiast? tzn. już teraz? Osady budować nie mogę?
(w kolejności rozgrywania kolejnej tury) - czyli?
2)
Kolejne pytanie dotyczy umiejętności specjalnych w pomarańczowych heksach.
Rozumiem, że podczas korzystania z tej akcji mogę wybrać tylko jedną umiejętność w pomarańczowym heksie?
3) I tak... (dotyczy umiejętności specjalnych) )Jeśli wybiorę np. łopatę to mogę wykonać operację przekształcania terenu i następnie np. wybudować osadę dopłacając dodatkowe surowce?
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Terra Mystica
Ad 1coldsoul pisze:Witam. Podepnę się pod temat Terra Mystica, jako że również mam wątpliwości...
1)
Faza akcji: Gracz otrzymuje 3 PZ za budowę
Faktorii.
Koniec tury: Gracz otrzymuje 1 Łopatę za każde
4 poziomy przychylności Kultu Wody i natychmiast
je wykorzystuje (w kolejności rozgrywania
kolejnej tury).
Sprawa dotyczy wytłuszczonego druku.
natychmiast? tzn. już teraz? Osady budować nie mogę?
(w kolejności rozgrywania kolejnej tury) - czyli?
2)
Kolejne pytanie dotyczy umiejętności specjalnych w pomarańczowych heksach.
Rozumiem, że podczas korzystania z tej akcji mogę wybrać tylko jedną umiejętność w pomarańczowym heksie?
3) I tak... (dotyczy umiejętności specjalnych) )Jeśli wybiorę np. łopatę to mogę wykonać operację przekształcania terenu i następnie np. wybudować osadę dopłacając dodatkowe surowce?
Tak, natychmiast oznacza w tym momencie.
Nie można budować ani dokładać dodatkowych łopat (za standardową opłatę). Np. giganci, który otrzymali jedna łopatę, nic nie mogą przekopać.
W kolejności, w jakiej będzie rozgrywana kolejna tura, czyli poczynając od gracza, który pierwszy spasował zgodnie ze wskazówkami zegara.
Ad 2
Tak, każdy ośmiokąt przedstawia tylko jedną akcję specjalną.
Ad 3
Tak, dodatkowo możesz dopłacić standardowy koszt za dodatkowe łopaty, jeśli są potrzebne, ale możesz tak przekształcić tylko jedno pole na akcję, wyjątek stanowi podwójna łopata zaklęcia (power action) kiedy możesz przekopać dwa obszary, ale postawić budynek tylko na jednym.
Re: Terra Mystica
Mam jeszcze jedną wątpliwość...
Zapis instrukcji...
Punktacja za zasoby
Na koniec gracze otrzymują PZ za posiadane zasoby: 1 PZ za
3 Monety (wszystkie inne zasoby można wymienić na Monety,
zgodnie z tabelą Konwersji, patrz strona 13).
Czyli jak mam wymienić np 4 kostki robotników...?
Lub 1 mnicha?
Zapis instrukcji...
Punktacja za zasoby
Na koniec gracze otrzymują PZ za posiadane zasoby: 1 PZ za
3 Monety (wszystkie inne zasoby można wymienić na Monety,
zgodnie z tabelą Konwersji, patrz strona 13).
Czyli jak mam wymienić np 4 kostki robotników...?
Lub 1 mnicha?
- the_ka
- Posty: 470
- Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 27 times
Re: Terra Mystica
Na każdej planszy rasy pod III naczyniem jest schemat wymiany. 1 kultysta możesz zamienić na 1 robotnika a 1 robotnika na 1 monetę.coldsoul pisze:Mam jeszcze jedną wątpliwość...
Zapis instrukcji...
Punktacja za zasoby
Na koniec gracze otrzymują PZ za posiadane zasoby: 1 PZ za
3 Monety (wszystkie inne zasoby można wymienić na Monety,
zgodnie z tabelą Konwersji, patrz strona 13).
Czyli jak mam wymienić np 4 kostki robotników...?
Lub 1 mnicha?
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Terra Mystica
Dodam, że przemian zgodnie z tym schematem gracz może dokonywać w dowolnym monecie swojej tury (przed, jak i po akcji).the_ka pisze:Na każdej planszy rasy pod III naczyniem jest schemat wymiany. 1 kultysta możesz zamienić na 1 robotnika a 1 robotnika na 1 monetę.coldsoul pisze:Mam jeszcze jedną wątpliwość...
Zapis instrukcji...
Punktacja za zasoby
Na koniec gracze otrzymują PZ za posiadane zasoby: 1 PZ za
3 Monety (wszystkie inne zasoby można wymienić na Monety,
zgodnie z tabelą Konwersji, patrz strona 13).
Czyli jak mam wymienić np 4 kostki robotników...?
Lub 1 mnicha?
Re: Terra Mystica
Właśnie znalazłem te małe strzałeczki na planszy (tor konwersji)... Haha...
Dzięki
Dzięki
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 192 times
Re: Terra Mystica
Nie mam przy sobie instrukcji, a nie moge znaleźć w wersji elektornicznej, więc zadam pytania nie odnosząc się do poszczególnych jej zapisów. Być może coś przeoczyłem...
Pytania:
1. Czy bonusy po prawej stronie na żetonach Łask (a więc NIE te koła postępu na torze kultów) zostają do końca gry, czy tylko jednorazowo? Wczoraj grając pierwszy raz ze znajomymi stwierdziliśmy, że wydają się zbyt mocne i graliśmy jednorazowo (np: + 4 mocy w fazie dochodów - po użyciu odwracaliśmy), bo instrukcja w tym temacie nie jest dla mnie czytelna.
2. Z tego co czytałem na forum, pomimo znów niejasnych zapisów w instruckji, mozna postawić osadę, pomimo tego, że niby należy zrobić terraforming tuż przed jej postawieniem (szczególny przpadek terraforimngu za 0 łopat), ale czy można zmienić teren jednego hexa i postawić osadę na innym (oczywiście dozwolonym dla danej rasy)?
3. Tu chciałbym się upewnić. Czy muszę mieć przynajmniej jedeż żeton mocy w Naczyniu III by móc dodać moc z Naczynia II, by później poświęcić tę samą ilość mocy (tak przeniesionej) z Naczynia II? Upraszczając, czy muszę mieć cokolwiek w Naczyniu III by poświęcać moc? Rozumiem, że użyta tak moc (z Naczynia III i Naczynia II) ląduje w Naczyniu I? Zauważyłem w tym wypadku, że z uwagi na punktowanie na koniec gry, wręcz obowiązkiem jest poświęcenie maksymalnej dostępnej ilości mocy na kasę...
Pytania:
1. Czy bonusy po prawej stronie na żetonach Łask (a więc NIE te koła postępu na torze kultów) zostają do końca gry, czy tylko jednorazowo? Wczoraj grając pierwszy raz ze znajomymi stwierdziliśmy, że wydają się zbyt mocne i graliśmy jednorazowo (np: + 4 mocy w fazie dochodów - po użyciu odwracaliśmy), bo instrukcja w tym temacie nie jest dla mnie czytelna.
2. Z tego co czytałem na forum, pomimo znów niejasnych zapisów w instruckji, mozna postawić osadę, pomimo tego, że niby należy zrobić terraforming tuż przed jej postawieniem (szczególny przpadek terraforimngu za 0 łopat), ale czy można zmienić teren jednego hexa i postawić osadę na innym (oczywiście dozwolonym dla danej rasy)?
3. Tu chciałbym się upewnić. Czy muszę mieć przynajmniej jedeż żeton mocy w Naczyniu III by móc dodać moc z Naczynia II, by później poświęcić tę samą ilość mocy (tak przeniesionej) z Naczynia II? Upraszczając, czy muszę mieć cokolwiek w Naczyniu III by poświęcać moc? Rozumiem, że użyta tak moc (z Naczynia III i Naczynia II) ląduje w Naczyniu I? Zauważyłem w tym wypadku, że z uwagi na punktowanie na koniec gry, wręcz obowiązkiem jest poświęcenie maksymalnej dostępnej ilości mocy na kasę...
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Terra Mystica
Ad 1elayeth pisze:Nie mam przy sobie instrukcji, a nie moge znaleźć w wersji elektornicznej, więc zadam pytania nie odnosząc się do poszczególnych jej zapisów. Być może coś przeoczyłem...
Pytania:
1. Czy bonusy po prawej stronie na żetonach Łask (a więc NIE te koła postępu na torze kultów) zostają do końca gry, czy tylko jednorazowo? Wczoraj grając pierwszy raz ze znajomymi stwierdziliśmy, że wydają się zbyt mocne i graliśmy jednorazowo (np: + 4 mocy w fazie dochodów - po użyciu odwracaliśmy), bo instrukcja w tym temacie nie jest dla mnie czytelna.
2. Z tego co czytałem na forum, pomimo znów niejasnych zapisów w instruckji, mozna postawić osadę, pomimo tego, że niby należy zrobić terraforming tuż przed jej postawieniem (szczególny przpadek terraforimngu za 0 łopat), ale czy można zmienić teren jednego hexa i postawić osadę na innym (oczywiście dozwolonym dla danej rasy)?
3. Tu chciałbym się upewnić. Czy muszę mieć przynajmniej jedeż żeton mocy w Naczyniu III by móc dodać moc z Naczynia II, by później poświęcić tę samą ilość mocy (tak przeniesionej) z Naczynia II? Upraszczając, czy muszę mieć cokolwiek w Naczyniu III by poświęcać moc? Rozumiem, że użyta tak moc (z Naczynia III i Naczynia II) ląduje w Naczyniu I? Zauważyłem w tym wypadku, że z uwagi na punktowanie na koniec gry, wręcz obowiązkiem jest poświęcenie maksymalnej dostępnej ilości mocy na kasę...
Bonusy działają do końca gry.
Ad 2
Nie można teraformować jednego pola a na innym budować.
Ad 3
Możesz poświęcić zawsze, naczynie III może być puste.
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3237
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 60 times
- Kontakt:
Re: Terra Mystica
ad.1 potwierdzam (str.9 na początku strony)
ad.2 potwierdzam (str. 9: pierwsze zdanie w 1. Przekształcanie i budowa)
ad.3 Potwierdzam. ALE kolega chyba zbyt szeroko rozumie pojęcie poświęcenia. Poświęcona moc to taka, która odpada z gry. Dzieje się tak przy przeniesieniu brakującej ilości z naczynia II do III i poświęceniu (odrzuceniu) równowartości z naczynia II. Monety zaś można zdobyć za pomocą konwersji, a nie poświęcenia, aczkolwiek jedno drugiego nie wyklucza. Poświęcenie jest tylko sposobem na przeniesienie znaczników z naczynia II do III, dla dowolnych celów. Zarówno po użyciu mocy jak i konwersji mocy wykorzystane znaczniki wracają do naczynia I (a poświęcone odpadają z gry). Warunek "jednego znacznika" dotyczy Naczynia II, gdzie podczas poświęcenia muszą być przynajmniej dwa, aby jeden można było przenieść do III, a drugi poświęcić.
ad.2 potwierdzam (str. 9: pierwsze zdanie w 1. Przekształcanie i budowa)
ad.3 Potwierdzam. ALE kolega chyba zbyt szeroko rozumie pojęcie poświęcenia. Poświęcona moc to taka, która odpada z gry. Dzieje się tak przy przeniesieniu brakującej ilości z naczynia II do III i poświęceniu (odrzuceniu) równowartości z naczynia II. Monety zaś można zdobyć za pomocą konwersji, a nie poświęcenia, aczkolwiek jedno drugiego nie wyklucza. Poświęcenie jest tylko sposobem na przeniesienie znaczników z naczynia II do III, dla dowolnych celów. Zarówno po użyciu mocy jak i konwersji mocy wykorzystane znaczniki wracają do naczynia I (a poświęcone odpadają z gry). Warunek "jednego znacznika" dotyczy Naczynia II, gdzie podczas poświęcenia muszą być przynajmniej dwa, aby jeden można było przenieść do III, a drugi poświęcić.
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 192 times
Re: Terra Mystica
Dzięki.
W instruckji jest napisane np: że "jeśli zabraknie Ci na rzucanie czaru w Naczyniu III to możesz poświęcić..." itp... Nie lubię nieprecyzyjnych instrukcji...
Jeszcze jedno pytanko.
Normalnie jest po 8 osad w każdym kolorze, z tymże żółci mają 9. Rozumiem, że ta 9. jest dla Nomadów, którzy mają jedną więcej na planszy? Tym samym nie ma tak (na co liczyłem), że grając Nomadami mamy więcej okrytych pól z robotnikami (w fazie utrzymania) już na starcie?
W instruckji jest napisane np: że "jeśli zabraknie Ci na rzucanie czaru w Naczyniu III to możesz poświęcić..." itp... Nie lubię nieprecyzyjnych instrukcji...
Jeszcze jedno pytanko.
Normalnie jest po 8 osad w każdym kolorze, z tymże żółci mają 9. Rozumiem, że ta 9. jest dla Nomadów, którzy mają jedną więcej na planszy? Tym samym nie ma tak (na co liczyłem), że grając Nomadami mamy więcej okrytych pól z robotnikami (w fazie utrzymania) już na starcie?
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Terra Mystica
Każda z ras ma do dyspozycji ten sam zestaw budynków, w szczególności 8 osad. Dostałeś po prostu o jeden żółty domek za dużo.elayeth pisze:Dzięki.
Jeszcze jedno pytanko.
Normalnie jest po 8 osad w każdym kolorze, z tymże żółci mają 9. Rozumiem, że ta 9. jest dla Nomadów, którzy mają jedną więcej na planszy? Tym samym nie ma tak (na co liczyłem), że grając Nomadami mamy więcej okrytych pól z robotnikami (w fazie utrzymania) już na starcie?
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 192 times
Re: Terra Mystica
Tak podejrzewałem... Ale pomyślałem sobie... Akurat Nomadzi mają mieć 1 więcej... nie może to być czysty zbieg okoliczności... a jednak...GrzeL pisze: Każda z ras ma do dyspozycji ten sam zestaw budynków, w szczególności 8 osad. Dostałeś po prostu o jeden żółty domek za dużo.
Cóż - przez całą grę otrzymywałem zatem 1 robotnika mniej.
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 192 times
Re: Terra Mystica
Z tego co wyczytałem w FAQ mogę pozyskiwać łopaty z innej niż pierwsza akcja (przekształć i buduj), np: z czaru czy bonusu, dopłacać robotnikami (jeśli chcę), przekształcać teren i od razu budować osadę.... ale czy mogę łączyć łopaty z czary z łopatą z żetonu bonusu?
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Terra Mystica
Nie.elayeth pisze:Z tego co wyczytałem w FAQ mogę pozyskiwać łopaty z innej niż pierwsza akcja (przekształć i buduj), np: z czaru czy bonusu, dopłacać robotnikami (jeśli chcę), przekształcać teren i od razu budować osadę.... ale czy mogę łączyć łopaty z czary z łopatą z żetonu bonusu?
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3237
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 60 times
- Kontakt:
Re: Terra Mystica
Wszystko co jest pomarańczowym sześciokątem jest osobną akcją, więc nie da się ze sobą łączyć